• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Witomino: projekt obwodnicy i przebudowa ul. Hodowlanej

Patryk Szczerba
21 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Obwodnica Witomina odciąży ul. Chwarznieńską na Witominie. Obwodnica Witomina odciąży ul. Chwarznieńską na Witominie.

Gdynia zaczęła poszukiwanie firmy, która przygotuje dokumentację projektową dla Obwodnicy Witomina, która połączy ul. KieleckąChwarznieńską. Projekt ma być gotowy w pierwszej połowie 2021 roku. Z kolei wkrótce powinna ruszyć warta 24,5 mln zł przebudowa ul. Hodowlanej, którą wykona Strabag. Inwestycja wraz z budową zbiornika retencyjnego i remontem części ul. II Morskiego Pułku Strzelców potrwa rok.



Jak często stoisz w korkach jeżdżąc po swoim mieście?

Przypomnijmy:

  • Zapowiedź budowy obwodnicy Witomina, która zostanie poprowadzona przez las padła w lipcu.
  • Droga połączy ulice Chwarznieńską i Kielecką. Początek zaplanowano przed pętlą Sosnowa, a koniec za skrzyżowaniem Kieleckiej z Witomińską.
  • Obwodnica będzie miała długość 2650 metrów. Kierowcy pojadą dwoma pasami w każdym kierunku.
  • Powstanie też kładka pieszo-rowerowa na połączeniu drogi rowerowej z Demptowem, wiadukt nad ul. Witomińską i dwa przepusty.

Wydział inwestycji Urzędu Miasta Gdyni ogłosił przetarg na wybór projektanta inwestycji. Najważniejszym kryterium będzie cena - 60 proc, kolejnym czas wykonania zamówienia - 20 proc. oraz kwalifikacje i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia - 20 proc.

Otwarcie kopert zaplanowano na 21 listopada. Czas przygotowania dokumentacji nie może być dłuższy niż 75 tygodni, czyli około 18 miesięcy.

- Jestem przekonany, że obwodnica Witomina wpłynie na jakość życia gdynian i pozwoli na rozwój nowych obszarów naszego miasta. Ogłoszenie dzisiaj przetargu jest kamieniem milowym całej inwestycji - zapowiada Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Koncepcję pozytywnie zaopiniowali przedstawiciele Lasów Państwowych (obwodnica Witomina będzie prowadzić przez tereny leśne).

Obwodnica Witomina: powrót do pomysłu sprzed lat



Obwodnica Witomina to nie jest nowa idea. Koncepcja była rozważana kilka lat temu. Rozpatrywane były warianty objazdu Witomina: od północy i południa. Kierowcy mieliby jeździć dwiema jezdniami po dwa pasy w każdym kierunku i wyjeżdżać przy skrzyżowaniu ul. Witomińskiej i Kieleckiej lub Małokackiej. Szacowane na 175 mln i 150 mln zł inwestycje okazały się jednak wówczas zbyt kosztowne.

Inżynierowie twierdzili, że przy utrzymaniu obecnego wzrostu natężenia ruchu drogowego droga wiodąca przez las konieczna będzie dopiero w 2040 roku, więc pomysł zarzucono - jak się jeszcze niedawno wydawało na kilkanaście lat.

Postawiono na rozwiązanie wewnątrz dzielnicy promujące komunikację miejską. Za 1,2 mln zł sporządzono dokumentację projektową rozbudowy fragmentu ul. Chwarznieńskiej i w listopadzie 2018 roku ogłoszono przetarg na wybór wykonawcy. Gdynia chciała przeznaczyć na realizację inwestycji 69 mln złotych, ale najniższa oferta była o 10 mln zł droższa, więc przetarg unieważniono.

Obwodnica Witomina - według szacunków prezentowanych przez władze miasta w lipcu - w uaktualnionym wariancie ma kosztować ok. 60-70 mln zł, a jej budowa potrwa ok. 1,5 roku.

Przebudowa Hodowlanej w Gdyni: nie tylko remont ulicy



W poprzednim tygodniu rozstrzygnięto przetarg na przebudowę ul. Hodowalnej. Najkorzystniejszą ofertą złożyła firma Strabag. Inwestycja zostanie wykonana w rok od momentu podpisania umowy i będzie kosztowała 24,5 mln zł.

W ramach projektu przewidziana jest kompleksowa przebudowa ul. Hodowlanej na odcinku od ul. Chwarznieńskiej do skrzyżowania z ulicami Wielkokacką i Stawną. Zakres robót obejmuje również przebudowę odcinka ul. II Morskiego Pułku Strzelców oraz budowę zbiornika retencyjnego wraz z prowadzącą do niego drogą.

Na ten element zwracają uwagę szczególnie władze miasta.

- W ramach projektu zostanie zrealizowany zbiornik retencyjny na obszarze dawnych ogródków działkowych, do którego zostanie podłączona kanalizacja burzowa. To rozwiązanie przyczyni się do poprawy retencji w rejonie całej dzielnicy, jak również umożliwi stworzenie terenów rekreacyjnych dookoła wspomnianego miejsca - już teraz rada dzielnicy pracuje nad pomysłami - wskazuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (187) 4 zablokowane

  • Inwestycja szacowana kilka lat temu na 150 mln zł teraz po bardzo dużej podwyżce materiałów budowlanych nagle ma kosztować 60 -70mln złotych. Kwota ta jest zbliżona do kwoty, której miasto nie miało by wydać na remont Chwarznieńskiej. Reasumując powstanie kolejny projekt "pułkownik", dla potomych.

    • 59 0

  • Super

    Czyli ma być przede wszystkim TANIO następnie szybko i NIE musi być dobrze.Brzeciez tydzień po oddaniu będzie można zamknąć I robić remont

    • 41 9

  • Mydlenie oczu...

    Kolejny pomysł szacownych władz miasta na to jak wydać pieniądze, nie zrobić zupełnie nic i mieć czyste rączki. Parę lat temu obwodnica miała kosztować 150 mln. Teraz ma kosztować 70mln. Tak bardzo potaniały materiały i roboczogodziny, że wyjdzie dwukrotnie taniej? Zastanawiające, prawda? Ale przynajmniej dzięki temu pitoleniu, że to projekt, że będzie, że taniej, za te dwa lata będą mogli rozpisać przetarg. Niestety znów się okaże, że jednak za drogo i "sorry mieszkańcy, nie mamy tyle ile by chciały te podłe przedsiębiorstwa drogowe, ale my zrobiliśmy swoje".

    • 67 1

  • szczurek przestań planowac a zacznij coś robic

    • 55 9

  • Projekt

    Projekt za rok,kasy jest niewiele w budżecie..Wątpię żebym doczekał tej obwodnicy..

    • 53 4

  • (2)

    Proszę by UM przedstawi; wydatki związane z planowanymi, nigdy nierealizowanymi i porzuconymi projektami takimi jak budynek Urzedu Miasta na Piłsudskiego, wezel Karwiny., plywalnia olimpijska, lodowisko, ulica Chwarznieńska, Jakie kwoty wydano na projekty, przygotowania inwestycji., przetargi itp

    • 55 9

    • Wchodzisz do BIP

      I tam możesz wysłać wniosek o udostępnienie informacji publicznej. Mają obowiązek odpisać ci w ciągu 30 dni. Nie musisz podawać swoich prawdziwych danych, nie mogą tego od ciebie wymagać

      • 5 2

    • to co miało powstać w parku rady europy, projekt kosztował 12 milionów

      • 5 3

  • Polskich firm brak ? (1)

    Jak to jest, że to zawsze firmy niemieckie są generalnymi wykonawcami takich projektów ?

    co to ? Nie ma polskich firm ?

    • 32 21

    • Jest zawsze MTM

      Mamy Trzy Maszyny

      • 10 1

  • Widzę, że do Polski wciąż nie dotarła świadomość o prawie Lewisa Mogridga (4)

    Budujcie dalej drogi, dziwcie się że są korki.

    • 36 24

    • Ciekawe

      Po pierwsze to twierdzenie a nie prawo i nie sprawdza się zawsze. A po drugie to twierdzenie na które się powołujesz dotyczy poszerzania dróg o dodatkowe pasy a nie budowę nowej drogi to co miałeś na myśli to zapewne paradoks Braessa traktujący o dodaniu nowego połączenia drogowego. Klasyka gatunku coś słyszałem to się wypowiem

      • 18 0

    • (1)

      Cieszę się że przed laty wybudowano Kielecką i Malokacka. Zgodnie z Twoimi teoriami wystarczająca miałaby być Witominska?!

      • 10 0

      • Właśnie potwierdzileś teorię. Kielecka i Małokacka nie rozwiązały problemu zamorkowanej Witominskiej i dzisiaj potrzebna jest jeszcze obwodnica Witomina. Żadna droga nie rozwiąże problemów korków. Tam jest potrzebna sprawna komunikacja miejska np pociąg.

        • 6 6

    • Mało kto to rozumie

      Większość uważa, że jak jest dużo aut to potrzeba nowych dróg. Zarówno decydenci jak i beneficjenci. Działa to jak sprzężenie zwrotne. Politycy obiecują nowe drogi, wyborcy wybierają tych co obiecują nowe drogi. Ślepy by dostrzegł, że to już nic nie daje ale zaklinanie rzeczywistości trwa.

      • 3 5

  • powstanie może projekt a kiedy realizacja??? (1)

    • 39 11

    • Synek, to trzeba na spokojnie

      A nie tak że od razu

      • 8 1

  • No i ok. Równolegle przydałby się remont obecnej drogi

    Z uwzglednieniem potrzeb ruchu pieszego i rowerowego.

    • 49 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane