- 1 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (159 opinii)
- 2 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (410 opinii)
- 3 Dwóch 29-latków z narkotykami (45 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (229 opinii)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (172 opinie)
Wjazdy do tunelu pod Martwą Wisłą będą zraszane lub podgrzewane
4 mln zł ma kosztować system zraszania solanką lub podgrzewania jezdni w tunelu pod Martwą Wisłą . Trwają rozmowy zarządcy tunelu z miejskimi urzędnikami o finansowaniu inwestycji, która miałaby zostać zrealizowana w przyszłym roku.
- Podczas ubiegłej zimy, która była pierwszą od otwarcia tunelu, zauważyliśmy problemy kierowców, głównie samochodów ciężarowych. Mieli oni problem z wyjazdem z tunelu na rondo przy Marynarki Polskiej. Intensywne opady śniegu i oblodzenie nawierzchni sprawiły, że na wzniesieniach doszło do kilku kolizji. Problemy z wyjazdem powodowały powstawanie korków oraz w rezultacie zamknięcie tunelu i paraliż ruchu w tej części miasta - tłumaczy Michał Adamkiewicz, kierownik Działu Utrzymania Tunelu pod Martwą Wisłą.
W tym roku kierowcy ciężarówek będą musieli sobie radzić podobnie jak poprzedniej zimy, ale za rok nad jakością nawierzchni w tym miejscu ma już czuwać automatyczny system.
Drogowcy zastanawiają się nad dwoma różnymi rozwiązaniami.
Jednym z nich jest system zraszania asfaltu solanką poprzez specjalne dysze montowane w jezdni. Takie rozwiązanie stosuje się np. w tunelu na Wisłostradzie w Warszawie. Nie jest ono jednak pozbawione wad, bo - jak mówią eksperci - dysze często się zapychają.
Instalacja zraszania mogłaby objąć wykonanie dysz na wjazdach i wyjazdach z tunelu od strony Marynarki Polskiej oraz Trasy Sucharskiego . Na wlotach do tunelu pojawiłyby się dwa kontenery z solanką. W jezdni zostałoby zainstalowane orurowanie, które zapewniłoby w pełni automatyczne działanie systemu.
Drugim wariantem branym pod uwagę jest podgrzanie jezdni poprzez montaż specjalnego okablowania. Wiązałoby się to z koniecznością sfrezowania dotychczasowej nawierzchni i ułożenia nowej.
Obecnie trwają rozmowy zarządcy tunelu (Gdański Zarząd Dróg i Zieleni) z urzędnikami miejskimi o finansowaniu inwestycji. Nie jest ona tania, bo rozwiązanie stosowane np. w szwajcarskich tunelach kosztuje nawet 4 mln zł. Pierwszy wniosek skierowany do Wydziału Programów Rozwojowych został odrzucony, ale jak usłyszeliśmy od Piotra Grzelaka, zastępcy prezydenta Gdańska, "inwestycja jest konieczna". Niewykluczone więc, że urzędnicy będą chcieli skorzystać ze środków unijnych.
Rocznie utrzymanie tunelu kosztuje 4,6 mln zł. 890 tys. zł z tej kwoty pochłania ubezpieczenie, 1,5 mln to koszt samego utrzymania (napraw, sprzątania etc.), a 1,3 mln to rachunki za energię elektryczną. Najmniejsze koszty generuje kadra zarządzająca tunelem. Na jej utrzymanie rocznie miasto przeznacza ok. 870 tys. zł.
Kolizje, jazda pod prąd, spadające śmieci w tunelu pod Wisłą
Życie codzienne w tunelu pod Martwą Wisłą
Od otwarcia tunelu w kwietniu 2016 r. odnotowano w nim ponad 460 różnych zdarzeń. Najczęściej dochodzi w nim do zatrzymania pojazdu (ponad 150 zdarzeń), trzykrotnie do tunelu wbiegło zwierzę, 11 razy na jezdnię spadły różnego rodzaju przedmioty, 13 razy wjechał do tunelu pojazd przekraczający skrajnię, 24 razy zauważono także osoby postronne. Stosunkowo często wjeżdżają tam rowerzyści (74 razy), odnotowano też 10 kolizji i 8 uszkodzonych włazów kanalizacyjnych.
Zdarzył się też jeden alarm bombowy po informacji o pozostawionym w tunelu ładunku wybuchowym, nie brakowało też prób kradzieży. Zabłąkany pieszy wychodząc z tunelu przejściem ewakuacyjnym zabrał z klatki schodowej gaśnicę.
Rekordzistą w przekroczeniu prędkości jest pewien motocyklista. Kilka miesięcy temu nocą rozwinął w tunelu prędkość 220 km/h.
Straż pożarna w tunelu pod Wisłą
Opinie (279) 5 zablokowanych
-
2017-11-09 11:04
paradoks (1)
złe warunki do nagłośnienia na stadionie narodowym też "wyszło" po odbiorach technicznych i "nie dało sie" przewidzieć tych problemów. Kąt nachylenia wylotu z tunelu także jest "zaskoczeniem" że oblodzenie nie pozwala wyjechać. Czy takie sprawy to naprawdę jest wyzwanie intelektualne dla projektanta?
- 16 0
-
2017-11-09 11:18
Odpowiadam: TAK
- 4 0
-
2017-11-09 11:14
milion trzysta na energię? (1)
Wychodzi mi z obliczeń ok. 250kW poboru mocy non-stop!! really???
- 10 0
-
2017-11-09 11:28
yes
- 1 0
-
2017-11-09 11:17
Co za patologia
- 5 0
-
2017-11-09 11:18
Nie ma jak ochlapywać samochody solą.
- 7 0
-
2017-11-09 11:26
ja (2)
mnie natomiast zainteresował najmniejsza część tych kosztów utrzymania:
kadra zarządzająca tunelem. Na jej utrzymanie rocznie miasto przeznacza ok. 870 tys. zł.
??
ilu tam chłopa robi za ten hajs??
3, 4? 10? 20?
zarządzających- 10 1
-
2017-11-09 11:38
racja
pewnie znajomki Budynia dostali ciepłą posadę za gruba kasiorę i cisza, ;/
- 10 1
-
2017-11-09 14:59
870 tysięcy rocznie po 12 tysięcy brutto na głowę
wychodzi 6 chłopa
- 7 0
-
2017-11-09 11:31
parę kolizji to ma być powód na inwestycję za 4 mln?
trzeba kasę wyprowadzić przed wyborami
- 11 3
-
2017-11-09 11:37
xxx
Rozumiem, ze to taki pierwszy tunel na świecie.....?Nikt nie potrafi myśleć przyszłościowo w tym mieście? Nie spotkano się nigdzie na świecie z podobnym problemem, przed wybudowaniem tunelu?
- 11 2
-
2017-11-09 11:38
zamknąc tunel dla blachosmrodów i przeznaczyc dla rowerzystów a niebedzie wiecej wypadkow i problemów! (8)
Albo przynajmniej jeden pas oddzielic betonową barierą i przeznaczyc dla rowerzystów !
ograniczyc ruch piratów drogowych i niebedzie problemów- 4 15
-
2017-11-09 13:12
(1)
Gdyby nie samochody zdechł bys z głodu albo obgryzał szprychy swojego reksia .
Motoryzacja generuje ogromne zyski i daja miejsca pracy .rafinerie , fabryki , warsztaty itp itd
Rowery tylko problemy i wieczny i o wszystko ból b*py ich włascicieli.- 4 3
-
2017-11-09 16:33
Łachę robisz koleś ? Samochody użyteczności publicznej a nie przeszkadzające im
prywatne osobówki jak już coś generują.
A rowery to co bubek ? Mało idzie na świecie na ich produkcję metali, tworzyw sztucznych i innych materiałów ? Mało tworzą miejsc pracy zarówno przy ich produkcji, sprzedaży i serwisie ?
Żadna branża nie zatrudni powyżej 50 % ludzi w wieku produkcyjnym tylko po kilka, kilkanaście.
Pomyślałeś ile razem mogą ważyć wszystkie holenderskie rowery ? I sama Holandia - biedna jest od tego nawału rowerów ?
Ten cały prawicowy Geert Wilders przegrał wybory z powodu też tego, że Holendrzy nie czują się biednie.
Holenderscy aktywiści rowerowi nigdy nie kwestionowali roli samochodów użyteczności publicznej - to tak dla twojej wiadomości dodatkowa wieść z tego kraju.
I żadna branża nie zatrudni powyżej 50 % ludzi w wieku produkcyjnym tylko po kilka, kilkanaście.- 0 0
-
2017-11-09 14:43
janusz z tedi swietnie przedstawił tok myslenia typowecho blachosmroda:) (3)
Azbest kiedys był podstawą wszystkiego .To ile ludzi zabił jakkie straty spowodował i ile kosztuje jego usuwanie miliony razyw iecej to kosztuje a a niektóre znieszczenie nieda ssie poprostu dobudowac czy uratowac identycznie jest z blachosmordami katastrofe ekologiczna jaka spowodowal nieda sie odbudowac przez kilkaset lat!
- 1 1
-
2017-11-09 14:59
Napisz jeszcze raz, ale po polsku.
- 1 0
-
2017-11-09 15:31
(1)
OK , tylko pamietaj o tym jak bedziesz wzywał karetkę albo straż pożarna ...
- 1 0
-
2017-11-09 16:59
Którym w przejeździe przeszkadza mnóstwo osobówek koleś !
W
- 0 0
-
2017-11-10 15:10
a po co wam pedalistom, taki tunel? Po prostych drogach nie umiecie jeździć i skumoac prostych przepisów to gdzie się pod rzekę
- 0 0
-
2017-11-30 12:19
a nie lepiej
Wystrzelać rowerzystów, którzy wjadą do tunelu
- 0 0
-
2017-11-09 11:49
najlepiej zamknąć tunel i zrobić naziemne przejście dla pieszych... (1)
- 8 0
-
2017-11-10 15:11
Nie, oddać bezdomnym kotom
- 1 0
-
2017-11-09 11:51
Tym razem zima zaskoczyła projektanta.
- 11 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.