- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (77 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (501 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (267 opinii)
- 4 Mała uliczka, duży problem (230 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (124 opinie)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (137 opinii)
Wjazdy do tunelu pod Martwą Wisłą będą zraszane lub podgrzewane
4 mln zł ma kosztować system zraszania solanką lub podgrzewania jezdni w tunelu pod Martwą Wisłą . Trwają rozmowy zarządcy tunelu z miejskimi urzędnikami o finansowaniu inwestycji, która miałaby zostać zrealizowana w przyszłym roku.
- Podczas ubiegłej zimy, która była pierwszą od otwarcia tunelu, zauważyliśmy problemy kierowców, głównie samochodów ciężarowych. Mieli oni problem z wyjazdem z tunelu na rondo przy Marynarki Polskiej. Intensywne opady śniegu i oblodzenie nawierzchni sprawiły, że na wzniesieniach doszło do kilku kolizji. Problemy z wyjazdem powodowały powstawanie korków oraz w rezultacie zamknięcie tunelu i paraliż ruchu w tej części miasta - tłumaczy Michał Adamkiewicz, kierownik Działu Utrzymania Tunelu pod Martwą Wisłą.
W tym roku kierowcy ciężarówek będą musieli sobie radzić podobnie jak poprzedniej zimy, ale za rok nad jakością nawierzchni w tym miejscu ma już czuwać automatyczny system.
Drogowcy zastanawiają się nad dwoma różnymi rozwiązaniami.
Jednym z nich jest system zraszania asfaltu solanką poprzez specjalne dysze montowane w jezdni. Takie rozwiązanie stosuje się np. w tunelu na Wisłostradzie w Warszawie. Nie jest ono jednak pozbawione wad, bo - jak mówią eksperci - dysze często się zapychają.
Instalacja zraszania mogłaby objąć wykonanie dysz na wjazdach i wyjazdach z tunelu od strony Marynarki Polskiej oraz Trasy Sucharskiego . Na wlotach do tunelu pojawiłyby się dwa kontenery z solanką. W jezdni zostałoby zainstalowane orurowanie, które zapewniłoby w pełni automatyczne działanie systemu.
Drugim wariantem branym pod uwagę jest podgrzanie jezdni poprzez montaż specjalnego okablowania. Wiązałoby się to z koniecznością sfrezowania dotychczasowej nawierzchni i ułożenia nowej.
Obecnie trwają rozmowy zarządcy tunelu (Gdański Zarząd Dróg i Zieleni) z urzędnikami miejskimi o finansowaniu inwestycji. Nie jest ona tania, bo rozwiązanie stosowane np. w szwajcarskich tunelach kosztuje nawet 4 mln zł. Pierwszy wniosek skierowany do Wydziału Programów Rozwojowych został odrzucony, ale jak usłyszeliśmy od Piotra Grzelaka, zastępcy prezydenta Gdańska, "inwestycja jest konieczna". Niewykluczone więc, że urzędnicy będą chcieli skorzystać ze środków unijnych.
Rocznie utrzymanie tunelu kosztuje 4,6 mln zł. 890 tys. zł z tej kwoty pochłania ubezpieczenie, 1,5 mln to koszt samego utrzymania (napraw, sprzątania etc.), a 1,3 mln to rachunki za energię elektryczną. Najmniejsze koszty generuje kadra zarządzająca tunelem. Na jej utrzymanie rocznie miasto przeznacza ok. 870 tys. zł.
Kolizje, jazda pod prąd, spadające śmieci w tunelu pod Wisłą
Życie codzienne w tunelu pod Martwą Wisłą
Od otwarcia tunelu w kwietniu 2016 r. odnotowano w nim ponad 460 różnych zdarzeń. Najczęściej dochodzi w nim do zatrzymania pojazdu (ponad 150 zdarzeń), trzykrotnie do tunelu wbiegło zwierzę, 11 razy na jezdnię spadły różnego rodzaju przedmioty, 13 razy wjechał do tunelu pojazd przekraczający skrajnię, 24 razy zauważono także osoby postronne. Stosunkowo często wjeżdżają tam rowerzyści (74 razy), odnotowano też 10 kolizji i 8 uszkodzonych włazów kanalizacyjnych.
Zdarzył się też jeden alarm bombowy po informacji o pozostawionym w tunelu ładunku wybuchowym, nie brakowało też prób kradzieży. Zabłąkany pieszy wychodząc z tunelu przejściem ewakuacyjnym zabrał z klatki schodowej gaśnicę.
Rekordzistą w przekroczeniu prędkości jest pewien motocyklista. Kilka miesięcy temu nocą rozwinął w tunelu prędkość 220 km/h.
Straż pożarna w tunelu pod Wisłą
Opinie (279) 5 zablokowanych
-
2017-11-09 11:54
(1)
Popieram podgrzewanie, solanka zniszczy auta i droge, a wdodatku moze nie dzialac poprawnie przez zatkane dysze.
Oczywiscie ukladanie okablowania grzejnego wraz z zerwanie i polozeniem nowej nawierzchni powinno zajac max 1 tydzien/nitka a nie kilka miesiecy!- 6 2
-
2017-11-09 12:01
Mozesz tyam i solarium zamontowac ale najpier zaplac z własnej kasy anie nas wszystkich
- 2 0
-
2017-11-09 11:56
Postawić tam fotoradar!
I problemy prędkości się skończą.
- 3 1
-
2017-11-09 12:01
Oblodzenie (szkoda ze nie latem) (1)
Te klopoty to dowod na brak wyobrazni projektantow. Zyjemy przeciez w tropikach nieprawda?
- 14 0
-
2017-11-09 12:53
Projektanci proponowali pompz ciepa i ogryewanie ale uryedniki y PO wiedyieli lepiej
- 1 0
-
2017-11-09 12:02
(1)
Czy tym debilom za kółkiem zostało odebrane prawo jazdy?
- 106 1
-
2017-11-09 12:16
Najlepsze jest to, że za każdym razem jadąc tamtędy znajdują się kolejni co boją się aby na drugiej pozycji nie wyjechać przypadkiem z tego tunelu
- 14 0
-
2017-11-09 12:04
Ostatni pojazd chyba powrócił z przyszłości ;-) (3)
- 84 1
-
2017-11-09 13:05
Okresowy test wentylacji tunelu:)
- 4 0
-
2017-11-09 14:10
(1)
To był pasek TDI - nie znacie się
- 6 0
-
2017-11-09 15:54
:)
Na oleju z frytek :)
- 4 0
-
2017-11-09 12:07
Przecież oni jeżdżą, (2)
jakby patrzyli nie dalej niż 10m przed siebie?
- 63 1
-
2017-11-09 12:18
(1)
Skoro w telefonie czegoś szuka bez przerwy to nawet nie zauważył kiedy do tunelu wiechał
- 15 0
-
2017-11-09 13:55
szuak co ma robić dalej , smartfon zombie nie myślą samodzielnie
- 1 0
-
2017-11-09 12:08
(2)
0:30 - obowiązkowo zabrać prawo jazdy
- 48 1
-
2017-11-09 12:25
+ kara dla kierowcy Tir-a cofającego, bo ominął zjazd.
Jak się ominie zjazd, to na kolejnym można zawrócić.- 13 0
-
2017-11-09 13:56
nic nadzwyczajnego skoro w tym mieście co 3 osoba nie miała by prawa jazdy gdyby "stary nie załatwił"
- 3 2
-
2017-11-09 12:09
tak mało przez rok?? a gdzie jacyś rowerzyści:))?? (2)
- 16 2
-
2017-11-09 12:14
niestety w autobusie
- 5 0
-
2017-11-09 12:44
no tak. najniebezpieczniejsi są rżeczywiście rowerzyści. ..
zryty berecik uwiera?- 6 4
-
2017-11-09 12:09
co jeden to lepszy... (2)
ale ten ostatni co mu się wrak zajął 10/10.
- 16 0
-
2017-11-09 13:13
(1)
To para wodna - uszczelka pod głowica poszła i borygo dostało sie do cylindrów.
Tam się nic nie pali... :D- 0 1
-
2017-11-09 16:51
Opinia
Wg mnie to rozpieganie silnika diesla
- 1 0
-
2017-11-09 12:12
tunel
Należy założyć bardzo dokładny monitoring tunelu,a na końcach tunelu policjanta drogówki,ogromna kasa zapewniona a idiotów w tunelu co niemiara.Policja by tylko bloczki mandatowe zmieniała.
- 41 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.