• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wkrótce otwarcie fragmentu torowiska na Stogi

Maciej Korolczuk
14 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Powstaną apartamenty rekreacyjne przy samej plaży
Za około dwa tygodnie otwarty zostanie odcinek trasy tramwajowej w ciągu ul. Wosia Budzysza. Za około dwa tygodnie otwarty zostanie odcinek trasy tramwajowej w ciągu ul. Wosia Budzysza.

Na przełomie listopada i grudnia ma zostać otwarty pierwszy odcinek modernizowanej trasy tramwajowej na Stogi. Tramwajem będziemy mogli dojechać z centrum do ul. Skiby. Remont całego torowiska miał się zakończyć w sierpniu tego roku, ale potrwa do połowy 2020 roku.



Poruszanie się tramwajem po Gdańsku jest:

Otwarcie pierwszego odcinka z pewnością ucieszy mieszkańców Stogów, którzy mają prawo mieć dość przedłużających się utrudnień spowodowanych remontem. W czwartek, nasza czytelniczka pani Małgorzata napisała w Raporcie z Trójmiasta, że ostatnie deszcze spowodowały ubytki nawierzchni, przez co znacznie pogorszyły się warunki do jazdy samochodem.

- Skrzyżowanie ulic Stryjewskiego i Zimnej jest prawie nieprzejezdne. Dalej na Siennej rozsypane kamienie strzelają spod kół. W ciągu dnia, gdy jest jasno, to jakoś można się przecisnąć, ale proszę spróbować przejechać ten odcinek po zmierzchu - żali się nasza czytelniczka. - Na przystanku autobusowym Zimna w stronę Przeróbki nie ma żadnej latarni, piesi to chyba muszą mieć karty pływackie, żeby dotrzeć na przystanek. Mieszkam na Stogach i jestem już zmęczona tym remontem, który przeciąga się, a końca nie widać. Jeżdżę tą trasą cztery razy dziennie, do pracy i z powrotem, potem w innych sprawach. Aż się boję, w jakim stanie będzie mój samochód po zakończeniu remontu.
Inwestycję podzielono na trzy odcinki. Wkrótce gotowy będzie pierwszy z nich. Inwestycję podzielono na trzy odcinki. Wkrótce gotowy będzie pierwszy z nich.

Trwa wyrównywanie torów



Wkrótce ma być lepiej. O tym, że prace na pierwszym odcinku zmierzają dużymi krokami ku końcowi świadczy fakt, że na torowisku pojawiła się podbijarka. To maszyna równająca płaszczyznę nowego toru tramwajowego.

- W trakcie podbijania szyny wraz z podkładami są podnoszone, a na spód wysypywany jest tłuczeń. Ten proces sprawia, że tor po opuszczeniu znajduje się na odpowiedniej wysokości. Równolegle trwają prace wykończeniowe układu drogowego, wykonywane są także przejazdy przez torowisko - mówi Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
To kolejny termin oddania pierwszego z trzech etapów modernizacji linii na Stogach. Jak wyjaśniają urzędnicy, przyczyną opóźnień jest "szereg nieprzewidzianych zdarzeń, które nakładając się na siebie, bezpośrednio wpływały na konieczność przesunięcia terminu zakończenia inwestycji".

  • Prace na pozostałych odcinkach remontowanej trasy tramwajowej zakończą się w przyszłym roku.
  • Prace na pozostałych odcinkach remontowanej trasy tramwajowej zakończą się w przyszłym roku.
  • Prace na pozostałych odcinkach remontowanej trasy tramwajowej zakończą się w przyszłym roku.
  • Prace na pozostałych odcinkach remontowanej trasy tramwajowej zakończą się w przyszłym roku.
Wykonawca na całym obszarze przebudowy torowiska wskazywał na kolizje z uzbrojeniem podziemnym, nieujawnionym wcześniej w dokumentacji projektowej i na mapach geodezyjnych. W trakcie robót znajdowano również niewybuchy z okresu II wojny światowej.

Tramwaje pojadą na przełomie listopada i grudnia



Obecnie z największymi problemami udało się już uporać. Aby tym razem termin udało się utrzymać potrzebna jest w zasadzie sprzyjająca pogoda.

- Zgodnie z technologią prac torowych, wykonywanie określonych robót torowych uzależnione jest od spełnienia określonych wymagań m.in. odpowiedniej temperatury. Reżim technologiczny budowy torowiska narzuca wykonywać niektóre roboty tylko w określonych warunkach atmosferycznych, gdy temperatura osiąga wymaganą wysokość. Jeśli utrzyma się pogoda, to zgodnie z zapewnieniami wykonawcy przejezdność linii tramwajowej na pierwszym odcinku, będzie możliwa na przełomie listopada i grudnia br. - informuje Agnieszka Zakrzacka.

Inwestycja za 110 mln zł



Łącznie na Stogach przebudowanych jest ok. 3,7 km torów tramwajowych i  około 2,5 km dróg. Przebudowa infrastruktury tramwajowej w ul. Budzysza, Stryjewskiego i Nowotnej w Gdańsku jest realizowana w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IVA. Umowa z wykonawcą prac Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. podpisana została w czerwcu 2018 roku. Koszt inwestycji to ponad 110 mln zł, z czego ponad 46 mln zł to pozyskane dofinansowanie unijne.
08:41 15 LISTOPADA 19

(5 opinii)

STOGI!! Zamiast wyjechać ze Stogów stoimy już 30 minut w korku, a nie zapowiada się na szybki wyjazd. Co się stało? dlaczego nie jedziemy?
STOGI!! Zamiast wyjechać ze Stogów stoimy już 30 minut w korku, a nie zapowiada się na szybki wyjazd. Co się stało? dlaczego nie jedziemy?

Opinie (153) ponad 10 zablokowanych

  • (20)

    XXI wiek a stan torów woła o pomstę do nieba,tramwaje notorycznie na Stogach wyjeżdzają poza tory...to już w XiX wieku lepiej było...

    • 53 66

    • No właśnie dla tego remontują.

      O co ci chodzi?

      • 32 6

    • Przestań trollować.

      Tramwaje od dawna nie jadą na Stogi bo właśnie wymieniają dla Ciebie całe torowisko. Będzie pięknie

      • 34 4

    • XIX wiek (2)

      Fakt, w XIX wieku było lepiej bo... nie było w ogóle tramwajów na Stogach (tory na Stogi położono na początku XX wieku)

      • 26 1

      • tak (1)

        dokładnie w roku 1927 od Bramy Żuławskiej do Sygów Plaża. Po drodze zbudowano most siennicki, który był w tym czasie mostem zwodzonym. Do starego portu w Gdańsku na Motławie wpływały bowiem statki dalekomorskie. W wieku XIX Stogi były wioska obok Gdańska. Pierwszy tramwaj konny spod Bramy wyżynnej do oliwy wyjechał w roku 1874 .

        • 3 0

        • Do stareo portu na Motławie

          nie wpływa się pod mostem siennickim. Nie przeszkadza on żegludze statków morskich na Motławę.

          • 0 0

    • Sukces PO w Gdańsku

      Będą tak otwierać po 50 metrów aż do wyborów jak tunel wstydu

      • 3 28

    • (12)

      nie ma kasy na remonty bo trzeba płacić za ochronę Dulki.

      • 3 12

      • 530 000 rocznie będzie gdańszczan kosztować ochrona 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu (11)

        Zwykły urzędnik z taką ochrona ?

        • 2 10

        • (4)

          Poprzednik ochrony nie miał, jak to się skończyło - wszyscy wiemy...

          • 9 2

          • W innych miastach nie mają (1)

            • 1 4

            • Bo pisowcy na swoich nie szczują

              • 0 0

          • Poprzednik 20 lat był

            A ta jest ile ?

            • 0 3

          • No jak?

            Wersje są dwie

            • 2 0

        • (1)

          Skąd te minusy? Przecież to prawda.

          • 3 4

          • Oficjalna wiadomość

            • 2 0

        • phi pół melona? - Gdy sam nadPrezes+ (1)

          na swoją ochronę z kasy podatnika wydaje ponad 1,2mln zł rocznie

          • 3 1

          • Więcej:

            ok 1,6 mln zł plus policjanci w cywilu oraz radiowozy 24/7

            • 0 0

        • a przez kogo tak jest?

          • 0 0

        • Ta ''urzędnik'' akurat nie jest zwykła, bo jest prezydentem miasta. Popatrz raczej na koszty ochrony ''zwykłego posła''

          • 0 0

    • Ale ty stary jesteś że pamiętasz tamte czasy.

      • 0 0

  • Ciekawe jak szybko (8)

    beda jezdzily tramwaje na nowym odcinku. Pamietam jak kiedys wymienili tory przy stoczni - tam chyba 70km/h niektorzy rozwijali

    • 68 7

    • myślę co prędkość pyndolino osiągnom

      albo prędkość światła tylko coby wyhamowali i do morza nie wpadli

      • 9 2

    • Obacz jak śmigają tramwaje pomiędzy Wojska Polskiego a Galerią

      samochody zostają w tyle

      • 13 0

    • Ciekawe jak szybko będą ponownie remontować te torowiska.

      • 7 4

    • Więcej jak 60 nie pojadą (ogranicznik), nie licząc 105Na

      • 7 1

    • w Brazylii mają linie tramwajową do 200km/h !!! (3)

      a czemu nie można tak u nas?

      • 0 2

      • bo

        tramwaje jeżdżą po obszarze zabudowanym, gdzie obowiązuje co do zasady prędkość 50 km/h. Tramwaje podlegają zas przepisom o ruchu drogowym. Nie są kolejami.

        • 2 0

      • (1)

        bo co chwila światła, przejazdy dla samochodów i przystanki.

        • 0 1

        • Najlepiej jakby wcale nie było przystanków.

          Wtedy by jeździły szybciej.

          • 2 0

  • Nareszcie!!!! (4)

    Gdańsk miastem tramwajów!
    Gumobusy precz!
    Kiedy przykładem innych miast autobusy elektryczne?
    Kiedy wreszcie wspólny bilet?

    • 68 11

    • Niestety ale to może nie wystarczyć ze względu na ograniczoną przepustowość Gdańska Głównego, bez alternatywy dla tramwaju z dzielnic południowych niedługo doczekamy się wielkich zatorów tramwajowych i totalnego paraliżu. Nawet Ci co dziś jeżdżą wrócą spowrotem do aut :(

      • 8 0

    • (1)

      A elektryczne tramwaje nie są lepsze od elektrycznych autobusów? Wożenie minimum 2 ton baterii to jest pomyłka nie autobus. Tramwaj jest najbardziej ekologiczny z tria autobus/trolejbus/tramwaj.

      Czas życia tramwaju to spokojnie 50 lat (niemieckie składy w Krakowie, gdańskie duewagi podchodzą pod 40 kilka lat.)

      A gait kasuje już autobusy wyprodukowane po 2000 roku. I co jest bardziej ekologiczne?

      • 3 0

      • w Holandii kursują tramwaje z pocz. lat 60tych.

        i to w normalnych rozkładach jazdy po zwykłych trasach ... a nie jako atrakcja dla turystów.
        to tylko u nas pitolą ciągle o wymianie na nowoczesne, że niby lepsze ... a które tylko ciągle się psują i mają nieustające pasmo awarii na trasie...

        • 0 0

    • Autobusów elektrycznych NIE będzie bo premier Pinokio oszukał nas i produkcja nie ruszy.

      • 0 0

  • Tory są, ale trakcji brak. (4)

    Nie wierzę, że podany termin jest realny.

    • 105 12

    • Przeczytaj sobie

      w wolnej chwili jaka jest roznica miedzy trakcja a siecią trakcyjna...niby to samo a jednak..

      • 17 2

    • aaaa trakcje to my ze szwagrem w jeden dzien robimy

      • 2 1

    • Zawieszenie sieci trakcyjnej

      to tydzień roboty

      • 0 0

    • Pojadą tramwaje na pedały.

      • 0 0

  • Dobre

    A tych ,,dobrych warunkow atmosferycznych "konkretnie ani slowa by nie mozna sie bylo przyczepiccze warunki byly tylko znow nie zdazyli....

    • 49 4

  • Ciekawe kiedy naprawa gwarancyjna (1)

    Ja obstawiam 2 tygodnie

    • 50 17

    • jak byłbym taklim pesymista to bym z domu nie wychodził ... bo po co skoro wszystko się nie uda

      • 0 0

  • i to dobra wiadomość (1)

    a nie podwyżki za wywóz śmieci

    • 48 3

    • przyzwyczaj się - inflacja i podwyżki były zamrożone tylko do pażdziernika co z resztą przyznał sam Morawiecki - teraz trzeba wszystko wyrównac - papierochy i alk już od stycznia reszta stopniowo co miesiąc

      • 0 0

  • Masakra ile to trwa. Jak oni robią inwestycje że zawsze opóźnienie i fuszerka? (1)

    • 87 11

    • spokojnie, przy tym remoncie jest tylko ok 100% opóźnienia

      • 3 1

  • boss (4)

    Ja obstawiam styczen bo to juz czwarty termin na tym odcinku kiedy codziennie tamtedy jezdze to na tym skrzyzowaniu widze tylko dwóch tych samych pracowników i kopia juz miesiac ten sam dół

    • 89 3

    • Nieprawda, jeden kopie, drugi zasypuje, za miskę ryżu...

      • 6 1

    • (1)

      Jak nie zaczna podwieszac sieci trakcyjnej to skończą po mrozach czyli w marzec - kwiecien.

      • 1 0

      • Skończą na św. Nigdy.

        • 0 0

    • Czy na pewno dwóch ?

      W tym jeden bez nogi o kulach.

      • 0 0

  • Zawieszenie (2)

    Remont to dodatkowe koszty mieszkańców czy ktoś to liczy? Ciągłe naprawy zawieszeń koszty ogromne ,stracony czas , dziury ostatnio osiągają głębię max. Na skrzyżowaniu zaraz będzie przeprawa promowa uruchomiona. Do tego autobusy jeżdżące po chodnikach brak oświetlenia ulicznego. Jak można dopuścić do takiej sytuacji. Jaki plan jest na przejazdy samochodem bo zima przed nami a robi się niebezpiecznie .

    • 86 6

    • Czy z tytułu remontu można wnieść o zwrot kosztów naprawy zawieszenia?

      • 0 0

    • Co z ulica tamka czy planowany jest tam gruntowny remont z wymianą chodników

      ???? dlaczego nikt o tym nie piszę

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane