• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wkrótce otwarcie fragmentu torowiska na Stogi

Maciej Korolczuk
14 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Powstaną apartamenty rekreacyjne przy samej plaży
Za około dwa tygodnie otwarty zostanie odcinek trasy tramwajowej w ciągu ul. Wosia Budzysza. Za około dwa tygodnie otwarty zostanie odcinek trasy tramwajowej w ciągu ul. Wosia Budzysza.

Na przełomie listopada i grudnia ma zostać otwarty pierwszy odcinek modernizowanej trasy tramwajowej na Stogi. Tramwajem będziemy mogli dojechać z centrum do ul. Skiby. Remont całego torowiska miał się zakończyć w sierpniu tego roku, ale potrwa do połowy 2020 roku.



Poruszanie się tramwajem po Gdańsku jest:

Otwarcie pierwszego odcinka z pewnością ucieszy mieszkańców Stogów, którzy mają prawo mieć dość przedłużających się utrudnień spowodowanych remontem. W czwartek, nasza czytelniczka pani Małgorzata napisała w Raporcie z Trójmiasta, że ostatnie deszcze spowodowały ubytki nawierzchni, przez co znacznie pogorszyły się warunki do jazdy samochodem.

- Skrzyżowanie ulic Stryjewskiego i Zimnej jest prawie nieprzejezdne. Dalej na Siennej rozsypane kamienie strzelają spod kół. W ciągu dnia, gdy jest jasno, to jakoś można się przecisnąć, ale proszę spróbować przejechać ten odcinek po zmierzchu - żali się nasza czytelniczka. - Na przystanku autobusowym Zimna w stronę Przeróbki nie ma żadnej latarni, piesi to chyba muszą mieć karty pływackie, żeby dotrzeć na przystanek. Mieszkam na Stogach i jestem już zmęczona tym remontem, który przeciąga się, a końca nie widać. Jeżdżę tą trasą cztery razy dziennie, do pracy i z powrotem, potem w innych sprawach. Aż się boję, w jakim stanie będzie mój samochód po zakończeniu remontu.
Inwestycję podzielono na trzy odcinki. Wkrótce gotowy będzie pierwszy z nich. Inwestycję podzielono na trzy odcinki. Wkrótce gotowy będzie pierwszy z nich.

Trwa wyrównywanie torów



Wkrótce ma być lepiej. O tym, że prace na pierwszym odcinku zmierzają dużymi krokami ku końcowi świadczy fakt, że na torowisku pojawiła się podbijarka. To maszyna równająca płaszczyznę nowego toru tramwajowego.

- W trakcie podbijania szyny wraz z podkładami są podnoszone, a na spód wysypywany jest tłuczeń. Ten proces sprawia, że tor po opuszczeniu znajduje się na odpowiedniej wysokości. Równolegle trwają prace wykończeniowe układu drogowego, wykonywane są także przejazdy przez torowisko - mówi Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
To kolejny termin oddania pierwszego z trzech etapów modernizacji linii na Stogach. Jak wyjaśniają urzędnicy, przyczyną opóźnień jest "szereg nieprzewidzianych zdarzeń, które nakładając się na siebie, bezpośrednio wpływały na konieczność przesunięcia terminu zakończenia inwestycji".

  • Prace na pozostałych odcinkach remontowanej trasy tramwajowej zakończą się w przyszłym roku.
  • Prace na pozostałych odcinkach remontowanej trasy tramwajowej zakończą się w przyszłym roku.
  • Prace na pozostałych odcinkach remontowanej trasy tramwajowej zakończą się w przyszłym roku.
  • Prace na pozostałych odcinkach remontowanej trasy tramwajowej zakończą się w przyszłym roku.
Wykonawca na całym obszarze przebudowy torowiska wskazywał na kolizje z uzbrojeniem podziemnym, nieujawnionym wcześniej w dokumentacji projektowej i na mapach geodezyjnych. W trakcie robót znajdowano również niewybuchy z okresu II wojny światowej.

Tramwaje pojadą na przełomie listopada i grudnia



Obecnie z największymi problemami udało się już uporać. Aby tym razem termin udało się utrzymać potrzebna jest w zasadzie sprzyjająca pogoda.

- Zgodnie z technologią prac torowych, wykonywanie określonych robót torowych uzależnione jest od spełnienia określonych wymagań m.in. odpowiedniej temperatury. Reżim technologiczny budowy torowiska narzuca wykonywać niektóre roboty tylko w określonych warunkach atmosferycznych, gdy temperatura osiąga wymaganą wysokość. Jeśli utrzyma się pogoda, to zgodnie z zapewnieniami wykonawcy przejezdność linii tramwajowej na pierwszym odcinku, będzie możliwa na przełomie listopada i grudnia br. - informuje Agnieszka Zakrzacka.

Inwestycja za 110 mln zł



Łącznie na Stogach przebudowanych jest ok. 3,7 km torów tramwajowych i  około 2,5 km dróg. Przebudowa infrastruktury tramwajowej w ul. Budzysza, Stryjewskiego i Nowotnej w Gdańsku jest realizowana w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IVA. Umowa z wykonawcą prac Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. podpisana została w czerwcu 2018 roku. Koszt inwestycji to ponad 110 mln zł, z czego ponad 46 mln zł to pozyskane dofinansowanie unijne.
08:41 15 LISTOPADA 19

(5 opinii)

STOGI!! Zamiast wyjechać ze Stogów stoimy już 30 minut w korku, a nie zapowiada się na szybki wyjazd. Co się stało? dlaczego nie jedziemy?
STOGI!! Zamiast wyjechać ze Stogów stoimy już 30 minut w korku, a nie zapowiada się na szybki wyjazd. Co się stało? dlaczego nie jedziemy?

Opinie (153) ponad 10 zablokowanych

  • boss (4)

    Ja obstawiam styczen bo to juz czwarty termin na tym odcinku kiedy codziennie tamtedy jezdze to na tym skrzyzowaniu widze tylko dwóch tych samych pracowników i kopia juz miesiac ten sam dół

    • 89 3

    • Czy na pewno dwóch ?

      W tym jeden bez nogi o kulach.

      • 0 0

    • (1)

      Jak nie zaczna podwieszac sieci trakcyjnej to skończą po mrozach czyli w marzec - kwiecien.

      • 1 0

      • Skończą na św. Nigdy.

        • 0 0

    • Nieprawda, jeden kopie, drugi zasypuje, za miskę ryżu...

      • 6 1

  • Obiecanki cacanki?

    Jest 20/06/2020 teraz zapowiadają otwarcie całości z końcem sierpnia 2020? Poprzedni remont torowiska zakończył się 29/08/90 .

    • 0 0

  • (20)

    XXI wiek a stan torów woła o pomstę do nieba,tramwaje notorycznie na Stogach wyjeżdzają poza tory...to już w XiX wieku lepiej było...

    • 53 66

    • (12)

      nie ma kasy na remonty bo trzeba płacić za ochronę Dulki.

      • 3 12

      • 530 000 rocznie będzie gdańszczan kosztować ochrona 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu (11)

        Zwykły urzędnik z taką ochrona ?

        • 2 10

        • Ta ''urzędnik'' akurat nie jest zwykła, bo jest prezydentem miasta. Popatrz raczej na koszty ochrony ''zwykłego posła''

          • 0 0

        • phi pół melona? - Gdy sam nadPrezes+ (1)

          na swoją ochronę z kasy podatnika wydaje ponad 1,2mln zł rocznie

          • 3 1

          • Więcej:

            ok 1,6 mln zł plus policjanci w cywilu oraz radiowozy 24/7

            • 0 0

        • (4)

          Poprzednik ochrony nie miał, jak to się skończyło - wszyscy wiemy...

          • 9 2

          • W innych miastach nie mają (1)

            • 1 4

            • Bo pisowcy na swoich nie szczują

              • 0 0

          • No jak?

            Wersje są dwie

            • 2 0

          • Poprzednik 20 lat był

            A ta jest ile ?

            • 0 3

        • a przez kogo tak jest?

          • 0 0

        • (1)

          Skąd te minusy? Przecież to prawda.

          • 3 4

          • Oficjalna wiadomość

            • 2 0

    • Ale ty stary jesteś że pamiętasz tamte czasy.

      • 0 0

    • XIX wiek (2)

      Fakt, w XIX wieku było lepiej bo... nie było w ogóle tramwajów na Stogach (tory na Stogi położono na początku XX wieku)

      • 26 1

      • tak (1)

        dokładnie w roku 1927 od Bramy Żuławskiej do Sygów Plaża. Po drodze zbudowano most siennicki, który był w tym czasie mostem zwodzonym. Do starego portu w Gdańsku na Motławie wpływały bowiem statki dalekomorskie. W wieku XIX Stogi były wioska obok Gdańska. Pierwszy tramwaj konny spod Bramy wyżynnej do oliwy wyjechał w roku 1874 .

        • 3 0

        • Do stareo portu na Motławie

          nie wpływa się pod mostem siennickim. Nie przeszkadza on żegludze statków morskich na Motławę.

          • 0 0

    • Sukces PO w Gdańsku

      Będą tak otwierać po 50 metrów aż do wyborów jak tunel wstydu

      • 3 28

    • Przestań trollować.

      Tramwaje od dawna nie jadą na Stogi bo właśnie wymieniają dla Ciebie całe torowisko. Będzie pięknie

      • 34 4

    • No właśnie dla tego remontują.

      O co ci chodzi?

      • 32 6

  • Dobrze wam tak .Dalej głosujcie na PO i panią prezydent.

    • 2 0

  • Jak dojechać na plaże stogi

    Jak dojechać na plaże stogi tramwajem potem przesiadka

    • 0 0

  • Powody opoznien (3)

    Oprócz oficjalnych powodów trzeba dodać również to ze przez długie okresy od wiosny do niedawna nie było widac na całym odcinku remontu żadnego ruchu albo symboliczny. Dało się również czesto dostrzec robotników, którzy jak za PRLu sporo czasu przesiadywali z papieroskiem bez śladu chęci do pracy.. Następna sprawa - mówią o niesprzyjających okolicznosciach.. za to jedna była bardzo sprzyjających - pogoda, i to przez cały czas remontu. Krótko mówiąc biorąc wszystko pod uwagę gdyby wszystko było realizowane porządnie i pod nadzorem cale remont byłby już za.nami...Organizacja ruchu samochodów i pieszych świadczy o lekceważeniu mieszkańców Stogow czego oni sami napewno nie zapomna...

    • 33 1

    • Odpiep** się od PRL. Nie było źle. A ty jeszcze stałeś w pieluchę.

      • 0 0

    • To nie robotnicy przesiadywali z papieroskami (1)

      tylko stogowska patologia. Ich tam nie brakuje. Pod sklepem na Stryjewskiego chyba zapuścili korzenie. No i na skwerku przy Hożej 11. Aż strach później tam usiąść.

      • 0 2

      • O którym sklepie piszesz Kaziu ?
        Na stryjewskiego jest pełno sklepów

        • 1 0

  • (1)

    Nie budujcie kolejnej autostrady. Mam nadzieję że ten zdewastowany teren po prawej stronie zostanie obsiany trawą.

    • 7 0

    • Zarosnir chwastami i będzie pięknie.

      • 0 0

  • Zapewne 100 lat temu (2)

    Niemcy pomimo skromniejszych urzadzeń technicznych położyli całą linię od śródmieścia do pętli Stogi w ciągu roku.

    • 38 0

    • Gdańszczanie nie Niemcy.

      • 1 0

    • Może to i prawda, ale nie mieli tyle przepisów, co teraz.

      • 0 0

  • Wałek (1)

    Ten remont to jeden wielki wałek. Wygląda na to, że robią tak, aby nigdy nie skończyć. Prace powinny być wykonywane etapami, a dopuszczono do tego, że wszystko rozkopali od Przeróbki po plażę Stogi i długo nic nie robili. Paraliż dzielnicy, nieudolność osób nadzorujących inwestycję. Urzędnicy odpowiedzialni za ten logistyczny bubel powinni ponieść konsekwencje.

    • 5 1

    • Polecieć możesz helikopterem. Problem ???

      • 0 0

  • Buty (3)

    Kiedy założę szpilki zamiast kaloszy?

    • 7 0

    • Masz krzywe nogi. W szpilkach padniesz.

      • 0 0

    • Ja dziś wieczorem na pewno. (1)

      • 0 0

      • Marian no co ty?

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane