- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (139 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (141 opinii)
- 3 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (74 opinie)
- 4 Wzięli pod lupę punktualność SKM (56 opinii)
- 5 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (406 opinii)
- 6 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (129 opinii)
Władze Gdyni tłumaczą się ze współpracy z PKP
Władze Gdyni reagują na krytykę mieszkańców, jaka spadła na nie, m.in. w opiniach pod artykułem o przetargu na budowę wiaduktu nad torami prowadzącymi do portu. Zdaniem wielu, priorytetem powinna być budowa tunelu w okolicach ul. Chylońskiej. - Ogłoszenie przetargu na realizację wiaduktu nad Pucką jest otwarciem na bardzo zacieśnioną i długą współpracę z PKP - przekonuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Dzięki jego budowie znikną dwa przejazdy kolejowo-drogowe i przebudowana zostanie infrastruktura kolejowa oraz okoliczne ulice.
Obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią.
Dokument zobowiązuje PKP do sfinansowania budowy wiaduktu i nakłada na miasto obowiązek sfinansowania pozostałych inwestycji, w tym wypłaty odszkodowań dla mieszkańców wyburzonych z powodu inwestycji domów.
Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł. Wstępna szacowana wartość inwestycji to 70 mln zł brutto.
Mieszkańcy: tunel potrzebny bardziej
Zdaniem wielu mieszkańców dla władz miasta priorytetem powinno być udrożnienie przejazdu w innym miejscu.
Chodzi o zapowiadaną od lat budowę tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej i linii 202. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.
Pod naszym artykułem o budowie wiaduktu nad ul. Pucką pojawiły się dziesiątki komentarzy czytelników, twierdzących, że priorytetem powinien być właśnie tunel pod torami SKM. Ich zdaniem budowa wiaduktu nad torami prowadzącymi do portu to niepotrzebne wydawanie pieniędzy.
Także w ankiecie, w której zagłosowało blisko 1,5 tys. czytelników, najwięcej głosów otrzymała odpowiedź: "w pierwszej kolejności potrzeba tunelu w okolicach ul. Chylońskiej".
Do krytyki mieszkańców, która pojawiła się też w mediach społecznościowych, na swoim oficjalnym profilu na Facebooku odniósł się wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk. Jak podkreśla, tory do portu, które obecnie przez wielu są oceniane jako mniej zajęte, już w niedalekiej przyszłości będą wykorzystywane dużo częściej.
Władze Gdyni: finansowanie częściowo przesunięte
- Dla przejezdności i bezpieczeństwa w ramach działania została podjęta decyzja o konieczności wybudowania wiaduktu drogowego, który przeniesie ruch pieszych, rowerzystów i samochodów ponad tory - będzie przede wszystkim bezkolizyjnie przez co bezpiecznie - podkreśla.
Przyznaje, że środków nie można było wykorzystać na tunel, którego powstanie będzie częścią innego realizowanego przez kolej zadania
- Budowa tunelu jest częścią bardzo dużego projektu rozbudowy linii kolejowej od Gdyni Chyloni aż do Słupska - m.in. na obszarze do Wejherowa mowa o czterech liniach, a następnie o dwóch. Projekt jest w końcowej fazie projektowej m.in. dwa miesiące temu została uzyskana zmieniona decyzja RDOŚ dla części działania. Niestety póki co finansowanie, które początkowo wynosiło niemal 1 mld złotych, zostało częściowo przesunięte i trwają prace nad jego kompozycją przez PKP PLK w obecnym okresie programowania tj. od 2021 do 2027 - tłumaczy, dodając to, co przez lata powtarzał jego poprzednik Marek Stępa, że Gdynia jest zawsze gotowa do współpracy przy budowie tunelu.
Miejsca
Opinie (243) ponad 10 zablokowanych
-
2020-10-18 09:19
Podobno tylko winny się tłumaczy .
Wynika teraz że władze miasta kompletnie nie mają pomysłu na jego utrzymanie bieżące nie mówiąc już o rozwoju.
- 44 0
-
2020-10-18 09:23
Sprawa jest prosta (1)
Gdynia nie chce płacić za prace (wiadukt/tunel). Prace zgodziło się wykonać PKP.
Dla Gdyni ważniejszy jest tunel, dla PKP wiadukt (bo przejazdy i tak są zamykane na żądanie PKP). PKP płaci, PKP decyduje, Gdynia musi się dostosować jeśli nie chce płacić za prace. Gdyby Gdynia chciała zapłacić za tunel, to pewnie powstał by dużo szybciej.- 49 4
-
2020-10-19 06:58
Głupstwa piszesz.
Kolej musi zmodernizować linię do Słupska, w tym polikwidować przejazdy kolejowe, i ma na to kasę z UE. Ale nie ma kasy na drogi, które są w gestii gminy. Dlatego potrzebna jest współpraca.
- 0 2
-
2020-10-18 09:30
Tunel (1)
Władze tego dziwnego m Gdynia mogą spać spokojnie. Mieszkańcy przy następnych wyborach i tak ich wybiorą bo są głupim elektoratem. W poprzednich wyborach było trzech kandydatów, i co postawili na tych co tylko gadają i nic nie robią. Przepraszam robią imprezki na których miasto więcej traci niż zysków , Ale jest wielki dym
- 82 4
-
2020-10-18 11:41
Nie sa glupim elektoratem, tylko nie ma sensownych kontrkandydatów, to raz!
A dwa, Gdynię zamieszkują ludzie na emeryturze ( to ich jest cała moc) i oni nie mają pojęcia, co dzieje się w mieście, nie siedzą na Trojmiescie.pl, ledwie im starcza na życie, pragną świętego spokoju, i siedzą w domu. Ci starzy mieszkańcy po osiemdziesiątce czy po dziewięćdziesiątce nie docierają nawet do urn wyborczych. A trzy -dziwnym trafem wiele osób nie głosowało na obecną wladzę, ale ta i tak zwyciężyła.
- 3 3
-
2020-10-18 09:32
jak będzie tunel w Rumi to na Puckiej niepotrzebny, te parę kilometrów jakoś przeżyję
- 12 28
-
2020-10-18 09:35
Chcecie farbę? Szczurek maluje ścieżki rowerowe to i tunel namaluje.
- 60 1
-
2020-10-18 09:35
Gryzoń
Od lat wygrywa w pierwszej turze, czyli ludzie kupują jego osiągnięcia, "rozwój" miasta i wydawanie pieniędzy na bzdury oraz zamknięty urząd dla mieszkańców.
- 55 2
-
2020-10-18 09:37
Panie Stępa,obecny okres programowania właśnie się kończy!
Przesunięcie środków unijnych na okres 2021-2027 jest bardzo mało prawdopodobne. pkp plk równo kładzie projekt przebudowy linii kolejowych za 65 mld złotych i pewne jest, że dobrych kilka miliardów nie zostanie wykorzystane z powodu opóźnień. A więc liczenie na zbudowanie tunelu w Chylońskiej za dotację unijną to mżonka...
- 32 0
-
2020-10-18 09:37
taki tunel zamiast reszty przejazdów zakorkuje Chylońską na amen
ci biedacy co pokupowali mieszkania pomiedzy netto a lidlem poczują co to mieszkać w mieście
to musiałby jeszcze byc wiadukt nad Hutniczą i bezkolizyjne wjazdy na nią- 30 3
-
2020-10-18 09:41
Kucyk jak zwykle trzyma poziom... (2)
I wierzy że mieszkańcy kupią jego jałowy bełkot. On naprawdę jest jakiś niedorozwinięty
- 49 5
-
2020-10-18 11:45
To genetyczne. Proszę się cofnąć o 30 lat do czasów modernizowania Hali Targowej
gdy papa z panią sekretarz miasta znaleźli tajemniczą firmę mieszczącą się w Brzeźnie, w której nikogo nie było.
- 8 0
-
2020-10-18 15:56
on jest selektywnie, wybiórczo utalentowany...
Do żarliwego, radosnego i bez zająknięcia walenia klamotów ze szczerą twarzą komsomołca...
- 5 0
-
2020-10-18 09:42
Boże, co za dyletanci (2)
Budowa tunelu jest częścią bardzo dużego projektu rozbudowy linii kolejowej od Gdyni Chyloni aż do Słupska - m.in. na obszarze do Wejherowa mowa o czterech liniach, a następnie o dwóch - mówi Stępa. liniach??? naprawdę mamy wiceprezydenta który nie odróżnia linii kolejowej od toru? to wiele tłumaczy
- 46 1
-
2020-10-18 12:08
Szczurek, kiedy tunel z Wiczlina na Oksywie?
- 3 1
-
2020-10-18 12:43
bo on sie zna...
na gondolach!
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.