• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Władze Gdyni tłumaczą się ze współpracy z PKP

Patryk Szczerba
18 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej
Zdaniem mieszkańców o wiele bardziej niż wiadukt nad Pucką potrzebny jest zlokalizowany kilometr dalej tunel pod torami SKM. Zdaniem mieszkańców o wiele bardziej niż wiadukt nad Pucką potrzebny jest zlokalizowany kilometr dalej tunel pod torami SKM.

Władze Gdyni reagują na krytykę mieszkańców, jaka spadła na nie, m.in. w opiniach pod artykułem o przetargu na budowę wiaduktu nad torami prowadzącymi do portu. Zdaniem wielu, priorytetem powinna być budowa tunelu w okolicach ul. Chylońskiej. - Ogłoszenie przetargu na realizację wiaduktu nad Pucką jest otwarciem na bardzo zacieśnioną i długą współpracę z PKP - przekonuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.



Kiedy powstanie tunel przy ul. Chylońskiej?

Przypomnijmy: wiadukt, na wykonanie którego ruszył przetarg, będzie prowadził nad liniami kolejowymi 201 i 228 oraz stacją Gdynia PortMapka.

Dzięki jego budowie znikną dwa przejazdy kolejowo-drogowe i przebudowana zostanie infrastruktura kolejowa oraz okoliczne ulice.

Obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią.

Takie inwestycje rozładowałyby zdaniem mieszkańców zatory w tym miejscu. W 2022 roku powstanie wiadukt. Tunel i pełna prezentowana likwidacja przejazdów to melodia przyszłości. Takie inwestycje rozładowałyby zdaniem mieszkańców zatory w tym miejscu. W 2022 roku powstanie wiadukt. Tunel i pełna prezentowana likwidacja przejazdów to melodia przyszłości.
Dokument zobowiązuje PKP do sfinansowania budowy wiaduktu i nakłada na miasto obowiązek sfinansowania pozostałych inwestycji, w tym wypłaty odszkodowań dla mieszkańców wyburzonych z powodu inwestycji domów.

Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł. Wstępna szacowana wartość inwestycji to 70 mln zł brutto.

Władze miasta przekonują, że wiadukt nad torami do portu też jest  potrzebny, bo będą one wykorzystywane dużo częściej niż do tej pory. Władze miasta przekonują, że wiadukt nad torami do portu też jest  potrzebny, bo będą one wykorzystywane dużo częściej niż do tej pory.

Mieszkańcy: tunel potrzebny bardziej



Zdaniem wielu mieszkańców dla władz miasta priorytetem powinno być udrożnienie przejazdu w innym miejscu.

Chodzi o zapowiadaną od lat budowę tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej i linii 202Mapka. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.

Pod naszym artykułem o budowie wiaduktu nad ul. Pucką pojawiły się dziesiątki komentarzy czytelników, twierdzących, że priorytetem powinien być właśnie tunel pod torami SKM. Ich zdaniem budowa wiaduktu nad torami prowadzącymi do portu to niepotrzebne wydawanie pieniędzy.

Także w ankiecie, w której zagłosowało blisko 1,5 tys. czytelników, najwięcej głosów otrzymała odpowiedź: "w pierwszej kolejności potrzeba tunelu w okolicach ul. Chylońskiej".

Do krytyki mieszkańców, która pojawiła się też w mediach społecznościowych, na swoim oficjalnym profilu na Facebooku odniósł się wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk. Jak podkreśla, tory do portu, które obecnie przez wielu są oceniane jako mniej zajęte, już w niedalekiej przyszłości będą wykorzystywane dużo częściej.

Władze Gdyni: finansowanie częściowo przesunięte



- Dla przejezdności i bezpieczeństwa w ramach działania została podjęta decyzja o konieczności wybudowania wiaduktu drogowego, który przeniesie ruch pieszych, rowerzystów i samochodów ponad tory - będzie przede wszystkim bezkolizyjnie przez co bezpiecznie - podkreśla.
Przyznaje, że środków nie można było wykorzystać na tunel, którego powstanie będzie częścią innego realizowanego przez kolej zadania

- Budowa tunelu jest częścią bardzo dużego projektu rozbudowy linii kolejowej od Gdyni Chyloni aż do Słupska - m.in. na obszarze do Wejherowa mowa o czterech liniach, a następnie o dwóch. Projekt jest w końcowej fazie projektowej m.in. dwa miesiące temu została uzyskana zmieniona decyzja RDOŚ dla części działania. Niestety póki co finansowanie, które początkowo wynosiło niemal 1 mld złotych, zostało częściowo przesunięte i trwają prace nad jego kompozycją przez PKP PLK w obecnym okresie programowania tj. od 2021 do 2027 - tłumaczy, dodając to, co przez lata powtarzał jego poprzednik Marek Stępa, że Gdynia jest zawsze gotowa do współpracy przy budowie tunelu.

Miejsca

Opinie (243) ponad 10 zablokowanych

  • Zegar

    Można zamontować zegary które pokażą czas do otwarcia rogatek.Bede widział ile będę stał.Mniej stresu

    • 40 1

  • Kwintesencja artykułu - "Tunel to melodia przyszłości"

    Obyśmy nasze praprawnuki doczekały w XXII wieku

    • 30 1

  • Tunel w innym miejscu (3)

    Tunel powinien być na północnej, a ulica przedłużona do skrzyżowania morskiej z obwodnicą

    • 31 2

    • Odezwał się gościu który nic nie wie na ten temat ... (2)

      To na północnej ma być Opat ...to inna sprawa rządowa i można zapytać posła Horale co w tej sprawie zrobił jako poseł PiS ...

      • 1 7

      • Haha

        Zanim opat powstanie, ten tunel teraz zbudowany zdążyłby się zawalić. To samo z drogą czerwoną. Patrząc na wielkie plany na przyszłość, obecnie realizowany wiadukt też jest bez sensu. Niestety pewnie realizacji tych planów to my nie dożyjemy.

        • 3 0

      • Opat to będzie, ale w klasztorze.

        • 4 1

  • kolejny nieudany pomysł

    Wiadukt zamiast tunelu to kolejny wizjonerski pomysł. Podobnie jak brakuje pomysłu na ożywienie Swiętojanskiej, gdzie jedynym pomysłem było namalowanie ścieżki dla rowerów i puszczenie autobusów na zderzenia z samochodami, tak całość zarządzania komunikacja Gdyni jest fatalna w tym brak jakiejkolwiek poprawy warunków na Wielkopolskiej. Tylko czekać, aż po otwarciu węzła Wielki Kack cała Wielkopolska stanie. Brawo!

    • 40 3

  • Gdynia i inwestycje?

    Szkoda słów

    • 33 1

  • Gdynia (3)

    Prawda jest taka że Gdynia od kilkunastu lat stoi w miejscu większość inwestycji wykonuje się w śródmieściu Park Centralny itp a dzielnice niech sobie poczekają. Od kiedy pamiętam to przed wyborami temat tunelu w Chyloni jest zawsze gorący po wyborach ciach cisza. Lepiej zamknąć część ulicy Swietojanskiej zrobić kolejna bezsensowna ścieżkę rowerowa zagrażająca zyciu rowerzystów w centrum i niech życie miasta plynia dalej sprzedać developerowi atrakcyjny teren zamknąć dla mieszkańców Urząd Miasta i jest wszystko ok. Mam nadzieję że w następnych wyborach my mieszkańcy Gdyni będziemy mieli więcej rozumu i pogonimy te całą wierchuszke obecnie miłościwie nam rządzącej Samorządności.

    • 53 5

    • Teza, że zmiana organizacji ruchu na Świętojańskiej zagraża bezpieczeństwu (1)

      jest po prostu nieprawdziwa.

      • 2 6

      • Trolejbusy nie są w stanie się minąć bez wjeżdżania na pas dla rowerzystów.

        • 9 0

    • Eksponowanie rowerzystów i skłócanie ich z bezbronnymi pieszymi i z kierowcami aut jest realizacją slynnej maksymy

      dziel i rządź.

      • 8 0

  • Dlaczego Rumia buduje tunel, Wejherowo buduje tunel, w Redzie powstał węzeł integracyjny (3)

    Tylko w Gdyni się nic nie da.

    • 53 6

    • Łucyk i Szczurek (1)

      Tyle w temacie

      • 15 1

      • +Stępa

        • 9 0

    • Bo są biegi, imprezy, malowane drogi rowerowe

      • 7 1

  • I bardzo dobrze. Niech stoją codziennie po godzinę

    Takie zacofane miasto i tak niech zostanie

    • 15 5

  • Żarty

    Świnie przy korycie trzeba wymienić, w centrum parki i inne g*wna zupełnie zbędne a obrzeża miasta to olać bo ciemnota tam mieszka. Takie mają podejście. Robią co chcą.

    • 36 6

  • Szmelc

    Lepiej niech nic nie robią,bo szkoda kasy, tak jak schrzanili skrzyżowania i przystanki na Chwarznie to mistrzostwo świata!!!!

    • 25 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane