• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Władze Gdyni tłumaczą się ze współpracy z PKP

Patryk Szczerba
18 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej
Zdaniem mieszkańców o wiele bardziej niż wiadukt nad Pucką potrzebny jest zlokalizowany kilometr dalej tunel pod torami SKM. Zdaniem mieszkańców o wiele bardziej niż wiadukt nad Pucką potrzebny jest zlokalizowany kilometr dalej tunel pod torami SKM.

Władze Gdyni reagują na krytykę mieszkańców, jaka spadła na nie, m.in. w opiniach pod artykułem o przetargu na budowę wiaduktu nad torami prowadzącymi do portu. Zdaniem wielu, priorytetem powinna być budowa tunelu w okolicach ul. Chylońskiej. - Ogłoszenie przetargu na realizację wiaduktu nad Pucką jest otwarciem na bardzo zacieśnioną i długą współpracę z PKP - przekonuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.



Kiedy powstanie tunel przy ul. Chylońskiej?

Przypomnijmy: wiadukt, na wykonanie którego ruszył przetarg, będzie prowadził nad liniami kolejowymi 201 i 228 oraz stacją Gdynia PortMapka.

Dzięki jego budowie znikną dwa przejazdy kolejowo-drogowe i przebudowana zostanie infrastruktura kolejowa oraz okoliczne ulice.

Obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią.

Takie inwestycje rozładowałyby zdaniem mieszkańców zatory w tym miejscu. W 2022 roku powstanie wiadukt. Tunel i pełna prezentowana likwidacja przejazdów to melodia przyszłości. Takie inwestycje rozładowałyby zdaniem mieszkańców zatory w tym miejscu. W 2022 roku powstanie wiadukt. Tunel i pełna prezentowana likwidacja przejazdów to melodia przyszłości.
Dokument zobowiązuje PKP do sfinansowania budowy wiaduktu i nakłada na miasto obowiązek sfinansowania pozostałych inwestycji, w tym wypłaty odszkodowań dla mieszkańców wyburzonych z powodu inwestycji domów.

Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł. Wstępna szacowana wartość inwestycji to 70 mln zł brutto.

Władze miasta przekonują, że wiadukt nad torami do portu też jest  potrzebny, bo będą one wykorzystywane dużo częściej niż do tej pory. Władze miasta przekonują, że wiadukt nad torami do portu też jest  potrzebny, bo będą one wykorzystywane dużo częściej niż do tej pory.

Mieszkańcy: tunel potrzebny bardziej



Zdaniem wielu mieszkańców dla władz miasta priorytetem powinno być udrożnienie przejazdu w innym miejscu.

Chodzi o zapowiadaną od lat budowę tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej i linii 202Mapka. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.

Pod naszym artykułem o budowie wiaduktu nad ul. Pucką pojawiły się dziesiątki komentarzy czytelników, twierdzących, że priorytetem powinien być właśnie tunel pod torami SKM. Ich zdaniem budowa wiaduktu nad torami prowadzącymi do portu to niepotrzebne wydawanie pieniędzy.

Także w ankiecie, w której zagłosowało blisko 1,5 tys. czytelników, najwięcej głosów otrzymała odpowiedź: "w pierwszej kolejności potrzeba tunelu w okolicach ul. Chylońskiej".

Do krytyki mieszkańców, która pojawiła się też w mediach społecznościowych, na swoim oficjalnym profilu na Facebooku odniósł się wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk. Jak podkreśla, tory do portu, które obecnie przez wielu są oceniane jako mniej zajęte, już w niedalekiej przyszłości będą wykorzystywane dużo częściej.

Władze Gdyni: finansowanie częściowo przesunięte



- Dla przejezdności i bezpieczeństwa w ramach działania została podjęta decyzja o konieczności wybudowania wiaduktu drogowego, który przeniesie ruch pieszych, rowerzystów i samochodów ponad tory - będzie przede wszystkim bezkolizyjnie przez co bezpiecznie - podkreśla.
Przyznaje, że środków nie można było wykorzystać na tunel, którego powstanie będzie częścią innego realizowanego przez kolej zadania

- Budowa tunelu jest częścią bardzo dużego projektu rozbudowy linii kolejowej od Gdyni Chyloni aż do Słupska - m.in. na obszarze do Wejherowa mowa o czterech liniach, a następnie o dwóch. Projekt jest w końcowej fazie projektowej m.in. dwa miesiące temu została uzyskana zmieniona decyzja RDOŚ dla części działania. Niestety póki co finansowanie, które początkowo wynosiło niemal 1 mld złotych, zostało częściowo przesunięte i trwają prace nad jego kompozycją przez PKP PLK w obecnym okresie programowania tj. od 2021 do 2027 - tłumaczy, dodając to, co przez lata powtarzał jego poprzednik Marek Stępa, że Gdynia jest zawsze gotowa do współpracy przy budowie tunelu.

Miejsca

Opinie (243) ponad 10 zablokowanych

  • Szkoda gadac

    zamiast zacząć od przejazdu który jest wiecznie nie przejezdny , zrobią wiadukt tam gdzie stoi się moze 2 razy dziennie po 5 min głupota nie zna granic

    • 26 4

  • Władze w Gdyni to porażka NIC nie robia dla mieszkańców ZERO inwestycji układ drogowy który rozwiaże problemy komunikacyjne obecne i przyszłe. Osiedla które najbardziej sie rozwijaja już dziś sa zatkane a im dalej tym gorzej.
    Smutne wnioski niestety

    • 30 1

  • ciagle tylko kucyk i kucyk

    Kucyk powiedział, zapewnił, uważa, podobno potrafi się nawet zamyslic! Podobno siostra Bukietowej ma stajnię dla kucyka. Może pustą?

    • 30 1

  • Niech ruszą tunel drogi czerwonej, a wydają kasę która by zasiliła tę właśnie inwestycję która już rusza

    • 11 3

  • To jest kryminał (4)

    Zamknięcie przejazdów na Połnocnej i Piaskowej oznacza, że cały ruch pójdzie na Pucką i z niej na Chylońską. Chylońska padnie od razu. Trzeba być albo skończonym s.synem albo debeelem bez wyobraźni, żeby coś takiego promować i jeszcze się tym chwalić. Zyskujen na tym wyłącznie PKP/SKM, bo dla miasta to armageddon. Kucyk po raz kolejny pokazuje jakim jest ignorantem.

    • 40 1

    • Gadasz głupoty teraz te dwa przejazdy i tak obsługują Chylońska ... (3)

      A chylońska się korkuje bo samochodów jest tyle na przejazdach że stoją na Chylońskiej w oczekiwaniu na podniesienie szlabanu .....

      • 1 6

      • wiekszość jedzie Północną

        ten przejazd ma największą przepustowość, bo otwierany jest częściej niż Pucka
        ruch do obwodnicy kierowany jest na Kcyńską, a przy tunelu będzie wszystko szło od Netto
        obstawiam, że teraz wyjazd spod Lidla do centrum to będzie spore wyzwanie
        chyba, że na tym krótkim odcinku dorzucą świateł i przedłużą cykl na Chylońskiej doprowadzając pieszych do szewskiej pasji
        jedyne wyjście to tunel na Północnej i połączenie z obwodnicą

        • 6 1

      • (1)

        Co za bzdury. W godzinach szczytu korek jest od skrzyzowania Chylońskiej z Kartuską do Sw. Mikołaja, albo i dalej. Ruch z Północnej i Piaskowej kieruje się głównie przez Kcyńską do Morskiej, a nie przez Kartuską.

        • 2 1

        • No to dołóż do tego korka samochody, które bez zatrzymywania na przejeździe na Puckiej (jeśli powstanie tunel), dojadą od strony Hutniczej. Będzie armagedon. Zresztą ZDiZ to wie, bo robił symulacje. Ale ciemnemu ludowi się wydaje, że tunel poprawi sytuację.

          • 3 1

  • Prezydenci Szczurek i Łucyk prowadzom Gdynię w dobrym kierunku (1)

    Świadczy o tym fakt, że otrzymał nagrodę perły samorzondu

    • 8 24

    • Nie ma czegoś takiego

      chyba ze kucyk zrobil perłe samorzadu szczurkowi?

      • 8 1

  • Pamiętacie - 67.88%

    Co prawda lepszej alternatywy nie było. Jak to w Polsce PO - PiS tylko. Może, na kelejne wybory, znajdzie się człowiek nienaznaczony partią i z fajnymi planami dla miasta.

    Tak po za tym.
    A czego oczekujecie od prezydenta, który już dawno temu przerósł do stołka...

    • 27 4

  • Nie ma co hejtowac władz
    Jeszcze się rozkręcą

    • 4 8

  • Buta !!

    Dlaczego władza nie słucha mieszkańców ?????

    • 29 0

  • Łucyk dymisja!!! (1)

    • 32 0

    • To nic nie zmieni

      Przyjdzie kolejny i będzie mówił to samo.

      • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane