- 1 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (75 opinii)
- 2 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (74 opinie)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (205 opinii)
- 4 Kandydaci z KO do Europarlamentu (240 opinii)
- 5 Martwe dziki z Karwin miały ASF (309 opinii)
- 6 Nowy menadżer Śródmieścia poszukiwany (121 opinii)
Bartosiewicz żegna się z posadą szefa Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska
Włodzimierz Bartosiewicz, wieloletni szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, żegna się z posadą. Oficjalnie przechodzi na emeryturę, nieoficjalnie nie pozostawiono mu wielkiego wyboru. Ma to związek m.in. z ostatnimi kontrowersjami związanymi z przebudową palmiarni i uschnięciem daktylowca.
Szefem DRMG od ok. 11 lat był Włodzimierz Bartosiewicz, który odchodzi z urzędu. Oficjalny powód decyzji to przejście na emeryturę. Nieoficjalnie jednak ustaliliśmy, że nieprzypadkowo odchodzi akurat teraz.
- Myślę, że w tej decyzji nie ma przypadku. Dla nikogo w Gdańsku nie jest tajemnicą, że ostatnio było dużo problemów z inwestycjami prowadzonymi przez DRMG - mówi nam jeden z gdańskich urzędników.
Wśród nich wymienić można:
- wielomiesięczne opóźnienia przy budowie tramwaju na Stogach,
- historię ze słupem, o który zawadzają tramwaje na nowej pętli Ujeścisko,
- kłopoty z oddaniem do użytku wiaduktu Biskupia Górka, który kilkukrotnie był otwierany i zamykany, co powodowało utrudnienia komunikacyjne.
Czarę goryczy przelała ostatnia sprawa przedłużającego się remontu palmiarni i oranżerii w parku Oliwskim, który przyczynił się do tego, że 180-letni daktylowiec jest w stanie agonalnym.
Palma nie przeżyła remontu palmiarni
Z tego powodu na początku lipca aktywiści z Zielonej Fali Trójmiasto domagali się dymisji Włodzimierza Bartosiewicza. Wskazywali, że powinien zapłacić stanowiskiem za opóźnienie inwestycji, co doprowadziło do niewłaściwego utrzymania palmy, a w konsekwencji jej obumarcia.
Czytaj też:
Brak chętnych na zagospodarowanie palmiarni i oranżerii w Oliwie
Jeszcze trzy tygodnie temu nawoływania do odejścia z urzędu Bartosiewicz komentował tak:
- Moja dymisja? To bzdura - powiedział nam 5 lipca. - Jestem na urlopie, a wiązanie mojej osoby z palmiarnią w Oliwie to wielka pomyłka - dodał.
Pracownicy już poinformowani
Jak ustaliliśmy, decyzja o odejściu została już ogłoszona na spotkaniu wewnętrznym z pracownikami DRMG, na którym Bartosiewicz się z nimi pożegnał.
- Mimo całej sympatii do pana dyrektora duża część pracowników DRMG czekała na jego odejście. W ostatnim czasie nasiliły się problemy, panowała zła atmosfera, warunki pracy pozostawiały wiele do życzenia - mówi nam jeden z pracowników DRMG.
Bartosiewicz na stanowisku oficjalnie pozostanie jeszcze mniej więcej do października tego roku. Musi jeszcze rozliczyć część trwających projektów, wdrożyć nowego szefa, wybrać zaległy urlop.
Jak wynika z jego ostatniego oświadczenia majątkowego , w ubiegłym roku zarobił w DRMG 245,3 tys. zł.
- Ustępującemu dyrektorowi bardzo dziękuje za wieloletnią pracę na rzecz Gdańska. A od nowego będę oczekiwał po pierwsze doświadczenia przy dużych projektach inwestycyjnych, a po drugie umiejętności kierowania i koordynowania pracy dużym zespołem - mówi Alan Aleksandrowicz, zastępca prezydenta ds. inwestycji.
Radni komentują
O komentarz ws. odejścia Bartosiewicza poprosiliśmy szefów klubów KO i PiS w Radzie Miasta Gdańska.
- Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska realizuje szereg ważnych dla mieszkańców inwestycji. Jestem przekonany, że wszelkie zmiany, nad którymi czuwa pani prezydent, finalnie pozytywnie wpłyną na działanie tej jednostki. Nam jako radnym Koalicji Obywatelskiej szczególnie zależy na tym, aby program Jaśniejszy Gdańsk oraz program modernizacji chodników były realizowane w możliwie jak najszybszym tempie - komentuje odejście Bartosiewicza Cezary Śpiewak-Dowbór, przewodniczący radnych Koalicji Obywatelskiej.
Kazimierz Koralewski, szef klubu PiS, o odejściu szefa DRMG dowiedział się od nas.
- Jeżeli pracownik przechodzi na emeryturę, to naturalny proces i to nie podlega dyskusji. Natomiast do samej DRMG pod kierownictwem pana dyrektora Bartosiewicza mieliśmy wiele uwag, uważaliśmy, że ta struktura jest niewydolna. Trudno tu jednak winić samego pana dyrektora, bo przecież w swoim pionie nadrzędnym ma prezydentów. Skoro do tej pory nie wyciągali oni konsekwencji za opóźnienia różnych inwestycji, to dlaczego mieliby to robić teraz. Uważamy, że prezydent Dulkiewicz po prostu za mało wymaga od swoich podwładnych - komentuje Koralewski.
W nieoficjalnych rozmowach miejscy radni mówią nam też, że "wszelkie zmiany w DRMG cieszą", bo instytucja od dawna potrzebowała zmiany sterów.
DRMG to instytucja, która odpowiada za przygotowanie i realizację większości miejskich inwestycji, także tych z Budżetu Obywatelskiego.
Miejsca
Opinie (294) ponad 10 zablokowanych
-
2021-07-28 11:40
Opinia wyróżniona
Remont Przedszkola- kolejna kompromitacja DRMG. (9)
Na początek lipca był planowany remont jednego z przedszkoli w Gdańsku, remont przekładany z roku na rok, od kilku lat... i co? znów się nie udało. Piszą w przetargach milion prac, za małe pieniądze, a potem dziwią się że nikt się nie zgłasza. Moja opinia jest taka, że DRMG działała nieudolnie - ma nadzieję, że po zmianie Dyrektora będzie lepiej.
- 62 16
-
2021-07-30 01:39
Oddaj palme
- 1 0
-
2021-07-28 15:25
Czemu ta opinia jest wyróżniona? (1)
- 4 3
-
2021-07-28 16:04
Ponieważ jest to doskonały przykład niekompetencji władz DRMG, w nawiązaniu do tekstu artykułu. Ja rozumiem, że remont może się nie odbyć, raz czy dwa razy. Z tego co mi wiadomo, w tym przedszkolu od paru ładnych lat remont jest planowany i nic z tego nie wynika, poza tym, że ktoś bierze ciągle pieniądze za kosztorysy przygotowywanie nowych przetargów.
- 4 2
-
2021-07-28 15:13
Niestety ale nadzieja jest matką głupich w Gdańsku w szczególności (2)
- 3 4
-
2021-07-28 15:29
(1)
jak ciebie nie było to jakaś nadzieja zawsze była ... teraz pełno an każdym kroku przygłupawej hołoty popierającej pis
- 4 5
-
2021-07-28 23:15
pis dzielce, przyglupawa hołota
To się nazywa język miłości.
- 3 0
-
2021-07-28 13:32
w tym mieście nie traci się robo za remonty dróg powtarzane co pół roku w tym samym miejscu
ani za remonty tuż PRZED inwestycją budowlaną, która się przy niej rozpoczyna (deweloper musi dojechać ze sprzętem, potem mieszkańcy poprawią dojazd), ani za sypiące się dzielnice wstydu (i już sporą część głównego miasta) - traci się pracę za uschniętą palmę, której nikt nie chce oglądać :))))
- 12 4
-
2021-07-28 13:22
(1)
Trzeba odważnie napisać, że chodzi o przedszkole nr 32 przy ul. Świętojańskiej
- 8 2
-
2021-07-28 13:55
Ile w kopercie się dostaje ?
- 5 4
-
2021-07-28 11:50
Opinia wyróżniona
Mieszkaniec (19)
Panie Dyrektorze, chciałbym podziękować za pracę którą Pan i Pracownicy DRMG wykonujcie. Przez te lata potrafiliście wypracować system . Sprawny system który działa i przynosi efekty. Zaczynając od organizacji etapu projektowego po realizacje zadań. Współpracę z mieszkańcami, użytkownikami , projektantami, wykonawcami. Przy tulu projektach czasami
Panie Dyrektorze, chciałbym podziękować za pracę którą Pan i Pracownicy DRMG wykonujcie. Przez te lata potrafiliście wypracować system . Sprawny system który działa i przynosi efekty. Zaczynając od organizacji etapu projektowego po realizacje zadań. Współpracę z mieszkańcami, użytkownikami , projektantami, wykonawcami. Przy tulu projektach czasami coś wyjdzie lepiej , innym razem trochę gorzej. I tak jak mówi Polskie przysłowie Gdzie drwa rąbią, tam wióry lecą . Nie bacząc jednak na trudności wyciągacie z tej nauki wnioski aby w przyszłości realizacja zadań szła jeszcze sprawniej. Uważam że wiele podmiotów mogło by się uczyć od Pana i Zespołu DRMG.
- 46 152
-
2021-07-29 02:51
Lizus
- 2 0
-
2021-07-28 22:31
Ci co dali mu plusa to własnie urzednicy powinni sie przedstawic z imienia i tanowiska (2)
- 2 0
-
2021-07-29 07:57
PiS - owski inteligent ... !!! (1)
Sam się przedstaw z "tanowiska", ale najpierw proponuję wrócić do szkoły i nauczć się pisać po polsku!!!
- 0 2
-
2021-07-29 10:35
Yhyymm... jeden lepszy od drugiego :)
Poprawiać i wytykać błędy, to "trzeba umić", Nauczć się sam gdańszczaninie ;)
- 0 0
-
2021-07-28 20:22
Chyba masz mało do czynienia DRMG
- 2 0
-
2021-07-28 17:47
Lizus
Jak w komedii Bareji. Jak widać takie ... żyją w każdych czasach.
- 7 2
-
2021-07-28 15:12
Co ty bredzisz młotku po kilku ostatnich 10 latach walki i przepychanek z urzednikami z DRMG
i kontaktach zebraniach z nimi osobistymi wiadomo tylko jedno powinni byc wywaleni na zbity pysk.A mieszkańców maja zupełnie gdzieś .A najlepszym przykładem jest własnie BO w ich wykonaniu ale wieskszosci go nie wykonują wcale .Ale praktycznie czego sie nie dotkną to spartolą!! A to dlatego ze wiekszosc tych na stanowiskach główny specjalista ma stanowisko po znajomosci i jest bezkarny w kazdej firmaie by wyleciał ale w urzedzie to moga partolić wszystko do emerytury
- 20 2
-
2021-07-28 13:57
Komentarz bez sensu (1)
Anonimowe lizusostwo nie ma sensu. Trzeba było się podpisać: Jan Kowalki, inspektor w DRMG. Wtedy byłaby może premia, a tak...
- 23 2
-
2021-07-28 15:03
Ma sens bo on będzie wiedział kto po wpisie,A to ze odchodzi niema znaczenie na odchodne jeszcze premie zatwierdzi komu trzeba
Poza tym tacy ludzie nie zostaja w próżni dostanie stołek gdzie indziej po znajomosci polkitycznej
- 8 1
-
2021-07-28 13:01
Łubudubu, niech nam żyje prezes klubu
Nic więcej tu nie można dodać, niż pieśń prezesa Jarząbka. Oby następca Bartosiewicza był bardziej obyty z nowoczesnym miastem. Pan Bartosiewicz zatrzymał się z rozwojem w XX wieku i trzydzieści ostatnich lat w kierunkach rozwoju europejskich miast mu umknęły.
- 20 2
-
2021-07-28 12:44
Panie Bartosiewicz, niech Pan (2)
sam sobie laurek nie pisze, nie przystoi.
Wszystkie gdańszczanki i wszyscy gdańszczanie, niezależnie od popieranej opcji politycznej, wiedzą jak wielką nieudolnością się Pan - a za Pana przykładem cała DRMG - wykazywał. W ankiecie zaznaczyłem, że będzie jak było, bo gorzej być już nie może. A bycie realistą nie pozwala mi na optymizm.- 35 8
-
2021-07-28 13:57
Dokładnie. Włodziu trollować to trzeba umieć (1)
Był taki Michał z prasowego kiedyś. Ten to umiał trollować.
- 13 3
-
2021-07-28 20:50
Ten od anarchistów?
O rety, ciekawe co teraz robi?
- 1 0
-
2021-07-28 12:38
(1)
Łubudubu
- 28 2
-
2021-07-28 20:59
Dokładnie :)
Zapomniał się podpisać "To pisałem ja, wierny sługus i przy...as"
- 7 2
-
2021-07-28 12:05
W organizacji dysponującej setkami milionów złotych rocznie (3)
Nie ma miejsca na "wyjdzie raz lepiej, raz gorzej". Szczególnie, że to nasze pieniądze.
- 28 3
-
2021-07-28 12:31
:) (2)
Tylko ten nie popełnia błędów kto nic nie robi. Jako obywatele musimy to zrozumieć. A jako ludzie cały czas się doskonalić i nigdy nie poddawać.
- 10 27
-
2021-07-28 15:34
Wy tam w tym UM macie jakieś błędne wyobrażenie świata (1)
W zarządzaniu na tym poziomie nie ma miejsca na próby, błędy, "nie wyszło" itp. Tu liczy się wiedza, plan, fachowość i odpowiedzialność. Jeszcze gdyby taki dyrektor zarządzał własnym majątkiem, to spoko - ma tak, jak zarządza. Ale to pieniądze publiczne, więc nie ma miejsca na "nie wszystko ma raz", "wszyscy tylko narzekają" i "gdzie drwa rąbią tam
W zarządzaniu na tym poziomie nie ma miejsca na próby, błędy, "nie wyszło" itp. Tu liczy się wiedza, plan, fachowość i odpowiedzialność. Jeszcze gdyby taki dyrektor zarządzał własnym majątkiem, to spoko - ma tak, jak zarządza. Ale to pieniądze publiczne, więc nie ma miejsca na "nie wszystko ma raz", "wszyscy tylko narzekają" i "gdzie drwa rąbią tam wióry lecą", w koncu nie robi tego za darmo do jasnej ch...! Na naukę miał czas. Wyobrażacie sobie, żeby z takim tekstem wyjechał szef VW, Unilever, Robyg, czy choćby LPP? No właśnie...
- 18 5
-
2021-07-28 21:50
Hahaha. A wspomniane firmy nie popełniły błędów? Było ich cała masa. VW to już największy wał w historii. Zreszta u każdego coś jest. To normalne.
- 3 1
-
2021-07-28 10:34
Opinia wyróżniona
Dobra okazja na połączenie DRMG i BRG (17)
Niepotrzebne mnożenie bytów, które tak naprawdę mogą się jako jeden podmiot zajmować tym samym.
- 136 24
-
2021-07-28 18:15
Obie instytucje należy rozwiązać w trybie natychmiastowym
- 1 1
-
2021-07-28 14:29
Nie kompromituj się, milcz.
- 1 2
-
2021-07-28 12:01
radosny pomysł (3)
Po pierwsze to tak jakbyś chciał połączyć biuro projektujące samoloty z fabryką farb. Całkiem inne zakresy działania. Poza tym parę osób z BRG swego czasu przeszło do DRMg i uciekły z krzykiem po paru tygodniach przerażone zapierdolem, atmosferą strachu, koniecznością realizowania głupich pomysłów autorstwa miedzy innymi BRG.
- 3 6
-
2021-07-28 20:51
Tu trzeba po stalinowsku
3/4 aresztować, a pozostałych wziąć pod kontrolę. I wtedy zacznie to jakoś działać
- 1 1
-
2021-07-28 12:28
(1)
Raczej DRMG należy połączyć z GZDiZ, a nie BRG.
- 4 3
-
2021-07-28 13:44
Tak tak, jeszcze do tego GAiT proponuje dołożyć...
- 2 3
-
2021-07-28 11:52
teraz czas na przewietrzenie ....iz
- 2 1
-
2021-07-28 10:49
nierozumiesz tworzy sie mnustwo urzedów by była stanowiska dla kolesiów urzedników. (4)
Na takim stołku możesz siedzieć do emerytury !
- 9 18
-
2021-07-28 11:19
Co innego u was w budowlance, nie? Nawali sie czlowiek i zaraz afera.
- 4 3
-
2021-07-28 10:57
(2)
Mnóstwo)Zainwestuj w słownik.
- 12 7
-
2021-07-28 15:31
szkoda zrdrowia na tepego bota - to cos nawet nie wie gdzie jest miejsce na tytuł a gdzie miejsce na treść .. zobacz po IP i wszystkich podobnych łatwo rozpoznawalnych wpisach tego czegoś i nie ma co walczyć z rzeczą... te coś w Mafie by od razu przegrało :)
- 0 1
-
2021-07-28 11:30
zacznij od siebie
- 3 4
-
2021-07-28 10:42
(4)
Ale wiesz, że BRG i DRMG zajmują się kompletnie innymi rzeczami?
- 15 12
-
2021-07-30 10:21
Jakoś tak się składa, że obie instytucje psują miasto. Może jak się połączą, to tylko jedna będzie to robić.
- 0 0
-
2021-07-28 12:29
Oczywiście, że wiem. (1)
Pytam, po co utrzymywać osobne biuro do planowania i osobne do realizacji, skoro można stworzyć jedno, które najpierw planuje, a potem realizuje. A od nadzoru ma być biuro prezydenta.
- 12 6
-
2021-07-28 13:41
bo zakres jest na tyle szeroki że i tak ilośc urzedników będzie podobna, to nie Kartuzy żeby do ogarnięcia remontu ulicy wystarczyły trzy osoby
- 6 12
-
2021-07-28 11:06
dla niektórych urzędnik to urzędnik, nieważne czy rejestruje auto czy nadzoruje budowę...
- 8 7
Wszystkie opinie
-
2021-07-28 10:01
(8)
A więc zaważyła palma...a wystarczyło ją podlewać albo podłączyć podlewanie automatyczne kropelkowe...cóż oby następca miał jakąś konkretną wizję i zaczął w końcu coś pozytywnie zmieniać w Gdańsku.Na razie marazm,stagnacja,beton i donice.
- 67 10
-
2021-07-28 10:18
(2)
nie wiem - mi w domu juz 3 takie uschły i jakoś afery na 3 city nie robiłem , ciezko je utrzymać a jak zaczną schnąć to sa nie do uratowania
- 4 19
-
2021-07-28 10:22
(1)
Wszystkie 3 miały po 180 lat? Gratuluję dobrej ręki do roślin twoim przodkom. Tobie współczuję nienachalnego intelektu.
- 15 3
-
2021-07-28 10:39
kolo prawdę mówi miałem taką palmnę daktylową 58letnią
raz przeciągnąłem i nie podlałem w terminie - RAZ i już potem nic nie pomagało.... schła w oczach
- 4 4
-
2021-07-28 10:40
Taak szczególnie w lutym przy -25C ;) (1)
Pan dyr. Bartosiewicz pewnie zawierzył w globalne ocieplenie i stwierdził, że palmie się przecież nic nie stanie.. trochę głupia inwestycja ta palmiarnia: budować budynek pod roślinę, która uschła z powodu zbyt długiej budowy tegoż budynku. Brawo! Takie rzeczy tylko w misiu ...i w Gdańsku!
- 15 3
-
2021-07-28 11:46
naprawdę myślisz że to decydował, zapewne był jeden niżej który stwierdził "jakoś to będzie" albo "może się uda"
- 0 3
-
2021-07-28 10:44
Rośliny usychają nie tylko z powodu braku wody. Mogą uschnąć z braku światła, zbyt niskiej temperatury czy nawet z nadmiaru wody (gdy wody jest za dużo to korzenie mogą zgnić i roślina nie ma jak pobierać wody). Myślę że palma uschła raczej z powodu braku światła lub zbyt niskiej temperatury, tym bardziej że palmy dosyć dobrze radzą sobie na suchych terenach.
- 7 1
-
2021-07-28 10:47
Svencjusz to taki poziom suskiego
- 3 4
-
2021-07-28 11:12
Palmiarnia pod pietrowa uprawe marihuany! Miasto zarobi, a zwiedzajacy beda stali w kolejce konczacej sie w Gdyni :)
- 6 1
-
2021-07-28 10:01
Tak postępuje praworządna władza - niedopełnił obowiązków to do widzenia :) (13)
Niepraworządna robi inaczej: 70 milionów wywalone w błoto przez rządzących to wina opozycji :)
- 30 65
-
2021-07-28 10:09
Jak to możliwe? (2)
Tak pisze fanatyczny troll, obsesyjnie tropiący brak praworządności w PL. Co ciekawsze, ta niepraworządna władza ciągle mu na to pozwala!
- 21 4
-
2021-07-28 10:10
Zagłusza go setkami swoich trolli. (1)
Po co czegokolwiek zabraniać, jeżeli prościej wyprać mózgi elektoratowi?
- 1 15
-
2021-07-28 10:16
Tak to u ciebie działa? Współczuję:)
- 14 3
-
2021-07-28 10:23
Trol jak zawsze slepy i sklerotyk jednoczesnie głuchy.W Gdańskim PO nikt nigdy nie ponosił konsekwencji.
I ten tez nie poniósł ,bo przeszedł na emeryturkę. A jeśli jest jaka kolwiek reakcja to trollu władze miasta tylko zamieniają stołki przenoszą z jednego urzędu na miejsce do drugiego.
I jeszcze jedno trollu władze miasta nadal oficjalnie informują ze te wszystkie medialne burze sa nieprawdziwe bo cały projekt palmiarni jest tak prowadzony jak powinien i nie mają żadnych zastrzeżeń do palmiarni podobnie jak do pozostałych które kompromitują urzędników.
Ale co tam jak każdy Le ming sam sobie wszystko wytłumaczy jak go okradają to dla jego dobra :) Jak mu się na głowę odlewają to mówi ze to deszcz pada :)- 21 2
-
2021-07-28 10:31
Taa praworządna (2)
Niech pani prezydent zrobi ze sobą porządek
- 14 2
-
2021-07-28 10:37
powiedz to długoPiSowi (1)
dudu cię wysłucha
- 4 14
-
2021-07-29 07:32
kornhauser czyli z niemiecka kukurydza domowa trzyma go na smyczy i mówi co ma mysleć
- 0 0
-
2021-07-28 10:34
To czemu Pani Prezydętka nie zrzekła się posady? (5)
- 23 2
-
2021-07-28 10:48
(2)
bo ty kacperek nieudaczniku byś tak chciał? spłyń
- 2 22
-
2021-07-28 11:49
(1)
oj trzęś portkami haha Kacperek twoja Ole pozamiata i wypluje, Ola robi wszystko żeby tak się stało taka sabotażystka haha
- 8 1
-
2021-07-29 07:31
jak narazie niech nauczy się sam ubierać i podcierać i niech nabierze odwagi , jak mu jaja w końcu wyrosna to wrócimy do tematu... no ale swój swego popiera , ja tam odcinam się od takiego zera
- 0 0
-
2021-07-28 12:00
(1)
Bo to nieudacznica. Co bedzie robila? Nikt jej nigdzie nie wezmie, nawet UG.
- 10 1
-
2021-07-28 16:38
nawet UG? przeciez ona sie nawet do mycia kibli nie nadaje, bo by cała wode wypijała...
- 1 2
-
2021-07-28 10:05
Dziwna decyzja...
- 9 25
-
2021-07-28 10:05
Jak duzo trzeba zmienic by wszystko zostalo po staremu (1)
- 51 3
-
2021-07-30 10:22
Niedługo skończy się kasa z UE na projekty drogowe, co wtedy będą przepalać?
- 0 0
-
2021-07-28 10:06
Lata.... (2)
Dajcie szanse i wladze mlodym Gdańszczanom na pewno sobie poradzą a nie zasiedzialym piernikom
- 46 11
-
2021-07-28 10:18
(1)
Żadnych szans, jeśli nie jesteś w strukturze.
- 12 1
-
2021-07-28 10:42
Dodatkowo jak jeżeli nie masz układu z deweloperami i dużymi firmami budowlanymi.
- 9 1
-
2021-07-28 10:06
(5)
Następca może być tylko jeden...znany człowiek od wszystkiego i niczego,wizjoner,erudyta,omnibus,obieżyświat,fachowiec w każdey dziedzinie życia,ogrodnik,drwal...Dr Svencjusz))
- 71 2
-
2021-07-28 10:11
Kto za? Kto przeciw?
Nie widzę, nie słyszę.
Przeglosowany :-))- 19 1
-
2021-07-28 10:18
(2)
nieskromnie dodam, że to człowiek encyklopedia i Wikipedia w jednym, doszły mnie słuchy, że był nawet przy powstaniu świata
- 17 2
-
2021-07-28 10:49
Prawie jak MOrawiecki
- 6 7
-
2021-07-28 20:28
Trytytko
- 1 0
-
2021-07-28 17:50
Bojan
- 4 0
-
2021-07-28 10:07
Jak odchodził poprzedni minister zdrowia to mówiłem "nie cieszcie się przedwcześnie" (4)
bo nie wiadomo czy kolejny nie bedzie jeszcze gorszy - i miałem rację.
W tym przypadku sądzę podobnie, ciekawe czy tym razem też będę miał rację czy nie?- 51 12
-
2021-07-28 10:59
No racja mielismy wkoncu Ministra zdrowia Kopacz i Arłukowicza jeden gorszy od drugiego (3)
- 13 7
-
2021-07-28 11:53
(1)
Od Religi nie mieliśmy żadnego dobrego ministra zdrowia.
- 2 2
-
2021-07-28 12:01
A my w ogole mielismy jakiegos dobrego ministra od czegokolwiek? Jaki narod, tacy ministrowie.
- 2 2
-
2021-07-29 07:29
ale nie kupowali respiratorów widmo od handlarzy bronią ani nie fingowali produkcji maseczek
- 0 0
-
2021-07-28 10:07
(1)
I słusznie. Wreszcie. Ale pewnie będzie miał miękkie lądowanie znając życie.
- 27 5
-
2021-07-28 10:09
Jak tu się nie sprawdził to pewnie "wyżej" pójdzie, jak to swojaki mają w zwyczaju.
- 10 1
-
2021-07-28 10:10
Żegnamy towarzysza, bynajmniej bez żalu. (7)
Chociaż pewnie gdańskim zwyczajem zaraz wypłynie jako prezesina którejś z miejskich spółek stworzonych jedynie w celu zapewnienia stołków swoim.
- 79 14
-
2021-07-28 10:19
(2)
najpeirw rozsądna alternatywa a nie chłopcy z łapanki lub przypadkowi ale zaslużeni prywatnie koledzy ...a później zmiana by nie było jak w powiedzeniu "zamienił stryjek siekierkę na kijek"
- 6 1
-
2021-07-28 10:24
O słodka naiwności...
- 3 1
-
2021-07-28 10:36
Fakt. Dyrektor DRMG "Siekierka"
- 1 1
-
2021-07-28 11:41
(3)
Ja mam pomysł - podzielić GAiT na Gdańskie Autobusy i Gdańskie Tramwaje - każdy ze swoim prezesem i prezesową pensją. Lisicki dostanie jedne, Bartosiewicz drugie - tak żeby było uczciwie. Trzeba też będzie wynająć dodatkową lożę na Stadionie - żeby każdy miał swoją. Dla dobra miasta oszywiście.
- 10 2
-
2021-07-28 12:22
wbrew pozorom i uprzdzeniom młody Tusek by się nadał - przynajmniej się zna na temacie i coś tam wie gdzie dzwoni ... w porównaniu z innymi wypada najlepiej
- 3 3
-
2021-07-28 19:39
(1)
Mozna nawet na trzy czesci: Gdanskie, Autubusy i Tramwaje. pierwsza spółka bedzie sie zajmowala teoria, dwie kolejne praktyka.
- 1 0
-
2021-07-29 00:40
Nie pisz takich rzeczy, co jak geniusze z UM przeczytają i zrealizują ten pomysł.
- 1 0
-
2021-07-28 10:10
A ja nieoficjalnie wiem, (5)
ze na emeryturę i tak miał przejść, a ta szopka to tylko lokalna walka o schedę. Układy i układziki
- 48 16
-
2021-07-28 10:49
A kiedy CBA tam wejdzie (2)
Cudowne zmiany MPZ expressowe procedury , łapówki od developerów. Kto z nich i ich rodzin kupił i za ile mieszkania.
- 11 3
-
2021-07-28 12:23
CBA tam wejdzie jak skończą szukać papierów na niewygodnego, krnąbrnego i niechcącego sie podpożądkować układom Banasia lub skończą je prefabrykowac
- 3 3
-
2021-07-28 13:40
BRG
chyba Ci się skróty pomyliły
- 1 1
-
2021-07-28 10:50
a taki fajny PAN
- 2 3
-
2021-07-28 13:58
Ten układ jest już zapięty na pokolenia
Niedługo pierwsze wnuki twórców układu z początku lat 90 dorwą się do stołków, wspomnicie moje słowa
- 12 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.