• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wojciech Szczurek: kadencja pełna wyzwań

neo
7 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 

Wojciech Szczurek został w poniedziałek uroczyście zaprzysiężony na prezydenta Gdyni. Czwartą kadencję rozpoczął z nienotowanym dotąd poparciem wśród mieszkańców i radnych.



Wojciech Szczurek bije rekordy popularności. Wojciech Szczurek bije rekordy popularności.
- To będzie kadencja wielkich wyzwań i realizacji ciekawych pomysłów - podkreśla Wojciech Szczurek. Prezydent Gdyni wygrał wybory już w pierwszej turze, w której uzyskał 87,4 proc. głosów.

Zastępcami prezydenta, zostali dotychczasowi wiceprezydenci: Ewa Łowkiel, Michał Guć, Bogusław Stasiak i Marek Stępa.

Dzięki temu przewodniczącym rady ponownie został zasiadający w niej od 20 lat Stanisław Szwabski, który jednak tym razem został radnym miasta tylko dzięki temu, że startujący z tej samego okręgu Bogusław Stasiak objął funkcję wiceprezydenta. Stanisław Szwabski przyznał, że dał się namówić kolegom, którzy przekonywali, by mimo okoliczności nadal był przewodniczącym rady - choćby ze względu na swe doświadczenie.

Samorządność nie podzieliła się z opozycją władzą, bo nie musiała. Ugrupowanie Wojciecha Szczurka ma 21 z 28 mandatów w gdyńskiej radzie miasta. Całe prezydium składa się z członków tego ugrupowania, radni Samorządności będą też kierować wszystkimi komisjami.
neo

Opinie (175) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    PROPOZYCJE DLA PREZYDENTA SZCZURKA (11)

    Podaję dla Prezydenta Szczurka kilka przykładowych propozycji do zrealizowania w bieżącej kadencji:
    - wspólnie z innymi samorządami całkowite przejęcie od PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście Sp. z o. o., wprowadzenie tam nowego zarządu nie powiązanego z dotychczasowymi układami kolejowymi i rozpoczęcie realizowania założonej dla tej spółki strategii rozwojowej,
    - zadbanie o rozwój terytorialny portu gdyńskiego przez m. in. spowodowanie włączenia do obszaru portu terenu po \"Dalmorze\" (przy okazji przypomnienie sobie znaczenia portu dla miasta i ograniczeń jego rozwoju), zamiast wymyślania mrzonek polegających na rozszerzaniu zabudowy miejskiej na tereny potrzebne portowi (Bałtyk to nie Morze Śródziemne, a Gdynia to nie Lazurowe Wybrzeże - patrz: klimat),
    - zbudowanie nowego dobrze skomunikowanego szpitala na obrzeżach miasta i zlikwidowanie dotychczasowych nierozwojowych szpitali w Redłowie i w centrum miasta oraz powołanie w nim profesjonalnego i wolnego od układów zarządu,
    - stworzenie sensownego układu drogowego w mieście, uwzględniającego wszystkie rodzaje komunikacji, w tym również niemal całkowicie zaniedbanego dotychczas ruchu rowerowego,
    - przywrócenie usługowo-turystycznego charakteru centrum miasta, włącznie z ulicą Świętojańską,
    - przejście od polityki dbania o \"witryny\" miejskie do polityki dbania o \"podwórka\", a dokładniej o miejsca mniej eksponowane, a służące mieszkańcom,
    - zadbanie o uporządkowany rozwój dzielnic miasta.

    • 24 4

    • A co na to 87,4 % ? (6)

      87,4 % wyborców nie zgadza się z tym co piszesz powyżej.
      Inaczej zagłosowaliby inaczej.

      • 3 2

      • do \"m\"poczytaj chłopie (5)

        Poczytaj najpierw chłopie o kompetencjach samorządu, a potem wypisuj madre!!! postulaty. Cos mi to trąci Kozakiem...
        Dalmor to firma należąca do Skarbu państwa, a nie do miasta. Zatem prezydent moze jedynie (albo \'aż\") zadbać o to, by na terenach po Dalmorze były szerokie ulice, parkingi, muzeum żeglarstwa. A miejsca na biura, mieszkania, tawermy, przystań zeglarską sa juz przecież zafiksowane w planie przestrzennego zagiospodarowania. Kijem Wisłę chcesz odwracac?!!!
        Tu beda mieszkać i pracowac gdynianie. I wypoczywać, w odróznieniu od chwili obecnej, gdy na tym terenie hula wiatr i jest paskudnie. Bo takie są realia ekonomiczne i to nie tylko w naszym kraju. A port całkiem nieźle sobie daje rade na terenach, którymi dysponuje.
        Jakos w Londynie czy w Hamburgu dawne dzielnice portowe swietnie prosperuja jako strefy miejskie. Jedź zobacz, zamiast gledzić trzy po trzy.
        W pozostałych sprawach równie niekomptentne uwagi ignoranta i zrzędy.

        • 4 4

        • też pomyślałem, że to Kozak pisał !

          • 1 2

        • re (2)

          "tfuj"-u! Proponuję ci potrenowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem oraz uzupełnienie wiedzy dotyczącej na przykład portu gdyńskiego. Nie napisałem, że właścicielem "Dalmor-u" nie jest Skarb Państwa. Jednakże właśnie dlatego, że jest to spółka Skarbu Państwa władze miasta Gdyni, wspólnie z zarządem portu (formalnie to on jest w tej sprawie stroną), mogą występować do Ministerstwa Skarbu Państwa o włączenie tego terenu do obszaru portu, aby było możliwe przejęcie go przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia S. A. i prowadzenie tam działalności portowej. Miasto Gdynia, zwłaszcza jako współwłaściciel ZMPG, może zawsze występować do tzw. władz centralnych o podjęcie korzystnych dla niej i regionu decyzji. Tym bardziej nie jest dla niej problemem zmienić plan zagospodarowania przestrzennego zgodnie z jej kompetencjami i jej interesem.
          Port gdyński obecnie dobrze daje sobie radę na terenach, którymi obecnie dysponuje i dynamicznie się modernizuje. Ale powoli zaczyna odczuwać skutki braku możliwości rozwoju terytorialnego, a to w przyszłości uniemożliwi mu skuteczne rywalizowanie na rynku usług portowych.
          Na koniec jeszcze jedna uwaga: Posiadam dostateczną wiedzę w sprawach, które poruszyłem i wypraszam sobie aroganckie i obraźliwe uwagi pod moim adresem, zwłaszcza kogoś nie posiadającego dostatecznej wiedzy i odpowiedniej kultury wypowiedzi.

          • 1 1

          • .

            Zdaje się, że z rozpędu pomyliłem kompetencje Ministerstwa Skarbu Państwa z odpowiednim ministerstwem dotyczącym infrastruktury w sprawie występowania o formalne rozszerzenie obszaru portowego, za co przepraszam. Jednakże merytorycznie nie zmienia to sensu mojej wypowiedzi.

            • 1 0

          • do m

            kiedyś Dalmor był w granicach portu handlowego. Kilka lat temu ktoś jednak 'wyjął" go z portu. Chyba nie muszę pisać kto był inicjatorem tego pomysłu.

            • 3 1

        • do tfuja

          co niektorym, po umysłach wypranych przez określone organizacje z kat. tzw. "pozarządowych" nic już nie pomoże - oni żyją w swojej dziwacznej rzeczywistości.

          • 0 1

    • (3)

      Pan Prezydent lepiej wie co jest potrzebne motłochowi jak sam to często mówi. Podpowiedzi są mu nie potrzebne bo przecież on jest uwielbiany za swój Pijar przez większość poddanych.

      • 2 1

      • re (2)

        Abstrahując od twojej sarkastycznej wypowiedzi, wydaje mi się że jednak może być w ty trochę racji. Dziwię się temu, że w szanownym magistracie nie zdają sobie sprawy chociażby z powagi wywołanego tu problemu portowego. Nie trzeba nawet wiele liczyć, aby zorientować się, jak wiele firm działających w Gdyni i w regionie związanych jest z działalnością portu, bez którego przysłowiowy pies z kulawą nogą nie zawitałby do Gdyni. Nawet taki "głupi" podatek od nieruchomości portowych (dla laika wystarczy nawet rzut oka na plan miasta) stanowi niemały wpływ do kasy miasta, o korzyściach z firm związanych z gospodarką morską już nawet nie wspominając. Te "świetlane" wizje nadmorskich "przypadłości" władze miejskie mogą sobie realizować na południe od portu, jeżeli mieszkańcy Gdyni zgodzą się je finansować : ). Jeżeli zamiast realnego interesu miasta wybiorą realizację utopijnych projektów kosztem żywiącego miasto portu, to przyczynią się do ograniczenia jego zdolności konkurencyjnych w przyszłości i przyszłe pokolenia Gdynian zapewne zapamiętają ich w "niemiłej" pamięci.
        Podobne zaniechania dotyczące na przykład SKM-ki, czy szpitali już dzisiaj zaczynają się mścić w postaci coraz bardziej rosnącej udręki związanej z ich funkcjonowaniem.

        • 1 1

        • Michale G., to Ty? (1)

          Zgadzam się z Tobą całkowicie. Już bodaj od siedmiu lat obowiązuje plan miejscowy dla terenu, na którym stoją See Towers. Już dawno miał tam powstać hotel, centrum konferencyjne itp. Prestiżowe hotele znanych sieci rosną jak grzyby po deszczu w Gdańsku i Sopocie, a do Gdyni jakoś żaden inwestor z tej branży zawitać nie chce. Przed wyborcami rysowano świetlaną przyszłość przestrzeni publicznych w tej części miasta i co z tego wyszlo? Ano nic. Pewnie to samo będzie z pirsem dalmorowskim.

          • 1 0

          • do Macieja i nie tylko

            Może dobrze, że zajrzałem tu jeszcze raz, to odpowiem Ci Macieju na pytanie. Nie jestem Michałem G. Ale jestem dobrze zorientowany w sprawach związanych z tym miastem. Nie oceniam prezydenta Szczurka generalnie źle, ale niektóre jego decyzje, bądź unikanie co bardziej niewygodnych nie wystawiają mu dobrego świadectwa i w tym kontekście zastanawiające są jego wyniki wyborcze, które być może wynikają też ze słabości jego konkurentów.
            A co do portu, którego temat niejako kontynuujesz, to dodam jeszcze tylko, że jest on też umieszczony na liście nielicznych firm o szczególnym znaczeniu dla państwa polskiego i jeżeli nawet prezydent Szczurek nie potrafi zrozumieć jego kluczowego znaczenia dla swojego miasta, to powinien przynajmniej uwzględnić wyraźne, chociaż w przeszłości nie zawsze, wskazanie władz państwowych, co do roli jaką spełnia port gdyński. Dlatego powinien pohamować się od wszelkich działań utrudniających jego rozwój. Lobbowanie na rzecz wyłączenia terenów dalmorowskich z obszaru portu i uchwalenie przez władze miejskie obecnego planu zagospodarowania przestrzennego dla tego miejsca było działaniem ewidentnie szkodliwym dla miasta i dla Polski. Mam nadzieję, że obecne władze rządowe właściwie dopilnują tych spraw i tereny "Dalmoru" zostaną przywrócone portowi.

            • 1 0

  • a ja liczę,że nasz prezydent zauważy także inne kluby sportowe niz Arka?! (1)

    • 17 6

    • owszem ,zauważył...

      i zmusił je do przyjęcia żółto-niebieskich barw. Tylko Bałtyk się trzyma

      • 0 0

  • Lotnisko (2)

    Po co lotnisko w Gdyni-Kosakowie. Cała kasa i tak pójdzie do Pucka a w Gdyni będą tylko korki. estakada, unruga i kwiatkowskiego i tak juz pekają w szwach.

    • 12 8

    • (1)

      Dokladnie, w godzinach szczytu korki zaczynaja się juz na estakadzie.
      Najpierw trzeba pomyśleć o drogach a nie wpakować tam jeszcze lotnisko.

      • 7 2

      • korki w Gdyni?

        ale jakto, przecież za cesarza Szczurka w Gdynia nie ma żadnych problemów, a korków to już na pewno nie ma, korki to tylko w Gdańsku

        • 6 2

  • ZBUDOWAĆ NA POLACH CHWARZNIENSKICH LUNA PARK ALE NIE TAKI CRIKO LAND CO ZAJEZDZAŁ ROSJĄ , A TAKIE JAK NP WE WŁOSZECH!!!!! (1)

    • 4 3

    • I NA NA TYCH POLACH ZA OBŁUŻEM ZROBIĆ AQUAPARK PORZĄDNY NIE TAKI BUBEL CO JEST W SOPOCIE !!

      • 4 0

  • Ścieżka rowerowa z Dąbrowy, przez Karwiny do Orłowa.

    Czekam.

    • 17 0

  • Szkoda że pSzczurek nie jest prezydentem Gdańska (5)

    to jedna z niewielu rzeczy których zazdrościmy Gdynianom

    • 21 16

    • zakorkowany... (2)

      ... przez gdynian dojeżdzających do pracy w Gdańsku ...

      • 5 8

      • PODSZYWACZU A FEEE (1)

        GDYBY GDAŃSK MIAŁ SZCZURKA TO MIAŁBY TEŻ DROGI

        • 1 5

        • Jaaasneeeee !!!

          Chyba w życiu nie byłeś w Gdyni ! Jak nie wiesz jak się poruszać to również postoisz w korku. Co więcej, nie ma tu tramwaju, który minąłby korek i dowiózł Cię wolnym pasem.
          Gdyby Gdańsk miał Szczurka to, Szczurek byłby już prezydentem ale RP. Jakby dostał taki budżet w swoje ręce, to dopiero wiedziałby jak się wypromować.
          A z korkami nie wygrasz. Duże, zamożne miasta (typu Gdańsk), zazwyczaj są zakorkowane w godzinach szczytu. Brak korków jest domeną biednych małych miasteczek. Skoro w Gdyni zaczynają już cierpieć z powodu korków, to tylko znaczy, że zaczynają się dorabiać ;)

          • 8 1

    • wypowiadaj się za siebie

      j.w.

      • 0 2

    • TAK!! WEZCIE P,SZCZURKA,DO GDANSKA!!

      ZNIKNA GLOSY ZA I PRZECIW;-)

      • 2 0

  • Wysiłek na marne !

    Mu tu napinamy szare komórki i dajemy różne propozycje a tam w Ratuszu jest przecież ZAKAZ czytania postów.Chyba pomagamy opozycji !

    • 5 4

  • Czy Gdynia nie chciałaby się z nami wymienić na Budynia??? (2)

    Tak chociaż na jedną kadencję, bądźcie ludźmi... :)

    • 11 8

    • proszę zabierzcie sobie tego mistrza bajeru do Gdańska!

      • 2 2

    • a na co nam ten śledź w Gdańsku?

      • 1 2

  • centrum

    Pora Panie Prezydencie na inwestycje pokroju Centrum Haffnera w Sopocie w okolicy Skweru Kościuszki i Sea Towers...

    • 6 6

  • Kadencja wielkich wyzwań !!!

    Trzeba będzie odpowiednio przygotować się do wydojenia Gdańska przy okazji EURO2012, a później znowu będziemy czekać aż będziemy mogli podczepić się pod Gdańsk i zabłyszczeć !

    Przecież \"autostrada A1, tak na prawdę, zaczyna się w Gdyni\", jak mówi Wasz wieli wódz. Ciekawe ile jeszcze kasy wyda na autopromocję i marketing bezsensownych inwestycji (vide planowana estakada rowerowa - nieważna kasa, ważna medialność !).

    Po co działać wspólnie w ramach aglomeracji gdańskiej. Lepiej s**** we własne gniazdo i, ewentualnie, podczepiać się, jak można coś skubnąć za plecami innych (vide Euro2012)

    • 9 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane