• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wojewoda sprzeciwił się budowie przejścia naziemnego przy dworcu

Michał Brancewicz
18 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
W tym miejscu miasto planuje wybudować przejście naziemne, ale jego lokalizacja, zdaniem wojewody, jest niezgodna z przepisami. W tym miejscu miasto planuje wybudować przejście naziemne, ale jego lokalizacja, zdaniem wojewody, jest niezgodna z przepisami.

Wojewoda odmówił wydania zgody na budowę przejścia naziemnegoMapka przy dworcu Gdańsk Główny. Według niego powstanie ono zbyt blisko najbliższego skrzyżowania oraz innego przejścia z sygnalizacją świetlną. Miasto złożyło odwołanie do ministra rozwoju i technologii.



Zmiany na Podwalu Grodzkim, na wysokości dworca kolejowego Gdańsku Główny, miasto planuje już od kilku lat.

W ich ramach założono:
  • budowę naziemnego przejścia na wysokości ul. ElżbietańskiejMapka wraz z przejazdem rowerowym,
  • powstanie nowej sygnalizacji świetlnej,
  • wydłużenie o 25 metrów peronów tramwajowych,
  • montaż nowych wiat na przystankach tramwajowych.

Czy nowe przejścia naziemne zakorkują centrum Gdańska?

Pod koniec czerwca 2021 r. informowaliśmy, że miasto przełożyło budowę przejścia na 2022 r.

Teraz okazuje się, że i ten termin stanął właśnie pod znakiem zapytania.

Wojewoda nie zgadza się na nowe przejście dla pieszych



Wojewoda Dariusz Drelich odmówił bowiem wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn. "Budowa węzła integracyjnego Gdańsk Główny" (to zbiorcza nazwa dla wszystkich inwestycji w tym miejscu).

- Wojewoda pomorski wydał odmowną decyzję w odniesieniu do zgodności przyjętych w projekcie rozwiązań dotyczących warunków technicznych dla dróg publicznych w zakresie przejścia dla pieszych - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Co 400 lub 200 m, a jest 185 m



Dlaczego wojewoda podjął taką decyzję? Zgodnie z rozporządzeniem ministra transportu i gospodarki morskiej z 2 marca 1999 r.:

Odległość przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną od skrzyżowania lub sąsiedniego przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną nie powinna być mniejsza niż 400 m (na ulicy klasy G). Przy przebudowie albo remoncie ulic klasy G dopuszcza się w uzasadnionych wypadkach zmniejszenie odległości, o których mowa, do 50 proc., czyli 200 m.

W uzasadnieniu wojewody czytamy:

(...) Odległość projektowanego przejścia dla pieszych od skrzyżowania ul. Podwale Grodzkie (droga krajowa nr 91, klasy G [wcześniej była klasy GP - dop. red.])ul. Bastion św. ElżbietyMapka (droga gminna nr 142030G, klasy D) wynosi 185 m, a odległość od istniejącego przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną zlokalizowanego na ul. Wały JagiellońskieMapka na wysokości budynku Rady Miasta Gdańska wynosi 300 m. (...)

(...) Dodatkowo pełnomocnik wyjaśnia, że lokalizację projektowanego przejścia oparto na odległości w odniesieniu do istniejącego przejścia dla pieszych wskazanego powyżej, a nie odległości od skrzyżowania z drogą gminną. (...)

(...) Pomimo tego, że przepis § 127 ust. 6 w uzasadnionych wypadkach dopuszcza zmniejszenie analizowanych odległości do 200 m dla ulicy klasy G, nie ma on zastosowania w przedmiotowej sprawie, ponieważ projekt obejmuje wykonanie przejścia dla pieszych w odległości 185 m, czyli mniejszej niż 200 m od istniejącego skrzyżowania. (...)

(...) Rozwiązania przyjęte w projekcie (...) naruszają przepis (...), a inwestor nie dostarczył odstępstwa od przepisów techniczno-budowlanych.


Pełna treść decyzji wojewody ws. przejścia przez Podwale Grodzkie

Warto również wspomnieć, że jeszcze bliżej planowanego przejścia znajduje się sygnalizacja świetlna, która powstała na skrzyżowaniu z Nowym Podwalem GrodzkimMapka, ale w uzasadnieniu wojewody ten wątek nie został poruszony.

Niezachowanie odległości 400 m urzędnicy uzasadniali:

  • zniesieniem bariery architektonicznej (konieczności korzystania z tunelu dla pieszych) - możliwość dojścia do przystanków tramwajowych i autobusowych w poziomie jezdni;
  • dobrym skomunikowaniem pieszych i rowerzystów w osi Dworzec-Stare Miasto, bardzo korzystnym pod względem oczekiwań społecznych przedłużeniem osi ul. Garncarskiej, dalej ul. Elżbietańskiej, wprost do nowego przejścia dla pieszych prowadzącego do przystanków autobusowych i tramwajowych oraz budynku dworca głównego bez konieczności pokonywania tunelu podziemnego;
  • bardzo dobrym skomunikowaniem ruchu rowerowego;
  • korzystną lokalizacją z uwagi usytuowania przejścia "od czoła" przystanków tramwajowych - układ pod względem inżynierii ruchu już mający zastosowanie na istniejących przystankach tramwajowych w Gdańsku; istniejące zejścia/wejścia do tunelu pozostają jako alternatywne dojście dla korzystających z węzła przesiadkowego;
  • pozostawieniem rezerwy w postaci długości krawędzi peronowych, która w przyszłości pozwoli na rozwój transportu zbiorowego oraz ulepszenie oferty przewozowej bez konieczności ingerencji i zmian lokalizacji przejścia dla pieszych.

- Od odmowy przysługuje inwestorowi odwołanie, które zostało wysłane za pośrednictwem wojewody pomorskiego do ministra rozwoju i technologii 4 stycznia 2022 r. Obecnie czekamy na stanowisko Ministerstwa w sprawie przesłanego przez DRMG odwołania od decyzji - informuje Zakrzacka.

Wątpliwości co do lokalizacji przejścia przy Bramie Wyżynnej



Wyjaśnienie DRMG, jak została wyliczona odległość od przejścia przy Bramie Wyżynnej do skrzyżowania z Huciskiem. Wyjaśnienie DRMG, jak została wyliczona odległość od przejścia przy Bramie Wyżynnej do skrzyżowania z Huciskiem.
Co ciekawe, podobny zarzut pojawił się w przypadku powstającego przejścia między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk. Sugerowano, że odległość do przejścia na Hucisku wynosić będzie ok. 180 m.

Temat został poruszony przez czytelnika w Raporcie z Trójmiasta.

- Odległość przejścia dla pieszych przy Bramie Wyżynnej do skrzyżowania z ul. Hucisko liczona jest od osi przejścia do osi skrzyżowania i wynosi 200 m. Punkt odniesienia do osi projektowanego przejścia został zdefiniowany jako punkt przecięcia osi jezdni głównej i wlotów podporządkowanych - tłumaczy Agnieszka Zakrzacka. - Dokumentacja, na podstawie której prowadzona jest przebudowa, uzyskała wymaganą decyzję wojewody pomorskiego o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.

Opinie (768) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • A wystarczyło dogadać się z rządem (17)

    Gdańsk ciągle się stawia PIS to teraz pora odwrócić rolę. Taka moja opinia, zamiast się dogadać wcześniej i ułożyć z Polskim rządem to chcieli iść na przekór. Przykre że przez działania władz Gdańska w mojej opinii cierpia mieszkańcy... Ale sami sovie wybraliście kontynuację tych rządów gdańskich a niektórzy nazywają to Polska Sycylia. W czyim interesie są te gdańskie władze?

    • 87 192

    • Tak i mają po znajomości sobie wszystko klepac. Tr przejście jest bez sensu i kolejny wydatek kasy a drogi dziurawe

      • 19 5

    • Dzban - daj se na luz (2)

      Ty jesteś psychiczny - co ma wspólnego przejście w Gdańsku z rządem?

      • 25 5

      • Wojewoda jest z PiS nominowany z błogosławieństwem Kaczyńskiego!

        • 5 9

      • niedługo chleb masło i mleko tez będa miały wiele wspólnego przez takich, jak on

        • 6 1

    • A może niech PiS nie odwala prostackiego, autorytarnego klientelizmu, gdzie byle namiestnik carski z Warszawy może zablokować cokolwiek w mieście?

      • 7 14

    • Gd

      Pani Dulkiewicz wydaje pieniądze nierozsądnie! Brawo Panie Wojewodo! Popieram przejście w tunelu

      • 16 11

    • (1)

      Dogadać się z komuchami z PiS? Co Ty kolega Piotrowicza?

      • 10 9

      • nie, podnóżek pawłowicz

        • 3 2

    • Wystarczy zrobić jedno.... (1)

      ....zlikwidować niepotrzebne światła przy Bastionie św.Elżbiety, likwidując tym samym zbędną dla pieszych nawrotkę i po sprawie. tak samo postapić koło LOT-u. Po chusteczke, mnie, pieszemu te światła przy NBP z nawrotką? W obu przypadkach Hucisko blisko i nawrotkę można zrobić tam.....a że korki, no cóż, na własne życzenie!

      • 12 3

      • Nieznasz się teoretyku.

        • 0 0

    • Dulkiewicz powinna się do pisu zapisać w ramach poparcia dla rozwoju Gdańska

      • 3 6

    • A moze rząd by coś zrobil dla innych a nie tylko dla siebie (1)

      Jw

      • 3 6

      • no robimy, robimy, dla rodzin, znajoych, przyjaciół.. dużo robimy

        • 3 5

    • układać się z wrogiem?

      • 2 6

    • Ość zawsze w gardle stoi! A nasza ość jest na dodatek ogromna.

      • 1 2

    • A co tam było takiego nie dozwolonego???

      • 0 1

    • Nie ma układania się z przestępcami.

      Wtedy stajesz się jednym z nich.

      • 0 1

  • A ten wojewoda gdzieś w ogóle poza naszym krajem był? (10)

    Ogólnie cały ten ciąg komunikacji drogowej w okolicach dworca, aż do forum wrzuciłbym pod ziemię..

    • 86 185

    • Był - na Nowogrodzkiej i w Starachowicach (2)

      • 11 7

      • No i w....Kolbudach (1)

        Tam na sołtysa to sie nadaje!

        • 6 8

        • Niemożliwe...

          ...szacowni mieszkańcy Kolbud minusują? nie chcecie swojego "ziomka" ?

          • 3 3

    • Ty i urzędnicy gdańscy gdzieś byli? (3)

      bo chyba nie bardzo
      dowodem tego są działania w Gdańsku!
      zakorkować i " cieszyć się" że takie przejście naziemne jest gdzieś na zachodzie!
      tylko, że tam jest zorganizowany transport miejski, są połączenia z parkingami, są różne rozwiązania, których nie widać na " foci w internecie"....

      • 19 8

      • Takie przejścia naziemne tworzone są w wielu miastach Polski (2)

        znam takie rozwiązania z Warszawy i Wrocławia

        • 1 10

        • W Wąchocku też takie jest

          I w Kraśniku
          i w okolicach KUL

          • 7 2

        • No i nawet tak samo śmierdzi. Tam z czajki, tu z szadulek. I ta sama opcja władzy.

          • 3 1

    • No to wrzućmy ruch pod ziemię

      bo jak na razie nie słyszę o żadnych planach budowy tunelu dla aut, tylko o przejściach naziemnych blokujących ruch

      • 9 0

    • Ola nie ma kasy na Świętokrzyską a będzie ciąg komunikacji drogowej robić? To jest ciekawe myślenie chciałaby wprowadzić standardy europejskie tylko kasy nie ma na to, więc robi połowicznie i po łepkach najlepiej pędzlem i farbą. Tu zreobimy buspass z jednego pasa, tam strefę parkowania a tu zakaz wjazdu. Gdańsk wyznacza trendy. Ekologia? Ile Ola autobusów elektrycznych kupiła? Ona woli kupić diesle bo tańsze. Ale na głupoty jakoś się wyskrobie.

      • 8 1

    • spoko tyle że to będzie super drogie i długotrwałe

      ale gdyby budować od początku mogłoby być fajnym rozwiązaniem, niestety tak nie jest. Mamy inne rozwiązanie które również jest dobre, a na pewno dużo lepsze niż przejście dla pieszych w tamtym miejscu

      • 0 1

  • (1)

    Drelich z Strzokiem nadają się tylko do grabienia liści i rzucania kamieniami.

    • 55 127

    • Zawsze wolałem przejścia podziemne nie trzeba czekać na zmianę świateł

      • 9 1

  • No nie znam Pana wojewody (6)

    Ale on mnie teraz zaimponował niesamowicie. Szkoda, że przy przejściu w okolicach lotu, nie był tak stanowczy. Lepiej późno niż wcale

    • 422 105

    • Zaściankiem w głowie, to na pewno

      • 17 36

    • Musi pokazac,ze cos robi

      co taki urzednik ma poczac? Siedzi na tylku godzinami.Jego praca jest totalnie bezuzyteczna.Wiec jak raz na jakis czas przyjdzie pytanie,decyzja do podjecia-to musi wykazac,ze wykonal jakas prace myslowa i wydal decyzje po wszechstronnej analizie problemu.Najlepsze ,ze ja to pisze w liczbie pojedynczej,ale nad ta decyzja "myslalo" wielu gryzipíorkow w UW.

      • 3 14

    • (1)

      Pochodzi z Kolbud i niech tam wraca. Zasłynął z tego, iż nie ogłosił stanu klęski po huraganie jaki nawiedził nasze województwo. Zginęło wówczas kilku harcerzy.

      • 8 26

      • Teraz słynie już z czego innego, i ta dobra decyzja przykryła wcześniejsze złe decyzje ;)

        • 11 6

    • To się musiało stać - raz na tyle lat w końcu musiał podjąć jakąś sensowną decyzję. Statystyka i prawo wielkich liczb.

      • 1 0

    • Widzisz dzbanie jak łatwo tobą manipulowac .wszystko zalezy od jego kaprysu!!

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    As (81)

    Brawo Panie Wojewodo !! Przejście w tym miejscu jest niepotrzebne skoro jest tunel przez, który można bezpiecznie przejść , nie robiąc przy tym jeszcze większych korków.

    • 1388 404

    • (18)

      a po co ci samochód skoro jest komunikacja miejska?!

      • 63 149

      • Gdzie komunikacja ? Jaka komunikacja bo chyba nie piszesz o tym muzeum techniki na szynach (3)

        • 95 52

        • spoooooko, aleja przy dworcu remontowana była z 5 lat temu, teraz ją rozkopać (2)

          i zakorkować miasto?... za 10 lat rozkopać znowu i skasować przejście bo "nie jest już potrzebne" chyba zmienię urząd skarbowy bo moja kasa lata ale tylko na durne pomysły...

          • 68 12

          • Przejścia dla pieszych co 100 m w całym Gdańsku (1)

            Połowa jezdni na bus pas a druga na ścieżkę rowerowa

            • 61 9

            • Po co bus pas

              Przecież wy na rowerkach do kina teatru lekarza wszędzie rowerkiem

              • 6 1

      • (6)

        A po co droga skoro jest tramwaj?

        • 30 15

        • droga cymbale jest do jeżdżenia. twoje iq pozwala ci samodzielnie funkcjonować? mam co do tego grube wątpliwości (2)

          • 7 25

          • A ty jesteś cymbałem do kwadratu (1)

            Droga to składowa jezdni + chodników + dróg rowerowych + poboczy + pasów zieleni. Powiedzieć, że droga jest do jeżdżenia to tak jako powiedzieć, że maszyny są do jeżdżenia.

            • 8 4

            • a ty jesteś głupia bo nie zrozumiałaś kontekstu jego wypowiedzi

              zamiast zajmować się lapsusami językowymi wypadałoby ruszyć tym co masz między uszami. Sens jego wypowiedzi sprowadza się do tego że ta droga jest potrzebna do ruchu kołowego. Tramwajem wszystkiego nie przewieziesz.

              • 4 6

        • i**ot

          Tak, dostawca jedzenia do sklepow bedzie komunikacja miejska wozic towar bo przeciez po co mu samochod.

          • 23 5

        • Po co ci mózg, skoro za ciebie myśli twoja partia pis (1)

          • 3 8

          • Ale ktoś myśli,

            a za ciebie nikt!

            • 3 2

      • każdy jeździ czym mu się podoba i tobie nic do tego. (2)

        • 12 5

        • Typowe "liberalne" myślenie zaścianka mentalnego. (1)

          Jak ma być lepiej jezeli świat pełen jest takich wyalienowanych egoistów

          • 4 8

          • typowe myślenie faszysty

            który wszystkich chciałby równo ustawić w tramwaju

            • 4 3

      • komunikacja w Gdańsku nie istnieje - dobra komunikacja!

        • 6 2

      • Bo jestem niepełnosprawna! (1)

        Mam daleko do przystanku.

        • 4 3

        • Mam daleko do przystanku.

          Ale przecież przystanku nie przenieśli. Też mam znaczny stopień niepełnosprawności.

          • 0 1

      • a komunikacja miejska to którędy się przemieszcza?

        po co to komplikować skoro pieszy może przejść tunelem. Po to go wybudowano by usprawnić ruch i poprawić bezpieczeństwo.

        • 6 3

    • (34)

      Powiedz to osobom niepełnosprawnym, z ograniczonymi możliwościami ruchowymi i w zasadzie każdemu, bo przez tunel trzeba nadrabiać wielokrotnie drogę.

      • 55 95

      • Troche na pewno. (9)

        Ale nie wielokrotnie
        Nie przesadzaj.
        Poza tym oczekiwanie zielone światło też robi swoje

        • 52 25

        • tak bo w Gdańsku sami niepełnosprawni, ale na ten rodzaj niepełnosprawności winda nie pomoże :) (8)

          • 71 22

          • Łatwo sie mowi jak nic nie dolega (4)

            Niestety ten czas szybko mija

            • 27 29

            • (3)

              jeśli ktoś ma problem z poruszaniem się i przejściem tunelem to już wiedzę jak wybierze skm i tramwaje aby się przemieścić.

              • 37 9

              • no tak a niskopodłogowe coś ci mówią

                masz to i to a i nie tylko niepełnosprawni z tego korzystają tak samo rodzice z wózkami. ale wiem dla ciebie to nie problem teraz i w przyszłości w jednym i drugim rozważaniu.
                A co do tramwaje to wiesz nisko podwoziowe są, skm a i wróć do artykułu o kradzieży rampy a i taki szczegół tym miejscu autobusy one też są nisko podwoziowe ale po co o nich wspominać skoro to węzeł przesiadkowy.

                • 7 11

              • niepełnosprawność często idzie w parze ze słabą sytuacją materialną (1)

                Nie mówiąc o tym, jak bardzo starzeje się nam społeczeństwo.

                Pewne zmiany i tak zajdą. Teraz czy za 5 lat. Fakt, że przez środek Śródmieścia przechodzi trasa tranzytowa to skrajna głupota. 80% ruchu w śródmieściu to ruch tranzytowy. To jest wręcz anty-wzorzec budowania miasta.

                • 6 1

              • serio? podaj jakieś źródło

                bardzo mnie to ciekawi bo z tego co obserwuję tranzyt przeniósł się na obwodnicę, w mieście TIRów nie widać przecież, oprócz paru wyjątków

                • 1 0

          • tak (1)

            widać na drogach

            • 2 0

            • 5 PO

              • 1 1

          • tak bo w Gdańsku sami niepełnosprawni,

            I dlatego niepotrzebne są firmy jak Renoma. Zrobić komunikację bezpłatną.

            • 0 0

      • (8)

        niepelnosprawny umyslowo jestes tez? nie umiesz winda zjechac? jak sobie nie radzisz to w domu siedz a nie sie na ulice pchasz

        • 41 34

        • ? (4)

          Niby jaka winda prowadzi na przystanek tramwajowy

          • 31 19

          • Przy każdym wejściu jest platforma dla niepełnosprawnych. (2)

            • 38 23

            • gdyby stała platforma obywatelska - to byłoby znacznie lepiej :)))))))))))))))))

              • 10 13

            • Nasz stosunek do innych określa naszą niepełnosprawność

              Jw

              • 13 10

          • Platforma na wózki

            • 7 5

        • Jaką windą?

          • 8 11

        • Tusk wrócił...

          I nic...

          • 2 1

        • Pewnie wypisywałeś bzdury o rasizmie pod aryukułami o ograniczeniach dla nieszczepionych

          a teraz proponujesz izolowanie niepełnosprawnych i schorowanych, tylko po to żebyś nie musiał zdejmować nogi z gazu w centrum?

          • 1 7

      • wwwww

        od tego są windy ale co poradzić na zachłanność ludzką

        • 15 12

      • (4)

        A co powiesz im gdy udają się na SKM? Wtedy tunel już nie przeszkadza?

        • 16 7

        • Na SKM będą schody ruchome a winda już jest (3)

          dlaczego osoby uzależnione od samochodu mają tak ograniczoną wyobraźnię lub zdolność kojarzenia?

          • 12 25

          • No to również powinni zrobić schody ruchome pod jezdnia

            Jak tak ich już d.... Boli by tylko uprzykrzyć życie kierowcom

            • 14 5

          • (1)

            Mój drogi żeby wysiąść w Gdańsku głównym musisz gdzieś jeszcze wejść gdzie są niby schody ruchome na skm zaspa?

            • 13 2

            • akurat z Zaspy

              Schodzi sie przejsciem przez tory...
              Powielamy?
              To wszysko juz bylo...

              • 4 7

      • Czy dla garstki niepełnosprawnych (7)

        Dziesiątki tysięcy ludzi mają cierpieć ?

        • 27 20

        • Serio "cierpieć"? (6)

          Twoje zycie jest aż tak bezproblemowe, że dotarcie do domu 3 minuty później nazywasz cierpieniem. Wstydź się, bezduszny egoisto. Są na świecie ludzie którzy prawdziwie cierpią i twoje słowa ich obrażają. A częśc z nich musi zmagać się ze źle zaprojektowanymi zjazdami, windami, nadkładać drogi i pokonywać niepotrzebne bariery, tylko po to, żeby ukoić twoje "cierpienie". Zastanów się czasem nad tym co produkuje twój otępiały umysł!

          • 9 6

          • (1)

            Ale czemu cierpieć?
            Światłą tak będą ustawione, ze będziesz miał zieloną falę i tak naprawdę nie będziesz odczuwał tego przejścia w czasie jazdy autem. A teraz widzę mega spinę u każdego. Nikt nie słucha argumentów drugiej strony. Normalnie - dramat

            • 2 7

            • Mów mi jeszcze o "zielonej fali"

              gdybyś jeździł po Gdańsku samochodem, to byś wiedział, że nie ma "zielonej fali" tylko jest "czerwona fala" gdy jedziesz przepisowo.

              • 4 1

          • Ten tunel jest po to by poprawić bezpieczeństwo i usprawnić ruch. Nie cofajmy się cywilizacyjnie robiąc teraz przejście. (3)

            W każdym cywilizacyjnie rozwiniętym kraju robi się takie rozwiązania by nie krzyżować ciągów komunikacyjnych tam gdzie się tylko da. A ty postulujesz by zniszczyć najlepsze możliwe rozwiązanie. Dla niepełnosprawnych zostały zrobione windy bądź wózki by ułatwić im życie, a wiele tej drogi nie nadłożą.

            • 6 1

            • O! Znowu ziomuś od "krzyżowania ciągów" (2)

              Skończ już. Wiemy że jesteś madry, oczytany itp.

              • 0 5

              • No i ma rację, więc może pisać ile chce o "krzyżowaniu ciągów", tak jak wy piszecie o "kretach w tunelach"

                i "łącznej tkance miejskiej"

                • 6 0

              • już ci odpisałem, ale wolisz argumenty pozamerytoryczne

                czy to pojęcie jest zbyt trudne dla ciebie skoro tak cię zaskoczyło?

                • 1 0

      • bo przez tunel trzeba nadrabiać

        Ale jest bezpieczniej.

        • 0 0

    • (4)

      Pogadamy, gdy będziesz miał 70 lat i z ochotą będziesz "biegał" po schodach do i z tunelu, żeby znaleźć się na drugiej stronie ulicy.

      • 31 32

      • Jak się ma 80 lat to trzeba chodzić spacerkiem i relaksować się

        Rozmyślając o piosenkach
        życie choć piękne tak kruche jest ,
        W życiu piękne są tylko chwile ,
        Nic nie może przecież wiecznie trwać,
        Ostatnie tango

        • 28 23

      • To pogadajmy o tym że są osoby którym łatwiej przechodzić przez tory kolejowe niż łazić po tunelach. Ułatwmy im to a nie bądźmy hipokrytami

        • 9 7

      • Mam 70

        zawsze chętnie się ruszałem, dlatego i dziś chętnie chodzę po schodach.

        • 11 0

      • to ty tam chodzisz tylko po to by znaleść się na drugiej stronie ulicy? Bo jak idziesz dalej, dajmy na to do centrum to procentowo tej drogi dużo nie nadłożysz. O tyle o ile musisz zejść po schodach. Z drugiej strony natomiast możesz wjechać windą.

        • 1 0

    • (4)

      To zapiepszaj Pan z dworca z ciężką walizką przez tunel w dół i w górę. Zobaczymy czy Pan da radę.

      • 11 41

      • (1)

        Kasiu teraz są walizki na kółkach, może na wsiach ciężko zdobyć, ale poszukaj lepiej ;)

        • 41 10

        • Kasia ma taka skórzana poniemiecka po Tacie, z tym przyjechała z Warmii

          • 25 7

      • Alan

        I stój w smrodzie spalin z tą walizką bo samochody ugrzęzną w korkach ...ale będziesz mogła chodzić górą

        • 16 8

      • parę schodów w dół, a potem masz windę skoro to dla ciebie taki problem. Z resztą i tak niesiesz tą walizkę gdzieś dalej więc co za różnica?

        • 1 0

    • Probował Pan majac chore.... (3)

      Próbował Pan mając chore nogi, dwójkę małych dzieci lub dziecko w wózku, lub niosąc torby podróżne biegać po schodach ?
      Proszę spróbować.

      • 7 32

      • Tym bardziej bezpieczniej w tunelu niż przy ruchliwej ulicy

        • 25 7

      • Próbowała Pani wejść w taki sposób do Pociągu?

        • 14 1

      • to można akurat rozwiązać windami, które tam są więc nie widzę problemu

        • 1 0

    • tunel jest niepotrzebny

      samochód tam gdzie trzeba, a nie gdzie można

      • 2 13

    • Precz z krzyżami na stos z tunelami

      • 2 4

    • Był projektowany tunel

      Od przedłużenia Heweliusza do tunelu na perony dalekobieżne miał być tunel nie udało się go wymusić od fotoforum. Później była przebudowa praktycznie od podstaw drogi nożna było zrobić super tuner za grosze bo i tak było wszystko rozkopane ale nie poczekajmy pójdzie Heniu i pomaluje pasy

      • 3 0

    • (3)

      Miasto jest dla ludzi, nie twojego blachosmrodu. Polska znowu 100 lat za resztą świata.

      • 2 12

      • MIasto jest dla ludzi a nie rowerzystów

        • 3 0

      • ale ludzie oprócz tych walących spod pach to też blachosmrody

        • 0 0

      • Linie kolejowe są dla pociągów a nie dla garstki rowerzystów którym robi się ścieżki rowerowe kosztem torów

        • 0 0

    • Pojeździj tydzien na wózku, to zobaczysz jak cudownie są te wasze tunele pomyślane. (1)

      Dlaczego ty żądasz likwidacji przeszkód komunikacyjnych kosztem namnażania ich dla innych? Kraj tylko dla zdrowych, młodych i zmotoryzowanych?

      • 2 7

      • więc można "pomyśleć" ten tunel lepiej, zamiast cofać się w rozwoju

        Nie miałbym nic przeciwko temu by to samochody jechały w tym miejscu tunelem a piesi szli po płaskim. Bo generalnie w dużych miastach nie powinno się krzyżować ciągów komunikacyjnych. Niemniej przebudowa na tunel dla aut byłaby droga i ciągnęła się latami. Mamy to co mamy. Jest to bardzo dobre rozwiązanie i korzystajmy z tego co jest zamiast komplikować ruch i stwarzać niebezpieczeństwo. Osobom na wózkach można ulżyć windami.

        • 5 0

    • I jest winda!

      • 0 0

    • W Gdańsku powinny byc całodobowe dyzury policji na kazdym skrzyzowaniu!!Wtedy ta patologia by złomowała te szroty

      • 0 2

    • Kto to wymyśla

      Przy locie ten argument nie zadziałał.
      A dostać się do głównego z Oruni czy Pruszcza to będzie dramat, wszystko będzie stało.

      • 1 0

    • Lisowski pomiocie

      Gratuluję wypranego mózgu

      • 0 0

  • (7)

    Pozostaje podziekoać za brak serca i stawianie aut ponad ludzmi.

    • 64 247

    • (2)

      Przepisy definiują minimalną odległość pomiędzy przejściami. Jak gęsto byś chciał, co 100m? To jest droga z dużym ruchem.

      • 24 11

      • Szkoda że nie jesteś tak przepisowy jeżeli chodzi o ograniczenie do 50km/h w mieście (1)

        • 9 22

        • Uwaga troll.

          • 10 3

    • aut ponad ludzmi (1)

      a w tych autach to niby kto siedzi?

      • 24 6

      • Zombie ślepo dążący do zrośnięcia się ze swoim cudem techniki w gazie.

        • 0 6

    • " brak serca"? Czym się posługujecie

      Pokaż mi, urzędnika, który wykazałby się empatią- dużym sercem...

      • 3 2

    • Auta to też ludzie. Mało tego płacą podatki nawet większe niż inni

      • 5 3

  • Projektant dał ciała i powinien nie dostać pieniędzy (1)

    Ale to już norma; poziom projektów technicznych w Polsce to jeden dramat.

    • 134 23

    • Nie wydmądrzaj się jak nie znasz tematu

      Projekt jest taki jaki rynek wymaga a co za tym idzie wynagrodzenie dla projektanta.
      Zresztą ilu jest podwykonwaców takiego proajektu?
      Kto taki projekt wygrywa?
      ilu urzednikow albo pracownikow spolek skrabu miasta
      albo ich rodzin wykonuje takie projekty?
      nie dopuszczajac do rynku konkurencji?
      wystarczy przyjerzec sie w jakie sposob rozatrywane sa wnioski na pozwolenie zanjomych
      a w jaki spoób nieznajomych?
      Jakie uwagi są wnoszone przez tych samych urzedników w stosunku do obcych?
      W ogóle to czy są jakieś instrukce albo wytyczne wykonania takich projektów?
      Dziwnie się okazuje ze gdy kończy sie podstawa prawna w którymś miejsu, urzednik decyzudje od swojego widzi mi się.
      Najlpeszym przykłądem jest SNG i GIWK.
      Ilu z tych projektatów rzeczywiscie odbyło właściwą praktykę?
      Moze w urzedzie albo spólce ją wykonywali?
      moze Ci co weryfikują tą praktykę sami jej wlasciwie nie wykonali albo nie mają wykształcenia odpoiwedniego i są teraz w miejscu gdzie zajmuja sie przyznawaniem takich uprawnien inzynierom? Tylko w jaki spoób kilkanaście lat temu lub kilkadziesiąt sami uzyskali podbne uprawnienia?
      Wez to pod uwagę kto jest w takiej pomorskiej izbie inzynierów od przyznawania urpawnien i w jaki sposb sami je uzyskali opraz to weryfikują?

      • 3 5

  • Zróbmy same przejścia dla pieszych (3)

    Tak jak przy dworcu we Wrzeszczu. A tunele były budowane tak dla zabawy?

    • 172 47

    • namalujmy pasy przez cala dlugosc drogi bo tak jest latwiej. po co doprowadzac tunel do stanu uzywalnosci dla niepelnosprawnych skoro mozna namalowac przejscie co 200m, a pozniej wymalowac kontr pasy dla autobusow zeby nie staly w korkach. szkoda ze IQ typowego urzednika jest ponizej 60.

      • 16 5

    • Były budowane w czasach komunizmu gdy królował mały Fiat. Teraz samochody są używane głównie na wsi i w zacofanych krajach.

      • 6 25

    • Czy samochód może potrącić pieszego na przejściu ?

      Czy może zrobić to w tunelu ?
      Może tunel jest bezpieczniejszy dla pieszych ?

      • 2 0

  • Brawo! choć jeden rozsądny wśród urzędników (5)

    potem pani d. traci poparcie, trzeba myśleć pani d.

    • 257 63

    • Tak samo jest nielegalne przejście (2)

      Pod LOT, tam też brakuje 25 metrów i tamto przejście też nie powinno było powstać

      • 20 9

      • Tam jest skrzyżowanie (1)

        • 3 6

        • Gdzie? Mówisz o nawrotce z płyt betonowych?

          • 7 0

    • Chyba zartujesz ?

      Nie jesteś fanem przejsc ale nie nazywaj tego pana rozsadnym

      • 1 1

    • Przejścia

      d**ile chcą zablokować miasto tylko komunikacja ma zarabiać gnać ich przy wyborach

      • 2 1

  • Władze Gdańska zrobią wszystko żeby zaszkodzić mieszkańcom (9)

    • 258 67

    • Wojewoda nie jest we władzach Gdańska.

      • 11 11

    • (3)

      Chyba władze województwa

      • 5 15

      • (2)

        Jak widać władzom województwa bardziej zależy na gdańszczanach niż władzom Gdańska, którym zależy tylko na małym acz krzykliwym gronie aktywistów

        • 32 9

        • A ty koleś z 5 na razie kciukami w górę reprezentujesz ponad 400 000 Gdańszczan ? Nie wydaje mi się. (1)

          • 4 16

          • Jak widać, ty koleś również nie.

            • 14 1

    • mieszkańcom najbardziej szkodzi nadmiar samochodów (2)

      i skłonność do korzystania z nich nawet na małe odległości w tych rejonach miasta, które są dobrze obsługiwane transportem publicznym: takich jak okolice dworca PKP

      • 1 19

      • Z menelami nie jeżdżę, wybacz :)

        • 4 2

      • Innym mieszkańcom zaś szkodzi rozbieranie linii kolejowych dla garstki rowerzystów podczas gdy inni muszą skorzystać z auta by dojechać do celu

        • 7 1

    • Przeciez maja w nazwie

      Wszystko dla Gdańska

      Czyli szkodzenie i utrudnianie życia też

      • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane