• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wolniej i bezpieczniej na Starym Mieście

Arnold Szymczewski
25 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Przejście dla pieszych między budynkami 4-6 na ul. Stolarskiej będzie niebawem wyniesione. Przejście dla pieszych między budynkami 4-6 na ul. Stolarskiej będzie niebawem wyniesione.

Wyniesienie przejścia dla pieszych na ul. StolarskiejMapka oraz zmiany na uliczkach wokół Podwala StaromiejskiegoMapka mają doprowadzić do uspokojenia ruchu na Starym Mieście, o co prosili mieszkańcy dzielnicy.



Czy kierowcy często przekraczają dozwoloną prędkość w Śródmieściu?

O uspokojenie ruchu m.in. na ul. Stolarskiej wnioskowali do GZDiZ mieszkańcy, którzy sygnalizowali częste przypadki przekraczania prędkości na tych ulicach.

- Badania ruchu to potwierdziły. Kierowcy, jadąc ul. Stolarską, nie przestrzegają dopuszczalnego dla tego obszaru ograniczenia 30 km/h, a znacznie je przekraczają - tłumaczy Magdalena KiljanGdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Nieco ponad miesiąc prac na Stolarskiej



Istniejące przejście dla pieszych na ul. Stolarskiej znajduje się między budynkami 4 i 6. Zostanie ono wyniesione za pomocą szybkiego w montażu progu płytowego. Taki zabieg spowoduje, że kierowcy będą musieli zwalniać przed przejściem dla pieszych.

- Prace rozpoczęły się w poniedziałek, 25 kwietnia, i potrwają do końca maja. Podczas robót ruch samochodowy będzie utrzymany z lokalnym przewężeniem na odcinku ok. 15 metrów - dodaje Magdalena Kiljan.
Obecnie na ul. Stolarskiej kierowcy znacznie przekraczają dozwoloną prędkość. Obecnie na ul. Stolarskiej kierowcy znacznie przekraczają dozwoloną prędkość.

Uspokojenie ruchu także w innych częściach Starego Miasta



Poza Stolarską ruch ma zostać uspokojony także na uliczkach wokół Podwala Staromiejskiego: na ul. Igielnickiej, przy Hali Targowej i na ul. Lawendowej. Termin realizacji uzależniony jest od zakończenia przebudowy ul. Pańskiej, a także sezonu turystycznego.

- Dobór metod uspokajania ruchu drogowego wynikający z kontroli GZDiZ albo zgłoszeń mieszkańców i rad dzielnic za każdym razem poprzedzamy analizami ruchu. Pod uwagę bierzemy prędkość pojazdów, parametry ulicy, charakter zdarzeń drogowych oraz zarejestrowanych wykroczeń. Wykorzystane urządzenia uspokajające muszą odpowiadać potrzebom pieszych, warunkom terenowym, a także eliminować zagrożenia na drogach - kończy Magdalena Kiljan.

Miejsca

Opinie (110) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (3)

    Na Nieborowskiej jakie zrobili wyniesione... Kto ma takie pomysły i to projektuje?!

    • 8 21

    • Opinia wyróżniona

      (1)

      To jedyne sensowne rozwiązanie, które jest w stanie utemperować rajdowe zapędy kierowców i jednocześnie jest dozwolone do użytku przez rozporządzenie.

      • 33 22

      • Muuu, muuuu.

        • 4 3

    • podnosić, stawiać progi. kierowcy bardziej dbają o własne auta niż o pieszych.

      • 1 2

  • Czyli jak zwykle pudrowanie syfa:) (2)

    Choć z innej strony każdy chce mieszkać w centrum i mieć cisze, mieć blisko do sklepów ale mieszkać koło lasu, nie stać w korkach ale jezdzić samochodem....:) Czyli takie Polskie piekiełko:) Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma:) Pewne miejsca i lokalizacje mają to do siebie że nie da się dogodzić wszystkim choć z drugiej strony urzędnicy nie stosują zasady dla mieszkańca tylko dla wygody.... urzędu:)

    • 12 28

    • To nie można jeździć samochodem z prędkością mniejszą niż 50km/h?

      • 11 1

    • To nie tak

      Chodzi o to, żeby nie piłowali silników. Mieszkając na śródmieściu nastawiam się na pijanych ludzi i turystów, ale nie piłowanie obrotów jak przy obwodnicy.

      • 0 0

  • Niepotrzebna inwestycja.lepiej przydala by sie stacja benzynowa z myjnia na glownym miescie np w okolicy muzeum 2 w.ś (5)

    • 8 42

    • Stacja? Gdzie tam masz wymagana odleglosc od zabudowan?

      • 7 1

    • To miasto ma budować stację? Ty się dobrze czujesz? (1)

      • 10 2

      • Nie miasto ma budowac ale prywatny inwestor deklu czyli np bp.na hallera do blokow robyga jest 20 metrow i jakos to

        Niepszekadzalo wybudowac wiec swoje argumenty wsadz se w d...

        • 2 4

    • Ja bym proponował lotnisko i tor wyścigowy.

      • 2 2

    • może od razu wyburzyć zabytki i zbudować na długiej autostrade

      • 1 0

  • Jak już robicie wyniesienia (9)

    To tak, żeby wszystkie 4 koła pojazdu wjechały na przeszkodę. W innym wypadku łatwo można przyszorować podłogą o nawierzchnie. Szczególnie, gdy ktoś ma nisko zawieszony samochód.

    • 28 28

    • To nie tnij sprezyn

      • 16 12

    • po co obcinales sprezyny?.

      • 12 10

    • (4)

      Mam auto z fabrycznie obniżonym zawieszeniem i jeszcze ani razu nie przytarłem o próg, nawet z balastem na pokładzie. Nie wiem co trzeba zrobić z autem aby nie było w stanie pokonać zwykłego progu.

      • 14 5

      • to Polska: pytanie raczej powinno brzmieć:

        jak szybko trzeba jechać żeby zaliczyć ten próg... :P

        • 11 5

      • Ja mam założony gwint Bilsteina (2)

        I hacze o większość progów mimo że jade 5km/h

        • 2 5

        • czy gwintu nie zakłada się po to żeby móc regulować wysokość?

          • 3 2

        • to przestań jezdzić samochodem i problem rozwiązany

          • 2 0

    • to go sobie podnies :)

      • 5 4

    • Za trudne

      • 2 0

  • "Badania ruchu to potwierdziły.." (5)

    to trzeba takie rzeczy potwierdzać? przecież to oczywista oczywistość.
    nigdzie kierowcy nie stosują się do ograniczeń prędkości no chyba ze im się to fizycznie uniemożliwi.

    • 25 21

    • Jak ktoś ze wsi i spieszy się krowom żarcie dać to się spieszy. Względnie biedota robiąca na dwa etaty. (2)

      Normalny człowiek nie musi i prędkości nie przekracza.

      • 6 12

      • Ni musi a przekracza i tak

        • 7 2

      • sugerujesz że u nas nie ma "normalnych" kierowców?

        może i tak. wszystkim odwala po wejściu do samochodu

        • 1 0

    • To taki d*pochron aby później nikt nikomu w urzędzie nie zarzucił, że wydają pieniądze bez powodu.

      • 5 5

    • absurdalne ograniczenia należy przekraczać

      dla zasady

      • 1 2

  • Strefa 30 (4)

    to jedna fikcja,tak jak i całe pis-państwo.Wprowadza się jakieś ogranivzenia zakazy,nakazy i nikt tego nie egzekwuje.

    • 25 2

    • (1)

      Niestety strefy 30 to jest jeden wielki absurd. Większość z nich ma jezdnie szerszą niż autostrada, do tego droga z pierwszeństwem zamiast skrzyżowań równorzędnych i żadnych innych rozwiązań wymuszających na kierujących zmniejszenie prędkości.

      • 8 7

      • ....oczywiście w opinii

        poskiego (.....) i (....) ! W tym kraju, każdy wie lepiej a sprawdzone w świecie, tym zachodnim, wzorce są lekceważone i ośmieszane. Do czasu, gdy dany "mądry inaczej" nie pojedzie samochodem do Niemiec czy Niderlandów. Tam mamy do czynienia z przemianą nie do poznania....ciekawe dlaczego?

        • 3 3

    • (1)

      Co jeszcze można ograniczyć w Śródmieściu Gdańska? Wyjątkowo roszczeniowa grupa.

      • 3 5

      • Oczywiście masz na myśli

        roszczeniową grupę....kierowców!?

        • 5 3

  • (2)

    Fajnie, będzie jeszcze więcej SUVów w mieście, w końcu to takie ekologiczne.

    • 15 16

    • (1)

      Akurat w przypadku wyniesionego przejścia dla pieszych na niewiele zda się szerszy rozstaw kół.

      • 6 2

      • Jaki rozstaw kół? Chodzi o większy prześwit.

        • 1 1

  • to jest między budynkami 4 a 2 a nie 4 a 6 co z resztą widać na zdjęciu, między 4 a 6 jest drugie przejście

    • 5 1

  • "W Gdańsku nie ma starówki" - mówią znawcy (3)

    A "Starówka" to potoczne określenie na stare miasto. To w końcu jest czy nie ma?

    • 9 20

    • Kłamstwo powtórzone 1000 razy staje się prawdą.

      • 6 0

    • Jak zrobisz parking dla Starów to będzie starówka

      • 7 2

    • jest Stare Miasto i jest Główne Misato.

      Stolarska to Stare Miasto

      • 12 0

  • (1)

    Podejrzewam że mieszkańcy sami dają w rurę. Przynajmniej część, ta zmotoryzowana. Bo w centrun Gdańska chyba nie opłaca się mieć auta, bo nawet nie ma gdzie stanąć. Xd

    • 12 15

    • mam większy problem, żeby zaparkować, jak pojadę do znajomych na "morenę", niż jak oni do mnie wpadną, do Śródmieścia. Tutaj jest pełno miejsc wolnych, tylko w sezonie turystycznym, ok jarmarku, jest to naprawdę problem.

      • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane