• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Woonerf wyglada super, ale mieszkańcy się wyprowadzają

Piotr Weltrowski
21 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Przebudowa ulicy w sąsiedztwie Monciaka
Przesuń aby
porównać

Otwarcie sopockiego woonerfu dzieli mieszkańców, bo choć estetyka przestrzeni otwartej głównie dla pieszych i rowerzystów większości się podoba, to cała inwestycja zmniejszyła niemal o połowę liczbę miejsc parkingowych w i tak zatłoczonym Dolnym Sopocie. Dla niektórych to tak duże utrudnienie, że decydują się na wyprowadzkę.



Czym należy kierować się reorganizując ruch w centrach miast?

Przypomnijmy, woonerf na ul. ParkowejMapka oraz poprzecznie poprowadzone względem niej ulice otwarto - po trwającej przez kilkanaście miesięcy przebudowie - w zeszły weekend.

Mieszkańcy i turyści zyskali całkowicie nową przestrzeń publiczną, urządzoną w ten sposób, że zniknął podział na jezdnię i chodniki, a piesi mają do dyspozycji całą szerokość pasa drogowego.

Zarazem jednak inwestycja spowodowała zmniejszenie liczby miejsc parkingowych w całym, objętym nią rejonie.

Miejsca parkingowe w rejonie ul. Parkowej:
  • Przed budową woonerfu było ich 122.
  • Po zakończeniu inwestycji jest ich 65.

I to właśnie ten spadek liczby miejsc parkingowych niepokoi część mieszkańców. Zwracają oni uwagę na to, że w Sopocie miejsca parkingowe nie są przypisane do konkretnych budynków. Mieszkańcy mogą wykupić abonament, ale uprawnia on nie do konkretnego miejsca, a jedynie do parkowania w danej strefie. Im mniej zaś w niej miejsc, tym większe prawdopodobieństwo, że to ktoś przyjezdny, turysta, zaparkuje swoje auto i dla mieszkańców nie będzie już wolnych stanowisk.

Co z miejscami parkingowymi dla mieszkańców?



- Pytanie, czy w dłuższej perspektywie nie odstraszy to mieszkańców, a nie przyciągnie osób skupujących mieszkania pod najem krótkoterminowy. Można się chwalić zbudowaniem woonerfu, ale na Zachodzie, gdy takie miejsce się otwiera, stawia się pod nim parking podziemny, albo w inny sposób gwarantuje miejsca parkingowe mieszkańcom - mówi nasza czytelniczka.
Podobnie wypowiada się inny z naszych czytelników, który przyznaje, że niedawno wyprowadził się z ul. Parkowej.

- Dolny Sopot od jakiegoś czasu zmienia swój charakter, pojawia się coraz więcej apartamentów na wynajem. Duże mieszkania w kamienicach zamieniane są na pojedyncze pokoje. Kiedyś w kamienicy przebywało 15-18 osób, dziś 40 osób. Samochodów jest więcej, a miejsc parkingowych mniej - mówi.
Jak dodaje, jak najbardziej popiera wyprowadzenie ruchu samochodowego z dolnej części Sopotu, ale ruchu generowanego przez turystów, a nie mieszkańców. Jego zdaniem mniejsza liczba miejsc parkingowych byłaby do zaakceptowania, gdyby do ścisłego centrum Sopotu nie wpuszczać aut innych niż mieszkańców.

Woonerf super, ale...



Kolejną sprawą, na którą nasi czytelnicy zwracają uwagę jest sposób, w jaki dokonano nasadzeń - rośliny znajdują się na tym samym poziomie, co miejsca parkingowe, tuż obok nich, przez co - jak twierdzą - zieleń może być zadeptywana.

Te ulice weszły w skład woonerfu. Te ulice weszły w skład woonerfu.
Przy czym warto zaznaczyć, że wśród mieszkańców tego rejonu Sopotu zdania są podzielone. Innej z naszych czytelniczek woonerf zdecydowanie się podoba, a problem z brakiem miejsc parkingowych uważa za wyolbrzymiony.

- Latem i tak turyści mogą zawsze zająć miejsce i zapłacić za parkowanie. Prawo kurortu. Nikt nigdy nie miał zapewnionego na tej ulicy swojego miejsca. Natomiast strasznie mnie wkurzało, że nie mogę przejechać bezpiecznie wózkiem i ciągle muszę przepychać się między autami i krawężnikami. Teraz iść albo jechać tamtędy rowerem to prawdziwa przyjemność - mówi.

Dolny Sopot w przyszłości w ogóle bez samochodów?



Dyskusja dotycząca tej sprawy może być zresztą kluczowa, jeżeli chodzi o rozwój Sopotu w najbliższych latach. Już teraz miasto przygotowało bowiem dokument pt. "Strategia Rozwoju Miasta Sopotu na lata 2022-2030".

Fragment dokumentu o strategii Sopotu na najbliższą dekadę. Fragment dokumentu o strategii Sopotu na najbliższą dekadę.
Można w nim wyczytać, że konieczna jest "zmiana modelu mobilności indywidualnej", a pomóc w tym ma "uruchomienie strefy czystego transportu i wyłączenie większości dolnego miasta z ruchu samochodów" oraz stworzenie "nowych stref z priorytetem dla ruchu pieszego i rowerowego".

Co jednak ważne, w dokumencie podkreślono, że taka zmiana wymagać może nawet przeprowadzenia wśród mieszkańców referendum.

- Jeżeli strategia zostanie przegłosowana z takim zapisem, to żeby takie rozwiązanie wprowadzić trzeba będzie, według mnie, zapytać mieszkańców w referendum i poznać ich zdanie. Oczywiście ograniczenie ruchu nie będzie mogło dotyczyć osób mieszkających w tym rejonie - mówi Jacek Karnowski, prezydent Sopotu.
Dokument ten znajduje się aktualnie w trakcie konsultacji. Najbliższe spotkanie z mieszkańcami, na którym będzie on przedstawiany i omawiamy, planowane jest 21 czerwca o godz. 18:30bibliotece Broadway przy ul. Koleberga 9Mapka.

Opinie (463) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Uuuuu (16)

    Państwo się obrazili i się wyprowadzają...
    No takie czasy, kiedyś robiono wszystko aby można było wjechać wszędzie samochodem. Dziś na odwrót. Przystosuj się albo zgiń, bo świat jest zbyt dynamiczny aby akceptować twoje fochy...

    • 56 164

    • Przystosowują się i wyprowadzają. Mieszkanie, dom na sprzedaż lub wynajem.

      • 28 0

    • A z Sopotu zrobi sie miasto widmo, przeludnione latem i martwe przez reszte roku. (12)

      • 62 6

      • (1)

        A ja Sopot latem omijam, za to poza sezonem jestem częstym gościem.

        • 21 3

        • To niebawem będziesz miał...

          ... Urbex.

          • 7 2

      • kiedyś było inaczej?

        • 3 0

      • Bez przesady (3)

        Sezon turystyczny obecnie trwa w Trójmieście niemal cały rok. Nawet jesienią i zimą często trudno jest wynająć apartament w centrum Sopotu, zwlaszcza w weekendy.

        • 3 16

        • Brednia (1)

          Na pewno, jestem w wynajmie lata i jest coraz gorzej . Od października przestój i wynajem poniżej kosztów pustka wiatr i zimno :)) Brawo za teorię , zapraszam już zarezerwować na listopad bo braknie mieszkań :)))))))))))))

          • 14 2

          • Zalezy od stawek I lokalizacji. Ja nie narzekam ale nie jestem nastawiona na letniskow. Tych staram sie unikac. Wole osoby regularnie odwiedzajace trojmiasto typu serwisantow urzadzen w portach etc. Rich jest caly rok trzeba tylko miec odpowiednio grupe docelowa.

            • 3 2

        • Bzdura.

          Przez jakieś 15 lat pracowałem w sopockiej gastronomii. Latem - zgoda, codziennie tabuny turystów. Od ostatniego tygodnia sierpnia praktycznie pustki aż do sylwestra. Jedynie w weekendy coś się działo. Reszta tygodnia to było siedzenie na tyłku, byle odbębnić.

          • 23 1

      • bredzisz. Ostatniej zimy w Sopocie było pełno ludzi. W kawiarniach było pełno. (2)

        Widać, że piszesz z politbiura.

        • 0 22

        • Skąd wiesz, że ta zima była ostatnia?

          A tak serio, to był dziwny czas, klwidowego szaleństwa.

          • 7 0

        • Wynajem

          A na forum marudzą ludzie którzy nie mają mieszkań na wynajem .Większość przez 3 miesiące dorobi do pensji lub emerytury i 9 spokojnie mieszka na dolnym . Tak jest od zawsze , tylko zamiejscowi mają teorie o bogactwie i balangach .

          • 1 5

      • przecież już tak jest

        • 1 0

      • nikomu nie zalezy na Sopocie jako miescie

        To jedynie zerowisko do robienia kasy.
        Podobnie tez jak inne skladniki Trojmiasta.

        • 4 0

    • Taka to demokracja co nie? Nikt nie pyta mieszkańców, tylko po rosyjsku wprowadza swój najlepszy, najmoszy pomysł, bo taki ma kaprys...
      Dyktatura w tym Sopocie się rodzi. Ciekawe co na to ue, tsue, d*piarz i prezydentka?

      • 12 2

    • Jeśli komuś utrudnia się życie to po prostu dąży do zmiany - co w tym dziwnego?

      • 3 2

  • To zły pomysł (2)

    • 72 22

    • Siła twoich argumentów powala

      • 8 13

    • likwidacje miejsc parkingowych i nic w zamian

      to przede wszystkim polski pomysł

      • 1 0

  • A inni się wprowadzą (24)

    w przyrodzie nic nie ginie.

    • 46 83

    • (22)

      No właśnie nie. Wynajem krótkoterminowy wejdzie

      • 54 5

      • (21)

        I to jest wina miasta że sprzedajecie swoje mieszkania za gruba kasę i wyprowadzacie się do np Banina i zadacie kolejnych dróg aby stamtąd dojechać?

        • 13 14

        • Tak (20)

          Bo w Baninie jest gdzie trzymać swój samochód konieczny do pracy

          • 21 7

          • Jeżeli samochód jest Ci konieczny do pracy, to albo jesteś przedstawicielem handlowym, albo coś jest nie tak. (9)

            • 10 21

            • to coś nie tak musi być z tysiącami ludzi którzy rano muszą odwieźć dzieci do żłobków/przedszkoli (8)

              a następnie dojechać do pracy.

              • 16 4

              • Coś musi, skoro każdy ma szkołę w promieniu kilometra. (7)

                Jeżeli wozisz dziecko na drugi koniec miasta, to coś z Tobą nie tak.

                • 6 19

              • pisze o żłobku i przedszkolu, nie o szkole.

                • 11 1

              • Widać, że dzieci nie masz... (4)

                Poczytaj sobie np. o żłobkach, kiedy państwo już musi zapewnić dziecku w takiej placówce miejsce i na jakiej zasadzie są one przydzielane... Od razu wiadomo, ze rozmawia się z singlem z korpo, względnie studenciakiem 'na stancji', który myśli, że pozjadał wszystkie rozumy, "bo jemu samochód niepotrzebny, jak ma w promieniu 2km skm-kę", a jedynym obowiązkiem jest dojazd na uczelnię.

                • 17 4

              • Nie mierz wszystkich swoją miarą. (3)

                Wystarczy człowiek, który posiada więcej niż jedną szarą komórkę i sprawdził przed zakupem odległości do szkoły, przedszkola, żłobka i komunikacji.

                Dzieciaki do przedszkola prowadzam na piechotę. Do pracy mam tramwaj. Samochód gnije w garażu i służy do jazdy raz w tygodniu po zakupy.

                • 2 9

              • A pracujesz z domu?
                To wtedy fakt - samochód może gnić i nawet tramwaj można mieć do pracy. Szczególnie w Sopocie ;)

                • 7 0

              • tak, sprawdził...

                a następnie samorząd zlikwidował placówkę...

                • 8 0

              • W Sopocie tramwaj?

                • 4 0

              • ty masz mózg w promieniu kilometra.

                • 3 2

          • (9)

            Wyprowadzam się z miasta do Banina, żeby dojeżdżać autem do miasta, bo w Baninie mogę trzymać samochód, który po wyprowadzce potrzebuję do dojazdów do miasta.
            fck logic.
            To może tak - pracujesz za miastem to się wyprowadź, a miasto zostaw tym, którzy mają do pracy SKM, tramwaj albo rower.

            • 7 15

            • niektórzy poza siedzeniem i pierdzeniem w sofe mają jeszcze jakieś inne zainteresowania/powody by mieć auto. (7)

              • 17 4

              • To niech kupią sobie garaż, albo inne miejsce parkingowe i po sprawie. (6)

                Czy aż tak panicznie boisz się korzystania z tych "świetnych rozwiązań dla pieszych" lansowanych przez kierowców, że samochód musi stać 2m od drzwi, żebyś czasem nie musiał z nich skorzystać?

                • 5 17

              • A mam taką możliwość? miejsca zostały zredukowane o 50%.

                Prędzej sprzedam mieszkanie i kupię coś w okolicy z własnym miejscem.

                • 10 0

              • XD (1)

                A ten garaż to gdzie mogę kupić mieszkając w Sopocie? Na gdańskim Jasieniu, czy może na gdyńskim Obłużu?

                • 17 0

              • A nie pomyślałeś o tym zamieszkując w Sopocie?

                Czy może "państwo da za darmo", jak ostatnia madka?

                • 3 7

              • No właśnie wyprowadzając się... (1)

                ... Znajdują rozwiązanie. Jeżeli z jakiegoś powodu masz pretensje, że chcą sobie ułożyć życie poza patokurortem, to trudno.
                Razem z nimi z Sopotu zniknie ich pit. A mieszkanie kupi zapewne ktoś, kto pit płaci gdzieś indziej.

                • 14 1

              • Albo ktoś, kogo stać na nieposiadanie samochodu

                I PIT wpadnie większy.

                • 1 7

              • a według ciebie są tam miejsca parkingowe albo garaże do kupienia?

                • 7 0

            • a może tak niech miasto jeszcze zamknie kilkanaście ulic i będzie prawdziwy raj - mieszkańcom jak się okazuje auta nie są potrzebne. Zaoszczędzi się przynajmniej na utrzymaniu dróg

              • 6 0

    • Sopociak

      Wprowadzą???? Kupią pod wynajem krótkodobowy.....

      • 1 0

  • to dobry pomysł

    • 14 58

  • (1)

    Dolny Sopot jest i tak już stracony. Patowynajem hura!

    • 123 4

    • sami się exmitują i dzwnią do Bruxeli

      Nie che im się samemu z siebie być OK i zaradnym.

      • 3 1

  • Tak jest - cofnięcie procesu dziejowego (6)

    Zlikwidować samochody, niepełnosprawni i seniorzy na rowery i deskorolki, lefty mają rozmach

    • 129 19

    • (5)

      A strażacy niech biegają z wiadrami.

      • 47 3

      • Ostatnio zginął człowiek w pożarze. (4)

        Straż nie mogła przejechać, bo szroty zastawiły drogę pożarową.

        A więc teraz mamy bieganie z wiaderkami.

        • 8 12

        • (2)

          a słupki metalowe im nie przeszkadzały?

          • 13 1

          • A słupki skąd się biorą? (1)

            Też przez i**otów, co nie potrafią odróżnić parkingu od chodnika.

            • 4 8

            • To może stawiaj je na chodniku bo rowerzyści z niego korzystają choć nie powinni?

              • 9 0

        • Gdzie to się wydarzyło w Sopocie?

          Daj jakiś link do tej wiadomości o pożarze.

          • 4 0

  • lewacka ideologia i jej piewcy nienawidzą kierowców (31)

    aktywiści wy też będziecie kiedyś starzy i nie będziecie już w stanie wszędzie podjechać rowerkiem

    • 142 33

    • Poglądy zmieniają się z wiekiem

      • 27 3

    • i wtedy zacznie się skowyt kierowców (5)

      że jak to tak po 70 samochodem, przecież ślepy i demencja, ma czas niech jedzie autobusem

      • 21 1

      • najlepiej żeby umarł i mieszkanie przekazał aktywistom

        • 40 3

      • (3)

        Do 70 brakuje mi tylko 20 lat i nie jestem za zakazem prowadzenia samochodów ale coroczne testy psychologiczne i ogólnej sprawności by nie zaszkodziły.

        • 7 4

        • szczególnie młodym bo według statystyk powodują więcej wypadków niż osoby starsze

          • 5 0

        • "70 brakuje mi tylko 20" (1)

          "kto w młodości nie był socjalistą, na starość będzie świnią"...

          Bo z tego się wyrasta... Już czas...

          • 1 1

          • To w młodości nie był socjalistą to jest złym człowiekiem ale jeśli socjalistą jest na starość to jest głupcem - Bismarck

            • 2 1

    • dziwne, bo jak patrzę po kierowcach samochodów stojących w korku

      to nie widzę tam staruszków, a same młode bysiory z upasionym bebzonem. względnie karyny drapiące tipsami skórzaną kierownicę suv-a wziętego w leasing. No ale może oni wszyscy nabyli te auta w oczekiwaniu na starość, kto to wie.

      • 21 30

    • (5)

      Jak ktoś nie jest przyspawany do samochodu, tylko aktywnie porusza się po mieście, to na starość też będzie miał siłę.

      Polecam przejrzeć kanał "Not just bikes", w szczególności jeden z nowszych materiałów "Why We Won't Raise Our Kids in Suburbia", który dosyć dobrze opisuje jakie otoczenie jest przyjaźniejsze dla ludzi.

      • 7 23

      • "Not just bikes" to jawna rowerowa propaganda, hejtująca samochody, mówiąca że rowery i tramwaje są rozwiązaniem wszystkich problemów, i jest skierowana do amerykańskiej publiczności, a nie do europejskiej. My nie mamy takich problemów jak oni, u nas wszędzie są chodniki, nie ma rozległych rancz i coul-de-sac, i można chodzić pieszo.

        U nas problemy mają kierowcy, bo muszą stać co skrzyżowanie w korku i nie mają gdzie zaparkować, a w przeciwieństwie do "idealnej" Holandii nie ma u nas sprawnej kolei podmiejskiej (czyli wielu linii odjeżdżających co 3 minuty, co umożliwia szybką przesiadkę i szybki przejazd) ani rozdziału ciągów komunikacyjnych na hoofdnetty (u nas jeśli gdzieś są 3 pasy dla samochodów to na siłę próbuje się tam wydzielać pasy dla rowerów, podczas gdy tuż obok jest na to dużo miejsca, ciszej, spokojniej, i jazda rowerem tamtędy byłaby przyjemniejsza).

        • 17 2

      • (2)

        powiedz to wykluczonym komunikacyjnie i zaproponuj dojazd rowerem do najbliższego miasta. Zapewne u nich otoczenie jest przyjemniejsze skoro mają ścieżkę rowerową zamiast linii kolejowej( notabene mało który rowerzysta z niej korzysta) W Trójmieście rowerzyści nie dają rady jechać dłuższych dystansów i trzeba im organizować podwózkę to raczej nie nabiorą siły

        • 10 0

        • Po tym jak im poprzerabiali tory na drogi dla samochodów, a autobusy skasowali, faktycznie nie mają wyjścia. (1)

          Ale kiedy zamiast niekończącego się remontu kolejnych rozjeżdżonych kawałków dróg, zaproponuje się rozwiązanie tego problemu, nagle samochodowi raktywiści zaczynają wyć, że im się należy, a nie jakimś wieśnakom.

          • 0 9

          • Do Krokowy albo Skarszew nie zrobili na torach nowej drogi lecz ścieżkę rowerową.

            • 9 0

      • Nie mam co robić

        Tylko fanziny brodatych kalesoniarzy oglądać

        • 4 1

    • dziadkiem nie jesteś, a więc jesteś albo leniwy albo z lobby samochodowego. (8)

      stawiam na to drugie.
      A więc trollujesz bo zarabiasz na samochodziarzykach.
      Spoko. I tak nie ma inngeo rozwiąznaia.

      • 4 13

      • ty aktywisto z czego żyjesz? ze zbiórek czy z grantów? (1)

        • 11 1

        • jak cała administracja

          z dotacji...

          • 5 0

      • (4)

        a może jakieś lobby rowerowe zdecydowało że nie ma innej opcji jak korzystanie z auta? skoro rozbierają linie kolejowe by budować tam ścieżki rowerowe to auta są jedynym środkiem transportu. Niech wszystkowery w końcu zaczną korzystać z tych ścieżek a nie wymagać by im organizowano podwózkę komunikacją miejską

        • 9 0

        • Skoro nikt nie jeździł pociągiem, bo "auto marki premium po Niemcu" to prestiż (3)

          To się nie dziw, że tory rozebrali. Pociągi zabiła januszowa mentalność.

          • 0 9

          • Więcej osób korzysta z pociągu niż z takich ścieżek rowerowych

            • 10 0

          • Tory rozbierali bo wcześniej wygaszali popyt na "nierentowne" linie.

            Kto przy zdrowych zmysłach będzie korzystał z pociągu w godzinach 9.30 i powrót o 15.54, jeśli do pracy ma na 8 a kończy o 16?

            A potem wytłumaczenie pkp, że no my chcieli, my dawali ciapągi, ale no panie, oni nie jeździli, bo woleli samochody.

            • 9 0

          • mylisz przyczyny ze skutkami

            kolej zabiła neoliberalna doktrynerka lat '90

            Jej skutkiem był masowy napływ "szrotu", bo ludzie wykluczeni komunikacyjnie musieli sobie radzić. I ci ludzie "wlewają" się do miast, bo gdzieś trzeba zarabiać na życie. Wykluczono ich nie tylko komunikacyjnie...

            • 2 4

      • "pożyteczny" na usługach przemysłowej turystyki

        to brzmi lepiej?

        • 3 0

    • (6)

      A co, w innych miastach nie ma osób starszych?

      Kopenhaga: 250 samochodów/1000 mieszkańców, Berlin: 324 samochodów/1000 mieszkańców, Wiedeń: 372 samochodów/1000 mieszkańców, a w Sopocie tymczasem: 1100 samochodów/1000 mieszkańców

      Chyba czas przemyśleć pewne sprawy w polskich miastach. Jak widać bowiem, można bardzo wygodnie żyć bez samochodów.

      • 11 17

      • W innych miastach jest metro.

        Kopenhaga: 4 linie metra,
        Berlin: 10 linii metra (nie licząc S-Bahna),
        Wiedeń: 5 linii metra,
        a w Sopocie tymczasem: 0 linii metra.

        Chyba czas przemyśleć pewne sprawy, dlaczego na zachodzie da się wygodnie żyć bez samochodów, a u nas nie.

        • 16 2

      • (2)

        1100 samochodów na 1000 mieszkańców? Brawo dzieciaki mają samochody i może prawo jazdy

        • 4 1

        • Po prostu Janusze mają po 3, bo może jeden z nich rano odpali... (1)

          A potem płacz, że nie ma gdzie parkować.

          • 2 8

          • Po prostu statystycznie wszyscy mieszkańcy mają auta. Sopot jest niewątpliwie bogaty skoro każdego stać na samochód

            • 6 0

      • "przemyśleć pewne sprawy w polskich miastach"

        tak, komunikację zbiorową na poziomie wymienionych miast a nie fasady i tekturowe dekoracje w wykonaniu naszych "samorządów" wspieranych przez "pożytecznych", którzy szukają żerowiska dla swoich "mokrych snów".

        Miernikiem jest chociażby spójna i jednolita taryfa przewozowa...

        • 4 0

      • Kopenhaga

        trzy ringi autostradowej obwodnicy...

        • 5 0

    • No tak.

      Bo przecież te wszystkie stojące pod plaża auta to seniorzy. ;) Nie oszukujmy się - dostępność miata czy plaż dla osób ograniczonych ruchowo to jedno, ale drugie to to, że kierowcami wjeżdżającymi najchętniej podo samo okno lub drzwi są młodzi, pełnosprawni ludzie, którzy po prostu lubią wszędzie wozić cztery litery.

      • 0 4

  • Ul. Kolberga.

    Nie Koleberga.

    • 21 2

  • Tak wszystkie strefy zamieszkania powinny wyglądać! (3)

    nie powinno się wydzielać fizycznie chodnika. gdzie jest miejsce można wyznaczyć miejsca postojowe. reszta powinna być drogą pieszo-jezdną. Takie rozwiązanie uspokaja ruch

    • 78 91

    • zapominasz o jednym - jak wtedy wyprodukować artykuł o dzieciach wtargających na jezdnię (1)

      prosto pod koła samochodów na ul. Żwirki i Wigury? jak pisać wtedy o zaniku instynktu przetrwania wśród pieszych w kapturach i słuchawkach? jak żyć? to byłaby obraza uczuć religijnych wyznawców św. Przepustowości. to jest po prostu antypolskie co pan tutaj pisze, pan sobie wyciera nami Polakami gębę!

      • 21 36

      • co robiących !?

        • 8 2

    • a wcześniej ruch był niespokojny?

      Na Parkowej samochody sie toczyły 30 km/h, bo to nie ulica przelotowa. Tam ruch był bardzo spokojny

      • 16 3

  • Niby to ma być sukces?

    To raczej dramat. A sam pomysł o zamknięciu dla ruchu prosi się o areszt dla pomysłodawcy.

    • 110 37

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane