- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (137 opinii)
- 2 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (66 opinii)
- 3 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (107 opinii)
- 4 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (149 opinii)
- 5 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (106 opinii)
- 6 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (240 opinii)
Wraca moda na szyldy w dawnym stylu
"Proszę pana, ja jestem umysł ścisły. Mnie się podobają melodie, które już raz słyszałem. Po prostu." Ten cytat znają nie tylko fani "Rejsu". Dziś można go jednak odnieść także do wzornictwa. W Gdyni pojawiają się kolejne szyldy, a nawet wystroje całych restauracji, które nawiązują do mody sprzed kilkudziesięciu lat.
Zmieniły się nie tylko szyldy, ale i cała mała architektura - począwszy od budki z hot dogami, a skończywszy na kasie biletowej. Elementy w starym stylu udało się połączyć z graffiti i nowoczesnymi wyświetlaczami, na których pojawiają się zabawne hasła, np. "Cześć przystojniaku" albo "Jutro będzie czas, by odpocząć".
Pojawiło się też nowe logo YMCA, które również nawiązuje do starych czasów.
W ostatnich tygodniach metamorfozę przeszła też lodziarnia Kwaśniak przy ul. Wąsowicza na Grabówku. W ramach pofestiwalowych działań Traffic Design i projektu re:design nowy szyld lodziarni zaprojektował Filip Kozarski. To jednak nie wszystkie zmiany.
- Wybraliśmy lodziarnię Kwaśniaka, ponieważ chcieliśmy przybliżyć to miejsce młodszemu pokoleniu. Poza tym świetnie nadawała się pod ręcznie malowany szyld - do tradycyjnej techniki rzemieślniczej pasowało miejsce z tradycją. Na odświeżonej elewacji, obok napisu, wkrótce zawiśnie także lód w postaci semaforowego szyldu - zdradza Monika Domańska ze stowarzyszenia Traffic Design.
Ogromne zmiany zaszły też w Cyganerii - legendarnej gdyńskiej kawiarni zlokalizowanej przy ul. 3 Maja .
- Od początku przyjęliśmy sobie za cel, żeby nowa Cyganeria oddawała tradycje architektoniczne gdyńskiego międzywojnia. Inspirowaliśmy się m.in. zdjęciami wnętrza z początków działalności - tłumaczy architekt Anna Orchowska, która wraz z Martą Wróbel odpowiadała za wnętrza "nowej" Cyganerii.
W efekcie na ścianach widać surowe cegły, dębowe belki i żelbetową konstrukcję szkieletową. Podłoga jest ciemna, a szyby wielkie od sufitu do posadzki. Wchodząc tu, niektórzy czują się, jakby cofnęli się w czasie.
Skąd to zamiłowanie do powracającej klasyki, liter sprzed kilkudziesięciu lat i wnętrz, których nastolatkowie nie mogą pamiętać? Tu także odpowiedzią może być cytat z - a jakże! - 44-letniego "Rejsu" Marka Piwowskiego:
"Z tych naszych rozmów wyłania się idea występów i... jakich jeszcze nie było. Stworzenia czegoś zupełnie nowego.(..) Chcąc stworzyć sztukę na naszą miarę, musimy zwiększyć w niej udział wysiłku fizycznego, a dla antytezy i duchowego. I to jest nowa strategia syntezy. I to jest nowa koncepcja sztuki."
Miejsca
Wydarzenia
Opinie (126) 2 zablokowane
-
2014-12-19 08:24
Powiem krótko: pięknie! (3)
Świetny pomysł.
- 4 1
-
2014-12-19 13:49
cyganeria kiedys miala prawdziwy klimat (2)
to co ostatnio w niej sie dzieje stawia ja na rowni z setkami podobnych kawiarni.
A wczesniej przed 1992 to byl czad, napraqwde CYGANERIA, zaparowane szyby, dymu tyle ze krzesla mozna bylo zawieszac w powietrzu, ciasno i na luzie. Fajni ludzie.
Teraz pseudo posh knajpka jak ich wiele. Bez nastroju. Az nie chce sie wchodzic.- 2 1
-
2014-12-22 01:32
Dym papierosowy ma być fajny ? Właśnie z żoną policzyliśmy ilu fajnych ludzi
zarówno z naszych rodzin jak i znajomych odeszło z tego świata przedwcześnie z powodu raka jakiego nabawili się paląc. Więc za taki "nastrój" dziękuję ci.
- 0 0
-
2014-12-22 01:33
Z powodu nadmiaru seteczek też odeszło sporo nie starych jeszcze ludzi.
- 0 0
-
2014-12-21 00:50
3 szyldy to już moda?
3 bardzo fajne szyldy zrobione przez jedną grupę to już moda?
- 0 0
-
2014-12-21 15:59
w sensie wraca moda na gustowne, proste szyldy
zamiast wszędobylskich, oczojebnych, pastelowych naklejek, billboardów, podświetleń i plandek?
P O P I E R A M
Czekam z niecierpliwością na odnowienie oryginalnych szyldów kutych na Klonowej.- 0 1
-
2014-12-21 18:35
Skąd to zamiłowanie do powracającej klasyki?
Ponieważ to co po niej nadeszło jest policzkiem wymierzonym elementarnej estetyce.
- 2 1
-
2014-12-23 16:39
Szyldy w starym stylu
są dużo bardziej estetyczne niż nowe reklamy ,cieszą oko i nie szpecą.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.