• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo: wraca możliwość rezerwacji, ale na nowych zasadach

bra
13 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Brak możliwości rezerwowania sprawił, że na niektórych stacjach pojawiło się więcej rowerów. Czy to się zmieni po przywróceniu rezerwacji? Brak możliwości rezerwowania sprawił, że na niektórych stacjach pojawiło się więcej rowerów. Czy to się zmieni po przywróceniu rezerwacji?

Od środy użytkownicy roweru metropolitalnego znów będą mogli zarezerwować pojazdy przed ich wypożyczeniem. Czas rezerwacji skróci się jednak z 15 do 5 minut i będzie można zrobić to tylko trzy razy na dobę.



Czy możliwość rezerwacji ułatwi ci korzystanie z Mevo?

Przypomnijmy, 30 maja operator systemu Mevo wstrzymał możliwość rezerwacji rowerów.

Zdaniem przedstawicieli firmy Nextbike system 15-minutowej rezerwacji nie sprawdził się. Zdarzały się bowiem przypadki, że rower był wielokrotnie zarezerwowany bez wypożyczenia, a w tym samym czasie inny użytkownik znajdujący się przy stacji nie mógł go wypożyczyć.

W naszej ankiecie 36 proc. spośród 3186 osób, które oddały swój głos, deklarowało, że mimo braku możliwości rezerwacji, nadal będzie jeździło Mevo, z kolei 53 proc. przyznało, że przestanie korzystać z systemu.

Mevo: ilu obcokrajowców korzysta z roweru metropolitalnego?



Przez dwa i pół miesiąca trwały analizy nowych rozwiązań a chętnych do skorzystania z Mevo nie brakowało. W sierpniu przekroczona została liczba 1,5 mln wypożyczeń.

Operator systemu zdecydował, że od 14 sierpnia przywróci, na razie testowo, możliwość rezerwacji rowerów, ale na innych zasadach niż poprzednio.

Mevo, nowe zasady wypożyczania:

  • 5 minut - tyle będzie trwał czas rezerwacji,
  • 3 - tyle razy w ciągu doby będzie można dokonać rezerwacji.


W Trójmieście w systemie Mevo dostępne są 1224 rowery, a we wszystkich 14 gminach objętych systemem jest ich ponad 1700. W połowie sierpnia dostępna miała być pełna flota, tj. 4080 sztuk jednośladów, jednak Nextbike ostatecznie ogłosiło, że w zapowiadanym terminie dostarczy jedynie 200 nowych rowerów.

Mevo: nowe rowery nie przyjadą w terminie



Warto też przypomnieć, że od momentu uruchomienia Mevo, czyli od 26 marca do końca lipca, w systemie zarejestrowało się ponad 142 tys. użytkowników.
bra

Opinie (289) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (20)

    A gdzie sa 4 tys rowerow?

    • 290 12

    • (15)

      Oj tam oj tam. Nikt przecież nie zauważy czy rowerów jest 4 czy 2 tysiące. Kto by to liczył.

      • 45 1

      • Niemcy w Lipsku się cieszą że kasa od Polaków wpłynie (13)

        • 12 6

        • A mogła pójść na nasze, polskie Gulfstreamy... (8)

          Kiedy rozliczycie loty na miesięcznice?

          • 6 14

          • Tusk oddaj 1 500 000 za wycieczkę do Peru (3)

            Komorowski oddaj 2 000 000 za wycieczkę do Japonii

            • 10 17

            • (2)

              Macierewicz oddaj kasę za wszystkie spec komisje i pseudonaukowców.
              Kaczor oddaj kasę za koszty obstawy miesiecznic.

              • 9 8

              • Kaczor Donald był w Peru (1)

                • 4 2

              • Kaczor Donaldinio Kaczyński był

                • 0 2

          • Ale przecież miała być dobra zmiana po PO to po co porównywać? (2)

            • 5 4

            • Czwarta gospodarka na świecie jest lepiej (1)

              • 1 2

              • Ale co ma Rosja do rzeczy?

                • 1 0

          • Das Mevo

            • 3 0

        • z czego się cieszsz (2)

          Cieszysz się z tego , że prostych rowerów w Polsce nie jesteśmy w stanie zrobić ?.
          To świadczy tylko i wyłącznie o nas.

          • 9 5

          • Nowak z PO ma chyba udziały

            • 5 0

          • Kiedy złodzieje oddadzą dzieła sztuki skradzione ?

            • 5 0

        • Das Mevo naturlich

          • 5 0

      • ?

        Najwięcej było i to tylko jednego dnia 1409

        • 6 0

    • huligany potopiły w rzekach

      • 5 1

    • Niemiec jeszcze spawa ramy

      • 10 0

    • Na umowie

      • 4 0

    • cyklista

      kup je i wprowadz na ulice

      • 0 0

  • Wg mnie dobre zmiany. (8)

    Nieograniczona możliwość rezerwowania rowerów na 15 minut utrudniała do nich dostęp.

    • 148 24

    • Z jednej strony dobrze z drugiej nie dobrze (1)

      Teraz jadac tramwajem i chcac przesiasc sie na mevo bedzie to zdecydowanie utrudnione

      • 13 3

      • widać nie tylko Ty chciałeś się przesiąść

        • 12 1

    • (4)

      W zasięgu 15 min od domu miałem 4 stacje, teraz mam jedną... niedobrze.
      Rezerwacje powinny być płatne(minuty z abonamentu) i ograniczone do max 15min na danej stacji na godzinę. Wtedy miałoby to sens.

      • 17 3

      • Pewnie (2)

        Nigdy nie korzystałeś z mevo

        • 2 6

        • mam abonament roczny plus

          i jezdze kilka razy w tygodniu

          • 1 1

        • to prawda, ja z kolei niegdy nie korzystałem ale lubie wasze wypociny plusować i minusować

          • 5 0

      • Wystarczy zasada,

        ze rezerwacja wlicza się do czasu abonamentu. Jak ktoś wypozyczy a nie jeździ to tez mamy go ścigać? Trąci paranoją. To też pokazuje, jak bardzo nieprzemyślany jest to system.

        • 4 0

    • Bo mevo rezerwowali kosmici...
      Rezerwacja ułatwiała dostęp, bo umożliwiała planowanie podróży

      • 10 5

  • Za 2tyg. znowu zablokują możliwość rezerwacji. (3)

    Piękny był plan i założenia... wyszło jak zawsze.

    • 78 22

    • Bo znowu będą ludziska chcieli jeździć... (1)

      Bez umiaru, w te i wewte, do pracy i z pracy. A po co to komu? Rowery się niszczą, ludzie się pocą, a i wypadki pewnie jakie są.

      • 1 3

      • coż ... w umowie stoi że rowery mają dostępne

        więc trzeba wszystko zrobić by nimi ludzie nie jeździli

        • 1 0

    • Winni są urzytkownicy, nie operator.

      • 0 1

  • Sorry, ale Mevo obecnie to tylko ladne hasło za którym nie idzie to co obiecywano i planowano! (2)

    A szkoda :(

    • 146 24

    • Powolutku za nazwa Mewo i Nextbike zaczyna podążać właśnie to, co sobą prezentują :)

      • 1 2

    • "W sierpniu przekroczona została liczba 1,5 mln wypożyczeń."

      No i co to za sukces? Skoro 10km muszę pokonać wypożyczając kolejno 3 rowery, bo okazują się nie sprawne (a najczęściej dopiero po 5 minutach jazdy)? Niektóre rowery zwracam zaraz po wypożyczeniu, jeszcze na tej samej stacji. Więc co to za statystyka?

      • 12 1

  • Zmiana na lepsze

    Ale nie na najlepsze

    • 32 7

  • Dajcie spokój z tym mevo (5)

    Kasa wzięta teraz trzeba o tym zapomnieć

    • 122 28

    • Zapomnieć?

      O nie, samorząd jeszcze dopłaci, i to słono...

      • 5 1

    • (3)

      O czym zapomnieć? Jest sukces! Ogromne zainteresowanie, rowery przyjęły się z marszu, cały czas cieszą się powodzeniem, codziennie widzi się wielu ludzi jeżdżących na rowerach. Oby tak dalej, no i więcej rowerów.

      • 9 4

      • nie myl pomysłu z wykonaniem

        • 0 0

      • (1)

        Sukces bo zrobili? Tyle, że nie do końca. Podobny sukces będzie z biletem, utworzyli urząd/spółkę do wprowadzenia biletu, która wydaje pieniądze a okazuje się, że to będzie gorsze od skycash. Wieszczysz sukces a nie osiągnięto tego co założono, a rok już mija od przetargu.

        • 2 0

        • Jak ludzie mówili, że nie potrzeba wspólnego biletu, bo są aplikacje, był skowyt

          Teraz wprowadzają, to znowu skowyt, że jest gorszy od aplikacji?
          Każdy fizyczny bilet jest gorszy od aplikacji...

          • 0 0

  • (1)

    Nikt nie wierzy, że problem z rowerami jest taki, że nie można ich naprodukować.

    Problem jest taki, że każdy miesiąc roweru w systemie to konkretne pieniądze, które powinien wydawać operator, a tak jest ze 20000 roweromiesięcy do przodu.

    Czas na dogadywanie się z NB chyba minął. 1000 zł kary za każdy rower za miesiąc i się okaże, że we wrześniu są.

    • 159 2

    • Kary były w umowie... za opóźnienia juz wyczerpali limit, a reszta.... jeszcze system nie został odebrany w całości więc nie ma :)

      Jedyne co się teraz zmienia, to mija czas, po którym można rozwiązać umowę z winy NB

      • 15 0

  • Dziwię się ludzią (8)

    Wolę swój rower, też elektryk, trochę lepsiejszy i jeździ sie lepiej

    • 42 60

    • nie każdego stać, no i Mevo mniej kradną ;)

      • 17 3

    • (2)

      ale nie zostawisz go gdzieś na mieście i nie wrócisz komunikacja jak się pogoda zepsuje, albo będziesz po spożyciu %

      • 28 1

      • (1)

        dlaczego nie?

        • 0 3

        • Może i wrócisz, ale to nielegalne

          • 2 0

    • Wg Ciebie powinienem

      Wszędzie zabierać swój rower? Pomyśl za nim coś napiszesz!

      • 9 7

    • "ludzią"? (2)

      Nie chodziło się do szkoły prawda?

      • 13 5

      • (1)

        Chodził, ale nie słuchał. Zmarnowane lata.

        • 5 0

        • a może słuchał, tylko nigdy nic nie czytał?

          • 1 0

  • Wywalić baterie (28)

    Wypie...ilc baterie z rowerów i problem z dostępnością zniknie. Co za dzban wpadł na pomysł roweru ze wspomaganiem gdzie bateria w standardowym rowerze elektrycznym starcza na 100km.

    • 170 45

    • (14)

      Ten rower bez wspomagania nie ma racji bytu. Jest zbyt ciężki, żeby jeździć nim bez wspomagania dłużej niż 5 minut

      • 57 11

      • Lol (13)

        Bez wspomagania czyli bez baterii i silnika - będzie lżejszy inżynierze

        • 32 19

        • nadal będzie ważyć ponad 25 kg (6)

          • 29 13

          • (4)

            Więc nie kupować więcej tego badziewia, rower elektryczny kosztuje około 5-6 tys za te kwotę masz dwa rowery dobrej klasy

            • 27 1

            • (3)

              Rower Mevo kosztuje ok. 8 tysięcy. Ale jak go zniszczysz, to płacisz 12 tys. kary. Ot, ubezpieczenie 150%

              • 17 3

              • Płacisz cenę detaliczną, nie dla zamawiąjącego 4000 rowerów. (2)

                • 11 1

              • nie rozśmieszaj mnie (1)

                te rowery nie są warte w detalu 12 tys !!!

                • 6 4

              • Janusz widzi tylko cenę na półce

                A kto zapłaci za brak roweru w systemie? Za sprowadzenie? Za podpięcie do systemu?

                Poza tym, pamiętaj, że to nie Wagant, ma jeszcze trochę całkiem nietaniej elektroniki.

                • 0 1

          • z silniekiem i bateria wazy 27kg. to jak bez nich ma wazyc 25kg?

            • 4 3

        • (1)

          Rower mevo waży 33kg. Nawet jeśli liczyć bez baterii i silnika to zostaje jakieś 23kg. Standardowy rower miejski waży do 15kg. Jest różnica?

          • 30 1

          • Holendry ważą bardziej pod 20.

            Na naszych górkach zwyczajnie nie da rady się czymś takim wturlać, chyba, żeby wpakowali im trylion przełożeń.

            • 5 6

        • Przyjedź się mevo (3)

          I dopiero się wypowiadaj. 3M to nie jakaś Warszawa gdzie nie ma praktycznie wzniesień. No i nie każdy chce przyjechać w dane miejsce i śmierdzieć potem. Jak wam się te rowery nie podobają to nie korzystać.

          • 30 20

          • świetnie powiedziane! (2)

            nie każdy chce śmierdzieć potem, ale są tacy, którzy chcą! dlaczego wszystkie są elektryki? dlaczego nie mam wyboru? jak dzban wymyślił, żeby wszystkie były ze wspomaganiem, bo sami niedołężni ludzie mieszkają w 3M? chcemy miec wybór

            • 14 16

            • Masz wybór.

              Możesz nie jechać. Szach mat :P

              • 8 8

            • Masz wybór. Chcesz się pocić? Biegnij! Bez baterii.

              • 7 3

    • (6)

      Takie gdybanie.

      Miało być 10-30% elektryków. To by być może miało jakiś sens. Ale specyfikacja była tak napisana, że oferując 100% się go wygrywało.

      Tak też zrobiło NB Polska. A w zasadzie NB Tricity Sp. z o.o. z kapitałem 5000zł.

      Ale ktoś coś przeliczył, i się kasa nie zgadzała (było o tym w mediach). Stąd opóźnienia - każdy miesiąc mniej, to mniejsza strata.

      A w samorządach wszyscy siedzą cicho. Jak dadzą karę, NB TriCity padnie, właściciele będą odpowiadać do 5000zł. Unia zacznie się pytać dlaczego kasa poszła w błoto.

      Winnego oczywiście nie ma, bo 'wszyscy' widzieli papiery, i każdy mógł coś powiedzieć. A skoro z Gdańska nic nie powiedzieli, z Gdyni, z Tczewa, z Władka też nie, to chyba wszystko było super, nie?

      • 55 2

      • ... (4)

        Uważam że nie ma sensu dalej brnąć w te błędne koło i dalsze inwestowanie w rowery elektryczne nie ma sensu, koszt zakupu takiego roweru to koszt 5-6tys zł za te kwotę spokojnie można kupić dwa rowery miejskie dobrej klasy, większość problemów sama się rozwiąże z mevo, aby tak się stało ktoś musiał by się przyznać do błędu

        • 12 9

        • Jeszcze zamiast autobusów za miliony kupmy po tysiąc passatów

          Co z tego, że nie spełniają tej roli? Ważne, żę będzie dostęp, nie?

          • 6 12

        • Rower nieelektryczny byłby bez sensu. Całe powodzenie programu wynika właśnie z rodzaju roweru.

          • 5 8

        • .... (1)

          spróbuj sobie pojeździć dobrej klasy rowerem miejskim 12h albo i więcej na dobę bez przerwy dzień w dzień. Ciekawe na ile ci wystarczy?

          • 2 5

          • Jeżeli chodzi o zużycie, to szybciej dotyka elektryków.

            • 2 0

      • Byle problem odepchnac do nastepnej kadencji.

        Może już nie będziemy rządzić? Daliśmy ciała i to grubo z tą umową z Mewo, to teraz udawajmy że jest cacy. Lud to kupi, oni są durnowaci i jak pluje im się w pysk, to mówią że deszcz pada.

        • 9 1

    • rower bez wspomagania kupisz w cenie rocznego abonamentu... (1)

      90% atrakcyjności rozwiązania to wspomaganie. gdańsk płaski nie jest. a ci, co lubią się spocić rowery już dawno mają własne i korzystają.

      • 22 8

      • taa kradziony z rynku chyba

        • 1 3

    • dzbany ,chodzi o to ze bez baterii nie byloby euro z uni za rozwoj eko elektromobilnosci

      pewien pan zgarnal 11 mln prawda.

      • 16 4

    • bez wspomagania

      to ja już bym na niego nie wsiadł. Mieszkam koło cmentarza Łostowickiego i normalnym rowerem napewno bym tam nie podjeżdżał, bo nie jestem rowerzystą na co dzień i nie mam 20 lat. Myślę, że więcej jest takich jak ja. W miastach, gdzie jest równo jak stół to proszę bardzo ale nie w Trójmieście.

      • 9 5

    • (1)

      Ale bez baterii i silnika jak zasilisz aplikacje, nadajnik gps, blokady i zabezpieczenia? jak uchronisz przed kradzieżą? bedizesz musiał coś dołożyć i tak. dzięki baterii i silnikowi rower jest pod stałym monitem gps, ma blokady kół i obsługuje apke.
      gdyby dali zwykły rower, obudowany blokadami, nadajnikiem i baterią to byłby krzyk że skoro i tak jest obudowany t oczemu już nie zrobili z elektrycznym wspomaganiem :D

      • 4 2

      • Tak samo jak w Venturilo w Warszawie.

        • 0 0

  • Dlaczego nikt nie wspomina, że ta rozgłaszana 'wyjątkowość i innowacyjność' Mevo (15)

    polega na tym, że jest to najmniej ekologiczny rower miejski na świecie?

    • 152 24

    • Wspomnij. (13)

      Z podaniem argumentów, np. w formie listu do redakcji.
      Chętnie się zapoznam, inni czytelnicy pewnie też.

      • 27 11

      • W Polsce nie ma energii (2)

        Ze źròdeł alternatywnych. Wiatraki/tamy to ułamki. Rezszta węgiel

        • 15 11

        • Więc może pora zacząć walczyć z węglem? (1)

          Bo jak na razie, lobby dieslowo-kopcące walczy z użytkownikami wszystkich pojazdów na prąd, nie z producentami energii...

          • 12 7

          • OZE ściema

            Zielona energia to ściema maszynka do pieniędzy niestety. Póki nie wypracujemy nowych technologii opartych na atomie lub czystym węglu to nic z tego

            • 7 3

      • Wystarczą dwa proste fakty: (8)

        1. rowery muszą być stale relokowane na przestrzeni kilkudziesięciu kilometrów. Samochodami. 2. rowery działają tylko, kiedy mają naładowaną poza układem pojazdu baterię. Rozwożoną samochodami, ładowaną na węgiel, na obszarze kilkudziesięciu kilometrów. Co więcej można zrobić, by uczynić najbardziej ekologiczną formę transportu miejskiego bardziej energochłonną? Chętnie się dowiem od nieutopionych w tej kleistej pseudoinnowacji.

        • 23 3

        • 3. No i wisienka na torcie - klasyczny napęd roweru wspomagany jest energią elektryczną pochodzącą z akumulatora (6)

          Czy ktoś z grona bezkrytycznych zwolenników tzw. OZE mógłby się wypowiedzieć nt. obciążenia środowiska naturalnego procesem produkcji ogniw oraz późniejszego ich "recyckling'u" np. w Bangladeszu?

          • 16 3

          • (5)

            Mam dla Ciebie złą wiadomość. Twój smartfon robi to samo co mevo. Zamienisz na telefon stacjonarny?

            • 5 14

            • Nie zamienię. (4)

              Ale nie będę bzdurzył jaki to smartfon jest prośrodowiskowy i wyłudzał na niego kasy z publicznych środków pod płaszczykiem eko, OZE, e-bikesharingu i innych bzdur. To malutka, ale jednak zasadnicza różnica :)

              • 17 2

              • A na BTSy, żeby Ci się szybciej porno ładowało już nie ma problemu wyłudzić miliardów? (3)

                Jeżeli jeden - dwa samochody sprawią, że w mieście pojedzie ich kilka tysięcy mniej, czysty zysk.

                Kopciuchowe lobby zawsze pomija liczby.

                • 1 3

              • Jakie kopciuchowe lobby? To zwykły rower jest najbardziej eko, innopacanie. (2)

                • 2 3

              • A prąd potrzebny żeby wytopić aluminium to z czego? (1)

                A przewiezienie go z magazynu to czym?

                Tak, kopciuchowe lobby. Robisz wszystko, żeby dalej palić jak najwięcej węgla i paliwa, kiedy prąd z OZE to teraźniejszość na zachodzie i przyszłość u nas...

                • 2 1

              • Aha, żeby było bardziej ekologicznie zróbmy rowery ...na prąd. Trochę ogłuszyła pseudotroska o ziemię jako nowy sposób na

                • 0 0

        • A te samochody to pewnie diesle truciciele

          I rozjeżdżają chodniki...

          • 3 2

      • ale ty głupia jednak jesteś

        • 0 0

    • Ale przyniósł mnóstwo kasy co niektórym i kij

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane