• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wraca pomysł stworzenia buspasu na ul. Słowackiego

Szymon Zięba
29 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Dzięki buspasowi przez Słowackiego pasażerowie komunikacji miejskiej mogliby szybciej dostać się do celu, jadąc w kierunku Niedźwiednika, Matarni czy na lotnisko. Dzięki buspasowi przez Słowackiego pasażerowie komunikacji miejskiej mogliby szybciej dostać się do celu, jadąc w kierunku Niedźwiednika, Matarni czy na lotnisko.

Ma poprawić dojazd do Niedźwiednika, na Matarnię i lotnisko oraz rozwiązać problem z korkami, w których utykają autobusy. Radna Katarzyna Czerniewska w złożonej interpelacji zwróciła się do miejskich urzędników o przeanalizowanie możliwości inwestycyjnych, które pozwolą na budowę buspasa na fragmencie leśnego odcinka ul. SłowackiegoMapka. Jego budowa jest w planach, ale w ciągu kilku lat.



Buspasy w Trójmieście - najważniejsze informacje



Buspas na Słowackiego to dobry pomysł?

Zapytanie miejskiej radnej związane jest z działaniem Zespołu Konsultacyjnego Budżetu Obywatelskiego. Jego członkowie rozpoznają odwołania wnioskodawców danych projektów od odmownych decyzji. Na jednym z posiedzeń rozpatrywano projekt dotyczący wykonania buspasa wzdłuż ul. Słowackiego.

Dzięki niemu pasażerowie komunikacji miejskiej mogliby szybciej dostać się do celu, jadąc w kierunku Niedźwiednika, Matarni czy na lotnisko.

- Wnioskodawca projektu chciałby, aby istniejący prawoskręt z ulicy Słowackiego w Góralską dodatkowo stał się pasem drogowym dla autobusów, a istniejący na skrzyżowaniu pas został poszerzony - tłumaczy radna Katarzyna Czerniewska.
Oprócz tego wybudowany miałby zostać kilkunastometrowy odcinek, który stałby się przedłużeniem obecnej zatoki przystankowej dla autobusów jadących do przystanku Potokowa 02, w kierunku lotniska.

- W ocenie wnioskodawcy inwestycja znacząco usprawniłaby przejazd autobusów przez zakorkowaną al. Żołnierzy WyklętychMapka i Słowackiego. Z linii autobusowych (110, 122, 126, 157, 210, N3), przejeżdżających przez przystanek Potokowa 02, w kierunku Matarni, codziennie korzysta wielu mieszkańców w dojazdach do pracy czy powrotach do domu oraz dojeździe na lotnisko - przypomina radna i prosi o to, by miasto przeanalizowało możliwości inwestycyjne, pozwalające na budowę buspasa.

Buspasy na Słowackiego i Żołnierzy Wyklętych w ciągu kilku lat



Przypomnijmy, że na początku roku otwarto oferty w przetargu na projekt buspasów na Słowackiego i al. Żołnierzy Wyklętych. Wszystkie okazały się jednak zbyt drogie, dlatego urzędnicy zdecydowali o podzieleniu postępowania na dwie części.

Jak kursują autobusy i tramwaje w Gdańsku?



- Buspasy są istotnym element polityki transportowej każdego dużego miasta. Po pierwszym nieudanym podejściu do przetargu na dokumentację buspasów podjęto wstępną decyzję, by podzielić zadanie na etapy - jeden odcinek od ul. Chrzanowskiego do ul. Góralskiej (w ciągu al. Żołnierzy Wyklętych), drugi od ul. Potokowej do linii lasu (w ciągu ul. Słowackiego). Takie podejście pozwoli na przygotowanie i realizację tego przedsięwzięcia w perspektywie najbliższych kilku lat. W przyszłym roku ruszy projektowanie I etapu, chodzi o odcinek od ul. Potokowej do linii lasu (w ciągu ul. Słowackiego) - wyjaśnia Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego UM w Gdańsku.

Opinie (156) 1 zablokowana

  • Nie trzeba nic budowac

    Trzeba zrobis buspas z prawego pasa

    • 7 9

  • Kolejny the bilny pomysł

    Kto to wymyśla?

    • 12 4

  • Niech Radna Katarzyna Czerniewska

    dąży do poszerzenia Spacerowej i dokończenia całej Drogi Zielonej (łącznie z tunelem pod Pachołkiem) . Pozytywne skutki tego przedsięwzięcia będą miały duży wpływ na przepustowość całej Słowackiego.

    • 12 5

  • Opinia wyróżniona

    Napiszę coś punktu widzenia mieszkańca Moreny poruszającego się autem (3)

    Gdy budowano Żołnierzy Wyklętych zamiast dolnej Słowackiego wiązałem z tym wielkie nadzieje. Że mieszkając na Morenie będę szybciej w pracy w Sopocie, że upłynni to ruch itp itd. Okazało się, że niestety nadal jest szybciej jadąc Jaśkową Doliną. Dlaczego? Bo np. zlikwidowano dwa pasy skrętu ze Słowaciego przy Galerii Bałtyckiej, bo jest taki cykl świateł a nie inny. Bo leci rzeka pojazdów... I tyle. Czyli - coś zrobiono, ale raczej dla przyjeżdżających spoza Gdańska.

    • 37 3

    • Niestety, mylisz się - powód jest prosty (1)

      Jeszcze w żadnym mieście na tzw. Zachodzie nie poprawiono transportu w mieście budując szersze drogi, estakady czy autostrady. To tylko zachęca do używania samochodu wszędzie, gdzie to tylko możliwe, zamiast korzystać z komunikacji publicznej (jeśli dobrze funkcjonuje - niestety, to nie przypadek Trójmiasta). Szersze drogi, prawo i lewoskręty to tylko więcej aut na drogach, nic poza tym ;-)

      • 4 10

      • Jeżeli porównujesz milionowe miasta

        To tam można zrobić korek na rowerach, ale zwykle ludzie nie mają czasu na podróż rowerem przez kilka godzin w dwie strony. Na dłuższych dystansach stosuje się kolej, w ścisłym centrum wchodzi ona pod ziemię. Metro nie stoi w korkach, ale może ulec awarii, lub na polskie realia ktoś może go użyć do samobójstwa (są na to też zabezpieczenia, takie jak ściany i drzwi na stacjach).
        Czy te skutery, riksze i rowery spowodowały odkorkowanie miast na wschodzie? Tam, gdzie jeździ się też na dachach pojazdów?
        Samochód na pewno pozwala na takie rzeczy, jak wożenie narzędzi do pracy oraz izolację od kaszlaków, meneli, sebixów i brudu z komunikacji miejskiej (z tym ostatnim w Polsce nie jest najgorzej).

        • 5 1

    • zauważ, że z Moreny nie musisz poruszać się autem

      Rowerem w godzinach szczytu do Wrzeszcza dojedziesz szybciej niż samochodem. Jak sobie sprawisz rower wspomagany elektrycznie to pod górkę wjedziesz z powrotem bez większego problemu także szybciej niż samochodem. Sprawdzone empirycznie. Kiedyś szwagier proponował mi podwiezienie samochodem do Wrzeszcza na pociąg - całe szczęście wybrałem rower, bo bym na zamierzony pociąg nie zdążył ;-)

      • 0 5

  • zróbmy protestpasy!

    będzie luźniej

    • 9 0

  • Od

    Początku czemu tam nie ma po 3 pasy w obie strony nawalili tych domeczkow za obwodowa i problem

    • 5 1

  • Opinia wyróżniona

    bus pasy powinny byc na calym odcinku lesnym by nie docnhodzilo do zatorow jak rowniez swobodniejszych przejazdow pojazdow ratownictwa tymbardziej ze na tym odckinku nawet nie ma porzadnego chodnika tylko chodniczek.

    • 18 23

  • To wielki absurd

    Ja jeżdżę od kilkunastu po kilka razy dziennie ul.Juliusza Słowackiego i stwierdzam że BUS-PAS będzie wielką przeszkodą dla kierowców spowoduje on ogromne korki .Panowie urzędnicy nie dajcie sie nabrać te autobusy kursują bardzo rzadko a jak to obserwuję to kierowcy wcale nie utrudniają im wyjazdów z wysepek. Nie dajmy sie zwariować !!! Pozdrawiam

    • 15 7

  • Czyli wrcamy do jednegopasa (1)

    To po co idoci budowaliście 2x2 aby znowu zabrać jeden pas.

    • 17 3

    • do jednego

      ale bez autobusów.

      • 0 0

  • Jeden autobus na 20 minut, reszte czasu buspas bedzie pusty (1)

    Najgorsze możliwe rozwiazanie

    • 15 3

    • 1 kurs autobusu

      Przewiezie tyle osob ile przejedzie ich w tych autach przez 20 minut.

      • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane