• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wraca pomysł stworzenia buspasu na ul. Słowackiego

Szymon Zięba
29 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Dzięki buspasowi przez Słowackiego pasażerowie komunikacji miejskiej mogliby szybciej dostać się do celu, jadąc w kierunku Niedźwiednika, Matarni czy na lotnisko. Dzięki buspasowi przez Słowackiego pasażerowie komunikacji miejskiej mogliby szybciej dostać się do celu, jadąc w kierunku Niedźwiednika, Matarni czy na lotnisko.

Ma poprawić dojazd do Niedźwiednika, na Matarnię i lotnisko oraz rozwiązać problem z korkami, w których utykają autobusy. Radna Katarzyna Czerniewska w złożonej interpelacji zwróciła się do miejskich urzędników o przeanalizowanie możliwości inwestycyjnych, które pozwolą na budowę buspasa na fragmencie leśnego odcinka ul. SłowackiegoMapka. Jego budowa jest w planach, ale w ciągu kilku lat.



Buspasy w Trójmieście - najważniejsze informacje



Buspas na Słowackiego to dobry pomysł?

Zapytanie miejskiej radnej związane jest z działaniem Zespołu Konsultacyjnego Budżetu Obywatelskiego. Jego członkowie rozpoznają odwołania wnioskodawców danych projektów od odmownych decyzji. Na jednym z posiedzeń rozpatrywano projekt dotyczący wykonania buspasa wzdłuż ul. Słowackiego.

Dzięki niemu pasażerowie komunikacji miejskiej mogliby szybciej dostać się do celu, jadąc w kierunku Niedźwiednika, Matarni czy na lotnisko.

- Wnioskodawca projektu chciałby, aby istniejący prawoskręt z ulicy Słowackiego w Góralską dodatkowo stał się pasem drogowym dla autobusów, a istniejący na skrzyżowaniu pas został poszerzony - tłumaczy radna Katarzyna Czerniewska.
Oprócz tego wybudowany miałby zostać kilkunastometrowy odcinek, który stałby się przedłużeniem obecnej zatoki przystankowej dla autobusów jadących do przystanku Potokowa 02, w kierunku lotniska.

- W ocenie wnioskodawcy inwestycja znacząco usprawniłaby przejazd autobusów przez zakorkowaną al. Żołnierzy WyklętychMapka i Słowackiego. Z linii autobusowych (110, 122, 126, 157, 210, N3), przejeżdżających przez przystanek Potokowa 02, w kierunku Matarni, codziennie korzysta wielu mieszkańców w dojazdach do pracy czy powrotach do domu oraz dojeździe na lotnisko - przypomina radna i prosi o to, by miasto przeanalizowało możliwości inwestycyjne, pozwalające na budowę buspasa.

Buspasy na Słowackiego i Żołnierzy Wyklętych w ciągu kilku lat



Przypomnijmy, że na początku roku otwarto oferty w przetargu na projekt buspasów na Słowackiego i al. Żołnierzy Wyklętych. Wszystkie okazały się jednak zbyt drogie, dlatego urzędnicy zdecydowali o podzieleniu postępowania na dwie części.

Jak kursują autobusy i tramwaje w Gdańsku?



- Buspasy są istotnym element polityki transportowej każdego dużego miasta. Po pierwszym nieudanym podejściu do przetargu na dokumentację buspasów podjęto wstępną decyzję, by podzielić zadanie na etapy - jeden odcinek od ul. Chrzanowskiego do ul. Góralskiej (w ciągu al. Żołnierzy Wyklętych), drugi od ul. Potokowej do linii lasu (w ciągu ul. Słowackiego). Takie podejście pozwoli na przygotowanie i realizację tego przedsięwzięcia w perspektywie najbliższych kilku lat. W przyszłym roku ruszy projektowanie I etapu, chodzi o odcinek od ul. Potokowej do linii lasu (w ciągu ul. Słowackiego) - wyjaśnia Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego UM w Gdańsku.

Opinie (156) 1 zablokowana

  • tak się kończy (lub zaczyna) (2)

    brak linii tramwajowej na Słowackiego...
    Po taniosci remont a koszty i tak przyjdą...

    142 wróć!!!

    • 10 1

    • (1)

      nie no jest przecież PKM, lekko łukiem ale ogólnie Wrzeszcz - Matarnia i Wrzeszcz - Lotnisko jeździ.

      • 2 1

      • ale tramwaj miał komunikować północ Gdańska

        z południem przez most nad Zwycięstwa.
        Tu nie chodzi o lotnisko i PKM.
        Gdyby nie to "uproszczenie", nie byloby zamieszania o tramwaj w tunelu na Getta...

        • 0 0

  • Co z tego że będzie buspas jak i tak będą nim jeździły osobówki kurierzy ciężarówki wywrotki betoniarki itp itd no i nikt nie będzie tego kontrolował. Co innego jakby w końcu zamontowali kamerę

    • 2 3

  • wszystke wsie w koło gdańska gks gwe gtc gst itd. korkują "słowaka" przyjeżdżając do roboty do miasta

    Gdańsk.

    • 6 4

  • Stara Słowackiego może być bus-pasem w obu kierunkach

    i bezkoszkowo

    • 6 0

  • Opinia wyróżniona

    (2)

    Przy porównaniu ilości aut do ilości autobusów - słaby pomysł. Wiele więcej osób podróżuje tam samochodami niż autobusami i zabranie jednego pasa na rzecz mimo wszystko mniejszości zakorkuje jedną z arterii wyjazdowych z Gdańska. A przy obostrzeniach do 50% maksymalnej ładowności środków transportu publicznego coraz więcej osób jeździ samochodami. Więc pomysł nawet bardzo słaby.

    Dla jasności, nie jeżdżę tamtędy tylko autem, autobusem też mi się zdarza.

    • 46 15

    • pomysł bardzo dobry

      tylko komunikacja albo rower, zostawcie w spokoju te samochody

      • 3 6

    • Wszystkie drogi dojazdowe do centrum Gdańska powinny mieć buspasy albo tramwaje/kolej

      Natomiast obwodnice to miejsca dla samochodów i tam buspasy są zbędne. Co w tym dziwnego, że niewiele osób jeździ TZ skoro autobus stoi w korku z innymi, a na każdym przystanku musi zjechać do zatoki i nikt nie raczy wypuścić autobusu, bo przecież jazda przed autobusem to największy zaszczyt na drodze. Tylko sprawny transport zbiorowy ma szansę przyciągnąć pasażerów.
      Buspas na całym ciągu Słowackiego i ŻW to nie powinien być przedmiot rozważań, ale dawno zrealizowana oczywistość. I to nie na krótkim odcinku, ale od samego lotniska do dworca we Wrzeszczu.

      • 1 0

  • Pomysł jest

    ale dałem na "nie" gdyż boję się sposobu realizacji. Jeżeli na pewno będzie to utworzony nowy pas drogowy to popieram gorąco, a jeśli jak zwykle skończy się to brakiem środków i zabraniem jednego dotychczasowego pasa drogowego to absolutnie NIE!

    • 7 1

  • Czyli lepsze buspasy niż linie tramwajowe

    Myśle że miasto pomału odstępuje od budowy nowych tras tramwajowych na rzecz buspasów. Pomysł tańszy i jak widać lepszy

    • 1 5

  • Budowa buspasa jak najbardziej. Zabieranie jezdni pod buspasy - zdecydowanie nie!

    Pamiętajmy, że mamy ulice z lat 60 kiedy jeździły Trabanty, Wartburgi, Warszawi i Syrenki kupowane na talony a dostępne tylko dla nielicznych. A w infrastrukturze drogowej niewiele się zmieniło.

    • 10 1

  • Chory pomysł!

    Czy pasy ruchu są po to aby w 80% były puste w ciągu dnia? Czy po to były projektowane?

    • 7 1

  • (1)

    Zamiast tramwaju z moreny do wrzeszcza zróbcie tramwaj z moreny na matarnie/ lotnistko (skrzyżowanie potokowa slowackiego) - mozna pościc 2 linie jedna na matarnie a drugą na wrzeszcz.
    Wyjdzie to o wiele taniej niż trasa tramwajowa przez morenę do samego tylko wrzeszcza a bedzie połączenie obu dzielnic.

    • 6 3

    • Miasto obecnie stawia albo na PKM lub buspasy. Polityka odnośnie tramwajów właśnie się zmienia.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane