- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (68 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (493 opinie)
- 3 Był senator skazany na więzienie (250 opinii)
- 4 Mała uliczka, duży problem (225 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (112 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (134 opinie)
Wraca pomysł stworzenia buspasu na ul. Słowackiego
Ma poprawić dojazd do Niedźwiednika, na Matarnię i lotnisko oraz rozwiązać problem z korkami, w których utykają autobusy. Radna Katarzyna Czerniewska w złożonej interpelacji zwróciła się do miejskich urzędników o przeanalizowanie możliwości inwestycyjnych, które pozwolą na budowę buspasa na fragmencie leśnego odcinka ul. Słowackiego. Jego budowa jest w planach, ale w ciągu kilku lat.
Buspasy w Trójmieście - najważniejsze informacje
Dzięki niemu pasażerowie komunikacji miejskiej mogliby szybciej dostać się do celu, jadąc w kierunku Niedźwiednika, Matarni czy na lotnisko.
- Wnioskodawca projektu chciałby, aby istniejący prawoskręt z ulicy Słowackiego w Góralską dodatkowo stał się pasem drogowym dla autobusów, a istniejący na skrzyżowaniu pas został poszerzony - tłumaczy radna Katarzyna Czerniewska.
Oprócz tego wybudowany miałby zostać kilkunastometrowy odcinek, który stałby się przedłużeniem obecnej zatoki przystankowej dla autobusów jadących do przystanku Potokowa 02, w kierunku lotniska.
- W ocenie wnioskodawcy inwestycja znacząco usprawniłaby przejazd autobusów przez zakorkowaną al. Żołnierzy Wyklętych i Słowackiego. Z linii autobusowych (110, 122, 126, 157, 210, N3), przejeżdżających przez przystanek Potokowa 02, w kierunku Matarni, codziennie korzysta wielu mieszkańców w dojazdach do pracy czy powrotach do domu oraz dojeździe na lotnisko - przypomina radna i prosi o to, by miasto przeanalizowało możliwości inwestycyjne, pozwalające na budowę buspasa.
Buspasy na Słowackiego i Żołnierzy Wyklętych w ciągu kilku lat
Przypomnijmy, że na początku roku otwarto oferty w przetargu na projekt buspasów na Słowackiego i al. Żołnierzy Wyklętych. Wszystkie okazały się jednak zbyt drogie, dlatego urzędnicy zdecydowali o podzieleniu postępowania na dwie części.
Jak kursują autobusy i tramwaje w Gdańsku?
- Buspasy są istotnym element polityki transportowej każdego dużego miasta. Po pierwszym nieudanym podejściu do przetargu na dokumentację buspasów podjęto wstępną decyzję, by podzielić zadanie na etapy - jeden odcinek od ul. Chrzanowskiego do ul. Góralskiej (w ciągu al. Żołnierzy Wyklętych), drugi od ul. Potokowej do linii lasu (w ciągu ul. Słowackiego). Takie podejście pozwoli na przygotowanie i realizację tego przedsięwzięcia w perspektywie najbliższych kilku lat. W przyszłym roku ruszy projektowanie I etapu, chodzi o odcinek od ul. Potokowej do linii lasu (w ciągu ul. Słowackiego) - wyjaśnia Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego UM w Gdańsku.
Opinie (156) 1 zablokowana
-
2020-10-29 08:47
tak się kończy (lub zaczyna) (2)
brak linii tramwajowej na Słowackiego...
Po taniosci remont a koszty i tak przyjdą...
142 wróć!!!- 10 1
-
2020-10-29 09:14
(1)
nie no jest przecież PKM, lekko łukiem ale ogólnie Wrzeszcz - Matarnia i Wrzeszcz - Lotnisko jeździ.
- 2 1
-
2020-10-29 09:28
ale tramwaj miał komunikować północ Gdańska
z południem przez most nad Zwycięstwa.
Tu nie chodzi o lotnisko i PKM.
Gdyby nie to "uproszczenie", nie byloby zamieszania o tramwaj w tunelu na Getta...- 0 0
-
2020-10-29 09:26
Co z tego że będzie buspas jak i tak będą nim jeździły osobówki kurierzy ciężarówki wywrotki betoniarki itp itd no i nikt nie będzie tego kontrolował. Co innego jakby w końcu zamontowali kamerę
- 2 3
-
2020-10-29 09:28
wszystke wsie w koło gdańska gks gwe gtc gst itd. korkują "słowaka" przyjeżdżając do roboty do miasta
Gdańsk.
- 6 4
-
2020-10-29 09:29
Stara Słowackiego może być bus-pasem w obu kierunkach
i bezkoszkowo
- 6 0
-
2020-10-29 09:30
Opinia wyróżniona
(2)
Przy porównaniu ilości aut do ilości autobusów - słaby pomysł. Wiele więcej osób podróżuje tam samochodami niż autobusami i zabranie jednego pasa na rzecz mimo wszystko mniejszości zakorkuje jedną z arterii wyjazdowych z Gdańska. A przy obostrzeniach do 50% maksymalnej ładowności środków transportu publicznego coraz więcej osób jeździ samochodami. Więc pomysł nawet bardzo słaby.
Dla jasności, nie jeżdżę tamtędy tylko autem, autobusem też mi się zdarza.- 46 15
-
2020-10-29 15:05
pomysł bardzo dobry
tylko komunikacja albo rower, zostawcie w spokoju te samochody
- 3 6
-
2020-10-29 23:15
Wszystkie drogi dojazdowe do centrum Gdańska powinny mieć buspasy albo tramwaje/kolej
Natomiast obwodnice to miejsca dla samochodów i tam buspasy są zbędne. Co w tym dziwnego, że niewiele osób jeździ TZ skoro autobus stoi w korku z innymi, a na każdym przystanku musi zjechać do zatoki i nikt nie raczy wypuścić autobusu, bo przecież jazda przed autobusem to największy zaszczyt na drodze. Tylko sprawny transport zbiorowy ma szansę przyciągnąć pasażerów.
Buspas na całym ciągu Słowackiego i ŻW to nie powinien być przedmiot rozważań, ale dawno zrealizowana oczywistość. I to nie na krótkim odcinku, ale od samego lotniska do dworca we Wrzeszczu.- 1 0
-
2020-10-29 09:34
Pomysł jest
ale dałem na "nie" gdyż boję się sposobu realizacji. Jeżeli na pewno będzie to utworzony nowy pas drogowy to popieram gorąco, a jeśli jak zwykle skończy się to brakiem środków i zabraniem jednego dotychczasowego pasa drogowego to absolutnie NIE!
- 7 1
-
2020-10-29 09:41
Czyli lepsze buspasy niż linie tramwajowe
Myśle że miasto pomału odstępuje od budowy nowych tras tramwajowych na rzecz buspasów. Pomysł tańszy i jak widać lepszy
- 1 5
-
2020-10-29 10:01
Budowa buspasa jak najbardziej. Zabieranie jezdni pod buspasy - zdecydowanie nie!
Pamiętajmy, że mamy ulice z lat 60 kiedy jeździły Trabanty, Wartburgi, Warszawi i Syrenki kupowane na talony a dostępne tylko dla nielicznych. A w infrastrukturze drogowej niewiele się zmieniło.
- 10 1
-
2020-10-29 10:01
Chory pomysł!
Czy pasy ruchu są po to aby w 80% były puste w ciągu dnia? Czy po to były projektowane?
- 7 1
-
2020-10-29 10:02
(1)
Zamiast tramwaju z moreny do wrzeszcza zróbcie tramwaj z moreny na matarnie/ lotnistko (skrzyżowanie potokowa slowackiego) - mozna pościc 2 linie jedna na matarnie a drugą na wrzeszcz.
Wyjdzie to o wiele taniej niż trasa tramwajowa przez morenę do samego tylko wrzeszcza a bedzie połączenie obu dzielnic.- 6 3
-
2020-10-29 13:25
Miasto obecnie stawia albo na PKM lub buspasy. Polityka odnośnie tramwajów właśnie się zmienia.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.