• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wraca pomysł stworzenia buspasu na ul. Słowackiego

Szymon Zięba
29 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Dzięki buspasowi przez Słowackiego pasażerowie komunikacji miejskiej mogliby szybciej dostać się do celu, jadąc w kierunku Niedźwiednika, Matarni czy na lotnisko. Dzięki buspasowi przez Słowackiego pasażerowie komunikacji miejskiej mogliby szybciej dostać się do celu, jadąc w kierunku Niedźwiednika, Matarni czy na lotnisko.

Ma poprawić dojazd do Niedźwiednika, na Matarnię i lotnisko oraz rozwiązać problem z korkami, w których utykają autobusy. Radna Katarzyna Czerniewska w złożonej interpelacji zwróciła się do miejskich urzędników o przeanalizowanie możliwości inwestycyjnych, które pozwolą na budowę buspasa na fragmencie leśnego odcinka ul. SłowackiegoMapka. Jego budowa jest w planach, ale w ciągu kilku lat.



Buspasy w Trójmieście - najważniejsze informacje



Buspas na Słowackiego to dobry pomysł?

Zapytanie miejskiej radnej związane jest z działaniem Zespołu Konsultacyjnego Budżetu Obywatelskiego. Jego członkowie rozpoznają odwołania wnioskodawców danych projektów od odmownych decyzji. Na jednym z posiedzeń rozpatrywano projekt dotyczący wykonania buspasa wzdłuż ul. Słowackiego.

Dzięki niemu pasażerowie komunikacji miejskiej mogliby szybciej dostać się do celu, jadąc w kierunku Niedźwiednika, Matarni czy na lotnisko.

- Wnioskodawca projektu chciałby, aby istniejący prawoskręt z ulicy Słowackiego w Góralską dodatkowo stał się pasem drogowym dla autobusów, a istniejący na skrzyżowaniu pas został poszerzony - tłumaczy radna Katarzyna Czerniewska.
Oprócz tego wybudowany miałby zostać kilkunastometrowy odcinek, który stałby się przedłużeniem obecnej zatoki przystankowej dla autobusów jadących do przystanku Potokowa 02, w kierunku lotniska.

- W ocenie wnioskodawcy inwestycja znacząco usprawniłaby przejazd autobusów przez zakorkowaną al. Żołnierzy WyklętychMapka i Słowackiego. Z linii autobusowych (110, 122, 126, 157, 210, N3), przejeżdżających przez przystanek Potokowa 02, w kierunku Matarni, codziennie korzysta wielu mieszkańców w dojazdach do pracy czy powrotach do domu oraz dojeździe na lotnisko - przypomina radna i prosi o to, by miasto przeanalizowało możliwości inwestycyjne, pozwalające na budowę buspasa.

Buspasy na Słowackiego i Żołnierzy Wyklętych w ciągu kilku lat



Przypomnijmy, że na początku roku otwarto oferty w przetargu na projekt buspasów na Słowackiego i al. Żołnierzy Wyklętych. Wszystkie okazały się jednak zbyt drogie, dlatego urzędnicy zdecydowali o podzieleniu postępowania na dwie części.

Jak kursują autobusy i tramwaje w Gdańsku?



- Buspasy są istotnym element polityki transportowej każdego dużego miasta. Po pierwszym nieudanym podejściu do przetargu na dokumentację buspasów podjęto wstępną decyzję, by podzielić zadanie na etapy - jeden odcinek od ul. Chrzanowskiego do ul. Góralskiej (w ciągu al. Żołnierzy Wyklętych), drugi od ul. Potokowej do linii lasu (w ciągu ul. Słowackiego). Takie podejście pozwoli na przygotowanie i realizację tego przedsięwzięcia w perspektywie najbliższych kilku lat. W przyszłym roku ruszy projektowanie I etapu, chodzi o odcinek od ul. Potokowej do linii lasu (w ciągu ul. Słowackiego) - wyjaśnia Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego UM w Gdańsku.

Opinie (156) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • pomysł bez sensu (12)

    • 127 60

    • bez sensu bo? (2)

      kierowcom zostawia się dwa pasy a autobus dużo krócej w korku stoi - to co jest bez sensu?

      • 22 10

      • (1)

        bez sensu jest to że skorą sa możliwości na wymalowanie 3 pasów to czemu tego ne zrobili dawno dla wszystkich

        • 11 12

        • bo mimo tego, że jest szeroko, ludzie nadal zabijają się na zakręcie

          • 2 4

    • wojna władz Gdańska (1)

      z mieszkańcami trwa

      • 9 12

      • jak na razie to wielokrotnie pojawiają się przejawy wojny między kierowcami

        o miejsce do parkowania lub miejsce w sznurze samochodów czekających na zmianę świateł. Samochodozę się leczy. Wypisywanie dyrdymałów o wojnie miasta z kierowcami nie ma sensu. Oni sami sobie gotują pieski los.

        • 0 1

    • (1)

      czy ktoś zmierzył czas stania autobusów w korku na rozważanych odcinkach buspasów? Wydaje mi się, że chodzi o 5 minut stania.

      • 8 4

      • Przejedź się tamtędy w okolicach 17.

        Na odcinku nie wiem? 2-3km? Do Potokowej można stracić ponad pół godziny.

        • 2 3

    • Wiadukt jak przy g. bałtyckiej

      Na armii krajowej z havla też się przyda.
      Albo wjazd do miasta wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów.

      • 1 5

    • Bez sensu (2)

      Jechać w korku 24minuty półtora kilometra autobusem tak to jest bez sensu

      • 6 5

      • No to polecam spacer. Przecież to tylko 1500m. (1)

        A ten kto nie może chodzić lub się nie spieszy dojedzie sobie spokojnie autobusem.

        Czy nie o większą aktywność fizyczną walczą wszelkiej maści aktywiści miejscy?

        • 2 2

        • A tak, spacer z Południa do OBC.

          • 0 2

    • To jest bardzo przekonujacy argument kazdego dzbana :)

      • 0 3

  • Drogi,drogi,drogi......... (10)

    • 53 22

    • (1)

      dokładnie, może w końcu jakąś nową drogę dojazdową zrobić do 3city, a nie wszytko z czasów 2 wojny światowej

      • 4 4

      • Err, przecież dopiero co oddali s7...

        • 1 0

    • drogi przez park krajobrazowy? (1)

      nie dzięki. Kilka już jest, teraz trzeba je efektywnie wykorzystać.

      • 7 2

      • ale może dużo małych dróg łatwiej rozładuje korki niż mało dużych dróg?
        sieć zamiast arterii.

        dzięki temu, jak na jednej z licznych dróg jest wypadek, albo remont, są objazdy,

        chory pomysł tunelu pod Pachołkiem może lepiej zastąpić
        właśnie udostępnieniem publiczności istniejącymi już
        drogami przez TPK, jak Reja, Kościerską, oczywiście treba by je poprawić, ale koszt poprawienia będze 10-100x niższy niż koszt rycia tunelu, uniknie się katastrof typu "pożar w tunelu",
        a skuteczność rozladowania korków może będzie większa...

        docelowo oczywiście tylko wydajny i serio transport publiczny, oraz
        promocja pracy zdalnej (o dzięki ci covid!) oraz zatrudniania lokalnie
        a nie daleko od miejsc zamieszkania

        ale dziś w hotelu obok pracują ludzie z Tczewa
        a nie lokalsi, a kto pracuje w Tczewie? czy nie Gdynianie np.?
        piszę promocja a nie nakazy, ale ludzie są jacy są...

        buspasy do niezłe rozwiązanie, ale transport szynowy jest wydajniejszy,
        choć oczywiście droższy... a Szwajcarią ani Japoniąto my nie jesteśmy,
        z motofury tak łatwo nie rezygnujemy :-(

        • 1 1

    • zawsze będzie za mało. Zobacz Los Angeles - korki zniknęły? (5)

      • 10 2

      • Powtarzasz mity. (4)

        • 2 4

        • daj jakiś sensowny przykład miasta, w którym nowe drogi rozwiązały problem korków (2)

          ale tak na dłuższą metę. Nowa Słowackiego wystarczyła na ile, rok?

          • 4 1

          • Nawet nie. (1)

            Pamiętam dobrze, że w miarę komfortowo jeździło się przez pierwsze pół roku. Później było nawet znacznie gorzej niż przed budową. Po jakimś czasie była lekka poprawa i stabilizacja do dzisiaj.

            • 2 2

            • stabilizacja na niskim poziomie

              tylko dzięki drogom dla rowerów oraz PKM coś mogło się poprawić

              • 0 1

        • to nie mit tylko rzeczywistość. Większość amerykańskich miast cierpi na mnogość infrastruktury tylko dla samochodów, problem korków jest, był i będzie.

          • 4 1

  • Super sprawa - mały koszt ogromne korzyści. (7)

    Faktycznie małym kosztem można usprawnić i przyspieszyć autobusy jadące w kierunku lotniska na tym cały czas zakorkowanym fragmencie drogi.

    • 54 88

    • (4)

      I właśnie dla tych bus pasów zamierzam kupić elektryka.
      Każdy przejazd będzie cieszył.

      • 5 2

      • (1)

        ha ha chyba na baterie AA

        • 3 2

        • Nie mierz wszystkich swoją miarą.

          • 0 2

      • (1)

        Nawet jak będziesz mógł to max za kilka lat zabiorą taką możliwość

        • 2 0

        • Za kilka lat i tak będzie zmieniał samochód

          A co skorzysta to jego

          • 5 0

    • jakim małym kosztem?

      trzeba dobudować po 1 pasie z każdej strony jezdni, wyciąć drzewa itp.

      • 3 10

    • ... i spowolnić pozostały ruch

      • 0 2

  • zakorkują jeszcze bardziej, dla kilku autobusów. (7)

    na górny taras Moreny ( Myśliwska i boczne) puścili 2 autobusy , trzeci zlikwidowali . ( mieszka kilkanaście tysięcy osób)
    Niby jak mają jeździć mieszkańcy ?
    najpierw uruchomcie kilka linii więcej a potem sobie róbcie bus pasy

    • 131 39

    • piszesz żeby pisać czy ci za to płacą? (3)

      co i kogo ten buspas niby zakorkuje? zostaną dwa pasy dla samochodów jak były w każdą stronę a wolne przestrzenie zostaną po bokach wygospodarowane na buspasy, już dawno o tym pisali dokładnie jak to ma wyglądać, teraz tylko będą dopracowywać projekt

      • 15 6

      • (2)

        skoro tak , to niech zrobią po trzy pasy na próbę może korki znikną od razu

        • 3 10

        • (1)

          Co tak skromnie, a zróbmy po siedem pasów na próbę. W razie czego zwiększy się do 10.

          • 5 2

          • To nie jest Moskwa ani Dubaj

            • 0 1

    • po co uruchamiać nowe linie, skoro nikt nimi nie jeździ, bo autem jest szybciej?

      • 0 7

    • (1)

      Jeden autobus to nawet 150 osobowek

      • 10 6

      • autobus to 150 osobowek?

        po dwarunkiem, ze wszyscy wysiadaja i jada w to same miejsce.

        • 7 2

  • Bardzo potrzebny! (4)

    Powinien powstać już kilka lat temu.

    • 51 77

    • (2)

      złotówie za komentarz dziękujemy

      • 3 6

      • tam złotówy rzadko jeżdżą (1)

        • 3 1

        • Najkrótsza droga na lotnisko

          Złotówa taką w życiu nie pojedzie.

          • 0 0

    • masz pkmke

      • 0 0

  • zaczyna mnie denerwować ta ideologia w której największym wrogiem władz miasta jest użytkownik samochodu osobowego (10)

    • 166 48

    • samochód nie jest wrogiem władz miasta tylko porządnych mieszkańców (2)

      i to także tych posiadających samochody ale umiejących je używać bezpiecznie i parkować przepisowo, niestety większość kierowców to dzicz i do tego kaleki, które jak muszą przejść 100 metrów do parkingu to robią aferę

      • 26 27

      • (1)

        retoryka rodem z nowogrodzkiej
        skoro auto jest wrogiem porządnego mieszkańca to znaczy że ja jestem nieporządny.
        przeczytaj jeszcze raz co napisałeś

        • 13 15

        • jesteś nieporządny

          pogódź się z tym

          • 10 11

    • Weź melisę.

      • 1 6

    • Trzeba było mądrze zagłosować na wyborach.

      • 4 1

    • Nie martw się to już ostatnie podrygi rządów PO-paprańców w Gdańsku (2)

      Dulcymea nie ma najmniejszych szans na wygranie kolejnych wyborów a więc dziadostwo się skończy bardzo szybko !

      • 4 6

      • A z kim ma przegrać? (1)

        Z bezrobotnym Kacprem, czy z Braunem który nie potrafi wymienić dzielnic?

        • 5 2

        • My z Antify mamy juz swojego pomazanca na prezydenta

          • 0 0

    • Wyprowadz sie z miasta

      • 0 0

    • wrogiem użytkowników samochodów są w największym stopniu inni użytkownicy samochodów

      zwłaszcza tacy, którzy nie potrafią zrozumieć, że działanie miasta na rzecz poprawy warunków korzystania z mniej terenochłonnych rodzajów transportu mają sens dla wszystkich, również dla użytkowników samochodów. Po prostu chodzi o zmianę kierunku przesuwania granicy nieuchronnych kompromisów.

      • 0 1

  • Tymczasem komunikacja miejska się zwija. (5)

    Kurs 210 tylko do dworca głównego. Nie dziękuję.

    • 67 17

    • Przez korki z gościnnej. (1)

      Był opóźniony już na starcie . Już nie mówiąc o awarii jeśli się zdarzyła.

      • 9 3

      • Od biedy powinien jechać do bramy wyżynnej albo do wojewodzkiego.

        Na szczęście jest wolny wybór i ja komunikacji miejskiej podziękowałem.

        • 4 3

    • Bo takie tłumy z lotniska na Orunię jeździły... (1)

      jedna lub dwie takie osoby na kurs na ogół były, przy dworcu cała reszta wysiadała i wsiadali nowi pasażerowie, przesiadki bez problemu można sobie ogarnąć, z resztą na Orunię to i tak najlepiej jechać pociągiem a nie busem

      • 8 5

      • Do Wrzeszcza też więc po co tam tramwaj?

        • 4 2

    • Z toalety też czasami korzystać trzeba.

      My kierowcy autobusów nie jesteśmy robotami. toalety na obu krańcach linii 210 to fikcja. Proszę zrozumieć, my kierowcy autobusów czasami musimy zjeść posiłek, i taka abstrakcja jak wyjść do toalety czy zwykłe umycie rąk. Rozumiemy że pasażer jest najważniejszy jednak siku do butelki to raczej nie te czasy.

      • 12 1

  • Paraliż połowy miasta (2)

    Na czas przebudowy pewnie zamkną jeden pas. Znając życie (patrz ile czasu jest już zamknięty remontowany odcinek starej Słowackiego) potrwa to rok, co oznacza totalny paraliż dużej części miasta i komunikacyjny koszmar dla wielu mieszkańców. Nie dla tego chorego pomysłu!

    • 83 15

    • Koło uja lata mi twoja opinia.

      • 0 4

    • Przecież ta przebudowa będzie polegała na namalowaniu pasków na jezdni !

      Jak na wsi ! nie można dobudować normalnego pasa dla autobusów tak jak w cywilizowanym świecie .

      • 1 0

  • Bus pas powinien byc przez caly las (2)

    Bus pas powinien byc przez caly las, ten kawalek nic nie usprawni ....

    • 41 33

    • "wytnijmy las - zróbmy buspas" - dobre na hasło wyborcze

      • 6 0

    • Las

      Las to ty masz w głowie

      • 0 0

  • gdzie tu jest logika: urząd miasta wydaje pozwolenie na budowę tysięcy mieszkań przy i za obwodnicą (10)

    a następnie chcą zwężać drogi dojazdowe do tych dzielnic. przy obwodnicy są firmy kurierskie, magazyny, zakłady, dealerzy. jak dojadą? rowerami?!?

    • 129 16

    • A jak budują w centrum to ludzie krzyczą, że mają budować przy obwodnicy

      Gdzie tu sens i logika?

      • 14 11

    • autobusem (2)

      no po to jest autobus, żeby sie nie pchać do centrum blachosmrodem

      • 7 22

      • (1)

        Po to jest droga by z niej korzystać. Nie chcesz aut w centrum to pozamykaj drogi

        • 5 2

        • wystarczy podnieść opłaty za parkowanie i wprowadzić opłaty za wjazd

          zamykanie dróg nie ma sensu = argument przedstawiony przez przedpiścę jest typowym argumentem z d*py.

          • 0 1

    • skąd wziąłeś pomysł o zwężaniu? (1)

      mają dobudować buspas jako trzeci pas a nie zabrać komukolwiek jeden pas, zmieni się tylko lekko organizacja pasów skrętu i to wszystko co kierowcy zauważą

      • 5 7

      • hahaha juz ci wybuduja, hahaha, bedzie zwezka i tyle w temacie.

        • 2 1

    • tak (1)

      mevo dojadą.

      • 11 2

      • XD

        • 4 1

    • Przeciez jest juz rower towarowy, wiec rowerami maja jezdzic. (1)

      Nalezy chronic srodowisko. Ludzie powinni chodzic pieszo albo rowerami jezdzic aby CO zmniejszyc w atmosferze. W sumie to zakazac jazdy samochodow w 3miescie a autobusy na gaz przerobic i bedzie git.

      • 2 0

      • Klasyczny rower i piesza wędrówka emituje więcej CO2 wypełniony autobus czy tym bardziej tramwaj. Ty też palisz tlen, a wydalasz CO2. Przy treningach i sporcie jest to nawet wzmożone.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane