• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wracają internetowe rozkłady jazdy

Krzysztof Koprowski
3 stycznia 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Strona WAP ponownie została uruchomiona Strona WAP ponownie została uruchomiona

Nasz artykuł na temat noworocznego chaosu w gdańskiej komunikacji wywołał spore poruszenie wśród czytelników a także urzędników. Zarząd Transportu Miejskiego cały czas stara się marginalizować sprawę, zaś Zakład Komunikacji Miejskiej ponownie uruchamia rozkłady.



Przypomnijmy, od początku roku gdańszczanie są niemal całkowicie pozbawieni wersji elektronicznej rozkładów jazdy. Winnym takiej sytuacji jest ZTM Gdańsk, który przez pół roku nie był w stanie przygotować się do wdrożenia rozkładów jazdy autobusów i tramwajów na swoich stronach www. Tłumaczył to problemami technicznymi oraz brakiem odpowiedniej ilości pracowników, którzy mogliby sprostać temu zadaniu.

Późnym wieczorem, ZKM Gdańsk postanowił wyciągnąć pomocną dłoń do pasażerów i ponownie uruchomił (choć nie jest już do tego prawnie zobowiązany) swoje rozkłady.

Ponownie został także uruchomiony mobilny serwis WAP dostępny przez komórkę pod adresem wap.zkm.pl.

Należy jednak pamiętać, że rozkłady ZKM zawierają jedynie linie obsługiwane przez tego przewoźnika. W spisie nie znajdziemy linii obsługiwanych przez prywatnych przewoźników (PKS Gdańsk, Warbus oraz PKS Wejherowo). Rozkłady na stronach internetowych oraz WAP uwzględniają zmiany w kursowaniu, które weszły w życie w 2009 roku.

Opinie (209) ponad 10 zablokowanych

  • 232 raz na godzine. Hahahaha (4)

    Ciekawe ile gram powietrza wiecej bedzie ta linia wozila. Tym od dawna nikt nie jezdzi, chyba ze ktos nie zna cen innych przewoznikow i da sie oskubac z 3 zl za przejazd do Gdanska. Smieszne to wszystko, 50-tka z Tczewa do Gdanska jezdzi w dni powszednie co 25 minut, a gdanska linia 232 ledwie raz w ciagu godziny. Na cholere to komu. Z Pruszcza sie 50-tka jezdzi! A jak ktos chce jeszcze bardziej oszczedzac to ma busy. 232 tylko dla nieswiadomych.

    • 0 0

    • Ale w czym problem? (3)

      Nie chcesz - nie jeździsz. 232 jest przydatny, gdy się jedzie na Orunię - zawsze jakiś dodatkowy autobus zwiększający sumaryczną częstotliwość, no i omija niektóre przystanki :)

      • 0 0

      • (2)

        No cos Ty. Na Orunie to sie wsiada w busa nr 3 czy K i prosi sie kierowcy zeby Cie wysadzil na przystanku gdzie chcesz. Ponad polowe taniej. 232 to jezdzili ludzie jak nikt tam biletow nie kontrolowal. Wtedy ten autobus faktycznie mial frekwencje. Takie linie to typowe dla Gdanska marnowanie taboru. Choc fakt, teraz tam PKS przydzielili, ale i tak nikt nie bedzie jezdzil, bo kazda zlotowka jest cenna.

        • 0 0

        • (1)

          Mistrzu, powiedz lepiej, jak do centrum Logistycznego Poczty 3 albo 50 dojechać.
          I fajnie, że przyznałeś, ile to ludzi na gapę bez Renomy by jeździło.

          • 0 0

          • Z buta na 50, no chyba że jesteś naiwniak i chcesz bulić ZTM i Renomie. Ja leję na Renomę ciepłym moczem i jeżdżę 50!!!

            • 0 0

  • Jest jeszcze jeden program

    Chciałbym zwrócić uwagę na program MMPK (do ściągnięcia tutaj: mmpk.info). Darmowy, działa na większości komórek. Obsługuje wszystkie środki komunikacji ZTM w Gdańsku i NIE WYMAGA POŁĄCZENIA Z SIECIĄ.
    Jest często aktualizowany, wystarczy co jakiś czas ściągnąć plik jar/jad.

    • 0 0

  • To się szykowało od dłuższego czasu... (2)

    Oto przykład przekształceń na siłę, a nie obserwowanie innych jak u nich to funkcjonuje. W tym momencie nie jest to mowa o Gdyni. Za Odrą też twożono w latach 90-tych różne instytucje jak Związki komunikacyjne i co ? Dzisiaj ich rola jest marginalna bądź regionalna. W dużych miastach działają silne, nowoczesne spółki transportu miejskiego z kontrolą samorządu i to w sposób dający przykład światu.
    Dlaczego my szukamy swojego innego świata, wszyscy za to płacimy, a efekty mamy na przykładzie z przes paru dni.

    • 0 0

    • (1)

      Bzdury piszesz, aż żal czytać.
      Jakoś ZVON na Górnych Łużycach albo VBB w Berlinie funkcjonują ślicznie.

      • 0 0

      • do Adama

        Kolego ślicznie to funkcjonują systemy taryfowe i powiązania regionalne. A propos VBB to zapytaj (jak umiesz się z nimi dogadać) ViP Postdam czy SWF we Frankfurt/O to oni ci powiedzą co sądzą o tej strukturze. Niemcy to taki kraj gdzie jakby skasowali wszystko to to krąciłoby się nadal jak wcześniej. Ale poważnie Verkehrsverbundy na terenie starych krajów związkowych znacznie ograniczyły swoje kompetencje w stosunku do sytuacji z przed 15 lat. Nie są dziś tak zaangażowane w szczegóły jak kiedyś. Na ten temat możemy jeszcze długo dyskutować mam nadzieje że znasz trochę temat bliżej niż z poziomu pasażera.

        • 0 0

  • DO AUTORA ARTYKUŁÓW (27)

    uważam, że Pana artykuł to szukanie sensacji za wszelką cenę .....
    kiedyś nie było internetu i wszyscy jakoś żyli ..... takie "perturbacje" to częste zjawisko - niestety, którego tym razem nie udało się uniknąć ....

    przypuszczam, że mój post zaraz zostanie skasowany

    • 1 1

    • Ktoś tu pisał o papierze toaletowym... ja pikuje zyje tyle lat i nie wiedzialem do czego to sluzy... uzywalem muszelek

      • 0 0

    • hehe ;d

      na kretynów nie ma rady :P. Internet jest od tego aby z niego korzystać, nie po to płacę abonament za internet czy też telefon, żeby nagle przestać z niego korzystać :P.
      Ale na pocieszenie trzeba powiedzieć, że kretyni są wśród nas i się cieszę że nie należę do tej elity !

      • 0 0

    • szukanie sensacji ? (5)

      a no tak zamiast sprawdzić rozkład w internecie powinienem pójść na przystanek spisać w kalendarzyk
      bo nie było internetu i jakoś ludzie żyli !?!!?

      przeciw głupocie i nieróbstwu

      • 1 0

      • mowa o stronie WAP k... a nie o www

        na www byly rozklady caly czas i fajnie zrobione bo wiadomo bylo ile min sie jedzie w dane miejsce a teraz to zmienili i ch.. nie rozklad jest

        • 0 0

      • też się nie da

        na przystankach też nie ma rozkładów, albo są dwa (zkm i ztm), a autobus przyjeżdża pomiędzy godzinami starego i nowego planu. Wydostać się z Pruszcza Wschód ostatnio było niemożliwe.

        Po to są wynalazki, jak internrt, żeby z nich korzystać, po to są media, żeby szukać sensacji

        • 0 0

      • To sobie wyobraź, że na wielu przystankach rozkaładów nie ma, bo jakieś cw*le je podp...yły

        • 0 0

      • (1)

        Jak ci prąd w domu wyłącza i gaz to ja ci na to powiem że kiedyś ludzie nie mieli takich luksusów izyli przecież możesz sobie ognicho w domu rozpalić zastanów się co ty piszesz

        • 0 0

        • to wyłącz prąd, gaz i rozpal sobie ognisko...
          ja jakoś nie lubie sytuacji kiedy ide na przystanek i nagle sie okazuje że musze czekac 20 min na tramwaj bo właśnie jeden mi uciekł... w 10 stopniowym mrozie.
          tak tak... ale ty pewnie to kochasz, albo jeździsz sobie samochodem na podgrzewanym siedzeniu.

          też się zastanów co piszesz

          • 0 0

    • Kiedyś internetu nie było a teraz jest, i jak widać Pan/Pani też jego używa, tak więc nie jest to "szukanie sensacji" a jedynie zwrócenie uwagi na zacofaną pozycję. Nie możemy przeciez cały casz wracać do przeszłości...

      • 0 0

    • a w Afryce

      Tak w gdzieś w buszu ludzie załatwiają swoje potrzeby za tzw. stodołą to znaczy że my też musimy ? . Albo autor nas podpuszcza , albo jest na liście płac komunikacji albo to zramolały dziad .

      • 0 0

    • Kiedyś to bylo kiedys ja akurat bylem u znajomych na sylwestra i w nowy rok chciałem sprawdzić o której jest autobus i nie sprawdziłem bo serwer nie dzialal i spóźniłem się na pociąg.

      • 0 0

    • kiedyś nie było autobusów i też wszyscy żyli (3)

      • 1 0

      • (2)

        ognia i ognia też nie było i żyli
        a jeszcze jakiś szczyl napisze że nie było niczego

        • 0 0

        • po co oddychać ?! (1)

          a jeszcze kiedyś, tlenu nie było i wszyscy żyli !!

          • 0 0

          • Dobrze, że nie wirus ;)

            • 0 0

    • Cieszę sie ze trojmiasto.pl podjeło się tym tematem (1)

      • 0 0

      • "podjęło się tym tematem"

        albo "podjęło się tego tematu" albo "zajęło się tym tematem"

        • 0 0

    • kiedyś też życia nie było i ludzie żyli...

      • 0 0

    • Buta czy głupota?

      Psim obowiązkiem ZTM było zdążyć na czas z rozkładami. Dali ciała na całej linii. Ktoś za to powinien polecieć na zbitą twarz. I to nie jakiś zastępca zastępcy, tylko ktoś kto skasował za kontrakt dużą sumę. Wpadka z rozkładami to zwykły skandal i nie ma co się wykręcać tłumaczeniami że kiedyś nie było internetu, rozkładów,itd. Teraz to wszystko jest, więc powinno działać jak w zegarku. A jak ktoś nie jest w stanie podołać to niech się nie startuje w przetargach.

      • 0 0

    • Papieru toaletowego i dezodorantów też kiedyś nie było i ludzie jakoś sobie dawali rade. Takie głupawe gadanie.

      • 0 0

    • Kiedyś nie było lodówek, pralek, telefonów, znieczulenia itd itp i ludzie też jakoś żyli. Moim zdaniem argument bez sensu, bo po to coś zostało wynalezione i wdrożone aby ułatwić, uprzyjemnić życie i należy z tego korzystać prawidłowo.

      • 0 0

    • Sensacja (1)

      Wydaje mi się drogi RHM, że jeździsz tylko samochodem skoro gadasz takie głupoty. Powiedz mi, czy chciałbyś stać na przystanku przy mrozie i na wietrze (na niektórych przystankach nie ma wiat) i czekać na transport z 15 minut? A przecież można tego łatwo uniknąć sprawdzając wcześniej w Internecie rozkład - którego do niedawna niebyło!

      • 0 0

      • zeby tylko 15 minut :D

        • 0 0

    • Wszystkie posty zostanom skasowane dlatego ja tu juz nic nie pisze (1)

      tylko beke krece, bo i tak skasujom i tak

      • 1 0

      • ...

        Tereska...po raz kolejny pokazujesz swoją głupotę...
        1. zostanom
        2. beke krece
        3. skasujom

        Weź się za odrabianie lekcji bo przyjdzie mama i dostaniesz szlaban na internet.

        • 0 0

    • Dzięki internetowi możemy szybko obnażyć niekompetencję tych którym powierzyliśmy nasze pieniądze

      Od kilku lat są z tym poważne problemy i ci sami ludzie za to odpowiadają. Przede wszystkim Rada Miasta za to odpowiada i nie radzi sobie, może czas na młodych bo ci starzy chyba wymiękają. Czas rozliczyć tych, których wybraliśmy, wystawić im cenzurkę.

      • 0 0

    • a teraz jest internet i ludzie zmienili tryb zycia

      takim przykladem jestes miedzy innymi ty, skoro czytasz ten artykul i wypisujesz sie pod tym tematem.

      sprawa jest jak najbardziej przydatna, bo po tej interwencji nagle ktos ruszyl swoje szanowne 4 litery.

      • 0 0

  • A kiedy będzie można wyszkac połączenie w całym Trójmieście?

    Czy uda się zrobić wyszukiwarkę połączeń podobna do tej tramwajowej np. na stronie ZTM.gda.pl?
    Powinno być coś takiego na stronie http://www.mzkzg.org/ aby można szybko sprawdzić przesiadki jadąc np. z Gdyni Pustki Cisowskie do Gdańska Ujeścisko

    • 0 0

  • A kiedy będzie można wyszkac połączenie w całym Trójmieście?

    • 0 0

  • ZTM (3)

    ZTM przez trzy ostatnie lata istnial wlasciwie tylko po to aby w autobusach i tramwajach wisaly ulotki informujace nas o tym jakie sa roznice pomiedzy ZKM a ZTM. NIe istniala praktycznie przyczyna dla ktorej taki twor jak ZTM pownien zatrudniac wiecej niz 10-sc osob, a glowne zadania statutowe zlecajac inym podmiotom gospodarczym. Tak czesciowo sie stalo, kontrole biletow zlecono RENOMIE czy to dobrze, czy zle zdania beda podzielone. Ja generalnie jestem zadowolony, bo przez ostatnie lata jest mniej gapowiczow i jest to zasluga RENOMY (nie pisze ze z kontrola biletow jest bardzo dobrze, ale jest nieporownywalnie lepiej niz w czasach przed RENOMA).
    Myslalem, ze bardzo latwym bedzie oddanie w prywatne rece dystrybucji biletow. W praktyce jednak okazalo sie, ze po powstaniu ZTM ilosc punktow dystrybucji biletow spadla. A ZTM twardo utrzymal takie anachronizmy jak punkty obslugi klienta Chlebnica, Grunwaldzka (pracuje tam po kilkanascie osob, majacych praktycznie prace moze tydzien w miesiacu). Co do innych statutowych aktywnosci ZTM ciezko sie wypowiadac, zmiany rozkladow jazdy sa rzadkie i ocharakterze kosmetycznym (wiec nie wklada sie w to wiele wysilku, a dotyczy on jedynie kilku nowych linii, ktore powstaly w przeciagu tych trzech lat od czasu powstania ZTM). Widzac duzy konserwatyzm w utrzymywaniu siatki polaczen jak i rozkladow jazdy, ciezko domniemac, ze ZTM spelnia swoj obowiazek zwiazany z monitorowaniem i analiza zapotrzebowania na uslugi komunikacyjne. Nie widzialem nigdzie sladow kolejnego statutowego obowiazku ZTM a mianowicie kontroli jakosci uslug przewoznikow, moze sie myle ale czy kos kiedys widzial aby np. pracownik ZTM zabronil wyjazdu z zajezdni na trase brudnego tramwaju, czy autobusu ? Przez rok istnienia ZTM wsiadalem i wysiadalem na przystanku przy zajezdni tramwajowej w Oliwie i takich kontroli nie widzialem (moze mialem pecha, ale jak bylem w Warszawie u znajomych mieszkajacych przy zajezdni autobusowej na Pradze to taki kontroler czystosci stal tam codziennie). Smiem wiec watpic czy takie kontrole mialy miejsce. Podobnie czy kontrolowano czy przewoznicy wykonuja swoje zadania (innymi slowy, czy autobusy i tramwaje wykonuja zaplanowane kursy). W zeszlym roku rozesmialem sie do lez, kiedy na kolejna skarge na PKS Wejcherowo, ktory regularnie nie wykonywal jednego z kursow 262 z petli Wiezycka, pani z ZTM odpowiedziala, ze takie skargi nie sa przedmiotem zainteresowania ZTM i mozna sie poskarzyc w PKS Wejcherowo :-). Reasumujac ZTM przez ostatnie trzy lata istnial chyba tylko w tym celu aby wyzylowac cene biletu metropolitalnego do najwyzszego z mozliwych pulapu i maksymalnie opoznic jego wprowadzenie. Po tym blogim okresie 1-go stycznia 2009 ZTM zyskal nowe obowiazki a mianowicie zaczyna odpowiadac ze informacje o rozkladach jazdy. Jak jasno widac do nowego obowiazku ZTM przygotowuje sie niezykle dzielnie i strategicznie. Otwiera konkursy na trzy stanowiska zwiazane z rozkladmi jazdy i informacja przystankowa. Forumowicze macie jeszcze szanse dokumenty mozna skladac do 7-go stycznia. Dlaczego wiec sie dzwimy, ze brak jest rozkladow jazdy na przystankach i w internecie. ZTM jeszcze nawet nie ma ludzi do tej pracy. Co fajniejsze ZTM chyba jednak powaznie zabiera sie do innych statutowych obowiazkow bo zamierza tez zoorganizowac sekcje ds kontroli uslug, tak wiec byc moze kiedys w przyszlosci ktos sie zainteresuje ze po miescie jezdzi brudny albo co gorsze niesprawny autobus, albo ze jakies kursy nigdy nie byly wykonywane przez przewoznikow (6-c etatow kontrolerow uslug). Brawa, brawa, brawa. Jako Gdanszczanin czuje sie dumny, ze jest taka instytucja jak ZTM, ktora tak oszczednie gospodarowala przez trzy lata pieniedzmi podatnikow (jesli nic nie robila, to chyba oszczedzala ?), z werwa i animuszem zabiera sie do realizacji swoich zadan statutowych.
    Jesli ktos jest zainteresowany praca w ZTM to konkursy na 9-c nowych etatow jeszcze trwaja: http://www.ztm.gda.pl/ogloszenia.html

    Budyndwujajeczny

    • 0 0

    • Kontrole punktualności jak najbardziej były. Nie jesteś człeku Duchem Świętym, aby być wszędzie i o każdej porze na mieście.
      Kto je robił?
      Ano, była to dodatkowa wrzuta do obowiązków pracowników wszelkich działów.
      A zatem kontrole te nic miasta nie kosztowały.

      • 0 0

    • Ciekawe spostrzeżenia!

      Może się tym trojmiasto.pl bliżej zainteresuje. Ciekawe ile kosztuje roczne utrzymanie takiej "zapracowanej" instytucji?

      • 0 0

    • budyniudwujajeczny

      proponuję napisać do Urzędu Miejskiego w Gdańsku i spytać się dlaczego tak jest...

      • 0 0

  • BEZNADZIEJNE ROZKŁADY!!!!!!!

    rozkłady internetowe zrobione przez ZTM są okropne!!! Nie wiadomo ile czasu jedzie dany autobus czy tramwaj, nie można znaleźć różnych połączeń z danego przystanku!! Rozkłady ZKM były czytelne i przyjazne podróżującym a teraz jest bur...!!!

    • 0 0

  • zima stulecia zaskoczyła transport miejski w Gdańsku

    Pierwszy tramwaj zepsuty, drugi ma przejazd próbny, trzeci wreszcie się zatrzymuje, ale w tramwaju jest śnieg w środku i zero ogrzewania. Brawo ZTM :(

    • 0 0

  • Brawo Gdansk,a gdynia jak zawsze w tyle;p

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane