• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wracają internetowe rozkłady jazdy

Krzysztof Koprowski
3 stycznia 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Strona WAP ponownie została uruchomiona Strona WAP ponownie została uruchomiona

Nasz artykuł na temat noworocznego chaosu w gdańskiej komunikacji wywołał spore poruszenie wśród czytelników a także urzędników. Zarząd Transportu Miejskiego cały czas stara się marginalizować sprawę, zaś Zakład Komunikacji Miejskiej ponownie uruchamia rozkłady.



Przypomnijmy, od początku roku gdańszczanie są niemal całkowicie pozbawieni wersji elektronicznej rozkładów jazdy. Winnym takiej sytuacji jest ZTM Gdańsk, który przez pół roku nie był w stanie przygotować się do wdrożenia rozkładów jazdy autobusów i tramwajów na swoich stronach www. Tłumaczył to problemami technicznymi oraz brakiem odpowiedniej ilości pracowników, którzy mogliby sprostać temu zadaniu.

Późnym wieczorem, ZKM Gdańsk postanowił wyciągnąć pomocną dłoń do pasażerów i ponownie uruchomił (choć nie jest już do tego prawnie zobowiązany) swoje rozkłady.

Ponownie został także uruchomiony mobilny serwis WAP dostępny przez komórkę pod adresem wap.zkm.pl.

Należy jednak pamiętać, że rozkłady ZKM zawierają jedynie linie obsługiwane przez tego przewoźnika. W spisie nie znajdziemy linii obsługiwanych przez prywatnych przewoźników (PKS Gdańsk, Warbus oraz PKS Wejherowo). Rozkłady na stronach internetowych oraz WAP uwzględniają zmiany w kursowaniu, które weszły w życie w 2009 roku.

Opinie (209) ponad 10 zablokowanych

  • rozkład jazdy to mało (1)

    Przydałaby się jakaś porządna mapa jak onegdaj w formacie pdf, na której można było sobie znaleźć jakim autobusem dojechać na przykład do centrum handlowego gdzie jest IKEA.
    Inaczej jesteśmy skazani na szukanie po omacku, klikamy na numer autobusu i wczytujemy się w nazwy ulic i przystanków próbując odgadnąć, jaka ma związek z centrum handlowym.
    Jak za starych harcerskich czasów.

    • 0 0

    • masz schemat linii autobusowych

      barani łbie

      • 0 0

  • kolo

    sam sobie zaaplikuj taką terapie

    • 0 0

  • Fatalne rozkłady, fatalna strona (3)

    Należy dodać, że w rozkładach ZTM brakuje także oznaczeń pojazdów niskopodłogowych (wbrew odczuć pracowników ZTM, są one wykorzystywane przez wielu Gdańszczan). Brakuję również funkcji umożliwiającej wydruk danego rozkładu. Inną sprawą jest sama strona ZTM. Wyglądem przypomina strony pisane w okresie rozwijania języka HTML. Przede wszystkim brakuje jej świeżości.
    Ogólnie uważam, że informatycy z ZTM albo się w ogóle tym nie zajęli, albo nie mają odpowiedniej wiedzy (a wiem co mówię, ponieważ sam piszę strony internetowe).

    Wg mojej oceny, pełny rozkład jazdy dla Gdańska, w formie zbliżonej do ZKM'owskich, można napisać w miesiąc (mowa o jednej osobie).

    • 0 0

    • (2)

      Jest jeszce jedna opcja. Informatycy ZTM (3 osoby!) nie wyrabiają z robotą.

      • 0 0

      • (1)

        Przez pół roku nie potrafili się zorganizować i napisać porządnych rozkładów? Rzeczywiście, ZTM to bardzo informatykochłonny urząd... Nie żartujmy sobie... :)

        • 0 0

        • Tak, akurat pół roku temu było wiadomo, że rozkłady będą zmienione...
          Przetarg rozstrzygnięto parę tygodni temu...

          • 0 0

  • To się szykowało od dłuższego czasu... (2)

    Oto przykład przekształceń na siłę, a nie obserwowanie innych jak u nich to funkcjonuje. W tym momencie nie jest to mowa o Gdyni. Za Odrą też twożono w latach 90-tych różne instytucje jak Związki komunikacyjne i co ? Dzisiaj ich rola jest marginalna bądź regionalna. W dużych miastach działają silne, nowoczesne spółki transportu miejskiego z kontrolą samorządu i to w sposób dający przykład światu.
    Dlaczego my szukamy swojego innego świata, wszyscy za to płacimy, a efekty mamy na przykładzie z przes paru dni.

    • 0 0

    • (1)

      Bzdury piszesz, aż żal czytać.
      Jakoś ZVON na Górnych Łużycach albo VBB w Berlinie funkcjonują ślicznie.

      • 0 0

      • do Adama

        Kolego ślicznie to funkcjonują systemy taryfowe i powiązania regionalne. A propos VBB to zapytaj (jak umiesz się z nimi dogadać) ViP Postdam czy SWF we Frankfurt/O to oni ci powiedzą co sądzą o tej strukturze. Niemcy to taki kraj gdzie jakby skasowali wszystko to to krąciłoby się nadal jak wcześniej. Ale poważnie Verkehrsverbundy na terenie starych krajów związkowych znacznie ograniczyły swoje kompetencje w stosunku do sytuacji z przed 15 lat. Nie są dziś tak zaangażowane w szczegóły jak kiedyś. Na ten temat możemy jeszcze długo dyskutować mam nadzieje że znasz trochę temat bliżej niż z poziomu pasażera.

        • 0 0

  • a co to łaske robią !

    w ZTM i ZKM powinni wywalić z pracy osoby za to odpowiedzialne - łaski nam nie robią , nadal nie wyobrażam sobie !!! EURO 2012 w Gdańsku z tak tandetną oprawą logistyczną - zmiana przewożnika jest problemem - ktoś chyba za to bierze w tych firmach pieniądze ( pensje ) - to jest generalnie skandal !!!!!!!!!!!!!! chyba coś kasa z urzędu miasta do tych przewożników przechodzi przez stare sprawdzone worki bo widać że ekipa cały czas ta sama -

    • 0 0

  • w co Wy wierzycie w zmiany / ja nie

    ZKM / ZTM - nigdy
    lotnisko GDANSK ( nazywam to lotnisko a nie port bo to barak z 2 kiblami dla pasażerów ) koleś nietykalny prezes tego
    GDANSK - prezydent nietykalny
    SOPOT - prezydent nietykalny

    myślę że dominacja PO akurat w Trójmiescie wyszła nam na szkode
    bo nie dzieje sie nic - nic nowego - remontuja stare tramwaje / skmki po co ?

    • 0 0

  • Eksperymentom koniec, wini są ludzie (1)

    Panie Prezydencie czy nie widział Pan od dłuższego czasu jakie osiągnięcia miał ZTM. Przez wiele lat tym zajmował się ZKM, pańska Spólka zależna. Działało to w miarę normalnie w miarę posiadanych środków, z wieloma udanymi pomysłami ale też z błądami, których nie uniknie się robiąc cokolwiek. Czy nie prościej było (może jest) stworzyć z wieloletnich fachowców od eksploatacji i tworzenia rozkładów jazdy w ZKM wyodrębnionego Zarządu zajmującego się całą organizacją komunikacji ??? Ci ludzie się na tym znają !!! Jestem tego pewien.

    • 0 0

    • Zadaj sobie tylko pytanie:
      Dlaczego ZKMstać na reklamę prasową, a ZTM ie?

      • 0 0

  • nikogo nie odwołają

    bo to układni PO ... przykro mi to pisać sam głosowałem na PO ale tylko dlatego żeby PIS papa ! PO wyciszył wszystko nic nie robi ... gra że coś robi - układy i układziska są takie same jak były , prezydent SOPOTU taka afera dalej sobie urzęduje - ja normalny człowiek za takie coś po sekundzie siedziałbym w areszie. ALE prawo w polsce jest dla tych ktorzy mają cash by się bronić a poziom sędziów nie dorasta dobrym prawnikom

    • 0 0

  • Zapraszam na strone www.ztm.waw.pl może od nich trzeba się uczyć

    Za całą tą sytuacje odpowiedzialne są konkretne osoby i to ich głowy powinny polecieć. Wystarczy zobaczyć jak funkcjonuje komunikacja w innych miastach. Po co komu w elektroniczne tablice w pojazdach jak można zobaczyć na nich jedynie godzinę i ewentualnie czyje są dziś imieniny. Śmiech na sali!!! Wydaje mi się, że ktoś tu zapomniał o tym, że z komunikacja nie jest tylko dla mieszkańców Gdańska a i oni nie mają obowiązku znać na pamięć trasy wszystkich lini. Podsumowując moją wypowiedź w normalnej firmie za coś takiego osoba odpowiedzialna szukałaby sobie nowej pracy. W gańsku sprawa przycichnie. Przecież NIC sie nie stało!!!!! Jakim prawem mam sie czegoś domagać.

    • 0 0

  • To prawda chodzi o ludzi

    Jak przyglądam się szefom gdańskiej komunikacji to odnosze wrażenie że podwładni mogą im mówić "towarzyszu". Swiat, technika idzie do przodu a decydenci ci sami i to na poziomie sprzed 20 lat - jeśli chodzi o ich wypowiedzi medialne. Czy naprawdę nie ma młodych fachowców, pasjonatów którzy poprowadzili by te firmy (ZTM/ZKM) w przyszłość ???

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane