• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wrzeszcz Dolny chce strefy płatnego parkowania

Maciej Korolczuk
30 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Mieszkańcy Wrzeszcza Dolnego cierpią na tym, że znajdują się tuż przy granicy płatnej strefy we Wrzeszczu Górnym. Przez to wielu kierowców szuka darmowych miejsc właśnie po wschodniej stronie torów kolejowych. Mieszkańcy Wrzeszcza Dolnego cierpią na tym, że znajdują się tuż przy granicy płatnej strefy we Wrzeszczu Górnym. Przez to wielu kierowców szuka darmowych miejsc właśnie po wschodniej stronie torów kolejowych.

Radni dzielnicy Wrzeszcz Dolny przegłosowali we wtorek wieczorem uchwałę w sprawie wprowadzenia na terenie całej dzielnicy strefy płatnego parkowania. Zanim jednak kierowcy zaczną płacić za parkowanie po wschodniej stronie torów kolejowych będących granicą z Wrzeszczem Górnym, na wprowadzenie opłat musi zgodzić się Rada Miasta. Na to, przy których ulicach staną parkomaty, decydujący wpływ mają mieć mieszkańcy.



Parkowanie w twojej dzielnicy jest:

Wrzeszcz Dolny jest jedną z nielicznych, gęsto zaludnionych dzielnic, gdzie nie trzeba płacić za parkowanie. Poza Śródmieściem, gdzie pobór opłat wprowadzono najwcześniej, od kilku lat opłaty za parkowanie pobierane są w Oliwie, w części Przymorza, na Aniołkach, Jelitkowie (w czasie wakacji) czy Wrzeszczu Górnym.

I właśnie kierowcy uciekający z tej ostatniej dzielnicy - w poszukiwaniu darmowych miejsc postojowych - sprawiają, że wielu mieszkańców po wschodniej stronie torów kolejowych chce, aby strefą płatnego parkowania objąć także tę część Wrzeszcza.

- Problem z parkowaniem w naszej dzielnicy narasta i musimy sprostać tym wyzwaniom - przyznaje Halina Królczyk, przewodnicząca zarządu dzielnicy Wrzeszcz Dolny. - Podjęta przez nas uchwała to dopiero początek drogi do tego, by w części dzielnicy, na wybranych przez mieszkańców ulicach, pojawiły się parkomaty - dodaje.
Uchwała radnych zakłada, by strefą objęto od razu całą dzielnicę. Wówczas łatwiej wprowadzać pobór opłat na poszczególnych ulicach. Uchwała radnych zakłada, by strefą objęto od razu całą dzielnicę. Wówczas łatwiej wprowadzać pobór opłat na poszczególnych ulicach.
Uchwała radnych dzielnicy zakłada wprowadzenie strefy od razu w całej dzielnicy. To standard w ostatnich latach. Ma to ułatwić pracę danej kadencji radnych i sprawić, by nie musieli się zajmować każdym osobnym wnioskiem mieszkańców o włączenie ich ulicy do SPP.

Przyjęta uchwała w praktyce oznacza początek drogi do tego, by nad pomysłem rozszerzenia SPP o Wrzeszcz Dolny zajęli się radni miasta. Dopiero po tym, będzie można wskazać ulice, przy których staną parkomaty. O tym mają z kolei zadecydować w konsultacjach społecznych mieszkańcy poszczególnych ulic.

- Tematem SPP zajmowała się już poprzednia kadencja radnych Wrzeszcza Dolnego, ale temat rozszedł się po kościach. Teraz widzimy, że problem nie zniknął. Razem z mieszkańcami chcemy wypracować więc rozwiązanie, które zadowoli wszystkich. Nikogo nie chcemy zmuszać do wprowadzenia opłat pod oknami - tłumaczą radni.
We wtorek w siedzibie przy ul. Manifestu Połanieckiego 36 w Gdańsku odbyła się sesja rady dzielnicy, na której radni dyskutowali nad uchwałą. Na spotkaniu pojawili się też mieszkańcy, którzy o planach radnych mogli dowiedzieć się m.in. z plakatów rozwieszanych na ulicach. "Nie zgadzasz się? Przyjdź, zaprotestuj" - zachęcali autorzy plakatów.

Ostatecznie, po burzliwej dyskusji radni 11 głosami "za" przegłosowali uchwałę. Jedna osoba była "przeciw", pozostali radni nie wzięli udziału w głosowaniu.

Opinie (455) ponad 20 zablokowanych

  • "Po to Bóg stworzył owce, abyśmy je strzygli!" (2)

    To cytat z filmu "Siedmiu Wspaniałych". Słowa wypowiedziane przez przywódcę bandy łupiącej bezlitośnie meksykańską wioskę. Chyba nazywał się Calvera. W Gdańsku owce same domagają się strzyżenia.

    • 13 4

    • u nas ten przywódca ma nazwisko na D ... (1)

      • 5 1

      • przywódczyni oczywiście , lokalna zresztą

        • 3 0

  • cyrk (3)

    leją do baku 300-1000 zł na miesiąc, a nie mogą zapłacić rocznie 120 zł abonamentu. Żart.

    • 12 15

    • Ja z moim pieskiem to jadam kolację za tysiaka.

      • 2 2

    • A ja leję do pisuaru. (1)

      I muszę za to zapłacić 2 złote!!!

      • 5 2

      • ale masz twardą psychikę

        • 6 0

  • Kłamstwo

    Nie chcę płatnego parkowania.

    • 18 10

  • Każdy szuka oszczędności. (5)

    Na dworcu we Wrzeszczu jest płatna toaleta. Sto metrów dalej jest Galeria Bałtycka a tuż przy dworcu Metropolia z toaletami bezpłatnymi. Z której toalety skorzystasz? Podobnie jest z miejscami parkingowymi.

    • 15 3

    • (4)

      Rozjechany trawnik kosztuje. Rozjeżdżony chodnik kosztuje. Zajęcie pasa drogowego kosztuje. Szukanie wolnego miejsca kosztuje. Hałas, wycieki oleju, pyły i spaliny w powietrzu kosztują.
      Dlaczego więc parkowanie miałoby być bezpłatne?

      • 6 5

      • (3)

        * rozjechany trawnik - koszt 0 zł, bo nie trzeba dbać jeśli jest rozjeżdżony więc paradoksalnie miasto zyskuje-nie ma koszenia i grabienia;
        * rozjeżdżony chodnik - koszt odbudowy znacznie mniejszy niż budowa nowego miejsca parkingowego, więc znowu miasto zyskuje
        * zajęcie pasa drogowego - absurd, nie kosztuje kompletnie nic, bo ten pas drogowy już jest zbudowany, co więcej miasto zyskuje na ludziach którzy z niego korzystają, bo parkując idą coś załatwić, kupić itp itd, więc płacą pośrednio miastu podatki;
        * szukanie miejsca - kosztuje tylko szukającego, miasto nic nie traci a zyskuje podatki z paliw i stacji benzynowych
        * hałas i pyły- kogo kosztuje? Co miasto z tym robi i jaki jest koszt?
        * wycieki i spaliny - kosztuje tylko kierowcę bo ubywa płynów z jego pojazdu, które musi uzupełnić, czyli znowu - kupuje i płaci pośrednio podatki;

        • 4 8

        • udajesz człowieka znającego podstawy ekonomii (1)

          ale nie wykazujesz się znajomością prostego pojęcia: kosztu alternatywnego (inaczej: kosztu utraconych możliwości).

          • 4 3

          • Ty natomiast udajesz, że wiesz o czym mówisz. Przedstaw proszę jakie są koszty alternatywne.

            • 3 0

        • Koszty to nie tylko złotówki.

          Rozjechany trawnik to błoto na butach, zapchane studzienki deszczowe, większe skutki deszczy nawalnych a potem kurz w powietrzu po wyschnięciu błota na jezdni, większy upał latem itd.
          Rozjeżdżony chodnik to ograniczenia w poruszaniu się osób pieszych (czas, komfort i bezpieczeństwo) i koszt naprawy.
          Zajęcie pasa drogowego to koszt alternatywny - brak wpływów za usługę na którą jest popyt.
          Szukanie miejsca sprawia, że spada produktywność mieszkańców tracących czas co wobec minimalnych dochodów ze sprzedaży paliwa sprawia, że miasto z pewnością netto traci.
          Hałas i pyły to koszty zdrowotne, niższa jakość życia a to też ma wartość.
          Wycieki i spaliny to degradacja środowiska naturalnego co również kosztuje np. zdrowiu mieszkańców, konieczności utrzymywania separatorów w instalacjach deszczowych, ochrona wód i gruntów przed skażeniem itd.
          Jest jeszcze wiele kosztów pośrednich, które wynikają choćby z tego że dostępną przestrzeń można wykorzystać znacznie wydajniej niż na stojącą 95% czasu kupę złomu.

          • 1 3

  • Na Uczniowskiej przy salonie VV urządzili sobie dziki parking. Proszę o interwencję. (5)

    • 6 13

    • I co ci to przeszkadza w takim miejscu? (2)

      • 5 5

      • Niemiecki koncern robi sobie salon, a już o miejscach parkingowych dla pracowników nie pamięta? (1)

        Ten dziki parking musi zniknąć, bo rozjadą niedługo dosłownie wszystko.

        • 1 2

        • To straszne!

          Przecież Uczniowska to taka reprezentacyjna ulica, prawie jak Świętonańska w Gdyni! Masa turystów, kafejek i biznesowych miejsc spotkań prezesów.

          • 2 0

    • a w Ameryce biją murzynów , sorry - afroamerykaninów .... (1)

      • 3 1

      • Jest teraz zupełnie odwrotnie!

        • 0 2

  • Bzdura (1)

    Mieszkańcy wcale nie chcą strefy płatnego parkowania, chce tego rada dzielnicy która w tajemnicy przed mieszkańcami przegłosowała uchwałę.

    • 17 10

    • zauważ, że mieszkańcy mają różne poglądy

      rada dzielnicy składa się z mieszkańców.

      • 3 5

  • Płatne miejsca postojowe? Dobrze, ale najpierw inwestycje! (1)

    Jak mam płacić to poproszę o zatoki z wydzielonymi miejscami do postoju! Nie zabieranie na płatny parking pasa drogowego, nie malowanie miejsc postojowych na chodnikach!

    • 16 5

    • jakie zatoki zbudujesz kosztem chodnika szerokiego na 2 metry?

      Pomyśl o potrzebach pieszych.

      • 1 1

  • Bzdura To artykul sponsorowany przez miasto. Tak sie lobbuje publike. Mieszkancy nie chca placic. Nie chca platnej strefy.

    • 18 5

  • to nie auta sa problemem (2)

    problem stanowi slabo rozwinieta komunikacja miejska, spozniajace sie tramwaje, rzadka czestotliwosc. miasto siega po raz kolejny do kieszeni podatnikow bo tak jest najlatwiej. mam wrazenie ze ta rada cala dziala pod dyktando miasta. Bo najłatwiej jest siegac do kieszeni mieszkancow.

    • 15 6

    • to nie auta są problemem

      problemem jest nadmiar aut i nadmiar skłonności do korzystania z nich nawet na krótkie odległości. Problemem jest coraz większa liczba osób zmieniających swoje miejsce zamieszkania na osiedla podmiejskie, co wydłuża odległość z domu do pracy.

      • 3 1

    • tylko urzędnicy !!

      • 1 0

  • wszystkie miejsca bez wyjatku powinny byc płatne a parkowanie na trawnikach karane bezlitosnie. (2)

    Ale nie wszystkie takie rady sa np. ta na przymorzu doprowadziła do zniszczeń zieleni i popiera parkowanie na chodnikach i trawnikach!

    • 7 12

    • Popieram

      Mandat i praca społeczna przy sadzeniu zieleni.

      • 1 1

    • ojeju jeju biedny trawniczek

      to tylko pokazuje, że jest niewystarczająca ilość miejsc parkingowych. Upychając i docieśniając przestrzeń bez budowy nowych miejsc tak to będzie wyglądać. Może od razu zróbmy pilotażowe miasto w PL bez samochodów. Niech wszystkie dostawy, taksówki i podróże miejską komunikacją będą na rikszach.

      • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane