Fakty i opinie

Wspólny bilet dla Trójmiasta: 150 zł miesięcznie, 75 zł ulgowy

Najnowszy artukuł na ten temat

Wspólny bilet za 150 zł będzie, ale nie wiadomo kiedy. Termin 1 stycznia nierealny

Na wspólnym bilecie będzie można jeździć na terenie 14 gmin Obszaru Metropolitalnego.
Na wspólnym bilecie będzie można jeździć na terenie 14 gmin Obszaru Metropolitalnego. graf. Trojmiasto.pl

150 zł za bilet na SKM, PKM oraz komunikację miejską w Gdańsku, Gdyni, Sopocie i Wejherowie. Po wielu latach w całym Trójmieście w końcu ma zacząć działać wspólny bilet - być może od 1 lipca 2020 r. Decyzja w tej sprawie zapadnie prawdopodobnie w środę.



Użytkownicy naszej aplikacji wiedzą o tym od dawna!

Pobierz aplikację: Android | iPhone


Czy skorzystasz z biletu za 150 zł na całe Trójmiasto i metropolię?

tak, ponieważ podróżuję między kilkoma miastami 48%
ja nie, ale znam wiele osób, którym ułatwi to podróże 30%
raczej nie, bo to i tak za drogo 11%
nie, zawsze wybiorę samochód 11%
zakończona Łącznie głosów: 6654
Zaznaczmy: to na razie propozycja, ale poważna. Z naszych informacji, potwierdzonych w kilku źródłach wynika, że popierają ją Gdynia, Sopot oraz samorządowe stowarzyszenie Obszar Metropolitalny Gdynia Gdańsk Sopot.

Samorząd województwa się waha. Stanowiska Gdańska nie znamy.

Aktualizacja: kilka minut po publikacji naszego artykułu, prezydent Gdańska, Aleksandra Dulkiewicz wyraziła się o inicjatywie pozytywnie:

- Mamy to Kochani! - napisała na swoim profilu FB.

Szczegóły propozycji zostaną zaprezentowane 12 lutego podczas spotkania członków Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej (MZKZG).

My przedstawiamy je już dziś.

Wspólny bilet: 150 zł miesięcznie



Wspólny bilet na wszystkie środki komunikacji miejskiej i kolejowej (SKM, PKM, Polregio) będzie obowiązywał w 14 gminach, wchodzących w skład Obszaru Metropolitalnego. Miesięczny bilet normalny będzie kosztował 150 zł, a ulgowy 75 zł. Gminy będą też solidarnie i proporcjonalnie ponosić koszty dopłat dla przewoźników.

- Wprowadzenie ujednoliconego biletu i - przede wszystkim - ujednoliconej taryfy to wydarzenie epokowe, które nie dzieli, a łączy i buduje prawdziwą metropolię. Bardzo się cieszę, że w sprawę zaangażowanych jest tyle podmiotów i nie ma podziałów na małe i duże Trójmiasto, wszyscy działamy wspólnie - mówi Jacek Karnowski, prezydent Sopotu.

Koszty jeszcze nieznane, prawdopodobny termin: 1 lipca 2020 r.



Na razie nie wiadomo, ile poszczególne gminy miałby kosztować ten pomysł. Przypomnijmy, że szacunkowy koszt wprowadzenia wspólnego biletu SKM, PKM i ZTM tylko w Gdańsku wynosi ok. 6,5-9,4 mln zł.

Rozszerzenie propozycji na całe Trójmiasto i ościenne gminy będzie z pewnością dużo droższe. Oficjalne stanowisko magistratów mamy poznać najpóźniej w środę.

Nie wiadomo także, kiedy taki bilet mógłby zacząć obowiązywać. Wymaga to nie tylko decyzji politycznej przedstawicieli zainteresowanych gmin, ale także zgód rad miasta lub rad gmin poszczególnych samorządów.

Obniżka ceny o 80 zł



Jeśli wspólny bilet za 150 zł wszedłby w życie, pod dużym znakiem zapytania stanie oferta Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej. W tej samej cenie oferuje on obecnie bilety łączące ofertę komunikacji miejskiej z kolejową tylko na terenie Gdańska i Sopotu lub Gdyni i Sopotu.

Rozkłady jazdy: tramwaje, autobusy, trolejbusy i pociągi


Aby podróżować wszystkimi środkami transportu na terenie całego obszaru MZKZG obecnie trzeba zapłacić aż 230 zł miesięcznie. To o 80 zł więcej, niż propozycja nowego biletu.

Zmiana w stosunku do sytuacja z końcówki 2019 r.



Przypomnijmy: pod koniec 2019 r. Gdańsk poinformował, że w porozumieniu z samorządem województwa pomorskiego, wprowadzi wspólny bilet na komunikację wszystkimi środkami komunikacji zbiorowej - także na trasach SKM i PKM - na terenie całego miasta. Za taką możliwość pasażerowie zapłacą od kwietnia br. 99 zł miesięcznie.

Prezydenci Gdyni i Sopotu poczuli się wówczas dotknięci, że propozycję ogłoszono bez ich udziału i nie objęła ona ich miast.

Fala wciąż aktualna



Warto dodać, że opisana przez nas propozycja jest niezależna do trwających prac nad wdrożeniem wspólnego systemu sprzedaży biletu Fala. Obecnie trwa drugi przetarg na wykonawcę tego systemu. Otwarcie kopert z ofertami ma nastąpić z końcem marca.

Opinie (481) 8 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • nieźle (11)

    • 159 18

    • w Warszawie bilet na wszystko metro, autobusy, tramwaje, rower, skm kosztuje 100 zł (7)

      tutaj ma kosztować więcej?!?

      • 20 17

      • To sp...j do Warszawy. (3)

        Nie będziemy tęsknić.

        • 24 20

        • Mowa miłości wyborcy PO KO:) (1)

          • 10 22

          • ti, ti, obludniczku

            • 3 3

        • Nie napinaj sie bo ci stringi pękną ......albo co gorsza rdzeń ci się przegrzeje.

          • 2 4

      • No właśnie też się zdziwiłem, że jak ze śmieciami.

        Moim zdaniem grubo. Może się opłacać tym, co jeżdżą na miesięczne np. Gdynia +SKM+Gdańsk, a tak to jakoś pojechali z mieszkańcami jak ze śmieciami.
        Wszędzie na świecie za kupowanie na wszystko, ma się jakąś korzyść, ale tutaj zdzierają jak eskimosi.

        • 5 11

      • W Gdansku na wszystko za 99zl

        I to jeszcze przy skm które nie jest samorządowe jak w Warszawie

        • 6 0

      • nie KŁAM i nie naciągaj -

        w samej tylko Wawie w strefie 1 to normalny miesięczny: 110zł
        w ofercie Wspólny bilet ZTM-KM-WKD miesięczny strefa: 1+2 - normalny: 180 zł

        • 1 0

    • fatalna komunikacja od tego nie poprawi się

      awarie, cięcie kusów, opóźnienia...

      • 12 11

    • "wydarzenie epokowe, które nie dzieli, a łączy" to takie antypisuarowe ze az nie wiem czy czegos noca nie uchwala zeby to zablokowac

      • 7 6

    • macie ten burdel gratuluje tej prezy dentce

      to jedyne co macie w komunikacji po 20 latach rozkladu.

      • 0 4

  • Czyli można było wprowadzić wspólny bilet (37)

    Wynika z tego że można było wcześniej wprowadzić wspólny bilet i to tańszy o 80 zł! Gdyby nie Gdańsk który widać zmusił Gdynię, Sopot do myślenia o wspólnym bilecie to dalej byśmy czekali latami.

    • 420 47

    • Teraz to chyba już trzeba

      20 lat obietnic bez pokrycia, ktoś w końcu wyszedł przed szereg i zmobilizował środowisko.

      • 50 0

    • Nie rozumiesz słowa "propozycja"

      • 12 6

    • warto przypomniec, ze wspolny bilet storpedowal lata temu Adamowicz (17)

      potrzebowal wplywow za bilety z gdanskiego zkm by zaciagac kredyty....

      • 46 36

      • ty (5)

        Ty głupi jesteś, nie?

        • 18 26

        • Ty chyba też, co? (4)

          Jak nie masz konkretnej odpowiedzi, a masz kompleksy to nie obrażaj przedmówcy. Nie wszyscy w Trójmieście popierali tego złodzieja.

          • 25 17

          • (3)

            ja tez balbiny za to nie popieram

            • 1 9

            • No, a Balbina trzyma z Bolkiem i spółką. (2)

              Razem nas sprzedali w 1989 r.

              • 8 8

              • raczej nie...

                Ciebie raczej nie, bo kto by Cię tam kupił frustracie.

                • 7 2

              • a JArek+ kupił? (willę po bohaterze 1920r.)

                budynek na nowogrockiej PiS sobie umorzył - teraz sprzedaje za miliony jako Srebrna spółka ... a kasa do podziału na "te nagrody nam się po prostu należały"
                tak się robi poPiSowo złote interesy w Polsce.

                • 1 0

      • (8)

        Prawie masz rację. Owszem powiedział NIE sponsorowaniu komunikacji publicznej w gminach ościennych - Kolbudy, Żukowo, Pruszcz Gd. miasto i gmina wiejska. Żadna z tych gmin nie chciała się dołożyć do linii jeżdżących po ich terenie. Z Sopotem nigdy nie było takiego problemu. A ta dalej na północ osada rybacka w ogóle nie wie co to komunikacja miejska.

        • 32 20

        • (1)

          Typowa "obiektywna" wypowiedź, w obraźliwym tonie.
          Niezbyt prawdziwa i niewiele mająca wspólnego z wypowiedzią Przedmówcy.
          Co do ZKM Gdynia: niewiele widać wiesz o komunikacji w Gdyni, tak więc lepiej nie komentuj, bo się ośmieszasz.

          • 22 9

          • A cóż cię tu obraziło? Typowa obiektywna odpowiedz sledzia.

            • 4 15

        • owszem gdyby nie to że Gańsk wkońcu sie zdecydował na samodzielny miejski bilet z opcja skm/pkm w cenie. (3)

          To Szczurek i jeszcze jego 3 następne pokolenia nie zrobiły by ten bilet był dla trojmiasta

          • 14 9

          • Ciekawa wypowiedź. Ale w jakim to języku?

            • 9 4

          • Gdyby nie Gdańsk to już (1)

            Dawno byłby wspólny bilet a co do tej propozycji to Gdańsk nie miał z tym nic wspólnego inne miasta się dogadaly i zaprosiły Gdansk a nie odwrotnie

            • 2 2

            • inne miasta ???

              to gdzie chociażby Wejherowo... Reda i Rumia?
              - tylko wtedy taki bilet metropolitalny miałby tu sens!!!

              • 0 0

        • Ty to dopiero jestes dzban!

          Do komunikacji miejskiej w Gdyni, jeszcze wam daleko... Jakieś 10 lat.

          • 8 4

        • Biorąc pod uwagę jakość komunikacji miejskiej w Gdańsku i w Gdyni, trudno traktować Twoją wypowiedź poważnie.

          • 4 1

      • Wpływy za bilety niezbędne do zaciągania kredytów? (1)

        Nic już mnie nie zdziwi, ale zawsze taka głupota będzie budzić politowanie.

        • 6 3

        • zdolność kredytowa...

          rzecz dla niektórych nie do pojęcia...

          • 2 0

    • Spokojnie ... do lata jeszcze trochę czasu zostało (2)

      Zaraz sie ktoś wysypie i zacznie sie cyrk od nowa.

      • 18 1

      • lepiej w dziupli za kukułkę

        niżli Gdańsk mieć za spółkę

        • 15 10

      • Do lata będzie inflacja,jakieś nowe koszty i bilet będzie kosztował 250 ,jak zawsze.

        • 6 2

    • (12)

      Założona z góry teza?
      Nic nie wynika. Owo "myślenie" trwa od lat, dziełem Gdańska jest głównie dziwaczna nazwa jw.: Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej - bo Trójmiasto w nazwie było nie do przyjęcia. No i Gdańsk tradycyjnie nie przejmuje się zbytnio resztą metropolii, chociaż akurat wielkość sieci komunikacyjnej ZTM Gdańsk i ZKM Gdynia jest podobna.

      • 18 9

      • (5)

        moze wreszcie ludzie przeciwstawia sie propagowaniu pisuarowej kultury dzielenia, ktora tylko niszczy

        • 11 13

        • A KODowcy nie dzielą tylko częstują przeciwników cukierkami. (4)

          • 5 13

          • (3)

            gdyby nie bylo niszczycielskiej falangi pisiorskiej nie byloby kodu

            • 10 2

            • Klakier gdańskiego układu? (2)

              • 1 8

              • (1)

                nie, a co?

                • 2 2

              • Jajco

                • 0 4

      • Nie, było odwrotnie (5)

        Nazwa miała być "Metropolitalny Związek Aglomeracji Gdańskiej" bo aglomeracja gdańska to także Pruszcz, Żukowo, Wejherowo itp. To jest nazwa przyjęta w specjalistycznych publikacjach czy się to komuś podoba czy nie. To Gdynia uparła się na Zatokę, byleby tylko nazwy znienawidzonego Gdańska nie było. Kto tu ma kompleksy.

        Może zacznijcie rozliczać swoje władze z działań - lotnisko za 140 mln, największa afera samorządowa od lat, i nic. Choć nawet Michael O'Leary z Ryanaira wypowiadał się, że jest ono bez sensu. Upadek jakiegokolwiek handlu przez zgodę na postawienie hipermarketu w centrum miasta. Zero poważnych inwestycji od lat. Spadek liczby mieszkańców rok rocznie (a w Gdańsku co roku ich wzrost!)

        • 21 12

        • napisz, tak dla odmiany raz cos z sensem

          • 9 10

        • I znowu nerwica na punkcie Gdyni... Ten sam styl od lat.
          W każdym razie:
          Jak widać Gdańsk w owej nazwie pozostał.
          Nie wiem, jakie specjalistyczne publikacje czytasz - być może własne.
          Cena lotniska widać wciąż rośnie...
          I argument o liczbie mieszkańców - no cóż, jeżeli jakieś miasto w Trójmieście ma pod tym względem problem na przestrzeni ostatnich 30 lat to Sopot.

          • 8 6

        • (2)

          Liczba mieszkańców (wg ogólnie dostępnych źródeł):
          Gdańsk: 469 053 (1987) - 466 631 (koniec 2018)
          Sopot: 48 203 (1988) - 33 500 (koniec 2017 wg UM Sopot)
          Gdynia: 249 541 (1987) - 246 309 (koniec 2018)
          Zatem? Gdańsk, Gdynia bez większych zmian, Sopot spadek o ponad 30%.

          • 5 0

          • Sprawdź ostatnie 5 lat

            • 2 4

          • informuje: w Gdańsku w 1996-1997 było też ok. 460 tys. mieszkańców....

            Byłam wtedy na bieżąco z lokalną statystyką, także wcale w mieście prawdziwych mieszkańców nie przybywa. Włodarza nie mają się czym szczycić, a deficyt mieszkaniowy jak był, tak jest. Tylko niektórzy prominenci mogą sobie pozwolić na 7-8 mieszkań :)))))))))))))))))))))

            • 3 3

    • bzdura

      Sprawdź fakty, zanim napiszesz coś równie durnego.
      Gdańsk sobie może zmuszać co najwyżej swoich mieszkańców do wyższych opłat za śmieci...

      • 4 1

  • Ciekawa inicjatywa. (13)

    Mam nadzieję, że zostanie doprowadzona do końca, a władze Gdańska nie obiorą innej ścieżki.

    Ewentualne wyłamanie się prezydent Dulkiewicz z tej inicjatywy (o ile pamiętam Gdańsk miał często inne wizje na wspólny bilet) będzie błędem, który przekreśli jej karierę polityczną. (I mówię to jako osoba, która oddała na nią swój głos).

    Trójmiasto jest jednym organizmem, brak wspólnego biletu to absurd.

    • 151 65

    • Bardzo cieszę się, że Prezydent Dulkiewicz wypowiedziała się pozytywnie o inicjatywie.

      • 18 2

    • Gdańsk miał inne wizje? To raczej Szczurek zawsze stawał okoniem przez swoje kompleksy (6)

      i przy budowaniu metropolii (jego śmieszna NORDA) i przy innych sprawach.

      • 23 5

      • (5)

        Akurat nie w temacie komunikacji. To właśnie Gdańsk faktycznie miał inne wizje - np. szybki tramwaj na lotnisko (zamiast PKM) i problemy z biletem sieciowym (stąd oferta MZKZG).
        A metropolia to nie dyktat stolicy regionu kosztem całej reszty - szczególnie, że Gdańsk to nie Kraków i nie stanowi w tej metropolii większości (cała metropolia to ok. 1100 tys. mieszkańców).
        A skoro do "śmiesznej" NORDY należy północna część województwa, to może to dowód na fakt, że potrzeby tej części są ignorowane?

        • 10 9

        • Jakie problemy z biletem sieciowym? (4)

          Ty korzystasz w ogóle z komunikacji? Gdańsk to nie Kraków ale jest największym miastem aglomeracji, zdecydowanie większym od każdego innego. Jest jego gospodarczą, społeczną i naukową lokomotywą.

          • 11 5

          • (3)

            Tak, korzystam - w Gdańsku, Gdyni plus SKM/PKM na dokładkę. Za to Ty najwyraźniej nie korzystasz z gdyńskiej.
            Sieci komunikacyjne ZTM Gdańsk i ZKM Gdynia są podobne wielkością - ba, niegdyś gdyńska była większa (nie wiem jak wygląda to obecnie); i nie ma coś się z tego powodu obruszać, bo to fakt.
            Gdańsk jest stolicą metropolii, ale pod względem ilości mieszkańców nie stanowi nawet większości - to zupełnie inna sytuacja niż w przypadku Krakowa czy Łodzi. Stąd ignorowanie potrzeb Gdyni, tzw. Małego Trójmiasta czy ogólniej regionu jest na dłuższą metę krótkowzroczne.

            • 6 8

            • Każdy, kto pisze nie o liczbie, a o ilości mieszkańców, jest i**ota. (2)

              • 3 5

              • Tu ortokommando miało rację

                Szkoda, że sam nie potrafi odmienić ostatniego słowa własnej wypowiedzi...

                • 0 1

              • I to się nazywa rzeczowa polemika.

                • 0 1

    • 3miasto? (2)

      To wymysł warsxawki. To zawsze odrębne byty. Kulturowo, obyczajowo, mentalnie

      • 8 21

      • Za to stawianie wszędzie płotów, to raczej wymysł przybyszy ze wsi...

        ... którzy czuli się w miescie zagubieni i na gwałt potrzebowali "oznaczyć" teren. Stąd się wzięły wszystkie animozje na tle dzielnicowym, dawniej osiedlowym.

        Stąd też ta cała "nienawiść" między kibicami klubów.

        Ograniczony umysł potrzebuje granic, zdrowy nie.

        • 16 4

      • idz stad macicielu

        • 6 0

    • Gdyby nie Gdańsk to by tego w ogóle nie było

      • 5 7

    • Brak jednego głosu.

      Otrzeźwienie jednego leminga jak i jedna jaskółka wiosny nie czynią. Jest was całkiem sporo lemingusy :-D

      • 0 0

  • (5)

    Jak się chce to można!

    • 86 20

    • (2)

      Pocaluj się w łokieć skoro można.

      • 2 5

      • ale po co?

        • 1 1

      • To, że można...

        Nie znaczy, że chce się.

        • 1 0

    • Raz na rok, to i kura pierdnie

      • 6 0

    • Winda windzie sznura nie przegryzie.

      • 1 0

  • (17)

    Gdynia nie chce mieć nic wspólnego z Gdańskiem.
    Nie dla wspólnego biletu!

    • 28 406

    • Panie Wojtku

      Proszę się napić meliski

      • 40 3

    • A my

      My z tobą też nie.

      • 22 1

    • Zamknij twarz (1)

      Ty nie jesteś cała Gdynia

      • 44 0

      • to pisior, dlatego szczuje, taka jest moja opinia

        • 13 6

    • I trafił się GAmoń

      • 22 2

    • Gdynia chce mieć wspólny interes z Gdańskiem (2)

      Nie rozumiem tych głupich animozji. Stanowimy jeden organizm, fajnie zorganizowany. Po co budować mury? Te nacjonalistyczne hasła o ostrych podziałach powinny być karane

      • 52 1

      • Nie ma żadnych podziałów, moja rodzina żyje tu od pokoleń, urodziłem się tu i największe "podziały" tworzą

        ci co tu nie tak dawno zamieszkali...

        • 15 2

      • nie ma zadnych animozji, to kilku gimbazopodobnych probuje na forum wykreowac sztucznie zjawisko

        • 8 2

    • co jest dobre w gdyni?? bilet do gdanska (1)

      • 13 17

      • Co jest dobre w Gdańsku? Widok na Gdynię.

        • 10 10

    • Nie karmić trolla.

      • 11 3

    • szczurek to ty napisałeś?

      • 8 3

    • Mosz tukej kilofik i sie ci*lnij w łeb.

      • 2 0

    • zjeżdzaj do Twojego bialegostoku

      • 5 4

    • Nie wierzę

      Tytojednakdebiljesteś

      • 3 0

    • Mów za siebie

      • 2 0

    • Nie dla Ciebie chyba :)

      • 1 0

  • haha kolejny przykład ze taniej szybciej i wygodniej jest nawet 20 letnim blachosmrodem niz komunikacją miejską (29)

    Tak właśnie promują komunikacje w trójmieście a raczej ograniczają do niej dostęp!!

    • 76 158

    • czyżby?! (21)

      nie wiem, jak to policzyłeś/aś, ale mi wychodzi, że przejazd z Gdańska do i z powrotem z Wejherowa rzeczonym blachosmrodem kosztuje min. 40-50 zł za dzień. Liczę tylko i wyłącznie paliwo.

      • 30 7

      • Chyba (19)

        jakimś potworem z silnikiem 4.0 Ci wyjdzie tyle na dzień.

        Ja dojeżdzam do Gdyni z pewnej wioski zwanej Bojanem, mam do pracy i z powrotem 24 km. Wychodzi na dzień około 7,5 zł. Czyli miesięcznie akurat cena biletu. Tylko jak już dorzucę do tego małżonkę to przestaje mi się ten bilet opłacać, już nie wspominając o fakcie że ościenne miejscowości na zachodzie Gdyni mają komunikację na poziomie PKSu w latach 70. Ale ja nie narzekam to był mój świadomy wybór:)

        • 20 26

        • Nie chcem ale muszem

          • 5 0

        • No czas ci wieśniaku przywalić odpowiednie ceny za wjazd i parkowanie twoim rzęchem do Gdańska (5)

          Zaczynam popierać strefę w całym mieście,z ulgami (bardzo dużymi) dla mieszkańców strefy. Skończą się takie jazdy cwaniaczków,co uciekli na wieś,bo skąpili na cenie chaty,ale drogi do miasta i komunikację to chcą jak w mieście i niech jeszcze miasto (a nie ich sołtys/wójt) za to zapłaci!

          • 35 21

          • Dlaczego uciekli moze sie tam urodzili. (1)

            Więcej empatii...widzę żeś typowy Polak co by drugiemu źle zyczyl

            • 7 6

            • Nie! To nie jest typowy Polak ...

              ...to zwyły cham, i tyle.

              • 1 1

          • Wyobraź sobie (2)

            że moi rodzice wyprowadzili się ponad 20 lat temu z Gdyni do Bojana, moja rodzina mieszkała w Gdyni jeszcze przed wojną. Więc małostkowy człowieczku przestań wyzywać mnie od wieśniaków. Możesz mieszkać w samym śródmieściu Warszawy, Gdańska czy Nowego Jorku, a słomy z butów bo taki poziom aktualnie zaprezentowałeś twoje potomstwo przez kolejne 5 pokoleń się nie pozbędzie.

            • 12 10

            • No ale przecież Bojano (1)

              to wieś, więc o co Ci chodzi?

              • 2 1

              • Jak u Ciebie w domu używa sie takich określeń na codzien w stosunku do innych to współczuje.

                • 0 1

        • Stojąc w korkach spalanie 5 l / 100 ? Nic tylko gratulować :) (2)

          • 23 2

          • gaz albo od Ruska ;-)

            • 2 0

          • No i chyba jeździ na Karwiny, skoro ma 12 km w jedną stronę.

            W okolice centrum najmniej zakorkowaną trasą jest o połowę dłużej. Sama cena "netto" przejazdu jest zaniżona m/w o połowę. Oczywiście samochód dostał za darmo, przeglądów robić nie musi, samochód się nigdy nie psuje i nie wymaga żadnej konserwacji, parkuje na trawniku więc za parkowanie nie płaci, ubezpieczenia są dla słabych. O ile robiąc typowe 15k rocznie wyda na paliwo 5-6 tysięcy, trzeba by doliczyć dla względnie nowego i niepsującego się pojazdu (powiedzmy 4-latek średniej klasy) przynajmniej tysiąc rocznie na przeglądy, dwa na ubezpieczenie i 4k na średnioroczną utratę wartości. I nagle z podróży za 7,5 zrobiło się 35.

            • 2 0

        • (2)

          To ile dni ma miesiąc? 20? Bo tak mi się wydaje, że nawet luty jest jakby dłuższy.

          • 7 7

          • on do pracy jeździ tylko ato włanie 20 dni, you played yourself boomer

            • 9 4

          • Nie wszyscy jak ty musza pracowac w soboty i niedziele.

            • 0 0

        • Też tak jeżdżę a mam tylko 9 kilometrów, na Osowę pasowała by PKM z Karwin gdyby jeździła co 15 minut.

          • 4 2

        • Zapomniałeś poloczyć masę rzeczy (1)

          Choćby koszt zakupu auta: plan minimalny to 40000 na 20lat czyli 2000 rocznie. Do tego naprawy kolejne 2000 zl na rok. Do tegp ubezpieczenie 1000 zł (jeśli masz zniżki). Przyda się jeszcze eksploatacja - wymiana opon 2x w roku, nowe opony 2 komplety co 5 lat, płyny, myjnia - spokojnie kolejne 1500 zł rocznie. I jeszcze parking płatny na mieście - nie tylko publiczny ale też w galeriach.

          I gdzie tu twoje 7 złotych?

          • 22 6

          • Może i miałbyś rację, ale ...

            ...życie nie kończy się na dojeżdżaniu do/z pracy. Nikt (no może prawie nikt) nie kupuje samochodu tylko po to, żeby dojeżdżać do pracy. Jest to wygodny, niezależny (...) środek transportu.

            • 4 0

        • Ty masz 24 km w dwie strony.... (2)

          A on 110 albo 120 zależy w jakiej dzielnicy Wejherowa mieszka i w jakiej dzielnicy Gdańska pracuje, więc porównanie niezbyt adekwatne. Jemu wyjdzie 40-50 zł w zależności od korków i spalania. Ale czas żeby żyć też jest ważny i dwie godziny dłużej w drodze komunikacja miejska to dużo.

          • 8 2

          • ok, ale jest czas na np. poczytanie książki :) (1)

            wieeeem, to takie niedzisiejsze, ale ja wolę poczytać książkę aniżeli wkurzać się na głupoli, którzy zajeżdżają drogę albo muszą nakręcić filmik z wypadku i jadą 5 km/h

            • 3 2

            • No spoko. Ja wolę posiedzieć w

              komforcie, cieple, z ulubioną stacją radiową. I korki jakoś szczególnie mnie nie wkurzają, a na pewno o wiele mniej niż opóźniona SKM, czy autobus, który odjechał przed czasem.

              • 2 0

      • Przyznaj sie to ty chyba czołgiem po miescie jedziesz :)

        • 1 1

    • widac ze urzedasy ruszyły do głosowania mimo ze sami nie skorzystają

      • 9 3

    • 150zł to w trzy dni wydasz na paliwo.

      • 12 9

    • Taniej samochodem??

      Chyba z napędem nożnym jak u Flinstonów. Wychodzi trochę ponad 7 PLN na dzień przy założeniu korzystania tylko w dni robocze. Jak masz sposób jak jeździć na trasie np. Z Gdańska do Gdyni i z powrotem codziennie to daj znać, chętnie skorzystam z patentu

      • 13 4

    • No niesamowite juz widze te tłumy co zostawiaja auta pod domem albo je nawet złomują bo bilet za 150 zł ich przekonał haha (2)

      Tylko ze tego widać na ulicach nie bedzie a przeciwnie rok w rok będzie o20 % więcej aut w trójmieście! I tak właśnie jest od kilku lat!

      • 7 4

      • nie koniecznie (1)

        ilość ludzi rzeczywiście rok do roku rośnie, ale wystarczy, że zatrzyma się wzrost aut na ulicy, albo osiągnie ona masę krytyczną. Ja w zeszłym roku zacząłem posiadając auto korzystać z KM lub roweru do samej pracy, a po pracy autem do sklepów itd.

        Po jakimś czasie do sklepów dla oszczędności czasu zacząłem chodzić wracając z pracy i podobnie żona. Obecnie auto stało się zbędne i je sprzedaliśmy, bo się marnowało. I teraz jak potrzebujemy bierzemy auto na minuty.

        • 1 0

        • Ja także przesiadłem się na rower. Zaoszczędziłem dużo kasy ale znaczący jest też fakt że nie muszę pachnieć w robocie ;). Z komunikacji nie korzystam bo w godzinach których jeżdżę zwyczajnie nie da się do niej wsiąść. Więc rower to fajna alternatywa.

          • 0 0

    • jak zawsze fajna sonda i posty wazeliniarzy urzedasów dzieki temu ze bilet jest za drogi z ulicy moze zniknie jedno lub 2 auta

      no ale w sondzie 50 % mniej czyli 3 tysiące aut mniej na ulicach hahaha akurat

      • 0 0

  • Ile kosztuje obecnie miesięczny bilet na PKM? (6)

    Powiedzmy że odcinek - Lotnisko - Gdynia Główna?

    • 21 10

    • 130.

      • 14 0

    • (2)

      A zostanie bilet Gdańśk/Sopot - 88 ziko ?

      • 6 0

      • (1)

        Będzie podwyżka o 10 zł

        • 2 2

        • ale za te 10 zł dorzucą ZTM ?

          • 3 3

    • podobno cena jak za nieposortowane śmieci ze średniej wielkości metrażu

      • 2 1

    • Kupiem sobiem mniesięczny Gdynia -Lotnisko i pojadem latem na wczasy

      • 0 1

  • ale co z tego cyrku (12)

    jak jade 5km przez 50min ! 2 srodkami transportu i to praktycznie w centrum Gdanska? No niestety drodzy państwo jeżeli ma się CYRK to trzeba mieć też wozy do wożenia zwierząt, a nie tylko plakaty i bilety sprzedawać

    • 124 31

    • jaka to trasa

      bo nie wierze

      • 23 6

    • Popieram zapytanie (8)

      Jaka to trasa? Bo 5km jest do przejścia na piechotę w 50 minut, więc żeby przejechać te 5km komunikacją miejską w 50 minut, to trzeba naprawdę nieźle trafić...

      • 22 9

      • (1)

        Może być np. Kolorowa-Centrum

        • 6 4

        • to po co jedziesz do centrum skoro mieszkasz za miastem? To bez sensu

          • 11 11

      • (2)

        Na przykład z Jasienia do Gdańska Głównego.
        30 minut jazdy 167/168, 10 minut czekania na tramwaj i 12 minut jazdy.
        Jakby co, to służę codziennym logiem, ile to zajmuje.

        • 26 5

        • Ciekawe... (1)

          ...167 jedzie bezpośrednio do Dworca Głównego, 30 minut. Po więc przesiadać się na tramwaj?! I nie jest to 5 km, tylko 7,5 km.

          • 10 5

          • Moze pracuje na Przerobce albo na Politechnice

            • 8 0

      • Z Gdyni jest bliżej na lotnisko niż z Gdańska

        • 3 1

      • moja trasa to Jasień - Gumed, pewnie więcej niż 5 km, ale z buta tam nie dojdę raczej, a jadę ponad 1h autobusami plus przesiadki w jedna stronę, bo nie zawsze jest 168 i z buta

        • 15 0

      • Popierasz POpierasz

        Skoro piszemy z ip ztm-u

        • 0 0

    • do wożenia zwierząt są

      bydłowozy PESY

      • 2 6

    • Rower sobie kup

      Zdrowiej i szybciej. 20 minut i na miejscu. Zamiast marudzić

      • 2 2

  • No w końcu! (1)

    • 60 7

    • A na naszych stacjach benzynowych cuda cudeńka ropa staniala o ponad 20% w miesiąc a ceny na stacjach ani drgną

      • 1 0

  • Serio? XD (5)

    Tyle lat trwało ustalenie takiego banału? XD

    • 185 11

    • To je Trójmiasto, tego nie zrozumiesz.

      Plus mamy takiego jednego gagatka który zawsze wszystko torpeduje

      • 17 1

    • To znaczy niby już było, ale było strasznie drogie (3)

      230 złotych kosztowało i kosztuje nadal bilet na wszystko na całe MZKZG.

      • 6 1

      • Bez przesady, dla wejherowicza, który codziennie dojeżdża do Gdańska to nie jest jakas duża kwota. Problem jest gdy ktoś jedzie z granicy SopotGdańsk do granicy gdyniaSopot. Bo niby odleglosct nie duża, ale trzeba płacić tyle co wejherowiaczyk.

        • 4 2

      • (1)

        Niczego nie bylo. W kiosku na rogu nie dalo sie kupic wiec to tak jakby nie bylo. I prosze mi nie pisac o aplikacjach i stronach. Nie mam zamiaru na taki banal jak kupno biletu poswiecac wiecej niz kilka min miesiecznie, czyli tyle ile trwa wizyta w kiosku

        • 3 1

        • czyli uwazasz, ze wizyta w kiosku (xD) trwa krocej niz zakup biletu w aplikacji?

          • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.