• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wspólny bilet na komunikację miejską i SKM wreszcie przez Internet

Krzysztof Koprowski
22 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Bilet łączony pozwala za 140 zł na podróż komunikacją miejską w Gdańsku i Sopocie lub Gdyni i Sopocie oraz pociągami SKM, w tym kursującymi po trasie PKM. Teraz będzie go można kupić przez Internet. Bilet łączony pozwala za 140 zł na podróż komunikacją miejską w Gdańsku i Sopocie lub Gdyni i Sopocie oraz pociągami SKM, w tym kursującymi po trasie PKM. Teraz będzie go można kupić przez Internet.

Bilet łączony metropolitalny i Szybkiej Kolei Miejskiej można wreszcie kupić przez Internet. Nie będzie trzeba też nosić ze sobą dwóch biletów - wystarczy jedynie karta miejska. Nowa opcja zakupu działa od wtorku, 22 marca.



Czy korzystasz z opcji zakupu biletu okresowego przez Internet?

Przypomnijmy, bilet łączony to bilet okresowy (miesięczny), który umożliwia podróżowanie Szybką Koleją Miejską oraz komunikacją organizowaną przez Gdańsk i Gdynię w cenie niższej, niż gdybyśmy kupowali dwa bilety osobno.

Bilet łączony dotychczas składał się de facto z dwóch dokumentów: pierwszym był bilet metropolitalny w niższej, promocyjnej cenie, kodowany na karcie miejskiej, drugim - bilet papierowy na podróż koleją.

Czytaj też: Miesięczny bilet łączony na Trójmiasto od lutego

To mało praktyczne rozwiązanie na szczęście przeszło już do historii. Od wtorku bilet łączony jest kodowany w całości na karcie miejskiej, a tym samym jego zakup, podobnie jak i innych biletów okresowych, jest możliwy poprzez stronę internetową.

- Na stronie internetowej znajduje się aktywna ikona SKM, kliknięcie w którą umożliwia zakup części kolejowej biletu łączonego. Nowa funkcjonalność, czyli zapisanie części kolejowej na karcie elektronicznej, umożliwi również odtworzenie całego biletu na wypadek utraty karty - mówi Krzysztof Nalewajko, kierownik ds. funkcjonowania biletu metropolitalnego z Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej.
- Z biletem łączonym za 210 zł, tańszym o 30 zł od odpowiadającego mu funkcjonalnie biletu metropolitalnego, można poruszać się autobusami, tramwajami, trolejbusami i koleją - zarówno PKP SKM w Trójmieście, jak i Przewozami Regionalnymi, po całym obszarze MZKZG. Bilet obowiązuje między Luzinem a Cieplewem oraz na odcinku PKM od Gdańska Głównego przez Gdańsk Wrzeszcz i Osową do Gdyni oraz do Babiego Dołu - dodaje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
Internetowy panel zakupu biletu z wybraną opcją biletu łączonego Gdańsk+Sopot. Internetowy panel zakupu biletu z wybraną opcją biletu łączonego Gdańsk+Sopot.
Z biletem łączonym za 140 zł na Gdańsk+Sopot możemy natomiast podróżować pociągami SKM w granicach obu tych miast (przystanki strefowe to Sopot Kamienny Potok i Gdańsk Lipce) oraz pociągami na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej do Gdańska Rębiechowa lub Gdańska Osowej, a także komunikacją miejską w Gdańsku i Sopocie (na liniach obu organizatorów - ZTM Gdańsk i ZKM Gdynia).

Istnieje także gdyńsko-sopocka odmiana tego biletu w tej samej cenie, która umożliwia korzystanie z pociągów SKM na trasie Sopot Wyścigi - Gdynia Cisowa oraz po trasie PKM-ki, czyli z Gdyni Głównej do Gdyni Wielkiego Kacka, a także z autobusów i trolejbusów w Gdyni i Sopocie (w Sopocie także autobusami ZTM Gdańsk).

Warto mieć na uwadze, że bilet w cenie 140 zł Gdańsk+Sopot lub Gdynia+Sopot, w przeciwieństwie do biletu za 210 zł na cały obszar MZKZG, nie pozwala na podróż pociągami Przewozów Regionalnych.

Czytaj też: Trójmiejskie kuriozum: bilety autobusowe w Sopocie

A jaka jest różnica między biletem metropolitalnym za 240 zł a biletem łączonym za 210 zł?

- Chodzi o uprawnienia do przejazdów ulgowych. Na bilecie metropolitalnym obowiązują ulgi dla emerytów, rencistów i studentów powyżej 26 roku życia, które nie są obecne w takim wymiarze w części kolejowej biletu łączonego [np. studenci powyżej 26 roku życia nie mają żadnych ulg na kolei - dop. red.]. Ponadto bilet metropolitalny jest dostępny [oprócz Internetu - dop. red.] w ponad 70, zaś bilet łączony tylko w 11 punktach stacjonarnych - wyjaśnia Hubert Kołodziejski, przewodniczący MZKZG.
Czytaj też: Artykuł z 2012 r.: Jedna aglomeracja - trzy rodzaje ulg na komunikację miejską

Miejsca

Opinie (90)

  • jest na PLUS (6)

    • 28 1

    • i tak poruszam się Uberem wszendzie (2)

      • 1 6

      • po szynach , gratuluje

        • 0 0

      • uber? uber?

        A...Deutschland, deutschland uber alles jak mawia pewien biznesmen z Kosakowa zwany pieszczotliwie schwanzem

        • 2 1

    • Jest na minus. (2)

      Dlaczego nie ma opcji aby można korzystać z wszystkich przewoźników na terenie jednego miasta? .Ale i tak nie opłacało by mi się kupować biletu metropolitalnego,bo na gdańskie pojazdy mam ulgę a na SKM (i PKP) już nie. I dlaczego ci zdziercy z SKM nie mają ulg dla wszystkich studentów bez względu na wiek oraz dla rencistów i emerytów?

      • 1 2

      • sie zapytaj ich sam, to miejsce nie jest raczej dobe do tego typu pytan

        • 0 0

      • bo to nie miejski samorząd tylko prywatna firma ? skończyłaś 26 lat to do roboty. a nie żal ci 1,50 zł dołożyć do biletu. Się skończyły czasy

        • 0 1

  • Tak jest na plus, choć cena nadal powala! (4)

    • 53 10

    • powinien byc taki bilet na (1)

      Rok za tysiaka. I wtedy to by byla promocja

      • 17 0

      • to by samorząd musiał przejąć SKM

        na razie się na to nie zanosi... Niestety

        • 5 0

    • 140zl za nieograniczone podroze po dwoch miastach... (1)

      Mowiac szczerze uwazam, ze to tanio. Szczegolnie, ze w ramach Gdanska i Sopotu dostajesz tez wieksza czesc PKM.

      • 4 11

      • w przypadku Gdyni i Sopotu to moze rzeczywiscie sporo.

        • 7 1

  • (7)

    210zł bilet metropolitarny to rozbój w biały dzień!.
    Gdzie bilet Gdańsk-Sopot-Gdynia za 140zł????

    • 69 6

    • (3)

      to jeździj samochodem to wydatek 400 zł jak nic

      • 8 7

      • zgadza się bede jeździł samochodem (2)

        i nic mie od tego nie odwiedzie wole posiedziec w aucie ze swoją muzyką ze swoją temperaturą , bez śmierdzących meneli i słuchania głupich komentarzy a w domu bede i tak o tej samej co Wy bo musicie jeszcze 20 min dziennie dochodzić na przystanek w obie strony i jeszcze czekać . a ja spod domku chyc i jestem

        • 9 14

        • w swoim korku :) (1)

          Samochod jest czasem dobry, ale w godzinach szczytu bardzo czesto nie ma szans nawet z rowerem.

          • 7 4

          • bredzisz nie ide na przystanek nie czekam a w d*p... mi ciepło

            a Śmiesznie nie wyglądam z pamperem w gaciach . kiedyś do swojej pracy jechałem rowerem, sam smród spalin a byłem 3 min szybciej . Wole być 3 min wolniej , wygodniej i bez raka za 10 lat

            • 4 1

    • odpowiadajac - nie ma (1)

      • 3 0

      • do redakcji - dlaczego znak funta jest uznany za spam!!!?

        • 2 0

    • Za 140 jest Gdansk+Sopot lub Sopot+Gdynia trzeba umiec czytac ze zrozumieniem :)

      • 0 1

  • bilet na wyznaczoną trasę był najlepszy (najtańszy) (4)

    kiedyś można było kupić bilet na określoną trasę, który był o ponad połowę tańszy od sieciowego ( na całe miasto ). Jak ktoś jeździ codziennie do pracy tą samą drogą, była to opcja idealna. Ale dla dobra pasażerów przewoźnicy go zlikwidowali, bo dlaczego pasażer ma płacić za faktycznie pokonaną trasę, jak można mu jeszcze dowalić opłatę za pozostałą część miasta.

    • 55 9

    • bredzisz Aniu (1)

      Popatrz sobie na taryfy z innych i mastach w kraju i za granicą

      • 4 1

      • lepiej nie...

        Bo jak porównasz 3city z W-wą to się załamać można

        • 2 1

    • (1)

      na skm to (jeszcze) działa

      • 0 0

      • Tak - i SKM+PKM na trasie reda lotnisko kosztuje 200 zł

        • 0 0

  • MZKZG to twór w ogóle niepotrzebny

    Potrzeba nam porozumień biletów ZTM+SKM/PKM i ZKM GDY+SKM/PKM i w kwesti Sopotu porozumienia ZTM+ZKM i ustalenie niskich cen.

    A MZKZG to tylko zestaw nowych stanowisk dla krwiopijców który bardzo mało wnosi.

    • 58 5

  • (3)

    bilety bilety , no wlasnie kiedy w szczurzej gdyni bedzie mozna kupic bilet w cywilizowany sposob , nie proszac sie typa z przodu auta

    • 23 5

    • obiecuje ,że w 2019

      tylko zrobie konsultacje z których nic nie wyniknie bo nie będziemy mieli kasy w budżecie - pasuje ?

      • 9 1

    • aplikacja skycash. Co wiecej - bilet tanszy niz u kierowcy (2,8zl)

      • 6 2

    • ten typ jest też człowiekiem typiaro niedorajdo

      • 2 3

  • urzędasy, żenada (2)

    z takim refleksem to nawet w szachach bez szans, za co oni kuwa kasę biorą

    • 28 3

    • za to samo co ty przez 8 godzin dziennie (1)

      • 1 2

      • ja pracuję z ogólnym pożytkiem

        z pracy urzędników pożytek minimalny, często za to poważne szkody
        Aha i widziałeś urzędnika pracującego 8 godzin?

        • 3 1

  • płacę co miesiąc 88 złotych (9)

    jeżdże autobusami kikla przystanków w korku a mógłbym jeżdzic do wrzeszcza np.koleją metropolitalna tylko 2 przystanki z niedźwiednika gdzie pod nosem mam stacje.ale do biletu musiałbym dopłacić 52 zł. no to dziekuje niech sobie jeżdżą puste choć serce boli

    • 66 3

    • i dlatego PKM jest pusta (2)

      i dlatego PKM jest pusta. Takie porównanie, trasa lotnisko-rondo de la Salle, trasa 210 mniej więcej pokrywa się z trasą PKM.
      210 pęka w szwach, składy PKM w tym samym czasie jadą puste.

      Czy urzędnicy to zupełne dno?

      • 30 0

      • (1)

        puste? to spróbuj rano skorzystać z przystanków Jasień lub Karczemki. Przy Rebiechowie te auta to też oczywiście zwykła ściema?

        • 7 9

        • rano czyli ok. 8.00

          ale doba to chyba 24 godz? czy się mylę może?

          Odnośnie PKM, ewidentnie brakuje bodźca cenowego. Rozkład przystanków - nikomu nie pasuje, można podjechać ZKM, ale to podnosi koszty i czyni zabawę zupełnie nieopłacalną.

          Czy to tak trudno zrozumieć?

          • 16 3

    • Panie kochany (4)

      https://www.skm.pkp.pl/fileadmin/pdf/skm_bilet_MIASTO_A2_420x594_bez_sopotu.jpg

      Bilet miejski na kolej za 84zł. jest alternatywą dla Pana.

      • 3 3

      • ale on chce miec bilet na SKM/PKM i komunikacje Gdanska w obrebie Gdanska (2)

        a nie sam bilet miejski.

        • 5 2

        • Nie widzę tego w tym komentarzu.

          • 2 5

        • A ja chcę jeszcze w tej cenie

          zatankowany do pełna samochód

          • 1 1

      • człowieku

        za 88 złotych jeździsz po całym gdańsku i nie musisz się trzymać żadnej trasy !! i szkoda że nie można wskoczyć do kolejki metropolitalnej

        • 0 0

    • No, ale to ogolnie ty stoisz w korku

      Jesli chcesz podniesc komfort jazdy - kupujesz troche drozszy bilet i mozesz jezdzic koleja kiedy to wygodniejsze.

      Jesli koleja jezdzisz rzadko mozesz spokojnie kupic sobie kilka biletow i miec w portfelu na okazyjne przejazdy.

      • 2 2

  • (14)

    140 zł to wciąż za dużo. Zamiast Sopotu w komplecie do Gdańska, wolałbym bilet za max 110 na Gdańsk i SKM/PKM.

    • 41 3

    • Jesli mowimy, co bym wolal to chcialbym miec prywatny helikopter i samodzielnie podrozowac bez innych podroznych (12)

      a jesli juz musze jechac koleja to poprosze pendolino na trasie Wrzeszcz - Zaspa.

      To nie zasze jest "wolalbym".

      Poza tym, te 30zl jest naprawde tak wielka roznica? Pytam serio.

      • 5 9

      • 30 zł nie (7)

        ale jak mam isc rano 10 min na przystanek 10 min z przystanku do preacy i jeszcze czekać ok 5 min to dziennie na sam spacer w obie strony trace 50 min nie licząć samej jazdy. Wybieram auto, 30 sek do samochodu i 30 sek z samochodu do pracy - bez czekania . wali mnie ta komunikacja. W domu i tak jestem szybciej i wygodniej

        • 1 8

        • wlacz prosze nastepnym razem stoper, kiedy zakladasz buty i zobacz ile zajmuje dojscie do samochodu (2)

          zima osniezenie (czy to samochodu, czy to dojazdu do garazu), wizyt u mechanika tez nie liczysz, podobnie jak tankowan, myjni, przegladow.

          Jak widze jestes takze wielkim szczesciarzem i absolutnie zawsze miejsce parkingowe znajdujesz od razu. 2m od wejscia (30s i juz).

          Byc moze akurat ty tak masz. Jednak samochod jesli policzyc wszystko, to na pewno wychodzi drozej niz owe 140zl. Inna sprawa, ze sa takie relacje, w ktorych komunikacja publiczna jest fatalna i nie ma co mowic o jakiejkolwiek konkurencji.

          Ale z ciekawosci wlasnej - zmierz prosze czas. Bo podajesz go jak wlasciciel wynajmowanego mieszkania "5 minut od SKM", gdzie w rzeczywistosci to co najmniej 15.

          • 5 4

          • mieszkanie mam własnosciowe do skm mam 30 min komunikacja bo mieszkam na ujescisku

            nie licząs dośćia do przystanku i czekania na autobus tak wyszło by 30 min dojazdu plus 10 min doscia i ok 5 czekania to dziennie robi sie 60 mni na sam dojazd do skm . auto wydłuża mi życie. Mechanik? biore auto żony lub zastępcze. tankowanie max 10 min raz na tydzień - i to jeżdżąc z dziećmi na basen, zakupy i inne pierdoły 30 sek do pracy -tak bo mam przyznane miejsce pod budynkiem tak jak reszta pracowników

            • 0 0

          • a i zmierzyłem od zakładania butów 24 sek do dojścia do samochodu

            odśnieżanie w tym roku może 3 razy odśnieżałem auto. kiedy nie chciało mi się do garażu wstawić

            • 0 0

        • z ciekawosci, co robisz z tym dodatkowym zaoszczedzonym czasem (3)

          ja moze jade do pracy 40-50 minut, ale poczytam po drodze ksiazke, odpoczne.

          Czy za kierownica na pewno odpoczywasz? Wracasz do domu w 20 minut. Super. Co wiecej ze swoim zyciem dzieki temu zrobiles? Obejrzales dodatkowy sitcom? Brawo :)

          • 7 6

          • Śpie dużej

            za kierownica słucham audiobooka, a jak przyjeżdżam to wstawię obiad

            • 1 0

          • (1)

            po co zjadliwość? też korzystam z auta na co dzień. łącznie oszczędzam z 1,5h dziennie. co zyskuję? dłużej śpię, wstaję o 5.30 zamiast o 5. po powrocie do domu mam więcej czasu dla rodziny i dzieci. jestem wcześniej z dziećmi w domu. jemy obiad, dzieci robią lekcje i spędzamy czas na dworze. wolę tak ten czas spędzić niż w zapchanym autobusie/tramwaju korzystając z uroków 3 przesiadek w jedną stronę. książki czytam wieczorem.
            nie ma sensu dorabiać ideologii do jazdy komunikacją. większość osób z niej korzysta bo musi. część decyduje się na nią bo czas dojazdu jest zbliżony do auta, a jest taniej. mało kto jeździ dlatego, że lubi. kilka razy jechałam komunikacją bo musiałam. pomijając przesiadki, to w gdańsku głównym dostanie się do tramwaju były nie lada wyczynem (godziny szczytu). wciśnięcie się z dzieciakami i ich plecakami na innym z przystanków to sukces. więc jak muszę to pojadę, jak mam wybór to korzystam z auta. nie czuję się ani lepsza, ani gorsza. to tylko środek komunikacji.

            • 3 0

            • masz racje to wszystko plus czuje się lepszy

              Żaden Janusz nie podtyka mi Śmierdzącej pachy pod nos, nie marznę. nie czekam a jestem szybciej w domku. I nawet jak stane w korku , to żal mi ludzi w tramwaju jak widze ich twarze przyciśnięte w ścisku do szyby

              • 0 0

      • (2)

        30 zł = 10 przejazdów za 3 zł = 5 dni przejazdów do pracy autobusem lub tramwajem.

        • 2 0

        • =2 paczki papierosow (1)

          albo butelka takiej sobie whiskey.

          • 1 0

          • Fuj

            łycha za 30 zł? Chyba Dark Whisky

            • 2 0

      • w skali roku

        To juz 360zl. Dużo

        • 1 2

    • Bilet za drogi

      Bilet metropolitalny za 100 zł. to byłoby w porządku. Podróżujemy tylko pracy od poniedziałku do piątku.

      • 0 0

  • bardzo drogo bardzo (6)

    inne miasta robią bezpłatny transport a u nas niech już będzie płatny ale dlaczego i skąd tak wysokie ceny się biorą ?! nie rozumiem czy te nowe piękne wagony KM zawsze mają świecić pustkami ? wpuście tam ludzi za przyzwoitą cene !

    • 40 11

    • Ta sprawe juz dawno mozna bylo rozwiazac tworzac wspolnle MZK

      problemem nie jest bilet lecz wiele firm komunikacyjnych i kazda sobie ustala coraz to nowe patologie i potem tych patologi sie nijak nie da polaczyc. Jedni z Gdyni chca to, inni z Sopot tamto a Gdansk tez co innego. Gdyby metropolia miala jeden wspolny zarzad MZK to by bilet juz byl dawno. Nadmiar urzedaskow i tworow administracyjnych oraz ich rozliczen, przeliczen etc tworzy problemy a nie sama idea biletu.

      • 12 2

    • nie ma czegos takiego jak bezplatny transport (4)

      ktos go musi utrzymac. Chocby w podatkach.

      Wez budzet miasta i wskaz skad nalezy zabrac 200mln na sprawienie, aby komunikacja byla "darmowa".

      Ktora szkole zlikwidowac, ktorej inwestycji nie realizowac. Aha, od razu mowie, co zostalo wydane, to juz jest wydane. Pokaz, skad dzisiaj wziac pieniadze?

      Chyba, ze kolejarze, motorniczy, panie z okienka itp. maja pracowac w ramach wolontariatu.

      • 11 5

      • sadze ze na kazdym przystanku powinien byc straznik z karabinem maszynowym ktory liczy ludzi.

        Najlepiej jakby byli straznicy liczacy na przystankach ludzi i jakby policzyl ze tyko dwie osoby wsiadaja to by sie taka linie likwidowalo a tam gdzie by wsiadalo osob 20 to by mogly jechac. Karabinow maszynowych nie ma straznik to i sa klopoty z biletem a jakby mial karabin to by kazdy jezdzil i ludzi byloby wiecej. Przeciez wiadomo ze straznik z karabinem by mogl kazac wszystkim jezdzic .

        • 4 2

      • 200mln? (2)

        Kiedyś gdzieś pisali że wpływy gdańskiego zkm stanowią chyba 52% lub 48% ogólnych kosztów. Niedawno był natomiast artykuł gdzie pisali że zkm miał wpływy na poziomie 178mln.

        • 1 0

        • (1)

          zkm nie ma wpływów - wpływy z biletów idą do ztm. natomiast zkm dostaje przychód w postaci zryczałtowej ceny od wozokm.

          • 3 0

          • Mniejsza o to. Wiadomo o co chodzi.

            • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane