- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (131 opinii)
- 2 Nowy menadżer Śródmieścia poszukiwany (74 opinie)
- 3 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (181 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (266 opinii)
- 5 Dwóch 29-latków z narkotykami (90 opinii)
- 6 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (419 opinii)
Wyborczo-kolejowa kompromitacja Polski
Opowieści o polskich krzemowych dolinach i stawianiu przez rząd na innowacyjną gospodarkę brzmią kuriozalnie w kontekście dwóch informatycznych kompromitacji, które w weekend dotknęły Polaków.
Oba zdarzenia są nieporównywalne ze względu na swoją wagę i znaczenie dla państwa, ale równie symptomatyczne.
Pierwsze z nich to wielogodzinne opóźnienie wprowadzenia do sprzedaży biletów na pociągi Pendolino, które odbyło się w nocy z soboty na niedzielę. O tym, że ich sprzedaż ruszy właśnie tego dnia, widziano mniej więcej od pół roku. Cena biletów także była znana od kilku miesięcy, podobnie jak nowy rozkład jazdy, który wejdzie w życie 14 grudnia.
PKP InterCity świadome marketingowego znaczenia tego wydarzenia umiejętnie dmuchało balonik emocji, wysyłając do mediów kolejne komunikaty na ten temat.
I co? I nic. Choć w nocy przed kasami kolejowymi ustawiły się grupki miłośników kolei, to okazało się że biletów kupić nie sposób, bo nie zostały na czas wprowadzone do systemu. Bogu ducha winne panie w kasach musiały się tłumaczyć, że "ktoś czegoś nie dopilnował, a ich nikt nie przeszkolił".
Gdyby PKP IC było prywatną firmą, szefowie jej IT i marketingu pewnie już szukaliby pracy.
Ciekawe jaki los czeka urzędników odpowiedzialnych za zbudowanie i skonfigurowanie systemu do przesyłania danych z komisji wyborczych w całym kraju do Państwowej Komisji Wyborczej w Warszawie. "Być może serwer został źle skonfigurowany" - o godz. 4 nad ranem tłumaczył przewodniczący PKW dziennikarzom domagającym się poznania w nocy z niedzieli na poniedziałek choć cząstkowych wyników głosowania. Mieliśmy je poznać o godz. 2 w nocy, a więc 5 godz. po zakończeniu głosowania. Szef PKW nie był w stanie logicznie wytłumaczyć nie tylko dwugodzinnego opóźnienia, ale i dlaczego 7 godzin po zamknięciu urn poznaliśmy wyniki głosowania do raptem 18 rad gmin.
Estończycy mają dowody osobiste wyposażone w chip, których używają podczas głosowania. Dzięki temu poznają wyniki wyborów w momencie zamknięcia lokali wyborczych.
Polacy mają Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji.
PS. Około południa Najwyższa Izba Kontroli ogłosiła, że w styczniu przeprowadzi kontrolę w sprawie systemu informatycznego w Państwowej Komisji Wyborczej.
Z kolei ok. godz. 13 prezes PKP SA poinformował, że zwolnił z pracy wiceprezesa PKP Intercity, dyrektora wykonawczego ds. finansowych i wsparcia oraz dyrektora biura informatyki.
Opinie (346) 5 zablokowanych
-
2014-11-17 11:07
wykopać Adamowicza
to przez takich nieudaczników mających dwie lewe ręce do roboty to przez nich Polska jest zapozniona i ciagle wyskakuja jakies niedorobki organizacyjne. Adamowicz na taczke
- 11 1
-
2014-11-17 11:08
(10)
Cała linia E-65 jest już aktualnie po remoncie. W wielu miejscach zbudowana jest na nowo a na zakrętach( w celu zwiększenia promienia łuków) po nowym śladzie. To tak naprawdę nie jest wyremontowanie torów tylko praktycznie budowa od nowa linii, przy której nie robiono nic od czasów Gierka. W dodatku modernizacja trwała podczas ruchu pociągów. Zbudowano się setki obiektów inżynieryjnych. Co ważne linię rozpoczęto remontować za czasów rządów PiS i z tego czasu jest najwięcej opóźnień. Od zmiany rządów prace znacznie przyspieszyły. Fakt, ja też uważam, że wszystko trwało trochę za długo, ale nie łudźmy się, że w innym kraju trwałoby to krócej niż 3- 4 lata. Na przykład w Anglii przebudowa 27km autostrady M1 w UK od węzła Luton do M25 trwała 5lat. Przebudowano węzeł Luton, i dobudowano dodatkowo po 1 pasie ruchu w obie strony. Wyremontowano 4 mosty! 20 szybkich pociągów Pendolino trafi na polskie tory za miesiąc. Spółka PKP podpisała umowę, która dofinansowała zakup z pieniędzy unijnych. Pociągi będą osiągać prędkość do 220 kilometrów na godzinę. Podróż będzie przebiegała w ciszy i komforcie, którego trudne obecnie szukać w polskiej kolei. Koszt przejazdu w takich warunkach zmieni się nieznacznie a bilet promocyjny kosztuje 49zł. Bilet w pierwszej klasie kosztować ma ok. 150 zł. Pociągi będą jeździć co godzinę. Podróż z Gdyni do Warszawy potrwa dwie i pół godziny, a ze stolicy do Katowic i Krakowa równo dwie godziny. Na ok 80% prasy pociągi bez wychylnego pudła będą mogły jechać z prędkością ok 220km/h. Na pozostałej części faktycznie max. prędkość to 160 km/h. Strata czasu ze wzgl. na konieczność zwalniania to ok12 min. Dlatego PKP kierując się rachunkiem ekonomicznym kupiło wagony bez mechanizmu wychylającego. Pozdrawiam.
- 8 9
-
2014-11-17 11:11
I taka jest prawda.
- 4 0
-
2014-11-17 11:16
(2)
Dzięki za ten wpis. Odtrutka na dyżurne trolle z trójmiasto.pl. Pozdrawiam
- 2 0
-
2014-11-17 18:21
(1)
I tak im nie udowoddnisz
- 1 0
-
2014-11-18 09:41
troll jest trollem i trollem pozostanie!
- 0 0
-
2014-11-17 11:28
(1)
nie ma to jak propagand.tylko po co tyle pisania.wystarczylo by PO .tylko ta partia da przyszlosc!!!ale nikt juz w to niewierzy nawet ty! tyle ze piszasz takie bzdury bo masz dzieki temu profity.gdansk obecni to gniazdo zmij
- 0 2
-
2014-11-17 11:37
Ja podałem fakty, ty inwektywy( na PiS głosują głównie ludzie ograniczeni intelektualnie więc wyjaśnię, że to słowo oznacza wymyślania, zaczepki, wiąchy, bluzgi- dotarło?), Taka jest różnica pomiędzy Platformą a partią hoffmmanów.
- 3 1
-
2014-11-17 11:34
12 minut szybszy dojazd w Europie to jak godzina w Polsce. (2)
Tu w Niemczech, liczy się każda minuta. Popieram projekt Pendolino, ale uwazam, że powinno się kupić z wychylnym pudłem.
- 0 1
-
2014-11-17 11:42
Różnica w kosztach zakupu i serwisu ogromna a przydałoby się tylko na trasie gd-wa. Zysk wyniósłby ok 8-11 min. Na pozostałych trasach nie ma potrzeby wychylania pudła.
- 3 0
-
2014-11-17 12:04
dla bogatszych Niemców minuta więcej jest warta niż dla nas
nam teraz wystarczy tańszy wagon bez wahających pudeł
- 0 0
-
2014-11-17 12:03
"Dlatego PKP kierując się rachunkiem ekonomicznym kupiło wagony bez mechanizmu wychylającego"
nareszcie coś mądrego
- 3 0
-
2014-11-17 11:10
świetny artykuł!
- 8 0
-
2014-11-17 11:14
"Czy Polska jest nowoczesnym krajem?"
Nie tak nowoczesnym jak Rosja, ale też nie tak zacofanym jak Niemcy lub Szwecja.
- 2 1
-
2014-11-17 11:16
PKW-lesne dziadki zapomniały co było na szkoleniu w Moskwie-serwery padły (1)
ze strachu jak zobaczyły wynik PIS. zastanawia mnie kto normalny jeszcze głosuje na po?!!! i dlatego Polska jest chorym państwem, bo ludzie głosują dalej na tą mafię
- 11 3
-
2014-11-17 11:31
PiSSuar to stan umysłu.
Nie pomoże żadna wiedza, tłumaczenie, fakty, nawet elektrowstrząsy. Dalej kwiczące śwnie będą kwiczały, rozpychając się w kierunku koryta.
- 1 4
-
2014-11-17 11:17
co najmniej od 3 tygodni bylo wiadomo, (2)
że kalkulator wyborczy nie zadziała - co więcej, PKW stwierdziło, że jak nie zadziała, to obsługa informatyczna komisji nie dostanie pięniędzy. Wystarczy poczytać komentarze w artykułach PAP-u
"System działa prawidłowo, jest zgodny z SIWZ, być może jest uciążliwy dla użytkownika" - standardowe tłumaczenie wykonawców zamówień publicznych w sektorze IT.
Firemka od kalkulatora wzięła 400 000, 70 000 dostanie dobry prawnik za wybronienie jej, że wszystko było ok, 20 000 dla programistów (to tak optymistycznie) za pseudo program, a 300 000 dla prezesów za najlepszą ofertę, czyli 100% cena.
Psy szczekają, karawana jedzie dalej.- 6 2
-
2014-11-17 21:40
Bzdura! (1)
Gdybyś przeczytał SIWZ, wiedziałbyś, że cena stanowiła zaledwie 49% możliwej do zdobycia wartości punktowej. Zresztą, co za różnica, skoro był tylko jeden oferent. Dostali chyba tylko 63 punkty na 100. A dlaczego Ty nie startowałeś? Przecież na pewno zrobiłbyś wszystko lepiej. Tylko jakoś akurat w tym co teraz robisz nikt Cię nie docenia... Wiem, po prostu nie poznali się na Twoim talencie...
- 0 1
-
2014-11-18 08:37
przestań wylewać swą żółć,
logicznym jest, że gdybym miał pewność że dostarczę program spełniający wymagania, który nie da takiej plamy, to bym startował
niestety, w polsce wygrywa się przetarg a dopiero później się myśli, 'czy damy radę'- 0 0
-
2014-11-17 11:18
bezstronny - zawsze przy okazji kolei przypomina mnie sie film na Discovery o remoncie trasy w UK (1)
własnie dostosowywali ja do wyższych prędkosci (nie budowali od podstaw ale podwyzszali standard), trasa była bardzo uczeszczana, wiec prace prowadzono jedynie nocą - a trwało to wszzystko bodaj rok lub mniej
można - można
i to przy mojej opinii ze UK jest bardzo beznadziejnym krajem, cywilizacyjnie i technologicznie zacofanym (w wielu miejscach nawet sa za nami) w stosunku do Europy- 2 0
-
2014-11-17 11:31
potwierdzam tez pamietam taki dokument na D.
- 0 0
-
2014-11-17 11:28
Chwała naszym
A teraz spokojnie nazwiemy ECS im. Lenina
- 4 0
-
2014-11-17 11:29
Pozniej dziwne, ze IT dostaje w tym kraju 3000 zł na rękę. (4)
Co za frajerstwo..
- 6 1
-
2014-11-17 12:30
(2)
Na tym forum ci z IT piszą, że mają 10-15 koła na rękę i zabijają się o nich.
Więc się zdecydujcie.- 2 0
-
2014-11-17 13:32
Dokładnie. W komentarzach zawsze, "a ja w Intelu dostaje..." naście na rękę, a gdzieindziej ktoś dostaje 8-10k. (1)
Zastanawia tylko jedno, jak chłopaki z IT nabrali kredyty zarabiając 10-15 tysi, to jak stracą pracę to będzie to prawdziwy spadek z wysokiego konia. A kredyt trzeba spłacać, więc pójdą i robić za 2-4 tysie.
- 1 0
-
2014-11-17 21:43
lepsi znajdą nową, chociażby zagranicą, gorsi mogą dostać w Polsce np. 5k w małej firmie
ale jak ktoś nabrał kredytów, że ma raty na 10k to rzeczywiście nic nie ocali jego głupoty. A pensja 15k to norma w Intelu po kilku latach pracy, nawet bez żadnych sukcesów i awansów. To i tak kilka razy mniej niż zarabiają w USA.
- 0 0
-
2014-11-17 14:01
tylko że ten system raczej był robiony przez kierownika/szwagra/polityka niż przez IT :D oni zrobili to co im kazano :D
- 1 0
-
2014-11-17 11:30
nie koniecznie
Mazowsze, Małopolska, Śląskie (wygrało PIS) to nie są najbiedniejsze województwa, a Zachodniopomarskie, Mazursko-Warmińskie, Lubuskie już tak (wygrało PO)
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.