- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (114 opinii)
- 2 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (103 opinie)
- 3 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (63 opinie)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (102 opinie)
- 5 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (137 opinii)
- 6 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (234 opinie)
Wyburzenia budynków na Długich Ogrodach. Będzie nowy węzeł przesiadkowy
Jeszcze tej jesieni na Długich Ogrodach zostanie wyburzonych kilkanaście zdegradowanych budynków po dawnych warsztatach, magazynach i kotłowni. Na terenie przy ul. Siennickiej ma powstać nowy węzeł integracyjny z pętlą autobusowo-tramwajową i parkingiem park & ride.
Obecnie na terenie dwóch działek znajduje się kompleks kilkunastu budynków magazynowo-warsztatowych, należących do skarbu państwa. Wcześniej funkcjonowały tam też pomieszczenia biurowo-administracyjne, kotłownia z 19 metrowym kominem i stacje transformatorowe.
Budynki, a w zasadzie pozostałości po nich, są w fatalnym stanie. Teren, na którym stoją jest zarośnięty, zalega na nim gruz i szkło z rozbitych okien, a przez ostatnie lata najczęściej można było tam spotkać okolicznych złomiarzy.
W sumie do wyburzenia zakwalifikowano 13 budynków o łącznej kubaturze 20 tys. m3.
Gdański Zarząd Nieruchomości Komunalnych rozstrzygnął właśnie przetarg na wykonanie robót rozbiórkowych tych obiektów. Prace mają rozpocząć się niebawem i pochłoną ok. 200 tys. zł.
Za kilka lat w tym miejscu ma funkcjonować nowy węzeł integrujący komunikację autobusową, tramwajową i ruch samochodowy, generowany przez Nową Wałową, która wciąż znajduje się co prawda w planach, ale przebiegać ma tuż obok.
- Inwestycja ujęta jest w planie inwestycyjnym miasta do 2020 roku na pozycji rezerwowej. Wspomniana planowana rozbiórka związana jest ze złym stanem technicznym obiektów - wyjaśnia Anna Dobrowolska z Biura Prasowego Urzędu Miasta w Gdańsku.
Plan zagospodarowania dla tego terenu przewiduje też budowę parkingu (park & ride) na minimum 200 aut. Z racji atrakcyjnego położenia i niewielkiej odległości od centrum Gdańska, nowa pętla, wraz z parkingiem, będzie dobrą alternatywą dla dotychczasowych węzłów na Przeróbce i Stogach.
W sierpniu Biuro Rozwoju Gdańska wyłożyło plan określający przeznaczenie terenów wokół ul. Stępkarskiej i ul. Wiosny Ludów (pn. Młode Miasto - Gazownia II). To obszar, na którym przewidziano tunel pod Motławą. Obiekt ma być częścią Nowej Wałowej, łączącej docelowo al. Zwycięstwa z ul. Elbląską.
Zgodnie z założeniami planu, droga i tunel mają mieć przekrój dwóch jezdni po dwa pasy ruchu. Co ważne, w jej świetle powstanie chodnik dla pieszych, trasa rowerowa i trasa tramwajowa. By pomieścić wszystkich użytkowników ruchu, miasto zarezerwowało na ten cel ponad 8 tys. m kw. terenu. Nad tunelem, wzdłuż linii brzegowej Motławy, miałaby powstać przestrzeń publiczna - park lub deptak z obiektami małej architektury.
Wstępnie koszty przedłużenia ul. Nowej Wałowej i budowy tunelu pod Motławą szacuje się na ok. 500 mln zł.
- Inwestycja jest na liście rezerwowej przedsięwzięć do 2023 r. Jej realizacja rozpocznie się, jeśli z jakichś powodów nie da się wykonać inwestycji z listy podstawowej, albo powstaną oszczędności podczas ich wykonywania. W innym razie inwestycja może zostać zrealizowana dopiero po 2023 r. - dodaje Dariusz Wołodźko z Biura Prasowego UM w Gdańsku.
Miasto będzie się starać o dofinansowanie budowy tunelu z Unii Europejskiej, ale obecnie trudno przewidzieć, na jaką dotację możne liczyć.
Opinie (113) 10 zablokowanych
-
2020-10-30 10:35
jak tam inwestycje? (1)
wspomniane w art
- 1 0
-
2021-03-26 16:35
Cisza, zapomniano ?
- 0 0
-
2020-10-30 07:39
Dlaczego nie przez ul. Głęboką?
Ta ulica została zbudowana jeszcze przed wojną jako założebie czegoś większego. Mamy w tym miejscu pomiędzy ul. Siennicką a ul. Elbląską fragment fajnej, a szerokiej ulicy po dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu, która wygląda jakby miała być właśnie jakąś ważniejszą ulicą, a pełni rolę ledwie dojazdówki do kilku bloków. Po co pchać się bokiem jak można wpiąć się w nią właśnie.
- 1 0
-
2016-09-30 12:34
Dlaczego Nowa Wałowa nie trafia w Głeboką ??? (1)
Znowu nieoczekiwana zmiana planów na czyjeś zapotrzebowanie?
- 5 2
-
2016-10-06 18:59
tunel już jest i jedn wystarczy
czy zjazdy na Elbląską musza być co 5 km, przecież zaraz za mostem siennickim jest nowy węzeł z mostem Wantowym...
Przy Głębokiej jest spore osiedle i dobrze że je omijają w planach, bo przecież nie zlikwidują bloków i szkoły.- 0 0
-
2016-10-03 12:19
odpowiedź do ankiety: nie, bo jeżdżę motocyklem i samochodem
- 0 0
-
2016-09-30 19:26
Nowa lokalizacja ul. Długie Ogrody? (4)
Otóż droga redakcjo, nie poprawiono nazwy lokalizacji. Długie Ogrody to (dawniej Elbląska) odcinek od ul Stągiewnej do Bramy Żuławskiej przy skrzyżowaniu z ul. Siennicką. Budynki do wyburzenia znajdują się pomiędzy ulicami Wiesława - Angielska Grobla - Stary Dwór, najbliżej ul. Stary Dwór (w pobliżu jest nabrzeże Petrobaltic). W dodatku na Długich Ogrodach nie będzie żadnego węzła przesiadkowego, przed laty zlikwidowano linię tramwajową i stopniowo realizuje się plany z 1978 r - deptak od ul. Długiej do Bramy Żuławskiej.
- 9 1
-
2016-10-01 07:49
sam się popraw (3)
Jest ulica Długie Ogrody oraz część miasta o nazwie Długie Ogrody. Jedno nie wyklucza drugiego.
- 1 3
-
2016-10-01 10:59
nie ma i nigdy nie było dzielnicy o nazwie Długie Ogrody. (2)
- 4 0
-
2016-10-02 22:04
Włącz se mapę z podziałem dzielnic a potem się wypowiadaj.
- 0 0
-
2016-10-01 13:06
Zgadza się, ulica Długie Ogrody kończy się przy Bramie Żuławskiej, wyburzenia będą raczej przy ul. Siennickiej
- 3 0
-
2016-10-01 20:52
Macieju K (2)
Jakie to Długie Ogrody? na tej ulicy nie ma takich ruin .Troszkę topografii Gdańska... trza postudiować . Chyba ,że Pan z prowincji , na słoikach...
- 3 1
-
2016-10-02 22:02
Gdybyś nie wiedział to jest dziełnica Długie Ogrody !!!
- 0 0
-
2016-10-02 17:05
to
Siennicka 30/40
- 0 0
-
2016-09-30 07:49
(2)
Tunnel pod motlawa I nowa walowa zamiast tunelu pod pacholkiem . Duzo tanszy I naprawde bylaby Szansa Na rozwoj srodmiescia zamiast terenow za gdanskiem pod obwodnica
- 21 3
-
2016-09-30 22:24
most nie tunel (1)
- 0 2
-
2016-10-02 09:48
Ta i zagłówki juz nie przeplyne, wystarczy że kładkę budują nad motlawa bezmozgowcy
- 0 0
-
2016-09-30 13:04
park & ride (2)
park & ride K....M....Ć !!! czy niema już polskich słów? może przestańmy uczyć się i rozmawiać po polsku :-( Czy już nikt nie pamięta że nasi przodkowie walczyli o Polskę i polski język ?
- 7 3
-
2016-10-02 07:50
Lepszy jest kiss & fly, a w bramach śródmieścia piss & goodbye
- 1 0
-
2016-09-30 13:12
Sale 50%
A w sklepach zamiast napisać promocja piszą sale 50% hahaha co ca sale ? Ale szczytem jest second hand gdzie trzeba powiadomić obcokrajowców że taki sklep istnieje by go nie przeoczyli hahahaha.
popieram nasz kraj schodzi na psy- 3 1
-
2016-09-30 10:50
(1)
Niesamowite. Jest kawałek gruntu którego nie sprzedadzą developerowi?
- 8 1
-
2016-10-02 07:44
Jest: skwer Olsztyńska, będzie parking, plac zabaw i siłownia pod chmurką
- 1 0
-
2016-09-30 07:53
To był ZREMB (2)
Taki długi artykuł a w nim ani słowa,że tu działał ZREMB. Pod szyldem Zakładu Remontowego Budownictwa działało przedsiębiorstwo, które m.in przebudowało setki ciągników gąsienicowych na dźwigi do układania rurociągów i dzięki nim powstały tysiące kilometrów rurociągów np. Przyjaźń, wyprodukowano tu tysiące silosów do cementu, służących do dziś w wielu firmach budowlanych a w latach gierkowskich na podwoziach Steyr i Jelcz montowane były pompy do betonu Stetter co wtedy było absolutną nowością w kraju. Potem ZREMB przeniósł się w całości na Trakt św Wojciecha a teraz to nie wiem czy w ogóle istnieje.
- 33 0
-
2016-10-02 07:39
ZREMB istnieje już tylko w komunikatach radiowych: korek na Trakcie od Zrembu do Zaroślaka
- 2 0
-
2016-09-30 12:44
Trochę muszę siebie sprostować: ZREMB początkowo Zakład Remontu Maszyn Budowlanych a potem " Fabryka Maszyn Budowlanych ZREMB", reszta chyba się zgadza. W każdym razie porządna firma zatrudniająca kilkuset doskonałych fachowców i z dużymi możliwościami produkcyjnymi.
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.