- 1 Tam z Gdańska jeszcze nie lataliśmy (120 opinii)
- 2 Rozpoczął się remont osieroconego mostu (13 opinii)
- 3 Dał popis przed policjantami. Zatrzymali go (80 opinii)
- 4 1 tys. za przywiązanie psa przed sklepem (411 opinii)
- 5 25 lat więzienia za zabójstwo 84-latki (106 opinii)
- 6 Czy były problemy z pociągami Newagu? (82 opinie)
Wychowuje trójkę dzieci w nieogrzanym mieszkaniu socjalnym
Choć socjalne mieszkanie pani Iwony jest po remoncie, to brak w nim wydajnego ogrzewania, na ścianach pojawiają się insekty, drzwi wypadają z futryn i co chwilę dochodzi do mniejszych i większych awarii. Dzieci śpią w ubraniach zimowych. Gdańskie Nieruchomości odpowiadają, że zarówno metraż (34 m kw.), wyposażenie, jak i sposób ogrzewania zostało zaakceptowane przez panią Iwonę i potwierdzone przyjęciem oferty najmu w 2018 r.
Dziś samotna matka trójki dzieci nie może liczyć na pomoc rodziców, ponieważ oboje nie żyją. Najstarsza córka pani Iwony również jest niepełnosprawna intelektualnie i leczy się psychiatrycznie. Marzeniem całej rodziny było nowe mieszkanie, które udało się uzyskać w 2018 r.
- Jako nastolatka mieszkałam w wielu miejscach m.in. w domu dziecka, u brata, u znajomych czy w Domu Samotnej Matki. Jak każda matka nie chciałam, by moje dzieci doświadczyły tego samego. Dlatego zdesperowana sytuacją napisałam do prezydenta Pawła Adamowicza. Gdy dostałam informację, że dostanę mieszkanie, nie mogłam powstrzymać łez ze szczęścia - wspomina Iwona Kuczkowska.
Pani Iwona otrzymała przydział lokalu socjalnego w 2018 r. w trybie szczególnym m.in. z uwagi na fakt orzeczonej niepełnosprawności oraz samotnego wychowania dwójki dzieci (trzecie urodziło się już w nowym mieszkaniu). Przyznany lokal został w całości wyremontowany przez Gdańskie Nieruchomości i przekazany mieszkance po zakończonych pracach.
Jednak po przeprowadzce zaczęła się gehenna pani Iwony.
- W grudniu 2019 r. tuż przed świętami Bożego Narodzenia nastąpił wyciek gazu, co poskutkowało odcięciem jego dopływu na około dwa miesiące. Dwa razy w łazience spadł bojler, w tym raz, gdy z toalety korzystał trzyletni syn. W związku z tym, że ogrzewanie jest elektryczne i jest bardzo duży pobór mocy, trzy razy spaliła się cała instalacja. Przez kilka dni spaliśmy w mieszkaniu, w którym było 10-12 stopni C. Gdyby tego było mało, w mieszkaniu pojawiają się co jakiś czas insekty, występuje wilgoć, a o czystości klatki schodowej nie wspomnę - dodaje Iwona Kuczkowska.
Pani Iwona na co dzień pracuje jako sprzątaczka na ćwierć etatu. Jej dochody wraz ze świadczeniami 500+ nieznacznie przekraczają 2 tys. zł. Opłaty z tytułu chociażby należności za prąd wynoszą w okresie zimowym od 600 do 800 zł miesięcznie. Mimo to w mieszkaniu na stałe panuje temperatura na poziomie 15 st. C. Pani Iwona, by dogrzać mieszkanie od rana do późnych godzin wieczornych włącza palniki w kuchence gazowej (na cały dzień).
34 m kw. są dopuszczalne dla czteroosobowej rodziny
Choć rodzina pani Iwony powiększyła się o najmłodszego synka Piotrka, to na razie nie może liczyć na większe mieszkanie.
- 3 marca 2020 r. pani Iwona złożyła wniosek o zamianę zajmowanego lokalu na inny wolny lokal uzasadniając to tym, że samotnie wychowuje trójkę dzieci, jest osobą posiadającą niepełnosprawność, a warunki mieszkaniowe nie są odpowiednie dla rozwoju dzieci. Z uwagi na to, że powierzchnia mieszkalna lokalu spełnia wymogi najmu socjalnego dla czteroosobowej rodziny, brak jest możliwości realizacji wniosku o wymianę mieszkania na większe. O przydziale mieszkań decyduje jednak Wydział Gospodarki Komunalnej, a nie Gdańskie Nieruchomości - mówi Aleksandra Strug, rzecznik prasowy Gdańskich Nieruchomości.
W związku z powyższą sprawą 27.01.2021 r. wysłaliśmy pytania do Wydziału Gospodarki Komunalnej. W odpowiedzi dowiedzieliśmy się, że Aleksandra Strug (rzecznik prasowy Gdańskich Nieruchomości) odpowiedziała już na nasze pytania tj. związane m.in. z wiekszym mieszkaniem dla pani Iwony. Odpowiedż powyżej.
- Gdyby nie pomoc ze szkoły specjalnej, której jestem absolwentką i do której chodzi obecnie moja najstarsza córka, pewnie wylądowalibyśmy na ulicy. Nie wiem już, co mam robić, gdzie iść. Dziś zależy mi tylko na tym, by rachunki za prąd nie były tak duże, a ogrzewanie w mieszkaniu gwarantowało ciepło chociaż na poziomie 18 stopni, by moje dzieci nie chodziły spać w zimowych czapkach - kończy Iwona Kuczkowska.
Gdańskie Nieruchomości chcą zapewnić pomoc pani Iwonie
Według Gdańskich Nieruchomości w związku z tym, że rodzina objęta jest wsparciem, również osoby i instytucje wspierające, na wniosek GN, zaangażowane zostały do współpracy w celu zapewnienia mieszkance koniecznego wsparcia także w kwestiach mieszkaniowych, dotyczących stanu technicznego i użytkowania lokalu. Tego, czy rzeczywiście tak będzie, dowiemy się od pani Iwony w ciągu najbliższych tygodni.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-02-07 14:54
Nas,jako społeczeństwo stać na pomoc. (10)
Nie tylko dla Pani Iwony ale dla innych ludzi i zwierząt.Po prostu Nas stać.Stać nas na wspieranie Jurka z WOŚP,stać nas na wspieranie kościoła datkami na tace,stać na na pomoc.Musimy tylko chcieć,rozumieć.Ludzie którzy potrzebują pomocy aby moc żyć godnie to 2-3% społeczeństwa.To jest kwestia cywilizacji ze musimy pomagać i tyle.To nie jest tak ze
Nie tylko dla Pani Iwony ale dla innych ludzi i zwierząt.Po prostu Nas stać.Stać nas na wspieranie Jurka z WOŚP,stać nas na wspieranie kościoła datkami na tace,stać na na pomoc.Musimy tylko chcieć,rozumieć.Ludzie którzy potrzebują pomocy aby moc żyć godnie to 2-3% społeczeństwa.To jest kwestia cywilizacji ze musimy pomagać i tyle.To nie jest tak ze wszyscy potrzebujący to lenie, ze chcą coś za darmo. Szanowni, jemy dobre jedzenie,jeździmy dobrymi samochodami to musimy się dzielić dobrem.Świat będzie piękniejszy.
- 85 112
-
2021-02-08 11:10
(1)
Ok, nie stać nas na Kościół, TVP, opłacanie policji na pałowanie kobiet. Nie stać nas w ogóle na rząd PiS - będą odszkodowania.
- 13 16
-
2021-02-08 12:39
Powiedz to we Francji, brukseli, niemczech hehe
- 7 7
-
2021-02-08 14:08
i zobacz, żeby to wszytsko odmienić
wystarczy iść do pracy
- 13 3
-
2021-02-09 13:55
Pomoc
Nic nie musimy nawet majac duzo! Mozemy!!!!! Panstwo musi dbac o swoich obywateli!!!!
- 6 1
-
2021-02-09 17:25
Ta pani jak ogarnia sama troje dzieci na codzień to nie jest z nią tak żle.
Ale ta pani na pewno jest pod opieką Mopru - osobom niepełnosprawnym intelektualnie pracownicy socjalni pomagają w codziennym życiu , wypisują za nich różne podania , prośby . Uczą opieki nad dziećmi, gotowania itp. Tylko dlaczego nikt jej nie uświadomił na co skazuje swoje dzieci. Nawet kościól się nie zainteresował? Jak w przysłowiu będzie - co rok to prorok ?
- 6 2
-
2021-02-09 19:40
Sprawa p. Iwony
Niech osoba decydująca o przydziale mieszkań komunalnych nakazem instytucji wyższej odstąpi swoje mieszkanie i zamieszka w mieszkaniu P.Iwony Żadnych odwołań w ciągu doby nakaz wykonalności Może wtedy sumienie kompetentnych urzędników wykaże się po właściwej stronie
- 2 5
-
2021-02-10 11:21
gdzie te dziecioroby
Pomaganie, pomaganiem ale gdzie są ci co te dzieciaki spłodzili.
To oni powinni płacić alimenty.- 3 1
-
2021-02-10 12:23
swiat bedzie piekniejszy, jedni beda pracowac, drudzy się rozmnażać. Powiedz mi dlaczego mam pomagać komuś, kto mimo braku warunków ma 3 dzieci? Kobiety nie są wiatropylne. Ja pracuje, dzieci nie mam, bo nie czuję sie na siłach finansowo. Dlaczego mam pomagać ludziom, którzy podejmują takie decyzje i świadomie pakują się w taką sytuacje? Nie mając
swiat bedzie piekniejszy, jedni beda pracowac, drudzy się rozmnażać. Powiedz mi dlaczego mam pomagać komuś, kto mimo braku warunków ma 3 dzieci? Kobiety nie są wiatropylne. Ja pracuje, dzieci nie mam, bo nie czuję sie na siłach finansowo. Dlaczego mam pomagać ludziom, którzy podejmują takie decyzje i świadomie pakują się w taką sytuacje? Nie mając pracy, partnera alkusa, żyjąc w okropnych warunkach trzeba było przestać po pierwszym dziecku, a tutaj daj, świat będzie piękniejszy. nie. nie będę hodować patologii. To są niezaradni życiowo ludzie, pomoc jest na darmo, bo i tak nie potrafią z nią nic zrobić.
- 2 2
-
2021-02-11 21:50
Miss
Sama mam 3 dzieci ale jak wiedziałam że będzie słabszy miesiąc to szłam do drugiej pracy a mąż na nadgodziny i zawsze dawaliśmy radę a tu praca na 1/4 etatu -wyjdzie do pracy i za chwilkę wróci .Jestem w stanie zrozumieć wiele ale nie rozumiem czemu mam że swoich podatków wspierać ta panią bo nie może iść do pracy na cały etat ? Nie stać ją na dzieci a ma ich 3 masakra
- 2 0
-
2021-05-30 09:38
Dlaczego rodziła dzieci?
Pojawia się pytanie dlaczego osoby z problemami, jakie ma bohaterka artykułu rodzą dzieci. Ludzie, którzy w tej sytuacji rodzą dzieci, skazują je na taki los, który był udziałem ich samych. Wykorzystują społeczeństwo, bowiem wiedzą, że możliwe będzie uzyskanie pomocy. Wzbudzenie litości. W społeczeństwie jest szereg osób potrzebujących. Dlaczego ludzie litują się tylko nad dziećmi?
- 0 0
-
2021-02-07 09:34
Z całym szacunkiem (36)
Dla pani i jej ciężkiej sytuacji. Nie dziwię się, że ludzie mają dosyć wspierania osób w takich sytuacjach. Pani jest na tyle obrotna, że załatwi mieszkanie z miasta, trafi do mediów, żeby się poskarżyć, ale już nie wie, jak stosować antykoncepcję i wziąć za siebie odpowiedzialność. Tutaj nie wydarzyła się nagła sytuacja, że człowiek został bez
Dla pani i jej ciężkiej sytuacji. Nie dziwię się, że ludzie mają dosyć wspierania osób w takich sytuacjach. Pani jest na tyle obrotna, że załatwi mieszkanie z miasta, trafi do mediów, żeby się poskarżyć, ale już nie wie, jak stosować antykoncepcję i wziąć za siebie odpowiedzialność. Tutaj nie wydarzyła się nagła sytuacja, że człowiek został bez środków do życia. To cały proces, gdzie rośnie już trzecie pokolenie patologii. A społeczeństwo ciężko pracujące ma dosyć składania się na mieszkania dla innych, gdzie sami walczą o przetrwanie i zabezpieczenie co miesiąc środków na ratę kredytu. I oczywiście pytanie, które wszystkich nurtuje: gdzie jest tatuś?
- 856 48
-
2021-02-07 10:10
empatia ci się nie wykształciła (23)
łatwo pisac o głodzie będąc najedzonym.
- 25 203
-
2021-02-07 10:37
Tak, jestem najedzona. (19)
Śniadania nikt mi nie dał. Sama na nie zarobiłam i przyrządziłam. A gdzie empatia wobec mojej osoby? Ciężka praca, ciągłe dokształcanie się i zabieranie znacznej części moich zarobków, by utrzymywać innych?
- 205 15
-
2021-02-07 10:49
a teraz pomyśł, że jesteś niedorozwinięta intelektualnie (6)
po prostu nie ogarniasz, nikt cię nie wychował, nie do końca rozumiesz co jest dobre co złe. Jakis chłopak bądź kilku cię wykorzystało, bo jesteś niedorozwinieta, pojawiły się dzieci.
I trafia na taką jak ty, która powie - trzeba było się uczyć.- 47 101
-
2021-02-07 12:20
no chyba jest na tyle wydolna, skoro jeszcze jej nikt tych dzieci nie zabrał? potrafi korzystać z pomocy państwa, a nie potrafi zapytać o to, czy można jakoś zapobiec rodzeniu się kolejnych dzieci?
- 122 6
-
2021-02-08 11:12
(1)
Tzw. wyuczona bezradność.
Głównym problemem tej Pani obecnie jest to, że ktoś na jej dzieci daje pieniądze.
3 dziecko pojawiło się jako gwarant większej ilości pieniędzy.
Ciekawe, skąd pani ma jezdenie dla dzieci - bo przy 1500 zł, najłatwiej jedzenie pozyskać Freegańsko (da się bez problemu) - ciekawe czy Pani tak nie robi.
rozwiń...Tzw. wyuczona bezradność.
Głównym problemem tej Pani obecnie jest to, że ktoś na jej dzieci daje pieniądze.
3 dziecko pojawiło się jako gwarant większej ilości pieniędzy.
Ciekawe, skąd pani ma jezdenie dla dzieci - bo przy 1500 zł, najłatwiej jedzenie pozyskać Freegańsko (da się bez problemu) - ciekawe czy Pani tak nie robi.
Ogólnie, 500+ to patologia, nakręcająca kolejne patologie. A na pewno nie skuteczny i sprawiedliwy instrument prodemograficzny. Współczuję jej, współczuję sobie, i polecam sobie wyjazd za granicę - tam rozdawnictwo to np. bony, plus generalnie społćzeństwo jest bogate, a nie wyrywa się pracującym.- 24 3
-
2021-02-09 13:24
emerytura
warto jeszzce 4 będzie emerytura
- 3 0
-
2021-02-08 15:28
Jeżeli jest niedorozwinięta, to powinna mieć na to potwierdzone badaniami papiery i z tego tytułu rentę. Myśli logicznie i wie, gdzie jak uderzyć by była reakcja i pomoc. Czyli do pracy, a dzieci do przedszkola. A jak nie to niech ściga tego co dzieci zrobił i płaci alimenty( a może dostaje? ).
- 18 1
-
2021-02-08 21:45
Sytuacja Pani, o której jest artykuł (1)
Jest doskonałym przykładem, że w przypadku takich osób, powinna być wykonana sterylizacja. Osoba uposledzona, nie rozumie co dobre co złe, łatwy cel dla drania, który się zawinie jak zachodzi w ciążę. A kto loży na utrzymanie tej Pani i jej dzieci? Podtanicy, którym co miesiąc odpier... spory kawałek pensji
- 26 5
-
2021-02-09 14:17
Antykoncepcja to grzech
Antykoncepcja to grzech!!!
- 1 8
-
2021-02-07 10:53
Niestety, to przykład na to, że nasz system nie dziala. Ta kobieta nie miala w swoim życiu zapewnionej kompleksowej opieki, a na każdym etapie pomoc jej udzielana, to gaszenie ognia. To tylko wyrzucanie pieniedzy w błoto.
- 75 3
-
2021-02-07 11:56
Tak, masz rację (5)
Jednakże są wśród nas ludzie z którymi tworzymy społeczność i często są oni mniej zaradni niż większość. Mam dom z ogrodem, który sam kupiłem za gotówkę, dwa samochody i motocykl. Mam aż nadto czego potrzebuję i chętnie wspieram tych, którym się nie poszczęściło. Przyznam, że jestem szczęściarzem, gdyż nagły przypływ gotówki nie był efektem mojej
Jednakże są wśród nas ludzie z którymi tworzymy społeczność i często są oni mniej zaradni niż większość. Mam dom z ogrodem, który sam kupiłem za gotówkę, dwa samochody i motocykl. Mam aż nadto czego potrzebuję i chętnie wspieram tych, którym się nie poszczęściło. Przyznam, że jestem szczęściarzem, gdyż nagły przypływ gotówki nie był efektem mojej ciężkiej pracy ani mojego geniuszu lecz nagłego wzrostu cen nieruchomości w innym kraju, sprzedałem dom, spłaciłem resztę kredytu i przeprowadziłem się do Polski. Życie nabiera barw, gdy pomagasz słabszym. Życie staje cię czarno białe gdy wzdychasz do siebie - och ależ jestem zaradny. Pokora, współczucie to wspaniałe cechy człowieka.
- 41 14
-
2021-02-07 13:38
i zdarzył się człowiek wsród hien.. (1)
miło poczytać
- 23 16
-
2021-02-08 15:35
A skąd te hieny się wzięły? Z dobrobytu ?
- 4 2
-
2021-02-07 20:53
Ja też pomagam (i obstawiam, że wielu komentujących również), ale ludziom chorym, na których nfz postawił krzyżyk albo takim, gdzie ktoś nagle zginął albo ciężko zachorował. Tutaj wg mnie jest zbyt wiele niejasności i należałoby się dokładnie przyjrzeć temu przypadkowi. Bez hejtu, ale jest naprawdę sporo pytań. Jak jest naprawdę z ojcem dzieci?
Ja też pomagam (i obstawiam, że wielu komentujących również), ale ludziom chorym, na których nfz postawił krzyżyk albo takim, gdzie ktoś nagle zginął albo ciężko zachorował. Tutaj wg mnie jest zbyt wiele niejasności i należałoby się dokładnie przyjrzeć temu przypadkowi. Bez hejtu, ale jest naprawdę sporo pytań. Jak jest naprawdę z ojcem dzieci? Obowiązkowa antykoncepcja i pogadanka o tym, że w życiu nie ma "daj", bo na większe mieszkanie to ludzie ciężko pracują. Co robią te pety w mieszkaniu? Jak pani utrzyma większe? Niestety jakoś mi się wydaje, że dzieci tej pani na wyjątkowo zaradne nie wyrosną...
Usterki oczywiście do naprawy bezwarunkowo na już, bo warunki są nieludzkie.- 40 0
-
2021-02-08 15:34
Ja to doskonale rozumiem. (1)
Ale najpierw trzeba się znaleźć w tak komfortowej sytuacji. Większość ludzi żyje skromnie i każdy grosik odkłada na większe nieprzewidziane wydatki, np. leczenia. Czy nawet pomoc własnemu dziecku, które wzięło kredyt by móc założyć własną rodzinę. Dlatego nie ma wśród społeczeństwa chętnych do wspomagania innych.
- 5 1
-
2021-02-09 08:45
protestuję
mam dużo i daję dużo, ale NIKT nie jest zbyt biedny, żeby się dzielić!
nie czuj się zwolniony, bo masz mało!!! porostu daj 5zł, ja dam 500, bo mogę...- 3 3
-
2021-02-07 14:46
Polskie (3)
Ja sam mi tak jemu nie ....i nie piszcie że mogła to mogła tamto.... Bardziej od takiej niewiedzy boję się społeczeństwa które zamiast pomóc bez pytań tylko będzie i ględzić i ględzić co z tego macie? Otóż to że nic i nikt wam nie pomoże tyle i tylko tyle bo nie sztuką jest gledzić..a każdy z nas od czasu do czasu potrzebuje pomocy .. tym bardziej że ta pani nie pije i nie robi nic z tych rzeczy ..
- 4 25
-
2021-02-07 19:49
(2)
Nie drażni cię że zabierają ci w różnych podatkach połowę twoich zarobionych pieniędzy? Spora część społeczeństwa oszczędza na czym sie tylko da, bierze nadgodziny często kilka etatów by spłacać kredyty na mieszkanie i żyć ( wegetować). Mam dosyć patrzenia na cwaniaków ( jest ich sporo w grupie " potrzebujący pomocy) żyjących za nasze zarobione pieniądze! Skoro nie powiodło mi się i otrzymuje pomoc od np. miasta ( czyli mieszkańców) to jestem wdzięczny a nie narzekam i wyciągam drugą rękę!
- 41 1
-
2021-02-07 22:24
To bądź (1)
Ale nie w takim mieszkaniu i takich warunkach nie masz o tym dziecko pojęcia a podatki kto może ten płaci nic się nie zmieniło w tej kwestii...
- 1 24
-
2021-02-08 15:37
A gdzie do tej pory mieszkała? Na zabiedzoną nie wygląda.
- 5 2
-
2021-02-08 11:07
i miasto zabiera za parkowanie tez, nic nie ma za darmo i kazdy krzyczy ze trzeba placic a tu? Krzycza aby pomagac?
- 2 0
-
2021-02-08 13:32
nie mowimy o glodzie tylko glupocie i krotkowzrocznosci, (1)
system niestety wspiera takie przypadki
a tatuś o ktorym nic nie wiemy
ale nawet gdyby byl normalny i niepatologiczny to sąd rodzinny i tak stałby po stronie tej pani...- 8 0
-
2021-02-08 15:38
Mówiła , że jest alkoholikiem.
Kiedy te dzieci zrobił?
- 3 1
-
2021-02-08 15:22
Gdzie ty głód widzisz?
- 3 0
-
2021-02-07 10:55
dokładnie...
nie stać ja na małe mieszkanie,a chce większe.Coś tu śmierdzi.
Zapomniałem,przecież opieka społeczna da i idioci pracujący zapłącą z podatków- 72 4
-
2021-02-07 12:09
100 % racji ! (1)
Widać, że to nic innego jak znany sposób na życie ! A jeżeli chodzi o tatusiów, to być może ta pani nawet nie wie kto i ilu ich było ... Konieczna jest po prostu sterylizacja !
- 43 5
-
2021-02-07 15:29
A może doskonale wiadomo kto jest tatusiem
Tatuś czeka już na wieksze mieszkanko. Moze ta pani jest samotna tylko na papierze ? Nie wiadomo wiec po co te artykuly, jakby wymuszaly wspolczucie a przeciez g... wiemy o tej sytuacji
- 48 2
-
2021-02-07 14:18
tatusiowie, tam każde dziecko z innym jest.
- 18 0
-
2021-02-08 11:25
tata na wczasach, albo po świecie lata ?
i dalej rozmnaża ludzkość...
- 3 3
-
2021-02-08 12:49
Nie krytykuj, bo jeszcze sam tak wylądujesz. I co wtedy? Zaczniesz żebrać, czy godnie opuścisz planetę?
- 2 6
-
2021-02-08 14:40
do z całym szacunkiem
Pani nie skarży się że ma dużo dzieci ale złe warunki lokalowe nie spełniające wymogów.Płaci podatki tak jak ty.Lokal socjalny powinien mieć odpowiednie warunki za co odpowiada miasto.
- 6 7
-
2021-02-08 15:59
dokładnie
Dokładnie
- 1 0
-
2021-02-09 09:39
Znany sposób na życie !
Patologia widoczna jak na dłoni ! Dziatki rosną i widzą jak trzeba się ustawiać ...
Za 15lat potroi się liczba "potrzebujących" !- 3 0
-
2021-02-10 08:44
o szacunku to na pewno nie ma nic w tej wypowiedzi
- 0 0
-
2021-02-10 11:40
Nie wiesz jak było to nie oceniaj.Może została zgwałcona?czemu osądzasz jak nie wiesz
- 0 1
-
2021-02-17 00:59
nie pisz o szacunku, skoro go nie okazujesz...
- 0 0
-
2021-02-07 09:35
(21)
Osoba niepełnosprawna intelektualnie nawet w stopniu lekkim, zwłaszcza po takich przejściach, nie ma zapewne takiej zaradności życiowej jak większość tu komentujących. Pewnie z tego wynika np brak alimentów. 34 metry kwadratowe na 4 osoby w tym cudownym mieście wolności a podobno Gdańskie Nieruchomości same nie wiedzą jak to jest z ich lokalami bo
Osoba niepełnosprawna intelektualnie nawet w stopniu lekkim, zwłaszcza po takich przejściach, nie ma zapewne takiej zaradności życiowej jak większość tu komentujących. Pewnie z tego wynika np brak alimentów. 34 metry kwadratowe na 4 osoby w tym cudownym mieście wolności a podobno Gdańskie Nieruchomości same nie wiedzą jak to jest z ich lokalami bo niektóre stoją puste od dłuższego czasu. Tej pani po prostu przydałaby się pomoc w ogarnięciu całej sytuacji chociażby ze względu na dzieci, które niczemu nie są winne.
- 109 167
-
2021-02-07 09:50
(9)
Dokładnie, święte słowa. To dzieci , które nie są niczemu winne, są też ponoć kapitałem tego Państwa...?
Tu potrzeba właśnie fizycznej pomocy jakiejś osoby, bo co z tego , że jest 500 plus, skoro i tak większość idzie na opłaty.
34 M2 na 4 osoby to wystarczające, przy niepełnosprawnym dziecku?- 15 24
-
2021-02-07 09:54
(6)
To pomóż.
- 23 8
-
2021-02-07 10:05
(5)
W miarę możliwości pomagam.
Ale nie wyrzucam jadem na tych, którym nie idzie.- 14 19
-
2021-02-07 20:05
(3)
Proszę rozwinąć " w miarę możliwości".
- 8 1
-
2021-02-08 01:55
(2)
wrzuca paczkę ryżu jak caritas zbiera żarcie, albo z dumą daje brudne zabawki i ciuchy do szlachetnej paczki. i sumienie czyste na cały rok, i znajomym i rodzinie można się pochwalić
- 7 5
-
2021-02-08 11:19
(1)
Sądzisz po sobie.
Pokazujesz też szacunek do jedzenia; żarcie to możesz psu w misce podać.- 4 3
-
2021-02-08 12:19
uderz w stół, a nożyce się odezwą ;)
- 1 1
-
2021-02-08 15:45
To nie jest rzucanie jadem!
Ludzie wychodzili z gorszej biedy sami. Cwaniactwa się tyle namnożyło, że każdy ma prawo do swojej oceny. Przy trójce dzieci i konkubencie alkoholiku musi dostawać alimenty. Skoro umiała i wiedziała jak załatwić mieszkanie. Sama mówiła, że pracuje na pól etatu i dostaje 500+. Na pewno ma jeszcze jakieś inne profity ale to już nie ważne. Ileż ludzi żyje w takich warunkach bez dotacji?
- 2 1
-
2021-02-07 14:10
ojca dzieci nie maja? do zrobienia chłop był a teraz go brak? dziecko najstarsze ma niepelnosprawność inteletualna, nie ruchowa. Matka jest niewydolna wychowawczo, dziecko chodziło do szkoły z moim synem.
- 18 2
-
2021-02-08 01:51
to może zabrzmi brutalnie, ale te dzieci będą takim kapitałem państwa jak ich rodzice.
- 16 0
-
2021-02-07 10:55
(1)
To pytanie: czy ma przydzielonego opiekuna rodziny z MOPS? W takiej sytacji to powinien byc standard. My tu mamy tylko wycinek tej historii.
- 36 0
-
2021-02-07 11:34
Ci opiekunowie są bezradni, niewiele mogą zdziałać.
- 9 3
-
2021-02-07 11:33
Różnie to bywa, ale chyba jednak jest dość zaradną osobą. Dowoedem jest artykuł na tym portalu.
Ta pani wie gdzie uderzyć o pomoc. Być może ktoś jej doradza, nie można tego wykluczyć. Wydaje mi się, że miasto powinno zadbać o tę instalację grzewczą, a mops dopłacić do ogrzewania. A z resztą to chyba nie da się nic zrobić, mam w okolicy takie rodziny, im się nie da pomóc. Oni co chwilę generują nowe problemy, tam będzie więcej dzieci i jeszcze więcej kłopotów. Prędzej czy później miasto będzie musiało się zatroszczyć o większy lokal.
- 23 1
-
2021-02-07 13:04
Taka osoba ma wiekszą zaradnosc zyciowa niz 90% komentujących
- 25 1
-
2021-02-08 11:15
(1)
Mi też przydałaby się pomoc. Niestety widzę, że jest bieda, więc nie będę się tu decydować na dziecko, nawet za 500+.
Dlaczego? Bo wiem, że będzie miało słabo za 5, 10 czy 15 lat.
Kraje populistyczne dobrze nie kończą. W końcu 500 będzie warte 100 (już jest warte ok 350-400 tego co na początku). przebudźcie się.- 8 0
-
2021-02-08 22:43
O, o, o, jak naprawde mądra kobieta, racjonalnie wyśląca !!!!!
- 0 0
-
2021-02-08 15:07
(2)
Zgadzam sie, glownie dlatego ze jestem osobą empatyczą oraz patrze na obraz z kazdej strony nie tylko ze swojej. Osoby "pelnosprawne" czasami nie są w stanie ogarnąć sie zyciowo, walczyc o alimenty itp. a co dopiero osoba niepelnosprawna. Ile to "pelnosprawnych" kobiet dało sie oszukać na czułe słówka faceta, ktory pozniej zostawia ją sama z
Zgadzam sie, glownie dlatego ze jestem osobą empatyczą oraz patrze na obraz z kazdej strony nie tylko ze swojej. Osoby "pelnosprawne" czasami nie są w stanie ogarnąć sie zyciowo, walczyc o alimenty itp. a co dopiero osoba niepelnosprawna. Ile to "pelnosprawnych" kobiet dało sie oszukać na czułe słówka faceta, ktory pozniej zostawia ją sama z dzieckiem i nie ma on zadnych konsekwencji? Czy naprawde osoby komentujace o antykoncepcji mogą w dzisiejszym swiecie nie zdawać sobie sprawy ze 1. nie zawsze dziala 2. niektore osoby mało, albo w ogole nie wiedzą jak ją stosować - brak informacji w szkole/rodzinie 3. niejeden facet przekonuje kobiete ze bez prezerwatywy stosunek jest lepszy itp. 4.biedna kobieta woli wydac pieniadze na dzieci niz pieniadze na tableki? Troche empatii a swiat bedzie lepszy. A jak uwazasz ze sam bys nie doprowadzil do takiej sytuacji to pomoż kobiecie i pokaz jak moze sie podniejsc dzieki Tobie.
- 2 3
-
2021-02-08 15:51
" i nie ma on zadnych konsekwencji?" (1)
To co społeczeństwo ma ponosić konsekwencje czyjejś chwilowej przyjemności ?
- 6 0
-
2021-02-08 22:47
Bo w Polsce, w naszej mentalności / i nie tylko/ jest tak, że facet umyka i nic mu za to najczęściej, a biedna , to ona musi zatroszczyc się o dzieci, a społeczeństwo jakby rozgrzesza faceta i mówi no tak ona winna, bo mogła z nim nie iśc pod kołderkę !!!!!
- 3 0
-
2021-02-08 22:40
Jest taka instytucja jak "asystent rodziny", który dopomoże np. jak uzyskać alimenty, i o ile juz wtedy by sytuacja tej Pani i Jej dzieci polepszyła się.
- 2 0
-
2021-02-10 12:33
Znowu dzieci jako karta przetargowa. Przestańmy hodować patologie.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.