- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (378 opinii)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (44 opinie)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (267 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (123 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (106 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (307 opinii)
Wychowuje trójkę dzieci w nieogrzanym mieszkaniu socjalnym
Choć socjalne mieszkanie pani Iwony jest po remoncie, to brak w nim wydajnego ogrzewania, na ścianach pojawiają się insekty, drzwi wypadają z futryn i co chwilę dochodzi do mniejszych i większych awarii. Dzieci śpią w ubraniach zimowych. Gdańskie Nieruchomości odpowiadają, że zarówno metraż (34 m kw.), wyposażenie, jak i sposób ogrzewania zostało zaakceptowane przez panią Iwonę i potwierdzone przyjęciem oferty najmu w 2018 r.
Dziś samotna matka trójki dzieci nie może liczyć na pomoc rodziców, ponieważ oboje nie żyją. Najstarsza córka pani Iwony również jest niepełnosprawna intelektualnie i leczy się psychiatrycznie. Marzeniem całej rodziny było nowe mieszkanie, które udało się uzyskać w 2018 r.
- Jako nastolatka mieszkałam w wielu miejscach m.in. w domu dziecka, u brata, u znajomych czy w Domu Samotnej Matki. Jak każda matka nie chciałam, by moje dzieci doświadczyły tego samego. Dlatego zdesperowana sytuacją napisałam do prezydenta Pawła Adamowicza. Gdy dostałam informację, że dostanę mieszkanie, nie mogłam powstrzymać łez ze szczęścia - wspomina Iwona Kuczkowska.
Pani Iwona otrzymała przydział lokalu socjalnego w 2018 r. w trybie szczególnym m.in. z uwagi na fakt orzeczonej niepełnosprawności oraz samotnego wychowania dwójki dzieci (trzecie urodziło się już w nowym mieszkaniu). Przyznany lokal został w całości wyremontowany przez Gdańskie Nieruchomości i przekazany mieszkance po zakończonych pracach.
Jednak po przeprowadzce zaczęła się gehenna pani Iwony.
- W grudniu 2019 r. tuż przed świętami Bożego Narodzenia nastąpił wyciek gazu, co poskutkowało odcięciem jego dopływu na około dwa miesiące. Dwa razy w łazience spadł bojler, w tym raz, gdy z toalety korzystał trzyletni syn. W związku z tym, że ogrzewanie jest elektryczne i jest bardzo duży pobór mocy, trzy razy spaliła się cała instalacja. Przez kilka dni spaliśmy w mieszkaniu, w którym było 10-12 stopni C. Gdyby tego było mało, w mieszkaniu pojawiają się co jakiś czas insekty, występuje wilgoć, a o czystości klatki schodowej nie wspomnę - dodaje Iwona Kuczkowska.
Pani Iwona na co dzień pracuje jako sprzątaczka na ćwierć etatu. Jej dochody wraz ze świadczeniami 500+ nieznacznie przekraczają 2 tys. zł. Opłaty z tytułu chociażby należności za prąd wynoszą w okresie zimowym od 600 do 800 zł miesięcznie. Mimo to w mieszkaniu na stałe panuje temperatura na poziomie 15 st. C. Pani Iwona, by dogrzać mieszkanie od rana do późnych godzin wieczornych włącza palniki w kuchence gazowej (na cały dzień).
34 m kw. są dopuszczalne dla czteroosobowej rodziny
Choć rodzina pani Iwony powiększyła się o najmłodszego synka Piotrka, to na razie nie może liczyć na większe mieszkanie.
- 3 marca 2020 r. pani Iwona złożyła wniosek o zamianę zajmowanego lokalu na inny wolny lokal uzasadniając to tym, że samotnie wychowuje trójkę dzieci, jest osobą posiadającą niepełnosprawność, a warunki mieszkaniowe nie są odpowiednie dla rozwoju dzieci. Z uwagi na to, że powierzchnia mieszkalna lokalu spełnia wymogi najmu socjalnego dla czteroosobowej rodziny, brak jest możliwości realizacji wniosku o wymianę mieszkania na większe. O przydziale mieszkań decyduje jednak Wydział Gospodarki Komunalnej, a nie Gdańskie Nieruchomości - mówi Aleksandra Strug, rzecznik prasowy Gdańskich Nieruchomości.
W związku z powyższą sprawą 27.01.2021 r. wysłaliśmy pytania do Wydziału Gospodarki Komunalnej. W odpowiedzi dowiedzieliśmy się, że Aleksandra Strug (rzecznik prasowy Gdańskich Nieruchomości) odpowiedziała już na nasze pytania tj. związane m.in. z wiekszym mieszkaniem dla pani Iwony. Odpowiedż powyżej.
- Gdyby nie pomoc ze szkoły specjalnej, której jestem absolwentką i do której chodzi obecnie moja najstarsza córka, pewnie wylądowalibyśmy na ulicy. Nie wiem już, co mam robić, gdzie iść. Dziś zależy mi tylko na tym, by rachunki za prąd nie były tak duże, a ogrzewanie w mieszkaniu gwarantowało ciepło chociaż na poziomie 18 stopni, by moje dzieci nie chodziły spać w zimowych czapkach - kończy Iwona Kuczkowska.
Gdańskie Nieruchomości chcą zapewnić pomoc pani Iwonie
Według Gdańskich Nieruchomości w związku z tym, że rodzina objęta jest wsparciem, również osoby i instytucje wspierające, na wniosek GN, zaangażowane zostały do współpracy w celu zapewnienia mieszkance koniecznego wsparcia także w kwestiach mieszkaniowych, dotyczących stanu technicznego i użytkowania lokalu. Tego, czy rzeczywiście tak będzie, dowiemy się od pani Iwony w ciągu najbliższych tygodni.
Miejsca
Opinie (1251)
-
2021-02-07 14:54
Opinia wyróżniona
Nas,jako społeczeństwo stać na pomoc. (10)
Nie tylko dla Pani Iwony ale dla innych ludzi i zwierząt.Po prostu Nas stać.Stać nas na wspieranie Jurka z WOŚP,stać nas na wspieranie kościoła datkami na tace,stać na na pomoc.Musimy tylko chcieć,rozumieć.Ludzie którzy potrzebują pomocy aby moc żyć godnie to 2-3% społeczeństwa.To jest kwestia cywilizacji ze musimy pomagać i tyle.To nie jest tak ze
Nie tylko dla Pani Iwony ale dla innych ludzi i zwierząt.Po prostu Nas stać.Stać nas na wspieranie Jurka z WOŚP,stać nas na wspieranie kościoła datkami na tace,stać na na pomoc.Musimy tylko chcieć,rozumieć.Ludzie którzy potrzebują pomocy aby moc żyć godnie to 2-3% społeczeństwa.To jest kwestia cywilizacji ze musimy pomagać i tyle.To nie jest tak ze wszyscy potrzebujący to lenie, ze chcą coś za darmo. Szanowni, jemy dobre jedzenie,jeździmy dobrymi samochodami to musimy się dzielić dobrem.Świat będzie piękniejszy.
- 85 112
-
2021-05-30 09:38
Dlaczego rodziła dzieci?
Pojawia się pytanie dlaczego osoby z problemami, jakie ma bohaterka artykułu rodzą dzieci. Ludzie, którzy w tej sytuacji rodzą dzieci, skazują je na taki los, który był udziałem ich samych. Wykorzystują społeczeństwo, bowiem wiedzą, że możliwe będzie uzyskanie pomocy. Wzbudzenie litości. W społeczeństwie jest szereg osób potrzebujących. Dlaczego ludzie litują się tylko nad dziećmi?
- 0 0
-
2021-02-11 21:50
Miss
Sama mam 3 dzieci ale jak wiedziałam że będzie słabszy miesiąc to szłam do drugiej pracy a mąż na nadgodziny i zawsze dawaliśmy radę a tu praca na 1/4 etatu -wyjdzie do pracy i za chwilkę wróci .Jestem w stanie zrozumieć wiele ale nie rozumiem czemu mam że swoich podatków wspierać ta panią bo nie może iść do pracy na cały etat ? Nie stać ją na dzieci a ma ich 3 masakra
- 2 0
-
2021-02-10 12:23
swiat bedzie piekniejszy, jedni beda pracowac, drudzy się rozmnażać. Powiedz mi dlaczego mam pomagać komuś, kto mimo braku warunków ma 3 dzieci? Kobiety nie są wiatropylne. Ja pracuje, dzieci nie mam, bo nie czuję sie na siłach finansowo. Dlaczego mam pomagać ludziom, którzy podejmują takie decyzje i świadomie pakują się w taką sytuacje? Nie mając
swiat bedzie piekniejszy, jedni beda pracowac, drudzy się rozmnażać. Powiedz mi dlaczego mam pomagać komuś, kto mimo braku warunków ma 3 dzieci? Kobiety nie są wiatropylne. Ja pracuje, dzieci nie mam, bo nie czuję sie na siłach finansowo. Dlaczego mam pomagać ludziom, którzy podejmują takie decyzje i świadomie pakują się w taką sytuacje? Nie mając pracy, partnera alkusa, żyjąc w okropnych warunkach trzeba było przestać po pierwszym dziecku, a tutaj daj, świat będzie piękniejszy. nie. nie będę hodować patologii. To są niezaradni życiowo ludzie, pomoc jest na darmo, bo i tak nie potrafią z nią nic zrobić.
- 2 2
-
2021-02-10 11:21
gdzie te dziecioroby
Pomaganie, pomaganiem ale gdzie są ci co te dzieciaki spłodzili.
To oni powinni płacić alimenty.- 4 1
-
2021-02-09 19:40
Sprawa p. Iwony
Niech osoba decydująca o przydziale mieszkań komunalnych nakazem instytucji wyższej odstąpi swoje mieszkanie i zamieszka w mieszkaniu P.Iwony Żadnych odwołań w ciągu doby nakaz wykonalności Może wtedy sumienie kompetentnych urzędników wykaże się po właściwej stronie
- 2 5
-
2021-02-09 17:25
Ta pani jak ogarnia sama troje dzieci na codzień to nie jest z nią tak żle.
Ale ta pani na pewno jest pod opieką Mopru - osobom niepełnosprawnym intelektualnie pracownicy socjalni pomagają w codziennym życiu , wypisują za nich różne podania , prośby . Uczą opieki nad dziećmi, gotowania itp. Tylko dlaczego nikt jej nie uświadomił na co skazuje swoje dzieci. Nawet kościól się nie zainteresował? Jak w przysłowiu będzie - co rok to prorok ?
- 6 2
-
2021-02-09 13:55
Pomoc
Nic nie musimy nawet majac duzo! Mozemy!!!!! Panstwo musi dbac o swoich obywateli!!!!
- 6 1
-
2021-02-08 14:08
i zobacz, żeby to wszytsko odmienić
wystarczy iść do pracy
- 13 3
-
2021-02-08 11:10
(1)
Ok, nie stać nas na Kościół, TVP, opłacanie policji na pałowanie kobiet. Nie stać nas w ogóle na rząd PiS - będą odszkodowania.
- 13 16
-
2021-02-08 12:39
Powiedz to we Francji, brukseli, niemczech hehe
- 7 7
-
2021-02-07 09:34
Opinia wyróżniona
Z całym szacunkiem (36)
Dla pani i jej ciężkiej sytuacji. Nie dziwię się, że ludzie mają dosyć wspierania osób w takich sytuacjach. Pani jest na tyle obrotna, że załatwi mieszkanie z miasta, trafi do mediów, żeby się poskarżyć, ale już nie wie, jak stosować antykoncepcję i wziąć za siebie odpowiedzialność. Tutaj nie wydarzyła się nagła sytuacja, że człowiek został bez
Dla pani i jej ciężkiej sytuacji. Nie dziwię się, że ludzie mają dosyć wspierania osób w takich sytuacjach. Pani jest na tyle obrotna, że załatwi mieszkanie z miasta, trafi do mediów, żeby się poskarżyć, ale już nie wie, jak stosować antykoncepcję i wziąć za siebie odpowiedzialność. Tutaj nie wydarzyła się nagła sytuacja, że człowiek został bez środków do życia. To cały proces, gdzie rośnie już trzecie pokolenie patologii. A społeczeństwo ciężko pracujące ma dosyć składania się na mieszkania dla innych, gdzie sami walczą o przetrwanie i zabezpieczenie co miesiąc środków na ratę kredytu. I oczywiście pytanie, które wszystkich nurtuje: gdzie jest tatuś?
- 856 48
-
2021-02-17 00:59
nie pisz o szacunku, skoro go nie okazujesz...
- 0 0
-
2021-02-10 11:40
Nie wiesz jak było to nie oceniaj.Może została zgwałcona?czemu osądzasz jak nie wiesz
- 0 1
-
2021-02-10 08:44
o szacunku to na pewno nie ma nic w tej wypowiedzi
- 0 0
-
2021-02-09 09:39
Znany sposób na życie !
Patologia widoczna jak na dłoni ! Dziatki rosną i widzą jak trzeba się ustawiać ...
Za 15lat potroi się liczba "potrzebujących" !- 3 0
-
2021-02-08 15:59
dokładnie
Dokładnie
- 1 0
-
2021-02-08 14:40
do z całym szacunkiem
Pani nie skarży się że ma dużo dzieci ale złe warunki lokalowe nie spełniające wymogów.Płaci podatki tak jak ty.Lokal socjalny powinien mieć odpowiednie warunki za co odpowiada miasto.
- 6 7
-
2021-02-08 12:49
Nie krytykuj, bo jeszcze sam tak wylądujesz. I co wtedy? Zaczniesz żebrać, czy godnie opuścisz planetę?
- 2 6
-
2021-02-08 11:25
tata na wczasach, albo po świecie lata ?
i dalej rozmnaża ludzkość...
- 3 3
-
2021-02-07 14:18
tatusiowie, tam każde dziecko z innym jest.
- 18 0
-
2021-02-07 12:09
100 % racji ! (1)
Widać, że to nic innego jak znany sposób na życie ! A jeżeli chodzi o tatusiów, to być może ta pani nawet nie wie kto i ilu ich było ... Konieczna jest po prostu sterylizacja !
- 43 5
-
2021-02-07 15:29
A może doskonale wiadomo kto jest tatusiem
Tatuś czeka już na wieksze mieszkanko. Moze ta pani jest samotna tylko na papierze ? Nie wiadomo wiec po co te artykuly, jakby wymuszaly wspolczucie a przeciez g... wiemy o tej sytuacji
- 48 2
-
2021-02-07 10:55
dokładnie...
nie stać ja na małe mieszkanie,a chce większe.Coś tu śmierdzi.
Zapomniałem,przecież opieka społeczna da i idioci pracujący zapłącą z podatków- 72 4
-
2021-02-07 10:10
empatia ci się nie wykształciła (23)
łatwo pisac o głodzie będąc najedzonym.
- 25 203
-
2021-02-08 15:22
Gdzie ty głód widzisz?
- 3 0
-
2021-02-08 13:32
nie mowimy o glodzie tylko glupocie i krotkowzrocznosci, (1)
system niestety wspiera takie przypadki
a tatuś o ktorym nic nie wiemy
ale nawet gdyby byl normalny i niepatologiczny to sąd rodzinny i tak stałby po stronie tej pani...- 8 0
-
2021-02-08 15:38
Mówiła , że jest alkoholikiem.
Kiedy te dzieci zrobił?
- 3 1
-
2021-02-07 10:37
Tak, jestem najedzona. (19)
Śniadania nikt mi nie dał. Sama na nie zarobiłam i przyrządziłam. A gdzie empatia wobec mojej osoby? Ciężka praca, ciągłe dokształcanie się i zabieranie znacznej części moich zarobków, by utrzymywać innych?
- 205 15
-
2021-02-08 11:07
i miasto zabiera za parkowanie tez, nic nie ma za darmo i kazdy krzyczy ze trzeba placic a tu? Krzycza aby pomagac?
- 2 0
-
2021-02-07 14:46
Polskie (3)
Ja sam mi tak jemu nie ....i nie piszcie że mogła to mogła tamto.... Bardziej od takiej niewiedzy boję się społeczeństwa które zamiast pomóc bez pytań tylko będzie i ględzić i ględzić co z tego macie? Otóż to że nic i nikt wam nie pomoże tyle i tylko tyle bo nie sztuką jest gledzić..a każdy z nas od czasu do czasu potrzebuje pomocy .. tym bardziej że ta pani nie pije i nie robi nic z tych rzeczy ..
- 4 25
-
2021-02-07 19:49
(2)
Nie drażni cię że zabierają ci w różnych podatkach połowę twoich zarobionych pieniędzy? Spora część społeczeństwa oszczędza na czym sie tylko da, bierze nadgodziny często kilka etatów by spłacać kredyty na mieszkanie i żyć ( wegetować). Mam dosyć patrzenia na cwaniaków ( jest ich sporo w grupie " potrzebujący pomocy) żyjących za nasze zarobione pieniądze! Skoro nie powiodło mi się i otrzymuje pomoc od np. miasta ( czyli mieszkańców) to jestem wdzięczny a nie narzekam i wyciągam drugą rękę!
- 41 1
-
2021-02-07 22:24
To bądź (1)
Ale nie w takim mieszkaniu i takich warunkach nie masz o tym dziecko pojęcia a podatki kto może ten płaci nic się nie zmieniło w tej kwestii...
- 1 24
-
2021-02-08 15:37
A gdzie do tej pory mieszkała? Na zabiedzoną nie wygląda.
- 5 2
-
2021-02-07 11:56
Tak, masz rację (5)
Jednakże są wśród nas ludzie z którymi tworzymy społeczność i często są oni mniej zaradni niż większość. Mam dom z ogrodem, który sam kupiłem za gotówkę, dwa samochody i motocykl. Mam aż nadto czego potrzebuję i chętnie wspieram tych, którym się nie poszczęściło. Przyznam, że jestem szczęściarzem, gdyż nagły przypływ gotówki nie był efektem mojej
Jednakże są wśród nas ludzie z którymi tworzymy społeczność i często są oni mniej zaradni niż większość. Mam dom z ogrodem, który sam kupiłem za gotówkę, dwa samochody i motocykl. Mam aż nadto czego potrzebuję i chętnie wspieram tych, którym się nie poszczęściło. Przyznam, że jestem szczęściarzem, gdyż nagły przypływ gotówki nie był efektem mojej ciężkiej pracy ani mojego geniuszu lecz nagłego wzrostu cen nieruchomości w innym kraju, sprzedałem dom, spłaciłem resztę kredytu i przeprowadziłem się do Polski. Życie nabiera barw, gdy pomagasz słabszym. Życie staje cię czarno białe gdy wzdychasz do siebie - och ależ jestem zaradny. Pokora, współczucie to wspaniałe cechy człowieka.
- 41 14
-
2021-02-08 15:34
Ja to doskonale rozumiem. (1)
Ale najpierw trzeba się znaleźć w tak komfortowej sytuacji. Większość ludzi żyje skromnie i każdy grosik odkłada na większe nieprzewidziane wydatki, np. leczenia. Czy nawet pomoc własnemu dziecku, które wzięło kredyt by móc założyć własną rodzinę. Dlatego nie ma wśród społeczeństwa chętnych do wspomagania innych.
- 5 1
-
2021-02-09 08:45
protestuję
mam dużo i daję dużo, ale NIKT nie jest zbyt biedny, żeby się dzielić!
nie czuj się zwolniony, bo masz mało!!! porostu daj 5zł, ja dam 500, bo mogę...- 3 3
-
2021-02-07 20:53
Ja też pomagam (i obstawiam, że wielu komentujących również), ale ludziom chorym, na których nfz postawił krzyżyk albo takim, gdzie ktoś nagle zginął albo ciężko zachorował. Tutaj wg mnie jest zbyt wiele niejasności i należałoby się dokładnie przyjrzeć temu przypadkowi. Bez hejtu, ale jest naprawdę sporo pytań. Jak jest naprawdę z ojcem dzieci?
Ja też pomagam (i obstawiam, że wielu komentujących również), ale ludziom chorym, na których nfz postawił krzyżyk albo takim, gdzie ktoś nagle zginął albo ciężko zachorował. Tutaj wg mnie jest zbyt wiele niejasności i należałoby się dokładnie przyjrzeć temu przypadkowi. Bez hejtu, ale jest naprawdę sporo pytań. Jak jest naprawdę z ojcem dzieci? Obowiązkowa antykoncepcja i pogadanka o tym, że w życiu nie ma "daj", bo na większe mieszkanie to ludzie ciężko pracują. Co robią te pety w mieszkaniu? Jak pani utrzyma większe? Niestety jakoś mi się wydaje, że dzieci tej pani na wyjątkowo zaradne nie wyrosną...
Usterki oczywiście do naprawy bezwarunkowo na już, bo warunki są nieludzkie.- 40 0
-
2021-02-07 13:38
i zdarzył się człowiek wsród hien.. (1)
miło poczytać
- 23 16
-
2021-02-08 15:35
A skąd te hieny się wzięły? Z dobrobytu ?
- 4 2
-
2021-02-07 10:53
Niestety, to przykład na to, że nasz system nie dziala. Ta kobieta nie miala w swoim życiu zapewnionej kompleksowej opieki, a na każdym etapie pomoc jej udzielana, to gaszenie ognia. To tylko wyrzucanie pieniedzy w błoto.
- 75 3
-
2021-02-07 10:49
a teraz pomyśł, że jesteś niedorozwinięta intelektualnie (6)
po prostu nie ogarniasz, nikt cię nie wychował, nie do końca rozumiesz co jest dobre co złe. Jakis chłopak bądź kilku cię wykorzystało, bo jesteś niedorozwinieta, pojawiły się dzieci.
I trafia na taką jak ty, która powie - trzeba było się uczyć.- 47 101
-
2021-02-08 21:45
Sytuacja Pani, o której jest artykuł (1)
Jest doskonałym przykładem, że w przypadku takich osób, powinna być wykonana sterylizacja. Osoba uposledzona, nie rozumie co dobre co złe, łatwy cel dla drania, który się zawinie jak zachodzi w ciążę. A kto loży na utrzymanie tej Pani i jej dzieci? Podtanicy, którym co miesiąc odpier... spory kawałek pensji
- 26 5
-
2021-02-09 14:17
Antykoncepcja to grzech
Antykoncepcja to grzech!!!
- 1 8
-
2021-02-08 15:28
Jeżeli jest niedorozwinięta, to powinna mieć na to potwierdzone badaniami papiery i z tego tytułu rentę. Myśli logicznie i wie, gdzie jak uderzyć by była reakcja i pomoc. Czyli do pracy, a dzieci do przedszkola. A jak nie to niech ściga tego co dzieci zrobił i płaci alimenty( a może dostaje? ).
- 18 1
-
2021-02-08 11:12
(1)
Tzw. wyuczona bezradność.
Głównym problemem tej Pani obecnie jest to, że ktoś na jej dzieci daje pieniądze.
3 dziecko pojawiło się jako gwarant większej ilości pieniędzy.
Ciekawe, skąd pani ma jezdenie dla dzieci - bo przy 1500 zł, najłatwiej jedzenie pozyskać Freegańsko (da się bez problemu) - ciekawe czy Pani tak nie robi.
rozwiń...Tzw. wyuczona bezradność.
Głównym problemem tej Pani obecnie jest to, że ktoś na jej dzieci daje pieniądze.
3 dziecko pojawiło się jako gwarant większej ilości pieniędzy.
Ciekawe, skąd pani ma jezdenie dla dzieci - bo przy 1500 zł, najłatwiej jedzenie pozyskać Freegańsko (da się bez problemu) - ciekawe czy Pani tak nie robi.
Ogólnie, 500+ to patologia, nakręcająca kolejne patologie. A na pewno nie skuteczny i sprawiedliwy instrument prodemograficzny. Współczuję jej, współczuję sobie, i polecam sobie wyjazd za granicę - tam rozdawnictwo to np. bony, plus generalnie społćzeństwo jest bogate, a nie wyrywa się pracującym.- 24 3
-
2021-02-09 13:24
emerytura
warto jeszzce 4 będzie emerytura
- 3 0
-
2021-02-07 12:20
no chyba jest na tyle wydolna, skoro jeszcze jej nikt tych dzieci nie zabrał? potrafi korzystać z pomocy państwa, a nie potrafi zapytać o to, czy można jakoś zapobiec rodzeniu się kolejnych dzieci?
- 122 6
-
2021-02-07 09:35
Opinia wyróżniona
(21)
Osoba niepełnosprawna intelektualnie nawet w stopniu lekkim, zwłaszcza po takich przejściach, nie ma zapewne takiej zaradności życiowej jak większość tu komentujących. Pewnie z tego wynika np brak alimentów. 34 metry kwadratowe na 4 osoby w tym cudownym mieście wolności a podobno Gdańskie Nieruchomości same nie wiedzą jak to jest z ich lokalami bo
Osoba niepełnosprawna intelektualnie nawet w stopniu lekkim, zwłaszcza po takich przejściach, nie ma zapewne takiej zaradności życiowej jak większość tu komentujących. Pewnie z tego wynika np brak alimentów. 34 metry kwadratowe na 4 osoby w tym cudownym mieście wolności a podobno Gdańskie Nieruchomości same nie wiedzą jak to jest z ich lokalami bo niektóre stoją puste od dłuższego czasu. Tej pani po prostu przydałaby się pomoc w ogarnięciu całej sytuacji chociażby ze względu na dzieci, które niczemu nie są winne.
- 109 167
-
2021-02-10 12:33
Znowu dzieci jako karta przetargowa. Przestańmy hodować patologie.
- 0 0
-
2021-02-08 22:40
Jest taka instytucja jak "asystent rodziny", który dopomoże np. jak uzyskać alimenty, i o ile juz wtedy by sytuacja tej Pani i Jej dzieci polepszyła się.
- 2 0
-
2021-02-08 15:07
(2)
Zgadzam sie, glownie dlatego ze jestem osobą empatyczą oraz patrze na obraz z kazdej strony nie tylko ze swojej. Osoby "pelnosprawne" czasami nie są w stanie ogarnąć sie zyciowo, walczyc o alimenty itp. a co dopiero osoba niepelnosprawna. Ile to "pelnosprawnych" kobiet dało sie oszukać na czułe słówka faceta, ktory pozniej zostawia ją sama z
Zgadzam sie, glownie dlatego ze jestem osobą empatyczą oraz patrze na obraz z kazdej strony nie tylko ze swojej. Osoby "pelnosprawne" czasami nie są w stanie ogarnąć sie zyciowo, walczyc o alimenty itp. a co dopiero osoba niepelnosprawna. Ile to "pelnosprawnych" kobiet dało sie oszukać na czułe słówka faceta, ktory pozniej zostawia ją sama z dzieckiem i nie ma on zadnych konsekwencji? Czy naprawde osoby komentujace o antykoncepcji mogą w dzisiejszym swiecie nie zdawać sobie sprawy ze 1. nie zawsze dziala 2. niektore osoby mało, albo w ogole nie wiedzą jak ją stosować - brak informacji w szkole/rodzinie 3. niejeden facet przekonuje kobiete ze bez prezerwatywy stosunek jest lepszy itp. 4.biedna kobieta woli wydac pieniadze na dzieci niz pieniadze na tableki? Troche empatii a swiat bedzie lepszy. A jak uwazasz ze sam bys nie doprowadzil do takiej sytuacji to pomoż kobiecie i pokaz jak moze sie podniejsc dzieki Tobie.
- 2 3
-
2021-02-08 15:51
" i nie ma on zadnych konsekwencji?" (1)
To co społeczeństwo ma ponosić konsekwencje czyjejś chwilowej przyjemności ?
- 6 0
-
2021-02-08 22:47
Bo w Polsce, w naszej mentalności / i nie tylko/ jest tak, że facet umyka i nic mu za to najczęściej, a biedna , to ona musi zatroszczyc się o dzieci, a społeczeństwo jakby rozgrzesza faceta i mówi no tak ona winna, bo mogła z nim nie iśc pod kołderkę !!!!!
- 3 0
-
2021-02-08 11:15
(1)
Mi też przydałaby się pomoc. Niestety widzę, że jest bieda, więc nie będę się tu decydować na dziecko, nawet za 500+.
Dlaczego? Bo wiem, że będzie miało słabo za 5, 10 czy 15 lat.
Kraje populistyczne dobrze nie kończą. W końcu 500 będzie warte 100 (już jest warte ok 350-400 tego co na początku). przebudźcie się.- 8 0
-
2021-02-08 22:43
O, o, o, jak naprawde mądra kobieta, racjonalnie wyśląca !!!!!
- 0 0
-
2021-02-07 13:04
Taka osoba ma wiekszą zaradnosc zyciowa niz 90% komentujących
- 25 1
-
2021-02-07 11:33
Różnie to bywa, ale chyba jednak jest dość zaradną osobą. Dowoedem jest artykuł na tym portalu.
Ta pani wie gdzie uderzyć o pomoc. Być może ktoś jej doradza, nie można tego wykluczyć. Wydaje mi się, że miasto powinno zadbać o tę instalację grzewczą, a mops dopłacić do ogrzewania. A z resztą to chyba nie da się nic zrobić, mam w okolicy takie rodziny, im się nie da pomóc. Oni co chwilę generują nowe problemy, tam będzie więcej dzieci i jeszcze więcej kłopotów. Prędzej czy później miasto będzie musiało się zatroszczyć o większy lokal.
- 23 1
-
2021-02-07 10:55
(1)
To pytanie: czy ma przydzielonego opiekuna rodziny z MOPS? W takiej sytacji to powinien byc standard. My tu mamy tylko wycinek tej historii.
- 36 0
-
2021-02-07 11:34
Ci opiekunowie są bezradni, niewiele mogą zdziałać.
- 9 3
-
2021-02-07 09:50
(9)
Dokładnie, święte słowa. To dzieci , które nie są niczemu winne, są też ponoć kapitałem tego Państwa...?
Tu potrzeba właśnie fizycznej pomocy jakiejś osoby, bo co z tego , że jest 500 plus, skoro i tak większość idzie na opłaty.
34 M2 na 4 osoby to wystarczające, przy niepełnosprawnym dziecku?- 15 24
-
2021-02-08 01:51
to może zabrzmi brutalnie, ale te dzieci będą takim kapitałem państwa jak ich rodzice.
- 16 0
-
2021-02-07 14:10
ojca dzieci nie maja? do zrobienia chłop był a teraz go brak? dziecko najstarsze ma niepelnosprawność inteletualna, nie ruchowa. Matka jest niewydolna wychowawczo, dziecko chodziło do szkoły z moim synem.
- 18 2
-
2021-02-07 09:54
(6)
To pomóż.
- 23 8
-
2021-02-07 10:05
(5)
W miarę możliwości pomagam.
Ale nie wyrzucam jadem na tych, którym nie idzie.- 14 19
-
2021-02-08 15:45
To nie jest rzucanie jadem!
Ludzie wychodzili z gorszej biedy sami. Cwaniactwa się tyle namnożyło, że każdy ma prawo do swojej oceny. Przy trójce dzieci i konkubencie alkoholiku musi dostawać alimenty. Skoro umiała i wiedziała jak załatwić mieszkanie. Sama mówiła, że pracuje na pól etatu i dostaje 500+. Na pewno ma jeszcze jakieś inne profity ale to już nie ważne. Ileż ludzi żyje w takich warunkach bez dotacji?
- 2 1
-
2021-02-07 20:05
(3)
Proszę rozwinąć " w miarę możliwości".
- 8 1
-
2021-02-08 01:55
(2)
wrzuca paczkę ryżu jak caritas zbiera żarcie, albo z dumą daje brudne zabawki i ciuchy do szlachetnej paczki. i sumienie czyste na cały rok, i znajomym i rodzinie można się pochwalić
- 7 5
-
2021-02-08 11:19
(1)
Sądzisz po sobie.
Pokazujesz też szacunek do jedzenia; żarcie to możesz psu w misce podać.- 4 3
-
2021-02-08 12:19
uderz w stół, a nożyce się odezwą ;)
- 1 1
Wszystkie opinie
-
2021-02-07 09:09
Pomijając fakt rodzenia dziecka przy takich warunkach mieszkaniowych i finansowych, (55)
to jednak lokal powinien spełniać jakiekolwiek normy i ma kobieta rację co do temperatury wewnątrz mieszkania.
- 735 103
-
2021-02-07 09:55
Nie jestem w stanie wygospodarować odrobiny współczucia. (29)
Wybory życiowe mają swoje konsekwencje. Niespodzianka.
Do tego decydowanie się na kolejne dzieci w takiej sytuacji. Przerpaszam, ale to skrajnie niedpowiedzialne zachowanie.
Ludzie ciężko pracują, wydają masę pieniędzy na mieszkanie i odpowiedzialnie, z trudem wychowują dzieci.
A tutaj mieszkanie spadło z nieba, tak jak z nieba pojawiły się dzieci pomimo braku perspektyw na ich utrzymanie.
Miasto i ludzie pomogą, pojawia się kolejne dzieci i problem będzie eskalował.
Nie.- 311 51
-
2021-02-07 09:57
(5)
Ona jest niepełnosprawna intelektualnie. Nie oczekuj więc zdrowego rozsądku od tej kobiety. Trzeba jej pomóc, a nie osądzać
- 136 76
-
2021-02-07 11:07
Tak, jest niepełnosprawna, ale całkiem zaradna. Trzeba wiedzieć jak pomóc. (1)
Mam taką samą sąsiadkę, tylko starszą panią. Obserwuję ją ok. 30 lat, te same działania. Niepełnosprawność umysłowa, praca w ograniczonym zakresie i wykazywana bezradność. Dzieci było w sumie 6, wychowała 1, reszta tułała się po instytucjach wszelakich. W swojej bezradności potrafi dotrzeć do Caritasu, Szlachetnej Paczki i wielu innych organizacji. Ma emeryturę po ostatnim mężu, dzieci są niby samodzielne, mieszkanie maleńkie 18 m ale i tak nie chce za nic płacić. Wszystko, jedzenie, prąd, ubrania, meble, sprzęty AGD powinny zostać podarowane. Dzieci przystosowała do takiej samej życiowej działalności, od kilkunastu lat próbują uzyskać renty na alergię lub lumbago. Takim osobom nie da się pomóc.
- 183 10
-
2021-02-07 18:01
Idealny wyborca pisu
- 28 15
-
2021-02-08 07:35
(1)
Czy o tej trudnej sytuacji tej Pani i jej dzieci, wie ojciec tych dzieci ( partner, konkubent ).
- 19 0
-
2021-02-08 07:44
Tak,tworzy z nia kolejne dzieci na nasz koszt
- 20 1
-
2021-02-09 01:35
To trzeba wysterylizować i zabrać dzieci
dopóki nie nabiorą złych nawyków i nie powielą patologii
- 0 0
-
2021-02-07 09:57
popieram
- 34 4
-
2021-02-07 10:08
Smutna rzeczywistość samotnych dorosłych niepełnosprawnych umysłowo. (15)
Wyraźnie napisali, że ona jest niepełnosprawna intelektualnie. Tacy ludzie w przypadku braku odpowiedzialnej rodziny powinni żyć w ośrodkach zamkniętych, z ograniczeniem możliwości posiadania potomstwa, bo potem jest nieszczęście w postaci patologii. Takie dziewczyny zachodzą w ciążę, często jeszcze w nastoletni wieku i potem wszyscy dookoła muszą pomagać, a potomstwo najczęściej dziedziczy chorobę psychiczną i scenariusz się powtarza, a problem staje szerszy. Gdyby te dzieciaki od razu trafiły do domu opieki, w którym miałyby zapewnione odpowiednie warunki rozwoju, a matki pracę na miejscu i całodobową opiekę - bez źle pojętej wolności, która tylko doprowadza do kolejnych ciąż, problem szybko by się ukrócił.
- 164 20
-
2021-02-07 11:17
Tak zamknąć a najlepiej uspić co? Nazistowskie poglądy...Niemcy tez mieli takie podejście... (12)
- 34 127
-
2021-02-07 11:29
nie sluchaj go. to wolnogdanszczanin.
- 10 25
-
2021-02-07 12:14
(3)
Nikt nie mówi o "usypianiu" tylko o objęciu opieką instytucjonalną. Ta dziewczyna nie radzi sobie z życiem, zapładnia ją kto chce, nie masz sumienia, że cię to nie rusza?
- 103 10
-
2021-02-07 14:44
Miałem w szkole podstawowej ze trzy lub cztery osoby z rodzin patologicznych objętych pomocą. (2)
Bardzo mi przykro, ale jeśli w grę w chodzi alkohol, cwaniactwo lub brak zaradności życiowej nie da się im pomóc. Są takie panie, które mają w wieku 24 lat po 5 dzieci z nieznanymi ojcami. Są osoby, które pogrążają się w chorobie alkoholowej i nie mają zamiaru stanąć na nogi. Asystentom opadają ręce, organizacjom charytatywnym też. Jak tu pomóc komuś kto sprzedaje podarowane sprzęty AGD i biegnie postawić zakład i kupić najtańsze piwo?
Ta pani wygląda na trzeźwą, ale martwi mnie jej samotne macierzyństwo. Obawiam się, że nie skończy się na trójce dzieci. Myślę, że miasto, mops powinno chociaż przydzielić asystenta, kuratora i opłacić ogrzewanie. Trzeba też doglądać remontów, i monitorować co się tam dzieje. Gdzie są ci partnerzy, ojcowie dzieci? Czy dzieci mają dobre warunki?- 65 4
-
2021-02-07 17:23
Jak pomóc? (1)
Skoro nie pomaga edukacja to zostaje Izolacja, tylko i wyłącznie. Nie umiesz żyć w cywylizowanym społeczeństwie? Nie dostajesz przywilejów, w tym prawa wyborczego, tylko trafiasz do zakładu zamkniętego. Jakie szanse na normane życie mają jej dzieci w obecnej sytuacji? Jaką przyszłość zapewni im matka skoro polowa jej niby dochodow trafia na utrzymanie klitki 34 metry i co, tysiąc na co? Na jedzenie? Sama mowi, ze nie umie czytac ani liczyć, czego nauczy dzieci? Jak im pomoże w nauce? Tylko ośrodek zamknięty i ograniczenie dalszego rozmnażania, bez dwoch zdań
- 29 13
-
2021-02-07 23:10
A co dzieciorobem?
Złapać i wykastrować?
- 10 2
-
2021-02-07 12:33
pomoc (1)
To weź pod opiekę, zapewnij mieszkanie, wyżywienie i inne przyjemności, a nie odsyłaj do innych.
- 30 14
-
2021-02-07 14:20
Od opieki jest pomoc społeczna głupcze
- 14 12
-
2021-02-07 17:17
Wiedzialem ze sie pojawi argument nazi przy tym komentarzu
Moderator kasuje komentarze nieprzychylne rządowi. Prawda jest taka, ze taka patologia nie powinna mieć miejsca w XXI, przecież taką mamy super edukację, cale szkolnictwo i w ogole. Jak widac sustem jest kulawy. 500 plus wlasnie mialo wplyw na rozródntakich patologii, skoro caly jej dochod nieznacznie przekracza 2000 a 1500 z tego genialnego programu to ja nie mam pytań. Komu i czemu to pomogło? MendoM społecznym.
- 23 7
-
2021-02-07 17:26
Tak zamknąć (1)
A usypiać powinno się bezpańskie psy zamiast tłoczyć je w schroniskach.
- 3 25
-
2021-02-07 23:12
A Ciebie, to co? Mianować na czołowego antropologa?
- 5 0
-
2021-02-07 21:11
Wszystko odziedziczone u nas zawsz jakis niemiec rusek czech i angol sa winne a tu chodzi o jasny przypadek i nagle zero empatii. Zużyła się
- 1 1
-
2021-02-09 11:12
Jaka decyzja? Przecież w Polsce decyzję za wszystkie kobiety podjął Jarosław: rodzimy i chrzcimy. Dziewczyna mogła być wykorzystana przez jakiegoś faceta, oszukana (faceci potrafią ściągnąć prezerwatywę w trakcie) lub nawet zgwałcona. I potem co miała zrobić? Gdzie jest ta decyzja?
- 0 0
-
2021-02-07 23:03
"Tacy ludzie powinni żyć w ośrodkach zamkniętych " - pachnie faszyzmem, już byli tacy co tak myśleli - nie chcemy chyba powtórki z rozrywki ? Gdzie empatia, serce i zwykła ludzka przyzwoitość ? Trzeba pomóc a nie poniżać i ograniczać wolność. Nie zamyka się przestępców, a tu takie propozycjie - wstyd !!!
- 5 11
-
2021-02-08 06:44
zdziwiłbyś się jak można
gdybyś miał/a odrobinę doświadczenia życiowego, to wiedział(a)byś jak osoby z niepełnosprawnościami mogą nauczyć się żyć samodzielnie i sobie radzić, czasem trzeba im pomóc i zaakceptować, tylko nasze państwo nie ma sensownego programu i takie osoby jak Ty nie uważają ich za ludzi, trzeba zamknąć i usunąc Tobie z widoku?
- 0 8
-
2021-02-07 15:46
Nie osądzaj
- 4 9
-
2021-02-07 21:23
(2)
Najgorsze rzeczy wynikają z błachego problemu, gdy sprawą przejmie się zaradny erudyta ;)
A wystarczy spełnić warunki norm budowlanych.
A Służby socjalne mają za zadanie uświadamiać o konsekwencjach chorób genetycznych. Ale to dotyczy też par po 30ce które chcą mieć własne dzieci.
To tak w ramach gospodarowania wiedzą ze szkoły i logiki zamiast udawania wyczerpania empatii.- 2 3
-
2021-02-08 00:00
(1)
Błahy... mistrzu
- 2 0
-
2021-02-08 09:19
Paluszek!
- 0 0
-
2021-02-08 00:18
Dziielnica
Ta pani jest jest grubo znana na dzielnicy, wychodząc z domu s.matki miała 1 dziecko i mówiła że chlopak zrobi remont byle dostać m, kolejnej 2 dzieci dorobiła się w stanie wskazującym. Nie problem, ale proszę nie udawać, że miasto pani dało lokum z 3 dzieci, bo tak nie bylo
- 21 1
-
2021-02-08 00:22
Właśnie tak jak Ty myślą urzędnicy
Gratulacje! Tylko skumaj, że kobita próbuje sobie radzić, a że powiela to czego doświadczyla w dzieciństwie to nie jej wina. Psychologia się kłania.
- 1 8
-
2021-02-07 11:38
Ktora organizacja feministyczna uda sie do niej z pomoca? (17)
Gdańsk podobno taki przyjazny kobietom. Niektore w kolko powtarzaja ze dziela sie dobrem
Dobra, to ja czekam teraz ktora pierwsza organizacja feministyczna sie wyrwie, żeby jej pomóc
No co feministki gdzie jestescie? Bo krzyczec durnie .. kazdy umie.- 67 25
-
2021-02-07 11:49
Wydae mi się, że te organizacje już tam są.
Ta pani ma silne doradztwo gdzie zwrócić się o pomoc, nie krytykuję tego. Może jeszcze te organizacje pomogą tej pani planować życie rodzinne, to znaczy przyrost tego życia. Zwłaszcza, że jest to rodzicielstwo samotne.
- 48 4
-
2021-02-07 12:01
(5)
Jesteśmy na protestach, żeby pani Iwona i inne kobiety w podobnej sytuacji mogły przerwać ciążę, jeśli zdarzy im się wpadka.
- 39 51
-
2021-02-07 12:28
moze najpierw zadbajcie o siebie
i o wasz rozwoj emocjonalno intelektualny.
bo krzyczec jak margines to juz tylko droga w jedną stronę.- 25 25
-
2021-02-07 17:06
(1)
I tu mamy sedno problemu. Niestety, jakie to przykre. Nie sztuką jest przerwać, sztuką jest zapobiec. Być może osoby życiowo niezaradne powinny mieć robioną wazektomię / podwiązanie jajowodów. Może implant czy spirala. Inne środki raczej nie do upilnowania. Przecież skoro ta kobieta samotnie wychowuje trójkę dzieci, najpewniej została wielokrotnie wykorzystana! Czy to organizacji kobiecych nie rusza? Jako kobieta, szczerze - nie jestem w stanie zrozumieć.
- 24 4
-
2021-02-07 17:51
Podwiązania jajowodów jako metody antykoncepcji u kobiet, od lat nie możemy się doprosić. To jeden z postulatów, o który walczymy. Wazektomia, o dziwo jest dostępna od ręki. Ale niestety chętnych stosunkowo niewielu.
- 29 4
-
2021-02-08 08:35
Wydaje mi się, że pani Iwona chce tych dzieci.
- 4 0
-
2021-02-09 01:50
Może zamiast czekać na wpadkę, wyedukować?
- 1 0
-
2021-02-07 12:19
Dobrem dzieli się pani Adamowicz. (2)
Tylko nie wiem gdzie i w jaki sposób.
- 41 14
-
2021-02-07 14:48
A ona w tej śmiesznej PO chyba jest?
- 8 12
-
2021-02-07 14:58
Jesteś taki mądry ,mądra to podziel się tym dobrem sam nikomu nie pomożesz ale najwięcej szczekasz to typowe dla takich jak ty ujadaja najgłośniej
- 7 10
-
2021-02-07 13:15
(6)
A gdzie jest PiS miał pomagać rodzinom.
- 26 11
-
2021-02-07 14:48
PO zniszczyło polskie rodziny (2)
- 11 25
-
2021-02-07 16:31
a PiS od szesciu lat nie moze im pomoc sie odbudowac. Wszystko czego dokonal PiS to poglebienie patologii przez rozdawnictwo w zamian za glos przy urnie wyborczej.
- 35 9
-
2021-02-08 16:02
A 500
- 0 1
-
2021-02-07 14:57
Pis
Niech pomaga swoimi pieniędzmi, nie naszymi. Dobroczyńczy za cudze.
- 26 5
-
2021-02-07 21:48
Przecież napisane (1)
No właśnie daje jej 1500 zł co miesiac
- 6 1
-
2021-02-08 07:48
To nie pis jej daje tylko ludzie ktorzy pracują!!!!
- 12 2
-
2021-02-07 14:01
ma racje,ale na takie warunki wyrazila zgode. teraz jej nagle zaczelo przeszkadzac?
- 20 6
-
2021-02-07 15:37
Oto całe miasto gdańsk i jego pomoc.
O fuszerkach remontów mieszkań socjalnych i komunalnych wiadomo jest od dawna, no ale jak wygrywa przetarg firma po koneksjach rodzinnych cioci, wujka, szwagra, siostry kobyłki syna to tu nie ma się co dziwić.
Telewizja Polska powinna zrobić o tym reportaż. Niedługo ja odbieram od miasta mieszkanie i niech tylko zawias mi skrzypnie momet TVP zaproszę opowiadając o gdańskiej patologii.- 9 21
-
2021-02-07 16:27
jaka ulica? (1)
- 2 3
-
2021-02-07 16:37
Angielska Grobla.
- 5 1
-
2021-02-07 23:19
Ludzie, czy Wy nie przeczytaliście, ze Pani jest upośledzona, może to nie pozwala jej na najtrafniejsze życiowe wybory??
Może ktoś ją wykorzystał, może ona chciała być tylko kochana i potrzebna? Oczywiście, jasne, pełnosprawnym kobietom się to nie zdarza.- 5 8
-
2021-02-08 05:27
jasno było zaznaczone w artykule, że mieszkanie zostało przekazane tej Pani w całości wyremontowane więc w czym problem?
- 8 2
-
2021-02-08 15:55
Czy ta kobieta urodziła tam dzieci ?
Co to za bzdury. Gdzie do tej pory mieszkała? Dlaczego alkoholika dopuszcza do siebie, który jak widać z tego naprodukował niepełnosprawne dzieci. Gdzie są alimenty ?
- 0 1
-
2021-02-07 09:11
Taka jest prawda o gospodarowaniu miasta własnymi lokalami (14)
Podwyżki były drakońskie a standard został jaki był. Jeśli już jest remont to jak widać robiony źle,a odbiór tego remontu chyba bez nadzoru bo jak to możliwe żeby przechodziły takie wady?
- 320 56
-
2021-02-07 09:18
Głośno jest o tych remontach miasta. Ich jakość budzi wiele zastrzeżeń. (3)
Koszt wysoki, jakość niska i kto taki remont odbiera? Kto się pod tym podpisuje? I co tu pieniądze idą bokiem i nikomu z władz to nie przeszkadza?
- 55 8
-
2021-02-07 09:50
Zeby tylko o remonty chodziło ,z rozliczeniami też jest kłopot
- 21 5
-
2021-02-07 12:29
pytanie (1)
kto ten remont wykonuje? Kuzynowie/siostrzeniczki/synowie? Jeżeli drogo i byle jak, ktoś, kto to odbiera dobrze wie, co robi. Zdolne gdańskie dzieci po socjologiach i psychologiach chcą mieć firmy. Ich nawet Energa i lotos nie przygarną. Chyba, że na stanowisku za 3 tysie na rękę, a takie ich nie interesuje. Na takich stanowiskach pracują dzieci zatrudnionych w lotosie / Enerdze jako plankton.
- 11 4
-
2021-02-07 15:03
Bardzo proszę portal trojmiasto.pl o przekazanie tych opinii władza miasta jako bezstronne wskazówki o jakości wykonywanych prac. Może wtedy ktoś kto płaci publicznymi pieniędzmi sprawdzi jakość "remontów".
- 13 1
-
2021-02-07 09:46
Kasa na remont byla
I sie rozdala
- 23 3
-
2021-02-07 11:05
to polityka budyniowych kolegow
oni zyskiwali na tym. dewloperzy.
- 17 8
-
2021-02-07 11:09
Zapewniam was, że drakońksie podwyżki tej pani nie dotyczą. Z racji sytuacji życiowej ma dopłaty do czynszu. (1)
- 31 4
-
2021-02-07 11:30
a smieci? jej nie dotycza?
i dlaczego innych dotycza drakonskie?
- 10 6
-
2021-02-07 12:56
To raczej pudrowanie wąsa. Remont generalny (3)
takiej kamienicy często jest nie uzasadniony ekonomicznie. Lepiej wyburzyć niż pudrować. Ktoś tu szczeka, że miasto deweloperów itd. Jakie macie rozwiązania na taką sytuację? Zadłużenie mieszkań miejskich to 220 mln.
W USA np. w Nowym Jorku buduje się apartamenty razem z mieszkaniami miejskimi. Oczywiście finansują to nabywcy drogich apartamentów z widokiem na Central Park. Biedni mieszkają od drugiej strony. Są dwa osobne wejścia.
W przypadku tego mieszkania bez izolacji całego budynku zawsze będzie tam zimno, a koszty ogrzewnia kolosalne....- 15 4
-
2021-02-07 16:38
gdzie GDansk srednie miastko w PL
a gdzie metropolia swiatowa jak NYC?
- 3 3
-
2021-02-08 16:12
"Zadłużenie mieszkań miejskich to 220 mln. ?" Z kąd takie zadłużenie? (1)
A co ci ludzie zadłużeni to niepełnosprawni umysłowo? Dopóty nie powstały Współnoty, pieniądze za czynsz wpłacano dla miasta. Po przekształceniu i kupnie każdego mieszkania ( pieniądze również dla miasta) wszelkie remonty elewacji i ogrzewania wewnętrznego każdy pokrywał z własnej kieszeni. Gdzie je utopiono?
- 1 0
-
2021-02-08 16:47
To nie do mnie pytanie gdzie utopiono pieniądze, a do polityki państwa i miasta. 220 mln to zaległości czynszowe. Tu jest
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Dluznicy-czynszowi-zalegaja-w-Trojmiescie-prawie-220-mln-zl-n110086.html
Co do porównania z NY chodzi mi o sposób finansowania inwestycji. W małej skali też się to sprawdzi. W ten sposób jest tylko impas. A Ci co płacą utrzymują zalegających,- 0 0
-
2021-02-07 13:35
PO usunieciu tego grubego miśka to ona teraz działa..
MOPR podlega pod Monike Chabior.
Tak czesto obecna na piorunowych dewastacjach miasta. Czym ona sie zajmuje. Czemu jej nie zapytali red. ?- 11 4
-
2021-02-07 17:16
Jeszcze remont im robić... Niech sobie wynajmie w Wejherowie za te 800zl które płaci za prąd.
Kur.. 2000zl miesięcznie place za sam wynajem przepier... prawie całą wypłatę na rachunki, nikt mi nic nie daje, nikt mi nie pomaga. Sam sobie muszę radzić, ale jak widać jest źródło to trzeba więcej i więcej- 18 3
-
2021-02-07 09:11
Mieszkanie socjalne (24)
Mieszkanie socjalne jest bardzo tanim mieszkaniem. Płaci się grosze za mieszkanie a pozostałe media są we własnym zakresie (ogrzewanie, prąd, gaz). To wszystko najemcy wiedzą. Być może należało by zweryfikować jakość wykonania remontu.
- 387 21
-
2021-02-07 09:51
Odkopać Instalację elektryczną ?
- 8 7
-
2021-02-07 10:46
(4)
Od kiedy mieszkanie socjalne jest tanim mieszkaniem,sąsiadka po rozwodzie z dwójką dzieci jeszcze małych mieszka na jednym pokoju przedzielonym scianką dzialową,w drugim maleńkim pokoju mieszka dziadek dzieci,wspolna lazienka,brak kuchni,wspólna lazienka,mieskanie ogrzewane piecem węglowym i placą ponad 600zl cy to tak mało
- 12 42
-
2021-02-07 11:10
Zależy od tego ile osób zajmuje takie mieszkanie.
- 10 5
-
2021-02-07 14:28
(2)
A 600pln to dużo? Zobacz na wolnym rynku ile się płaci za wynajem takiego mieszkania i okaże się że przynajmniej jeszcze raz tyle, a często więcej.
- 33 5
-
2021-02-07 15:06
Wynajmując, wybieram sobie mieszkanie. socjalne dostaje i wtedy się dziwie dlaczego tak drogo za norę np. bez ogrzewania. Jak zażądam wyboru to dostane kopa.
- 2 13
-
2021-02-07 19:30
No ludzie piszą że socjalne mieszkanie kosztuje około 100zł nie wiem gdzie
- 2 3
-
2021-02-07 13:25
Na jakiej to jest dzielnicy? (17)
- 0 1
-
2021-02-07 14:23
(14)
Centrum miasta. 10 minut do Strarówki!
- 2 4
-
2021-02-07 15:44
(13)
W Gdańsku nie ma starówki, słoiku!
- 13 6
-
2021-02-07 16:25
(10)
Na pewno? Nie ma w Gdańsku starówki? A co jest?
- 1 16
-
2021-02-07 17:26
Kto powinien wiedzieć, ten wie, a słoików nie ma potrzeby uczyć. Niech się wyróżniają...
- 15 5
-
2021-02-07 17:29
Odpal mapę i sprawdź. Nie ma starówki.
- 8 1
-
2021-02-07 17:54
(5)
Jest Stare Miasto (to nie to samo co starówka)
- 11 1
-
2021-02-07 18:01
(4)
s t a r e m i a s t o
Douczcie się albo wracajcie na Mazury- 10 7
-
2021-02-07 18:14
(3)
Otóż nazwa Stare Miasto jest jak najbardziej zasadna, gdy mówi się o części miasta jako dzielnicy lub jej części. Wiec doucz się, nim zaczniesz kogoś pouczać.
- 3 3
-
2021-02-07 20:39
Warto się douczyć i poznać znaczenie słów (2)
Stare miasto (także: starówka) historyczne centrum, najstarsza dzielnica miasta, często charakteryzująca się zwartą zabudową, a w przeszłości otoczona murami obronnymi. Typowymi budynkami w obrębie starego miasta są kamienice.
- 3 7
-
2021-02-07 23:39
No widzisz, a w Gdańsku jest zupełnie inaczej. Słoiku.
Nie możesz wrócić do swojej Obory, albo Chlewni? Wszyscy byliśmy szczęśliwi...- 6 4
-
2021-02-08 01:28
czemu słoje są tak oporne na tak proste informacje? w Gdańsku nie ma starówki, bo jest Główne Miasto i Stare Miasto. wedle twojej "logiki" starówką w Gdańsku są okolice Ratusza Starego Miasta, Wielkiego Młyna itd, czyli to, co n i e j e s t historycznym centrum.
- 4 2
-
2021-02-07 20:41
Główne Miasto , mylnie zwane starym .
- 4 0
-
2021-02-08 06:02
We Gdańsku je g*wne miasto
- 3 1
-
2021-02-07 22:09
(1)
W Gdańsku jest starówka proszę nie kłamać że nie ma starówki
- 3 9
-
2021-02-07 23:40
O, kolejny kindziuk...
- 6 2
-
2021-02-07 16:39
jest w pierwszym zdaniu odnosnik
angielska grobla / dluga grobla .
Tam gdzie pierwszy raz uderzyl TUchlin.- 4 1
-
2021-02-08 16:16
Ktoś wcześniej już pisał, że Angielska Grobla.
- 1 0
-
2021-02-07 09:12
(15)
u mnie aktualnie 23,7
- 71 122
-
2021-02-07 09:52
haha, wiem ze chcielibyscie zeby było mniej ale niestety.... nie w tym życiu :)
- 5 12
-
2021-02-07 10:11
Nie ma sie czym chwalić (5)
Taka temperatura w domu nie jest zdrowa.
- 62 13
-
2021-02-07 10:18
Musze miec tyle (4)
w nocy nie pale i spada nad ranem do 21. Mury 2 - 3 stopnie sie wychladzaja przy tych temp.
- 7 14
-
2021-02-07 16:22
Najlepiej się śpi jak jest 18 -19 stopni (3)
A w dzień 20-21 max.
- 16 6
-
2021-02-07 17:08
(1)
Każdy jest inny, czy jak ja lubię mielone to z automatu ty tez je lubisz? Ja mam w domu 24 stopnie i taka temperatura mi odpowiada.
- 9 10
-
2021-02-08 19:51
ja lubię mąkę, ty śliwki
to razem opierdzielimy knedle :)
- 3 0
-
2021-02-07 20:55
Święta racja
Dokładnie takie temperatury gwarantują zdrowie i bardzo dobre samopoczucie. U mnie co prawda nie ma szans zjechać w nocy do 19 stopni, bo mieszkanie jest środkowe i przy zakręconych grzejnikach można osiągnąć ok. 20,5 no może przy obecnych mrozach byłaby szansa na 19,5...
- 2 2
-
2021-02-07 11:31
tyle osob na jednym kwadracie?
to niezla socjałka.
- 12 3
-
2021-02-07 12:12
To za ciepło, niezdrowo, szybciej można zachorować przy takiej różnicy temperatur (2)
U mnie jest 18 C, nigdy nie choruję.
- 16 10
-
2021-02-07 17:09
Ja mam ciągle 24 stopnie i też nie choruję, jak to wytłumaczysz?
- 9 9
-
2021-02-08 16:21
Wszystko zależy od organizmu i jego odporności.
Ja przy włączonym piecu max 20-21 C , ale wystarczy na pół godz. wyłączyć i jest 17-18C. Oczywiście stare budownictwo, kupione po przekształceniach we wspólnoty.
- 0 0
-
2021-02-07 15:45
tu problem jest inny i nikt go nie zauważa (1)
Wszystkie takie budynki mieszkalne w obrębie centrum są obiektami o wartościach kulturowych i zgodę na ich docieplenie wydaje wojewódzki konserwator zabytków. Oczywiście zawsze jest negatywna bo styropian szpeci. W ten sposób takie budynki nigdy nie będą się nadawać do zamieszkania. Ktoś może napisze o docieplaniu od wewnątrz, ale koszty takowego są ogromne bo trzeba przekładać całą instalację, zmniejsza się powierzchnię i powstaje problem z zagrzybieniem w pomieszczeniach mokrych.
- 8 1
-
2021-02-08 16:24
Czyli pozostaje remontowanie, malowane i prawidłowo -odpowiednio ogrzewanie a nie oszczędnościowo.
- 2 0
-
2021-02-07 19:02
Ty bogaczu!!!
- 0 1
-
2021-02-07 19:41
O 3 stopnie za duzo. Bardzo niezdrowa temp.
Najlepsza temp. W mieszkaniu to w dzien 20 stopni. W nocy 18-19. Powyzej 22 stopni wykladniczo rosnie ilosc roztoczy i innego syfu.
- 2 4
-
2021-02-07 09:13
(16)
troche nie rozumiem . Dostala Pani mieszkanie ( niejeden czeka i się doczekać nie może ) . Owszem okolica taka sobie ,ale jest dach nad głową . Trzeci rok zamieszkiwania - to normalne ,że czasem coś się zepsuje . Nawet w apartamentowcu co jakiś coś trzeba wymienić czy oddać do naprawy . Przecież to normalne . Kolejne dziecko się pojawia - to zagonic ojca do napraw i pomocy
- 826 110
-
2021-02-07 09:31
(2)
Czytałeś artykuł?
- 25 68
-
2021-02-07 09:38
Tak (1)
A dzieci same się nie pojawiają.
- 213 7
-
2021-02-08 10:03
Jan Paweł Drugi zsyła.
- 6 4
-
2021-02-07 09:39
Ta kobieta o tym wie
Ucieszyła się ze dostała mieszkanie bo nie chciała spać na ulicy. Ale ogrzewanie się przy kuchence gazowej to przegięcie
- 68 16
-
2021-02-07 14:19
Janusz (3)
Jakiego ojca ona sama nie wie z kim ma dzieci przeca jest niepełnosprawna a miasto jest od tego żeby pomagać.
- 15 20
-
2021-02-07 18:27
To niema nic do rzeczy (2)
Miasto jest od tego żeby pomoc
- 3 15
-
2021-02-07 20:23
zanim miasto naprawi ogrzewanie (1)
ona bedzie miala 2 dzieci wiecej
- 26 1
-
2021-02-08 16:26
Możliwe, że się postara, żeby mieć więcej kasy
- 2 0
-
2021-02-07 17:47
Zamiast zakładac ogrzewanie (3)
powinni załozyć jej spiralę. A 4 osoby na 34 metrach to nie tragedia.
- 66 4
-
2021-02-07 18:03
sam sobie zaloż spiralę
- 4 47
-
2021-02-07 20:19
(1)
Wygrałeś nagrodę najbardziej d**ilnego komentarza roku. Albo chamskiego, zależy jak na to spojrzeć. Gratulacje poziomu.
- 5 32
-
2021-02-08 10:04
Może i chamsko, ale prawda.
- 9 2
-
2021-02-07 18:26
Moze by te nieroby z UM pomogły (1)
Ile kasy z naszych podatków idzie na te gdańskie nieruchomości itp
- 5 13
-
2021-02-08 08:59
No to pomóż pracusiu., jako chrześcijanin
Głupiś i tyle, twoje podarki na gdańskie nieruchomości?
- 3 2
-
2021-02-08 08:09
przecież napisali że niepełnosprawna, wybacz jej XD
poza tym ja to bym chciał takie mieszkanie, też mam 27 lat i mnie kurna nie stać na kawalerke....
- 9 2
-
2021-03-09 18:04
Znam ta panią osobiście, dałam jej córce ubrania czyste i zadbane po czym znalazłam je na śmietniku, jej partner został zdradzona przez nią nie jednokrotnie. Dowiedział się ode mnie ze ona ja zdradza, załamał się po czym sie wyprowadził, jeszcze w tamte wakacje byłam w jej mieszkaniu i było zadbane itd.
- 0 0
-
2021-02-07 09:18
wszystko jest w porządku! (8)
życie chroni się od poczęcia do urodzin, a potem radź sobie dam. I tak plus dla miasta, że mieszknie dało.
- 344 94
-
2021-02-07 10:12
kto dał? (5)
miasto? a 500+, alimenty, zasiłki etc etc. to pewnie rząd?
- 26 7
-
2021-02-07 11:33
mieszkanie to wiadomo
jak dawniej swojej narzeczonej.
"Jak każda matka nie chciałam, by moje dzieci doświadczyły tego samego. Dlatego zdesperowana sytuacją napisałam do prezydenta Pawła Adamowicza. Gdy dostałam informację, że dostanę mieszkanie, nie mogłam powstrzymać łez ze szczęścia"- 0 2
-
2021-02-07 18:31
I pomyślcie co by było gdyby nie 500+ (3)
Czy nadam Dulkiewicz cos by od miasta dała ...
- 3 14
-
2021-02-07 18:58
a to miasto jest od dawania? zarób.
- 13 3
-
2021-02-08 07:55
Trzeba byłoby w końcu iść do pracy? Ojej...
- 7 1
-
2021-02-08 08:11
mogłoby być lepiej
nie miałą by może 3 g*wniaków bez ojca, tylko pracowała gdzieś za kasą i kupiła sobie kawalerkę.
- 1 1
-
2021-02-07 18:10
Doskonałe podsumowanie
- 3 1
-
2021-02-08 08:10
odpaliłą by tindera
to jakiś sebek by się od razu zakręcił i kolejne 500+ by wpadło i już na ogrzewanie da rade.
- 2 1
-
2021-02-07 09:20
i ta trójka dzieciątek przez cudowne poczęcie (19)
się wzięla
- 718 74
-
2021-02-07 09:38
(8)
tez tego nie kumam... kobieta jest niepelnosprawna a ma 3 dzieci... i zadnego partnera mozna wywnioskowac a artykulu
- 165 4
-
2021-02-07 10:15
(4)
W artykule nic nie wspomniano też o alimentach. Te plus samo 500+ dają grubo ponad 2 tys...
- 79 6
-
2021-02-07 10:22
Posłuchaj jeszcze raz dokładnie wywiadu. Włącz myślenie i dopiero potem pisz.
- 14 60
-
2021-02-07 11:12
Same 500 plus to 1500 w jej wypadku, żadne 2000. (2)
- 11 19
-
2021-02-07 11:21
matko jedyna... czytaj ze zrozumieniem - do 500+ dodaj alimenty
- 36 5
-
2021-02-07 12:51
Za zasiłki rodzinne z dodatkami?
- 21 2
-
2021-02-07 19:30
Wiatropylność czy co ? (2)
Rozumiem że niepełnosprawna ale myśleć zanim nogi rozłoży powinna umieć.
- 28 1
-
2021-02-08 13:29
Jak mówił,że kocha to co miała zrobić.
- 7 0
-
2021-02-09 11:18
Faceci nie pytają. Nogi rozkładają ci siłą. Nie życzę ci...
- 1 3
-
2021-02-07 10:25
Jak u Marty kacz.
Też niepokalane poczęcie.....
- 54 16
-
2021-02-07 11:03
Bije od ciebie (2)
Totalny brak taktu i kultury osobistej.
- 18 51
-
2021-02-07 11:16
Wzmiankował o cudownym poczęciu.
No chyba bardziej taktownie i kulturalnie się nie da.
- 50 7
-
2021-02-07 11:20
nie, udawajmy, że bezmyślne rozmnażanie jest ok, głaszczmy niewydolnych po główkach i ogarniajmy dzieci za nich.
- 83 7
-
2021-02-07 11:48
Sposób na życie ?
Płacą podatnicy a patologia rozwija się ! 3 dzieci mówi sama za siebie ... Tą osóbkę należy po prostu przekonać o konieczności dobrowolnej sterylizacji .
- 83 9
-
2021-02-07 16:58
tak właśnie podchodzi się do tego zagadnienia - tatusiowie dalej zapładniają, mamusia gotowa n a następnego rozpłodowca, reszta należy do odpowiednich instytucji za nasze pieniądze - dla dobra dzieci, oczywiście
- 33 2
-
2021-02-07 17:47
(1)
Jestem pewien, że "obrońcy życia" pomogą i zapewnią utrzymanie dzieciom do pełnoletności - przecież to życie które trzeba chronić.
- 25 7
-
2021-02-08 01:38
Jasc jestem pewien że trzeba brać odpowiedzialność za swoje czyny a nie nieodpowiedzialnie uciekać się do mordowania.
Aborcja to nie prezerwatywa po.spytajmy te jej dzieci czy wolałyby nie istnieć a może pójdźmy dalej i poddajmy je eutanazji dla ich dobra i matki?
- 2 13
-
2021-02-07 18:03
to akurat potrafi (1)
Nie potrafi liczyć, pisać a dzieci robić akurat potrafi, dlatego ma już trójkę. Ma talent.
- 28 3
-
2021-02-08 00:21
........i oby na tym sie skonczylo .
- 11 0
-
2021-02-07 09:22
Kopac lezacego. (65)
Czytajac komentarze jest mi wstyd.To ze tobie sie zycie pieknie ulozylo nie znaczy ze wszyscy tak maja.Kobieta jest w potrzebie i miasto powinno jej pomoc.Tak bardzo chcecie zyc jak na zachodzie to otworzcie sie tez na to ,ze tam socjal pomaga takim ludziom zyc na normalnym poziomie.U nas to znieczulica juz totalna.Ludzie powariowali od pieniedzy i samolubstwa.Przykro na to patrzec.
- 335 456
-
2021-02-07 09:23
(15)
Ma mieszkanie? Ma. Spełnia warunki dla 4os rodziny? Spełnia. Tyle wystarczy. Reszta spraw i napraw lezy po stronie najemcy.
- 110 34
-
2021-02-07 09:58
jest niepełnosprawna intelektualnie (8)
doczytałeś.
czy też masz niepełnosprawność tyle, że nie orzeczoną?- 48 70
-
2021-02-07 11:08
Taka niepelnosprawnosc ma tu wiekszosc..
patrzac na glosujacych 20 lat na zlych wlodarzy i na to co dzieje sie na ulicach.
- 55 5
-
2021-02-07 16:31
(5)
To może odebrać jej te dzieci jak se nie radzi.
- 35 10
-
2021-02-07 18:00
(4)
W tekście nie ma wzmianki, że nie radzi sobie z dziećmi. Raczej wynika, że dba o dobrostan dzieci dogrzewające mieszkanie, starając się o polepszenie warunków bytowych. Twoja opinia jest krzywdząca.
- 11 17
-
2021-02-07 18:16
(2)
to czemu co chwila podkreślacie jaka to jest niepełnosprawna i jak bardzo nie ogarnia rzeczywistości?
- 22 5
-
2021-02-07 18:27
(1)
To że wg ciebie nie ogarnia rzeczywistości, nie znaczy że jest złą matką.
- 9 14
-
2021-02-08 01:16
no nie wiem, samotna matka trójki dzieci powinna ogarniać rzeczywistość wszechstronnie
- 11 3
-
2021-02-07 19:14
No a jakże
Dba o dobrostan rodząc nowe
- 22 3
-
2021-02-07 18:06
To może nie powinna zajmować się 3 dzieci, skoro nie potrafi zająć się sobą?
- 23 7
-
2021-02-07 11:56
Ciesz się że nie jesteś na jej miejscu (4)
- 11 27
-
2021-02-08 07:58
(3)
Cieszę się. Ale nadal muszę się zrzucać na takich jak ona. Wolałbym, żeby zamiast tego miasto mogło wydać kasę na naprawę dróg, czy cokolwiek z czego korzystam.
- 14 4
-
2021-02-08 15:11
(2)
Jakie przykre... az serce sie kraje... lepiej wydac na drogę niz na dzieci? Nie chce mi sie wierzyc...
- 2 7
-
2021-02-09 14:01
pomoc
Nie na drogi, tylko lepiej ladowac w Rydzyka zamiast zadbac i pomoc biednym,nieradzacym sobie w zyciu ludziom. ale jaka bylaby z tego korzysc, zadna. A Rydzyk zapewni durny elektorat!!!!
- 0 1
-
2021-02-09 22:53
To uwierz
To uwierz
- 0 0
-
2021-02-07 18:30
34m2 dla 4osob
I naprawy złe zrobione
- 3 7
-
2021-02-07 09:24
(1)
Ok
Na swoje dzieciństwo nie miała wpływu, ale wlasnie dlatego, że było jakie było to może by się zastanowiła nad posiadaniem 3 dzieci bo jakie one mają perspektywy?- 134 11
-
2021-02-08 00:13
Nie do końca
Niestety jak ktoś miał ciężko w dzieciństwie to nie radzi sobie potem w życiu. Ludzie ogarnijcie się. Gdzie ona miała się tego nauczyć? Od kogo??? Współczuję kobiecie. Płaci za mieszkanie więc miasto powinno je naprawić jak coś się zepsuje, za co w końcu płaci? 34m na 4 osoby??? W jakim normalnym kraju taki przydział to ok???
- 6 9
-
2021-02-07 09:30
(16)
Mimo, że komentarze nie są (były, bo część pokasowano) przyjemne, ale pewnie chodzi w nich też o zwrócenie uwagi na wybory życiowe Pani z artykułu. Czy Pani ta, zdając sobie sprawę ze swoich ograniczeń (o których sama mówi), myślała, że będzie w stanie zapewnić swoim dzieciom wystarczające (według niej) warunki życia? Wiem, że życie różnie się układa, ale nie trzeba od razu posiadać trojga dzieci, istnieje coś takiego, jak kontrola urodzin, zwłaszcza w sytuacji tej Pani, która zdaje się od początku jej życia, nie była za ciekawa.
- 119 7
-
2021-02-07 10:02
osoba jest niepełnosprawna intelektualnie jak napisano (13)
a Ty od niej wymagasz rozsądnego wyboru drogi życiowej. Myślę, że takie osoby jak ta pani powinny mieć po uzyskaniu pełnoletności jakieś wsparcie psychologiczne, kuratora, kto jej właśnie takie kwestie wytłumaczy.
Ocenianie wyborów osoby niepełnosprawnej tak jakby była pełnosprawna świadczy jedynie o niepełnosprawności oceniających.- 47 30
-
2021-02-07 10:45
(1)
No chyba trochę rozsądnie myśli, skoro zdaje sobie sprawę z tego, że chce zapewnić swoim dzieciom lepsze życie, niż sama miała. Nie jest trudne zrozumienie, że większa ilość potomstwa oznacza też wyższe koszty codziennego życia. Niepełnosprawność może ograniczyć zdolność do podjęcia właściwych wyborów (ograniczyć, nie wykluczyć), a nie zrozumienie podstawowych mechanizmów, zwłaszcza że z nagrania wynika, że Pani potrafi ocenić finansową wysokość kosztów egzystencji.
- 44 4
-
2021-02-08 15:17
Może ojciec był bogaty? Moze pomyslala, ze z nim da rade? Moze myslala ze przyszlosc z nim bedzie szczesliwa i dostatnia ze zdecydowala sie na potomstwo?
- 0 2
-
2021-02-07 11:16
To wsparcie nic nie daje, przykro mi, ale taka jest rzeczywistość. (10)
To co napiszę będzie okrutne, takie osoby nie powinny mieć dzieci. Państwo nie potrafi wspierać takich osób, skutki są potem dramatyczne. Przede wszystkim gdzie są tatusiowe i alimenty?
- 41 3
-
2021-02-07 18:07
(9)
Może nie powinny mieć (inna kwestia kto miałby o tym ma decydować?) ale mają i to jest clue - jak wspomóc takie osoby? Wg. mnie Pani powinna mieć wsparcie psychologa, asystenta rodziny, empatycznego lekarz, który pomoże dobrać odpowiednią metodę antykoncepcji itp.
- 5 6
-
2021-02-07 18:15
(7)
może jeszcze darmowe wczasy, albo chociażby spa dla mamusi, żeby mogła się zrelaksować?szczególnie mnie bawi ten empatyczny lekarz, jakby inni ludzie wcale nie potrzebowali empatycznego lekarza ;)
a kto ma decydować? ci, którzy łożą.- 16 3
-
2021-02-07 18:28
(4)
Powiadasz że prawo dżungli jest tym twoim wymarzonym? Tylko najsilniejsi mają rację bytu? Jesteś pewien że byś przetrwał ?
- 2 6
-
2021-02-07 18:36
(3)
jak pani chce mieć trójkę dzieci, to niech jest w stanie je utrzymać. jej sytuacja nie zmieniła się dramatycznie na skutek choroby/losowego wypadku, była zła i niesprzyjająca od początku, więc nie bredź o "prawie dżungli", bo na razie to ona sama je sobie funduje. jej dzieci będą żyć tak jak ona, a tacy jak ty dalej udawać, że wszystko jest w porządku i że trzeba wyręczać. studnia bez dna.
- 21 2
-
2021-02-08 15:18
(2)
czy tutaj ktos naprawde nie rozumie, ze nie ma wszystkich danych podanych i moze zdecydowala sie na dziecko, bo facet byl dobrym kandydatem, albo chociaz prawdziwym mezczyzna ktory utrzyma rodzine>?
- 0 3
-
2021-02-08 15:31
no jak widać był bardzo dobrym kandydatem ;)
- 0 0
-
2021-02-09 02:11
Jedno, to jeszcze ale troje?!?!
- 2 0
-
2021-02-07 18:33
(1)
Nie wiem po czym wywnioskowałeś że jesli Pani przydałby się empatyczny lekarz, to innym już nie?
- 1 5
-
2021-02-07 18:42
bo pani "zwykły" lekarz by nie wystarczył ;)
- 2 2
-
2021-02-09 22:54
Co jeszcze? Wysterylizować i odebrać przychówek
- 1 0
-
2021-02-08 15:14
(1)
Może myślała, ze spotkała ksiecia z Bajki i bedzie o nich dbał? Moze byl bogaty, albo chociaz zarabial i bedzie panem domu i jej zycie bedzie szczesliwe? Z dziecmi i mężczyzna, ktory teoretycznie powinien wiedziec skad sie biorą dzieci?
- 0 2
-
2021-02-08 15:31
to gdzie alimenty od tego bogacza?
- 0 0
-
2021-02-07 09:46
Ok (9)
Pamiętaj ze tam na wspomnianym zachodzie pensje są zupełnie inne w większości dostosowane do życia... wiec socjal jest automatycznie wiekszy jest zupełnie inne prawo...
- 12 3
-
2021-02-07 10:51
(8)
co to znaczy inne i dostosowane do zycia?? Chyba mało się orientujesz. Taka kobieta gdyby żyła w Niemczech była obywatelka tego kraju miałaby raj na ziemi. Średnie zarobki w Niemczech to około 2tys euro. Dla przykładu wynajem mieszkania około 50m2 w mniejszej miejscowości to około 400-700 euro w większych miastach nawet do 1000 euro. Zycie nie jest wcale tańsze, utrzymanie takiej rodziny na normalnym poziomie to około 1500 euro. Ups zabrakło kasy, a gdzie reszta?? Tu właśnie wchodzi państwo. Płaci za mieszkanie daje świadczenia socjalne typu kindrgelt ale tez wiele innych. W Polsce na 3 dzieci dostałaby rodzinnego około 350 zł w Niemczech około 700 euro - widać różnice w pomocy??
- 4 21
-
2021-02-07 11:19
W Niemczech ta pani byłaby objęta monitoringiem, nie byłoby tak jak u nas. Nie wiem czy pozwolono by jej wychowywać te dzieci. Przykro mi bardzo, ale wydaje mi się, że ta pani nie radzi sobie z rzeczywistością ją ogarniającą. Cierpią dzieci.
- 47 4
-
2021-02-07 11:46
(4)
w Niemczech państwo by weszło, fakt, w postaci jugendamt ;)
- 30 3
-
2021-02-07 14:36
Jugendamt nie jest takim diabłem jakim go malują. (2)
- 2 4
-
2021-02-07 15:03
oczywiście, że nie, to tutaj czeka się aż będzie za późno bo pokutuje przekonanie, że u mamusi najlepiej
- 11 0
-
2021-02-07 18:45
???co to za tekst?? J odbiera dzieci rodziciom, nie patrząca na nic...cierpią dzieci...co za porąbany
umysł napisał o Jugendamt
- 0 9
-
2021-02-07 17:06
w skrócie - jugendamt wchodzi tam gdzie musi nigdy nie sa zabierane dzieci ludziom którzy sie tymi dziećmi zajmują nasłuchałeś sie bajek i dalej powtarzasz ... dalej oglądaj Reksia
- 9 6
-
2021-02-07 19:30
(1)
1500 do 2500 w Polsce na dzieci Jedno ma niepełnosprawne. A nie 350
- 2 0
-
2021-02-08 16:49
Niemiecki urzędnik jakby zobaczył sposób ogrzewania gazem tej Pani zapewne pozbawiłby
opieki nad dziećmi....
- 3 0
-
2021-02-07 09:48
Racja (5)
ale wszystkim i tak nie da sie pomoc. O tej pani wiemy bo napisala do tego wiesniackiego portalu ale pewnie sa setki w podobnych sytuacjach. Malo danych podaja, np w jakim budynku mieszka. Ja moge zaraz kupic koze, opał i tam zawiezc ale niewiadomo czy mozna podlaczyc to raz a dwa ze np. jak cos zle zrobia i zatruja sie tlenkiem to bedzie ze moja wina. Sa rozne niuanse.
Ale jak ktos sie nie boi pomagac to prosze podac namiar, skrzykniemy sie kupimy, zainstalujemy bo ja sam nie bede dygał jak reszta siedzi z nosem w smartfonie.- 19 6
-
2021-02-07 09:59
(1)
Słyszałeś Pan, że tam nawet instalacja do bani. Widać wcisnęli takiej dziewczynie byle g. na odczepnego.
- 25 10
-
2021-02-07 13:32
Jak instalacja jest do bani to należy ją wymienić/naprawić. Mieszkanie otrzymała wyremontowane, zakładam że instalacja została wymieniona. Skoro nie działa należy wezwać wykonawcę do usunięcia nieprawidłowości. Na jego koszt oczywiście. Jest jeszcze druga opcja. Instalacja może być sprawna, ale może nie być przystosowana do ogrzewania elektrycznego. Trzeba wziąć za du*ę Gdańskie Nieruchomości, bo to oni zlecili komuś remont. Niech się teraz ten ktoś tłumaczy.
- 12 4
-
2021-02-07 14:08
pani ma 3 dzieci, sama sobie ich nie zrobiła. Gdzie sa ojcowie? zalecam podpytac w placówkach do kt jej dzieci chodza jak wygląda sytaucja. Artykuł jest stronniczy.
- 24 3
-
2021-02-07 14:52
(1)
jest oczywiste ze proboszcz sie taka sprawa nie zainteresuje
- 11 1
-
2021-02-09 14:04
pomoc
A po co, zeby stracil na tym finansowo? Bedzie mniej dla proboszcza, zgroza!!!
- 0 1
-
2021-02-07 10:08
To pomóż
Ale ma trójkę dzieci, można wiec założyć ze stać ja na nie, jadam dwoje bo na więcej mnie nie stać , wiec o jakiej znieczulicy mówimy, trzeba być odpowiedzialnym za swoje życie i dzieci i to nie jest kwestia czy się ułożyło czy nie, trzeba liczyć na siebie i ojca/ ojców tych dzieci, a miasto co ma dawać ,miasto ma pieniądze z naszych podatków wiec możesz pomoc jak twierdzisz ze taka znieczulica panuje
- 40 4
-
2021-02-07 11:44
świetny pomysł, zrobię sobie zaraz trójeczkę z jakimś patolem i wyciągnę rączki po pomoc bo mi się należy i ...uj! a najlepiej wszyscy tak zróbmy, pieniądze na socjal się dodrukuje:)
- 21 9
-
2021-02-07 13:45
27 lat trójka dzieci? a gdzie jest jakiś ojciec tych dzieci? teraz ma miasto pomagac?
- 18 7
-
2021-02-07 17:34
Ona
Prawda ;)
- 1 0
-
2021-02-07 19:13
To nie tak
Leżącej nikt nie kopie. Kto odpowiedzialny, mając tak fatalne warunki funduje sobie trzecie dziecko.
- 7 2
-
2021-02-07 19:25
Pewnie w jakimś sensie masz rację. Jednak ta kobieta nie myśli z całym szacunkiem do kobiety Trzecie dziecko a o tatusiu ani słowa tylko roszczenie do nas, pozostałych obywateli Miasto ma przecież od nas pieniądze. Może już dwójka by wystarczyła. A ojcowie dwójki- alimenty powinni płacić. Niech tym zagadnieniem zajmie się kochany pis
- 11 1
-
2021-02-08 05:18
To idź do niej zrób jej remont, przepędź insekty, zrób zakupy i opłać rachunki skoro takiś hej do przodu.
- 2 1
-
2021-02-08 10:46
kobieta w potrzebie i miasto powinno
Kobieta w potrzebie na własne życzenie i nikt nikomu nic nie powinien pomagać, mieszkanie za free to mało? A gdzie jest ten dzieciorób? bo wiem że to nie moje dzieci... gdzie alimenty? 1500 na dzieci już ma z twoich podatków, pewnie inne zapomogi na wyprawki itp. też, nie piszę że z moich bo za granicą zarabiając lekko 10k zł na rękę nie boli mnie na co idą moje podatki ale robiąc w PL za 2k tyle co ma ona za nic nierobienie czuł bym się... no cóż
- 3 1
-
2021-02-08 12:24
To samo mowie
U nas jest znieczulica i kazdy chce byc bogaty tak miec auto i miesz w apartamencie kieruje to do wszystkich kobiet i facetow
- 0 0
-
2021-02-08 15:10
Jak mozna dać lapkę w dol? Przeciez tutaj nie ma nic złego w tym komentarzu.
Ludzie juz chyba z automatu klikaja łapki w doł, albo jakies boty...- 0 0
-
2021-02-09 07:58
(1)
Urzędnicy w mieście pomagają z nie swoimi pieniędzmi.
- 0 0
-
2021-02-09 14:05
pomoc
Pewnie twoimi! A pomogles komus w zyciu, podzieliles sie?
- 0 1
-
2021-02-09 11:13
Miasto to również Ty
Jeżeli miasto ma jakieś obowiązki wobec takich rodzin, to zacznij pomagać z własnej kieszeni, gdyż miasto to również Ty.
Ja nie czuję potrzeby pomagania tej pani, tylko dlatego, że ma troje dzieci i kombinuje na wszystkie strony.- 3 0
-
2021-02-09 13:59
pomoc
To nie luidzie wariuja od pieniedzy tylko panstwo!!!!! To panstwa-rzadu obowiazek pomagac i wspoierac niezaradnych zyciowo, wymagajacych pomocy. Nie zwalaj na ludzi!!!!
- 0 0
-
2021-02-07 09:24
Samotne wychowuje troje dzieci więcej dostaje na każde alimenty (12)
750 zł razy 3 równa się 2250 do tego 500+na każde i pani pracują więc wychodzi ponad 4000 zł jest za co dbać o rzeczy które dostało się za free
- 509 84
-
2021-02-07 09:35
(7)
Masz coś z głową? Nie ma alimentów.
Wsadź te swoje wyliczenia.
Widać, że dziewczyna nie ogarnia, ale na swoje możliwości próbuje żyć, jak potrafi,pracuje na 1/4 etatu, przy trójce dzieci to też nie jest łatwe.- 69 87
-
2021-02-07 10:01
Nic nie próbuje, nic nie umie, czekamy na kolejne dziecko
- 136 33
-
2021-02-07 10:04
(4)
A dlaczego nie ma alimentów? Cudownie poczęła? A fundusz alimentacyjny ? Też byłam kiedyś w trudnej sytuacji życiowej. Bez mieszkania i rodziny i nie robiłam sobie trójki dzieci. Taka prawda
- 170 23
-
2021-02-07 10:16
ona jest tylko niepełnosprawna intelektualnie, a ty wredna, nie wiem co gorsze, tzn wiem (1)
- 50 115
-
2021-02-07 16:31
Nie bądź wredna, daj jej ze swoich. Póki co bierze z naszych.
- 36 7
-
2021-02-07 11:56
Dokładnie
Ja też
- 6 4
-
2021-02-08 05:43
dzieci to nie przedmioty, ich sie nie robi. widac jak zlym czlowiekiem jestes.
- 3 9
-
2021-02-08 05:22
,,przy trójce dzieci to też nie jest łatwe."
Ja proponuję jeszcze 3 w końcu każdy od razu po ślubie macha trójkę albo i szóstkę dzieci- 6 3
-
2021-02-07 10:40
Skąd te 750 x 3? (2)
Proszę o odpowiedź
- 26 5
-
2021-02-07 11:59
aby tyle dostawała ojciec musi miec taką zdolność
ludzie w lepszej sytuacji tyle nie płacą alimentów. Podejrzewam że tutaj jest alimentacyjny najgorszy scenariusz czyli nic. A aby Fundusz Alimentacyjny otrzymać trzeba wiele przejść i wszystko musi się zgadzać, nie jest to ani odrobinę łatwe.
- 28 4
-
2021-02-07 13:05
właśnie, 750 x 3 to cała moja pensja
- 17 2
-
2021-02-07 17:50
a skąd wiesz, że dostaje 750 zł alimentów na każde dziecko?
Może Sąd zasądził po 100 zł?
- 14 3
-
2021-02-07 09:24
(18)
Dostala mieszkanie za free, gdzie nie jednego uczciwie pracujacego nie stac na wlasny lokal i nadal zle. Jeszcze policzmy ile dostaje od Panstwa na dzieci, mopsy itd. Zyje na koszt podatnikow, a jeszcze jej malo. Dzieci tez sie z powietrza nie biora.
- 651 84
-
2021-02-07 09:46
Ja bym tam za darmo nie chcial mieszkac. (2)
Jak tak zazdroscisz to zrob sobie 3 dzieci pracuj na cwierc etatu i zyj za 2tys zl moze wtady zrozumiesz.
- 21 97
-
2021-02-07 11:05
(1)
Jak się żyje za 2 tys zł to się nie robi 3 dzieci... No ale lepiej oszczędzić 20 zł na prezerwatywy i potem dostawać co miesiąc 500 i halo pomożta bo bieda. Ojciec/ojcowie tych dzieci rozumiem że zniknęli?
- 115 7
-
2021-02-07 12:47
Z samtch 500+ ma 1500
- 19 2
-
2021-02-07 10:48
Ocywiscie że tak ona ma więcej pieniędzy niż nie jedna pracująca rodzina
- 89 0
-
2021-02-07 12:06
(5)
Weź się ogarni zero empati
- 5 50
-
2021-02-07 13:11
empatii to tej pani brakuje w stosunku do własnych dzieci (3)
w takich warunkach dzieci płodzić i niszczyć im życie od początku, masakra
- 74 3
-
2021-02-07 16:04
Ale to odoba niesprawna intelektualnie (2)
Trzeba wziąć na to pewną poprawkę. Poza tym to te awarie raczej nie są jej winą. To miasto zapewniło taki "standard".
- 3 21
-
2021-02-07 16:32
(1)
Dlaczego miasto, czyli my mamy wszystkim życiowym pierdołom sponsorować życie?
- 38 2
-
2021-02-07 17:34
Na pewno nie wszystim
Ale skoro już miasto zdecydowało się pomóc tej pani, to niechże będzie to lokal choć ze sprawnym ogrzewaniem. Niby był tam remont, na który poszły realne pieniądze, a efekty są takie, że instalacja się pali a bojler czy junkers spada na głowę. To też jej wina?
- 6 5
-
2021-02-07 15:33
Na empatię nie zasługuje osoba która żyje na koszt nas wszystkich... mieszkanie za darmo, zasiłki 500 plusy to niby z czyich pieniędzy? A ona zamiast docenić to jeszcze ma pretensje że warunki jaśnie pani nie odpowiadają?
- 31 5
-
2021-02-07 13:01
Składajmy się, fundujmy i bierzmy odpowiedzialnosć bo pani była nieodpowiedzialna a ojciec (albo ojcowie) tez się nie poczuwają
Świetnie, nic tak nie motywuje do pracy i płacenia składek i podatków jak świadomosc, że dzieki temu nieodpowiedzialni ludzie nie muszą się tak wysilać bo im się to należy.
- 70 2
-
2021-02-07 15:42
Święto racja
Prawda
- 4 0
-
2021-02-07 15:45
Ona nie dostała na wlasnosc (3)
Tylko wynajmuje od miasta lokal komunalny ( czyli w Ch... Drogi ) . Ja też jak jak jadę na wakacje powiem że dostałem domek nad w górach .
- 5 9
-
2021-02-07 15:56
W punkt
- 3 3
-
2021-02-07 19:40
Socjalny nie komunalny, spora różnica ( poszukaj kosztów)
- 8 0
-
2021-02-08 11:26
jak taki drogi to czemu na wolnym rynku nie ma tańszych?
normalni ludzie płacą w Gdański po 1500 za wynajem byle dziury a ta pani ma swoje za grosze i jeszcze narzeka że naprawić coś musi
- 3 0
-
2021-02-07 15:53
To nie mieszkanie. To już szopa w lesie ma lepszy standard. (1)
Co z tego że za darmo ? Pozatym nie dostała go na własność. Nie jest jej. Miasto w użytkowanie przekazuje fuszerkę, a ktoś ma się z tego cieszyć że dostał ? Co za chore podejście
- 8 15
-
2021-02-08 11:29
to ja poproszę taką norę za te grosze co ona płaci
włożę jakieś 10000 w remont i będę mógł mieszkać a swoje w tym czasie wynajmę i to ten remont mi się zwróci w niecały rok, potem już mam czysty zysk
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.