- 1 Był HIT, było Tesco, będzie osiedle (144 opinie)
- 2 Gdynianie przez lata przepłacali za śmieci (141 opinii)
- 3 Widziałeś ich? Daj znać policji (140 opinii)
- 4 Dworzec Gdańsk Główny będzie miał patrona (224 opinie)
- 5 Brat chciał odbić brata, używając młotka (87 opinii)
- 6 Okrojony system Fala od 15 grudnia (384 opinie)
Wydłużyć buspas i odkorkować Morenę? Nie takie proste
Przeniesienie wjazdu na wspólny pas autobusowo-tramwajowy przed skrzyżowanie ul. Rakoczego z Bulońską usprawniłoby komunikację na Morenie. Taki pomysł pojawił się już ponad rok temu, ale potem sprawa przycichła. Po analizie urzędnicy zdecydowali o odstąpieniu od realizacji, chociaż nie wykluczają, że w przyszłości takie połączenie powstanie.
Na pierwszy rzut oka wydaje się, że nic nie powinno stanąć na przeszkodzie, by nowy wjazd na wspólny pas autobusowo-tramwajowy mógł powstać.
Okazuje się, że ponad rok temu ZTM Gdańsk wnioskował o przeanalizowanie tego rozwiązania przez GZDiZ.
Zderzenie autobusu z tramwajem ostatecznie przekreśliło pomysł
Jakie są wnioski urzędników?
- Przedstawiona propozycja była analizowana. We wskazanym miejscu napotkaliśmy jednak dużo kolizji z sieciami i elementami infrastruktury technicznej. Zjazd, jaki udało się tam zaprojektować bez konieczności kosztownych robót sieciowych, był bardzo wąski - informuje Patryk Rosiński, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - W trakcie prac nad nim doszło do kolizji autobusu z tramwajem właśnie na tym odcinku pasa autobusowo-tramwajowego i zapadła decyzja o odstąpieniu od realizacji z uwagi na parametry PAT, które przy ruchu pojazdów w łuku są za małe i powodują kolizje.
O tym zdarzeniu informowali rok temu nasi niezawodni czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.
Stłuczka tramwaju z autobusem na Morenie (37 opinii)
Urzędnicy dodają, że nie jest wykluczone, że w przyszłości takie połączenie powstanie w ramach większej przebudowy tego układu.
Opinie wybrane
-
2023-09-20 08:35
komunikacyjny koszmar na własne życzenie (26)
Przy zdrowym organizmie jakim może być miasto kiedy wszystko dobrze działa widać gołym okiem, a czy Gdańsk takim jest ?
Brak planowania miasta na kolejne dziesięciolecia skutkuje tym ,że to inwestorzy mieszkaniowi sami planują ciągi komuunikacyjne w mieście. Podpinanie się pod drogi typu yumby jako główna trasa na osiedla to nie jestPrzy zdrowym organizmie jakim może być miasto kiedy wszystko dobrze działa widać gołym okiem, a czy Gdańsk takim jest ?
Brak planowania miasta na kolejne dziesięciolecia skutkuje tym ,że to inwestorzy mieszkaniowi sami planują ciągi komuunikacyjne w mieście. Podpinanie się pod drogi typu yumby jako główna trasa na osiedla to nie jest rozwiązanie. Brak połączeń autobusowych oraz tramwajowych jest podstawą. Mieszkańcy dzielnic południowych którzy skutecznie korkują miasto nie mają innego wyjścia jak dowozić dzieci autami efekt taki ,że np. Morena stoi. Znam wiele przykładów wśród znajomych gdzie nie mając wyjścia z powodu braku sprawnej komunikacji wybierają transport prywatny i tym sposobem tworzymy to co mamy teraz na drogach.
Okres wakacyjny w tym roku nie spowodował okresowego zmniejszenia ruchu mam wrażenie ,że jest tylko gorzej. Zrozumiałem ,że obwodnica trasa kaszubska ale brak przygotowania miasta na tak durze remonty to kpina z nas mieszkańców.
Chyba każdy widzi ,że coś tu nie funkcjonuje i nie możemy usprawiedliwiać tym ,że to jest specyfika wielkich miast ale nie porównujmy ciągle trójmiasta do Londynu Paryża itp. Jesteśmy miasteczkiem ;)- 152 19
-
2023-09-20 08:57
teza o braku sprawnej komunikacji publicznej to typowa wymówka wielu autoholików (11)
Oczywiście wyzwaniem jest rozlewanie się zabudowy na tereny południowych dzielnic Gdańska, na to lekarstwem będzie budowa PKM, która jest w fazie poważnych uzgodnień. Istniejąca PKM się elektryfikuje, jak się zwiększy częstotliwość jej połączeń, podstaw do wymówek o "braku sprawnej komunikacji publicznej" w Gdańsku będzie coraz mniej.
Oczywiście wyzwaniem jest rozlewanie się zabudowy na tereny południowych dzielnic Gdańska, na to lekarstwem będzie budowa PKM, która jest w fazie poważnych uzgodnień. Istniejąca PKM się elektryfikuje, jak się zwiększy częstotliwość jej połączeń, podstaw do wymówek o "braku sprawnej komunikacji publicznej" w Gdańsku będzie coraz mniej. Najważniejszym elementem wizji odkorkowywania miasta jest działanie na rzecz radykalnej poprawy komfortu i bezpieczeństwa dostępu pieszych i rowerzystów do stacji i przystanków SKM i PKM. Reszta to szczegóły techniczne.
- 9 24
-
2023-09-20 09:40
Jakimś cudem brak sprawnej komunikacji samochodowej im nie przeszkadza... (1)
- 5 3
-
2023-09-20 17:34
przeszkadza...
Ale wiedza, ze moze byc gorzej...
W stylu:
"zamienil stryjek, siekierke na kijek"- 1 1
-
2023-09-20 09:47
(2)
ciekawe jak zwiększysz tą częstotliwość (bo ani autobusów/tramwajów ani kierowców/maszynistów) - bo jeżeli komunikacja będzie wyglądała tak jak teraz - czyli autobus co 20 minut + możliwość wcielenia się w rolę sardynki to ja podziękuję. Tyczy się to też PKM, tam to nawet sardynki mają luźniej. Co prawda sieć tramwajowa też trochę się rozrasta -
ciekawe jak zwiększysz tą częstotliwość (bo ani autobusów/tramwajów ani kierowców/maszynistów) - bo jeżeli komunikacja będzie wyglądała tak jak teraz - czyli autobus co 20 minut + możliwość wcielenia się w rolę sardynki to ja podziękuję. Tyczy się to też PKM, tam to nawet sardynki mają luźniej. Co prawda sieć tramwajowa też trochę się rozrasta - ale znowu 20 minut i tłok to standard który nie zachęca do rezygnacji z auta.
Aaa dodajmy do tego tłok + fakt, że ludzie boją się L4 i chorzy w tym tłoku jeżdżą.- 18 2
-
2023-09-20 09:54
20 minut?
W niedzielę spod obwodnicy?
- 7 1
-
2023-09-20 10:16
Nie ma kierowców bo płace są tragiczne. Odpowiedzialność wielka a zarobki jak na kasach w sklepie. Kierowcy wolą jeździć na autokarach.
- 13 1
-
2023-09-20 11:00
Brak planowania i rezygnacja z planów powstałych dekady temu. Ulicę Adamowicza zaplanowano w latach 70 ubiegłego wieku, dodatkowo od ulicy Wołkowyskiej miała odchodzić tzw. Nowa Politechniczna z tramwajem. Dziś zarzucono ten pomysł i masz korki na Bulońskiej-Rakoczego. Pomysł tramwaju przez Wileńską (w 2 tunelach) to absurd - koszty i dublowanie
Brak planowania i rezygnacja z planów powstałych dekady temu. Ulicę Adamowicza zaplanowano w latach 70 ubiegłego wieku, dodatkowo od ulicy Wołkowyskiej miała odchodzić tzw. Nowa Politechniczna z tramwajem. Dziś zarzucono ten pomysł i masz korki na Bulońskiej-Rakoczego. Pomysł tramwaju przez Wileńską (w 2 tunelach) to absurd - koszty i dublowanie trasy przejazdu od Warneńskiej. Trasa miała przebiegać przy Trzech lipach i tam pod specjalnie w tym celu wybudowanym wiaduktem na morenie. Przy szkole Sp1 nawet nie ma przystanku dla komunikacji miejskiej a linia tramwajowa w tym miejscu bardzo dobrze by skomunikowała szkołę z dzielnicą. Niestety miasto zarzuciło te projekty i całe południe jedzie, aż do wspomnianego w artykule skrzyżowania, tak ruch by rozchodził się w dwóch miejscach (na Wołkowyskiej i Rakoczego). Niestety są inne pomysły gdańskich urzędników.
- 10 2
-
2023-09-20 12:26
Mylisz się (4)
Każdy patrzy na sprawy przez swój pryzmat. Córka chodzi do liceum na Morenie. Mieszkamy tuż za obwodnicą, ale dojazd do szkoły to koszmar, przez dojazd do węzła Szadółki i dalej w kierunku szkoły Jabłoniową. Gdyby można wypuścić jej na rowerze bez zagrożenia życia. Zyskalibyśmy pewnie 2h dziennie, a córka miałaby dodatkowy ruch. Dojazd autobusem
Każdy patrzy na sprawy przez swój pryzmat. Córka chodzi do liceum na Morenie. Mieszkamy tuż za obwodnicą, ale dojazd do szkoły to koszmar, przez dojazd do węzła Szadółki i dalej w kierunku szkoły Jabłoniową. Gdyby można wypuścić jej na rowerze bez zagrożenia życia. Zyskalibyśmy pewnie 2h dziennie, a córka miałaby dodatkowy ruch. Dojazd autobusem powodowałby dodatkową godzinę bo autobusy jeżdżą rzadko, dookoła i też stoją w korkach, a jeszcze trzeba się przesiadać. Dojazd na Morenę jest często szybszy, niż na pętlę tramwajową, bo Jabłoniowa stoi przez "rondo" właśnie"usprawnione". Nie jestem autoholikiem, zwyczajnie miasto nie potrafi zrobić infrastruktury dla pieszych, rowerzystów, ani w takich przypadkach dogadać się z sąsiednią gminą na rozsądny transport. Nim ktoś napisze, że mam szukać liceum w swojej gminie to odpowiadam, nie ma :)
W teorii jesteś dobry, ale jak widać praktyki nie masz.- 8 4
-
2023-09-20 17:46
(1)
Ale o co chodzi? Twoja córa ma nadwagę i nie da rady dojechać na rowerze?
- 2 3
-
2023-09-20 19:59
Dyskusja
Tylko w taki sposób potrafisz dyskutować? Przejedź się rano rowerem ulicą Jabłoniową i węzłem Szadółki rowerem. Wtedy dawaj mądre komentarze, bo ten który wrzuciłeś raczej dobrze o tobie nie świadczy
- 3 0
-
2023-09-20 19:51
"Nim ktoś napisze, że mam szukać liceum w swojej gminie to odpowiadam, nie ma :)" (1)
Jak się wyprowadzałeś to było i zburzyli? Czy po prostu od początku nie myślałeś i oczekujesz rozwiązywania indywidualnych problemów za publiczne pieniądze?
- 0 2
-
2023-09-20 20:07
Problem
To nie mój problem, Takie miejsce wybrałem i jest OK. Radzę sobie bardzo dobrze. Odniosłem się zwyczajnie do kolegi, który pisze o autoholikach, nie rozumiejąc, że problem nie leży w ludziach, tylko w organizacji miasta. Południe jest tego doskonałym przykładem, totalny brak pomysłu i realizacji potrzeb komunikacyjnych.
Odnośnie liceum, toTo nie mój problem, Takie miejsce wybrałem i jest OK. Radzę sobie bardzo dobrze. Odniosłem się zwyczajnie do kolegi, który pisze o autoholikach, nie rozumiejąc, że problem nie leży w ludziach, tylko w organizacji miasta. Południe jest tego doskonałym przykładem, totalny brak pomysłu i realizacji potrzeb komunikacyjnych.
Odnośnie liceum, to licea są tylko w większych miastach, wiele gmin ich nie ma, także te wokół Gdańska. Nie wiedziałeś? Zwyczajnie licea w Gdańsku nie są tylko dla dzieciaków z Gdańska i nic na to nie poradzisz :)- 2 0
-
2023-09-20 10:14
Znam takie miasto w polsce (1)
Gliwice - najpierw wybudowali drogi i ciągi komunikacyjne a dopiero potem deweloperka weszła. Wynik - brak korków w mieście. Tak, miasto o połowę mniejsze ale trzeba liczyć się z tym że właśnie w tym mieście znajduje się skrzyżowanie A4 i A1.
Sumując - Gdańsk jest źle zarządzany jeśli chodzi o plany tak jak to napisał BobBudowniczy. I to nieGliwice - najpierw wybudowali drogi i ciągi komunikacyjne a dopiero potem deweloperka weszła. Wynik - brak korków w mieście. Tak, miasto o połowę mniejsze ale trzeba liczyć się z tym że właśnie w tym mieście znajduje się skrzyżowanie A4 i A1.
Sumując - Gdańsk jest źle zarządzany jeśli chodzi o plany tak jak to napisał BobBudowniczy. I to nie za tej kandencji ale niestety również za kadenci ś.p P. Adamowicza.
Budują wszędzie a dopiero potem myślą o infrastrukturze (która i tak w wielu przypadkach jest nie wystarczająca).- 20 2
-
2023-09-20 19:52
Średnia prędkość ruchu w Gliwicach jest... mniejsza niż w Gdańsku ;)
- 1 0
-
2023-09-20 10:33
Oczywiście, że masz rację. (1)
Pamiętam Morenę z czasów sprzed Robyga. Dało się tam całkiem sprawnie funkcjonować, mimo izżjuż był ruch przelotowy z Południa.. ale nie było wtedy jeszcze OBC.
- 11 2
-
2023-09-20 12:59
Czyli nie było żadnego przelotowego ruchu...
- 1 2
-
2023-09-20 10:44
Tramwaj doprowadził do korków wkazdej dzielnicy bo jest tak awaryjny zajmuje tyle miejsca ze jest szkodliwy wmiescie (2)
- 3 10
-
2023-09-20 11:31
Tramwaj doprowadził do korkow - Boże widzisz to i nie grzmisz (1)
To najgłupsze co przeczytałem do tej pory we wrześniu
- 6 2
-
2023-09-20 12:05
To jeden z tych ziomków z BHG, pisze ten bełkot pod każdym artykułem gdzie przewija się tramwaj...
- 3 2
-
2023-09-20 11:29
Porównujmy wiec np do Zurychu, Stuttgartu czy Genewy (4)
To znacznie mniejsze miasta które komunikację miejską mają na wysokim poziomie, korkow mniej i mniej aut na mieszkańca (dla jasności - brak posiadania dużego, skomplikowanego urządzenia jakim jest auto to właśnie jest luksus). Dlaczego od lat nasze miasto jest antywzorcem tego jak należy planować urbanistykę?
- 7 2
-
2023-09-20 18:04
znacznie mniejsze miasta... (1)
Ze znacznie wieksza kasa...
Co ty, czlowieku ubogi porownujesz?!
Nie ma cudow, komunikacja kosztuje.
Na co stac Trojmiasto?!!
Na rowery...
Pod warunkiem, ze mieszkancy sami sobie je kupia.- 2 1
-
2023-09-20 19:56
Nie podobały się?
Za duże? Za małe? Za bogate? To Brno, Pontevedra, Coimbra
- 1 1
-
2023-09-20 21:12
Mam nieodparte wrażenie, że te miasta są bardzo bogate i bardzo precyzyjnie zarządzane. (1)
Zurych i Genewa to Szwajcaria, gdzie wszystko jest poukładane jak puzzlach. Tam jest coś takiego jak planowanie, a my w Polsce jesteśmy mistrzami chaosu. Ci co narzekają na deweloperkę, niech przestaną, bo w końcu sami kupują mieszkania w tych nowych budynkach.
- 0 1
-
2023-09-21 14:14
Ja mieszkam tu od urodzenia, czyli już ponad 40 lat.
Mieszkam w wielkiej płycie, więc nie w nowym budownictwie. I wiesz co? Narzekam na deweloperkę, bo od około 20 lat to miasto przestaje nadawać się do normalnego życia.
- 0 0
-
2023-09-20 14:00
(1)
Pokaz mi jedno miasto europejskie gdzie dojazd i wyjazd z sypialni jaką jest Morena w godzinach szczytu odbywa się bez korków. Trzeba myśleć przed zakupem mieszkania jak dojedziesz do pracy i wrócisz do domu .
- 4 6
-
2023-09-20 21:15
Żeby to zmienić, to trzeba dwóch czynności.
Zwiększyć częstotliwość środków transportu publicznego i zniechęcić ludzi do używania samochodów. Tak zrobił Londyn, wiele się tam zmieniło. Korki w centrum zniknęły, metro i pociągi działają lepiej niż autobusy, które też działają całkiem dobrze. Trzeba to przeorganizować. Parkowanie i wjazd do miasta jest płatny, nie ma zmiłuj, to sporo zmieniło.
- 0 0
-
2023-09-20 09:32
Marginalna poprawa (2)
Jeździłem tamtędy codziennie w popołudniowym szczycie dopóki pandemia nie wygoniła mnie na pracę zdalną, więc może mam nieaktualne informacje, ale: przedstawiony na planie łącznik do PAT miałby moim zdaniem marginalny skutek. Rakoczego w tym kierunku często trzeba toczyć się na półsprzęgle od przystanku Kolumba, nie raz korek zaczyna się już na
Jeździłem tamtędy codziennie w popołudniowym szczycie dopóki pandemia nie wygoniła mnie na pracę zdalną, więc może mam nieaktualne informacje, ale: przedstawiony na planie łącznik do PAT miałby moim zdaniem marginalny skutek. Rakoczego w tym kierunku często trzeba toczyć się na półsprzęgle od przystanku Kolumba, nie raz korek zaczyna się już na podjeździe jeszcze przed tym przystankiem, czasami zaczyna się już na wysokości Brętowo PKM. Ten łącznik likwiduje ostatnie 20-30 metrów? Może z 5 samochodów, czyli 1 - 1.5 zmiany świateł. To jest żaden zysk dla autobusu jadącego tą trasą. Mierzę to od miejsca proponowanego zjazdu na PAT do linii zatrzymania przy światłach na skrzyżowaniu z Bulońską. Bo gdy autobus dojedzie do tej linii i dostanie zielone, dalej korka już nie ma.
- 31 3
-
2023-09-20 10:35
Dokładnie. Sztuka dla sztuki. (1)
- 2 0
-
2023-09-20 12:23
dokładnie tak!
dopiero zniesienie obowiązku szkolnego by odkorkowało ruch uliczny w mieście.....
- 2 0
-
2023-09-20 07:21
Takie tam. (5)
Na tym skrzyżowaniu większym problemem jest zjazd z Rakoczego w Bulońską. Kolejki do zjazdu w godz. szczytu bywają od ronda przy przychodni. Może tu udałoby się coś zrobić.
- 92 8
-
2023-09-20 09:57
Trzeba Rakoczego zwęzić o jeden pas i ruch się uspokoi (1)
A na pasie dwukierunkowa droga rowerowa. Zajmie się tym wszystkim aktywista cwaniaczek mały roger co ma krzywy rower. Dostanie kasę z obywatelskiego budżetu od oli co w tańcu ... (swawoli)
- 19 11
-
2023-09-20 11:57
Dokładnie tak
Uspokoi się bo ludzie przestaną tamtędy jeździć
- 7 0
-
2023-09-20 11:54
W obie strony (2)
Z Bulońskiej w Rakoczego też jest problem, szczególnie rano. O ile auta skręcające w lewo jadą płynnie o tyle te skręcające w prawo już nie. Problem jest w głowach ludzkich... większość chce dalej skręcać w kierunku Jaśkowej Doliny, dlatego zawczasu ustawiają się na lewym pasie zjazdowym z Bulońskiej w Rakoczego. Jednocześnie blokują innym
Z Bulońskiej w Rakoczego też jest problem, szczególnie rano. O ile auta skręcające w lewo jadą płynnie o tyle te skręcające w prawo już nie. Problem jest w głowach ludzkich... większość chce dalej skręcać w kierunku Jaśkowej Doliny, dlatego zawczasu ustawiają się na lewym pasie zjazdowym z Bulońskiej w Rakoczego. Jednocześnie blokują innym możliwość wjechania na pusty prawy pas do skręcania w prawo. Problem się powiększa jeszcze bardziej jak lewy pas na Rakoczego jest już zapchany. Auta nie dość, że nie mogą zjechać z Bulońskiej to jeszcze blokują drogę chcącym jechać w kierunku Łostowickiej, bo ci nie mogą wbić się na prawy pas, który zwykle jest pusty. Efekt czasem widać w okolicach Kartuskiej. Rozwiązanie jest proste, trzeba wydłużyć prawy pas zjazdowy z Bulońskiej na Rakoczego. Z pewnością też pomogłyby pasy kierujące auta w Jaśkową Dolinę, bo jednak wg mnie w tamtym kierunku porusza się większość aut. Taki ruch "odblokowałby" ślepe zajmowanie lewego pasa zjazdowego z Bulońskiej. Ufff.... :)
- 2 3
-
2023-09-20 13:02
(1)
Jest jeszcze prostsze i tańsze rozwiązanie - zakaz podwożenia dzieci do szkół. W ferie/wakacje przejazd Bulońską między 7, a 9 jest bezproblemowy. Dopiero z pierwszym Wrześniowym dzwonkiem wróciły korki na Morenie.
- 19 1
-
2023-09-20 19:57
Teoria
W teorii masz rację, w praktyce... spróbuj rano dojechać do pętli tramwajowej na Jabłoniowej, bo inaczej dzieciak się tam nie dostanie jak moim autem. Na pętlę jadę 40 min mimo, że dużo bliżej, a na Morenę ok 20 min (3x dalej) ot cały ZTM :) Zejdź człowieku na ziemię, a swoje teorie sprawdź w praktyce. To nie Wiedeń ani Berlin, to Gdańsk
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.