• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstanie przejście naziemne przez Morską przy SKM Stocznia

Krzysztof Koprowski
27 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
W przyszłym roku, by dotrzeć do kładki nad torami nie będzie trzeba już schodzić pod ul. Morską. W przyszłym roku, by dotrzeć do kładki nad torami nie będzie trzeba już schodzić pod ul. Morską.

Po prawie trzech latach od inicjatywy działaczy miejskich ruszają przygotowania do utworzenia przejścia naziemnego przez ul. Morską na wysokości przystanku SKM Gdynia Stocznia zobacz na mapie Gdyni. Nowa "zebra" pozwoli ominąć zaniedbany i niedostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności tunel pod ulicą oraz ułatwi dotarcie na pociąg.



Jak oceniasz bieżące utrzymanie przejść podziemnych w Trójmieście?

Nowe przejście naziemne przez ul. Morską powstanie na wysokości ul. Denhoffa oraz wejścia na kładkę prowadzącą do przystanku SKM Gdynia Stocznia. O utworzenie takiego rozwiązania apelowali już w 2017 r. działacze stowarzyszenia "Miasto Wspólne".

- Nie wymyślamy niczego nowego. We Wrocławiu czy Warszawie i innych miastach trend jest wyraźny. Nawet na najbardziej obciążonych odcinkach dróg, na obszarach najsilniej zurbanizowanych, priorytet zdobywa pieszy. W stolicy naziemne przejścia powstały obok podziemnych na ul. Targowej oraz na al. Jerozolimskich, poprawiając komfort życia mieszkańców - przekonywał prawie trzy lata temu Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.

Poszukiwany wykonawca dokumentacji, realizacja w 2020 r.



Kilka dni temu miasto ogłosiło długo wyczekiwany przetarg na opracowanie niezbędnej dokumentacji projektowo-budowlanej. O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria ceny (60 proc.) oraz terminu udzielonej rękojmi i gwarancji (40 proc. - minimum dwa lata).

- W przypadku pozytywnego rozstrzygnięcia i wyboru wykonawcy, który złoży najkorzystniejszą ofertę zawierającą się w zakładanym budżecie, dokumentacja powinna być gotowa w grudniu bieżącego roku. W następnym etapie kompletna dokumentacja projektowa stanie się podstawą do ogłoszenia postępowania na realizację budowy przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego wraz z sygnalizacją świetlną. Zadanie to planujemy włączyć do budżetu na rok 2020 - zapowiada Wojciech Folejewski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Sygnalizacja wzbudzana przyciskami przez pieszych



Dziś wiadomo już, że oprócz przejścia dla pieszych powstanie także przejazd rowerowy, zaś sygnalizacja będzie wzbudzana przez pieszych i rowerzystów przyciskami (rowerzyści będą też wykrywani pętlami indukcyjnymi). Nowa sygnalizacja ma być ponadto włączona do systemu Tristar.

Utworzenie przejścia naziemnego nie spowoduje zamknięcia czy fizycznej likwidacji przejścia pod ulicą.

- Tunel pod ulicą pozostanie jako rozwiązanie alternatywne. Natomiast osoby o ograniczonej możliwości poruszania się będą mogły przekroczyć jezdnie ul. Morskiej na nowym przejściu, bez konieczności korzystania ze schodów - dodaje Folejewski.

Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych korzystających z przejścia naziemnego obok tunelu.

Miejsca

Opinie (176) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Kto odpowie za wypadki śmiertelne?

    Ci urzędnicy którzy wyrazili na to zgodę w razie wypadku na przejściu powinni być traktowani jako współwinni.

    • 0 0

  • trzeba przejście naziemne, bo władze miasta nie są w stanie przystosować przejścia. dno!!! (5)

    • 151 37

    • Czekamy na (1)

      Pierwsze trupy. Jak ktoś tam zginie to osobiście dorwe tego kto wydał zgodę na kolejne bezsensowne przejście naziemne.

      • 8 2

      • To ci malkontenci z " miasto wspolne "

        • 0 0

    • Lepuej niech najpierw zajma sie winadmi na przystanku skm stocznia

      • 3 2

    • Ż-n

      Proponuję jeszcze zrobić przejście przez tory po co ludzie mają chodzić kładką

      • 14 4

    • Plus przy tych letnich powodziach przejscie naziemne bedzie dobra alternatywa dla pieszych... Bo nikt nie pomysli by budowac tunele w taki sposob, by nie byly zalewane.

      • 7 7

  • Piesiewicz to jakis pacjent.

    Czy trzeba brac zly przyklad z innych miejsc i sie na nie powolywac? To smiechu warte. To miasto schodzi na psy.

    • 0 0

  • To nie to samo przejście co w Gdyni

    Tam we Wrocku są sklepy co spowodowało na pewno że część ludzi wybierało przejście podziemne. Każdy człowiek w sposób naturalny woli przejście naziemne bez wchodzenia do tunelu...

    • 0 0

  • Korki (3)

    Kolejny punkt tworzacy Korki!!!!

    • 6 2

    • Wg nich to poprawia płynnosc ruchu samochodowego po mieście ;)

      • 0 0

    • Korki tworzą samochody a nie punkty. Mniej samochodów - mniej korków. (1)

      • 2 0

      • Jakis ty glupi...

        • 0 0

  • To głupota!

    • 1 0

  • zasypcie te tunele bez sensu je zostawiać

    • 0 1

  • Piesiewicz, kretynie, odejdz, nikt cie tu nie lubi, nikt cie nie chce, wypitalaj !!!

    • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    Bardzo dobra inicjatywa. (9)

    Tylko takich więcej. Przez lata przyzwyczailiśmy się i zaakceptowaliśmy wszyscy, kierowcy a także piesi, do dyskryminacji ruchu pieszego. Czasy, na szczęście, się zmieniają i już wiemy, że do miasta wszyscy dużymi samochodami nie wjadą. Jedyne rozwiązanie problemu korków to zniechęcanie do poruszania się autem i zachęcanie do innych form mobilności. Temu służą naziemne przejścia, jest sprawiedliwie dla jednych i drugich.

    • 59 89

    • Za 2 lata... (2)

      "Przez te cholerne alternatywne formy mobilności wszędzie tylko te hulajnogi i rowery. Człowiek bezpiecznie po chodniku chodzić nie może." Tyle będzie z tej całej inicjatywy :D

      • 7 7

      • jak na razie to przejścia dla pieszych przez jezdnie są w naszym kraju najbardziej niebezpiecznymi miejscami (1)

        dla pieszych. Warto poznać koncepcję tzw. "wizji zero" oraz "odpowiedzialności silniejszego".

        • 1 0

        • Schowaj sie z tymi bzdurnymi wizjami. Nikogo to nie obchodzi..

          • 0 0

    • Tez mi mobilnosc, na pieszo....

      • 0 0

    • Centrum miasta - tak

      ...ale Morska? Grabówek? Może czas na przejścia przez obwodnicę? Nie dajmy się zwariować.

      • 4 1

    • baranka proponuję... baranka,,,

      dla otrzeźwienia.

      • 2 2

    • Zgodzibym się z Tobą, gdyby nie fakt, że ul. Morska to droga wojewódzka 468 a nie lokalny trakt.
      Tego typu rozwiązania w ścisłym centrum są bardzo dobre, natomiast w tej lokalizacji spowoduje tylko pogorszenie płynności ruchu, wzrost zanieczyszczenia powietrza i wydłuży czas przejazdu pojazdów. Nie tylko samochodów, ale także komunikacji miejskiej.

      Popadanie ze skrajności w skrajność to modne obecnie podejście do wielu aspektów codzienności. To bardzo szkodliwe zjawisko, bo pod płaszczykiem szacunku dla jednej grupy społecznej ogranicza się swobodę innych grup.
      Miasto jest dla wszystkich. Pieszych, rowerzystów, samochodów. Należy dążyć do zbilansowania realizacji potrzeb każdej z tych grup. Miasto bez samochodów staje się wioską, bez pieszych autostradą.

      • 16 10

    • Jest 30 innych miejsc gdzie potrzeba jest budować przejscia dla pieszych.

      • 11 0

    • Też jestem za, teraz kolej na kolej i więcej przejść przez tory

      nie może być tak, że piesi są dyskryminowani

      • 17 7

  • Żadne Miasto Wspólne (2)

    tylko Miasto Zawłaszczane. Pomysly kilku fanatykow aktywistów na szkodę ogółu.

    • 31 3

    • Pogonic Pieska i jemu podobnych cykloswirow i zaraz bedzie spokoj...

      • 1 0

    • Aktywiści to zwykli, myślący obywatele dbający o miasto wyrażający swoje zdanie.

      Gdyby nie oni, to nasze miasta wyglądałyby jak podłe, betonowe parkingi zastawione rdzewiejącymi wrakami, pomiędzy którymi nie dałoby się poruszać nawet samochodem

      • 2 14

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane