• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstanie przejście naziemne przez Morską przy SKM Stocznia

Krzysztof Koprowski
27 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
W przyszłym roku, by dotrzeć do kładki nad torami nie będzie trzeba już schodzić pod ul. Morską. W przyszłym roku, by dotrzeć do kładki nad torami nie będzie trzeba już schodzić pod ul. Morską.

Po prawie trzech latach od inicjatywy działaczy miejskich ruszają przygotowania do utworzenia przejścia naziemnego przez ul. Morską na wysokości przystanku SKM Gdynia Stocznia zobacz na mapie Gdyni. Nowa "zebra" pozwoli ominąć zaniedbany i niedostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności tunel pod ulicą oraz ułatwi dotarcie na pociąg.



Jak oceniasz bieżące utrzymanie przejść podziemnych w Trójmieście?

Nowe przejście naziemne przez ul. Morską powstanie na wysokości ul. Denhoffa oraz wejścia na kładkę prowadzącą do przystanku SKM Gdynia Stocznia. O utworzenie takiego rozwiązania apelowali już w 2017 r. działacze stowarzyszenia "Miasto Wspólne".

- Nie wymyślamy niczego nowego. We Wrocławiu czy Warszawie i innych miastach trend jest wyraźny. Nawet na najbardziej obciążonych odcinkach dróg, na obszarach najsilniej zurbanizowanych, priorytet zdobywa pieszy. W stolicy naziemne przejścia powstały obok podziemnych na ul. Targowej oraz na al. Jerozolimskich, poprawiając komfort życia mieszkańców - przekonywał prawie trzy lata temu Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.

Poszukiwany wykonawca dokumentacji, realizacja w 2020 r.



Kilka dni temu miasto ogłosiło długo wyczekiwany przetarg na opracowanie niezbędnej dokumentacji projektowo-budowlanej. O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria ceny (60 proc.) oraz terminu udzielonej rękojmi i gwarancji (40 proc. - minimum dwa lata).

- W przypadku pozytywnego rozstrzygnięcia i wyboru wykonawcy, który złoży najkorzystniejszą ofertę zawierającą się w zakładanym budżecie, dokumentacja powinna być gotowa w grudniu bieżącego roku. W następnym etapie kompletna dokumentacja projektowa stanie się podstawą do ogłoszenia postępowania na realizację budowy przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego wraz z sygnalizacją świetlną. Zadanie to planujemy włączyć do budżetu na rok 2020 - zapowiada Wojciech Folejewski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Sygnalizacja wzbudzana przyciskami przez pieszych



Dziś wiadomo już, że oprócz przejścia dla pieszych powstanie także przejazd rowerowy, zaś sygnalizacja będzie wzbudzana przez pieszych i rowerzystów przyciskami (rowerzyści będą też wykrywani pętlami indukcyjnymi). Nowa sygnalizacja ma być ponadto włączona do systemu Tristar.

Utworzenie przejścia naziemnego nie spowoduje zamknięcia czy fizycznej likwidacji przejścia pod ulicą.

- Tunel pod ulicą pozostanie jako rozwiązanie alternatywne. Natomiast osoby o ograniczonej możliwości poruszania się będą mogły przekroczyć jezdnie ul. Morskiej na nowym przejściu, bez konieczności korzystania ze schodów - dodaje Folejewski.

Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych korzystających z przejścia naziemnego obok tunelu.

Miejsca

Opinie (176) 3 zablokowane

  • Bardzo dobry pomysł. Święta przepustowość trochę ucierpi ale jakoś życia się podniesie!

    • 5 29

  • No i swietnie oby takich jak najwiecej miasto jest dla ludzi nie dla blachosmrodów! (4)

    • 15 44

    • O ty

      Patrz co d*posmród powiedział.

      • 6 2

    • I tak jest dokladnie do momentu gdy taki pieszy "ludź" wsiada do własnego blachosmrodu jak to napisamo,Jakos od razu staje sie mniej tolerancyjny dla pieszych i co nie daj Boże wymaga od nichh przepisow ruchu drogowego.

      • 5 2

    • Glowa

      Glowa boli od tych upałów? Masz jakas traume przez te jak to okreslasz blachosmrody?

      • 1 2

    • gdybyscie tumany nie mieli resztek mózgów zatrutych spalinami,to byscie wiedzieli ze spaliny sa smietrelnie trujace

      • 0 1

  • Te tunele podziemne

    Są chyba jedynymi świadectwami że jeszcze kilkadziesiąt lat temu komuś sie chciało i zależało aby wszystko sprawnie w trójmieście funkcjonowało. Teraz uważa się że tunele oraz ich utrzymanie są za drogie, a machnąć takie przejście naziemne to praktycznie zerowe koszty. Można potem te pieniądze władować w takie wartościowe i pamiętne projekty jak lotnisko albo ECS no nie Pani Dulkiewicz&Szczurek? Ale za kolejne kilkanaście lat to sie zemści. Szkoda że nie na was, a na mieszkańcach.

    • 46 5

  • Morska to i tak jeden wieczny korek

    Zróbcie od razu 3 przejścia i jeszcze jakis remont ulicy

    • 44 1

  • (1)

    Zeby okreslic to co wyrabiaja nieodpowiedziane wladze Gdyni z Prezydentem Likwidatorem Miasta, trzeba chyba jedna uzyc mowy nienawiści .Najpierw budowano bezpieczne przejscia podziemne, by bylo bezpeczeniej i to przy nieporownanie mniejszym ruchu ulicznym wowczas, by teraz to likwidowac i wracać do rozwiązań z początku XX wieku z narazeniem ludzi na kolizje na przekjsciach naziemnych. Tylko pogratulowac. Przy tzw Parku Centralnym / Skwer Plymouth/ jest nieczynna, wylaczona z eksploatacji na żądanie dewelopera A B winda. Bvla calkiem nowa w momencie jej unieruchomienia. Mozna ja przeniesc na Morską. No ale w Gdyni wiadomo " niedasie" Da sie natomiast zlikwidowac park by pobudowac nowy park /Kamienne Gora i Park Centralny/ zlikwidowac dobre schody by pobudowac dokladnie takie same nowe. likdidowac tereny zielone na rzecz betonowych pustyni i szereg innych nonsensow w stylu Misia.

    • 49 4

    • Chore miasto, rządzone przez chorych ludzi..

      • 7 1

  • hahah za 10 lat chyba

    • 14 0

  • (2)

    Ehe. I jak te osoby o "ograniczonej mobilnosci" wejda na kladke nad torami, ktora ma jeszcze gorsze schody niz ten tunel? Przejscie naziemne jest doslownie kiladziesiat metrow dalej przy Kosciele pw Swietej Rodziny i salonie JYSKa. Ja kumam, ze odzysk przestrzeni miejskiej dla pieszych i inne neourbanistyczne koncepty, ale z glowa.

    • 41 3

    • "kilkadziesiąt metrów".

      Kiedy kierowcy parkują w drzwiach bo im się nie chce przejść paru metrów, ty sam ganiasz innych żeby biegali po okolicy bo ty nie możesz się zatrzymać xD

      • 3 7

    • Raczej kilkaset metrów.

      • 0 4

  • Piesi to priorytet. Samochody do tunelow. (2)

    I wyscigi kolarskie powinny byc organizowane w ciagu tygodnia w godzinach popoludniowych zeby ludzie wracajacy z pracy mogli je obejrzec. Uwielbiam pedalujacych facetow w lateksowych strojach.

    • 25 8

    • Samochody na obwodnice

      • 4 1

    • d**il, no kurka d**il...

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Tragedia (8)

    Super - dodatkowe korki. Jest już tunel - czy naprawdę nie można go dostosować do osób niepełnosprawnych?
    Głupotą jest tworzenie przejścia naziemnego - jak mamy tunel.
    Po co robić dodatkowe przejście naziemne???? co chwilę tylko światła na tej morskiej, nie da się jeździć.

    • 151 52

    • Niby się tak jeździć nie da, a się pchacie i paraliżujecie miasto. (1)

      odstaw gruchota i po problemie

      • 21 14

      • Zrob nam przysluge i umrzyj...

        • 1 1

    • Miasto nie potrafi naprawić kanalizacji burzowej (1)

      Więc będzie istniał okresowo zalewany tunel i dodatkowe przejście dla pieszych. Takie dublowanie infrastruktury, a redundancja rozwiązań świadczy wszak o nowoczesności miasta. Nieważne, że w kolejnym miejscu przyblokują drogę wojewódzką.

      • 7 4

      • Pytanie, czy miasto może ingerować w drogę wojewódzką, budując na niej przejście dla pieszych? Przecież nie jest jej zarządcą.

        • 3 4

    • przejście naziemne to farba

      i sygnalizacja.
      Utrzymanie tunelu to znacznie wyższe koszty. I to jest cała tajemnica planu (chytrego) i jazgotu "pożytecznych i**otów", których idee fix słuzy całkiem szkodliwym cwaniakom...

      • 10 7

    • I co teraz?

      I co robić, co możemy teraz z tym zrobić? Musi być jakieś wyjście z tej chorej sytuacji. Jakieś sugestie?

      • 0 1

    • kolejny pomysł na generowanie korków

      po zmianach na Śląskiej które doskonale generują korek kolejna przeszkoda na głównej arterii miasta .A fakty są takie że cały zdiz to sabotażyści Celem jest utrudnienie przejazdu przez miasto w kluczowych miejscach aby zniechęcać mieszkańców do korzystania z samochodów i rowerów. Efekt tego jest taki że Gdynia cofa się w rozwoju i coraz bardziej odstaje infrastrukturalnie nie tylko od Gdańska ale też od np. Wejherowa,Słupska, czy Tczewa Rządy szczurka to najgorsze co przytrafiło się Gdyni w całej jej historii

      • 7 3

    • W tunelu ma być podziemny parking dla 100 samochodów,dlatego robią zebrę.

      • 1 2

  • akurat tam w przeciweieństwie do Śląskiej ma to jakiś sens

    ale nie rozumiem tego i**otycznego trendu mnożenia kosztów, nikt nie będzie używał tego tunelu - albo go zamknąć albo przeznaczyć na inny cel

    ale fakt - ktoś napisał, kładka SKM też ma schody....

    • 11 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane