• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstanie przejście naziemne przez Morską przy SKM Stocznia

Krzysztof Koprowski
27 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
W przyszłym roku, by dotrzeć do kładki nad torami nie będzie trzeba już schodzić pod ul. Morską. W przyszłym roku, by dotrzeć do kładki nad torami nie będzie trzeba już schodzić pod ul. Morską.

Po prawie trzech latach od inicjatywy działaczy miejskich ruszają przygotowania do utworzenia przejścia naziemnego przez ul. Morską na wysokości przystanku SKM Gdynia Stocznia zobacz na mapie Gdyni. Nowa "zebra" pozwoli ominąć zaniedbany i niedostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności tunel pod ulicą oraz ułatwi dotarcie na pociąg.



Jak oceniasz bieżące utrzymanie przejść podziemnych w Trójmieście?

Nowe przejście naziemne przez ul. Morską powstanie na wysokości ul. Denhoffa oraz wejścia na kładkę prowadzącą do przystanku SKM Gdynia Stocznia. O utworzenie takiego rozwiązania apelowali już w 2017 r. działacze stowarzyszenia "Miasto Wspólne".

- Nie wymyślamy niczego nowego. We Wrocławiu czy Warszawie i innych miastach trend jest wyraźny. Nawet na najbardziej obciążonych odcinkach dróg, na obszarach najsilniej zurbanizowanych, priorytet zdobywa pieszy. W stolicy naziemne przejścia powstały obok podziemnych na ul. Targowej oraz na al. Jerozolimskich, poprawiając komfort życia mieszkańców - przekonywał prawie trzy lata temu Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.

Poszukiwany wykonawca dokumentacji, realizacja w 2020 r.



Kilka dni temu miasto ogłosiło długo wyczekiwany przetarg na opracowanie niezbędnej dokumentacji projektowo-budowlanej. O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria ceny (60 proc.) oraz terminu udzielonej rękojmi i gwarancji (40 proc. - minimum dwa lata).

- W przypadku pozytywnego rozstrzygnięcia i wyboru wykonawcy, który złoży najkorzystniejszą ofertę zawierającą się w zakładanym budżecie, dokumentacja powinna być gotowa w grudniu bieżącego roku. W następnym etapie kompletna dokumentacja projektowa stanie się podstawą do ogłoszenia postępowania na realizację budowy przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego wraz z sygnalizacją świetlną. Zadanie to planujemy włączyć do budżetu na rok 2020 - zapowiada Wojciech Folejewski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Sygnalizacja wzbudzana przyciskami przez pieszych



Dziś wiadomo już, że oprócz przejścia dla pieszych powstanie także przejazd rowerowy, zaś sygnalizacja będzie wzbudzana przez pieszych i rowerzystów przyciskami (rowerzyści będą też wykrywani pętlami indukcyjnymi). Nowa sygnalizacja ma być ponadto włączona do systemu Tristar.

Utworzenie przejścia naziemnego nie spowoduje zamknięcia czy fizycznej likwidacji przejścia pod ulicą.

- Tunel pod ulicą pozostanie jako rozwiązanie alternatywne. Natomiast osoby o ograniczonej możliwości poruszania się będą mogły przekroczyć jezdnie ul. Morskiej na nowym przejściu, bez konieczności korzystania ze schodów - dodaje Folejewski.

Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych korzystających z przejścia naziemnego obok tunelu.

Miejsca

Opinie (176) 3 zablokowane

  • jedynie słuszna linia to likwidacja przejść naziemnych

    a ten trynd to patologia lansowana przez miejskich anarchistów

    • 23 0

  • W Łodzi od groma tuneli, każde ma zjazdy na wózki. Da się?

    • 17 0

  • Kolejna "inteligentna" sygnalizacja na guzik?

    Powstanie kolejne wątpliwej jakości "inteligentne" przejście dla pieszych, na guzik, z czujnikami oraz wielomininutowym czasem oczekiwania na zielone światło. Wszystko to pod przykrywką dbania o pieszych, a zlikwidowane zostanie bezkolizyjne przejście na drugą stronę ulicy, bo niektórym po schodach nie chce się chodzić. Miasto zamiast remontu podziemnego przejścia, da parę złotych na białą farbę i będzie elegancko i tanio.

    • 18 1

  • calkowita glupota (1)

    najbardziej bezpieczna forma przejsc przez ulice zawsze bedzie tunel lub kladka ktora bedzie bezkolizyjna dla ruchu.jesli przeciez tunel.po co wtedy ten tunel??nie lepiej dostosowac tunel dla osob niepelnosprawnych ktore mialy problem np zrobic winde po jednej i drugiej stronie?? calkowicie bez sensu.to jak tak robic to zakopac ten tunel bo wtedy nie jest do niczego potrzebny

    • 20 3

    • Na Witominie jest bardzo bezpieczna kładka z windą a babcie i dziadki zapie... przechodzą w poprzek ulicy.

      • 2 0

  • Jak tak jedziemy to proponuje wyremontowac przejscie podziemne, potem zrobic kladke nad, a na koniec i tak zrobmy normalne przejscie dla pieszych. Po co sie rozdrabniac.

    Chore do granic absurdu, spoleczniacy, a nie spolecznicy. W bezsensownym marnotrwieniu publicznych pieniedzy to oni wraz z wladzami miasta jak do wyscigu staja.

    • 17 1

  • Skandynawska firma (maersk) działająca na rynku ropy i gazu, czyli Maersk Drilling, otwiera biuro w Gdańsku. (1)

    Czemu biznes lokuje sie w Gda a nie w Gdyni panie prezydencie?

    • 14 0

    • bo lobby polityków upycha wszystko w bolkowie. na układy nic nie poradzisz.

      • 1 3

  • Super. Poproszę terza zebre na Sląskiej obok Nowogrodzkiej.

    • 2 5

  • Śmiechu warte! (1)

    Niech zrobią przejście przy Hali Targowej na Jana z Kolna !!!
    Wydawać pieniądze na budowę przejścia obok przejścia podziemnego jest absurdem !
    Ludzie przestańcie głosować na tego prezydenta, bo zacofana Gdynia już dosyć ucierpiała za jego kadencji.

    • 19 0

    • Prezydent nie winny, społecznicy nam ten los zgotowali

      • 1 0

  • porażka

    Cofamy się w rozwoju. Dla bezpieczeństwa pieszych, dla ekologii, dla płynności ruchu przejścia powinny być podziemne lub kładki nad jezdnią. To nie sukces, to porażka

    • 9 2

  • (1)

    'Nowa "zebra" pozwoli ominąć zaniedbany i niedostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności tunel pod ulicą oraz ułatwi dotarcie na pociąg.' - no nie bardzo, gdyż aby dostać się na pociąg trzeba pokonać nadziemne przejście

    • 11 0

    • Łatwiej wnieść te kilka stopni wózek dziecięcy niż schodzić pod ziemię i jeszcze z powrotem do góry.

      • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane