- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (366 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (263 opinie)
- 3 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (39 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (123 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (103 opinie)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (303 opinie)
Wykonawca straci na budowie wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego
Spółka Hydrobudowa Polska straci na wykonaniu wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego co najmniej 9 mln zł - tak zakłada jej właściciel. Firma wciąż nie uregulowała płatności z podwykonawcami.
Na wrzeszczańskim odcinku Trasy Słowackiego oddano do użytku fragment tzw. ul. Nowej Kościuszki.
W tym pierwszym dzieje się niewiele, gdzieniegdzie można zobaczyć kilku robotników, ale maszyny budowlane przede wszystkim stoją na poboczach. Ten odcinek buduje Hydrobudowa Polska, o której w kwietniu pisaliśmy, że ma poważne problemy z płatnościami w stosunku do swoich podwykonawców.
Zgoła inaczej wygląda plac budowy Drogi Zielonej w Brzeźnie, gdzie nad przebiegiem prac czuwa firma Budimex. Tu nawet w ostatnią sobotę pracowali robotnicy, a po placu budowy uwijało się kilkanaście maszyn budowlanych. Na własne oczy widziało to tysiące mieszkańców, którzy zmierzali do Nowego Portu na inscenizację bitwy morskiej o twierdzę Wisłoujście.
W komentarzu do raportu rocznego Grupy Kapitałowej PBG czytamy, że grupa wytworzyła rezerwy na pokrycie strat związanych m.in. z budową Trasy Słowackiego w Gdańsku. Ile? Co najmniej 9 mln zł.
- Jest to związane z kilkudziesięciuprocentowymi wzrostami cen materiałów i surowców potrzebnych do realizacji kontraktów drogowych, których na etapie oferty nie można było przewidzieć - mówi Kinga Banaszak-Filipiak, rzecznik prasowy PBG.
Nie oznacza to na razie podwyższenia kosztów budowy dla miasta. - Szacunki Hydrobudowy dotyczące własnych strat nie mają wpływu na podpisywanie aneksów do kontraktu. Firma, która startuje w przetargu musi oszacować koszt prac i w szacunku zawrzeć swoje ryzyko - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, inwestora budowy Trasy Słowackiego.
Problem w tym, że zobowiązania Hydrobudowy Polska wobec podwykonawców pracujących na budowie wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego nadal nie są uregulowane. - Firma zalega nam z płatnością w kwocie ok. 3,8 mln zł - mówi Marcin Ceglarek, dyrektor do spraw finansowych gdańskiego oddziału firmy Strabag. To ta firma jest najważniejszym podwykonawcą na tej budowie.
- Otrzymaliśmy zapewnienie od władz Hydrobudowy, że wszelkie zobowiązania zostaną uregulowana do 10 maja br. Jeśli tak się nie stanie, zwrotu poniesionych kosztów będziemy domagać się w sądzie - zapowiada z kolei Maciej Konopka, dyrektor gdańskiego oddziału Strabaga.
Już od dłuższego czasu miejska spółka GIK, która jest inwestorem budowy Trasy Słowackiego, płaci niektórym wykonawcom z pominięciem Hydrobudowy. Gdyby nie to, prace na tym odcinku, którego przejezdność na Euro zapowiadano wielokrotnie, dawno by już całkowicie stanęły.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych . Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Zakończenie prac: grudzień 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej . Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej . Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu . Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (189) 2 zablokowane
-
2012-05-09 10:28
jak zawsze chodzi tylko oto by wyciagnac kase od podatników !!
W POlsce wszystkie drogi buduje sie 5 razy drozej niz w na zachodzie jakosc jest taka ze przed otwarciem jest juz remontowana afirmy twierdza ze im sie nieoplaca albo straty mają i podwykonawcom nie placą !! Bo to zwykłe złodziejstwo jest!! Jak twierdza ze traca to niech upadłosc ogłoszą!!
- 5 0
-
2012-05-09 11:09
hiehie
"Jest to związane z kilkudziesięciuprocentowymi wzrostami cen materiałów i surowców potrzebnych do realizacji kontraktów drogowych, których na etapie oferty nie można było przewidzieć - mówi Kinga Banaszak-Filipiak, rzecznik prasowy PBG"
a ja byłem przekonany, że u nas w Polandii nic nie drożeje, bo przecież pensje w miejscu stoją jak stały od 5 lat.- 3 0
-
2012-05-09 11:12
O fak zara wrzucam zlecenie sprzedazy bo kurs sie zwali o jakieś 8,87 %
- 2 2
-
2012-05-09 11:30
pytanie (2)
Czy to ta sama Hydrobudowa, która, jak dobrze pamiętam, wygrała przetarg na tunel pod Wisłą?
- 4 0
-
2012-05-09 13:26
TA SAMA i jeszcze Obrascon Huarte Lain, które też ma tzw. "kłopoty finansowe"
- 0 0
-
2012-05-09 15:21
Oczywiście
- 0 0
-
2012-05-09 11:45
Nic dziwnego że mają straty! Jeżdżę tamtędy codziennie do pracy, prawie nikt tam nie pracuje, a jak już ktoś jest na placu budowy to zazwyczaj się obija. Skandal!!! Jedyne w czym są dobrzy to w tworzeniu gigantycznych korków, końca robót nie widać. Powinni ponieść odpowiedzialność prawną za niedotrzymywanie terminów budowy.
- 3 0
-
2012-05-09 12:38
tak naprawdę to STRACĄ PODWYKONAWCY.
jak to w tym "BOŻYM KRAJU" zwykle bywa
- 5 0
-
2012-05-09 13:41
No juz sie zaczela "kreatywna ksiegowosc" zawsze byłem sceptykiem co do
gdańskich budów. Ta Słowackiego może częściowo będzie otwarta najwcześniej za 3 lata. Publiczna budowa to raj dla złodziei z kalkulatorami. Przetargi?? Bierze się firmę z która ma się powiązania pod pretekstem ceny, aby później była przykrywka do wyprowadzania kasy
- 1 0
-
2012-05-09 13:51
Hydrobudowa=Hydrozagadka (1)
zagrali głupa, teraz czekają na dopłaty.
A prezio gupi dopłaci, bo wałki nie takie sie robi- 3 0
-
2012-05-09 16:47
a nie mowilem
wychodzi slynna poznanska przedsiebiorczosc. zejsc z ceny a pozniej lament, ze nie damy rady tego zrobic.
temat hydrobudowy znam od podszewki, banda hipokrytow, zlodzieji, pijakow i kur*****. prawda panie surmacewicz?
inna rzecza jest to jak gik formuluje umowy, kto to podpisze moze nazwac sie samobojca. fidic w wykonaniu tej instytucji nie ma nic wspolnego z prawdziwym fidiciem.
zgodnie z zalozeniami fidica inzynier rezydent powinien byc osoba w 100% procentach osoba niezalezna od inwestora i wykonawca. a jak jest w giku? rezydent ma etat w spolce, nawet dobrze formulowane roszczenia z klucza odwala, bo rysio sie wkur** i papa nowej pracy trzeba szukac.
chcielismy kapitalizmu w polsce. no i mamy "polski kapitalizm".- 2 0
-
2012-05-09 14:25
a co w tle robi ten betonowy szkielet?
ile on ma juz lat? piękny jest...
- 3 0
-
2012-05-09 14:32
kondolencje dla podwykonawców i ich rodzin (1)
naprawdę współczuję podwykonawcom, którzy wzięli kredyty na materiały , zaufali tej wielkiej firmie a teraz tracą swoje majątki, odbierane są im maszyny wzięte w leasing itd. bardzo to przykre i niesprawiedliwe, cierpią oni i ich rodziny a pewnie nikt im tych strat nie zrekompensuje bo odsetki karne za opóźnienia płatności są śmiesznie małe i nie pokryją strat
- 7 1
-
2012-05-09 19:41
Niestety masz 100% racji.
Pokazały to już wcześniejsze inwestycje publiczne, jak np. stadion. Wielu podwykonawców tam "poległo", inni wciąż procesują się o swoje pieniądze.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.