• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wykonawcy Obwodnicy Metropolitalnej wybrani. Koszt budowy - 1,492 mld zł

Michał Brancewicz
26 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 

715 mln i 777 mln zł - tyle kosztować będzie budowa dwóch odcinków Obwodnicy Metropolitalnej. Takiego wyboru dokonała właśnie GDDKiA. Prace mają zakończyć się w 2025 roku.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Będziesz korzystał(a) z Obwodnicy Metropolitalnej?

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie drogą o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu o długości ponad 32 km.

Trasa połączy węzeł PołudnieMapka, na którym Obwodnica Trójmiasta łączy się z Południową Obwodnicą Gdańska, z węzłem ChwaszczynoMapka, który to powstanie w ramach trwającej budowy Trasy Kaszubskiej.

OMT biec będzie równolegle do istniejącej Obwodnicy Trójmiasta, ale przejdzie przez miejscowości położone na zachód od tej ekspresówki.

Inwestycja podzielona jest na dwie części.

Do każdego odcinka złożonych zostało po 11 ofert, chociaż tylko po dwie zmieściły się w budżecie. Ich analiza zajęła gdańskiemu oddziałowi GDDKiA ponad trzy miesiące.

Ostatecznie w każdym przypadku wybrane zostały najtańsze propozycje.

OMT: wykonawcy poszczególnych odcinków:

  1. Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km - Budimex SA - 715 169 700 zł,
  2. Żukowo (z węzłem) - Gdańsk-Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km - Konsorcjum: MIRBUD SA (Lider) i Kobylarnia SA (Partner) - 776 999 999 zł.

- Obecnie pozostałe firmy, które wzięły udział w przetargu, mają czas na składanie ewentualnych odwołań od decyzji o wyborze najkorzystniejszych ofert. W przypadku braku odwołań rozpocznie się tzw. kontrola uprzednia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po tej obligatoryjnej, standardowej kontroli będzie można podpisać umowy z wykonawcami - informuje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Wyłonieni wykonawcy zadeklarowali, że zrealizują swoje zadania w ciągu 38 miesięcy (3 lat i 2 miesięcy). Z zastrzeżeniem, że do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 16 grudnia do 15 marca). To oznacza, że prace zakończą się najpóźniej w 2025 roku.

Zadanie nr 1 - najważniejsze elementy:

  • opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  • budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,26 km;
  • budowa jednego węzła drogowego "Miszewo";
  • budowa części węzła drogowego "Chwaszczyno";
  • budowa obwodu utrzymania drogi ekspresowej w Miszewie z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 201;
  • budowa estakady nad istniejącą drogą krajową nr 7, rzeką Radunia i linią kolejową nr 229;
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Zadanie nr 2 - najważniejsze elementy:

  • opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  • budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,1 km;
  • budowa Obwodnicy Żukowa o długości ok. 6,8 km;
  • budowa węzłów "Żukowo" oraz "Lublewo";
  • przebudowa węzła "Gdańsk-Południe" na przecięciu z Zachodnią Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska;
  • budowa MOP kategorii I w Widlinie - oddzielnie dla każdej jezdni;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 w ciągu obwodnicy Żukowa;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 oraz jarem rzeki Raduni;
  • budowa estakady nad jarem rzeki Raduni i drogą powiatową DP 1930 G;
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Opinie (342) 10 zablokowanych

  • Czy budowa drogi za tyle miliardów (40)

    Zmniejszy korki w Żukowie?

    Czy je zwiększy, bo więcej ludzi zamieszka na wsi?

    • 124 176

    • Zadałem pytanie a idioci minusują (17)

      A mnie to naprawdę interesuję, bo ciągle stoję na tych rondach w korku

      • 61 29

      • dałem lajka (5)

        .

        • 16 9

        • ja kiedyś dałem lajka na biedne dzieci w somalii, taka sama wartość

          • 13 1

        • mam nadzieję że jak na tych wsiach kasiebścich zobaczą 2 pasy to może nauczą się nimi jeździć przed wjazdem do miasta... (3)

          • 11 11

          • Ty już umiesz! (2)

            Ile to lat minęło jak wyfrunąłeś z rodzinnej Ostródy?

            • 12 0

            • 69 (1)

              • 2 0

              • Przy Obwodnicy czasem trudno nawet przdostać się na drugą stronę doliny albo do innej części osad. Pamietajcie zbudować przejścia pod trasą.

                • 0 0

      • Niczego się nie nauczą (10)

        Na początku będzie trochę luźniej, ale potem przepustowość spadnie i ostatecznie będzie więcej aut w ogóle. Dobije to gwoździa do trumny z napisem : "suburbanizacja", ludzie będą kupować tańsze domy na wypizdowie. Skończymy z większymi korkami, rozlewem miast, stratą wpływów z podatków dla miasta Gdańsk i smrodem z nieziemskiej ilości samochodów, które będą wjeżdżać i wyjeżdżać z miasta. Nie wspomnę nawet o ilości wypadków, sama obwodnica Trójmiasta to jest jedna z najniebezpieczniejszych dróg, teraz na tych dwóch obwodnicach nastąpi totalny pokaz d**iliozy polskich kierowców. Te mld mogłyby pójść w rozwój kolei między Gd a gminami wokół.

        • 25 21

        • Dlatego cały Gdańsk powinien wprowadzić opłaty za parkowanie. (9)

          Nagle okaże się że pod Kartuzami nie ma pracy i trzeba wracać do miasta, żeby spłacać kredyt za domek pod lasem.

          • 14 12

          • I tak będzie więc nie minusujcie.

            Kolejne dzielnice w tym roku dostaną parkometry: Wrzeszcz Dolny, Przymorze, Brzeźno, Strzyża i Dolne Miasto.

            • 5 0

          • Wystarczy, żeby w końcu doszły normy spalin (3)

            ...jak na zachodzie w największych miastach. Limit to np EURO5, a poniżej tej normy, zakaz wjazdu, wykup winiety za xxxxxxxx PLN... I już więcej golfa, passeratti i innego zadymiacza w mieście nie zobaczysz.

            • 9 8

            • Oj znikną te fury spod falowców (2)

              • 5 2

              • Ci z falowcow to mają tramwaj pod nosem.

                Gorzej jak mieszkasz gdzieś pod Żukowem

                • 5 3

              • Z rejestracjami nil, cbr, nba, no itp

                • 4 0

          • Praca z domu sie upowszechnia (1)

            Zaraz sie okaże że praca jest w Kartuzach i w Gdańsku nie ma co sie kisić w blokach i oodychac spalinami

            • 16 1

            • Nawet jak zdalna to firmy w Gdańsku a nie Kartuzach

              Bo ciężko zdalnie pracować w Biedronce czy tartaku.

              • 1 3

          • Rozumiem, że nie stać Ciebie na dom pod miastem. Nie musisz jednak wylewać swoich żalów. Pozdrawiam

            • 4 1

          • Zazdrość ...oj nie ładnie

            • 1 0

    • No na pewno na początku budowy będą jeszcze większe korki.

      A ludzie jak zwykle im wygodniej tym ich więcej (na wsi)

      • 7 2

    • Jest tak jak piszesz (9)

      Więcej dróg, to więcej samochodów. Więcej samochodów to więcej korków. A i tak w pewnym momencie utkniesz na tym czy innym wjeździe do centurm...

      • 35 9

      • Nie jest tak. Bredzisz. (7)

        • 8 22

        • Większa ilość dróg nie ma żadnego wpływu na ilość samochodów! (6)

          Nie ma takiej zależności!

          • 12 28

          • Owszem ma (2)

            Zależność ta nosi nazwę Twierdzenia Lewisa-Mogridgea

            • 11 7

            • I jest bzdura totalna!

              • 5 8

            • Twierdzenie to nie prawo

              Poza tym twierdzenie ,że wybudowanie dodatkowych dróg nie zmniejsza przepustowosci jest logicznie bezsensowne.
              A twierdzenie o którym piszesz dotyczyło chyba poszerzania istniejących dróg a nie budowania nowych.

              • 8 1

          • Weż troche sie doucz o transporcie drogowym (2)

            Bo się tu kompromitujesz :) Jeszcze rozumiem, gdyby to była jakaś nowość, a to prawo ma chyba 50 lat i sprawdziło się wszędzie na świecie.

            • 10 4

            • To mit. Nie prawo. (1)

              • 5 7

              • Weź ten. No.

                • 0 0

      • musza byc drogi baranie, zebys mogl sobie kontr-pasy rowerowe gdzies malowac...

        • 5 5

    • Za tuska nie bylo kasy (4)

      A pisiory dwie drogi już budują platfusom

      • 18 56

      • nie pisiory a Łunia

        • 29 8

      • (1)

        za Tuska to kasa była na ośmiorniczki a państwo było tylko teoretyczne teraz za to nasz Wódz Jarosław I Oszczędny ma kasę na wszystko. Nawet 70 baniek na wybory wirtualne. Sorki 71 baniek bo magazynowanie juz kosztuje milion.

        • 20 13

        • Tylko piss finansuje to z kredytu i łuni

          A Tusk mimo wszystko z kasy którą my zarobiliśmy dla budżetu. A dla Gdańska objazd Żukowa jest ważniejszy

          • 6 7

      • bo za Tuska musieli

        budować ważniejsze drogi, jak s7 i a1, którą wcześniej na okres swoich rządów zablokował pis w 2005...i trzeba było zaczynać od początku...i drożej...

        • 5 5

    • Bedzie gotowa pewnie w 2033 a do tego czasu tyle sie moze wydarzyc, ze szkoda sobie glowe zaprzatac.

      • 2 4

    • Jak "za tyle miliardów"?! Raptem niecałe 1,5! (1)

      • 7 1

      • Raptem 9 miesięcy TVPiS

        • 3 2

    • coraz mniej ludzi w Polsce to i coraz mniej korków - depopulacja narodu polskiego idzie pełną parą

      • 3 0

    • Moim zdaniem zmniejszy bo jadąc od Kościerzyny będę mijać Żukowo obwodnica. Nawet jeśli wzrośnie ilość mieszkańców okolicznych wsi.

      • 3 1

    • Pamietajcie o tunelach dla ludzi i zwierząt! Czasem trudno spacerem przdostać się na drugą stronę doliny albo do innej części osad.

      • 2 0

  • Dobrze że taka obwodnica powstanie (16)

    Duzo jeżdżę więc inwestycja na plus

    • 246 24

    • Dzieki mądrym rządom Prawa i Sprawiedliwosci (12)

      Wreszcie zbudują coś pożytecznego w tym trojmiejskim grajdołku

      • 11 36

      • Wróci przynajmniej część podatków które idą do stolicy. Rząd nie ma swoich pieniędzy, ale o tym już mówiła Pani Margareth

        • 14 2

      • Przypomnę tylko, że w 2015 roku inwestycja ta została przez nich anulowana. (1)

        Już dawno byśmy tą drogą jeździli, gdyby nie ta banda darmozjadów.

        • 17 6

        • co ty chrzanisz! wy już chyba sami wierzycie w te wasze kłamstwa

          poczytaj o finansowaniu tej drogi ...

          • 2 7

      • (8)

        Dla 3miasta ta droga nie ma wiekszego znaczenia. Nie jest to zadna obwodnica tylko dwie drogi dojazdowe do Zukowa. Mieszkaniec trojmiasta, nawet jesli tam jezdzi to zapewne znacznie rzadziej niz mieszkaniec Zukowa. Z punktu widzenia zukowianina jest do duzy krok do przodu ale wiekszosci trojmieszczan przyda sie sporadycznie.

        • 6 11

        • Jestem Mieszkańcem Gdańska i jeżdżę w tamte rejony co 2-3 dzień... (2)

          Czy to jeszcze sporadycznie czy jednak już uzasadnia budowę?!

          • 5 3

          • (1)

            To uzasadnia tylko zaprzestanie jeżdżenia tam :D

            • 4 4

            • Niby w jaki sposób doszedłeś do takiej konkluzji?!

              • 2 1

        • (3)

          To jest droga dla ciężarówek które jadą do portu w Gdyni, zeby nie cisnęły przez obwodnice. Co kilka dni jest tam wypadek albo korek bo ciężarówka nie dała rady pod górkę. Przykład wczoraj. To ze Zukowo przy okazji skorzysta to czysty przypadek.

          • 6 3

          • Tylko że ta droga do Gdyni nie sięga...

            • 2 2

          • Do Gdyni maja jezdzic na okolo?

            • 3 2

          • Niestety nie masz racji. Ta droga nie wyprowadzi z obwodnicy ciężarówek jadących do portu w Gdyni. Powód jest banalny - dodatkowe kilometry. A każdy kilometr to jakieś 2 złotówki dodatkowych kosztów i o jedną minutę krótsza praca kierowcy, czyli kilometr mniej przejechanego dystansu.

            • 0 1

        • A czy dla mieszkańca Trójmiasta nie ma znaczenia fakt, że ta droga wyprowadzi ruch tranzytowy między A1 i S7 a S6, który w tej chwili zapycha obwodnicę? Zanim napiszesz podobna bzdurę spójrz sobie na układ komunikacyjny np Zagłębia Ruhry - niemalże równolegle autostrady A40 (od Dortmundu, przez centrum Bochum, Essen i Duisburga), A42 (po północnych obrzeżach tych miast) i ewidentnie tranzytową A2 omijającą szerokim łukiem większość Zagłębia. I jak zadasz sobie odrobinę trudu popatrzenia (ze zrozumieniem) na mapę, to zobaczysz podobny układ w pionie.

          • 2 0

    • Ja z żukowa (2)

      Dobrze , że zbudują , będzie lepiej. cena za 1 mb drogi to prawie 45 000 pln co daje 450 PLN ZA 1cm omt . skąd te ceny?? jedne z najdroższych dróg w europie...

      • 5 3

      • A ile się płaci za 1cm drogi ekspresowej na Zachodzie Panie Matematyk? ;) (1)

        • 2 2

        • Ja z Żukowa

          Odpowiedź do powyżej. Taniej buduje się np w Niemczech , Danii , Hiszpanii , Grecji...... pozdrawiam

          • 1 3

  • Petarda ! Teraz to my stoimy na realnym gruncie :) (4)

    • 102 18

    • No widzisz (3)

      A za tuska nie bylo

      • 12 12

      • Właśnie za Tuska kraj się rozwijał - teraz się zwija :) (2)

        Towarzysze PiSowscy tylko pomniki stawiają i sieją propagandę :)

        • 16 18

        • chłopie wyjdź z tej swojej nienawiści i się rozejrzyj

          tylko tacy jak ty zacietrzewieni co 'nie tankują na Orlenie' uważają że kraj się zwija

          • 7 4

        • Nolte1

          Tylko szczucie wam zostało nieudaczniku

          • 3 2

  • (54)

    2 miliardy na TVP. Co za te pieniądze można było zbudować.

    • 370 85

    • Na obwodnicy propagandy nie zrobisz - ale słusznie ile to dróg można wybudować za 2 miliardy? (10)

      Jak tam wolę nowe drogi niż Zenka Martyniuka w tej wiejskiej TVP PiS :)

      • 69 14

      • No widzisz jest i na droge (8)

        A za tuska nie bylo

        • 17 51

        • To żeś teraz popłynął... (5)

          Za Tuska rozpisali więcej przetargów i otworzyli więcej km dróg niż Kaczyński ma urojeń

          • 43 11

          • Moze i rozpisywali (3)

            Ale na tym koniec. Porównaj ile km dróg zbudowali za tuska A ile za pisu. Minęło 6 lat i już więcej wybudowanych niż za 8 tuska

            • 13 33

            • Fakty nie opinie (2)

              W latach 2007-2015 (za rządów PO PSL) oddano do użytku 885 km autostrad, 1207 km dróg ekspresowych, 1350 km dróg krajowych.

              Między 2015 a czerwcem 2019 (za rządów PiS) oddano tylko 102 km autostrad, 732 km dróg ekspresowych, 119 km dróg krajowych.

              • 37 6

              • z czego większość

                rozpisano i przygotowano za po, pisowni wystarczyło nie przeszkadzać:)

                • 20 5

              • jak jade tymi drogami toz to zwykle drożki są

                • 0 1

          • buhahahahahahahahah za Tuska?!? Jakich dróg? Chyba przetargi ustawiane pod śmietnikiem, dla kumpli Tuska

            • 1 2

        • Grunt to podstawa (1)

          Porównaj sobie ile infrastruktury zostało wybudowane za poprzednich a ile w trakcie obecnych i nie pleć głupstw

          • 6 0

          • Obecnie widać gołym okiem dużo więcej inwestycji, nie tylko drogowych

            • 1 2

      • Nie jeden polityk się wylansuje na tej inwestycji

        • 3 0

    • Poszło już 2 x 2 mld (8)

      • 29 6

      • W Niemczech na publiczną idzie 20 mld zł rocznie (6)

        ale tacy jak wy wolą oglądać antypolską

        • 12 36

        • Nieważna jak jest telewizja... trzeba umieć krytycznie oceniać prezentowane w niej treści po prostu! (3)

          Ty łykasz wszystko co Ci państwowa "PRO-polska" telewizja serwuje?!

          Dla mnie problemem jest, ze z kasy wspólnej jest finansowana jakakolwiek działalność, która nie jest potrzebna ogółowi narodu. Podatki i Państwo są tylko po to by załatwiać za jednostki sprawy wspólne, których jednostki nie byłyby w stanie ogarnąć samodzielnie... Telewizja nie jest taka sprawą.

          • 24 7

          • ważne jest to, aby było pluralistycznie a wcześniej nie było Kraśko, Lis nadawali to samo w różnych miejscach (1)

            To jakaś jazda była, że ludzie nie mogli usłyszeć stanowiska rządu, a tylko jazdy TVN w stylu dwóch na jednego i wytłumacz dlaczego w lesie zrealizowano urodziny Hitlera

            Hipokryci od 2 miliardów na TV chcieliby aby Sputnik i Zeitung tylko w Polsce nadawał i będzie git.

            • 7 7

            • kartofel, to jednak bylo celne

              • 1 2

          • No więc w Niemczech telewizja publiczna to czysty Joseph Goebbels

            • 0 0

        • w Niemczech tylu uchodzców mają. To oznacza, że jako pisior tez ich przygarniesz w naszym kraju (1)

          • 3 3

          • Wracaj do Izraela, razem ze swoimi uchodźcami

            • 0 0

      • ryży powinien za to beknąć

        • 6 8

    • Patrz ile antypolskich trolli minusuje (6)

      Katobolszewia nie śpi

      • 8 18

      • kaczo bolszewicy zawsze na posterunku w myśl zasady: zamiast siedzieć na sedesie bądź aktywny w ZMSie :) (4)

        W końcu Nowogrodzka nieźle płaci - po 3 grosze za wPiS :)

        • 17 9

        • Stop hejt i mowie nienawiści!

          • 5 1

        • ty jesteś siny z nienawiści

          ale też jedyne co możesz to puścić parę bąków na tym smutnym forum

          • 5 0

        • Jakie piekne hasła znasz o ZMSie. (1)

          Nauka nie poszła w las. Może jeszcze hasła o czerwonych krawatach. Pochwal się.

          • 1 0

          • Od Piotrowicza się nauczyłem.

            Egzekutywa zawsze żywa!

            • 0 1

      • A żydowski elektorat PO plusuje

        • 1 0

    • (1)

      I to co roku !!!!

      • 3 1

      • od 2008 roku Tuskowego

        • 0 5

    • (4)

      2mld na tvp rocznie!

      • 10 7

      • w 2008 Tusk wprowadził przepisy zawlaniajće częśc osób z płacenia abonamtu właśnie o te 2 mld i dlatego musimy to dokłądać (3)

        Pewnie myślał że TV publiczne padnie i kupi je Niemiecki ZDF

        • 10 22

        • Nie musimy. TV nie powinna być państwowa. Nie ma powodu by była. (2)

          • 10 7

          • oczywiście, że nie wy nie musicie, ale ważne, że większosć normalsów tego chce

            • 3 1

          • Ale w całej UE jest, więc Polska ma być wyjątkiem?

            • 0 0

    • prawie tyle będzie kosztował przekop przez Mierzeję Wiślaną (6)

      a miało być 880 mln

      • 14 6

      • Na przekopie muszą zarobić swojaki dlatego tak drogo :) (4)

        • 10 8

        • Lechia

          Kartofel za pŁo było lepiej co bu ha ha ha ha !!!!

          • 6 5

        • Sławek Nowak ci powiedział? (1)

          • 4 2

          • Slawek Nowak to cienki bolek przy PiS, ktory przeceiz odpowiada chocby za najwieksza prywatyzacje w historii Polski.

            Lacznie ze sprzedaza tpsa, pzu holendrom, Pekao Wlochom, stocznie i wiele innych. Oczywiscie koalicja nie nazywala sie wtedy jeszcze PiS, ale w jej sklad juz wchodzilo Porozumienie Centrum krysztalowych braci Kaczynskich, ktorzy zupelnym przypadkiem byli tym bardziej bogaci, im biedniejszy stawal sie Fundusz Obslugi Zadluzenia Zagranicznego. To sa same zbiegi okolicznosci.

            • 0 0

        • Piszesz prosto z Moskwy, czy teraz was już na terytorium Polski lokalizują?

          • 0 1

      • I? Co w związku z tym?

        • 0 0

    • skandal ryżego (2)

      2 mld dał TUSK na TVP bo " Jest to rekompensata za te środki, które nie wpłyną na rzecz mediów publicznych po tym, kiedy Platforma Obywatelska i Donald Tusk w 2008 roku wprowadzili przepisy wyłączające szereg grup z płacenia abonamentu"

      • 3 15

      • to czemu pis tych przepisów nie wycofa? (1)

        jakoś nigdy się nie przejmowali niczym przy uchwalaniu prawa...

        • 5 1

        • bo takich przepisow nie bylo wiec nie mieli co wycofywac

          • 1 1

    • 2 x 2 ...

      A czy przypadkiem kurski dwa razy kasę dostał?

      • 3 2

    • za tyle hajsu to Sasin mógłby organizować wybory, które się nie odbyły, przez niecałe 30 lat (3)

      • 8 3

      • Przypomne ze wyboru sie nie odbyly (2)

        Bo trzeba było wymienić waszego nieudolnego kandydata na Pana czaska Vel awaria

        • 7 8

        • (1)

          Wybory się nie odbyły, ponieważ sejm nie przegłosował rozporządzenia m.in. głosami partii niejakiego Gowina. A Sasin bez tego nie miał prawa zlecić druku kart wyborczych. Wobec powyższego karty powinny zostać mu dostarczone pod dom, razem z rachunkiem na 71 baniek (druk + przechowanie) - i niech spłaca on i jego 10 przyszłych pokoleń...

          • 3 2

          • wybory sie nie odbyly bo pojawiły się zabójcze koperty.

            i trzeba było trochę czasu, żeby kandydata podmienić, a Gowin próbował dojść do kompromisu jednak Budka vel kalesony potrzebował czasu do jesieni, bo eksperci tacy jak tutaj się pojawiają : będzie po pandemii.

            • 2 3

    • Ale przynajmniej "wiesz więcej" xDDD

      • 0 0

    • iiiiiiiii

      synagoge dla takich czosnków jak ty............

      • 2 1

    • W każdym kraju jest telewizja publiczna, a tylko w Polsce to przeszkadza, bo TVP przestała być lewackim szambem, jakim była za

      PO

      • 0 0

    • 76

      2 miliardy za przesyl gazu rurociągi jamalskim podarowane Gazpromowi przez Tuska i Pawlaka.Co można było za to wybudować??

      • 0 0

    • koscioly z zachrystiami z porno

      • 0 0

  • No i fajnie (1)

    • 91 8

    • fajnie jakby oddanie było 2015r, a zanim skończą to już nic nie da, i kolejne czekanie 20 lat na inne rozwiązanie, tempo budowy dróg w PL to Polskie Mistrzostwo Świata

      • 1 0

  • super (1)

    I bardzo fajnie, już się nie mogę doczekać kolejnych dróg w naszym województwie. O to chodzi.

    • 116 15

    • Dokładnie.ja też jestem za tym by je budowano. Nasz kraj musi iść do przodu

      • 2 0

  • Super

    Bardzo ważna i pozytywna informacja

    • 116 7

  • Gdzie to obwodnica metropolitalna (13)

    Jak omija tylko Gdańsk i Żukowo?

    • 37 79

    • (12)

      jakbys dobrze odczytał mapkę, to zobaczysz,ze omija również Sopot, Gdynię, Rumię...

      • 17 6

      • jakbyś dobrze odczytał mapę, to nie. Włącza się w budowaną Trasę Kaszubską ale nią nie jest....

        • 9 0

      • Nie omija.

        • 3 1

      • A ta Rumia to koło Chwarzna, czy Żukowa?

        Prawda jest taka, że Gdańsk zyska, a Gdynia jakoś będzie musiała obsłużyć ruch, który się będzie z tej trasy i z trasy kaszubskiej wlewał do Trójmiasta. Jakbyś dobrze odczytał mapę to zobaczysz, że w tym miejscu występuje załamanie, które wręcz wpycha wloty obu tras do trójmiasta w tym miejscu.

        • 11 2

      • (8)

        Co ta droga obwodzi? Bo obecnej obwodnicy raczej nie, bo nie ma sensu jechac z Gdanska do Gdyni przez Zukowo. To sa po prostu drogi dojazdowe do Zukowa. Z perspektywy trojmiasta droga bez wiekszego znaczenia. Co najwyzej ludzie majacy rodzine na Kaszubach szybciej dojada w niedziele na obiad u tesciowej.

        • 12 6

        • Ja rozumiem, że jeździsz co najwyżej do Chmielna na wczasy (7)

          Ale wyobraź sobie, że kupa transportu to tranzyt, ktory 3mieście nie ma żadnego intrresu, ewentualnie ma w portach. I ten tranzyt zamiast gnać przez obwodnicę i potem Rumie, Redę i Weja bedzie teraz jechał przez Żukowo na Trasę kaszubska i dalej do Lęborka.

          Problem jest w Gdyni, ktora ma zaniedbany dojazd do portu.

          • 15 1

          • Po co tranzyt ma nadkładać drogi? (6)

            Gdynia ma taki dojazd do portu, ponieważ to powinna być droga krajowa. A to jedyne w Polsce przejście graniczne bez doprowadzonej drogi krajowej.
            Gdańsk za PO dostał w prezencie z budżetu krajowej inwestycje miejskie, W-Z, Suchar, które naciągnięto jako drogi o znaczeniu Państwowym. Zaś Gdynia, która ma ewidentnie drogę do portu od obwodnicy musi radzić sobie sama i wydaje rokrocznie grube miliony na remonty estakady. Wszyscy lokalni politycy PIS obiecywali Drogę Czerwoną i rozwiązanie tego problemu, ale jak zwykle skończyło się na bajeczkach.

            • 7 3

            • Pretensje do Szczura (1)

              • 5 2

              • Po części tak. Przez tyle lat nawet tego nie załatwił ;/

                • 4 1

            • pisy klamczuszki obiecuje przed wyborami a potem wypieraja sie, najdziwniejsze ze takie postepowanie nie wkurza suwerena, ktory te zwody pisie lyka pokornie

              • 1 2

            • (1)

              "ponieważ to powinna być droga krajowa. A to jedyne w Polsce przejście graniczne bez doprowadzonej drogi krajowej.
              Gdańsk za PO dostał w prezencie z budżetu krajowej inwestycje miejskie, W-Z, Suchar"
              I dokąd ten Suchar prowadzi? Czy nie do portu? Czyli zgodnie z początkiem cytowanego zdania, powinien być drogą krajową do przejścia granicznego ,finansowaną z budżetu państwa?
              A jakie to inwestycje miejskie Gdańsk dostał w prezencie od państwa?

              • 1 1

              • Ale ja tu chciałem być zupełnie obiektywny

                Gdańsk dostawał dużo jasy kosztem gmin ościennych. Na przykład wygksd PKm. Wspomniałem tylko i drogach. Teraz caly region dostaje po d*pie. Z Lotosem to jest kryminał.

                • 0 0

            • Po to np. żeby było szybciej. Czas to pieniądz.

              • 0 0

  • Nutka na filmiku przebija... (2)

    Walc od Czajkowskiego to to nie jest ale bit daje po uszach.

    • 19 6

    • Tragedia (1)

      Musiałem ściszać

      • 5 1

      • Straszny jazgot. Musiałem wyłączyć.

        • 3 0

  • Masakra (27)

    Nowe drogi to paradoksalnie jeszcze większe korki. Bo coraz więcej ludzi wyprowadza się do "domku za miastem, 10 minut od centrum". Eh... błędy planistów, które zachód przerobił już pół wieku temu

    • 76 150

    • Bo tylko tępe firemki pchają się do centrum. Po co one tu i dla kogo? Wszystkie myślące firmy wyprowadzają się centrum miasta.

      • 5 14

    • Podziekowania (3)

      Podziękuj deweloperom, którzy sprzedają 50 m " lofty" w centrum w cenie 3 domków " 10 min za miastem"....

      • 31 2

      • Kupiłem takie coś... (2)

        Cena to nie problem - po prostu mało komfortowo się mieszka w bądź co bądź... bloku.
        Sprzedałem i buduje dom, pod miastem. I tak mi dobrze.

        • 22 5

        • I bardzo dobrze (1)

          Sprzedałem 2 mieszkania na Przymorzu, wybudowałem duży dom z 0,5 ha ogrodem. Będę miał 5 min do węzła Żukowo i 10 min do pracy. Elegancki. Polecam każdemu - cisza, spokój, brak krótkoterminowych najemców...

          • 8 1

          • Oj nie sądzę. Dojedziesz do rogatek i korek.

            • 3 1

    • (3)

      Wyprowadzają się bo ich nie stać na mieszkanie w mieście

      • 11 7

      • Wyprowadzają się bo w mieście się beznadziejnie żyje. (2)

        Próbowałem i też się wyprowadzam.

        • 17 7

        • Beznadzieja w mieście to wina nadmiaru samochodów (1)

          I koło się zamyka.

          • 6 11

          • Nie.

            Nie uśmiecha mi się mieszkać w tak wielki skupisku ludzi w mega ograniczonej przestrzeni!

            • 4 4

    • (4)

      A ja się wyprowadziłem 10 minut za miasto i bardzo sobie chwale. Nie śmierdzi, mogę wyjść w gaciach przed dom i nie słyszę jak sąsiad siedzi dwa piętra wyżej na kiblu.

      • 26 4

      • (1)

        Obyś się nie przeliczył, jak Ci kilometr od domu postawią wielki kurnik, chlewnię czy inne norki - o nawożeniu okolicznych pól gnojówką już nawet nie wspomnę :).

        • 13 11

        • gnojowka to folklor

          • 3 1

      • mój sąsiad z domku obok ma piłę

        i całe wakacje tnie drewno do swojego kominka

        • 11 0

      • Pamiętaj, że sąsiad obok też ma ogród i np. o 6 rano odpali spalinową kosiarkę.

        • 0 0

    • Nie chce by jakiś planista mi mówił gdzie mam mieszkać i jak mam żyć! (1)

      Widocznie ludzie tak chcą - mieszkanie za miastem, praca w mieście - i nic w tym złego!
      Ja też tak wolę. I nic ci do tego!

      • 16 10

      • Tak. Ale tu chodzi o zdrowy i zrównoważony dojazd

        Mamy pełno pustych terenów w miastach. Suburbanizacja jeszcze bardziej dobija atrakcyjność miast

        • 1 1

    • Nowe drogi nie mają nic wspólnego z tym czym ludzie się przemieszczają! (4)

      Co za durny sposób myślenia!!!!
      Jeżdżę tym czym mi bardziej komfortowo i czym mam ochotę - tyle!

      A skoro większa liczba ludzi woli jeździć samochodami (czemu się nie dziwię), to drogi powinny powstawać nowe, a starsze winny być ulepszane - bo tak chcą ludzie. Proste.
      Te inwestycje maja być dla ludzi i takie jak ludzie sobie chcą, a nie że robimy odgórnie inwestycje taka by "zmusić ludzi do życia inaczej niż chcą" - to jest przemoc państwowa!!!

      • 26 10

      • (3)

        Popieram. Bede jezdzil samochodem tak dlugo jak mnie bedzie na to stac i zdrowie pozwoli. Nawet jesli bedzie drozej i dluzej niz czyms innym. A zwykle jest tak, ze jest szybciej, taniej, bezpieczniej i przyjemniej. I to pomimo korkow.

        • 17 4

        • Dokładnie. (1)

          Nie jest rolą Państwa ani nikogo innego mówić jednostkom, jak mają się przemieszczać!!!

          • 11 0

          • Ale Państwo buduję infrastrukturę :)

            Naprawdę poczytajcie o błędach planistów w XX wieku. Tego co sie stało od nadmiaru dróg w Kaliforni lub Houston.

            • 1 2

        • No właśnie sam Pan napisal dlaczego

          Jakby sie umiało zapewnić atrakcyjny transport alternatywny to byłoby inaczej

          • 1 0

    • Powtarzasz mit! Nowe drogi nie maja żadnego wpływu na ilość samochodów! (2)

      Po pierwsze, Zachód nic takiego nie przerobił.
      Po drugie, Zachód się nijak ma do Naszej rzeczywistości.
      Po trzecie, co to jest ten Zachód i dlaczego miałby być wyznacznikiem czegokolwiek?

      • 15 7

      • hipokryta (1)

        Po pierwsze, US ma z tym poważny problem od wielu lat, wystarczy prosty research. W Niemczech powoli też, przez co poszerzają właśnie wszystkie autostrady.
        Po drugie, przeczysz sam sobie w tym samym komentarzu.

        • 3 7

        • Bzdury!

          US nie ma z tym problemu - to jest właśnie powtarzany przez ciebie mit - właśnie przydałby ci się dobry research!

          Niemcy mają problem głownie dlatego, że mają darmowe drogi dla cudzoziemców.

          Gdzie niby sobie przeczę?

          • 7 2

    • (1)

      No pewnie wystarczy popatrzeć na historie. W 1300 roku w Gdańsku nie było dróg i nie było korków. Rozwiązanie... zaorać wszystkie drogi.

      • 13 0

      • W 1300 roku w Gdańsku były drogi...

        Nie było samochodów.
        Ale korki (niesamochodowe) myślę, że się czasem gdzieś zdarzały... bo to dość naturalne zjawisko w ruchu - np. zauważ piesze korki przy windach w dużych centrach handlowych...

        • 8 1

    • Zgodnie z tą logiką należy wprowadzić talony

      na samochody osobowe i benzynę, ludzi skoncentrować w obozach pracy ...
      Czekaj, czekaj czy ja gdzieś tego nie widziałem ?

      • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane