- 1 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (62 opinie)
- 2 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (306 opinii)
- 3 Paraliż drogowy na północy Gdyni (115 opinii)
- 4 Chciała kupić Bitcoiny, straciła 200 tys. (61 opinii)
- 5 Co z pociągami SKM do Pruszcza i Tczewa? (203 opinie)
- 6 Kosiorek i Dulkiewicz chcą współpracować (73 opinie)
Wymiana zadaszenia nad tunelem na Podwalu Przedmiejskim
Pod koniec września rozpocznie się wymiana dachu nad schodami i wejściem do tunelu podziemnego na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego z ul. Łąkową. Charakterystyczne biało-czarne zadaszenie zostanie wymienione na nowy poliwęglanowy dach. Remont potrwa kilka tygodni. Zakończenie pierwszego etapu prac planowane jest na koniec listopada.
Jeszcze w tym tygodniu Gdański Zarząd Dróg i Zieleni rozpocznie remont zadaszenia.
Zakres prac obejmuje wykonanie:
- antykorozji konstrukcji stalowej zadaszeń nad schodami i pochylniami prowadzącymi do przejścia podziemnego,
- demontaż starych i montaż nowych poliwęglanowych zadaszeń,
- wymianę skorodowanych elementów stalowych oraz rynien.
- W pierwszym etapie prace odbywać się będą od strony centrali firmy LPP. Niezbędne będzie zamknięcie pochylni prowadzących do tunelu po obu jego stronach. Piesi będą mogli korzystać w tym czasie ze schodów lub przejścia naziemnego. Po około miesiącu konieczne będzie całkowite zamknięcie przejścia przez tunel. Dojście do przystanków tramwajowych możliwe będzie przejściem naziemnym - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Drugi etap obejmował będzie remont zadaszeń od strony Akademii Muzycznej. W tym przypadku przez kilka dni zamknięta będzie część pasa do skrętu w prawo z ul. Podwale Przedmiejskie w stronę Akademii Muzycznej, ale skręt będzie możliwy.
Poza samą wymianą dachu, lifting przydałby się też samemu tunelowi. Przejście podziemne w wielu miejscach jest pomazane przez wandali.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-09-28 08:51
(6)
W ankiecie brakuje opcji "nie, i powinno być jak najwięcej przejść podziemnych lub kładek zaopatrzonych w windy dla wózków".
Dla miasta tańsze w budowie i utrzymaniu są przejścia naziemne i to jest prawdziwy powód niechęci urzędników do tuneli. Koszt budowy, napraw, sprzątania. Ale będą to przykrywali wygodą pieszych. Jakoś o ichW ankiecie brakuje opcji "nie, i powinno być jak najwięcej przejść podziemnych lub kładek zaopatrzonych w windy dla wózków".
Dla miasta tańsze w budowie i utrzymaniu są przejścia naziemne i to jest prawdziwy powód niechęci urzędników do tuneli. Koszt budowy, napraw, sprzątania. Ale będą to przykrywali wygodą pieszych. Jakoś o ich bezpieczeństwie mniej mówią. Choćby przykład z ubiegłego tygodnia gdy kierowca ubera wjechał w tył auta stojącego na czerwonym i de facto wepchnął je na pasy nowego przejścia przy LOT.- 27 32
-
2022-09-28 14:29
dokladnie tak, i zlikidowac buspasy
- 1 0
-
2022-09-28 09:31
Wiesz ile wypadków jest codziennnie w Polsce (1)
- 3 4
-
2022-09-28 14:27
Tak
jest ich z roku na rok coraz mniej, a to z racji rozbudowy przejść naziemnych, które temperują dzicz za kierownicą i przyuczają do ostrożniejszej jazdy
- 1 1
-
2022-09-28 09:04
(1)
To kłamstwo. Większość nowoczesnych miast wykorzystuje jak najmniej tuneli. Na pierwszym miejscu stawiają ludzi. Ludzie o dawnej mentalności komunistycznej wolą tunele toaletowe, aby nie zwalniać swoich samochodów. Zawstydzają Polskę i powstrzymują miasto.
- 13 10
-
2022-09-28 14:01
Wiekszosc nowoczesnych miast ma rozbudowane metro ktore jezdzi w tunelach, wiec wpedza ludzi pod ziemie jak szczury. :)
- 0 2
-
2022-09-28 09:00
serio ?
bo mam wrażenie że miasta nie kosztowało nic utrzymanie tych tuneli poza światłem. One nie były czyszczone malowane czy odświeżane w wielu miejscach chyba od momentu budowy.
- 8 6
-
2022-09-28 10:33
(8)
Statystyki mówią kompletnie co innego i radze zapoznać się nimi. Zwiększona obecność przejść naziemnych i ograniczenie prędkości do 50kmh powoduje zdjęcie nogi z pedału gazu i wzrost bezpieczeństwa pieszych. Nie ma najmniejszego powodu, żeby w centrach miast chować ich do tuneli i kazać chodzić na około jakimiś kładkami. Mamy 2022 rok, proszę
Statystyki mówią kompletnie co innego i radze zapoznać się nimi. Zwiększona obecność przejść naziemnych i ograniczenie prędkości do 50kmh powoduje zdjęcie nogi z pedału gazu i wzrost bezpieczeństwa pieszych. Nie ma najmniejszego powodu, żeby w centrach miast chować ich do tuneli i kazać chodzić na około jakimiś kładkami. Mamy 2022 rok, proszę pojechać do Norwegii, Kopenhagi czy innego europejskiego miasta wielkości np Gdańska. To ludzie powinni być na pierwszym miejscu jako piesi. Jazda samochodem nie powinna stać ponad komfortem (i bezpieczeństwem pieszych)
- 66 69
-
2022-09-28 19:52
Przejścia OK... ale jak widzisz - mówisz o centrach miast. Gdzie taki Jasień jest centrum, gdzie potrzeba przejść dla pieszych co 100m? Przeciez to bezsensu. Bezpieczniej przejdę bez przejścia niż na przejściu. Pomijam już to bajeczne oświetlenie, gdzie ubranego na biało pieszego nie widać w środku nocy - zwykła strata energii elektrycznej. Mijam
Przejścia OK... ale jak widzisz - mówisz o centrach miast. Gdzie taki Jasień jest centrum, gdzie potrzeba przejść dla pieszych co 100m? Przeciez to bezsensu. Bezpieczniej przejdę bez przejścia niż na przejściu. Pomijam już to bajeczne oświetlenie, gdzie ubranego na biało pieszego nie widać w środku nocy - zwykła strata energii elektrycznej. Mijam kilka razy dziennie to samo przejscie dla pieszych i jakims dziwnym trafem mam 80% szans, że nie zauwaze pieszego. Moze i ja ślepy... ale żeby każdy kierowca robil ten sam unik?
przejścia dla pieszych powinny byc strefa gdzie pieszy jest widoczny z daleka, a nie "nam sie wydaje, ze byc powinien". Wpisywanie wszedzie przejsc powoduje to samo co na Jana Pawla II na Zaspie - zwiekszenie predkosci kierowcow. Tam sa barierki, swiatla na zadanie, predkosciomierz a i tak niejednokrotnie koles jest potracany na czerwnoym przy 120kmh... no i teraz czyja wina? Tego co jechal 120kmh czy tego co przechodzil na przejsciu na czerwonym? Bo jakos niezaleznie od winy wydaje mi sie, ze ten co przelecial 100m w powietrzu tracony maska auta ma tutaj marne szanse... i jakos do tej pory te marne nie zostaly wykorzystane na przezycie - zmarli na miejscu wszyscy. Więc - czyja wina? Obojga - to slaba odpowiedz. Bo chcecie ograniczac wszystko wszystkich i wszedzie a wielkie G to daje.- 0 3
-
2022-09-28 14:27
jest powod, aby nie bylo korkow i smogu, gdzie sie da powinny byc tunele i przejscie nad ulicą
- 5 3
-
2022-09-28 14:21
Cóż za pseudoekologiczny i niebezpieczny dla pieszych patobełkot!
- 7 3
-
2022-09-28 10:57
(2)
Byłem wczoraj w Kolonii. Kładki dla pieszych i rowerów są powszechne. Tunele w sumie też, bo znajdują się w nich przystanki kolejki. Nie pamiętam za to ani jednego zdublowanego przejścia.
- 14 3
-
2022-09-28 11:28
(1)
kładki jak już są, to są częściami rowerostrad albo wynikają z nadmorskiej/wodnej charakterystyki danych miejsc (czy to w Koloni, Oslo czy Sztokholmie). Byłem w ostatnim czasie w wielu europejskich stolicach i nigdzie nie widziałem kładek zamiast przejść dla pieszych (albo je dublujących)
- 2 7
-
2022-09-28 16:15
A gdzie nie byłeś?
- 2 0
-
2022-09-28 10:42
Byłem i wiem, ze tuneli dla pieszych jest więcej niż u nas (1)
I nikt ich nie zamyka - wręcz przeciwnie
- 14 10
-
2022-09-28 11:28
Proszę podać przykłady takich miast na zachodzie, z chęcią wygooglam. Pozdrawiam ;)
- 5 9
-
2022-09-28 09:08
A po co to remontować? Nie powinno byc zlikwidowane (7)
skoro mamy już działajace przejście naziemne w tym miejscu?
Kolejny bezsensowna inwestycja. Po co w takim razie byo robione przejście naziemne, skoro nadal trzeba inwestować w tunel i jego infrastrukturę?- 94 31
-
2022-09-28 10:43
Jak już zrobili takie przejście i wyrzucili pieniądze to kolejne wyrzucanie jest karygodne
Zrobienie przejścia nad tunelem to skandal ale jak juz jest to zasypać ten tunel.
- 6 5
-
2022-09-28 09:13
Nie każdy ma ochotę ryzykować życie (5)
Wiem wiem, kierowca ma obowiązek ustąpić i wypadek to bedzie jego wina. Ale to ja będę martwy albo kaleką.
Dlatego też dziękuję bardzo nawiedzonym aktywistom walczącym wściekle o "zwrot terenów", ja sobie gdzie mogę to idę bezpiecznie- 22 12
-
2022-09-28 19:21
O jakim ryzykowaniu życia mówisz? Przechodzę przez to przejście kilka razy dziennie, bo po jednej stronie mieszkam a po drugiej pracuje i nie ma tam mowy o jakiś ryzykownych sytuacjach. Są światła, pasy, wszyscy grzecznie przestrzegają zasad. Przejście podziemne powinno być dawno zlikwidowane, bo już nie jest potrzebne, a generuje tylko koszty.
- 6 3
-
2022-09-28 14:29
Przejdź się tunelem nocą (2)
a zobaczysz, kto bardziej ryzykuje życiem. Zdaje się, że właśnie w tym tunelu doszło kilka lat temu do zbrodni
- 4 4
-
2022-09-28 19:22
(1)
Mojego kolegę okradli tam 3 razy w ciągu roku.
- 4 0
-
2022-09-28 19:39
No patrz okradli w monitorowanym tunelu... co za dziwy!!!!!!
- 3 3
-
2022-09-28 14:19
Przerobi się
na schron przeciwatomowy
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.