• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wymieniają 800 metrów barier przy Słowackiego

JG
4 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz jak drogowcy wymieniają uszkodzone bariery w ciągu ul. Słowackiego.


Nawet 220 tys. zł kosztuje rocznie wymiana uszkodzonych przez samochody barier energochłonnych przy ul. Słowackiego w Gdańsku. Zdaniem Zarządu Dróg i Zieleni za sytuację odpowiadają kierowcy, którzy jeżdżą za szybko. Zmotoryzowani odpowiadają, że wgniecione barierki to wina nieodpowiedniej nawierzchni jezdni.



Czy zdarzyło ci się uderzyć samochodem w barierę przy ul. Słowackiego?

- Jezdnia jest po prostu źle wyprofilowana. A na dodatek asfalt powinien być bardziej ziarnisty, bo byle deszcz czy śnieg i już robi się niebezpiecznie - tłumaczy pan Ryszard, kierowca, który codzienne rano korzysta z ul. Słowackiego w Gdańsku jadąc do pracy.

Na prawie trzykilometrowym leśnym odcinku ulicy zobacz na mapie Gdańska samochody uderzają w barierki średnio co trzy dni. Tak przynajmniej wynika z obliczeń drogowców, wymieniających uszkodzone elementy.

- Najwięcej barierek wymieniamy na samym dole zjazdu ze Słowackiego. Czasami zdarza się, że zakładamy nowe, a dzień później są już wgniecione i trzeba montować kolejne - opowiada Grzegorz Węzeł, pracownik firmy Kabex.

Rocznie z powodu uszkodzeń, Zarząd Dróg i Zieleni zleca wymianę ok. 600 do 800 metrów barierek energochłonnych przy ul. Słowackiego. Urzędnicy sugerują, że przyczyną takiej sytuacji jest zbyt duża prędkość samochodów jadących ulicą.

- Wydaje mi się, że istnieje jednak zależność między prędkością, a liczbą uszkodzonych barierek. Decyzja o postawieniu na tak krótkim odcinku aż trzech fotoradarów nie była chyba przypadkowa - ocenia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik gdańskiego ZDiZ.

Według urzędniczych statystyk, ul. Słowackiego zajmuje pierwsze miejsce wśród arterii Gdańska pod względem liczby uszkadzanych barierek. Roczny koszt wymiany uszkodzonych elementów wynosi od 170 do 220 tys. zł.

Prace przy rozbudowie Trasy Słowackiego

Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
JG

Opinie (175) ponad 100 zablokowanych

  • : ) (11)

    Postawcie bariery z gumy albo z betonu.Dluzej wytrzymają.Amen.

    • 130 13

    • (9)

      ciekaw jestem jak w tym przypadku działają ubezpieczenia. jak dla mnie to powinny być wypłacane za spowodowanie wypadku stronie poszkodowanej, tzn ZDiZ. jeżdżą jak barany mając pretensje do całego świata że nie mogą dwukrotnie przekroczyć prędkości i narażają nas wszystkich na koszta. powinno być krótko - rozpierdzielisz barierkę to bulisz za nową, jak nie umiesz jeździć to przesiądź się do autobusu.

      • 51 12

      • (1)

        Zgadzam sie w 100% :)

        • 20 3

        • Tak naprawdę to poszkodowani jesteśmy wszyscy

          Pieniądze wydane na naprawę szkód wyrządzonych przez nieodpowiedzialnych kierowców oznaczają, że nie wyda się ich na inne potrzebne rzeczy. Włączam w to też koszty medyczne związane z wypadkami drogowymi.

          • 9 0

      • kto jeździ jak baran? (2)

        trzeba ich wyeliminować, rzucisz pierwszy kamieniem? ja nie choć r1 do czegoś uprawnia ale mam jaja i nie komentuje, że ktoś jest baran uważam że wszyscy ogólnie:)

        • 4 12

        • a teraz napisz to samo, tylko że po polsku

          • 18 1

        • Bo widzisz.

          Tutaj komentują sami mistrzowie kierownicy. Żaden z nich nigdy nie miał nawet najmniejszej stłuczki, a wszyscy w koło to jeżdżący wariaci. A tymczasem spójrzmy na fakty, tą drogą dziennie przejeżdża kilkanaście tysięcy samochodów. Na barierze lądują 2 może 5, co w efekcie daje umałek promila tzw. "piratów drogowych". Ale wiadomo jakoś się trzeba wyróżnić, a najłatwiej komentarzem. Na forum można być nawet mistrzem formuły jeden, najlepszym z najlepszych. Jak to się ma do rzeczywistości komentujący sami wiedzą najlepeij. :)

          • 10 5

      • Nie do końca masz rację.

        Owszem prawdą jest iż to kierowca powinien dostosować prędkość jazdy do panujących warunków. Tyle że w przypadku tej drogi można być bardzo niemile zaskoczonym. Po pierwsze zakręty pochylone są w odwrotnym kierunku, czyli "kładą się" na zewnątrz łuków. Po drugie wystarczy odrobina wody a tamtejsza gładka nawierzchnia robi się piekielnie zdradliwa. Na prawdę nie potrzeba tam dużych prędkości aby wpaść w poślizg.
        Nie ulega natomiast wątpliwości fakt iż koszty uszkodzenia barier powinny być pokrywane ze skądinąd nie małych składek OC kierowców. Choć oczywiście ktoś dociekliwy mógłby zauważyć iż te koszty napraw to i tak kropla w morzu przychodów gminy z mandatów i fotoradarów.
        Problem jest chyba trochę nadmiernie "rozdmuchany"

        • 10 9

      • Jak najbardziej należy się odszkodowanie z OC

        • 4 1

      • z oc

        wszelkie szkody spowodwane przez kierowce pokrywa oc , uszkodzone barierki , znaki drogowe , sygnalizatory świetlne itp. wedłu prawa masz obowiązek zgłosić tego typu zdarzenie.

        • 1 0

      • jeżeli przyjedzie policja to za barierę zapłaci ubezpieczyciel z OC pojazdu.

        jeżeli nikt szkody nie zgłosi i odjedzie to ZDiZ musi to zrobić na własny koszt.
        Skoro płaczą, że drogo kosztuje utrzymanie to niech zamontują monitoring. Z dowodem w postaci filmu zgłoszą się do ubezpieczyciela po kasę za naprawę.
        Ale wolą tego nie robić bo i tak idzie z naszej kieszeni a firma znajomego, która produkuje bariery ma co robić :)

        • 0 0

    • nie z gumy, tylko bariery Łągiewki - wielokrotnego użycia

      • 4 1

  • Można by je całkiem zlikwidować (7)

    na pewno jeździliby wtedy ostrożniej...

    • 64 33

    • (4)

      Taniej wychodzi postawienie takich barierek niż wykonanie akcji ratunkowej delikwenta, który wypadł z trasy.

      • 16 1

      • (2)

        ale jakby bez barierek jeździli ostrożniej to może by nie trzeba było ich ratować?

        kierowcy w polsce narzekają na wszystko tylko nie na siebie. może po prostu polskie drogi są przystosowane do tego aby jeździć przepisowo? a polski kierowca oczekuje że droga z ograniczeniem do 70km/h będzie przystosowana do jeżdzienia z predkością 100km/h

        • 25 6

        • Z takim podejsciem glosuj na JKM (1)

          Przypominam

          • 3 1

          • JKM jest dla mnie za krótki

            • 1 3

      • aaa

        nikt nie mówił że trzeba jakąś akcję ratunkową organizować :)

        • 7 1

    • najtaniej stawia się krzyże i znicze i po co artykuł? (1)

      co wy za bzdury opowiadacie, bariera musi być, bez tego ci wszyscy debile byliby zawinięci na drzewach. Co za komentarze.

      Źle wyprofilowana jezdnia? przy 100km/h bez pobocza nie jest trudno odbić się od krawężnika a kozaków na lato jest pełno wśród kierowców. Przepis dotyczy wszystkich więc dlaczego jestem tam ciągle wyprzedzany? po co? skoro spotykamy się za 1500m na światłach....

      • 17 1

      • havla - zawsze zastanwiam się jaką prędkoscią tam jechać by nie być zawalidrogą dla niektórych miszczów. jadę 70-80 - za WOLNO! dziwne, skoro i tak jadę za szybko.

        • 0 0

  • Odpowiedzi w ankiecie są wprost genialne ! (5)

    • 170 3

    • szczególnie trzecia: (1)

      "Jeżdzę na zerwanym filmie i obijam się o barierki kilka razy dziennie. Nie pamiętam o które"

      • 57 0

      • moze pijany był
        E :"Jeżdzę na zerwanym filmie" taa.. doczytalem :>

        • 0 0

    • jakis de... układał te ankiete...

      czuje sie obrażony-umniejsza to mojej inteligencji- normalnie audiotele

      • 25 2

    • ja się nie czuję obrażony

      podobała mi się pierwsza odpowiedź

      • 7 0

    • A mi trzecia - "nie pamiętam". Tak, tak, taki nawalony tamtędy jeżdżę, że nie pamiętam czy kiedyś przygrzałem w barierki,

      • 6 0

  • Ładny OeS (8)

    Jak się koło klei, nieźle można tam śmignąć

    • 30 25

    • (1)

      Taki rozmiar to chyba house(willage)tuning Golfa II

      • 10 0

      • GKA tuning ragers

        • 12 1

    • (5)

      ćwicz swoje oesy u siebie w kartuzach na tych chinskich oponkach w golfie 3 -pojazdem dla mega burakow

      • 9 5

      • (4)

        Pojazdem dla mega buraków jest kija, albo nie hjundaj, a skąd citroen to mega burakowóz. A w oplach to się dopiero buraki wożą, taki że hoho. W volvo za to ziemniaki paździeże czerstwe jeżdżą. Aha no i te rejestracje wiadomo nie gka, gwe, gks, gd, ga, we itd. Tak jest, stereotypy i uprzedzenia górą.

        • 4 5

        • d*pKU (3)

          z Civic'a zapewne, dresiarzu popaprany... naucz się pisać po polsku, podejrzyj w internecie jak pisać nazwy marek i modeli samochodów poprawnie, a jak starczy Ci sił i będziesz miał jaja, stań obok mojego Volvo z '91 na rondzie de La Salle'a w stronę obwodnicy i spróbuj na górze być pierwszym... okaże się, że "czerstwiak" to Ty i Twój złomek, nadający się na złomowiec na Uczniowskiej...

          • 0 5

          • ale jaja (1)

            niezła napinka, dawno się tak nie ubawiłem :D
            na początku myślałem że się zgrywasz, ale ty naprawdę tak myślisz :D
            uważaj bo ci żyłka w oku pęknie :P

            • 6 0

            • sądząc po treści-za późno. już pękła.

              • 3 0

          • TY NAPRAWDĘ LECZ SIE NA NOGI BO NA GŁOWĘ JUŻ ZA PÓŹNO

            Nie no ty tak na serio? Jezu... myślałem że takich debili nie ma na świecie a tu jednak... Czy ty chłopie wiesz co to jest IRONIA? Czy to wszystko wziąłeś na serio?

            • 2 0

  • i tak większość miszczów kierownicy jedzie 100 km/h (4)

    a to, że tył trochę zarzuca na zakrętach to nie ważne...

    • 74 9

    • Ważne (1)

      Bardzo ważne, bo o to chodzi.

      • 8 4

      • to moze trzeba dostosowac prędkość do ograniczeń które obowiązują na danej drodze a nie narzekać że stan drogi nie pozwala na jej przekroczenie?

        • 10 5

    • Jak Ci auto tam zarzuca przy 100km/h

      to lepiej napraw auto.

      • 12 3

    • zgadza się !

      Zaczynają 100 km/h ( za radarem ) a na dole wpadają w panikę a potem na bariery

      • 5 1

  • (7)

    Zlikwidować bariery..kto się nie dostosuje niech ląduje w lesie...

    • 62 4

    • no nie wiem, nie wiem

      Gorzej jak wyjedzie na przeciwległy pas

      • 8 0

    • Chyba nie pomysłałeś ! (4)

      jak zlikwidują bariery to kierowcy co sie slizgna wpadna tam do rowu/lasu i wtedy trzeba bedzie zamknąc pas zeby mógł stanać koleś z lawetą lub dzwigiem (są też głębsze pobocza) i wtedy bedziesz się wqrwiał bo jeden pas jest zajęty. Proponuje jak Pan wyżej gdzies napisał że wymienić nawierzchnie na bardziej zarnista/chropowatą itp

      • 4 6

      • Niech gniją w rowie (2)

        • 8 3

        • Prawdziwy Polak ;) (1)

          • 3 3

          • prusak znowu czujny

            • 3 2

      • Może tak zamiast chropowatej nawierzchni jest prostsza metoda jechać jak znaki pokazują a nie rura za fotoradarem. Każda droga staje się źle wyprofilowana i mało przyczepna przy odpowiedniej prędkości..

        • 6 0

    • Szkoda lasu

      Wystarczająco jest zasyfiony z tego powodu, że rośnie w Polsce. Obejdzie się bez dodatkowej porcji różnych plugawych płynów i gratów.

      • 1 1

  • Bolidy kaszubskie kontra Bariery (7)

    Urzędy miast Kartuz, Kościerzyny, Wejherowa i innych wiosek kaszubskich powinny refundować wymianę barier!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

    • 139 37

    • nie pitol bzdur

      • 9 21

    • bolidy kaszubskie ? czy Gdańsk przypadkiem nie jest stolicą kaszub ?

      • 12 16

    • (2)

      trzeba być totalnym ignorantem, aby wszystkich pakować w jeden wór - tablice są zależne od miejsca zamieszkania, a jazda - zależna od umiejętności jednostek.

      • 11 2

      • (1)

        ja mam fwe a mieszkam w gdańsku więc chyba nie bardzo

        • 1 1

        • ja też mam DW

          • 0 1

    • łajzy z kaszub nie potrafią jeżdzić i tyle

      jeżdze tam 120 w dół i nie wiem jak można wypaśc z drogi po prostu albo jedziesz rzęchem albo nie umiesz jeżdzić - tak ucza teraz kierowców 40 km/h a potem jeden zakręt i on wypada i gadają bzdury o żylasz wodnych a to zwykła nieudolność. Ni ekażdy musi miec prawojazdy a u nas sie utarło że jak potrafi chodzić i ma dwie ręce to może jeżdzić i będzie zdawał do skutku Pajace

      • 5 9

    • wieczan walka o literki

      ale rację musze przyznać, oczywiście to uogołnianie ale ci z numerami jak wyżej wymienione część coś udawadniają na drodze niż ci z numerami GD
      czy to może niedowartosciowanie?

      • 2 2

  • Teraz wiadomo dlaczego brakuje pieniędzy na nowe linie autobusowe i poprawę komunikacji miejskiej w Gdańsku!!! (5)

    z tych pieniędzy można uruchomić nowe połączenia do nowych dzielnic... totalne bałaganiarstwo i brak poszanowania dla mieszkańców...

    • 29 14

    • (1)

      niestety w wielu przypadkach pieniądze są trwonione przez władze miasta... szkoda już nawet przytaczać tu przykłady.

      Mieszkańcy Południa, Myśliwskiej, Szadółek czekają na dobrą i porządną komunikację miejską. PUNKTUALNĄ, KURSUJĄCĄ CAŁY TYDZIEŃ MIN CO 15 MINUT

      • 11 1

      • Deweloper

        budując na zadupiach powinien partycypować w budowie linii komunikacji miejskiej,a nie tylko zrobić kasę budując w polu a reszta mieszkańców płaci za linie autobusowe.

        • 0 0

    • Co można zrobic za 220 000 (1)

      Chcesz uruchomi nowe POŁĄCZENIA, w ilości większej niż 1. Czyt. dopłacac do nich. Nie wiem czy dobrze przemyslałeś/aś swoja wypowiedź. Populistyczne hasła

      • 4 7

      • ta sytuacja pokazuje ile pieniędzy jest marnowanych a takich wydatków w błoto jest zapewne duzo wiecej... grosz do grosza i góra

        • 4 1

    • Nie na temat

      idź na inne forum

      • 0 1

  • POSTAWIĆ BARIERY W POPRZEK DROGI, A NIE WZDŁUŻ

    i już kłopot z niesfornymi kierowcami się skończy

    • 73 6

  • czy ktoż z ZDiZ w GFdańsku poniesie konsekwencje i zostanie ukarany za żle zamontowane bariery ochronne w Straszynie? (5)

    co było przyczyną śmierci 6-cio letniego chłopca zabitego na chodniku !

    • 10 11

    • (1)

      Debilu nie pisz bzdur jak g... wiesz kto czym zarządza. I od Straszyna to ty się od p....... Na miejscu urzędasów z ZDiZ podałbym cię do sądu za szkalowanie.

      • 3 5

      • nie strasz nie strasz to tylko potraficie jak kiedys...

        • 3 2

    • a co gdański zdiz do STRASZYNA?

      • 2 2

    • (1)

      A to barierki były przyczyną czy debil za kółkiem?

      • 2 1

      • barierki w polaczeniu z debilem za kolkiem

        idiotycznie zamontowane barierki naprowadzily auto, ktorym kierowal debil na spacerujaca chodnikiem rodzine.... gdyby nie barierki rodzinie nic by sie nie stalo, debil rozbilby sie gdzies na poboczu i tyle.....

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane