• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wymieniają 800 metrów barier przy Słowackiego

JG
4 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz jak drogowcy wymieniają uszkodzone bariery w ciągu ul. Słowackiego.


Nawet 220 tys. zł kosztuje rocznie wymiana uszkodzonych przez samochody barier energochłonnych przy ul. Słowackiego w Gdańsku. Zdaniem Zarządu Dróg i Zieleni za sytuację odpowiadają kierowcy, którzy jeżdżą za szybko. Zmotoryzowani odpowiadają, że wgniecione barierki to wina nieodpowiedniej nawierzchni jezdni.



Czy zdarzyło ci się uderzyć samochodem w barierę przy ul. Słowackiego?

- Jezdnia jest po prostu źle wyprofilowana. A na dodatek asfalt powinien być bardziej ziarnisty, bo byle deszcz czy śnieg i już robi się niebezpiecznie - tłumaczy pan Ryszard, kierowca, który codzienne rano korzysta z ul. Słowackiego w Gdańsku jadąc do pracy.

Na prawie trzykilometrowym leśnym odcinku ulicy zobacz na mapie Gdańska samochody uderzają w barierki średnio co trzy dni. Tak przynajmniej wynika z obliczeń drogowców, wymieniających uszkodzone elementy.

- Najwięcej barierek wymieniamy na samym dole zjazdu ze Słowackiego. Czasami zdarza się, że zakładamy nowe, a dzień później są już wgniecione i trzeba montować kolejne - opowiada Grzegorz Węzeł, pracownik firmy Kabex.

Rocznie z powodu uszkodzeń, Zarząd Dróg i Zieleni zleca wymianę ok. 600 do 800 metrów barierek energochłonnych przy ul. Słowackiego. Urzędnicy sugerują, że przyczyną takiej sytuacji jest zbyt duża prędkość samochodów jadących ulicą.

- Wydaje mi się, że istnieje jednak zależność między prędkością, a liczbą uszkodzonych barierek. Decyzja o postawieniu na tak krótkim odcinku aż trzech fotoradarów nie była chyba przypadkowa - ocenia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik gdańskiego ZDiZ.

Według urzędniczych statystyk, ul. Słowackiego zajmuje pierwsze miejsce wśród arterii Gdańska pod względem liczby uszkadzanych barierek. Roczny koszt wymiany uszkodzonych elementów wynosi od 170 do 220 tys. zł.

Prace przy rozbudowie Trasy Słowackiego

Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
JG

Opinie (175) ponad 100 zablokowanych

  • szanowni decydenci drogowi !

    nie raz , nie dwa pisałem na tych łamach zapytanie - ile jeszcze trzeba rozbić aut
    by ktoś poszedł po rozum do głowy , że jezdnia jest zrobiona po prostu do kitu.
    Walą w barierki nie tylko jadąc w dół, ale tak samo często jadąc pod górę ,zgoda tu trzeba trochę większego talentu , ale nie ma tygodnia by ktos nie siedział w barierkach lub poza nimi .Jeżeli nie można poprawić profilu jezdni taniej będzie zbudowac niski mur oporowy - wydatek jednorazowy a efekt taki sam .
    Tylko pytanie - a komu na tym zależy no komu ?

    • 0 1

  • no skoro nawierzchnia śliska to jeździjcie WOLNIEJ! Noga z gazu a nie klaksonem na tych co jadą ostrożnie i w miarę swoich możliwości :[

    • 1 0

  • Wada nachylenia profilu jezdni (2)

    Na Słowaku zrąbany jest profil jezdni. Wystarczy 60 i deszcz, żeby auto wyniosło.

    • 0 5

    • hahahahaha

      no naucz sie jezdzic jak Cie wynosi przy 60 hahahahahahahaha

      • 0 0

    • to zwolnij do 30 to cię nie wyniesie

      • 2 0

  • (3)

    Nie wiem jak szybko tam trzeba jechać albo jaki brak umiejętności trzeba mieć by wypaść tam z zakrętu.
    Nawet jeżdżąc 100km/h po zakrętach przy odpowiednim wejściu i wyjściu z zakrętu nie zbliżam się nawet do wpadnięcia w podsterowność czy nadsterowność. (Co nie oznacza, że tyle tam jeżdżę na codzień)
    A jak ktoś nie umie jeździć, ale depnie sobie 100km/h aby zakozaczyć przed kolegami to potem leży w rowie...

    • 6 3

    • jechałem tam nawet 130-140 km/h , odpowiednio wchodząc i wychodząc z zakrętu. I ROBIŁEM TO VW LUPO, wiec sądze ze to ewidentna wina kierowcy a nie drogi.

      • 0 0

    • Bałwaniątko (1)

      Widzę że sie F1 naoglądaleś, albo w NFS-a nagrałeś i teraz na ulicach trenujesz. Gratuluję takich "miszczuf" przez małe "m" jal ty widziałem wielu. Wielu na poboczach albo na drzewach...

      • 0 2

      • To, że parę razy w nocy się przejedzie tam z prędkością 100km/h to nie znaczy, że się jeździ tak na codzień, łatwo komentować nie znając rzeczywistości...

        • 2 0

  • HEHE no nie mogę, tłumaczenie ze zła droga. Przecież jadąc zgodnie z przepisami czyli 70 km/h jedzie sie idealnie. Droga w środku miasta chyba nie musi mieć profilowanej nawierzchni na zakrętach? Ta droga ma poprostu dośc ostre zakręty i nie mozna mówic ze to błąd. czy jak wjade na skrzyżowaniu zmieniajac kierunek o 90 stopni wypadne z drogi jadąć 100 km/h to tezmam proawo powiedzieć ze zla droga była?

    • 4 0

  • A nie lepiej w newralgicznych miejscach zamontować bariery z blachy okrętowej?

    Po co wymieniać co kilka miesięcy?
    Takie ze stali kilkucentymetrowej przeżyją nas wszystkich

    • 0 1

  • fajna droga

    slowackiego to fajna trasa , ładnie polożona itp. nierozumiem ludzi , ktorym wszystko przeszkadza ato zle wyprofilowane zakrety , zly asfalt .

    • 2 0

  • Wstawić wyższe betonowe bariery

    Betonowe ariery rozwiążą kłopot, Szkoda pieniędzy na wymianę stalowych barier, pare dni i znowu trzeba naprawiać.

    • 0 1

  • czy ktoż z ZDiZ w GFdańsku poniesie konsekwencje i zostanie ukarany za żle zamontowane bariery ochronne w Straszynie? (5)

    co było przyczyną śmierci 6-cio letniego chłopca zabitego na chodniku !

    • 10 11

    • (1)

      A to barierki były przyczyną czy debil za kółkiem?

      • 2 1

      • barierki w polaczeniu z debilem za kolkiem

        idiotycznie zamontowane barierki naprowadzily auto, ktorym kierowal debil na spacerujaca chodnikiem rodzine.... gdyby nie barierki rodzinie nic by sie nie stalo, debil rozbilby sie gdzies na poboczu i tyle.....

        • 1 1

    • a co gdański zdiz do STRASZYNA?

      • 2 2

    • (1)

      Debilu nie pisz bzdur jak g... wiesz kto czym zarządza. I od Straszyna to ty się od p....... Na miejscu urzędasów z ZDiZ podałbym cię do sądu za szkalowanie.

      • 3 5

      • nie strasz nie strasz to tylko potraficie jak kiedys...

        • 3 2

  • a właściwie dlaczego

    Zarząd Dróg i Zieleni (czyli właściwie my wszyscy) za to płacimy. Przecież możn aby obciążać OC sprawcy. Nie rozumiem tego

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane