• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wymieniają 800 metrów barier przy Słowackiego

JG
4 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz jak drogowcy wymieniają uszkodzone bariery w ciągu ul. Słowackiego.


Nawet 220 tys. zł kosztuje rocznie wymiana uszkodzonych przez samochody barier energochłonnych przy ul. Słowackiego w Gdańsku. Zdaniem Zarządu Dróg i Zieleni za sytuację odpowiadają kierowcy, którzy jeżdżą za szybko. Zmotoryzowani odpowiadają, że wgniecione barierki to wina nieodpowiedniej nawierzchni jezdni.



Czy zdarzyło ci się uderzyć samochodem w barierę przy ul. Słowackiego?

- Jezdnia jest po prostu źle wyprofilowana. A na dodatek asfalt powinien być bardziej ziarnisty, bo byle deszcz czy śnieg i już robi się niebezpiecznie - tłumaczy pan Ryszard, kierowca, który codzienne rano korzysta z ul. Słowackiego w Gdańsku jadąc do pracy.

Na prawie trzykilometrowym leśnym odcinku ulicy zobacz na mapie Gdańska samochody uderzają w barierki średnio co trzy dni. Tak przynajmniej wynika z obliczeń drogowców, wymieniających uszkodzone elementy.

- Najwięcej barierek wymieniamy na samym dole zjazdu ze Słowackiego. Czasami zdarza się, że zakładamy nowe, a dzień później są już wgniecione i trzeba montować kolejne - opowiada Grzegorz Węzeł, pracownik firmy Kabex.

Rocznie z powodu uszkodzeń, Zarząd Dróg i Zieleni zleca wymianę ok. 600 do 800 metrów barierek energochłonnych przy ul. Słowackiego. Urzędnicy sugerują, że przyczyną takiej sytuacji jest zbyt duża prędkość samochodów jadących ulicą.

- Wydaje mi się, że istnieje jednak zależność między prędkością, a liczbą uszkodzonych barierek. Decyzja o postawieniu na tak krótkim odcinku aż trzech fotoradarów nie była chyba przypadkowa - ocenia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik gdańskiego ZDiZ.

Według urzędniczych statystyk, ul. Słowackiego zajmuje pierwsze miejsce wśród arterii Gdańska pod względem liczby uszkadzanych barierek. Roczny koszt wymiany uszkodzonych elementów wynosi od 170 do 220 tys. zł.

Prace przy rozbudowie Trasy Słowackiego

Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
JG

Opinie (175) ponad 100 zablokowanych

  • (1)

    Złe bariery były przyczyną kalectwa Kubicy..

    • 4 1

    • Taaa.

      ... a każdy kto tam jeździ to ogląd dzieńw dzień takich domorosłych Kubiców ktorzy jak tylko miną fotoradar to nagle zapieprzają 100 km/h i skutki są oczywiste

      • 1 1

  • proste (1)

    jeśli ktoś trzepnął w barierkę uszkadzając ją, to jego ubezpieczenie powinno pokryć szkody a nie miasto czyli społeczeństwo. Prostę jak drut. Jak uszkodzi inne auto to działa jak uszkodzi mienie miasta to już ubezpieczenie nie działa. Dlaczego?

    • 15 0

    • bo zwieje

      • 0 0

  • a od czego jest ubezpieczenie oc kierowcy (1)

    Zarząd dróg powinien domagać się kasy za naprawę barier od ubezpieczyciela

    • 19 1

    • zgadzam sie tyle ze takiego kierowca trzeba złapać a z tym może byc juz problem.

      • 3 2

  • Gustaf !... (1)

    wróćmy do furmanek i będzie naprawde bezpiecznie ! ) 80 % wypadków komunikacyjnych w Polsce to b. zła jakość dróg !, złych nawierzchni ! , złych -żle zaprojektowanych ,żle zbudowanych i wykonanych wszelkiego rodz. rozwiązań drogowych !!! {skrzyżowania , wjazdy,rozjazdy itd!} . podam tylko jeden przykład który najbardziej mnie drażni _ kopanie tyż przy poboczach głębokich niekiedy na pare metrów rowów !!! -niby to odwadniające ! i niezabezpieczanie ich barierkami ! niespotykane to nigdzie indziej w świecie ! ps. dlaczego nikt nie wpadł jeszcze na pomysł aby napełnić je rzeczywiście wodą i mogłyby być dodatkową trasą komunikacyjną dla jednostek pływających - kajaki żaglówki ,motorówki itd...

    • 1 5

    • 80% - to nadmierna prędkość .

      • 0 0

  • wina drogi a (1)

    kierowca święta krowa!!!
    wypadki powodują samochody nie kierowcy!
    potrącenia pieszych powodują tylko piesi!
    źle zaparkowane auta to wina zle usytuowanych chodników!!!
    przekroczenie prędkości wina ZDiZ bo nie te znaki ustawili!
    WSZYSCY SA WINNI!!!
    ALE NIGDY NIE JEST WINNY KIEROWCA!!!!

    • 10 2

    • łyse opony..
      sypiace sie od rdzy pojazdy..

      • 0 0

  • a może tak zająć się reklamami i billbordami w pasie drogowym, które szpecą miasto i dekoncentrują kierowców?

    Takiego śmietnika przy drogach jak w Polsce nie ma np. w Niemczech albo Wielkiej Brytanii. Koło zabytkowego Żaka stanął ostatnio gigantyczny billboard proszku do prania. Żenada. Dla kilku groszy zaszpeca się miasto.

    • 12 0

  • bilans z fotoradarów

    najpierw kasowali teraz muszą wydać :)

    • 1 0

  • Koszt barier ? Przecież po zniszczeniu odbudowa idzie z OC sprawcy, więc co to za koszty, osób które uciekły?

    • 3 0

  • deladiego (1)

    Postawić zakaz wjazdu na slowackiego i po sprawie
    Albo ograniecznie predkosci do 30km/h i fotoradary co 100m
    I mozna by zlikwidowac barjery
    A swoja drogą, slowackiego jest fatalnie wyprofilowana

    • 3 2

    • Słowackiego nie jest torem wyścigowym .

      • 0 0

  • Miszczowie, madrzejsi od fotoradarów

    będą mieli po czym szlifować :)

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane