• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wymieniają 800 metrów barier przy Słowackiego

JG
4 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz jak drogowcy wymieniają uszkodzone bariery w ciągu ul. Słowackiego.


Nawet 220 tys. zł kosztuje rocznie wymiana uszkodzonych przez samochody barier energochłonnych przy ul. Słowackiego w Gdańsku. Zdaniem Zarządu Dróg i Zieleni za sytuację odpowiadają kierowcy, którzy jeżdżą za szybko. Zmotoryzowani odpowiadają, że wgniecione barierki to wina nieodpowiedniej nawierzchni jezdni.



Czy zdarzyło ci się uderzyć samochodem w barierę przy ul. Słowackiego?

- Jezdnia jest po prostu źle wyprofilowana. A na dodatek asfalt powinien być bardziej ziarnisty, bo byle deszcz czy śnieg i już robi się niebezpiecznie - tłumaczy pan Ryszard, kierowca, który codzienne rano korzysta z ul. Słowackiego w Gdańsku jadąc do pracy.

Na prawie trzykilometrowym leśnym odcinku ulicy zobacz na mapie Gdańska samochody uderzają w barierki średnio co trzy dni. Tak przynajmniej wynika z obliczeń drogowców, wymieniających uszkodzone elementy.

- Najwięcej barierek wymieniamy na samym dole zjazdu ze Słowackiego. Czasami zdarza się, że zakładamy nowe, a dzień później są już wgniecione i trzeba montować kolejne - opowiada Grzegorz Węzeł, pracownik firmy Kabex.

Rocznie z powodu uszkodzeń, Zarząd Dróg i Zieleni zleca wymianę ok. 600 do 800 metrów barierek energochłonnych przy ul. Słowackiego. Urzędnicy sugerują, że przyczyną takiej sytuacji jest zbyt duża prędkość samochodów jadących ulicą.

- Wydaje mi się, że istnieje jednak zależność między prędkością, a liczbą uszkodzonych barierek. Decyzja o postawieniu na tak krótkim odcinku aż trzech fotoradarów nie była chyba przypadkowa - ocenia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik gdańskiego ZDiZ.

Według urzędniczych statystyk, ul. Słowackiego zajmuje pierwsze miejsce wśród arterii Gdańska pod względem liczby uszkadzanych barierek. Roczny koszt wymiany uszkodzonych elementów wynosi od 170 do 220 tys. zł.

Prace przy rozbudowie Trasy Słowackiego

Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
JG

Opinie (175) ponad 100 zablokowanych

  • Po pierwsze PROSTE DROGI! (2)

    Tego gościa co zaprojektował czy wytyczył te zakrętasy powinni do sądu podać! Przecież mogli bardziej prosto puścić ta drogę bez takiej ilości zakrętasów ale oczywiście po co teraz niech ludzie siedzą na barierkach bo 60km/h to chyba odpowiednia prędkość dla tamtego odcinka. Bardzo głupio zaprojektowana droga na tym odcinku i wszystko w temacie!

    • 1 10

    • gdyby bylo prosto to byloby bardziej niebezpiecznie. zanim cos napiszesz.. pomyśl.

      • 3 1

    • jak slowackiego by

      miala byc prosta to bys czekal do 3000 roku

      • 1 0

  • hmm

    "Jezdnia jest po prostu źle wyprofilowana. A na dodatek asfalt powinien być bardziej ziarnisty, bo byle deszcz czy śnieg i już robi się niebezpiecznie - tłumaczy pan Ryszard, kierowca, który codzienne rano korzysta z ul. Słowackiego w Gdańsku jadąc do pracy." widze ze Pan Ryszard to specjalista od wszystkiego. jezdze codziennie ta trasa. droga jest dobrze wyprofilowana i dobrze oznakowana.. znaki ostrzegawcze (olbrzymie).. 3 fotoradary.. wystarczy jezdzic przepisowo a nie.. kierowcy z rej. GWE.. GPU.. troche wyobrazni.

    • 6 1

  • (1)

    Jak ktoś jedzie z dopuszczalna prędkością 70km/h to nie ma szans wpaść w bariery. Ale jak ktoś tam jedzie 100km./h to jest poganiany przez innych klaksonem i długimi więc bariery co chwilę do wymiany.

    • 7 0

    • dokładnie... kierowcy GWE.. GPU.. i innych wioch.. troche wyobrazni..

      • 2 1

  • jadąc 70km/h

    ta droga jest bardzo bezpieczna, niejednokrotnie widzę kierowców gnających pod 100 i wiecej, jeszcze maja pretensje ze ktos jedzie 70-80. mózg niech sobie pan Ryszard wyprofiluje i zalozy bardziej ziarniste opony. na slikach sie po miescie nie jezdzi.

    • 11 0

  • zle wyprofilowana droga+las(zmiany temp)

    Kiedys w zime jechałem tam 40km/h, w pewnym momencie, wchodze w zakręt i lód na ulicy, nie naciskałem hamulca,udało się.Gosc jadący za mna, chyba uzył hamowania, bo wywalił w barierke....Więc szybkosc, tu nie ma nic do znaczenia. Takie przygody z zalodzeniem, mam czesto, wiec wiem jak tam jechac, a jak ktos jedzie pierwszy raz, to moze sie zdziwic.

    • 3 4

  • A co z byłym "podatkiem drogowym"???? (1)

    Podobno wchodzi w skład akcyzy na paliwo opłacanej przez każdego kierowcę i miał być przeznaczony dla samorządów m.in. na remonty dróg.
    Ile to wynosi w skali roku ja się pytam????

    • 2 2

    • ...pytam się???????!!!! ;););)

      • 0 0

  • bO JEZDZIC TEZ TRZEBA POTRAFIC

    Czesto tam tedy jezdze , raz osobowka innym razem dostawczakiem i tak od lat. jakos nigdy tam sie nie rozwalilem a warunki byly rozne.

    zatem do matolow, noga z gazu i jeszcze raz noga z gazu, oraz przestancie hamowac w zakretach.

    • 1 0

  • Źle wyprofilowana Słowackiego

    To teraz trzeba często wymieniać bariery .
    Oszczędności przy budowie drogi teraz procentują notorycznymi naprawami.
    Znając politykę włodarzy gdańskich po prostu ogranicza tam ruch do 30 km/h i ogłoszą sukces droga zbudowana i służy społeczeństwu. A to że ni po europejsku nowocześnie szybko to nie szkodzi ważne że jest. I taki morał tego budowania na szybko wszystkiego .

    • 1 1

  • znowu wierszówka najważniejsza

    Kto to jest pan Ryszard? Fikcyjne osoba, która musi brać na własne barki niezbyt pewne teorie autora. A moze po prostu odpowiadać za swoje przemyslenia Panie JG

    • 2 0

  • do policji (1)

    proszę uruchomić wszystkie fotoradary i postawić jeszcze kilka to na pewno nauczy szybkich wspaniałych kierowców jeżdżić wolniej i barierki będą całe

    • 6 3

    • tak naprawdę

      to lepiej niż fotoradar działa wyświetlacz z wyświetlaną prędkością i w wypadku przekroczenia dozwolonej napis ZWOLNIJ .Było i komu to przeszkadzało ?

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane