- 1 73 loty Jacka Karnowskiego w pół roku (782 opinie)
- 2 Policjant oddał strzały w kierunku BMW (176 opinii)
- 3 Pasaż Podwale nie City Forum. Nowy wygląd (110 opinii)
- 4 Będą utrudnienia na Janka Wiśniewskiego (23 opinie)
- 5 Muszą rozebrać do parteru nowy budynek (85 opinii)
- 6 Straciła 3 tys. zł, bo "koleżanka" prosiła o BlIK-a (145 opinii)
Wypadki ciężarówek na obwodnicy. Kto był winny? Odpowiedź zaskakuje
W pierwszej połowie 2024 r. doszło do wypadku między Karwinami a Chwarznem. Kierowca ciężarowej lawety stracił panowanie nad kierownicą i uderzył w bariery. Pojazd przebił się na drugą stronę i zablokował ruch na ekspresówce w obu kierunkach. Na miejscu lądował śmigłowiec Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Kierowca ciężarówki przeżył, ale był poważnie ranny.
W każdym z 22 wypadków z udziałem ciężarówek, do których doszło w ciągu ostatnich trzech lat na trójmiejskim odcinku obwodnicy, winę ponosili kierowcy ciężkich pojazdów. Wskutek tych zdarzeń zginęła jedna osoba, a 26 było rannych. Nagrania z wypadków można znaleźć w dolnej części głównej strony Trojmiasto.pl.
- Wypadek na obwodnicy z udziałem ciężarówki oznacza paraliż trasy
- Wypadki na obwodnicy z ciężarówkami. Kto ponosi winę?
- Zakaz wyprzedzania przez TIR-y na obwodnicy. Kogo obowiązuje?
- Kiedy ciężarówki mogą wyprzedzać na obwodnicy? Są wyjątki
Wypadek na obwodnicy z udziałem ciężarówki oznacza paraliż trasy
Tym gorzej, jeżeli dochodzi do poważnego wypadku, w którym są ranni, albo - niestety - ofiary śmiertelne.
Na przestrzeni ostatnich trzech lat na trójmiejskim odcinku drogi S6 doszło w sumie do 22 wypadków. Najwięcej, bo 12, w 2023 r. Wówczas też zginęła jedna osoba, a 13 było rannych (w tym dwie z ciężarówki).
Rok wcześniej takich zdarzeń odnotowano sześć. Siedem osób było rannych (w tym jedna osoba z ciężarówki).
Od początku 2024 r. śledczy pracowali już przy czterech wypadkach z udziałem samochodów ciężarowych. W tych zdarzeniach poszkodowanych zostało sześć osób (w tym dwie z pojazdu ciężarowego).
Wypadki na obwodnicy z ciężarówkami. Kto ponosi winę?
Jak przekazała nadkom. Joanna Skrent z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku, w każdym ze wspomnianych wypadków winę za ich spowodowanie ponosili kierowcy ciężkich samochodów.
Zakaz wyprzedzania przez TIR-y na obwodnicy. Kogo obowiązuje?
W tym miejscu należy przypomnieć, że od lipca 2023 r. ciężarówki mają zakaz wyprzedzania - dotyczy on wszystkich autostrad i dróg ekspresowych, które mają mniej niż trzy pasy ruchu w jednym kierunku. Przy dwóch pasach, czyli na większości tego typu dróg w naszym kraju, kierowcy ciężarówek nie mogą się wyprzedzać. Przepis nakłada na nich obowiązek jazdy skrajnie prawym pasem.
W praktyce niestety bywa z tym różnie, choć kary dla kierowców ciężarówek, którzy zbagatelizują zakaz, są relatywnie dotkliwe.
Za wyprzedzanie grozi mandat w wysokości 1 tys. zł oraz 8 punktów karnych. Zakaz dotyczy następujących pojazdów: N2 (DMC od 3,5 do 12 ton), N3 (DMC powyżej 12 ton) oraz zespołów pojazdów o długości ponad 7 m.
Oznacza to, że na trzypasmowej drodze kierowcy ciężarówek mogą poruszać się prawym i środkowym pasem. I na tych dwóch pasach mogą się wyprzedzać. Jeśli jednak zjadą na skrajnie lewy pas, grozić będzie kara w wysokości 1 tys. zł zł i 6 punktów karnych.
Kiedy ciężarówki mogą wyprzedzać na obwodnicy? Są wyjątki
Ustawodawca przewidział dwa wyjątki. Ciężarówka może wyprzedzić pojazdy wykonujące na drodze prace remontowe, porządkowe czy modernizacyjne, które wysyłają żółte sygnały błyskowe.
Drugi wyjątek dotyczy wyprzedzania pojazdu, który porusza się z prędkością znacznie mniejszą od dopuszczalnej dla pojazdów kategorii N2 lub N3 obowiązującej na danej drodze. Nie określono jednak, co dokładnie kryje się pod pojęciem "znacznie mniejszą".
Opinie wybrane
-
2024-08-05 07:34
Żeby było sprawiedliwie (7)
Niestety,ale ilość zdarzeń drogowych "małych" uczestników dróg jest nieporównywalna do ciężarowych.Tyle osób co jeździ z telefonem w łapie to jest masakra.Kolejna sprawa"ciekawscy" którzy muszą zajrzeć co się stało na przeciwnym pasie.No ale co by nie mówić wypadek dużego jest dużo bardziej spektakularny i dużo bardziej problematyczny.
- 215 17
-
2024-08-05 10:35
Zerknij co robią niektórzy kierowcy TIRów w czasie jazdy
Czytają gazety, przeglądają dokumenty transportowe i jak większość kierowców grzebią w komórce.
- 11 4
-
2024-08-05 10:15
Wypadków aut osobowych jest wiecej bo i aut osobowych jest tysiac razy wiecej to proste . (1)
Ale od kiedy za kierownica ciezarowych coraz czescie siedza ludzie ze wschodu to i liczba wypadków ciezarowych wzrosła o 100%!!!
- 11 1
-
2024-08-05 14:05
nieprawda, polscy kierowcy są najgorsi
zawsze byli najgorsi, cały świat to wie
- 1 2
-
2024-08-05 09:09
Ostatnio na drodze S7 za Nogatem w stronę Warszawy na pasie awaryjnym stała strzałka świetlna. Dwa pasy wolne ale wszyscy zmieniali pas na skrajny lewy. Korek od Nowego Dworu.
- 4 0
-
2024-08-05 08:20
nie pisz bajek, skutki wypadków TIRów sa nieporównywalnie cięższe zarówno jeśli chodzi szkody materialny czy na zyciu i zdrowiu (2)
- 11 9
-
2024-08-05 08:27
(1)
A ile było śmiertelnych z winy osobówki? Bo coś v czuje ze więcej, ale to też skala
- 15 3
-
2024-08-05 14:06
najwięcej wypadków śmiertelnych jest z winy pieszych
coroczne dane na stronie komendy głównej
- 3 0
-
2024-08-05 07:06
(20)
1. Odcinkowy pomiar prędkości, 2. Przebudowa węzłów, 3. Dron policyjny sprawdzający zachowania kierowców, 4. Patrole nieoznakowanych radiowozów, 5. Linia ciągła od strony lewego pasa na wysokości zjazdu z obwodnicy żeby ograniczyć "cięcie" po dwa pasy ruchu na raz. Obwodnica to już droga wewnętrzna Trójmiasta pomimo jej statusu i powinna być bardziej "cywilizowana".
- 209 44
-
2024-08-09 14:42
Tryb
Karać, katać i karać. Kierowców zawodowych włożono w imadło - z jednej strony przepisy ruchu, z drugiej ograniczenia czasu jazdy którą rejestruje tachograf (i pr,ekroczenie bywa kosztowne), a z trzeciej strony jest termin na rozładunek czy załadunek ustawiony przez jakąś logistykę (spóźnialski może dzień poczekać, nie mówiąc o odpływającym promie),
Karać, katać i karać. Kierowców zawodowych włożono w imadło - z jednej strony przepisy ruchu, z drugiej ograniczenia czasu jazdy którą rejestruje tachograf (i pr,ekroczenie bywa kosztowne), a z trzeciej strony jest termin na rozładunek czy załadunek ustawiony przez jakąś logistykę (spóźnialski może dzień poczekać, nie mówiąc o odpływającym promie), no i do tego wszystkiego dochodzi ciśnienie wywierane przez dyspozytora a ten ma naciski od swoich przełożonych czy właścicieli firmy chcących zarabiać na jeździe a nie tracić na staniu. Dziękuję za taki "układ". Jak kierowców zacznie brakować i towaru w sklepie zabraknie to może ktoś jednak zrozumie, że w tym układzie jest coś nie tak. O tym by drogi rozbudować do układu 2+1 co ułatwia wyprzedzanie powolnych aut nikt nie myśli. O tym by budować na podjazdach dodatkowe pasy dla powolnych nikt nie myśli. A jeszcze dołożą pełno zakazów. Nawet komputer nie potrafiłby w wielu miejscach prowadzić pojazd nie łamiąc przepisów bo tak beznadziejnie są oznakowane polskie drogi. Widział ktoś parkingi dla ciężarówek przy drogach wojewódzkich? Prawie ich nie ma. I gdzie te ciężarówki mają się zatrzymać aby kierowca nie przekraczał czasu jazdy? Napisać przepis czy ograniczenie, listę mandatów jest łatwo, ale zapewnić możliwość transportu zgodnie z prawem jakoś rządzący nie potrafią.
- 0 0
-
2024-08-05 11:53
ohh kolega bylby chetnie nadzorca w wiezieniu. (1)
- 29 13
-
2024-08-05 13:41
Chciałbym po prostu być na czas w domu i nie zastanawiać się za każdym razem, gdy wjadę na obwodnicę, czy stanę w korku.
- 13 23
-
2024-08-05 09:33
Obwodnica to nie jest droga wewnętrzna (2)
To te całe spowalnianie ruchu w Trójmieście powoduje, że jadąc z jednej dzielnicy do drugiej bardziej opłaca się nadrabiać trasy obwodnicą bo jadąc przez miasto mamy czerwoną falę. Tak samo wypadki na obwodnicy wynikają z potrzeby większej przepustowości, bo to droga o największym natężeniu w Polsce. Dlatego obwodnicę trzeba poszerzyć a nie wprowadzać na niej państwo policyjne jak w systemach totalitarnych.
- 24 12
-
2024-08-05 14:07
autobus weź, proste
- 1 7
-
2024-08-05 09:51
Poszerzenie obwodnicy nic nie zmieni przy starych węzłach i zwężeniu na końcu - w końcu gdzieś te mityczne trzy pasy muszą się skończyć. Obwodnica jest drogą wewnętrzną Trójmiasta i powinniśmy zaakceptować fakt, że to już od strony faktycznej nie ekspresówka, a przestarzała w wielu miejscach droga w przekroju 2x2. Zwiększenie przepustowości =
Poszerzenie obwodnicy nic nie zmieni przy starych węzłach i zwężeniu na końcu - w końcu gdzieś te mityczne trzy pasy muszą się skończyć. Obwodnica jest drogą wewnętrzną Trójmiasta i powinniśmy zaakceptować fakt, że to już od strony faktycznej nie ekspresówka, a przestarzała w wielu miejscach droga w przekroju 2x2. Zwiększenie przepustowości = zwiększenie prędkości "mistrzów kierownicy" w Mini i służbowych Fabiach = więcej zdarzeń drogowych. Ludzie nie rozumieją, że w przypadku dużego ruchu "szybciej" nie znaczy "lepiej" tylko "płynniej".
- 17 15
-
2024-08-05 08:31
śmiechłem XD (2)
- 29 11
-
2024-08-05 09:52
(1)
W Białymstoku to działa: ograniczenie do 70km/h, sporo patroli i mało kto próbuje jechać szybciej niż 75 - 80. Jeździłem tam przez pół roku i "szybko, ale bezpiecznie" było stosunkowo niewielu.
- 8 26
-
2024-08-05 14:08
w Białymstoko konie gwiżdżą na kopytach a bociany startują pionowo
- 17 3
-
2024-08-05 07:42
Przecież te wypadki są w momentach jak ruch jest spowolniony do 70km/h
- 13 8
-
2024-08-05 07:36
Jeżdżę korkownicą kilka razy dziennie (1)
Nie pamiętam, kiedy widziałem Policję lub jakiś patrol, no chyba, że jest jakieś zdarzenie. Dopóki nie będzie znacznie większej ilości kontroli, dopóty będzie dalej statystycznie 1,5 wypadku dziennie
- 27 27
-
2024-08-05 14:16
nadużywasz obwodnicy i dlatego sie korkuje
możesz tylko 2 razy jechać, raz w jedną stronę i z powrotem, koniec limitu
- 3 0
-
2024-08-05 07:21
(5)
I może dlatego (że to droga wewnętrzna Trójmiasta) za chwilę wprowadzą na niej ograniczenie prędkości do 70 km/godz., jak na odcinkach autostrad przebiegających przez Berlin.
- 14 35
-
2024-08-05 14:34
Tam jest zwykle 80, choć zależy od dzielnicy
- 2 0
-
2024-08-05 07:39
Postawienie znaku z ograniczeniem cos zmieni??? ;-)))) Tu jest Polska, nie Niemcy. (3)
Patrz odcinek gdyński. Ktoś tam jedzie zgodnie z przepisami? W Polsce musi być bat. Kamery, odcinkowy pomiar, itd. Polak inaczej nie zrozumie, bo zawsze przepisy interpretuje na swój sposób. Nieważne czy idzie, czy jedzie, czy robi cokolwiek innego.
- 28 35
-
2024-08-05 14:16
uwaga korki
- 0 0
-
2024-08-05 08:37
Niestety, masz rację (1)
W zachodniej europie to polacy potrafią jeździć zgodnie z przepisami a w Polsce zachowują się jak dzikusy. A po spowodowaniu śmiertelnego wypadku potrafią uciec za granicę i się ukrywać.
- 12 27
-
2024-08-05 13:01
Mało tego, dzikusy potrafią jeszcze mieć pretensje o to że ktoś nie łamie przepisów...
- 7 17
-
2024-08-05 07:17
zwezic do 1 pasa (1)
a na drugim zrobic sciezke rowerowa..... w miescie zwezaja zmieniajac na bus pasy to i tam mozna
- 15 6
-
2024-08-05 07:32
I koniecznie deptak
- 20 1
-
2024-08-05 07:03
Jestem przekonany, że 95% wypadków na obwodnicy jest przez brak odstępu. (22)
Ciężarówki w tym przodują.
- 302 24
-
2024-08-06 08:28
...
Twoje przekonanie jest warte tyle co suknia dla świni . Wczoraj wypadek na wysokości zjazdu do Ikea kierunek Gdynia 5 osobowych się " pocałowało" druga sprawa ciemna maso o wypadku ciężarówki słychać raz na jakiś okres za to o cymbałach co dziennie użytkują obwodnicę osobówkami dzień w dzień więc swoje wywody na ten temat wsadź sobie w d.. boś niedzielniak nie kierowca
- 1 0
-
2024-08-06 08:03
Kilka lat temu badali natężenie ruchu na Obwodnicy i wyniki były takowe iż przekracza ono 2 czy też 3 krotnie ( nie pamiętam dokładnie ) jej przepustowość z tad ten brak odstępów. Trasa Kaszubska rozwiąże ten kłopot ale niestety wtedy brak Pasa Awaryjnego obnaży umiejętności Pędzących-Kierujacych.
- 0 1
-
2024-08-05 15:59
Zart
Akurat w zeszłym tyg jechałem obwodnica i widziałem co tam się dzieje.... Kierowca ciężarówki zostawił sobie miejsce od poprzedzającej go ciężarówki i pyk już tam osobówka wjeżdża.... A odległości między osobówkami to jakiś żart....
- 8 3
-
2024-08-05 11:55
raczej z powodu braku umiejetnosci generacji nauczonej jedynie slodkiej jazdy na wprost
- 4 1
-
2024-08-05 11:03
Jestem kierowcą ciężarówki (TIR) od 35 lat . Pierwszy samochód Zuk , Nysa ,Ził , Star 29 , Jelcz , Steyer , Scania ,Volvo itd.
To była długa droga pełna pokory i nauki . I z całą odpowiedzialnością mogę powiedzieć że jestem kierowcą zawodowym . Zero wypadków stłuczek .Natomiast to co jest dzisiaj na ulicy , drodze woła o pomstę do nieba.- 11 0
-
2024-08-05 10:41
widać że nie jeździsz autem (3)
i nie masz pojęcia o tym.
Na obwodnicy zostawienie miejsce przez wiąże się z tym że ktoś wjedzie w tą lukę i już przestrzeni nie ma.
Jest taki ruch na obwodnicy że częstro brakuje miejsca żeby zostawić przepisowy odstęp np. 50m to jest niemożliwe.- 11 6
-
2024-08-05 14:39
Przy takim ruchu, że ktoś się wciśnie na 50 metrach
Jedzie się zwykle 50- 70, gdy odległość możesz mieć o połowę mniejszą. To też jest problem z odstępami- większość kierowców nie potrafi ich dostosować do prędkości- mamy jazdę na zderzaku lub odległość 2-3 x wieksza od potrzebnej:)
Serio, 100 merów (od słupka do słupka) przy 100, a nawet 120 to przesada.- 0 0
-
2024-08-05 12:02
Wystarczy zdjąć nogę z pedału przyspieszenia (1)
i znajdzie się miejsce na przepisowy odstęp
A wypadki i korki biorą się z tego że samochody jadą na ścisk, utrudniając innym włączanie się do ruchu- 10 5
-
2024-08-05 12:06
To główna przyczyna wypadków i korków
z niej rodzą się inne patologie, takie jak niewykorzystywanie pasa rozbiegowego do końca czy przeskakiwanie z pasa rozbiegowego na lewy pas dwupasmowej jezdni.
- 8 2
-
2024-08-05 09:14
(1)
Zdecydowanie ustawodawca powinien rozwiązać problem odstępów. "Pociąg" ciężarówek zdecydowanie utrudnia płynne włączenie się do ruchu oraz opuszczenie drogi co stwarza kolizyjne sytuacje oraz frustracje kierowców ciężarówek jeżdżących na tempomatach.
- 8 2
-
2024-08-05 20:00
Oni nie mają wyboru i muszą jechać obwodnicą. Ty za to go masz. Możesz jechać dowolną drogą. Przeraża mnie ta ciągła nagonka, wieczne pretensje i narzekania. Akurat pojazdy ciężarowe może przez swoją masę powodują większe szkody, ale zdecydowanie to kierowcy osobówek stanowią większe zagrożenie dla innych użytkowników dróg.
- 4 3
-
2024-08-05 09:02
dokładnie, a plicja woli stać koło ikea (4)
- 21 0
-
2024-08-05 14:18
Policja zawsze wolała stać
bo to sami ambitni, inteligentni, oczytani, zdolni i chętni do pracy ludzie
- 4 0
-
2024-08-05 10:36
(2)
Wiadomo tam są trzy pasy, więc niektórzy kierowcy dostają skrzydeł.
- 3 1
-
2024-08-05 14:44
Ale tak się składa, że ruch 70km/h
płynnie przyspiesza do przepisowych 120 na trzech pasach i zwykle na środkowym pasie jedzie bohater, który porusza się wolniej niż prawy pas, ale pilnuje swojej linii jazdy, a wcześniej blokował wszystkich. Jazda na trzech pasach jest płynniejsza przy dużym ruchu. Kolejne pasy zwykle nie mają znaczenia z wyjątkiem łączenia się dwóch dużych dróg- bo korek to korek, ale póki nie ma korka trzy pasy sprawdzają się świetnie
- 1 0
-
2024-08-05 11:35
Przecież oni na zjeździe stoją gdzie jest jeden pas.
- 2 0
-
2024-08-05 08:36
Brak patroli Policji na obwodnicy (1)
Wjeżdżam na obwodnicę średnio 2-3 razy dziennie na krótkie odcinki, zazwyczaj od Kowal do Matarni, Osowej.
Bez kłamstwa, ale za każdym razem (!!!) mam do czynienia z ciężarówkami lub o zgrozo, z autokarami, które notorycznie wyprzedzają inne pojazdy ciężarowe. Po wyprzedzeniu musi się wcisnąć z powrotem na prawy pas powodując zagrożenie.
rozwiń...Wjeżdżam na obwodnicę średnio 2-3 razy dziennie na krótkie odcinki, zazwyczaj od Kowal do Matarni, Osowej.
Bez kłamstwa, ale za każdym razem (!!!) mam do czynienia z ciężarówkami lub o zgrozo, z autokarami, które notorycznie wyprzedzają inne pojazdy ciężarowe. Po wyprzedzeniu musi się wcisnąć z powrotem na prawy pas powodując zagrożenie.
Jak na takiego zatrąbisz, to pokaże ci jeszcze środkowy palec.
Nie dziwi więc mnie frustracja kierowców osobówek i niestety czasami zajeżdżanie później przez nich drogi takiemu typowi i specjalne zwalnianie. Efekt do przewidzenia.
Ale gdzie jest Policja ja się pytam !!!
W tym roku nie widziałem żadnego patrolu na tych odcinkach które pokonuję. Jak jadę na dłuższe również, nigdy nikogo nie widziałem.
Jak więc mają się zachowywać kierowcy ciężarówek, jeśli nikt ich nie karze za ich występki ???
Widzę za to Policję często na Grunwaldzkiej, gdzie zmieniono prędkość z 70 na 50. Tam mają łatwo i przyjemnie, gdyż wpadają jeden za drugim kierowcy.
Ale chyba nie o to chodziło, prawda ???- 12 3
-
2024-08-05 14:23
Warto rozróżnić
Autokar to nie ciężarówka
- 0 0
-
2024-08-05 07:23
Jadę prawym pasem 100 km/h ciezarowy siedzi na zderzaku, tam jest to normą. (3)
- 28 1
-
2024-08-05 12:28
Bzdury piszesz. (2)
To są wyjątki, a nie norma. Ciężarówki mają blokadę prędkości. Zdecydowana większość nie jeździ szybciej niż 90 km/h.
- 3 4
-
2024-08-05 14:52
Jeśli nawet jest to 1/ 100, ale codziennie mijasz 200 ciężarówek
To prawdopodobnie trafisz na takiego codziennie, czyli jest to norma:)
I moim zdaniem zdarza się to znacznie częściej, szczególnie w przypadku ciężarówek na lokalnych blachach- 3 2
-
2024-08-05 13:03
Ta, jeszcze powiedz że nie przekraczają czasu pracy, bo mają tachografy :D
- 6 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.