- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (170 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (188 opinii)
- 3 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (48 opinii)
- 4 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (151 opinii)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (100 opinii)
- 6 Zajrzyj do międzywojennych witryn (36 opinii)
Wyścigi przyczyną śmiertelnego wypadku?
Czy przyczyną tragicznego wypadku, do którego doszło 19 sierpnia wieczorem, przy ul. Wielkopolskiej w Gdyni, były wyścigi samochodów? To jedna z wersji, którą - po analizie monitoringu - badają obecnie śledczy. Urzędnicy przygotowują się natomiast do montażu dodatkowej sygnalizacji świetlnej.
Policjanci ustalili wówczas wstępnie, że kierowca osobowego audi, podczas zmieniania pasa ruchu, stracił panowanie nad pojazdem, zjechał na lewe pobocze, a następnie uderzył w betonowy słup trakcji trolejbusowej.
Wskutek uderzenia samochód został praktycznie przecięty na pół. Czytelnicy informowali, że silnik auta po wypadku leżał kilkanaście metrów dalej, tuż przed światłami - co świadczy o sile, z jaką samochód uderzył w przeszkodę.
W komentarzach w Raporcie z Trójmiasta pojawiały się także informacje o tym, że wypadek poprzedziły wyścigi. Sprawą zajmują się śledczy, którzy zdążyli już m.in. przeanalizować zapis z monitoringu.
- Postępowanie jest w toku, prowadzone jest w sprawie [to znaczy, że nikt nie usłyszał zarzutów - red.]. Nie jest rozstrzygnięta wersja dotycząca tego, dlaczego doszło do zdarzenia - mówi Grażyna Wawryniuk z Prokuratury Okręgowej w Gdańsku.
Prokuratura przeanalizowała monitoring
Dodaje, że jeden z analizowanych scenariuszy wskazuje, że przed wypadkiem mogło dojść do wyścigu - co zgadza się z relacją naszych czytelników.
- Analiza monitoringu pozwala na przyjęcie takiej wersji, nie jest to natomiast wersja ostateczna, a po prostu jedna z branych pod uwagę - tłumaczy prokurator Wawryniuk.
Urzędnicy: prace są w planach
Mieszkańcy Gdyni podkreślają, że wypadek to tylko czubek góry lodowej, obrazującej, jak szybko kierowcy jeżdżą po ul. Wielkopolskiej.
- W tegorocznym BO zgłosiłem projekt budowy sygnalizacji świetlnej i przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ul. Wielkopolskiej i Spokojnej. Projekt zebrał 1148 głosów, ale przegrał z dwoma lepszymi. Pomiędzy światłami przy ul. Gedymina a światłami na ul. Parkowej jest około 800 m asfaltu. To wszystko oczywiście kosztem bezpieczeństwa, szczególnie osób włączających się do ruchu. Skrzyżowanie ze Spokojną jest drugim najniebezpieczniejszym na ul. Wielkopolskiej, a Parkowa jest niewiele dalej w rankingu. Miasto obiecywało zbudować sygnalizację na tym skrzyżowaniu w ramach węzła Karwiny, ale niestety zostało to wycięte z harmonogramu, więc kolejne wypadki to kwestia czasu - konstatuje ze smutkiem Paweł Wroniszewski, nasz czytelnik.
O kolizjach i wypadkach przy ul. Wielkopolskiej informują nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta:
Korek po kolizji na ul. Wielkopolskiej (20 opinii)
Urzędnicy podkreślają, że jeden wypadek nie powinien powodować nerwowych działań, bo plan prac w tym rejonie jest ustalony.
- Wypadek miał miejsce przed samą Sopocką, a od ul. Spokojnej to kilkaset metrów. Wyciąganie więc wniosków, że wypadek miał coś wspólnego z brakiem sygnalizacji, jest zbyt daleko idące. Poza tym z tego, co ustaliła policja, kierowca jechał z dużą prędkością i nie powinniśmy sądzić, że zatrzymałaby go jakakolwiek sygnalizacja. Ale do rzeczy. Sygnalizacja świetlna we wspomnianym miejscu jest planowana w ramach węzła Karwiny, nic się tu nie zmieniło. Natomiast przypomnę, że pierwszy etap inwestycji, który obecnie realizujemy, obejmuje obszar do ul. Racławickiej. Przejazd rowerowy z sygnalizacją świetlną to jeden z elementów etapu drugiego. Warto też pamiętać, że mamy w tym miejscu bardzo bezpieczne przejście dla pieszych - przez tunel - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Miejsca
Opinie (258) ponad 50 zablokowanych
-
2020-09-11 11:42
Opinia wyróżniona
(9)
We Francji za przekroczenie dozwolonej prędkości o 1 km/ h już jest nieuchronnie mandat . Nie ma tam zmiłuj się . Oprócz tego każdy Francuz / rodowity / znak drogowy ustąp pierwszeństwa / trójkąt / traktuje tak samo jakby był to znak STOP . Zwrócił mi na to uwagę mój kuzyn , u którego bywam we Francji / Lotaryngia / i to potwierdzam , tak tam jest . Francja - 2 x tyle ludności co w Polsce i 2 x mniej ofiar na drogach niż u nas .
- 57 26
-
2022-09-11 10:46
2 razy nowsze samochody i 2 razy więcej dróg, i 1,5 raza lepszej jakośći :P
- 1 0
-
2020-09-14 15:14
w tej Francji
jak dostajesz zielone światło i skręcasz w prawo to możesz jechać czy musisz przepuszczać pieszych i rowery?
- 0 0
-
2020-09-14 06:44
Mów to do wszystkich tych, którzy sygnał dzwiękowy traktują tak jak Hindusi, Chińczycy a wjazd na skrzyżowanie, jak własną posesję.
- 2 0
-
2020-09-12 16:50
chyba Cie wkreca, czlowieku bywam we francji w roznych regionach i pewnie ze nie ma wolnej amerykanki ale to nie sa aniolki i czesto maja przepisy w powazaniu...
- 11 0
-
2020-09-12 12:21
coraz gorzej się jeździ po polskich drogach
U nas taki kierowca nazywany jest frajerem i zawalidrogą.
- 2 3
-
2020-09-11 12:28
w Polsce się nie da bydła wychować bo "wychowawcy" to tez bydło. (nie nauczyciele)
jak chcesz pojeździć szybko po autostradach to niemcy jak po miastach to polska.
- 12 2
-
2020-09-11 12:11
Refungersy tez tak robią ?
- 5 0
-
2020-09-11 12:08
Nie pisz bzdur. Większy jest błąd pomiarowy radaru
- 15 5
-
2020-09-11 11:43
No i prawidłowo. Jeśli ktoś nie potrafi dokładnie utrzymać prędkości to nie musi jechać równo z ograniczeniem, przecież może wolniej.
- 11 5
Wszystkie opinie
-
2020-09-11 11:10
Moja rada na radzenie sobie z wyścigowcami (4)
Jest następujące:
- bezwzlędnie ścigać za nieprzepisowe parkowanie
- bezwzględnie ścigać za brak zatrzymania na zielonej strzałce
- bezwzględnie ścigać za zatrzymanie się na środku skrzyżowania
- bezwzględnie ścigać za każde przekroczenie prędkości począwszy od strefy tempo 30
- bezwzględnie ścigać za wyprzedzanie przed przejściem dla pieszych
I tak dalej, wychowany kierowca będzie traktował swoje obowiązki poważnie i nie będzie się ścigał. Kiedy trzeba zacząć ten proces? Ano 20 lat temu żeby dzisiaj nie było zabójców na drogach.- 35 4
-
2020-09-14 11:49
Nadgorliwość gorsza od faszyzmu (2)
Zakazać jazdy samochodem! Wszyscy przesiądźmy się na rowery! a nie, chwila... wtedy też będziecie płakać, że zajeżdżają wam droge, sypią piachem w oczy i nadal będziecie wylewać swoje żale w internecie. Malkontenci.
Wyjazd do trolejbusów i nie tarasuj drogi- 0 1
-
2021-03-06 12:33
czemu za granicami PL potrafimy jeździć zgodnie z przepisami ? (1)
mam na myśli "standardowego" kierowcę , nie d**ila za kółkiem , który naoglądał się filmów, czy jest pasjonatem gier NFS, Pamiętam kiedyś był taki dokument o polskich kierowcach za granicami polski, gdzie wykorzystano zapisy tamtejszych policjantów i rozwalił mnie gość któremu zabrano dowód, samochód na lawetę, a walizki na ulicę bo rdza miała zjedzone sporo z auta. Jak ktoś normalny złomem gdzie przez błotnik można sprawdzać poziom oleju , lub dolać płyn do spryskiwaczy płakał konsulowi przez telefon było bezcenne. Nie ważne iż stan techniczny zagrażał pasażerom , okradali go z jego własności ;P
- 0 1
-
2022-09-11 10:49
jaki jest wpływ stanu błotnika na bezpieczeństwo, skończ pyer,dolyć
- 0 0
-
2021-03-06 12:27
wystarczy podnieść wysokość mandatu i kary
za niektóre wykroczenia mandat jest zbyt niski, wjazd na plaże 300-500 zł , w Finlandii gdzie większość dróg to szutry, za zjechanie i wjazd np. na plaże do lasu to mandat +/- 7000 zł, oraz nieuchronność kary, jeżeli sędzina wydaje wyrok dla Forga 2,5 więzienie i wlicza w to 40 min na komisariacie, zatrzymanie w trakcie którego gość zeznawał i szykowano akt oskarżenia do prokuratury to chyba jakaś kpina z wymiaru sprawiedliwość. Gość bez prawka (zatrzymane za jazdę pod wpływem) po pijaku zabija ludzi na przejściu i grozi mu 2-12 lat ,
- 0 0
-
2020-09-11 11:42
Opinia wyróżniona
(9)
We Francji za przekroczenie dozwolonej prędkości o 1 km/ h już jest nieuchronnie mandat . Nie ma tam zmiłuj się . Oprócz tego każdy Francuz / rodowity / znak drogowy ustąp pierwszeństwa / trójkąt / traktuje tak samo jakby był to znak STOP . Zwrócił mi na to uwagę mój kuzyn , u którego bywam we Francji / Lotaryngia / i to potwierdzam , tak tam jest . Francja - 2 x tyle ludności co w Polsce i 2 x mniej ofiar na drogach niż u nas .
- 57 26
-
2022-09-11 10:46
2 razy nowsze samochody i 2 razy więcej dróg, i 1,5 raza lepszej jakośći :P
- 1 0
-
2020-09-14 15:14
w tej Francji
jak dostajesz zielone światło i skręcasz w prawo to możesz jechać czy musisz przepuszczać pieszych i rowery?
- 0 0
-
2020-09-14 06:44
Mów to do wszystkich tych, którzy sygnał dzwiękowy traktują tak jak Hindusi, Chińczycy a wjazd na skrzyżowanie, jak własną posesję.
- 2 0
-
2020-09-12 16:50
chyba Cie wkreca, czlowieku bywam we francji w roznych regionach i pewnie ze nie ma wolnej amerykanki ale to nie sa aniolki i czesto maja przepisy w powazaniu...
- 11 0
-
2020-09-12 12:21
coraz gorzej się jeździ po polskich drogach
U nas taki kierowca nazywany jest frajerem i zawalidrogą.
- 2 3
-
2020-09-11 12:28
w Polsce się nie da bydła wychować bo "wychowawcy" to tez bydło. (nie nauczyciele)
jak chcesz pojeździć szybko po autostradach to niemcy jak po miastach to polska.
- 12 2
-
2020-09-11 12:11
Refungersy tez tak robią ?
- 5 0
-
2020-09-11 12:08
Nie pisz bzdur. Większy jest błąd pomiarowy radaru
- 15 5
-
2020-09-11 11:43
No i prawidłowo. Jeśli ktoś nie potrafi dokładnie utrzymać prędkości to nie musi jechać równo z ograniczeniem, przecież może wolniej.
- 11 5
-
2022-09-11 09:31
a to był tak dobry kierowca !...
- 0 0
-
2020-09-11 10:33
Potrzebne są fotoradary i odcinkowy pomiar prędkości. (25)
Ustawić wysoką tolerancję by nie łapało ludzi jadących 70km/h, a skupiały się właśnie na amatorach wyścigów.
Do tego proponowałbym urządzenia mierzące poziom hałasu pojazdu. Przekroczenie normy powinno skutkować odebraniem dowodu rejestracyjnego i wysoką karą.
Hałas, który generują te złomy jest okropny i nie ma nic wspólnego z rasowym brzmieniem silnika.
To po prostu pierdzenie o uwagę bardzo wyjątkowych chłopców, którzy całemu światu oznajmiają jacy są specjalni.- 265 64
-
2020-09-11 11:03
(2)
Wyścigi przeniosą się w inne miejsce.
- 1 6
-
2020-09-11 12:23
na dawne lotnisko w Karsinie - proszę bardzo (1)
- 10 1
-
2021-08-29 07:03
tam nie ma maca i w związku z tym
nie byłoby Dżesik, no i po rajdzie bułę by się przydało...
- 0 0
-
2020-09-14 11:45
Już spokojnie
idź zatankować swoją Dacie do pełna :) Nie musisz przejmować się radarami bo twoje nowe superultraeko auto z silnikiem 0.5l nie osiąga mierzalnych prędkości :)
- 0 0
-
2020-09-11 10:38
To nic nie da. bo kto ma cecieć 150 ten poleci 150. (6)
Wystarczy ustawić inteligentne światła które przy znacznym przekroczeniu prędkości będą włączały czerwone światło.
- 7 28
-
2020-09-11 10:40
Oni zazwyczaj ignorują czerwone światła, zwłaszcza w nocy. (3)
Widziałem to wiele razy.
- 42 3
-
2020-09-13 10:42
Wtedy rejestrator przejazdu na czerwonym świetle załatwi sprawę.
- 0 0
-
2020-09-11 14:07
To kolczatka niech wyjeżdża z pod ziemji
- 6 3
-
2020-09-11 11:23
Czyli sprawa jest prosta. Nie da sie nic zrobic, prosze sie rozejsc.
- 11 7
-
2020-09-13 07:57
Yxxl
Ktoś Tobie to powiedział czy sam jesteś taki głupawy !!!
- 1 0
-
2020-09-11 12:54
To cię zaskoczę, bo już tak jest.
Tylko co z tego, skoro nikt nie jedzie przepisowo, a nawet jak spróbujesz, to zaraz ktoś Cię wyprzedzi i da pod światłami po heblach?
- 8 1
-
2020-09-11 11:02
(3)
Rady powinny być ustawione na 50, tak jak jest dozwolone. Albo umiesz kontrolować pojazd mechaniczny (i siebie) albo nie umiesz i tyle.
- 26 8
-
2020-09-11 14:11
Na Wielkopolskiej jak na Gunwaldzkiej, powinno byc 70. (2)
Podobne parametry obu dróg. Minusującym przypominam, że artykuł dotyczy człowieka, który nie jechał z prędkością 70 km/h...
- 12 9
-
2020-09-11 14:21
(1)
Może i powinno. Ale nie jest. Więdz jedziemy 50 i możemy w przewidzianym trybie wnioskować o zmianę na 70 (i tak mało kto będzie przestrzegał, ale to inny temat).
- 6 1
-
2020-09-11 15:55
Gdy jadę carsharingiem włączam ogranicznik prędkości na 60-65km/h. wszyscy mnie wyprzedzają
Więc to ograniczenie 50kmh to jest totalna fikcja. Zgadzam się, że na tego typu drodze powinno być 70km/h i niech wtedy przekraczających zbiera bezlitośnie odcinkowy pomiar prędkości i po sprawie - byłoby po ludzku.
- 9 2
-
2020-09-11 10:39
Dokładnie. Sprawa jest prosta - fotoradar i pomiar prędkości (1)
tylko wtedy można karać i zapobiegać
- 21 7
-
2020-09-11 14:36
wszystkie te wadliwe trollejbusowe słupy betonowe
wymienić na gumowe !!!
- 4 4
-
2020-09-11 12:53
(2)
Sam fotoradar nic nie da. Kierowcy zwolnią 150 metrów wcześniej i przyśpieszą 10 metrów za.
- 1 1
-
2020-09-11 13:26
Fotoradary powinny być zamaskowane i przestawiane w rózne miejsca.
- 3 1
-
2020-09-11 12:58
To odcinkowy pomiar i radary, kamery kaskadowe
I użyć trzysta-ra
- 6 2
-
2020-09-11 11:04
(2)
Dlaczego ma nie łapać 70?
To dla automatu nie problem- 13 2
-
2020-09-11 11:29
(1)
Bo on jeździ akurat 70 na 50 i jego ma nie łapać. On jest dobrym kierowcą.
- 19 4
-
2020-09-11 12:27
I jeździ szybko ale bezpiecznie
Do czasu
- 16 3
-
2020-09-11 12:24
A przy parkowej i spokojnej światła
bo wyjeżdżając stamtąd w lewo czymś dłuższym niż seicento zawsze kawałek samochodu blokuje pas
- 4 0
-
2020-09-11 12:22
Zgadzam się z przedmówcą! Tylko srogie kary z fotoradarów i skończy się terroryzowanie reszty użytkowników dróg publicznych.
- 8 1
-
2021-08-28 11:22
A po co wysyłają służby do sprzątania po bandytach drogowych. Zostawić ten złom na trawniku jako przypominajke nad przemijaniem ludzkiego życia.
- 1 0
-
2021-03-06 08:52
Jednego wariata mniej.
- 1 0
-
2021-03-05 22:56
day afther
Po wypadku ustawiono pomnik dla pirata drogowego . Zapewne jakiś synalek polityka bo nikt tego G nie usunął.
- 0 0
-
2020-09-14 10:53
Światła nic nie dadzą
W wyścigu obowiązuje zasada z punktu A do punktu B kto najszybciej , a jak to się odbędzie na czerwonym, chodniku ,czy pasie zieleni, nie ma znaczenia
- 0 0
-
2020-09-14 00:25
sporo powyżej setki na Alei Zwycięstwa, na Błędniku, na Nowych Ogrodach, na Popiełuszki. Motocykle jadą na tylnym kole
- 1 0
-
2020-09-13 22:08
Nie każde wspólne ruszenie ze świateł to wyścigi
To że się dwóch osłów spotkało na kresce na światłach przy Lukoilu to już było wiadomo w dniu wypadku.
Natomiast to żadne wyścigi, bo ton artykułu conajmniej jakby to jakaś impreza z nagrodami była organizowana nielegalnie w nocy- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.