• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyścigi przyczyną śmiertelnego wypadku?

Szymon Zięba, Michał Sielski
11 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Auto uderzyło w słup trakcji. Kierowca zginął na miejscu. Auto uderzyło w słup trakcji. Kierowca zginął na miejscu.

Czy przyczyną tragicznego wypadku, do którego doszło 19 sierpnia wieczorem, przy ul. WielkopolskiejMapka w Gdyni, były wyścigi samochodów? To jedna z wersji, którą - po analizie monitoringu - badają obecnie śledczy. Urzędnicy przygotowują się natomiast do montażu dodatkowej sygnalizacji świetlnej.



Czy byłe(a)ś świadkiem nielegalnych wyścigów?

Przypomnijmy: strażacy tuż po zdarzeniu relacjonowali, że samochód osobowy uderzył w słup trakcji trolejbusowej. 34-letni kierowca zmarł, mimo reanimacji.

Policjanci ustalili wówczas wstępnie, że kierowca osobowego audi, podczas zmieniania pasa ruchu, stracił panowanie nad pojazdem, zjechał na lewe pobocze, a następnie uderzył w betonowy słup trakcji trolejbusowej.

Wskutek uderzenia samochód został praktycznie przecięty na pół. Czytelnicy informowali, że silnik auta po wypadku leżał kilkanaście metrów dalej, tuż przed światłami - co świadczy o sile, z jaką samochód uderzył w przeszkodę.

W komentarzach w Raporcie z Trójmiasta pojawiały się także informacje o tym, że wypadek poprzedziły wyścigi. Sprawą zajmują się śledczy, którzy zdążyli już m.in. przeanalizować zapis z monitoringu.

- Postępowanie jest w toku, prowadzone jest w sprawie [to znaczy, że nikt nie usłyszał zarzutów - red.]. Nie jest rozstrzygnięta wersja dotycząca tego, dlaczego doszło do zdarzenia - mówi Grażyna Wawryniuk z Prokuratury Okręgowej w Gdańsku.

Prokuratura przeanalizowała monitoring



Dodaje, że jeden z analizowanych scenariuszy wskazuje, że przed wypadkiem mogło dojść do wyścigu - co zgadza się z relacją naszych czytelników.

- Analiza monitoringu pozwala na przyjęcie takiej wersji, nie jest to natomiast wersja ostateczna, a po prostu jedna z branych pod uwagę - tłumaczy prokurator Wawryniuk.

Urzędnicy: prace są w planach



Mieszkańcy Gdyni podkreślają, że wypadek to tylko czubek góry lodowej, obrazującej, jak szybko kierowcy jeżdżą po ul. Wielkopolskiej.

- W tegorocznym BO zgłosiłem projekt budowy sygnalizacji świetlnej i przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ul. Wielkopolskiej i Spokojnej. Projekt zebrał 1148 głosów, ale przegrał z dwoma lepszymi. Pomiędzy światłami przy ul. GedyminaMapka a światłami na ul. ParkowejMapka jest około 800 m asfaltu. To wszystko oczywiście kosztem bezpieczeństwa, szczególnie osób włączających się do ruchu. Skrzyżowanie ze SpokojnąMapka jest drugim najniebezpieczniejszym na ul. Wielkopolskiej, a Parkowa jest niewiele dalej w rankingu. Miasto obiecywało zbudować sygnalizację na tym skrzyżowaniu w ramach węzła Karwiny, ale niestety zostało to wycięte z harmonogramu, więc kolejne wypadki to kwestia czasu - konstatuje ze smutkiem Paweł Wroniszewski, nasz czytelnik.
O kolizjach i wypadkach przy ul. Wielkopolskiej informują nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta:
08:37 17 SIERPNIA 20 (aktualizacjaakt. 08:50)

Korek po kolizji na ul. Wielkopolskiej (20 opinii)

Gdynia, ul. Wielkopolska - korek z powodu stłuczki na skręcie w Inżynierską.
Gdynia, ul. Wielkopolska - korek z powodu stłuczki na skręcie w Inżynierską.


Urzędnicy podkreślają, że jeden wypadek nie powinien powodować nerwowych działań, bo plan prac w tym rejonie jest ustalony.

- Wypadek miał miejsce przed samą Sopocką, a od ul. Spokojnej to kilkaset metrów. Wyciąganie więc wniosków, że wypadek miał coś wspólnego z brakiem sygnalizacji, jest zbyt daleko idące. Poza tym z tego, co ustaliła policja, kierowca jechał z dużą prędkością i nie powinniśmy sądzić, że zatrzymałaby go jakakolwiek sygnalizacja. Ale do rzeczy. Sygnalizacja świetlna we wspomnianym miejscu jest planowana w ramach węzła Karwiny, nic się tu nie zmieniło. Natomiast przypomnę, że pierwszy etap inwestycji, który obecnie realizujemy, obejmuje obszar do ul. Racławickiej. Przejazd rowerowy z sygnalizacją świetlną to jeden z elementów etapu drugiego. Warto też pamiętać, że mamy w tym miejscu bardzo bezpieczne przejście dla pieszych - przez tunel - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (258) ponad 50 zablokowanych

  • Z sygnalizacją świetlną wygrała 3cia rozbudowa tego samego parku

    w BO

    • 1 0

  • Wyscigi

    Zapraszam na Ulice Władysława IV w Gdyni...po 22giej mistrzowie prostej i juz nawet 200 km/h mnie nie dziwi

    • 12 1

  • We wioskach są a w Trójmieście brakuje

    Chyba nie sygnalizacja a fotoradar potrzebne !!

    • 7 1

  • kierowca = morderca

    tyko wczoraj uśmiercili 13 osób w Polsce

    • 9 3

  • Więcej fotoradarów!

    Stop bandytom drogowym!

    • 8 2

  • Nie rozumiem tych wszystkich alpinistów, wspinaczy, ścigaczy a zwłaszcza takich co mają dzieci.
    Swoją bezsensowną śmiercią pozbawiają własne dzieci i rodziny ochrony w tym niebezpiecznym świecie (np. narkotyki, pedofilia, ubóstwo finansowe). Powodują traumę i problemy psychiczne u dzieci. Pozbawiają dziadka czy babci dzieci swoich dzieci.

    • 7 0

  • brak reakcji (1)

    co czwartek na ul. kołobrzeskiej w Gdansku po godz, 21 .-do 22.30 odbywaja siw wyscigi , hałasuja
    jak cholera , i nikomu to nie przeszkadza , policji , tym bardziej , natomiast w dzien gdy pieszy przjdzie na koncówce zielonego . lub samieczorem BAŁA sie oszołomstwa , lub słoików którzy na rozklektanych "maszynach" szpanuja , jak u siebie na wsi ?

    • 9 0

    • Gdańsk

      Kołobrzeska, Armii Krajowej,..., wszędzie gdzie jest kawałek prostej, nie zniszczonej ulicy i darmowy parking. Dojazd do na tor i wjazd kosztuje, a takimi tanimi autkami w wiadomym stanie nie będzie ich stać.

      • 1 0

  • Sposób na spowolnienie pędzących aut wg urzędników

    - wpuszczenie na jezdnię pieszych. Depopulacja w białych rękawiczkach.

    • 3 1

  • Są fotoradary które jednocześnie na 5 pasach potrafią mierzyć prędkość, odstępy między samochodami oraz przejad na czerwonych świetle, do tego nie są jakoś strasznie drogie. Technologia jest, tylko nie ma woli politycznej (żeby nie drażnić bandytów w samochodach).

    • 6 1

  • został "praktycznie" przecięty na pół? (3)

    Co to znaczy?

    • 8 1

    • (1)

      W tym kontekście: "prawie", "nieomal", czyli nie do końca, ale ten skrawek łączący wciąż obie części jest na tyle mały, że można uznać, że skutki są takie, jakby auto było przecięte. Oczywiście masz rację, że nie do końca ten wpis jest poprawny językowo, ale aż tak bym się nie czepiał.

      • 2 0

      • Praktycznie, czy

        Prawie? Nieomal? Mało brakowało?

        • 3 1

    • To , że pojazdy rozpadają się na pół przy prędkości 50 km/h

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane