- 1 Potrąciła motocyklistę i uciekła (175 opinii)
- 2 Brakuje wielu kandydatów na radnych (65 opinii)
- 3 CBA: Gdynia straciła miliony na węźle Karwiny (421 opinii)
- 4 Niż Genueński. Trójmiasto niezagrożone (92 opinie)
- 5 Która prezydent udostępniła swój kalendarz? (107 opinii)
- 6 "Trzeba zbudować nowy Dar Młodzieży" (288 opinii)
Walka z motocyklami jak z wiatrakami. "Policja nie może być zawsze i wszędzie"
Problem opisany przez naszą czytelniczkę dotyczy również Gdyni. Na wideo widać "popisy" na Władysława IV.
Wyścigi w Gdańsku to nierozwiązany problem. Średnio siedmiu motocyklistów dziennie kontrolowała lokalna drogówka od maja do końca sierpnia tego roku. To odpowiedź na sygnały mieszkańców narzekających na kierowców, którzy bezrefleksyjnie "odkręcaja manetkę", generując przy tym olbrzymi hałas. Mundurowi w rozmowach z mieszkańcami przyznają jednak, że choć robią co się da, to "nie mogą być zawsze i wszędzie".
- Wyścigi motocykli w Gdańsku i ogromny hałas. Mieszkańcy się skarżą
- Gdzie się ścigają w Trójmieście? Setki kontroli, dziesiątki mandatów, a problem nadal jest
- Wyścigi w Gdańsku. Policjant: nie możemy być zawsze i wszędzie
Wyścigi motocykli w Gdańsku i ogromny hałas. Mieszkańcy się skarżą
Ponosimy zbyt duże koszty społeczne wyjazdów do wypadków wszystkich służb - policji, pogotowia ratunkowego, straży pożarnej - napisała do funkcjonariuszy ruchu drogowego jedna z gdańszczanek.
Korespondencję przesłała również nam.
Odpowiedzi naszej czytelniczce udzielił jeden z policjantów z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku. Wynika z niej, że mundurowi zdają sobie sprawę z problemu. Jego skala jest jednak na tyle duża, że trudno go całkowicie wyeliminować.
Pędzące auta i motocykle ze zmodyfikowanymi tłumikami (17 opinii)
________________________________________________
Ludzki słuch bezpiecznie sobie radzi z dźwiękami do 90 decybeli. Samochody i motocykle, czy to ze sportowymi wydechami czy z przerobionymi tłumikami, wytwarzają hałas na poziomie 111 - 120 decybeli, ba, nawet 180 decybeli!
TAKIE POJAZDY NIE MAJĄ PRAWA jeździć po mieście. W Polsce norma hałasu dla pojazdów benzynowych to 93 decybele, dla diesla - 96 decybeli.
Do obrońców tych idiotów - zmagacie się z syndromem ofiary, że bronicie tych, co krzywdzą Wasze zdrowie? Zobacz więcej
________________________________________________
Ludzki słuch bezpiecznie sobie radzi z dźwiękami do 90 decybeli. Samochody i motocykle, czy to ze sportowymi wydechami czy z przerobionymi tłumikami, wytwarzają hałas na poziomie 111 - 120 decybeli, ba, nawet 180 decybeli!
TAKIE POJAZDY NIE MAJĄ PRAWA jeździć po mieście. W Polsce norma hałasu dla pojazdów benzynowych to 93 decybele, dla diesla - 96 decybeli.
Do obrońców tych idiotów - zmagacie się z syndromem ofiary, że bronicie tych, co krzywdzą Wasze zdrowie? Zobacz więcej
Gdzie się ścigają w Trójmieście? Setki kontroli, dziesiątki mandatów, a problem nadal jest
Funkcjonariusz wylicza, że tylko od 1 maja 2024 r. do ostatnich dni sierpnia mundurowi skontrolowali aż 912 motocyklistów, z czego wobec 198 wyciągnięto konsekwencje:
- 22 pouczenia
- 143 mandaty karne
- 33 wnioski o ukaranie do sądu.
- Są to represje głównie za wykroczenia w postaci przekraczania dopuszczalnej prędkości, braku uprawnień do kierowania motocyklem oraz nieprawidłowego stanu technicznego pojazdu (hałas) - wylicza policjant, dodając, że to wykroczenia, do których dochodziło m.in. al. Havla i Armii Krajowej.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Sprzedam opla. Auta tanie jak barszcz? Do 5 tys. zł
Wyścigi w Gdańsku. Policjant: nie możemy być zawsze i wszędzie
Tłumaczy on jednak, że mimo to nie jest możliwe, by policja była "zawsze i wszędzie"
- Problem na ul. Havla i AK stanowią długie, proste odcinki drogi. Często zdarza się tak, że motocykliści w rejonie kontroli prędkości jadą zgodnie z przepisami ruchu drogowego, a po minięciu patrolu i odjechaniu na pewną odległość "odkręcają manetkę". Druga strona medalu jest taka, że trudno "wstrzelić się" w konkretny przejazd motocyklisty o danej porze, mając wskazanych, według zgłoszenia, kilka godzin. Nie jest możliwe, żeby patrol przez cały wieczór do godzin wczesnoporannych nadzorował jedną ulice z uwagi na fakt, że w Gdańsku zbyt dużo się dzieje i patrol zostanie zadysponowany przez oficera dyżurnego do obsługi zgłoszenia alarmowego - tłumaczy policjant.
Opinie wybrane
-
2024-09-01 18:26
Sprawdzać głośność na przeglądzie. Żaden nie przejdzie. (38)
Potem wyrywkowo to samo, i walić wysokie grzywny. 10k w górę. Szybko się nauczą. Miasto to nie tor wyścigowy.
- 650 93
-
2024-09-04 11:12
Tak, 10k za głośny wydech.
Ja proponuje karać po 50k za durne komentarze malkontentów którym wszystko przeszkadza.
- 0 3
-
2024-09-03 12:44
Jest sprawdzana (1)
Przedstawię fakt z życia motocyklisty. Na każdym przeglądzie w SKP i czasami się zdarzy podczas kontroli policji sprawdzana jest głośność wydechu. Mimo tego, że przeglądy przechodzę bez problemu, na oryginalnym wydechu, który nigdy nie był modyfikowany to sąsiedzi wciąż narzekają. Nauczmy się żyć w mieście, a jak nie to proponuję wieś.
Przedstawię fakt z życia motocyklisty. Na każdym przeglądzie w SKP i czasami się zdarzy podczas kontroli policji sprawdzana jest głośność wydechu. Mimo tego, że przeglądy przechodzę bez problemu, na oryginalnym wydechu, który nigdy nie był modyfikowany to sąsiedzi wciąż narzekają. Nauczmy się żyć w mieście, a jak nie to proponuję wieś.
Odniosę się też do torów wyścigowych gdzie moglibyśmy legalnie szlifować swoje umiejętności, bo ulica nie jest do tego dobrym miejscem, ale takie obiekty się zamyka ponieważ ludzie stawiają domki i kupują mieszkania w sąsiedztwie już isntającego toru a następnie narzekają na hałas. Brawo. Róbmy więcej takich krzywych akcji :)- 4 3
-
2024-09-03 16:31
Db
Na torze są sprawdzane bardziej restrykcyjnie niż na drodze
- 0 1
-
2024-09-02 11:24
sprzęt
na badanie montują oryginalny spełniający wymagania
- 11 1
-
2024-09-02 11:19
Hipokryci z dieslami bez DPF (1)
Proponuję na przeglądach także sprawdzać czy samochody mają wycięte dpf-y , jeśli tak od razu zabierać dowód Połowa Januszy która tutaj się mądrzy będzie chodzić piechotą
- 22 8
-
2024-09-02 20:10
i tak się dzieje
to jest sprawdzane na przeglądach
- 2 4
-
2024-09-02 09:51
Każdy przejdzie (1)
bo głośność bada się przy 3 tyś obrotów. a wtedy wszystkie są cichutkie. a to ze są głośne przy 9tys obrotów tego żaden przepis nie ogarnia. Więc zanim się coś pisze trzeba przeczytać przepisy
- 8 6
-
2024-09-02 10:44
Jest też coś takiego co się nazywa DBKiller, który montujesz w tłumiku na przeglądy
- 14 0
-
2024-09-02 09:24
(2)
i na przegladach badac tez czystosc spalin diesli bo na pewno nie trzymaja norm ktore maja wbite w dowody rejestracyjne
- 11 6
-
2024-09-02 20:12
po co to piszesz (1)
przecież sprawdzają
- 3 1
-
2024-09-02 20:27
Ciebie chyba nie lubią, na stacji kontroli do której jeździsz, jeśli twierdzisz że sprawdzają emisję spalin
- 3 0
-
2024-09-02 08:32
Nie wierzę w cuda.
Wysokie kary także dla "swoich" diagnostów podbijających dowody rejestracyjne, którzy nie widzą i nie słyszą, że motocykl ma przerobiony strzelający tłumik. Jak się komuś podobno nie opłaca prowadzić stację diagnostyki pojazdów to niech zlikwiduje działalność, a nie płacze w TV, że mu się to nie opłaca bo od 20 lat ceny te same. Im więcej "znajomych" diagnostów tym problem będzie większy.
- 13 5
-
2024-09-02 07:47
Policja sprawdza
Tylko na jałowym biegu.
A ten, wiadomo, nie powoduje takiego ryku.
Trzeba by zmodyfikować przepisy- 16 5
-
2024-09-01 20:34
(1)
Hipokryzja... oczywiście każdy tu komentujący po mieście jeździ 50...
- 26 46
-
2024-09-01 22:01
ja latam i 80-90 ale co z tego ?
- 6 9
-
2024-09-01 20:34
chłopie, oni nie potrafią zatrzymać Majtczaka, co spalił rodzine w samochodzie (3)
- 33 7
-
2024-09-01 21:52
Przypomnij mi proszę, jakie uprawnienia ma polska policja do łapania i sprowadzania do kraju przestępców w ZEA? (2)
- 12 23
-
2024-09-02 14:12
(1)
On sie nie przeteleportowal do Emiratow, bylo duzo czasu by go zlapac, ale mysleli, ze da sie leb sprawie ukrecic.
- 2 0
-
2024-09-02 15:56
..
W sumie nie musieli go łapać wystarczy że by go zatrzymali do wyjasnienia okolicznośći ( istnieją podstawy prawne ), zreszta 24h pod byle pretekstem moga zawsze zastosować.
- 0 0
-
2024-09-01 20:06
... (2)
Co ma hałas tłumika przy normalnych obrotach silnika do jazdy na torze bez mózg
- 9 30
-
2024-09-02 08:37
Głupie popisy młodych i**otów. (1)
Ulica w centrum miasta i stójka na motocyklu to zwykły cyrk dla gawiedzi, a nie tor wyścigowy, Ferrari czy Maseratti z plastikowym nadwoziem może jechać ponad 300 km/h, ale są przepisy i trzeba ich przestrzegać choć widuje się takich szpanerów i celebrytów z reklam TV co mają je w nosie.
- 10 1
-
2024-09-02 20:16
z tymi młodymi to przesada
młodych najczęściej nie stać na takie zabawki, chyba że młodzi to do 40+
- 0 1
-
2024-09-01 19:47
(4)
Przejdzie prawie każdy.
Gdyby nie głośny wydech, połowę byś sam zabił swoim samochodem- 14 49
-
2024-09-01 22:26
W takim razie ciekawe czemu pojazdy elektryczne nie powodują więcej wypadków niż spalinowe (3)
Zanim mi ktoś napisze, tak wiem że teraz elektryki muszą wydawać dźwięk, ale wciąż jest to cichsze niż samochód spalinowy
- 7 9
-
2024-09-02 08:39
Jeśli mowa tylko o normalnych samochodach, to elektryki są cichsze tylko do niewielkiej prędkości. (2)
Przy wyższej prędkości, na zewnątrz pojazdu, elektryk jest tak samo głośny jak spalinówka, bo hałas generowany jest głównie przez opór powietrza i opony, a nie przez silnik.
- 5 5
-
2024-09-02 11:15
(1)
Kolejny absolwent uniwersytetu chlopskiego rozumu? XD
Predkosci przy ktorych wystepuje ten efekt przewyzszaja dozwolone predkosci na autostradach. W miastach, w momencie jazdy 50-70km na godzine taka sytuacja po prostu nie ma miejsca. Gdybys mial doczynienia z elektrykami to bys to wiedzial.
Ja bym tych wszystkich z glosnymi tlumikami zasypal mandatami rzedu 20-50k zl, za potencjalne trwale uszkodzenie zdrowia (np. male dzieci).- 5 2
-
2024-09-02 11:56
id..to elektryczny samochód dojeżdżający do mnie i wyprzedzający mnie gdy jadę na rowerze słyszę doskonale kiedy jedzie on 70-90 kmh tak samo jak spalinowy nie ma żadnej różnicy
- 0 4
-
2024-09-01 19:31
widac ze gosciu nie wiesz jak dzial motocykl... (2)
nie wiem ale sie wypowiem, grzywny? kolega -koledze nie wystawi mandatu...
- 14 18
-
2024-09-02 08:41
Do czasu. (1)
Motocykl z założenia ma być środkiem do transportu człowieka np. nie posiadającego samochodu z punktu A do B. Wszelkiego rodzaju przecinaki rodem z torów wyścigowych w rękach ludzi młodych, którym sperma uderza do głowy są zabawką służącą małpim popisom przed pieszymi na ulicach miasta.
- 15 1
-
2024-09-02 11:57
nawet motocykl typu krosowego/turystycznego czy Harley ma dużo lepszą dynamikę i osiągi od większości samochodów
- 3 0
-
2024-09-01 19:19
Przegląd (1)
Na przegląd zakłada się DB killer (minuta roboty) lub seryjny wydech, zmiana wydechu w moto to 5 minut. Także przeglądy legitne
- 35 8
-
2024-09-02 11:25
To trzeba łapać na ulicy i jeśli sytuacja się powtórzy to zabrać pojazdowi prawo rejestracji.
- 3 1
-
2024-09-01 19:19
jakby przechodzili normalny przeglad, to by go nie otrzymali. w marcu robilem przeglad auta. chlop powiedzial,
ze nie dostane, bo tłumik lekko obity i za glosno
- 21 6
-
2024-09-01 18:58
Zejdź na ziemię. Na prawdę myślisz że oni mają legalne przeglądy? Lol
- 32 11
-
2024-09-01 18:37
Dokładnie, policja nie musi być wszędzie. Wystarczy że będą konsekwentnie wyłapywać hałasujace motocykle i samochody
- 46 11
-
2024-09-01 18:33
(2)
10k plus konfiskata mechanicznego rumaka. I obowiązkowa wizyta w domach motocyklowych warzyw po wypadkach.
- 42 41
-
2024-09-01 21:05
Jaka empatia
Do ofiar wypadkow
- 15 8
-
2024-09-01 20:23
I stryczek.
- 9 0
-
2024-09-01 18:17
(15)
Sam jestem motocyklistą, ale te przerobione wydechy mnie samego wkurzają, aż głowa od tego boli. Rozumiem jakiś fajny bulgot czy coś, a nie otwarty przelot i robienie odcinki. Sam kupiłem moto z przerobionym wydechem i musiałem wsadzić db killera bo wytrzymać nie szło, a co mają powiedzieć ludzie którzy muszą tego słuchać.
- 502 19
-
2024-09-02 14:35
Jako motocyklista też nie znoszę tego ryku przelotowych wydechów, tym bardziej, że mieszkam przy wylocie z miasta i w sezonie takie ryki w nocy to niestety norma. W swoim motocyklu miałem Dominatora z DB-killerem, ale wróciłem do oryginalnego wydechu. Argument, że głośny wydech to bezpieczeństwo motocyklisty to już całkowita bzdura.
- 13 0
-
2024-09-02 08:43
Mam to samo. Moto ze stockowym wydechem, db killer, zero przeróbek,
a i tak na dłuższej trasie dostaję pyerdoolca od hałasu i to mimo tego, że mieści się w normach...
- 17 1
-
2024-09-02 08:48
100%
Miałem taką samą sytuację. Poprzedni właściciel przerobił wydech na przelot, a ja wymieniłem na oryginalny, bo nie szło wytrzymać w dłuższej trasie.
- 15 0
-
2024-09-01 22:00
(2)
I niestety ta część motocyklistów stwarza innym normalnym taką opinię, a potem się przepisy zaostrza przez paru i**otów którym się wydaje że są fajni jak ich motocykl drze się na pół miasta, poudaje kozaka na jednym kole...
- 40 1
-
2024-09-02 11:00
To nie kilku idio.. A 7/8 waszej motocyklowej populacji (1)
- 5 14
-
2024-09-02 14:16
Zrodlo: Instystut Danych z D...
- 7 0
-
2024-09-01 20:49
Najlepsze jest to że jeżdżą w stoperach, bo jest im za głośno (3)
- 35 3
-
2024-09-02 20:34
Akurat z tym się nie zgodzę, bo stopery (motocyklowe?) nie zostały po to wymyślone. One są po to aby na dłuższej trasie nie doskwieral szum/hałas spowodowany przez wiatr, wpadający do kasku. Oczywiście też wycisza dźwięk dochodzący z tłumika, tak żeby nie było.
- 0 0
-
2024-09-02 06:40
(1)
Ci co tak robia sa chorzy z nienawisci do wszystkich ludzi. Mozgi maja pozarte przez chaos wewnetrzny. Po prostu zaden z nich nie dostal porzadnie po ryju za to co robi.
- 23 1
-
2024-09-05 09:30
i głosują na KO.
- 0 0
-
2024-09-01 20:29
Po co kupiłeś coś co Ci przeszkadzało i musiałeś przerabiać?! (1)
- 2 42
-
2024-09-01 21:11
Pewnie po prostu taki był w ogłoszeniu i tyle.
Czasem kupując samochód wybór jest ograniczony i też bierzesz np. bez podgrzewanych foteli.
- 40 1
-
2024-09-01 19:21
w korkach zawsze przepuszczam, tzn. turlam sie do kraweznika, zeby sobie motor przejechal. ale te kur..
z havla to trzeba moze rozlozyc kolczatke i niech zbierają skore i zeby z drogi
- 37 3
-
2024-09-01 18:50
(1)
Trudno uwierzyć, iż napisał to motocyklista;-)
- 12 26
-
2024-09-01 20:29
Napisał to motocyklista właśnie.
A nie de*il jak ci na tych ścigaczach.
- 60 3
-
2024-09-01 18:08
(33)
Policja ma za mało ludzi i brak sprzętu do pomiaru decybeli.
Dodatkowy problem to hulajnogi jeżdżące 60 kmh i lepiej.
W Holandii policja ma specjalne rolki które określają max prędkość roweru elektrycznego lub hulajnogi.- 237 20
-
2024-09-02 07:30
(2)
Warto pamiętać, że obecnie policjantów jest więcej niż milicjantów w PRL. A ciągle słyszymy, że "mają za mało ludzi". A może po prostu źle nimi zarządzają?
- 13 6
-
2024-09-02 17:24
(1)
Sprawdź ile pojazdów poruszało się po drogach za PRL, a ile porusza się teraz. Dla przykładu na początku lat 80-tych w Polsce było zarejestrowanych 2 mln samochodów, obecnie 26 mln.
- 4 1
-
2024-09-02 20:58
za PRLu milicjant mial IQ powyżej 100, a teraz ma poniżej 80
- 3 0
-
2024-09-02 00:09
Telefonem mozna zmierzyć (2)
Nawet z dużym błędem pomiar będzie ok bo kilkukrotnie przekraczają normy. Trzeba tylko chcieć.
- 5 11
-
2024-09-02 14:28
(1)
Ale taki pomiar mozna zakwestionowac i mandaty wystawione na podstawie telefonu beda masowo anulowane przez sad.
- 6 1
-
2024-09-02 18:32
Nie trzeba wystawiać mandatu
Wystarczy zabrać dowód, niech śmiga na przegląd.
- 2 4
-
2024-09-01 23:21
Nie musi mieć (2)
Zatrzymać dowód można na samo ucho tak samo jak za dymiące samochody do których nie potrzeba podłączać aparatury bo widać, że kopcą. Jeżeli delikwent ma obiekcje zawsze może pójść drogą sądową, tylko wtedy ma przetrzepany cały motor od a do z i to dopiero może go zaboleć
- 10 11
-
2024-09-02 08:32
... (1)
to może prędkość też na oko niech sprawdzają :D brawo za pomysł :D
dym z rury wydechowej widać, decybeli nie, mogą co najwyżej skierować na badanie techniczne...- 10 3
-
2024-09-02 20:48
Dym z rury to może być para wodna (najlepiej to widać w zimne i wilgotne dni). Wtedy też na oko, czy policjant ma wsadzić nos w rurę wydechową :)
- 3 1
-
2024-09-01 20:35
może kiedyś zamkną Majtczaka albo znajda Jaworka co siedzi w cioci xdxdxd
- 5 2
-
2024-09-01 20:14
(1)
Ale za to na 50 to mają ludzi żeby stać, prawda jest taka policja idzie na łatwy zarobek i tyle mają gdzieś motocyklistów, pieszych czy rowerzystów łamiących przepisy , łatwiej stanąć na 50 i wlepić mandat bo do tego nie potrzeba wysiłku.
- 20 2
-
2024-09-04 17:05
Jeśli na ograniczeniu do 50
nie potrafisz zwolnić do 50, to nie wina policjantów, że dostałeś mandat, tylko tego ze złamałeś przepisy. Wszystkich d**ili jeżdżących "szybko ale bezpiecznie" powinno sie gnoić mandatami z taką częstotliwością, żeby im na paliwo nie starczało.
- 0 0
-
2024-09-01 19:57
... (6)
Ja bym w cholerę usunął ścieżki rowerowe, chcesz jeździć to wywalaj do lasu,a hulajnogi i te rowery mevo które wkur...każdego dnia też usunął.Nie było ścieżek rowerowych to był spokój druga Holandia psia mać.
- 16 45
-
2024-09-03 21:16
Tak (1)
Zlikwidować przeklęte ścieżki rowerowe i inne Meble.
- 0 1
-
2024-09-03 21:21
Oczywiście zlikwidować Mevo (powyżej błąd)
- 0 1
-
2024-09-01 20:43
(1)
Ja bym jeszcze usunął drogi asfaltowe i jakiekolwiek utwardzone niech wszyscy chodzą piechotą tak kiedyś było i ludzie dawali rade
- 30 6
-
2024-09-02 18:33
A ja bym zlikwidował wszystko
I wtedy nie byłoby niczego... ;)
- 2 2
-
2024-09-01 20:43
a ja bym zlikwidował chodniki i zrobił tory do wyścigów na każdej ulicy.
- 9 2
-
2024-09-01 20:11
Chyba nie byłeś nigdy w Holandii. Tam DDRy projektuje się w sposób bezpieczny nie to co u nas byle by było
Te drogi rowerowe u nas to śmiech na sali. Niebezpieczne, pozasłaniane wyjazdy, gwniana nierówna nawierzchnia itd. itp. W sumie to nie dziwię się kierowcom, że są poirytowani jak rowerzysta wyjeżdża zza krzaka, że go nie widać, bo miasta nie potrafią bezpiecznie poprowadzić drogi rowerowej. Sami rowerzyści często na jezdni czują się bezpieczniej niż na tych pseudo ścieżkach rowerowych z chodników.
- 21 5
-
2024-09-01 20:06
xDD
tez sobie kup hulajnogę xD
- 1 6
-
2024-09-01 19:51
...
Czyli brak możliwości rozwiązania problemu nielegalnych wyścigów wynika z braku rolek do badania rowerów elektrycznych i hulajnóg?
Odważna teza. Ale może zadziałać...- 13 1
-
2024-09-01 19:37
I takie powinny być też standardem w Polsce !
- 1 1
-
2024-09-01 19:31
Ale płynne i bezszelestne przejście do innego tematu
Prawie nie zauważyłem
- 9 0
-
2024-09-01 19:22
policja ma za mało ludzi zgadzam sie. ale ma ludzi do mandatów za brak maseczek, za wchodzenie do lasu (1)
mają też ludzi zeby zabezpieczac pikniki, festyny, mecze. niech się w koncu zabiorą za robotę
- 18 2
-
2024-09-02 11:37
Policja robi to, co jej każą p'osły.
A p'osły nie zawsze używają mózgów. Mówisz o ochronie pikników. Ale to prawo im nakazuje! Nie da się w PL zrobić "imprezy masowej" bez tego.
Za tydzień nocny przejazd rowerowy w Gdyni. Będzie bardzo dużo policji
...i bardzo się przyda, bo duży peleton z dziećmi i starcamiPolicja robi to, co jej każą p'osły.
A p'osły nie zawsze używają mózgów. Mówisz o ochronie pikników. Ale to prawo im nakazuje! Nie da się w PL zrobić "imprezy masowej" bez tego.
Za tydzień nocny przejazd rowerowy w Gdyni. Będzie bardzo dużo policji
...i bardzo się przyda, bo duży peleton z dziećmi i starcami się rwie, i trzeba blokować poprzeczne drogi, by nie wjeżdżali "śpieszący się" kierowcy. Ale tak samo skutecznie blokowali by sami rowerzyści. Policja obstawy i tak nigdy nie daje mandatów.
Rowerowa obstawa przejazdów rowerowych wystarczy w wielu krajach. A policji nigdy dość by zablokować każdą małą uliczkę, każdy podjazd i parking, choć rowerzystów zwykle jest wystarczająco dużo na ich imprezie.
Po co więc na Nocnym Przejedzie będzie policja? Bo prawo to nakazuje! Jak jest więcej niż 15 rowerów, to w Polsce staje się "impreza masowa", z konieczną obstawą policji i pogotowia ratunkowego. Dobrze, że nie księdza egzorcysty. A np. w Niemczech, to >15 rowerzystów staje się Verband, grupa związana, i taki peleton ma się zachowywać jak jeden duży pojazd, np. nie rwać się na czerwonym świetle. Nie jest im potrzebna policja. Tak, policja obstawia też pielgrzymki, drogi krzyżowe, pogrzeby, nie tylko mecze piłkarskie.
To p'osły winni, że choć policji jest więcej niż było za Gierka milicji, to ich jest za mało, bo robią rzeczy niepotrzebne. No i są brani z łapanki i marnie szkoleni, ale to insza inszość.
tX- 2 1
-
2024-09-01 18:50
Policja ma możliwość zmierzenia prędkości. (1)
- 10 1
-
2024-09-01 19:39
Ale nawet nie mierzą samochodom ani motocyklom.
- 3 1
-
2024-09-01 18:41
Jan wam Niemców nie wybierałem (5)
- 9 15
-
2024-09-02 18:51
"twoi" Polacy zrójnowali tą instytucję przez ostatnie kilka lat
- 2 2
-
2024-09-01 20:15
idz wpłać 800 + na jarosława
- 11 5
-
2024-09-01 19:22
wez matczak juz przestan sr*c. nie ma kasy na farme troli. z czego ci zaplaca?
- 5 3
-
2024-09-01 18:49
(1)
Niemcy mają akurat patrole policji, które zajmują się tylko takimi generatorami nadmiernego hałasu.
- 16 0
-
2024-09-03 12:57
Myślisz o tych generatorach holowanych za eko elektrykami???!!!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.