• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyspa Spichrzów. Inwestycje mają być zakończone do 2023 roku

Ewa Budnik
3 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy hotel w spichlerzach Wyspy Spichrzów
  • Oficjalne otwarcie kładki obrotowej na Wyspę Spichrzów nastąpiło miesiąc po tym, jak udostępniono ją mieszkańcom.
  • Oficjalne otwarcie kładki obrotowej na Wyspę Spichrzów przyciągnęło trójmiejskich samorządowców, posłów, prezesów firm budowlanych, architektów.
  • Oficjalne otwarcie kładki obrotowej na Wyspę Spichrzów. Ze strony inwestora prywatnego wstęgę trzymają Olivier Thiel (Immobel) i Wojciech Ciurzyński (Multibud).
  • Oficjalne otwarcie kładki obrotowej na Wyspę Spichrzów. Scena na której wystąpił m.in. Mrozu stanęła pomiędzy budynkami pierwszego etapu zabudowy.
  • Wojciech Ciurzyński ze spółki Multibud podkreślał, że współpraca z Miastem Gdańsk przebiega wzorowo.
  • Widok z nowej kładki w kierunku żurawia...
  • ... i w kierunku Mostu Zielonego.
  • Goście zebrani z okazji oficjalnego otwarcia kładki.
  • Goście zebrani z okazji oficjalnego otwarcia kładki.

Obrotowa kładka na Wyspę SpichrzówMapka dla pieszych otwarta została 1 sierpnia. Teraz przyszedł czas na oficjalne przecięcie wstęgi i zapowiedzi dotyczące realizacji kolejnego etapu zabudowy oraz kolejnych inwestycji celu publicznego. Cała inwestycja warta jest 400 mln złotych.



Czy podoba ci się zabudowa, która dotąd powstała na Wyspie Spichrzów?

Oficjalne przecięcie wstęgi na obrotowej kładce to wisienka na torcie kończąca pierwszy etap inwestycji. Trwają jednak prace przy kolejnym etapie zabudowy - od strony marinyMapka. Wyraźnie zatem widać, że zapowiadane budynki powstaną. Według zapewnień nie inaczej będzie z obiecanymi inwestycjami celu publicznego.

Most zwodzony i marina do 2023 roku



Przypomnijmy te elementy, które w umowie o partnerstwie prywatno-publicznym w 2015 roku zobowiązały się zrealizować spółki Multibud Wojciech Ciurzyński i Immobel Poland:

  1. Układ komunikacyjny drogowy wraz z podziemną infrastrukturą (między innymi ul. Chmielna i jej skrzyżowanie z ul. Podwale Przedmiejskie).

    - To było odtworzenie układu historycznego. Odnowione drogi musiały być odtworzone według podziałów geodezyjnych sprzed kilkuset lat - mówił w czasie podsumowania pierwszego etapu inwestycji Alan Aleksandrowicz, wiceprezydent Gdańska.
  2. Kładka obrotowa piesza na przedłużeniu ul. św. Ducha. Jej konstrukcja ma 57 m długości i 4,5 m szerokości. Ta inwestycja zrealizowana została z opóźnieniem w stosunku do pierwotnego harmonogramu. Spacerowicze po raz pierwszy przeszli po niej 1 sierpnia tego roku.

    - Nie ma w tej chwili procedur na nazwanie kładki, więc dzisiaj na roboczo nazwiemy ją Kładką św. Ducha, a kiedy procedury zostaną stworzone, nazwa ta zostanie nadana kładce oficjalnie - mówił Wojciech Ciurzyński ze spółki Multibud.

    Otwarcie kładki obrotowej na Wyspę Spichrzów. 1 sierpnia 2020 roku

  3. Most Stągiewny zostanie odnowiony, a przede wszystkim stanie się mostem zwodzonym, dzięki czemu jachty będą mogły przepływać do nowej części mariny. Te prace kosztowały będą 6,6 mln złotych.

    - Roboty przygotowawcze już się rozpoczęły, prace rozpoczną się w kwietniu przyszłego roku - zapowiada Alan Aleksandrowicz.
  4. Powiększenie gdańskiej mariny żeglarskiej po drugiej stronie Mostu Stągiewnego, co podwoi liczbę stanowisk dla jednostek pływających. Granaria dysponuje prawomocnym pozwoleniem na budowę nowej części mariny.

    - Te prace będą wykonywane równocześnie z pracami przy moście - mówił wiceprezydent.
  5. Przebudowa Długiego Pobrzeża. W ramach swoich zobowiązań inwestor wykończy nawierzchnię, jednak wcześniej Miasto Gdańsk - ze względu na opłakany stan techniczny tego nabrzeża - będzie musiało wykonać jego gruntowny remont. Dokumentacja jest w trakcie przygotowywania.

    - Stan Długiego Pobrzeża jest zły, wiadomo o tym od lat. Przejmujemy właśnie poszczególne odcinki tego nabrzeża od Urzędu Morskiego w Gdyni, dokumentacja projektowa jest kompletowana. Wszystko wskazuje, że również tę inwestycję uda się zakończyć do 2023 roku, tak jak pierwotnie było zapisane w umowie - mówił Alan Aleksandrowicz.
    Faza realizacji prac przy tym remoncie ma potrwać 12-16 miesięcy, w efekcie - jak zapowiadają inwestor i włodarze - nabrzeże ma wytrzymać kolejne nawet i 100 lat.

Inwestycja na całym północnym cyplu Wyspy Spichrzów pochłonie 400 mln złotych.

Pora na drugi etap zabudowy Wyspy Spichrzów



Według zapowiedzi miasta i inwestora określony w umowie na 2023 rok termin zakończenia wszystkich prac nie jest zagrożony. Harmonogram prac zawarty w umowie był jednak negocjowany na nowo.

- W związku z trudnościami w pozyskaniu wystarczającego potencjału wykonawczego prac budowlanych wynikającymi z pandemii, a także w związku z nieplanowaną wcześniej dodatkową procedurą postępowania z reliktami podjętą przez konserwatora wojewódzkiego (trwała ona między wrześniem a kwietniem 2020 roku) inwestor prowadzi z miastem rozmowy aktualizujące harmonogram - informowała w sierpniu Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego UM w Gdańsku.
Teraz harmonogram ten jest już znany, a budowa drugiego etapu ruszyła pełną parą.

  • Wizualizacje drugiego etapu inwestycji.
  • Budynki, które powstaną w ramach drugiego etapu zabudowy północnego cypla Wyspy Spichrzów przez spółkę Granaria.
  • Budynki, które powstaną w ramach drugiego etapu zabudowy północnego cypla Wyspy Spichrzów przez spółkę Granaria.
  • Budynki, które powstaną w ramach drugiego etapu zabudowy północnego cypla Wyspy Spichrzów przez spółkę Granaria.
  • Budynki, które powstaną w ramach drugiego etapu zabudowy północnego cypla Wyspy Spichrzów przez spółkę Granaria.

Najpierw powstanie wspólna część podziemna (na którą składać się będzie m.in. parking na 525 samochodów). Część naziemną będą stanowiły: drugi hotel (240 pokoi), budynki biurowe i budynki mieszkalne (500 apartamentów). Partery zostaną przeznaczone na lokale usługowe, głównie restauracje i kawiarnie. Inwestor planuje również budowę całorocznego pasażu, który połączy ul. Stągiewną z ul. PożarnicząMapka. Zadaszona przestrzeń ma być ogólnodostępna. Nad nią znajdzie się zielony dziedziniec dla mieszkańców i gości hotelowych. Projekt powierzono warszawskiej pracowni Mąka i Sojka Architekci.

- Miasto chciało mieć w tym miejscu plac miejski. I to będzie plac miejski, tyle że pod dachami. To będzie tętniące życiem miejsce, w którym będzie pełno restauracji, butików i galerii. Tu będzie prawdziwy środek miasta - zapowiada Wojciech Ciurzyński.

Pierwszy etap zakończony



Oficjalne otwarcie kładki stało się okazją do podsumowania pierwszego etapu inwestycji.

- Z tą inwestycją miasto mierzyło się od wielu lat. Było kilka spółek, które były zainteresowane współpracą przy tym projekcie. Zastanawialiśmy się czy dla tej powierzchni 1,8 ha powinniśmy wybrać jednego partnera czy rozparcelować te działki i sprzedać w osobnych przetargach. W tym drugim przypadku ten obszar nie wyglądałby tak imponująco jak w tej chwili - podsumował Alan Aleksandrowicz.
Poza hucznie otwieraną kładką, w ramach pierwszego etapu pomiędzy ul. Pożarniczą a północnym cyplem wyspy powstał zespół budynków hotelowych o pow. ponad 14 tys. m kw. oraz budynek usługowo-mieszkalny o pow. ponad 9 tys. m kw. W tym drugim jest 30 lokali usługowych i 129 lokali typu aparthotel i apartamentów mieszkalnych. Wybudowano też 139 miejsc parkingowych na dwóch kondygnacjach podziemnych.

Hotel na północnym cyplu ruszył w czerwcu 2019 roku. Znajduje się w nim ogólnie dostępny, bezpłatny taras widokowy, z którego roztacza się widok na panoramę Głównego Miasta, w kierunku Muzeum II Wojny Światowej, Dolnego Miasta i terenów za Motławą.

Inwestycje

Granaria

Granaria

Granaria Gdańsk

Gdańsk Śródmieście, ul.Chmielna Mapa

25 do 161 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja

Wydarzenia

Opinie (215) ponad 10 zablokowanych

  • 75 lat trwa odbudowa Wyspy

    ciekawe ile potrwa remont na Stogach

    • 4 3

  • Tam .. (4)

    ...powinna być zieleń, trawa,drzewa ..

    • 6 18

    • Tylko trawnik, po całości!

      Żadnych budynków.

      • 1 3

    • Taaa,

      i dewloperka powinna jeszcze placic na utrzymanie tej zieleni!

      • 1 1

    • Jedź do lasu, wstęp wolny !

      • 4 0

    • może jeszcze kury i krowy?

      • 1 0

  • A dlaczego nie było Pani Dulkiewicz .
    Czyżby nie przepadały za sobą z Panią wdówką z EU.

    • 4 7

  • Nazwa kładki obeszła się bez procedur. Mieszkańcy nazywają ją "Ubootem"...

    Kładka "Uboot" już cumuję na Motławie

    • 6 4

  • A teraz otwieramy nasz most, na którego utrzymanie będziecie płacić.

    Wstyd, że władze miasta biorą udział w tej popelinowej szopce. Z drugiej strony one są w szopce potrzebne są osiołki.

    • 2 8

  • i super

    tak trzymać
    Alleluja i do przodu

    • 5 2

  • No i pięknie. W końcu koniec z ruinami i chaszczami.

    • 6 3

  • (2)

    Za 100 lat po trzeciej wojnie światowej nasze pra pra wnuki będą tak samo wzdychać do tych naszych współczesnych koszmarów architektonocznych tak jak my wzdychamy do tych z przed stu lat które pewnie na ów czas także nie każdego zachwycały...

    • 4 8

    • Można sprawdzić w necie, żadna filozofia

      Przecież obecne standardy architektoniczne obowiązujące w PL i tym samym w Gdańsku, nawiązują do początku lat 70. XX wieku w Europie Zachodniej. Wystarczy spojrzeć na zdjęcia budynków z tamtego okresu w Belgii, Holandii, czy Francji. Po prawie 50 latach są do wyburzenia. Nie obronił ich czas.

      • 1 1

    • No nie podoba się?

      A co z Wenus z Milo? Też brzydactwo? A ten wstrętny Michał Anioł czy Leonardo? Cieniasy? Wszystko brzydkie dookoła.Współczuję.

      • 1 1

  • super kładka

    byłem w weekend, tłum ludzi czekał na otwarcie i niestety trochę ciężko było przejść, bo wszyscy robią tam fotki

    • 2 1

  • Śmiać się czy płakać ?

    na którą składać się będzie m.in. parking na 525 samochodów). Część naziemną będą stanowiły: drugi hotel (240 pokoi), budynki biurowe i budynki mieszkalne (500 apartamentów). Partery zostaną przeznaczone na lokale usługowe, głównie restauracje i kawiarnie. ....,,,,,
    No to wynik ze ho ho..... na taką ilość powinno być min 1000 samochodów. Czyli miasto ma w d*p..... to czy miejsca postojowe będzie bo za to ktoś coś dostaje. A potem po wybudowaniu zakazy wjazdu , wyższe opłaty , blokady bo za dużo aut.
    Ale kto kur..... przy takiej ilości lokali z mieszkańcami , gośćmi hotelowymi , klientami gastronomi i lokali usługowych pozwala na tak mała ilość miejsc????? No kur..... kto?????
    Czyli co? Wszyscy do Gdańska maja przyjeżdżać pociągiem?????

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane