- 1 Zwężony dojazd do centrum przez tydzień (51 opinii)
- 2 Pralki i lodówki zalegają pod śmietnikami (133 opinie)
- 3 Łukasz S., były pracownik TVP, zatrzymany (206 opinii)
- 4 Z amstafem bez kagańca na placu zabaw (730 opinii)
- 5 Wypadek ciężarówek, dostawczaka i auta (158 opinii)
- 6 Zobacz projekt nowej trasy rowerowej (25 opinii)
Wyszedł zapalić i uciekł, żeby nie płacić rachunku
Zobacz nagranie z ucieczki sprzed Brooklyn Pizza w Gdyni
Zjadł, wyszedł na zewnątrz, żeby zapalić i... dał nogę. Taka akcja miała miejsce w niedzielny wieczór w restauracji Brooklyn Pizza w Gdyni. Zuchwały łasuch miał jednak pecha, bo jego ucieczkę zarejestrowały kamery.
Gastronomowie przyznają, że ucieczki z lokali bez płacenia rachunku zdarzają się systematycznie. Nie brakuje też naciągaczy, którzy opuszczają lokal po kryjomu, przerzucając odpowiedzialność za zapłacenie rachunku na towarzyszącą im osobę.

Uciekł, żeby nie płacić za jedzenie
- Pan zamawia jedzenie, konsumuje ze smakiem, następnie wychodzi na papieroska, a dziewczyny z obsługi za nim - relacjonuje jeden z pracowników restauracji. - Gadka szmatka i koleś nagle szpula. Świat i ludzie nie przestają zadziwiać.
"Zerwanie się z rachunku" zarejestrował monitoring
Zuchwały łasuch miał jednak pecha, bo wspomnianą szpulę, czyli ucieczkę, zarejestrowały kamery monitoringu, a właściciele lokalu zamieścili je w sieci.
Nasi czytelnicy nie pozostawili na uciekinierze suchej nitki.
- To bezduszne zachowanie - komentuje pod raportem zawierającym to nagranie nasza czytelniczka Ania. - Tacy ludzie myślą, że jeśli uciekną, to szama będzie za darmo. Ale w życiu nie ma nic za darmo i ktoś będzie musiał za to zapłacić. Albo obsługa, ludzie pracują na śmieciówkach (i jest to zgodne z prawem), albo straty poniosą właściciele. Rozumiem, że niska szkodliwość czynu, ale powinno się surowo karać takie zachowania. Tylko jak kogoś takiego złapać?
Może warto już skończyć z tą niechlubną tradycją?
Przypomniano również, że ucieczka od płacenia jest naszą niechlubną polską tradycją.
- "Zrywanie się z rachunku" - tak to się nazywało w latach 80. - przypomniał inny komentujący.
Jak widać, nie wszystkie tradycje zasługują na to, żeby je pielęgnować. Tę bez wątpienia przydałoby się wyplenić.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-02-28 14:27
Generalnie nie rozumiem dlaczego nie ma płatności z góry (51)
Utarło się ze w restauracjach płaci się po konsumpcji. Po co? Aby pewien procent gości mógł coś odmówić? Uważam ze bez problemu płatność powinna być z góry. Uczciwe dla obu stron i logiczne
- 450 130
-
2023-02-28 14:37
Bo to zmniejszyłoby przychody restauracji
Tak szybkie rozliczenie z restauracją spowodowałoby, że wiele osób by już nie domawiało. Nie zostawią też napiwków.
- 115 4
-
2023-02-28 14:42
D (5)
Może dlatego tak jest bo płacisz jak zjesz i będzie smakowało, a nie w ciemno w zaufaniu że wszystko będzie ok ..
- 19 46
-
2023-02-28 14:48
a co niby, że jak nie smakuje to nie zapłacisz? (2)
- 79 14
-
2023-02-28 15:48
Yes, yes, yes
Karyna z Jukeja
- 12 6
-
2023-02-28 16:52
masz prawo zgłosić, że coś jest b. nie halo...
...i powinni Ci to wymienić
- 9 8
-
2023-03-01 12:10
a dlaczego w KFC czy McDonald płacisz z góry? (1)
- 7 1
-
2023-03-01 21:03
Sieciówki
Mają teoretycznie takie samo żarło, zwłaszcza fastfoody. Musi być coś mega nie halo, żeby cofnąć się z reklamacją, którą zazwyczaj uznają.
- 1 0
-
2023-02-28 14:54
a jak dostaniesz odpadki z poprzedniego dnia to bedzie to tez uczciwe? (2)
- 15 18
-
2023-02-28 15:28
nie jest to tematem dyskusji (1)
- 22 11
-
2023-02-28 19:38
Jest
- 3 13
-
2023-02-28 15:24
Ryś (4)
A co zrobisz jak zapłacisz, a dostaniesz na talerzu zamiast steka "podeszwę"? Myślisz, że restauracja odda pieniądze?
- 17 7
-
2023-02-28 19:25
Janusz oszust zawsze moze stwierdzic, ze dostal podeszwe. (2)
I nie zaplaci.
- 10 4
-
2023-02-28 19:39
Jak zezre wszystko to znaczy że smakowało
- 10 0
-
2023-03-01 21:06
Właśnie
Albo da nogę, dlatego lepiej płacić z góry.
- 2 0
-
2023-03-01 21:05
Właśnie tak
Oddadzą, żeby ich nie obsmarować. No chyba, że idziecie do nowo otwartej restauracji bez sprawdzenia opinii, wtedy na własne ryzyko.
- 0 0
-
2023-02-28 15:36
Raczej na zasadzie kaucji przy wejściu (1)
100 umownie a potem zwrot lub dopłata
- 4 11
-
2023-03-01 09:34
kaucja
popieram
- 2 2
-
2023-02-28 16:02
Tacy właśnie głosują na PO (6)
- 9 30
-
2023-02-28 17:21
Ci co głosują na PiS żrą gruz i jeszcze uszami klaszczą, że im smakuje. (2)
- 33 5
-
2023-02-28 20:35
Ale wybory wygrywaja bo was nikt nie chce (1)
- 3 12
-
2023-03-01 04:05
Ciężko przegrać kiedy się kupuje głosy wyborcze niepracującej patologii pieniędzmi podatnika.
- 22 2
-
2023-02-28 18:19
(2)
Potwierdzam.
- 6 4
-
2023-02-28 19:51
a ja zaprzeczam, to zacowanie w stylu PiS
- 4 5
-
2023-02-28 19:54
a ja zaprzeczam
- 1 1
-
2023-02-28 16:40
bo większość ludzi którzy przychodzą do restauracji jest uczciwych.
- 11 2
-
2023-02-28 17:20
Ale w artykule jest mowa o pizzeri, nie o restauracji. (2)
Gdzie bym nie był na pizzy, to zawsze się płaciło z góry.
- 8 12
-
2023-02-28 17:39
To nie Rumia (1)
Pizzerii piszemy przez dwa i.
- 7 5
-
2023-02-28 17:44
Sorry, drugie i zjadłem z głodu.
- 17 1
-
2023-02-28 17:38
Gdy płacę z góry to nie daję napiwku (2)
Bo nie wiem jeszcze czy obsługa będzie na poziomie.
- 7 4
-
2023-03-01 04:08
Ja nigdy nie daję napiwku, niech właściciel restauracji płaci uczciwie swoim pracownikom. (1)
- 13 3
-
2023-03-01 12:26
niech bedzie pokój na swiecie
mentalność dzieciaka ;)
- 1 3
-
2023-02-28 19:03
Takie przypadki to jednak margines , czy dla tych nielicznych zmieniać zasady ? Dokąd zmierzamy takimi zachowaniami?
- 5 1
-
2023-02-28 19:37
spokojnie, w knajpach do których ty chadzasz
Płatność jest zawsze z góry i w dodatku nikt ci nie musi przynosić żarcia tylko sobie sam odbierasz jak się twój numerek pojawi na monitorze.
- 6 4
-
2023-03-01 01:50
Znawca (1)
Cóż. Przykładowo w burdelach płaci się właśnie z góry.
- 3 3
-
2023-03-01 04:08
Nie potwierdzam.
- 4 0
-
2023-03-01 06:49
Jak można płacić z góry w restauracji? (1)
A jak Posiłek będzie niejadalny? Albo Niesmaczny? Albo zrobiony z przeterminowanych produktów co często się zdarza w restauracjach?
- 1 3
-
2023-03-01 12:27
to Ci zwroca pieniadze grazyno?
- 0 2
-
2023-03-01 08:36
Duzo knajp bierze przed zwłaszcza tam gdzie nie ma kelnerów
- 1 0
-
2023-03-02 11:06
To płać
To płac z góry. Dostaniesz g*wno z włosami i będziesz płakać o zwrot pieniędzy.
- 0 1
-
2023-02-28 14:34
To może podopowiem, dlaczego tak jest (11)
Siadasz, przychodzi kelner i zamawiasz - napoje i danie. Jesz, jesz. Wypijasz napoje, więc zamawiasz kolejne. Po obiedzie, niektórzy mają ochotę napić się kawy, inni nabrali ochoty na deser. więc zamawiają.
Gdyby płatność była na początku, to nikt nie wychodziłby poza danie i napoje. Nikomu nie chciałoby sią za każdym razem sięgać do portfela. Raz, że to uciążliwe, dwa - masz wrażenie, że wydajesz więcej, choć tak oczywiście nie jest.
Nie ma w tym przypadku.- 192 66
-
2023-02-28 14:49
chodzę do pubu, zamawiam piwo i płacę (2)
zamawiam kolejne znów płacę, nie widzę w tym problemu, w restauracjach też bym tak mógł, chce coś więcej to dopłacam
- 38 10
-
2023-02-28 15:16
(1)
a ja otwieram rachunek :D
- 6 3
-
2023-02-28 18:00
Stali pijacy tak mają.
- 8 1
-
2023-02-28 15:09
Problem był w czasach gotówki.
Co za problem i 10x przyłożyć kartę do czytnika?
- 10 6
-
2023-02-28 15:20
Czy w biedronce tez moge nie zaplacic i powiedziec ze ide na papierosa? Niema wyjscia z knajpy jak nie zaplacisz. (4)
- 9 3
-
2023-02-28 15:35
To niech zrobia palarnie w każdej knajpie.To nie bedzie wychodzenia. (3)
- 6 16
-
2023-02-28 17:42
Żryj w domu i pal sobie do woli. (2)
- 10 8
-
2023-02-28 18:03
dzięki za dobrą radę knurze :) (1)
- 7 8
-
2023-03-01 04:04
Knury to kopcą te swoje śmierdzące pety przy innych.
- 6 2
-
2023-03-01 22:03
Pierdoły, zawsze znajdzie się jakaś męda,czy w gastronomi,czy w sklepie,na stacji paliw.Tragedia , taka mentalność Polaka była od ... do końca lat 90.Teraz,widać gołym okiem.Co to za pokolenie.Zero wartości,zasad.Do rodziców,bezosobowo,starość to choroba, znajomi,ful,ale w sieci.Tragedia,urodzeni poza komuną,wykorzystują dobro wolnej Europy
Pierdoły, zawsze znajdzie się jakaś męda,czy w gastronomi,czy w sklepie,na stacji paliw.Tragedia , taka mentalność Polaka była od ... do końca lat 90.Teraz,widać gołym okiem.Co to za pokolenie.Zero wartości,zasad.Do rodziców,bezosobowo,starość to choroba, znajomi,ful,ale w sieci.Tragedia,urodzeni poza komuną,wykorzystują dobro wolnej Europy .Uzależnieni od mediów,z sportu tylko dresy,jak dobry garnitur.Nie biega bo się połamie.Lat naście,papieros elektroniczny w gębie.Prawda życiowa,słowa muzyki rap,ganksterka trzepakowa.A holokaust to tabletka na gardło.My sami jako rodzice,kształtujemy i wypuszczamy, w dorosłość nasze dzieciprzyszłość naszego narodu.Teraz rodzice,to dzieci,dzieci to "dorośli" Tragedia.Na ogół do restauracji przychodzą normalni klienci , zwłaszcza w dzisiejszych czasach,by wesprzeć biznes.Lecz znajdą się takie "coś",a co naj gorsze nie zrobił tego zgłodu,ubustwa.Po prostu,kozak z aprobatą otoczenia.Co gorsze,że nawet nie jest wstanie zrozumieć,że robi coś źle. Jest kozak,pełna odwaga,karmiony aprobatą podobnych do siebie istot.W że zywistości,klasyczne,zero,społeczna miernota.
- 1 0
-
2023-03-03 22:06
I czesto taka płatność z gory jest po prostu wygodniejsza bo nie musisz czekać na rachunek
- 0 0
-
2023-02-28 14:28
A wystarczyłoby, aby "dziewczyny z obsługi" zamiast zainteresowania papieroskiem (35)
i gadaniem z kolesiami, były zainteresowane pracą dla lokalu, dla pracodawcy. "Pan na papieroska? No to fajnie, ale kurtka zostaje. Że zimno na zewnątrz? A to prosimy o uregulowanie rachunku i już możesz sobie wyłazić w kurtce.".
- 183 209
-
2023-02-28 14:37
latem co należy zostawić? skarpety? (6)
- 97 8
-
2023-02-28 14:41
Sandaly (1)
Stanie boso na rozgrzanym chodniku to sama przyjemnosc
- 46 1
-
2023-02-28 15:32
Wiadomo, ze nie ucieknie w skarpetach bez sandałów.
- 25 1
-
2023-02-28 14:49
Otwórz na lato swoją restaurację i sam wymyśl, co od klienta - palacza zatrzymywać. Mam ci dawać darmowe porady biznesowe?
- 17 13
-
2023-02-28 19:48
(1)
majtki
- 13 0
-
2023-02-28 23:02
Wiosną to ostatecznie rajstopy ;-)
O ile ładne i zgrabne dziewczyny.
- 5 2
-
2023-03-01 08:07
portfel, telefon kartę
- 1 0
-
2023-02-28 15:07
Mają w umowie pilnowanie lokalu przed takimi przypadkami? (7)
Nie mają? To nie ich problem.
Swoją drogą, pewnie umowy też nie mają...- 31 7
-
2023-02-28 15:37
Można wyspecyfikować 7-8 cech dobrego kelnera / kelnerki, ale na pewno będą wśród nich: (6)
odpowiedzialność, umiejętność pracy w zespole, umiejętność rozwiązywania problemów. Panie z nagrania nie wykazały żadnej z nich. Natomiast umiejętność palenia papierosów chyba nie jest wymagana ;-)
- 12 23
-
2023-02-28 16:57
(4)
Zatrzymywanie osoby która popełniła przestępstwo nie należy do ich obowiązków, takie stanowisko nazywa się ochroniarz. Dodatkowo, one były kelnerkami lub z kuchni, więc zajmują się robieniem lub podawaniem posiłków, a nie ochroną. Przestań bredzić ziomek :)
Wiem, że to jest Piolska i za 1800 masz być ochroniarzem, kucharzem, księgowym i tragarzem, a najlepiej jeszcze zrobić łaskę szefowi, ale no sory.- 46 4
-
2023-02-28 21:13
0skar żyłeś mnie publicznie o coś, czego nie napisałem. A jeszcze ile ci plusów nabito. Nigdzie nie napisałem, że typa miały (2)
gonić po ulicy. Po prostu było go z lokalu nie wypuszczać "na papieroska" i tyle. Gdyby użył siły wobec którejś, aby uciec z lokalu, miałby już paragraf "kradzież z rozb0jem". Tak że przestań bredzić.
- 3 15
-
2023-03-01 07:03
I żyłby sobie spokojnie z tym paragrafem dalej (1)
bo najpierw trzeba go złapać. A tu raptem niska szkodliwość społeczna czynu.
- 0 1
-
2023-03-01 09:04
Ja jednak mam nadzieję, że się go zidentyfikuje i porządnie ukarze. Jak krytykuję kelnerki za wypuszczenie bez płacenia,
jemu dałbym grzywnę i przypięcie do pręgierza na 5 godzin. I żadnego kaptura, żadnego zasłaniania twarzy, a obok kartka z opisem przewinienia. Rozwiązanie z Gdańska sprzed 400 lat.
- 2 1
-
2023-03-01 08:08
Zawsze mi powtarzano żeby nie gonić za złodziejem
- 2 0
-
2023-02-28 20:49
Na stacji benzynowej gościu tez próbował ratować stację przed napadem
I wylądował w szpitalu z tego co pamiętam
- 9 0
-
2023-02-28 15:10
(2)
zastaw na kurtce xD weź ty typie już nic nie pisz
- 22 3
-
2023-02-28 15:15
A co, przepoconą i przetartą czapkę zimową z dzianiny, wartą 2 zł ?
Bo nie sądzę, aby ten typ miał 'nówkę' za 15-20 zł.
- 3 4
-
2023-02-28 15:33
weź typie
napisał pryszczaty 17latek
- 4 11
-
2023-02-28 15:18
jesli chcesz wyjsc z lokalu to najpierw płacisz to proste nic niemusisz zostawiac,a jak chesz dalej jesc placisz drugi raz (2)
- 14 1
-
2023-02-28 17:20
jak (1)
to wyegzekwujesz?
- 3 2
-
2023-02-28 20:50
Normalnie
- 3 0
-
2023-02-28 15:37
Powiedz kim jesteś? (4)
Bardzo mnie zainteresowała Twoja opinia. Kim jesteś? Jakiś profil na fb lub coś w tym rodzaju
- 3 5
-
2023-02-28 15:48
Z wykształcenia po dobrym technikum, potem inżynier. Co do zawodu, to różnie (3)
technik konstruktor, technik informatyk. Operator urządzeń elektronicznych przez 1,5 roku. Urzędnik przez ileś lat. Prywaciarz przez kilkanaście miesięcy. Też pracownik handlu - sprzedaż własnych produktów w weekendy na giełdzie / jarmarku. Z uważaniem, aby się nie dać okraść ;-) Czy pomylić przy wydawaniu reszty. Też musiałem się liczyć z tym, że
technik konstruktor, technik informatyk. Operator urządzeń elektronicznych przez 1,5 roku. Urzędnik przez ileś lat. Prywaciarz przez kilkanaście miesięcy. Też pracownik handlu - sprzedaż własnych produktów w weekendy na giełdzie / jarmarku. Z uważaniem, aby się nie dać okraść ;-) Czy pomylić przy wydawaniu reszty. Też musiałem się liczyć z tym, że mi ktoś capnie kilka rzeczy i będzie próbował uciec. Ale to by kupujący (liczni niemal zawsze) pomogli. W gastronomii nie pracowałem, ale przy sprzedaży produktów cukierniczych - tak. Za darmo, charytatywnego coś. Coś jeszcze? Ale podać FB? No nie.
- 9 6
-
2023-02-28 16:45
Ok
I tak sobie żyjesz i uważasz?
- 6 1
-
2023-02-28 20:52
To chyba cię kojarzę (1)
Jesteś moim sąsiadem, ostatnio gadaliśmy na klatce schodowej. mówiłes żeby uważać bo pluskwy się w kamienicy zalęgły
I pokazałeś pokąsaną nogę- 7 4
-
2023-03-01 09:06
Mieszkam od zawsze w bloku, nie w kamienicy
Nie w tym samym cały czas, ale w bloku.
- 1 1
-
2023-02-28 16:55
(1)
Lol, serio uważasz, że obsługa będzie mówić do kogoś "kurtka zostaje"? XD
- 8 5
-
2023-02-28 18:36
Tak uważam
- 3 6
-
2023-02-28 17:15
(1)
Bardzo bobry komentarz, w pełni się zgadzam. Ne dość że wyszły obie na raz, a nie pojedynczo, to jeszcze przed lokal a nie gdzieś z boku, mało tego jeszcze z Gosciem..... dla mnie jest jasne, że to zaniedbanie i obie Panie powinny opłacić zamówienie i otrzymać reprymendę od szefostwa
- 6 13
-
2023-02-28 19:59
reprymendę i klapsa na goło pupe!
- 6 1
-
2023-02-28 17:18
ocknij się
chłopie. zatrudnij się i czyń taką powinność. zwariowałbyś po 1 szym razie.
- 3 1
-
2023-02-28 17:21
zatrudnij
się na takim stanowisku. zgubisz jaja po 1 szym dniu
- 3 4
-
2023-02-28 19:48
Ta konieczność wychodzenia na papieroska mści się przeziębieniami i grypą (2)
bo 90% osób wychodzi BEZ kurtki. A ty proponujesz żeby kurtkę brać w zastaw, więc 100% osób będzie wychodziło bez kurtki. Nie zgadzam się żeby leczenie ich przeziębień i gryp odbywało się za moje pieniądze. Rozumiem że zapłacisz NFZetowi z własnej kieszeni.
- 0 3
-
2023-02-28 21:25
Jeśli popierasz skutki zdrowotne czyjegoś nałogu nikotynizmu, to masz za nie płacić. A nie ja
Rozumiem, że zapłacisz NFZet-owi z własnej kieszeni. Niech klient restauracji/baru/pizzerii zje, zapłaci, ubierze się, wyjdzie na ulicę i niech sobie wtedy pali i trzy papierosy pod rząd.
- 1 0
-
2023-02-28 23:10
zaszczepieni nie choruja
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.