Fakty i opinie

Wyjątkowy asfalt na rozbudowywanej ul. Kartuskiej

Najnowszy artukuł na ten temat

Dlaczego stanęła rozbudowa Kartuskiej?

Rozbudowa ul. Kartuskiej ma zakończyć się w ostatnim kwartale 2021 r.
Rozbudowa ul. Kartuskiej ma zakończyć się w ostatnim kwartale 2021 r. fot. DRMG

Na rozbudowie ul. KartuskiejMapka na Kokoszkach trwają prace na terenach wokół najdłuższej arterii w Gdańsku. Nowy odcinek Kartuskiej zyska bardzo trwałą nawierzchnię, wyjątkowo odporną na deformacje.



Czy rozbudowa Kartuskiej przeszkadza ci w dojazdach do domu/pracy?

nie, to nie moje rejony 61%
raczej nie, poruszam się bez większych utrudnień 16%
raczej tak, ale prace idą zgodnie z planem i to jest najważniejsze 13%
tak, tracę przez to mnóstwo czasu 10%
zakończona Łącznie głosów: 1550
W ramach rozbudowy ul. Kartuskiej w rejonie Kokoszek zrealizowane zostały już dwa odcinki drogi: od ul. Kartuskiej do węzła KarczemkiMapka oraz od węzła Karczemki do ul. OtomińskiejMapka.

Obecnie trwa rozbudowa odcinka od ul. Otomińskiej do ul. NowatorówMapka, co przełoży się na usprawnienie ruchu lokalnego oraz poprawę warunków życia, nie tylko mieszkańców w tej części Gdańska, ale i całego regionu.

Aktualnie trwają prace brukarskie na ul. Jaśminowy StokMapka oraz na Nowej InżynierskiejMapka - na odcinku od ul. Św. Brata AlbertaMapka do ronda północnego i ul. FabrycznejMapka. W tych lokalizacjach ustawiono krawężniki oraz wykonano warstwy konstrukcyjne pod nawierzchnię bitumiczną.

- W tym tygodniu planujemy wykonać podbudowy z betonu asfaltowego na tych odcinkach. Jednocześnie wykonywana jest kanalizacja sanitarna na odcinku Nowa Inżynierska-Otomińska. Zakończono już budowę wodociągu wzdłuż ul. Nowatorów oraz kanalizacji deszczowej w ul. Fabrycznej (na odcinku od ul. Nowatorów do ul. Osiedlowej). Kontynuowane są prace przy przebudowie gazociągu. Ponadto wykonano linię oświetlenia ulicznego na ul. Nowej Inżynierskiej, ul. Jaśminowy Stok i południowej jezdni ul. Kartuskiej oraz Fabrycznej - wylicza Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Obecnie na budowie trwają prace brukarskie na ul. Jaśminowy Stok oraz na Nowej Inżynierskiej.
Obecnie na budowie trwają prace brukarskie na ul. Jaśminowy Stok oraz na Nowej Inżynierskiej. fot. DRMG

Zmiany w organizacji ruchu na Kartuskiej



W związku z prowadzonymi pracami od blisko miesiąca w okolicach ul. Kartuskiej w Kokoszkach obowiązują zmiany w ruchu drogowym. Zamknięto ul. Fabryczną, na odcinku od ul. Fundamentowej do ul. Nowatorów. Natomiast na odcinku od ul. Kartuskiej do ul. Fundamentowej ulica Fabryczna jest dwukierunkowa. Objazd poprowadzony został ul. Kartuską i ul. Nowatorów. Taka organizacja ruchu utrzyma się co najmniej do końca bieżącego roku.

Nowoczesny i wytrzymały asfalt na nowym odcinku Kartuskiej



Odcinek rozbudowywanej ul. Kartuskiej zakwalifikował się do programu dla samorządów "15 inwestycji z okazji 15-lecia Lotos Asfalt". W związku z tym droga ta zyska bardzo trwałą nawierzchnię, odporną na deformacje.

- Zastosowanie asfaltu wysokomodyfikowanego MODBIT HiMA sprawi, że nowa nawierzchnia ul. Kartuskiej będzie znacznie bardziej odporna na starzenie, spękania zmęczeniowe i niskotemperaturowe oraz odkształcenia trwałe. Jest to bardzo istotne z punktu widzenia trwałości nawierzchni z uwagi na obecne i przewidywane obciążenie ruchem ul. Kartuskiej - podkreśla Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
W tego typu asfaltach zawartość polimeru jest ponad dwukrotnie większa, niż w klasycznych asfaltach stosowanych powszechnie w nawierzchniach drogowych.

Na ul. Kartuskiej zostanie zastosowany wytrzymały asfalt od grupy Lotos.
Na ul. Kartuskiej zostanie zastosowany wytrzymały asfalt od grupy Lotos. fot. DRMG
- Podwyższona zawartość modyfikatora przekłada się na uzyskanie mikrostruktury asfaltu z przewagą fazy polimerowej tworzącej gęstą sieć. Dzięki temu wyrób jest niezwykle elastyczny i posiada podwyższone parametry funkcjonalne. Oznacza to w praktyce zwiększoną odporność na zmęczenie, przekładającą się na możliwość przeniesienia większego ruchu, poprawę modułu sztywności w wysokich temperaturach o 10-20 proc., co zapewnia odporność na koleinowanie nawet podczas letnich upałów. Odporność na niskie temperatury pozwala nawierzchni wytrzymać bez spękań nawet 30-stopniowe mrozy - mówi Marcin Borowicz, przedstawiciel regionalny Lotos Asfalt.
Roboty drogowe idą zgodnie z harmonogramem i zakończyć się mają w listopadzie 2021 roku. Całość prac pochłonie 37 mln złotych.

Opinie (135) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (17)

    Powinni wszystkie drogi betonowe zrobić.Wtedy trwałyby 100 lat,a tak asfalt jak świeci słońce od razu się topi,koleiny i dziury w zimę.Zrobić raz a porządnie.Rzymskie dukty 2000 lat i nic a obecne niby taka technologia a sypią się na potęgę.

    • 107 41

    • (4)

      Betonowe są trudniejsze w budowie i utrzymaniu.

      • 25 5

      • (1)

        A kto mówił że będzie lekko?Zarządzać trzeba umić.

        • 9 14

        • Słownictwo też trzeba znać. " UMIC " ??????!!!!!!!!!

          • 0 3

      • (1)

        beton nie znosi dobrze soli...

        • 9 4

        • Mozna zaimpregnować

          • 0 0

    • Co tak długo ? Jakby autobane budowali ze 100 km!!!

      • 9 3

    • asfalt powinien być jasny, jak autostrady w Niemczech, bo najgorzej latem

      • 5 11

    • (1)

      Uwierz, że Janusz-budowniczy tak ci zaoszczędzi na betonie, że z tych stu lat zostanie 10 do remontu.

      Betonu bez dylatacji nie zrobisz i łupie. Może po prostu drogi powinny być z jakiegoś takiego nowoczesnego asfaltu.

      • 12 1

      • nie ma czegoś takiego ...

        asfalt kładzie się na 15-20lat - beton na 30lat .... - po tym terminie już trzeba robić remont!

        • 1 1

    • Rzymskie dukty tyle wytrzymały, (2)

      bo Rzymianie jakoś nie palili się do zajeżdżania ich potokiem osobówek i ciężarówek.

      • 24 5

      • Przejazd jednego tira

        oddziaływuje na nawierzchnię tak jak pół miliona osobówek. Samochody osobowe nie mają więc praktycznie żadnego wpływu na degradację nawierzchni.

        • 23 3

      • wiesz dlaczego drogi rzymskie były zawsze sprawne i pięknie utrzymane?

        bo jeśli droga szła koło twojego domu... a oddział rzymski zobaczył, że jest uszkodzona... to cię wychłostali albo powiesili na drzewie - ot co!
        - tak to działało z Rzymskim Prawem!

        • 6 1

    • część Powstańców Warszawskich jest obłożona niczym rzymski dukt. Jakość podróży oględna, szczególnie jak się jedzie rowerem. Tak wiem Kartuska raczej nie dla rowerzystów.

      • 5 2

    • Ah te rzymskie mroźne zimy i przejeżdżajace tysiace tirów dziennie

      • 10 0

    • Nie znam się a wypowiem

      Nie masz zielonego pojęcia o technologii, eksploatacji, ale się mądrzysz.

      • 2 1

    • Jakie 100? trwałość nawierzchni betonowych to max 30 lat, a potem trzeba wymienić całą konstrukcję drogi, jest trudny w naprawach (teoretycznie nie powinien pękać, ale teoria swoje a praktyka swoje), jest wrażliwy na sól, jak źle dobrana mieszkanka to spęka w zimie itp. Asfalt ma trwałość 20 lat, a potem frezowanie i wylewanie, ale znowu można użytkować przez 20 lat i jest łatwy w naprawach.

      • 2 1

    • Zobacz przedwojenny asfalt na Świętojańskiej w Gdańsku koło kościoła Sw. Mikołaja. Gdyby nie uszkodzenia wojenne był by nadal fantastyczny.
      Dobre technologie istniały pr,ed 100 laty!!!!!

      • 1 0

  • (7)

    tam było tyle drzew, obecnie wyglada jak pustkowie. Mam nadzieje ze nasadzą drzewa wokoło tej drogi żeby to jakoś wyglądało. Poza tym pozytywnie

    • 72 22

    • (1)

      Nasadzą, potem zdiz standardowo nie będzie umiał o nie zadbać i padną.

      • 19 1

      • bez przesady, drzewa opieki nie wymagają

        jak odpowiednio posadzisz to same rosną. Ja u siebie posadziłem ze 100. Ledwie kilka się nie przyjęło.

        • 0 0

    • w miejscu gdzie mieszkasz kiedyś też były drzewa (1)

      • 9 2

      • oj tam zapewne bagno było

        dlatego tak muli

        • 0 0

    • Co ty z tymi drzewami?

      Jakiś bóbr jesteś?

      • 9 3

    • No właśnie, ciekawe czemu Maja i Maciek nie protestują? Gdzie teraz będą mieszkać dziki?

      • 0 1

    • Ale niech nasadza za rowami.

      • 0 0

  • Dlaczego taki asfalt nie jest stosowany wszędzie? To ułamek wartości inwestycji. (11)

    Chyba każdy zna odpowiedź.

    • 98 11

    • (1)

      To nie jest ulamek wartości.

      • 13 3

      • a

        Ułamek, dokładnie 3/4

        • 10 2

    • Wytłumaczę: (7)

      Na takie zadania organizowany jest przetarg. Przetarg wygrywa najtańsza firma. Jeżeli zamawiający nie zażyczy sobie takiego konkretnie asfaltu (a nie życzy, ponieważ budżety nie są z gumy i lepiej wybudować 20 km drogi na 10 lat niż 5km drogi na lat 30), w kalkulacji przyjmuje się najtańszy, który odpowiada wymaganiom, normom i praktyce budowlanej, aby wytrzymał okres gwarancji - z reguły 10 lat. Mam nadzieję, że pomogłem.

      • 38 5

      • Podaj proszę przykład firmy która daje gwarancję na 30 lat:) (4)

        tak bym zapytał jakbym miał tor gokartowy.

        • 1 7

        • hitler i berlinka (2)

          po 70 latach była całkiem OK

          • 6 5

          • Widać, że zbyt często nie masz okazji nią jezdzić.

            • 9 1

          • Ło, Panie.

            Przecież tam strach było 90 jechać przed remontem :D

            • 3 0

        • wytrzymalosc a gwarancja to dwa zupelnie odrebne tematy..

          • 4 0

      • (1)

        I po 10 latach remont, układanie nowej nawierzchni i interes się kręci, a co kogo obchodzi nadmierne zużycie opon samochodów ich zawieszenie i ogólne bezpieczeństwo na drodze. Co tam że dzięki niskiej jakości nawierzchni zginie lub utraci zdrowie xx ludzi. Ważne by firmy stawały do przetargów, robiły zadania zgodnie z ich opisem ( choć wiadomo że i tak zawsze coś skręcą).Jesteśmy tylko dawcą podatków by ktoś mógł zarabiać.

        • 1 0

        • ale w Niemczech czy USA Francji i etc ... drogi też się remontuje co 15-20lat

          nawet te z asfaltu i betonu najwyższej klasy

          • 1 0

    • Może każdy ale nie Ty

      Ten asfalt jest bardzo dobry ale trudny technologicznie. Nie może być tak długo przechowywana jak tradycyjne asfalty więc prace trzeba idealnie planować i wykonywać. Parę godzin opóxnienia może wyraźnie pogorszyć własności nawierzchni.

      • 3 3

  • No i bardzo dobrze !

    • 11 5

  • Pożyjemy, zobaczymy

    • 21 4

  • (1)

    jak to w pl, oby czas gwarancji wytrzymało

    • 17 6

    • Dobrze, że to Gdańsk a nie Gdynia

      Bo zamiast ulicy miałbyś wizualizację.

      • 1 0

  • Wszystko fajnie oraz gratulację asfaltu, ale... (7)

    I tak nie chciałbym mieszkać w tamtych okolicach. Deweloper obiecywał dwanaście minut do centrum, a w rzeczywistości wyszła przeszło godzina :D

    • 37 26

    • w środku nocy liczyli. Jak wszędzie

      • 19 3

    • (1)

      He he - pomyliłeś Kokoszki z Kowalami :)

      • 13 6

      • Chyba jednak nie pomylił...

        • 4 5

    • Akurat z Kokoszek szybciej można dojechać do Śródmieścia niż z takiej Oliwy czy Zaspy nie mówiąc już o Przymorzu i te 12 minut to normalny czas dojazdu

      • 4 3

    • (1)

      Nie podał budowniczy o jakiej porze doby. Prawdę głosił.

      • 0 1

      • W Boże Narodzenie o północy

        Najprawdziwsza prawda przecież :)

        • 0 0

    • Pomiar czasu mierzony był w nocy z niedzieli na poniedziałek .

      Marketing w tej branży wywołuje u mnie odruchy wymiotne.

      • 1 0

  • (2)

    do czasu przejazdu przeładowanych ciężarówek i upalnego lata

    • 33 6

    • No i mroźnej (1)

      Zimy.

      • 1 0

      • jak przyjdą russcy .. .to i czołgami nie przejadą

        droga zaporowa - przeciwczołgowa - wot polska myśl techniczna!

        • 1 0

  • (7)

    ale wokół studzienek i tak się zapadnie po pół roku

    • 103 5

    • Pół roku

      To takie optymistyczne podejście ^^

      • 1 0

    • Mamy agencje kosmiczne

      A nie potrafimy zrobić studzienek, które nie zapadną się po pół roku

      • 8 0

    • A w innych krajach robią tak, że włazy od studzienek są różnej grubości. Jak się trochę zapadnie, to daje się grubszą klapę i dziura znika. A u nas koło można urwać, bo taka zaawansowana technologia potrzebuje lat na przetrawienie w mózgownicach decydentów.

      • 2 0

    • (2)

      Studzienki powinny być obok na chodniku i po problemie

      • 1 0

      • dokładnie - w USA nie widziałem nigdzie studzienki na drodze - zawsze w krawężniku

        włazy też po bokach drogi, a nie w asfalcie jak u nas

        • 1 0

      • u nas buduja zawsze pod kołami pojazdu, jakby nie mogły być w srodkowej częsci.

        • 2 0

    • wokol studzienek powinni dac Rhino Patch albo Paco patch razem z Jig-birix

      tylko te technologie moga utrzymac nawierzchnie wokol studzienek w dobrym stanie

      • 1 0

  • (2)

    Na tym zrobionym kawałku Warszawskiej już studzienki się zapadły, a co dopiero na Kartuskiej gdzie ruch jest 100x większy

    • 42 3

    • Studzienki..

      Temat rzeka ,a wystarczyłoby dawać jest na środku- między kołami

      • 7 0

    • Wydaje mi się ,ze na warszawskiej jest większy ruch w chwili obecnej

      Na południu buduje się mnóstwo nowych osiedli. Kiedyś Kartuska faktycznie była bardzo zakorkowana , ale została odciążona, przez inne wybudowane ulice. Warszawskiej nie ma co na te chwilę odciążyć.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.