• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyjątkowy asfalt na rozbudowywanej ul. Kartuskiej

as
16 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rozbudowa Kartuskiej: opóźnienia w projektowaniu
Rozbudowa ul. Kartuskiej ma zakończyć się w ostatnim kwartale 2021 r. Rozbudowa ul. Kartuskiej ma zakończyć się w ostatnim kwartale 2021 r.

Na rozbudowie ul. KartuskiejMapka na Kokoszkach trwają prace na terenach wokół najdłuższej arterii w Gdańsku. Nowy odcinek Kartuskiej zyska bardzo trwałą nawierzchnię, wyjątkowo odporną na deformacje.



Czy rozbudowa Kartuskiej przeszkadza ci w dojazdach do domu/pracy?

W ramach rozbudowy ul. Kartuskiej w rejonie Kokoszek zrealizowane zostały już dwa odcinki drogi: od ul. Kartuskiej do węzła KarczemkiMapka oraz od węzła Karczemki do ul. OtomińskiejMapka.

Obecnie trwa rozbudowa odcinka od ul. Otomińskiej do ul. NowatorówMapka, co przełoży się na usprawnienie ruchu lokalnego oraz poprawę warunków życia, nie tylko mieszkańców w tej części Gdańska, ale i całego regionu.

Aktualnie trwają prace brukarskie na ul. Jaśminowy StokMapka oraz na Nowej InżynierskiejMapka - na odcinku od ul. Św. Brata AlbertaMapka do ronda północnego i ul. FabrycznejMapka. W tych lokalizacjach ustawiono krawężniki oraz wykonano warstwy konstrukcyjne pod nawierzchnię bitumiczną.

- W tym tygodniu planujemy wykonać podbudowy z betonu asfaltowego na tych odcinkach. Jednocześnie wykonywana jest kanalizacja sanitarna na odcinku Nowa Inżynierska-Otomińska. Zakończono już budowę wodociągu wzdłuż ul. Nowatorów oraz kanalizacji deszczowej w ul. Fabrycznej (na odcinku od ul. Nowatorów do ul. Osiedlowej). Kontynuowane są prace przy przebudowie gazociągu. Ponadto wykonano linię oświetlenia ulicznego na ul. Nowej Inżynierskiej, ul. Jaśminowy Stok i południowej jezdni ul. Kartuskiej oraz Fabrycznej - wylicza Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Obecnie na budowie trwają prace brukarskie na ul. Jaśminowy Stok oraz na Nowej Inżynierskiej. Obecnie na budowie trwają prace brukarskie na ul. Jaśminowy Stok oraz na Nowej Inżynierskiej.

Zmiany w organizacji ruchu na Kartuskiej



W związku z prowadzonymi pracami od blisko miesiąca w okolicach ul. Kartuskiej w Kokoszkach obowiązują zmiany w ruchu drogowym. Zamknięto ul. Fabryczną, na odcinku od ul. Fundamentowej do ul. Nowatorów. Natomiast na odcinku od ul. Kartuskiej do ul. Fundamentowej ulica Fabryczna jest dwukierunkowa. Objazd poprowadzony został ul. Kartuską i ul. Nowatorów. Taka organizacja ruchu utrzyma się co najmniej do końca bieżącego roku.

Nowoczesny i wytrzymały asfalt na nowym odcinku Kartuskiej



Odcinek rozbudowywanej ul. Kartuskiej zakwalifikował się do programu dla samorządów "15 inwestycji z okazji 15-lecia Lotos Asfalt". W związku z tym droga ta zyska bardzo trwałą nawierzchnię, odporną na deformacje.

- Zastosowanie asfaltu wysokomodyfikowanego MODBIT HiMA sprawi, że nowa nawierzchnia ul. Kartuskiej będzie znacznie bardziej odporna na starzenie, spękania zmęczeniowe i niskotemperaturowe oraz odkształcenia trwałe. Jest to bardzo istotne z punktu widzenia trwałości nawierzchni z uwagi na obecne i przewidywane obciążenie ruchem ul. Kartuskiej - podkreśla Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
W tego typu asfaltach zawartość polimeru jest ponad dwukrotnie większa, niż w klasycznych asfaltach stosowanych powszechnie w nawierzchniach drogowych.

Na ul. Kartuskiej zostanie zastosowany wytrzymały asfalt od grupy Lotos. Na ul. Kartuskiej zostanie zastosowany wytrzymały asfalt od grupy Lotos.
- Podwyższona zawartość modyfikatora przekłada się na uzyskanie mikrostruktury asfaltu z przewagą fazy polimerowej tworzącej gęstą sieć. Dzięki temu wyrób jest niezwykle elastyczny i posiada podwyższone parametry funkcjonalne. Oznacza to w praktyce zwiększoną odporność na zmęczenie, przekładającą się na możliwość przeniesienia większego ruchu, poprawę modułu sztywności w wysokich temperaturach o 10-20 proc., co zapewnia odporność na koleinowanie nawet podczas letnich upałów. Odporność na niskie temperatury pozwala nawierzchni wytrzymać bez spękań nawet 30-stopniowe mrozy - mówi Marcin Borowicz, przedstawiciel regionalny Lotos Asfalt.
Roboty drogowe idą zgodnie z harmonogramem i zakończyć się mają w listopadzie 2021 roku. Całość prac pochłonie 37 mln złotych.
as

Miejsca

Opinie (135) 7 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    (10)

    No i dzięki ostatniemu akapitowi tego artykułu dowiedzieliśmy się dlaczego tak naprawdę mamy taki stan dróg jaki mamy. Ano dlatego że stosuje się z uporem maniaka tani i niskiej klasy asfalt pytanie dlaczego? Po to by w kółko i co kilka lat przeprowadzać remonty dróg i wydawać kasę z naszych podatków? I jest to również odpowiedź dlaczego w krajach gdzie temperatura latem przekracza 40-50 stopni w cieniu drogi są równe jak stół bez kolein i dziur. Najwyraźniej stać nas na rozrzutność a co mnie nie stać?

    • 110 2

    • Polacy za E.Gierka budowali dobre drogi dla Kadffiego (5)

      w dzień +40oC w nocy nawet -5oC i nie było lipy

      • 9 0

      • czajka też miała innowacyjny materiał...

        • 3 5

      • średnie temperatury w Trypolisie to między 12 a 28, zależnie od miesiąca (3)

        - 50 to nawet na pustyni nie ma, z resztą w Trypolisie drogi wcale idealne nie są. Byłem, widziałem.

        • 2 1

        • ale wiesz, że E.Gierek to lata 70te? - PÓŁ wieku temu! (1)

          i Polacy budowali kadaffiemu drogi międzymiastowe - a nie miejskie

          • 6 1

          • międzymiastowe są w dużo gorszym stanie niż nasze, są całe spękane

            u nas głównym czynnikiem niszczącym zawsze była woda i rozwalający drogi lód. W Libii jest tego jak na lekarstwo stąd mniej dziur. Mimo to nawierzchnia jest zniszczona. Poza tym u nas jak droga jest nowa to też jest ładna. Nie inaczej było tam.

            • 1 0

        • Grigori

          Autor miał na myśli zakres temperatur od +40 st. C do -5 st. C

          • 1 0

    • dlaczego ?

      podobno jaki kraj taki asfalt. wszędzie tylko podatki dopłaty i inne cyrki.

      • 1 0

    • Odpowiedzi szukaj w ustawie

      o zamówieniach publicznych. Kryterium - 100% cena. I mamy to co mamy.

      • 5 0

    • Podwójny

      • 0 0

    • nieprawda

      Asfalty wysokomodyfikowane oprócz swoich zalet opisanych w artykule, niestety mają również swoje wady: oprócz wysokiej ceny, co jako technolog pomijam, asfalt ten jak i mieszanki mineralno-asfaltowe z niego produkowane są niestabilne. Aby ułożona nawierzchnia faktycznie wykazała cechy opisane w artykule, musi być przestrzegany bardzo skomplikowany reżim technologiczny na każdym etapie (produkcja, składowanie, transport, wbudowanie). Obawiam się, że polskie firmy wykonawcze, zamawiający, nadzory cięgle mają zbyt niską świadomość na temat nowoczesnych technologii asfaltowych, co niesie ryzyko niepowodzenia inwestycji z zastosowaniem asfaltów wysokomodyfikowanych. Dlatego od lat, z powodzeniem mniejszym lub większym, stosuje się w Polsce asfalty drogowe (zwykłe) i asfalty modyfikowane. Jednak do odważnych świat należy. Finalnie dobra decyzja DRMG (jeśli coś pójdzie nie tak, to wykonawca sfrezuje warstwę i ułoży ją ponownie na swój koszt).

      • 7 0

  • wyjatkowo trwaly

    hahaha śmiechu warte. Asfalt wyjątkowo trwaly na deformacje. Tylko jak to u nas bywa, bedzie trwały do pierwszych upałów, a później tory bobslejowe...

    • 3 0

  • Beton >>> najwymyślniejszy asfalt. (1)

    Wystarczy popatrzeć na autostrady w Stanach czy płatne drogi w Kanadzie. Tam gdzie beton, tam spokój z remontami.

    • 3 1

    • jedź sobie do stanów

      • 0 1

  • Czyli wszędzie indziej budują ze śmieci?

    Skoro fakt że będzie nowoczesny i wytrzymały to powód do napisania artykułu? Nie powinno przypadkiem wszędzie budować się w sposób nowoczesny i z dobrej jakości materiałów?

    • 3 1

  • Czyżby mafia drogowa była w odwrocie i dopuszczała solidne wykonanie drogi? Byłby to przełom historyczny.

    • 3 1

  • gdyby ktos wymyslil nawierzchnie z plastiku PET z odzysku starych butelek plastikowych (2)

    - dostalby chyba Nobla

    • 7 1

    • raczej odwiedziny seryjnego samobójcy

      • 0 0

    • Taka technologia istnieje od lat, choćby w Indiach i Indonezji a niebawem być może będzie zastosowana na niektórych drogach w Teksasie. Oczywiście chodzi o dodatek odpadów plastikowych do asfaltu w ilości kilku %, a nie asfalt w całości z plastiku. Nie dość, że pomoże to zagospodarować odpady, to taki asfalt ma lepsze właściwości (choć zależy jaki plastik się doda).

      • 0 0

  • Świetnie !

    jeszcze łapać kierowców nie przestrzegających limitu wagi pojazdu. Wypisywać takie mandaty by trzeba było sprzedać ciężarówkę żeby je opłacić.

    • 3 1

  • Fajno

    • 2 0

  • Ciekawe czy studzienki sie nie zapadną po pół roku jak na każdej drodze w Polsce.

    • 2 0

  • to

    tamten asfalt był inny?! kiedy wymiana i nowa faktura ? Przetargi to potęga

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane