• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wywalczyliśmy: z Trasy Sucharskiego znika kuriozalne ograniczenie

Maciej Naskręt
22 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Drogowcy podwyższyli dopuszczalną prędkość na Trasie Sucharskiego. Drogowcy podwyższyli dopuszczalną prędkość na Trasie Sucharskiego.

Po naszej interwencji Trasą Sucharskiego przez Olszynkę i Rudniki można jeździć 70 km/h, a nie jak dotychczas tylko 40 km/h. Wraz ze zmianą ograniczenia powinny zniknąć też kontrole policji.



Zakaz jazdy z prędkością powyżej 40 km/h na Trasie Sucharskiego.

Dwa tygodnie temu informowaliśmy, że na obu nitkach Trasy Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska - między Węzłem Błonia zobacz na mapie Gdańska a Węzłem Gdańsk-Port zobacz na mapie Gdańska - ustawione jest ograniczenie prędkości do 40 km/h. Spowodowane ono było brakiem barier ochronnych przy obu jezdniach.

Dlaczego stalowe bariery nie pojawiły się w trakcie budowy Trasy Sucharskiego? - Ten element konstrukcyjny drogi nie został ujęty w projekcie budowlanym. W czasie niedawnych odbiorów technicznych Trasy Sucharskiego na Olszynce uznano, że będą one jednak potrzebne. Niebawem ogłosimy przetarg na prace montażowe nowych barier, powinny one pojawić się przy drodze do końca maja - zapewniała dwa tygodnie temu Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która była inwestorem budowy Trasy Sucharskiego.

Czyhająca na kierowców kontrola policji, gdy obowiązywał zakaz jazdy prędkością powyżej 40 km/h. Czyhająca na kierowców kontrola policji, gdy obowiązywał zakaz jazdy prędkością powyżej 40 km/h.
Prace przy montażu barier jeszcze nie ruszyły, ale drogowcy postanowili nieco odpuścić kierowcom. Zamiast dotychczasowych 40 km/h, kierowcy od kilku dni mogą jeździć 70 km/h. Zarządca drogi zniósł poprzednie - dość restrykcyjne - ograniczenie.

Czy razem z nowym, podwyższonym o 30 km/h ograniczeniem prędkości, rzadziej pojawiać się tam będą policjanci drogówki, którzy czyhali na niefrasobliwych kierowców? Wszystko wskazuje na to, że tak.

Wciąż jednak, w miejscu gdzie obowiązuje nieco wyższe ograniczenie, zalecamy kierowcom zachować szczególną ostrożność. Wypadniecie z Trasy Sucharskiego i wjechanie do głębokiego na prawie trzy metry rowu może skończyć się tragicznie.

Miejsca

Opinie (132) 7 zablokowanych

  • To teraz jeszcze...

    Tylko światła na węźle lipce i gitara. Albo światła albo ograniczenie.

    • 0 0

  • Ale ilu "piratów drogowych" nałapali to ich

    i w statystyki pójdzie.

    • 3 2

  • a za lotniskiem?

    Od ronda za lotniskiem w kierunku Banina musimy jechać 50/h, chociaż przez kilka km nie ma tam ANI JEDNEGO zabudowania: ogródki działkowe oddalone od jezdni o jakieś 20 m.

    • 4 3

  • Prawdziwym gnojstwem (1)

    jest już wystawianie mandatów za przekroczenie tej 40tki. Przecież nigdzie na zachodzie policja nie stosuje takich metod, zamiast karać na "ustawionym" ograniczeniu powinni się zająć prawdziwymi wykroczeniami, takimi które są niebezpieczne albo chamskie. Oto Polska właśnie, jak ja się cieszę, że wyjechałem...

    • 4 2

    • No tak,egzekwowanie prawa to gnojstwo.

      Mam nadzieję,że wyjechałeś do jakiegoś mniej opresyjnego kraju,gdzie policja nie wlepia mandatów, jak Somalia lub Zimbabwe. W żadnym wypadku nie na Wyspy Zmywakowe,bo tu aż gęsto od radarów ;)

      • 0 1

  • Czyli podwyższająć prędkość do 70km/h mimo braku barierek popełniono przestępstwo? A może nigdy nie było bzdurnego przepisu

    • 5 0

  • (1)

    Kontrole powinny zostać bo teraz większość pojedzie 100 - taki to już głupi naród.

    • 2 6

    • a Ty ubolewasz z tego problemu, bo jadac 70 masz pełne portki...

      • 0 0

  • Wiosna przyszła !

    Mieszkam niedaleko Trasy Sucharskiego. Ciekawy jestem kiedy zostaną poprawione osuwające się skarpy obok drogi, kiedy zostanie uporządkowany teren po budowie drogi i zabrane pozostałości po budowie oraz kiedy zostaną zrekultywowane tereny po placach budów - zieleń (trawniki, krzewy, drzewka) aby teren wyglądał że ma gospodarza. Teraz jest bajzel i śmietnik.

    • 5 1

  • Teoria sobie a życie sobie (2)

    Podobno radary miały się pojawiać w miejscach niebezpiecznych. Czy na tym odcinku zdarzały się już wypadki czy był to zwykły skok na kasę ?

    Podobno ograniczenia prędkości miały być weryfikowane i stawiane rozsądnie. Skoro projekt nie zakładał potrzeby barier znaczy to że ich potrzeba jest dyskusyjna, więc skąd wzięło się tam ograniczenie do 40 km. Czyli mniej niż standard miejski. Bardzo ciekawe kto to ocenia i na jakiej podstawie ?

    W Polsce jest wiele dróg bez barier po których można jeździć 90 km. Czy wszędzie trzeba ograniczyć prędkość do 40 km ?

    Potem zdziwienie że kierowcy w Polsce ignorują ograniczenia.

    Denerwujące jest że kasa wydawana jest na często zbędne bariery i ekrany zamiast na naprawy ulic.

    • 2 2

    • jakbyś wypadł z drogi, to byś pytał, kto tam nie dał barier

      • 1 1

    • Wg mnie

      to jeszcze 120 i 140 będzie bezpiecznie na tej ulicy.

      • 0 0

  • POwinni zastrzelić 2-3 urzędników a absurdy zmniejszyły by się

    nikt nie jest winny, ludziska się cieszą a urzedasy w innym miejscu życia publicznego zapewne "cuś" wymyślą. Życie nie znosi pustki

    • 0 2

  • Z tego wynika ze tłumaczenie ZDiZu było brednią. ......

    ...

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane