• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wywalczyliśmy: z Trasy Sucharskiego znika kuriozalne ograniczenie

Maciej Naskręt
22 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Drogowcy podwyższyli dopuszczalną prędkość na Trasie Sucharskiego. Drogowcy podwyższyli dopuszczalną prędkość na Trasie Sucharskiego.

Po naszej interwencji Trasą Sucharskiego przez Olszynkę i Rudniki można jeździć 70 km/h, a nie jak dotychczas tylko 40 km/h. Wraz ze zmianą ograniczenia powinny zniknąć też kontrole policji.



Zakaz jazdy z prędkością powyżej 40 km/h na Trasie Sucharskiego.

Dwa tygodnie temu informowaliśmy, że na obu nitkach Trasy Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska - między Węzłem Błonia zobacz na mapie Gdańska a Węzłem Gdańsk-Port zobacz na mapie Gdańska - ustawione jest ograniczenie prędkości do 40 km/h. Spowodowane ono było brakiem barier ochronnych przy obu jezdniach.

Dlaczego stalowe bariery nie pojawiły się w trakcie budowy Trasy Sucharskiego? - Ten element konstrukcyjny drogi nie został ujęty w projekcie budowlanym. W czasie niedawnych odbiorów technicznych Trasy Sucharskiego na Olszynce uznano, że będą one jednak potrzebne. Niebawem ogłosimy przetarg na prace montażowe nowych barier, powinny one pojawić się przy drodze do końca maja - zapewniała dwa tygodnie temu Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która była inwestorem budowy Trasy Sucharskiego.

Czyhająca na kierowców kontrola policji, gdy obowiązywał zakaz jazdy prędkością powyżej 40 km/h. Czyhająca na kierowców kontrola policji, gdy obowiązywał zakaz jazdy prędkością powyżej 40 km/h.
Prace przy montażu barier jeszcze nie ruszyły, ale drogowcy postanowili nieco odpuścić kierowcom. Zamiast dotychczasowych 40 km/h, kierowcy od kilku dni mogą jeździć 70 km/h. Zarządca drogi zniósł poprzednie - dość restrykcyjne - ograniczenie.

Czy razem z nowym, podwyższonym o 30 km/h ograniczeniem prędkości, rzadziej pojawiać się tam będą policjanci drogówki, którzy czyhali na niefrasobliwych kierowców? Wszystko wskazuje na to, że tak.

Wciąż jednak, w miejscu gdzie obowiązuje nieco wyższe ograniczenie, zalecamy kierowcom zachować szczególną ostrożność. Wypadniecie z Trasy Sucharskiego i wjechanie do głębokiego na prawie trzy metry rowu może skończyć się tragicznie.

Miejsca

Opinie (132) 7 zablokowanych

  • Czy ktoś z osob odpowiedzialnych za odbiór Trasy Sucharskiego potrafi wytłumaczyć dlaczego wykonawca tej drogi pomiędzy mostem wantowym a wiaduktem nad ulicą Budzysza zafundował kierowcom dwie kołyski na drodze na długości około 300 m. Byc może to nowa technologia przewidująca budzenie kierowców Tirów jadących w kierunku portu. Może ktoś z portalu nagrałby podróż tym odcinkiem trasy ze szklanką w dłoni wypelnioną wodą dla zobrazowania fantastycznych przeżyć.

    • 0 1

  • i co z tego, trójmiasto jest coraz bardziej "zatwardzone" (1)

    - z roku na rok jest coraz gorzej, chyba że mam mylne wrażenie ?

    • 0 0

    • Masz mylne wrażenie, bo jeździ się (po Gdańsku przynajmniej) coraz lepiej.

      • 0 0

  • Tusk budowniczy (2)

    Tusk buduje drogi i stadiony jak kiedyś Gierek. Szkoda tylko że znowu będziemy to spłacać 100 lat.Ja też potrafię budować szpitale hospicja żłobki szkoły za nie swoje...

    • 1 2

    • otóz mylisz się (1)

      obecnie rozbudowywana infrastruktura drogowa pochodzi z funduszy europejskich. Przeciętnie w każdym projekcie udział tych funduszy obejmuje 80 %. Są to dotacje - czyli środki przekazywane bezzwrotnie w ramach tzw. funduszu spójności, który ma za zadanie wyrównanie poziomu np. infrastruktury do tego z krajow rozwiniętych. Naturalnie fundussze Unii tworzą się z wpłat państw członkowskich i Polska również wpłaca swoją część. Jednak uzyskane kwoty są o wiele większe niż wpłaty. Tak więc niczego nei będziemy musieli spłacać. Przyznajmniej nie z tego tytułu.

      • 1 0

      • Murzyni w Afryce też cieszyli życzliwa pomocą

        • 0 0

  • Kretyńskie ograniczenie, fakt.

    I dalej takie pozostało, na ilu drogach można jeździć szybciej a barierek nie ma? Co to w ogóle za nowa moda, że muszą być te nieszczęsne barierki?
    Może to faktycznie tylko pretekst do zbędnych ograniczeń? A potem wszyscy sie dziwią, że w Polsce nie przestrzega się ograniczeń prędkości. Ale skoro są tak idiotycczne...

    • 0 1

  • zgadzam się Armii Krajowej (W-Z) też do poprawki

    W szczególności odcinek od Łostowickiej do Obwodowej
    powinien mieć 110km/h.
    Parametry drogi jak na autostradzie a ograniczenia
    jak na osiedlówce.

    • 4 2

  • trasa z sopotu do gdyni i z powrotem

    j.w ulica niepodleglosci pas oddzielony zielenia nie zabudowany a ograniczenie do 50 i prawie zawsze czekajaca policja... zrobcie cos z tym 3miasto!

    • 3 1

  • Skandal (1)

    Jeśli po interwencji dziennikarzy zmieniono ograniczenie prędkości to jest to skandal i dobitnie pokazuje jak ustala się ograniczenia w Polsce.

    Jeśli ograniczenie było określone profesjonalnie z uwzględnieniem rzeczywistego ryzyka to bez zmiany infrastruktury powinno być nie do ruszenia.

    Kierowcy ukarani mandatami powinni się teraz skrzyknąć, złożyć na adwokata i powalczyć z urzędasami choćby tylko dla własnej satysfakcji i nagłośnienia sprawy. Taka akcja miałaby szanse coś zmienić.

    • 9 1

    • zgadzam się w 100 %

      To ograniczenie było czystą szykaną nie odpowiadającą w ogóle skali jakiegokolwiek zagrożenia. Chamnstwem było jeszcze ustawianie fotoradaru z policją i kasowanie mandatów. Ograniczenei prędkości w ogóle powinno tam być zniesione , zaś pas prawy udostępniony kierowcom. Jest to jezdnia dwupasmowa o parametrach S czyli ekspresówki. Swobodnei można byłoby jechać tamtędy 100 km/h.

      • 0 1

  • no to się zacznie

    wypadek za wypadkiem

    • 0 4

  • a może setką ? śmiało pomimo że to miasto

    zobaczymy za parę miesięcy skutki.

    • 0 2

  • hj

    Dziennikarze wyreczaja urzednikow.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane