- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (171 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (192 opinie)
- 3 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (56 opinii)
- 4 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (154 opinie)
- 5 Miejsce zbrodni w liceum. Policjanci spotkali się z uczniami (15 opinii)
- 6 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (485 opinii)
Wzięła kredyty i zostawiła 50 tys. zł fałszywym policjantom
Podał się za oficera Centralnego Biura Śledczego i zmanipulował 66-latkę z Gdańska tak, że kobieta wzięła kredyt w dwóch bankach i zostawiła oszustom w umówionych miejscach w sumie około 50 tys. złotych. Policjanci szukają naciągacza i ostrzegają seniorów przed oszustami podszywającymi się pod służby.
- Mama wzięła kredyty w dwóch bankach i wypłacone pieniądze zostawiła na wskazanych przez telefon miejscach - na placu zabaw przy Marusarzówny i na murku na wjeździe na Belgradzką na Morenie - opisała nam kobieta, prosząc o pomoc potencjalnych świadków.
Skontaktowaliśmy się z gdańskimi mundurowymi, którzy - jak się okazuje - sprawą już się zajmują.
- Sprawcy, który powiedział, że jest oficerem Centralnego Biura Śledczego, udało się nakłonić 66-letnią mieszkankę Gdańska do pozostawienia w umówionym miejscu kilkudziesięciu tys. zł. Pokrzywdzona w tym celu zaciągnęła kredyt gotówkowy. Policjanci przesłuchali świadków. Sprawą zajęli się kryminalni, którzy zbierają oraz analizują wszystkie zdobyte informacje, sprawdzają monitoring oraz rozmawiają z osobami, które mogą mieć informacje o zdarzeniu oraz sprawcach - mówi Mariusz Chrzanowski z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Kancelarie prawne i adwokackie w Trójmieście
78-latka z Sopotu zostawiła prawie 20 tys. zł w śmietniku
W historię naciągaczy uwierzyła także 78-latka z Sopotu. W poniedziałek około godz. 13 seniorka odebrała telefon od mężczyzny, który także podawał się za funkcjonariusza Centralnego Biura Śledczego.
- Mężczyzna opowiedział jej o prowadzonej przez siebie sprawie przeciwko oszustom i straszył, że pieniądze trzymane na koncie bankowym są zagrożone. Kobieta uwierzyła dzwoniącemu i chcąc "uratować" pieniądze, poszła do placówki bankowej, gdzie wypłaciła blisko 20 tys. zł. Następnie, niczego nie podejrzewając, zastosowała się do polecenia fałszywego policjanta i w koszu na śmieci zostawiła kopertę z pieniędzmi, którą zabrali oszuści. Dopiero po jakimś czasie o sprawie zostali powiadomieni prawdziwi policjanci - mówi Lucyna Rekowska z Komendy Miejskiej Policji w Sopocie.
Więcej prób niż samych wyłudzeń
Policjanci zaznaczają, że przypadków, w których dochodzi do przekazania pieniędzy oszustom, w stosunku do samych prób jest stosunkowo niewiele. Co jakiś czas jednak przestępcy skutecznie nakłaniają pokrzywdzonych do oddania im swoich oszczędności. Bywa, że pokrzywdzony jest tak zmanipulowany, że zaciąga nawet kredyt, a pieniądze przekazuje oszustom.
Policjanci przypominają:
- pamiętajmy o tym, że funkcjonariusze policji, w tym oficerowie Centralnego Biura Śledczego Policji, nie informują o prowadzonych przez siebie sprawach telefonicznie;
- nigdy nie żądają przekazania pieniędzy oraz nie proszą o pomoc w schwytaniu przestępców;
- gdy ktoś prosi podczas rozmowy telefonicznej o przekazanie pieniędzy, najprawdopodobniej jest oszustem. W takiej sytuacji należy zakończyć rozmowę i w przypadku podejrzeń skontaktować się z policją.
Miejsca
Opinie (160)
-
2020-06-02 14:12
Opinia wyróżniona
Nagłaśniamy, by ostrzegać innych (5)
Uczulcie swoich bliskich na telefony z banku/ poczty/ policji/ od kuriera gdy nie zamawialiście paczek... metod jest wiele i każdy może mieć słaby punkt, w który oszuści akurat trafią. Takich telefonów oszuści wykonują kilkadziesiąt dziennie, często korzystając np. ze starych książek telefonicznych. Nie bądźcie obojętni.
.
.
NieUczulcie swoich bliskich na telefony z banku/ poczty/ policji/ od kuriera gdy nie zamawialiście paczek... metod jest wiele i każdy może mieć słaby punkt, w który oszuści akurat trafią. Takich telefonów oszuści wykonują kilkadziesiąt dziennie, często korzystając np. ze starych książek telefonicznych. Nie bądźcie obojętni.
.
.
Nie zgadzam się na piętnowanie i wyśmiewanie ofiary przestępstwa - to nie pomaga.
Bycie ofiarą przestępstwa nie jest powodem do wstydu. Jest natomiast przesłanką do udzielenia wszelkiej możliwej pomocy, by zminimalizować skutki zdarzenia i jednocześnie informacja o zdarzeniu ma wymiar edukacyjny - ostrzegający potencjalne inne ofiary.
Każdej ofierze przestępstwa należy pomóc i na tej pomocy się skupić. Osoba, która stała się ofiarą takiego oszustwa już poniosła wystarczającą karę. Dokładanie do pieca krzywdzącymi opiniami nie jest nikomu potrzebne, ani nie przyczynia się do zmniejszenia szkody i zaniku procederu.
.
.
Zastanawia mnie dlaczego nie oburzacie się Państwo na to, że ktoś oszukuje ludzi, dlaczego nie potępiamy tutaj masowo procederu i osób, którzy przykładają do tego rękę?
.
.
Można energię z pisania komentarzy przekuć na bardziej konstruktywne działania - choćby rozmowę z mamą czy sąsiadem o tym, że takie wydarzenia miały miejsce i jaki był mechanizm działania.- 98 19
-
2020-06-03 10:43
Brak wyciągania wniosków i nauka z doświadczeń wcześniejszych pokoleń
Sprawiłaby że wciąż bylibyśmy istotami pokrytymi futrem, kryjącymi się po jaskiniach nie umiejącymi nawet rozpalić ogniska.
Widać wciąż są w społeczeństwie jednostki odporne na naukę.
Oczywiście trzeba piętnować, znajdywać i karać samych przestępców i bardzo chciałabym żyć w świecie gdzie nie musiałabym zamykać na klucz drzwi domu i samochodu ,bo w myśl nie moje nie ruszam nikt by mnie nie okradł, jednak robię to bo taki niestety jest świat.- 0 0
-
2020-06-02 17:02
jak dotrzeć do umysłu
od kilku lat nagłośnione przewały na policjanta, wnuczka, kuriera a ludzie i tak dają się strzyc.
Kiedyś było mi takich ludzi żal, ale teraz już nie. Po kiego słuchają radia, gapią się w telewizory, 66 lat, to wydawałoby się stosunkowo rozumna istota. Czyżby trzeba po przejściu na emeryturę, zabierać pieniądze, bo finansują przestępców- 7 5
-
2020-06-02 16:48
Super komentarz, dziękuję!
- 8 0
-
2020-06-02 15:27
bardzo mądry komentarz
aż miło go przeczytać. Brawo!
- 9 2
-
2020-06-02 14:29
Naglasnianie
Przecież na klatkach schodowych,w kościołach ,urzędach wywieszone są plakaty z ostrzeżeniami i jeszcze trafiają się naiwni ,w ostatnich dniach mają było bardzo dużo ty elefonow od oszustów ,wiem od rodziny znajomych ,biorą dane z starych książek telefonicznych i typują po imionach ,osiedlach ,na 100 telefonów zawsze ustrzela naiwnych ,już w przypadku pani 66 lat to niewiarygodne ,kto dał jej kredyt ,córkę poinformowała po fakcie ?
- 10 6
-
2020-06-02 13:14
Opinia wyróżniona
(12)
Ludzie poświęćcie chwile Waszego zapracowanego czasu na zapoznanie i wdrożenie Waszych seniorów w internet. Oni też kiedys poswięcali swoj by Was uczyć chodzic, jeść, rysować. Gdyby Wasze matki i dziadkowie potrafili i polubili internety (a da się zachęcić bo tresci jest sporo nawet takich typu radio M.) To czytali by więcej na temat zagrożeń i ile o tym się mowi. Uratujecie swoich bliskich przed oszustami.
- 98 13
-
2020-06-02 17:55
Moja mama wszystko wie, poucza nas non stop, a sama dała się oszukać
- 4 0
-
2020-06-02 16:37
"...typu radio M."
Dlaczego w skrócie piszesz to co powinno być głośno demaskowane ?.Chodzi o Radio Maryja z oddziałem toruńskim i Centralą w Chicago ?.
- 1 0
-
2020-06-02 15:16
To nie dziala. Mozna do nich gadac jak dziad do obrazu. Sprawdzone wielokrotnie, niestety.
- 6 0
-
2020-06-02 14:30
Ile można mówić,pisać i ostrzegać ,przed głupota nie ustrzezez
- 5 1
-
2020-06-02 14:13
Tu raczej wchodzi w grę inwestycja w lekarza, ale i tu będzie nędzny efekt (2)
Ci oszukani ludzie, to w 99% schorowane osoby, nie mające za bardzo jasności postrzegania sytuacji. Albo Parkinson, albo niemiec Alzheimer ich gnębi i nic nie poradzisz. Maja zaniki pamieci, świadomości, nie pomozesz takimi szkoleniami, bo nastepnego dnia nie będą o nich pamietać.
Tu trzeba zmienić prawo - wszystkie wypłaty z banku przezCi oszukani ludzie, to w 99% schorowane osoby, nie mające za bardzo jasności postrzegania sytuacji. Albo Parkinson, albo niemiec Alzheimer ich gnębi i nic nie poradzisz. Maja zaniki pamieci, świadomości, nie pomozesz takimi szkoleniami, bo nastepnego dnia nie będą o nich pamietać.
Tu trzeba zmienić prawo - wszystkie wypłaty z banku przez osoby starsze, po 65 roku życia, w kwocie większej niz 10 tysiecy złotych, powinny być realizowane wyłącznie w obecności osoby drugiej (z rodziny lub upoważnionej).
To bankowcy często wypłacają osobom starszym kosmiczne kwoty nie pytajac po co i na co.
Wiem, wiem - tajemnica bankowa. W d... z nią. Tu chodzi o dobro ludzi starszych i ich rodzin.
Każdy powinien się zgodzic na taki właśnie schemat wypłat z uwagi na swoje dobro.
I tyle w temacie.- 3 9
-
2020-06-02 19:13
tym bardziej
że wszystkie banki poszły by na to. To byłoby nawet w ich interesie aby nie wypłacać takich kwot. Pieniądze dalej by pracowały dla banku na zerowym koncie. Ot taki biznes ....
- 0 0
-
2020-06-02 16:23
... albo głupota po prostu. Kretynizm
Zabrać dowód to za mało. Ubezwłasnowolnić.
- 2 1
-
2020-06-02 13:31
nie róbcie ze starszych ludzi imbecyli (3)
- po prostu - jak ktoś za młodu był półgłówkiem, to i na starość będzie.. i wiek nic nie ma tu do rzeczy.
- 26 4
-
2020-06-02 14:32
(2)
Oj, mylisz się srogo. O demencji słyszałeś?
- 9 3
-
2020-06-02 15:37
tak ta pani TU ... to z demencją nabrała kredytów ;)))))
dzięki - nie ma to jak dyskusja z kretynem
- 3 3
-
2020-06-02 14:45
A do tego, to atakuje w taki sposób, że człowiek jest święcie przekonany, że wszystko jest z nim w porządku.
Słyszałeś kiedyś starszą osobę, która przyznaje, że mózg już nie pracuje, jak kiedyś?
- 5 4
-
2020-06-02 13:16
żeby kogoś uczyć to ten ktoś musi chcieć się uczyć. I trzeba miec cierpliwość i odpornośc na rozchwianie emocjonalne starych
- 12 4
Wszystkie opinie
-
2020-06-02 13:02
(16)
Nie wierzę co czytam.... Szkoda babci:( Jesli chodzi o modę na metodę na wnuczka/cbś to mam jedno rozwiązanie. Chyba sprawców należy porządnie obić tonfą na dołku. Innego wyjścia niż 'ala zomo nie widzę. Patola jest coraz bardziej bezkarna.
- 77 8
-
2020-06-02 13:12
te pieniądze trafiły do bardziej potrzebujących (6)
babcia nawet by nie wiedziała co z taką kasą zrobić
- 5 15
-
2020-06-02 13:24
(2)
Czyli były spięniężone na Audi A3 łatane drutem, ewentualnie tfałą dla Karyny SDebka i wakacje al inkluzif?
- 5 2
-
2020-06-02 13:32
nieważne (1)
nawet jeśli przepili - to i tak lepiej niż leżące w babcinej skarpecie
- 2 9
-
2020-06-02 15:20
uważaj - twoje pieniądze są zagrożone!
oddaj mi je, a ja się nimi dobrze zaopiekuję.
- 1 0
-
2020-06-02 15:03
To bądź tak dobry i oddaj też swoje pieniądze do bardziej potrzebujących, tak będzie lepiej dla ciebie
Weź jeszcze kredyt albo chwilówkę, może być nawet u lichwiarza, i zostaw pod murkiem. Ktoś potrzebujący dobrze to sporzytkuje, a ty nie zajmuj się lepiej pieniędzmi bo to ci chyba szkodzi.
- 1 2
-
2020-06-02 15:41
Mam mieszane uczucia.
Szkoda, że dała się nabrać.
Ale lepiej, że pieniądze trafiły do fałszywych policjantów, niż by miały zgodnie z wolą seniorki trafić do prawdziwych.- 1 4
-
2020-06-02 18:03
rzekł...
durak !!!
- 1 1
-
2020-06-02 13:24
Trudno zrozumieć
To nawet nie babcia, 66 lat, masakra :( jeszcze gdyby miała 86... ech
- 9 1
-
2020-06-02 13:44
jakiej babci . 66 lat to normalny wiek (1)
- 13 0
-
2020-06-02 15:43
A babcia to normalne słowo
Przecież nikt nie mówi, że jest stara. A babcią jest od ponad 20 lat.
- 3 2
-
2020-06-02 15:46
66lat to nie jest babcia !! (1)
- 2 0
-
2020-06-02 17:26
Przecież ma już wnuki. Nie po tym poznaje się babcię?
- 1 0
-
2020-06-02 16:05
Jaka babcia???? 66 lat to nie babcia!! (2)
- 4 0
-
2020-06-02 17:27
Ma wnuki!!!!
- 1 0
-
2020-06-03 06:39
Znam babcie za którą oglądają się faceci. Niektóre współczesne MC Nastolatki mogą pomarzyć o figurze wielu babć. Pokolenie KFC, smartfonów, pizzy robi się coraz bardziej okrągłe.
- 0 0
-
2020-06-02 16:30
a'la
- 0 0
-
2020-06-02 13:02
Co w takiej sytuacji dalej? (18)
Będzie musiała spłacić kredyt?
- 43 17
-
2020-06-02 13:04
Jak on ją na to namówił? (3)
Historia wręcz nieprawdopodobna, żeby kobieta wzięła kredyt i zostawiła pieniądze na murku?! Nie wiem, co ci złodzieje wmawiają ofiarom, ale muszę jeszcze raz porozmawiać z seniorami w swojej rodzinie...
- 70 1
-
2020-06-02 13:14
jeśli stać cię na dentystę i implanty - to spróbuj
- 4 10
-
2020-06-02 14:46
no jest to mega zagadka, trudno mi sobie wyobrazić jak można aż tak zmanipulować kogoś (1)
żeby jeszcze wziął kredyt. Szczerze to prędzej podejrzewałbym jakiś wałek z kredytem i bajka o wyłudzeniu bo to bardziej realne.
- 21 1
-
2020-06-03 06:45
Był taki gościu który hipnotyzował kasjerki w marketach. Oddawały mu całą kasę niświadome. Można ? Można. Nie wiem czy go złapali. Ci co wkręcają seniorów muszą mieć dobrą bajerę.
- 2 0
-
2020-06-02 13:06
tak
- 16 0
-
2020-06-02 13:10
Jak to mówią, za głupotę się płaci
- 27 6
-
2020-06-02 13:11
Tak będzie spłacała do końca życia (1)
Nawet zabraknie
- 34 0
-
2020-06-02 13:16
Przypomniałeś mi coś
Haike Zilbersztain
- 4 1
-
2020-06-02 13:12
Oczywiście, z jakiej przyczyny miałaby go nie spłacać? (4)
- 48 2
-
2020-06-02 13:16
takiej, że jest ofiarą przestępstwa? (3)
lol
- 2 47
-
2020-06-02 13:24
LOL
to od dziś ... nie trzeba podatków płacić?
połowa inwestycji w tym kraju to jakieś afery i przestępstwa- 24 2
-
2020-06-02 13:34
Ofiarą jest, ale przede wszystkim własnego intelektu.
To od spłaty kredytu nie zwalnia.
- 40 3
-
2020-06-02 14:41
Co innego jakby ktoś wyłudził kredyt na jej dane, ale tak nie było. Sama świadomie wzięła kredyt.
- 27 1
-
2020-06-02 13:17
nie - dyrektorzy banków państwowych i szeregu rządowych instytucji poPiSowo się złożą dla niej do czapki
- 7 6
-
2020-06-02 13:40
Ania (1)
Mam nadzieje, ze bank podejdzie do sytuacji z wyrozumiałością i odpuszcza kobiecie, gdy odda po prostu cała kwotę od razu...
- 2 28
-
2020-06-02 14:15
dadzą jej kredyt w kruku a'la misiospłatka mikroratka
i po roku za długi zabiorą jej mieszkanie
- 19 1
-
2020-06-02 15:45
(1)
Może zadzwonić do wnuczka i poprosić o pieniądze na pilną spłatę kredytu.
- 15 1
-
2020-06-03 06:46
Dobre. Naprawdę dobre.
- 1 1
-
2020-06-02 13:10
66 lat to jeszcze wcale nie tak dużo ale wiać ludzie są i będą głupi i naiwni (2)
ja rozumiem demencję starszą w wieku ok 80 lat ale tu...
- 159 13
-
2020-06-02 13:59
W tym wieku już bywa różnie.
Niektórzy śmigaja po świecie i wciąż się rozwijają, a inni siedzą w domu, tv + kościółek - a od tego głupieją jeszcze bardziej.
- 21 4
-
2020-06-02 15:30
Poczytaj o demencji, zdarza sie nawet 40 latkom. Poza tym, mozna byc w trakcie jakiejś terapi której skutkiem ubocznym jest np otepienie umyslu, skołowacenie.
- 5 3
-
2020-06-02 13:12
z każdym takim przypadkiem coraz mniej mi żal ofiar. (8)
A skoro taki się robi problem z głową w pewnym wieku to postuluję obowiązkowe badania i jak ktoś jest tak naiwny to utratę praw wyborczych. bo szkodzi wtedy i sobie i innym ludziom.
- 129 24
-
2020-06-02 13:17
kto dal 66 latce 50k kredytu? (2)
niech policja sprawdzi powiazania bankierow ze zlodziejami ...
- 131 11
-
2020-06-02 13:59
(1)
Dokładnie. A w drugiej sytuacji (z Spotu), skąd Ci oszuści wiedzieli, z babcia ma 20tys na koncie?
- 20 2
-
2020-06-02 14:42
Bo zadzwonili do 57 osob o imieniu Pelagia z ksiazki telefonicznej i akurat ta miala cos na koncie. Proste.
Ale oczywiscie latwiej szukac winy tych okropnych banksterow. A moze to ksiadz napuscil? W koncu chodzi po koledzie to i wie co kto ma.- 6 15
-
2020-06-02 14:03
ale wiesz (4)
że jak bedziesz mial 70+ (czego Ci życzę) też możesz mieć różnego rodzaj problemy z pamięcią, kojarzeniem itd? Łatwo jest oceniań innych mając zdrowie, młodość i pomocnych ludzi wokół. Wiem po moim Tacie - zawsze kumaty, nie miał problemów z przyswajaniem wiedzy. Teraz widzę że coraz bardziej mu się nie chce. Smartfon - ok. Daje radę. Ale coś ambitniejszego poza przeglądaniem sieci już nie bardzo... Niestety na takich ludzi czyhają nie tylko przestępcy, ale wszyscy Ci spezedawcy garnków, chwilówek, telekomy i dostawcy energii. Wykorzystywanie starszych ludzi powinno być tak samo surowo karane jak przestępstwa z udziałem dzieci. Ci ludzie są często tak samo a nawet bardzie zagubieni niż dzieci. Dzieci mają rodziców, a osoby starsze?
- 19 4
-
2020-06-02 14:31
wiem i dlatego jestem zdania, że jak ktoś przechodzi na emerture to powinien nie mieć praw wyborczych. (1)
do tego powinny być obowiązkowe badania w tym koordynacji psychomotoryki, by ci którzy nie są już sprawni nie jeździli samochodem - bo zwyczajnie stwarzają niebezpieczeństwo.
Kolejnym krokiem powinno być w przypadku stwierdzenia chorób starczych ograniczenie a wręcz stwierdzenie (po wcześniejszym wpisaniu na listę specjalnego rejestru) automatyczny brak ważności umów zawieranych przez te osoby (w ten sposób ci wszyscy wciskacze i naciagacze niczego by nie mogli dostać).
W kolejnym kroku przydzielony specjalny opiekun konieczny do zatwierdzani umów i podejmowania większych kwot pieniędzy niż te wynikające z konieczności zrobienia zakupów żywności lub leków. - coś jak obecny limit w karta zbliżeniowych tyle tylko, że nieprzekraczalny.
Da się zapewnić bezpieczeństwo ludziom starszym, ale ceną będzie ich wolność i swoboda decydowania o wielu rzeczach.- 15 5
-
2020-06-03 08:31
Niestety tak to wygląda, że staruszek z demencją ma większe prawa
niż odpowiedzialny 17-latek na dzień przed 18 urodzinami. Prawa wyborcze to jedno, to jeszcze można by przeżyć, ale tacy ludzie mają prawo jazdy... Strach po drogach jeździć.
- 0 1
-
2020-06-02 16:08
Osoby starsze, powinny móc liczyć na wsparcie dzieci
Coraz rzadszy to niestety model
- 4 4
-
2020-06-02 19:25
wiek tej osoby, to przejście na emeryturę
aż strach pomyśleć co mogłaby taka osoba zrobić, gdyby jescze pracowała
- 2 0
-
2020-06-02 13:14
Opinia wyróżniona
(12)
Ludzie poświęćcie chwile Waszego zapracowanego czasu na zapoznanie i wdrożenie Waszych seniorów w internet. Oni też kiedys poswięcali swoj by Was uczyć chodzic, jeść, rysować. Gdyby Wasze matki i dziadkowie potrafili i polubili internety (a da się zachęcić bo tresci jest sporo nawet takich typu radio M.) To czytali by więcej na temat zagrożeń i ile o tym się mowi. Uratujecie swoich bliskich przed oszustami.
- 98 13
-
2020-06-02 13:16
żeby kogoś uczyć to ten ktoś musi chcieć się uczyć. I trzeba miec cierpliwość i odpornośc na rozchwianie emocjonalne starych
- 12 4
-
2020-06-02 13:31
nie róbcie ze starszych ludzi imbecyli (3)
- po prostu - jak ktoś za młodu był półgłówkiem, to i na starość będzie.. i wiek nic nie ma tu do rzeczy.
- 26 4
-
2020-06-02 14:32
(2)
Oj, mylisz się srogo. O demencji słyszałeś?
- 9 3
-
2020-06-02 14:45
A do tego, to atakuje w taki sposób, że człowiek jest święcie przekonany, że wszystko jest z nim w porządku.
Słyszałeś kiedyś starszą osobę, która przyznaje, że mózg już nie pracuje, jak kiedyś?
- 5 4
-
2020-06-02 15:37
tak ta pani TU ... to z demencją nabrała kredytów ;)))))
dzięki - nie ma to jak dyskusja z kretynem
- 3 3
-
2020-06-02 14:13
Tu raczej wchodzi w grę inwestycja w lekarza, ale i tu będzie nędzny efekt (2)
Ci oszukani ludzie, to w 99% schorowane osoby, nie mające za bardzo jasności postrzegania sytuacji. Albo Parkinson, albo niemiec Alzheimer ich gnębi i nic nie poradzisz. Maja zaniki pamieci, świadomości, nie pomozesz takimi szkoleniami, bo nastepnego dnia nie będą o nich pamietać.
Tu trzeba zmienić prawo - wszystkie wypłaty z banku przez osoby starsze, po 65 roku życia, w kwocie większej niz 10 tysiecy złotych, powinny być realizowane wyłącznie w obecności osoby drugiej (z rodziny lub upoważnionej).
To bankowcy często wypłacają osobom starszym kosmiczne kwoty nie pytajac po co i na co.
Wiem, wiem - tajemnica bankowa. W d... z nią. Tu chodzi o dobro ludzi starszych i ich rodzin.
Każdy powinien się zgodzic na taki właśnie schemat wypłat z uwagi na swoje dobro.
I tyle w temacie.- 3 9
-
2020-06-02 16:23
... albo głupota po prostu. Kretynizm
Zabrać dowód to za mało. Ubezwłasnowolnić.
- 2 1
-
2020-06-02 19:13
tym bardziej
że wszystkie banki poszły by na to. To byłoby nawet w ich interesie aby nie wypłacać takich kwot. Pieniądze dalej by pracowały dla banku na zerowym koncie. Ot taki biznes ....
- 0 0
-
2020-06-02 14:30
Ile można mówić,pisać i ostrzegać ,przed głupota nie ustrzezez
- 5 1
-
2020-06-02 15:16
To nie dziala. Mozna do nich gadac jak dziad do obrazu. Sprawdzone wielokrotnie, niestety.
- 6 0
-
2020-06-02 16:37
"...typu radio M."
Dlaczego w skrócie piszesz to co powinno być głośno demaskowane ?.Chodzi o Radio Maryja z oddziałem toruńskim i Centralą w Chicago ?.
- 1 0
-
2020-06-02 17:55
Moja mama wszystko wie, poucza nas non stop, a sama dała się oszukać
- 4 0
-
2020-06-02 13:17
Oczywista oczywistość (6)
A może jest to ustawka, aby wyrolowac Bank?
- 17 28
-
2020-06-02 13:38
Też na to wpadłem, tak mogło być, a potem będzie kombinacja że to było przez oszustwo;)
- 5 2
-
2020-06-02 14:43
(1)
A w jaki sposób wyrolować bank? Przecież ona musi ten kredyt spłacić.
- 2 3
-
2020-06-02 15:39
Oczywiście Bank jest bezwzględny, ale pani w swojej naiwności mogła wymyślić taką bajkę.To jest tylko przypuszczenie, ale swoją drogą Pani jest naiwna.Ludzie są różni i nie zawsze białe jest czarne a czarne jest białe jak twierdzi chaczy kuj.PS. Pani wygląda b.sympatycznie (Ta na foto)
- 3 1
-
2020-06-02 14:43
A co ma bank do tego? (1)
Nie rozśmieszaj mnie ...
- 2 1
-
2020-06-02 19:49
C.d. oczywistej oczywistości
To ma do tego :bo Bank dał szmal Pani.Naiwna pani może kombinować,że Bank okaże się wspaniałomyślny i dług umorzy.Wyraźnie zaznaczyłem,że jest to domniemanie.Jaka jest prawda, wie tylko Pani.Osobiście nie chciałbym być na Jej miejscu.To tylko luźne dywagacje.Wiem tyle co wszyscy komentujący.
- 0 3
-
2020-06-02 17:13
wyrolować prosty poprosić ze względu na przestępstwo o umorzeniu kredytu, lub przynajmniej jego części i kto jest wyrolowany?
- 1 0
-
2020-06-02 13:18
Ile ludziom trzeba mówić, powtarzać i upominać?
Nie żyjemy w jaskiniach, ludzie święci ,przecież to się robi komiczne. Nie ma senior internetu, spoko, ale ma rodzinę. Nie ma rodziny? Z sąsiadami nie rozmawia ? Jak nie rozmawia to pozostaje zdrowy ,chłopski rozum!! Wiem że w różnym wieku głowa figle płata ,ale bez przesady, to nie są ludzi upośledzeni umysłowo żeby ich ciągle usprawiedliwiać!
- 68 6
-
2020-06-02 13:20
50k kredytu dla 66latki? (11)
Zarabiam średnia krajowa, nie mam dzieci i długów a dopiero drugi bank dał mi 15k na remont łazienki w mieszkaniu na które nie mam kredytu...
- 134 4
-
2020-06-02 13:23
Jak zarabiasz ponad 5 k brutto, po co Ci taki kredycik? (9)
- 12 21
-
2020-06-02 13:34
Bo kredyty są modne
- 19 4
-
2020-06-02 13:48
Bo wydaję na łazienkę ponad 15k :) (3)
- 18 2
-
2020-06-02 14:48
złoty sedes kupujesz? (2)
- 1 21
-
2020-06-02 15:13
Ceny są jakie są. (1)
Baterie 2k, wanna 1k, scianka prysznicowa 1.5k, sedes 1k, umywalka z szafką na rozmiar 1.5k, suszarka i pralka 3k i do tego jeszcze kafle.
Skoro już robię łazienkę to chcę mieć ładnie i bez kompromisów. Spłacę w 2 lata a przez 15 będę miał spokój.- 21 4
-
2020-06-03 17:40
pralka w lazience?
ale glupota, wstawiac sprzet elektroniczny do mokrego pomieszczenia.
- 0 3
-
2020-06-02 13:50
(3)
Też tego nie rozumiem, średnia krajowa przy braku dzieci i bez kredytu mieszkaniowego to spokojnie można na remont łazienki odłożyć a nie przepłacać w odsetkach
- 12 12
-
2020-06-02 14:17
Jak się chce zrobić TERAZ to nie ma wyjścia, może to spłaci w 6 miesięcy i dołaci tylko kilka stów
- 15 2
-
2020-06-02 15:20
Inflacja robi swoje. Kilka lat temu wziąłem kredyt na meble. (1)
Rata była wówczas dla mnie spora 350zł. Zarobki trochę urosły, inflacja poszła w górę, i ostatni rok spłacania kredytu te 350zł mnie zupełnie nie bolało. A meble są.
- 10 2
-
2020-06-03 09:54
dziennikarze zakupili ponownie koszyk Du*y /antyEuro/ z przed czterech lat
koszt zakupu tych samych produktów w tym samym sklepie wzrósł o 37%!
- 0 0
-
2020-06-02 15:46
"Zarabiam średnia krajowa, nie mam dzieci"
Nie ma się czym chwalić, serio.- 3 21
-
2020-06-02 13:20
Tyle o tym mówią a dalej ludzie naiwnie się łapią. (1)
- 40 4
-
2020-06-02 14:50
pachnie lipą, no i kto da 66 latce 50 tysiaków kredytu, zwłaszcza że podczas pandemii wzrosły
wymagania, które trzeba spełnić by otrzymać kredyt. No chyba, że wyrabia z 5 tysi emerytury miesięcznie, ale malo prawdpodobne by tak naiwna osoba tyle wyciągała.
- 5 0
-
2020-06-02 13:21
nie najprawdopodobniej
tylko jest oszustem!!! naiwność jest porażająca ale bezradność tzw. organów ścigania też.
brak działań prewencyjnych - edukujcie starszych ludzi- 12 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.