• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z Redłowa na Witomino autobusem szybciej niż autem

Patryk Szczerba
15 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Buspas na ulicy Małokackiej pozwala autobusom uniknąć stania w korkach przed wjazdem na Witomino.
  • Buspas na ulicy Małokackiej pozwala autobusom uniknąć stania w korkach przed wjazdem na Witomino.
  • Buspas na ulicy Małokackiej pozwala autobusom uniknąć stania w korkach przed wjazdem na Witomino.
  • Buspas na ulicy Małokackiej pozwala autobusom uniknąć stania w korkach przed wjazdem na Witomino.

Na ul. MałokackiejMapka w Gdyni zakończyły się prace przedłużające o kolejne 500 m istniejący buspas do skrzyżowania przy Centrum WitawaMapka. W listopadzie były tam jedynie znaki pionowe, co myliło kierowców. Teraz odpowiednio pomalowana została jezdnia, więc nie będzie już problemów z płynnym przejazdem autobusów.



Komunikacja miejska w Trójmieście jest konkurencją dla aut?

Przypomnijmy:

  1. W 2017 r. wyznaczono częściowo buspas na ul. Małokackiej w Gdyni.
  2. Ma niecały kilometr i zaczyna się na wysokości schroniska dla zwierzątMapka.
  3. Jego koniec wyznaczono przy zwężeniu jezdni przy stacji benzynowej "Pod Żaglami".
  4. Od razu pojawiły się oszczędności czasowe w przejeździe autobusów<.


Zakończenie buspasa przy stacji benzynowej powodowało jednak, że przed Witominem autobusy i tak utykały w korku. Przedstawiciele ZKM Gdynia mówili nieoficjalnie, że pas dla autobusów powinien kończyć się na górze - przy skrzyżowaniu z Rolniczą i Chwarznieńską.

Trzy lata zanim wydłużono buspas



Argumenty wydawały się tym bardziej zasadne, że miejsca, by go stworzyć, nie brakowało. Lewoskręt w stronę stacji benzynowej nie był mocno wykorzystywany, podobnie jak prawoskręt w kierunku Konwaliowej i Chwarznieńskiej w dalszej części drogi.

Rozkład jazdy linii 192


Potrzeba było trzech lat, by władze miasta zdecydowały się na przedłużenie buspasa do ul. Chwarznieńskiej. Prace rozpoczęły się w listopadzie zeszłego roku. Miały zakończyć się w grudniu, ale urzędnicy asekurowali się, że mogą je opóźnić niesprzyjające warunki atmosferyczne.


Ostatecznie kierowcy czekali na zakończenie prawie pół roku. Drogowcy z firmy Eurovia na Małokacką wrócili w ostatnich dniach, wykonując poziome malowanie, bez którego wielu kierowców nie wiedziało, jak zachować się na ulicy, gdzie od jesieni stały już pionowe znaki informujące o buspasie.

Co wykonano w ramach przedłużenia buspasa?

  • zlikwidowano lewoskręt do stacji paliw na ul. Małokackiej,
  • przesunięto przejście z azylem,
  • wykonano oznakowanie w postaci linii ciągłej na całym odcinku buspasa,
  • zamontowano znaki pionowe informujące o funkcjonowaniu buspasa na całej długości ulicy.

- To bardzo pozytywne informacje dla pasażerów, którzy na co dzień poruszają się na tej trasie. Te dodatkowe pół kilometra buspasa poprawi płynność i czas dojazdu do domu, szkoły czy miejsca pracy - mówi Marcin Wołek, radny Gdyni.
Zakończenie prac na Małokackiej oraz istniejący od kilku lat buspas na Kieleckiej powodują, że na Witomino obecnie najszybciej dotrzemy autobusem. Co ważne, nowe odcinki dla pojazdów ZKM nie zakłóciły przejazdu kierowcom.


Cel: dojazd buspasami do Chwarzna



Władze miasta nie ukrywają, że celem jest płynny przejazd autobusami z centrum dalej - do Chwarzna i Wiczlina. Niewykluczone, że buspas pojawi się na obwodnicy Witomina. W planach jest stworzenie kolejnych odcinków buspasa na Chwarznie.

Koncepcja i dokumentacja projektowa nowego buspasa od przystanku Chwarzno Polanki do włączenia do obwodnicy będzie kosztować prawie 1 mln zł.

- Dążymy do tego, by poszczególne odcinki buspasów utworzyły korytarze, które znacząco skrócą czas podróży transportem miejskim pomiędzy dzielnicami Gdyni. Planowany buspas na ul. Chwarznieńskiej na odcinku pomiędzy przystankiem autobusowym Chwarzno Polanki a trasą S6 jest ważnym elementem korytarza buspasowego łączącego centrum Gdyni z Chwarznem-Wiczlinem - tłumaczy Wołek.
Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 63%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (198) 6 zablokowanych

  • Włodarze robią sobie komunikację z domu do skm (3)

    Kosztem innych kierowców wydając ogromne środki z budżetu.

    • 38 39

    • Kierowcy korkują ulice kosztem innych kierowców.

      I ciągle chcą więcej. Na koszt podatników.

      • 25 14

    • Buspas super ale komunikacja i tak za droga!! (1)

      Niestety Zkm skm jest za drogie wybieram auto

      • 1 5

      • Popieram, przy czym ZKMowy standard jest o niebo wyższy niż skansenoSKMki.

        • 2 1

  • Znowu pominięci rowerzyści (43)

    Szkoda, że znowu zapomniano o rowerach, które stopniowo stają się podstawowym środkiem transportu w miastach. Biorąc pod uwagę potencjał Chwarzna, dzięki drodze na rowerowej na Małokackiej mogłoby tędy poruszać się kilkanaście tysięcy rowerzystów dziennie.

    • 37 111

    • (29)

      Podstawowym środkiem - ciekawe w jakich miastach. Na pewno nie Polski z naszą pogodą, a Gdynia nie sprzyja szczególnie ze względu na różnice poziomów. Nie liczcie na to, że rowery w Gdyni przydadzą się na coś więcej niż wycieczki rowerowe.

      • 49 16

      • Jesteś jeszcze ograniczony umysłowo. (28)

        Brzydka pogoda? :) w Dani zobacz jak jest. Tam rower jest podstawowym środkiem, a pogoda jest gorsza. To samo w Holandii, Belgii.

        • 14 42

        • Pogoda (3)

          Pogoda może nie ma aż takiego wpływu, ale za to ilość górek i ich nachylenie już tak.

          • 34 8

          • (1)

            Tak narzekasz na górkę a potem godzinę w korku stoisz jadąc na siłownię aby pobiegać na pochyłej bieżni. Absurd miliardolecia

            • 9 6

            • Nie robię tego przed pracą. Absurd wszechświata.

              • 5 2

          • dlaczego w wielu miastach Szwajcarii udział ruchu rowerów w ogólnej strukturze ruchu

            jest dużo wyższy niż w Gdyni i innych miastach naszej aglomeracji? Po prostu kierowcy są obciążani kosztami, które generują: płacą za parking w centrum i nie domagają się darmowych miejsc do parkowania przy domu

            • 1 0

        • No tak jak chcę zobaczyć śnieg i pozjeżdżać na nartach to jadę do Danii :-D (1)

          Wyłącz Google Earth i tam pojedź a może Twoje "ograniczenie umysłowe" się zmniejszy bo na pewno nie zniknie hahaha

          • 9 14

          • Ty lepiej nie jedź ani do Danii ani do Niderlandów lub Norwegii.

            Mógłbyś nie przeżyć jakbyś zobaczył tłumy ludzi na rowerach w garniturach i sukienkach pędzących w każdą stronę. Jeśli chodzi o pokonywanie górek to widziałem w Norwegii wyciąg dla rowerów i rowerzystów w tunelach, które prowadzą z wyspy na wyspę.

            • 6 19

        • (2)

          I to jest właśnie kwintesencja argumentów wszelkiej maści nawiedzonych aktywistów rowerowych. Jedyny argument to - w Danii, Belgii i Holandii tak jest. I jeszcze oczywiście musi być dorzucony "komplement" typu "jestes ograniczony umysłowo"

          • 33 10

          • A jaki jest argument aktywistów samochodowych?

            "Dej mi z podatków, bo mi się należy"?

            • 12 25

          • Bo to są faceci w rajtuzach. I jedno im w głowie.

            • 0 2

        • To porównałeś kraje płaskie jak stół (8)

          do Gdyni. Dziękuję, dalej nie muszę czytać.

          • 24 7

          • Norwegia już nie jest płaska i ciepła, (2)

            a mają bardzo dobrą infrastruktórę rowerową.

            • 10 14

            • Z której praktycznie nikt nie korzysta, tak samo jak z komunikacji miejskiej :D (1)

              Bo wszyscy jeżdżą samochodami. Jak chodziłem pieszo w Norwegii (mniejsza miejscowość) to ludzie machali i uśmiechali się z samochodów bo był to dla nich tak niecodzienny widok.

              • 11 6

              • kolega z pracy z pochodzenia Hiszpan

                mieszka w srednim miescie w NO. Chodzi na piechotę do biura, czasem przez kilka dni nie widział nikogo na ulicy. W Hiszpanii nie do pomyślenia.

                • 4 0

          • Przepraszam, cała "miejska" część Gdyni jest płaska jak stół. (2)

            • 7 16

            • (1)

              Poza tym w dół jeździ się do pracy jedynie po południu ma się odrobine wysiłku ale po pierwsze to tylko korzystne chwile się zrelaksować po pracy a po drugie można mieć rower elektrycznie wspomagany.

              • 5 6

              • Porozmawiamy za 40 lat.

                • 0 2

          • Się nie zgodzę, mam na koncie wyprawę wysokogórską w Holandii (322m, trójstyk Niemcy-Belgia-Holandia). Plan jest aby po lokdałnie wybrać się w nawyższy punkt Danii, 170m. Da się bez tlenu, bo z tlenem to podobno przypał...

            • 11 6

          • Są tysiące miast w Polsce płaskich jak Dania i też polski hrabia kierowca musi smrodzić bo inaczej nie umie.

            Wymyślił jeden kierowca w Trojmieście argument i teraz każdy go używa nawet z dojazdu z Gdańska Głównego do Brzezna...

            • 6 8

        • (7)

          A ludzie starsi? Niekoniecznie starzy, o nich myślisz? Rowerami mają jeździć ? Już widzę cię za kilkanaście lat jak zasuwasz rowerkiem pod górę. W mieście nie tylko mieszkają młodzi i sprawni. O tych ludziach się nie pamięta likwidując im na potęgę i w zasadzie chyba na złość większość parkingów. A tak w ogóle to jest pas dla rowerów w dół Małokackiej. Nie zauważyłeś rowerzysto myślący tylko o sobie.

          • 15 8

          • A ludzie starsi mogą mieć elektryczne rowery :) (2)

            Na pewno to lepsze dla osoby w podeszłym wieku, niż zejście na miażdzycę, czy inne choroby z braku ruchu.

            Poza tym, nikt nie mówi o zakazie jazdy samochodem, tylko o niewybieraniu go na siłę, kiedy ta decyzja nie ma sensu.

            • 9 15

            • Naiwniaku od siedmiu boleści! Posadź na rower właściciela protezy. (1)

              • 1 2

              • jest takich wielu

                są też rowery trójkołowe z napędem ręcznym

                • 0 1

          • (1)

            Co widzę kierowcę to jakiś małolat 25 lat który kupił samochód i wszędzie nim jeździ.

            • 5 6

            • Najgorzej, że potrafi takiemu nie przejść przez następne 45 lat...

              • 5 5

          • Jak każda młodość w osobach po 40 roku życia widzi duchy, a za nimi cmentarz leszczyński (1)

            Ale już za kilka lat:-) gdy nadejdzie młodsze pokolenie, nastąpi zmiana. Współczesnych fanów rowerów zacznie strzykać w kolanach, rezonans wykaże chondropatię iv stopnia, a potem przyjdzie era kul i balkoników.

            • 1 1

            • piszesz o osobach przyspawanych mentalnie do foteli samochodów

              osoby regularnie korzystające z rowerów mają układ chrzęstno szkieletowy i krążenia 10 lat młodszy niż osoby w podobnym wieku przyspawane do fotela samochodu lub do komputera

              • 1 0

        • Hahaha (1)

          Porównujesz pagórkowatą Gdynię do płaskiej jak twój mózg Holandii? Brawo!

          • 3 3

          • wystarczy porównać WInterthur w Szwajcarii i wiele innych miast, w których krajobraz jest dużo bardziej

            urozmaicony niż w Gdyni i dopiero wyciągać wnioski. udział podróży rowerem rzędu 15-20% w ogólnej strukturze ruchu to nic nadzwyczajnego

            • 1 0

    • Chłopie otrzeźwiej i wypisz się z tej sekty (4)

      Macie równo zryte berety w deszczu ludziom wcisnąć ciemnotę żeby rowerem na Witomino pedałować

      • 26 9

      • (1)

        jeśli nie jesteś starszy lub niepełnosprawny, a podjechanie na Witomino rowerem to kłopot to chyba masz znacznie poważniejszy problem

        • 7 14

        • Problem to obecność sado macho rowerzystów

          • 14 7

      • Jeżdżę codziennie na Witomino rowerem (1)

        I równolegle o 16 jeździ też mnóstwo kobiet dając sobie bez problemu radę, polecam używać częściej nogi.

        • 8 8

        • Ile jezdzi? 10 - 15 na osiedlu 12tyś mieszkańców

          • 5 5

    • Przeciez rowery jeżdzą chodnikami. (3)

      Nawet jak obok jest jezdnia i ścieżka rowerowa. Bo się boją. Na jezdni boją się samochodów, a na ścieżce rowerowej - rolkarzy.

      • 13 3

      • Oczywiście, że pogoda ma wpływ (1)

        Ostatnią rzeczą której chcę to dojechać na miejsce przemoczony do ostatniej suchej nitki bo w Gdańsku pada przez połowę dni w roku.

        • 8 3

        • Dlatego przez drugą połowę tak samo jedziesz autem w korku.....
          Pomyśl jak pada to autobus lub samochód nawet, a gdy nie pada to rower, nie wymaga to przepalenia zwojów mózgowych???

          • 6 5

      • Większego zboczenia nie ma.
        Najpierw mijacie na drodze jadąc 130 km na godzinę o centymetry pisząc smsa a potem na forach atakujecie że rowerzystę na chodniku widzieliście

        • 6 8

    • Dokladnie tak jest w kazdym kraju europy zachodniej!Ale dla buraka z blachosmroda to niedopomyslenia! (1)

      Już 20 lat temu tak było nie tylko Holandii i Skandynawii ale i w Niemczech i Francji!!
      Ale nie oczekuj by buraczek rszczeniowy z blachosmroda co widzi tylko czubek własnego nosa miał rozum.Oni pojecie nie maja nawet jak rozwinieta komunikacja jest w innych miastach w Polsce a co dopiero będzie takli dzbanek pouczać o miastach w Europie zachodniej.,

      • 5 14

      • Tak, tak! Wyzywaj ludzi od dzbanów! Widać jak na dłoni, kto jeździ rowerem.

        • 1 0

    • Rowerem

      W zimie do pracy.Z Wiczlina do Gdańska.Albo lepiej,z chorym dzieckiem rowerem z Wiczlina do szpitala miejskiego w zimie.Pasuje?

      • 5 4

    • Kilka miliardów

      • 1 0

  • drogi nie buspasy!

    i zwracać kase za lotnisko!

    • 55 23

  • Wszyscy sprzedać auta (2)

    i przesiąść się na rowery i do autobusów!
    To jest rozkaz! Z UM Gdynia

    • 51 23

    • Wszyscy oddawać ziemię

      Bo jaśnie pan musi po fajki samochodem jechać, a przecież w korku nie będzie stał!

      • 11 10

    • Proszę nie błaznować...

      Wystarczy zkm. Nie wiem, czy ktoś chciałby oglądać cię na rowerze.

      • 3 1

  • Komunikacja nie jest konkurencją dla aut ale sprzymierzeńcem (27)

    Paradoks Downsa-Thomsona.
    Dowiedziono, że im szybszy przejazd autobusu tym szybszy przejazd autem. Kierowcy, którzy chcą dojechać szybciej przesiadają się do autobusów i w ten sposób zwalniają miejsce na drodze pozostałym kierowcom.

    • 137 19

    • gdyńska niepunktualna, brudna, droga, wadliwa komunikacja nie jest żadną konkurencją (4)

      • 17 39

      • (1)

        Dla mentalnych blokad przyspawanych do foteli aut nic nie jest konkurencją

        • 29 9

        • Wolne Tomku w swoim domku! Czy ktoś mnie pyta,ctroszczy się, gdy jeden z drugim wjeżdża na przejściu dla pieszych w moje

          • 0 5

      • Przejedź się kiedyś, a nie przywołuj wspomnień o Ikarusach z dzieciństwa

        • 19 10

      • totalna bzdura

        jeżdżę codziennie na trasie karwiny - centrum i nie mam Gdyńskiej komunikacji nic do zarzucenia. Czasem się spóźnia - ale to przez samochodziarzy, którzy tworzą korki.

        • 15 7

    • Wreszcie normalna opinia (8)

      Zamiast ciągłej nawalanki kalesoniarze kontra kierowcy

      • 26 5

      • kalesoniarze kontra blachosmrodziarze

        • 16 7

      • A jest tu jakaś różnica?

        Za każdym razem kiedy miasto chce usprawnić poruszanie się jakimkolwiek innym pojazdem niż samochód, słychać krzyki że dyskryminują kierowców.

        A potem zdziwienie, że ludzie wybierają stanie w korku ( i powiększanie go ) zamiast walki z udogodnieniami dla kierowców, jak kładki, tunele, zatoki dla autobusów itp...

        • 18 8

      • kalesoniarze xD

        • 13 4

      • (4)

        Ile procent rowerzystów jeździ w kalesonach?
        A ile procent blachosmorodow jest spalinowych i smrodzi?

        I co komu szkodzi kaleson jeśli nie powoduje zatrucia powietrza w centrum miasta truciznami spalinami?

        • 10 12

        • Nie myl rowerzystów i kalesoniarzy. (3)

          Rowerzyści to pełnoprawni, grzeczni, kulturalni, a przede wszystkim znający i stosujący przepisy ruchu drogowego jego uczestnicy.
          Kalesoniarze to nadęte doopki, które mentalnie znajdują sie w wieku 4 latach. To największa zaraza polskich dróg, tępi, niereformowalni, chamscy i mściwi uczestnicy ruchu drogowego. Taka mentalna wieś z wsi.

          • 18 6

          • to ja takich spotykam tylko w samochodach

            • 8 8

          • tępy, niereformowalny, chamski, mściwy (1)

            no wypisz wymaluj blachosmrodziarz!!! A ilu takich zostało gwiazdami youtube!

            • 9 9

            • Walczę z przemocą słowną arcykulturalny rowerzysto!

              • 4 0

    • tak, pod warunkiem, że buspas buduje się obok starej drogi, a nie zamiast istniejącego pasa ruchu. (2)

      • 18 24

      • I niespodzianka - nie ma miejsca.

        Przez lata każdy skrawek przestrzeni poszedł na drogi i zwyczajnie nikomu innemu terenu nie da się zabrać.

        • 22 6

      • no i tak właśnie jest na Małokackiej i Kieleckiej

        więc w czym problem?

        • 11 1

    • Ty sie chyba z choinki urwałes.W tórjmiescie mamy jak wieksze skupisko bezrozumnych dzbanów.

      A ty im takie trudne dla nich do zrozumienia przykłady dajesz :)

      • 3 2

    • Działa też argument w drugą stronę: (6)

      "Wyobraź sobie, że tego paskudnego 18-to metrowego autobusu na miejscu którego zmieściłyby się 3 samochody nie ma. Fajnie?

      No to teraz wyobraź sobie że 60 (mało jak na autobus) osób ze środka wsiada do swoich samochodów, niech będzie nawet i po dwóch (bez szans - średnia to jakieś 1,3).

      Ile metrów do tyłu byłbyś teraz, gdyby wszystkie te samochody stały przed tobą?

      • 20 4

      • (1)

        Te 60 osób to organoleptycznie policzyłeś?

        Zapomniałeś dodać, że to w godzinach szczytu chyba jest.
        Przykład z Gdyni: linia 194 w kierunku Pogórza w sobotę godzina 8-12 - może z 10 osób tą linią podróżuje (a raczej podróżowało, bo przytaczam przykład sprzed pandemii).
        Nie mówiąc wcześniej już o tym, jakie inne problemy powoduje autobus:
        - jest o wiele cięższy niż zwykłe samochody (widać to było świetnie na przystanku Obłuże Centrum w stronę centrum Gdyni lub ul. Dąbka, gdzie autobusy zostawiły po sobie niebezepieczne aż koleiny),
        - większe generowanie spalin (obecnie samochody mają spełniać bardzo wysokie normy emisji spalin, dlatego silniki w nich są coraz mniejsze i coraz bardziej efektywne, w autobusach tego nie widać i nie czuć - szczególnie jak się jedzie samochodem z otwartymi oknami, nie raz można ręką sadzę łapać z rury wydechowej autobusu),
        - brak kultury współpasażerów - np. niektóre linie są zawsze upakowane ponad normę (linia S), nie ma jak zachować dystansu,
        - brak higieny - nie dość, że autobusy i tak nie są dezynfekowane po każdym kursie (czasem czuć jak się ręka aż przylepia do brudnych poręczy), to nie raz zdażyło się, że ktoś jedzie autobusem, a autobus jedzie tą osobą.

        • 11 8

        • 60 osób w przegubie to "pszczoły luzem". Wchodzi 2x tyle w szczycie i tak, liczyłem na studiach "zawodowo".
          Co do reszty to nie rozumiesz: nikt cię nie zmusza jeździć autobusem i nie musisz sobie racjonalizować decyzji. Po prostu polepszając warunki dla autobusu zmniejszasz swój korek

          • 5 3

      • błąd (3)

        autobus jedzie dużo wolniej, więc blokuje ruch, a jednocześnie musi ich być na drogach więcej, co dodatkowo potęguje korki.

        • 9 14

        • jak dużo wolniej? (1)

          to ile ty zapierniczasz przez miasto? 80 km/h?

          • 10 5

          • Samochód nie zatrzymuje się na każdym przystanku i ma mniejszą bezwładność

            więc nawet jadąc przepisowo jedzie dużo szybciej niż autobus.

            • 6 4

        • Nie jesteś zbyt inteligentny, prawda?

          • 4 1

    • to nie tak

      po prostu jak autobus jedzie szybciej, albo osobnym pasem, to nie blokuje osobówek.

      • 0 6

    • Chyba raczej "im szybszy przejazd pociągiem"

      bo autobusy są wolniejsze niż auta, chyba że władze na siłę spowalniają auta, jak na trasie w artykule.

      • 7 1

  • (1)

    Potrzebowali trzech lat. To żart?

    • 52 1

    • Brawo!!! Zabrali pasy samochodom a dali busa i odkrycie że będą szybciej... kabaret

      • 7 3

  • Dlaczego w Gdyni trolejbusy i autobusy jeżdżą rzadziej? (4)

    Czy to prawda że urzędnicy z ZKM Gdynia mają doskonała receptę na punktualność autobusów i trolejbusów poprzez zmniejszanie ich częstotliwości?

    • 43 6

    • w pandemii idealnie, zresztą widać w dużych miastach kto mógł kupił samochód i unika (2)

      Covidobusów

      • 5 4

      • ciekawe (1)

        Naciskam łapkę w górę, zalicza jako łapkę w dół. Bravo

        • 2 2

        • Ja nacisnąłem przy twoim wpisie łapkę w dół i zaznaczyło "w dół".

          Wszystko działa poprawnie.

          • 1 3

    • jak coś nie kursuje...

      ...to nigdy się nie spóźnia!
      Proste!

      • 2 0

  • Wszędzie buspasy (7)

    I wszędzie korki. Jest gdzieś jakiś parking, to likwidujemy. Jest szeroka ulica, to zwężamy. Wszystko dla nas, na pewno...

    • 71 29

    • Tak, dla nas. (5)

      Może paru Januszy zastanowi się zanim kupi trzeci samochód za 10k, bo przecież stać go.

      • 16 8

      • Za 10k to chyba wszystkie 3 (1)

        Te gruzy co jeżdżą po mieście nie są warte więcej niż 2-3k

        • 14 3

        • A to już nieistotne, chociaż faktycznie śmiesznie brzmi, jak ktoś, kogo nie stać na nowy samochód, ani parking do niego używa zwrotu "nie stać cię na samochód"...

          • 9 3

      • Juz sie zastanowili kilka publikacji było na ten temat, kupujemy auta na potęgę bo w pandemii (2)

        kto może dziękuje za Cov Zbiorkom

        • 7 8

        • Boisz się komunikacji miejskiej (1)

          A w pracy i sklepie biegasz bez maseczki.

          • 13 8

          • Szczerze? Tak.

            Ale jednocześnie nie mogę się doczekać aż ta pandemia się skończy i będę mógł wrócić do oglądania filmów podczas jazdy do pracy, zamiast lampić się w światła stopu samochodu przede mną...

            • 3 8

    • korki to ty tworzysz dzbanku swoim blachoszrotem!!A bus pasów jak na lekarstwo jest

      • 7 4

  • Kupuję konia i będę jeździć bryczką.

    • 29 8

  • Albo szybciej albo wolniej

    Ważne do celu.

    • 16 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

będą jeszcze dodane foty

Najczęściej czytane